JA távszakértésre lennék kiváncsi:
1. megérkezett az aliexpress-es OBD readerem, akkor mit kell letölteni, hogy mindent is lássak?:)
2. Autópályán pl: ha nyomatékból erősebb gázra gyorsítok megfigyeltem egy olyasmi hangot amit fals levegő szerű süvítést hallok...
egyéb hibajelenség nincs, de több gondolatom is van.. mivel mintha hátulról hallanám.. csak akkor csinálja ha annyira adok nagy gázt amikor még nem vált vissza de kb. ilyen 2000 körül alattról kell gyorsítani 6-7-8 nemtom..
Első tipp: felpörög az üzemanyag pumpa, tud az valami tömítésen bármin falsot szívni? vagy megdögleni ilyen hanggal?
Második tippem: turbo szelep ami nem zár tökéletesen, ilyenkor elereszt egy kis nyomást.. és mivel még nincs motor és kipu hang, így meghallom..
Mi a tököm lehet, ezt csak menetközben csinálja csak melegen és 100+km körül sztem.. bár talán már városban is hallottam, az is lehet csak a differenciál nyíg.. szóval olyan mechanikus de inkább süvítő hang..
Forum >> Giulia
SD02-07-2025 12:58:02 // 39494
SD02-07-2025 12:52:56 // 39493
Lemostam és felmálháztam reggel a gépet:)))
Alakul a túra szett:)))
nincs friss képem mert már hajtott asszony hogy menni kell dolgozni.. ehh.. Majd lefotózom:P
Addig itt egy régi:D

- új akku müxik meddig nem raktam csepptöltőre csak most mosás és bzgatás után:))
- kerékre azt mondta a szervíz még idén jó utána csere
- fékre is (abból ugye már bent figyel a tarcsiban a 23"b stelvio fék, de gondolkozom hogy még egy szett betétet lehet elhasználok ezzel a szettel)
- garanciális szervízre fogok menni első stabilizátor csere lesz akattogás miatt, ez kérdéses, hogy tényleg az-e remélem semmi nem baxódott el egyéb..
megnéztem ha netán nem lenne kész a verda.. tesla-val 6 töltés Rimini:D Amúgy nem is vészes:D
De majd meglássuk:)
Alakul a túra szett:)))
nincs friss képem mert már hajtott asszony hogy menni kell dolgozni.. ehh.. Majd lefotózom:P
Addig itt egy régi:D

- új akku müxik meddig nem raktam csepptöltőre csak most mosás és bzgatás után:))
- kerékre azt mondta a szervíz még idén jó utána csere
- fékre is (abból ugye már bent figyel a tarcsiban a 23"b stelvio fék, de gondolkozom hogy még egy szett betétet lehet elhasználok ezzel a szettel)
- garanciális szervízre fogok menni első stabilizátor csere lesz akattogás miatt, ez kérdéses, hogy tényleg az-e remélem semmi nem baxódott el egyéb..
megnéztem ha netán nem lenne kész a verda.. tesla-val 6 töltés Rimini:D Amúgy nem is vészes:D
De majd meglássuk:)
leopop302-07-2025 12:10:22 // 39492
Sok balesetmentes km-t kívánok! 😁🍀
Ilyen jól fizetett a biztosító? 😅
Ilyen jól fizetett a biztosító? 😅
SD02-07-2025 11:24:54 // 39491
Elsőnek is add el nekem róla a kereket:)))
adok helyette egy szett QV felnit:)))
adok helyette egy szett QV felnit:)))
SD02-07-2025 11:22:59 // 39490
Gratula szép a vas!!!! :)
RomeoOne02-07-2025 08:35:19 // 39489
Gratula, nagyon jól néz ki!
A Pappast mondjuk szigorúan büntetném ezért az ízléstelen rendszámelhelyezésért :D
Peti16V01-07-2025 23:56:16 // 39488
Shadin01-07-2025 18:38:41 // 39487
Nem mondom, hogy nem ülök kényelmesebben a Veloce ülésekben, mint anno a Ti-ben, de a Giu-ban még nem találtam meg azt a pozíciót, ami kényelmes is, ill. értelme lenne a combtámasznak, azért próbálkoztam a magasítással, viszont miután ez sikerült és értelmet is nyert a combtámasz állíthatósága, addigra pont átment a Ti fekvős pozijába ami meg nem volt kényelmes itt még rövid távon sem. :-)
Shadin01-07-2025 18:35:44 // 39486
Eskü nem vagyok nepper, de van egy AAWirteless (ONE) és egy friss ropogós AAWireless TWO+ AA adapterem, ha valakit érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2025 14:06:54 // 39485
Az szép, ilyen magassággal, egy halom gyerekkel. Ugye hogy nem kis autó! XD
Azért nincs lábvisszafeszítéses fájdalom, mert jó a pedál és a rugóerő is. A 146-nál anno feszítettem a rugón egy alu alkatrésszel, úgy egész jó lett. A Giuliánál szerintem ezt is jól eltalálták ezzel a padló pedállal. Egyrészt jó a rugóerő, másrészt padló pedálnál tudsz játszani az erőkarral, vagyis hogy mennyire a tetején taposod. Aztán a lábad odaszokik ahol pont jó.
Az eredmény? Állok a pirosnál a Giuliettával.. állok, és pár másodperc után fülelelek, hogy basszus, valaki álló helyben forgatja a motort a környéken. Ja nem, én forgatom álló helyben XD Mert rajta hagytam a lábam megszokásból a gázon, és ez nem tartja meg a lábam, mint a Giulia pedálja.
Egyedül a fék és a gázpedál közti magasság különbség zavart eleinte a Giuliában, de már kiküszöböltem a problémát.
Azért nincs lábvisszafeszítéses fájdalom, mert jó a pedál és a rugóerő is. A 146-nál anno feszítettem a rugón egy alu alkatrésszel, úgy egész jó lett. A Giuliánál szerintem ezt is jól eltalálták ezzel a padló pedállal. Egyrészt jó a rugóerő, másrészt padló pedálnál tudsz játszani az erőkarral, vagyis hogy mennyire a tetején taposod. Aztán a lábad odaszokik ahol pont jó.
Az eredmény? Állok a pirosnál a Giuliettával.. állok, és pár másodperc után fülelelek, hogy basszus, valaki álló helyben forgatja a motort a környéken. Ja nem, én forgatom álló helyben XD Mert rajta hagytam a lábam megszokásból a gázon, és ez nem tartja meg a lábam, mint a Giulia pedálja.
Egyedül a fék és a gázpedál közti magasság különbség zavart eleinte a Giuliában, de már kiküszöböltem a problémát.
Liquid01-07-2025 12:25:49 // 39484
+1, a TI ülés csak fekve volt jó :)
érdekes módon az Alfatex-ben lehetett értelmesebben ülni.
érdekes módon az Alfatex-ben lehetett értelmesebben ülni.
SD01-07-2025 12:07:17 // 39483
amire rászoktam még hogy szinte az oldalán fekszik a lábfejem a gázpedálon, és szerintem ez nem helyes élettanilag, mert hiába egy picit csavaritás és már helyén s van a féken.. de mégis jobb ha felfele áll a lábfejem és úgy lépek át.. mert a térd izület és a boka izület nem csavarodik, ami hosszabb úton lehet már gond.
ez most saját felfedezés mert simán tud panaszokat okozni egy ilyen izületi terhelés
ez most saját felfedezés mert simán tud panaszokat okozni egy ilyen izületi terhelés
SD01-07-2025 12:04:35 // 39482
nekem annyi még hogy talán egy lehelettel lehetne hátrább az ülésem 1-2 katt, de maxira nem kell hátratolnom pedig 194cm vagyok.
A gyerekek miatt van előrébb húzva de már megszoktam:)
És még így sincs az a gázpedál felett lábvisszafeszítéses fájdalom mint a 155-nél volt:D
A kormány nyilván csutkára fel van emelve és most már kihúzva 3cm-et kb.
Az ülés maxi alul és a támla meg olyan nem függőleges, de ahoz közelebb.
És így egyáltalán nem fárasztó derékügyileg, sőtt!!
A gyerekek miatt van előrébb húzva de már megszoktam:)
És még így sincs az a gázpedál felett lábvisszafeszítéses fájdalom mint a 155-nél volt:D
A kormány nyilván csutkára fel van emelve és most már kihúzva 3cm-et kb.
Az ülés maxi alul és a támla meg olyan nem függőleges, de ahoz közelebb.
És így egyáltalán nem fárasztó derékügyileg, sőtt!!
SD01-07-2025 12:01:48 // 39481
Én meg aggódva néztem az instruktorra mikor a megszokott 155-ből örökölt majompóznál és full betolt kormánynál, 3cm-el kintebb akarta húzni a kormányt:D
és tényleg jobb lett:D
és tényleg jobb lett:D
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2025 11:31:15 // 39480
A derék dologgal tudnék vitatkozni :-) A 159-ben a hiperszuper sportülés bizony pont ilyen fekvő helyzetben volt használható csak. Ugye..ugye...XDD
Nekem a derekam iszonyatosan kicsinálta egy óra alatt, ha normális üléspozíciót állítottam be. Napokig lábadoztam utána. Évekbe került lejönni erről, most a Giuliában lényegesen normálisabb szögekben áll az ülés.. és nem fáj a derekam :-) Az M-ringen az instruktorok fekvő pozícióból lényegében beletoltak a kormányba. Na azon azért finomítottam, mert totál nem éreztem úgy a kontrollt, nagyon közel volt.
A Giuliánál nagy előny, hogy a pedáloknál mélyítve van a kaszni, így lehet normálisan is ülni benne. Sőt, így, hogy nem szűk, sok órát is lehet utazni benne, mert van mozgástér. 4 és fél éve nem fájt a derekam. Sem autóban, sem sehol.
Nekem a derekam iszonyatosan kicsinálta egy óra alatt, ha normális üléspozíciót állítottam be. Napokig lábadoztam utána. Évekbe került lejönni erről, most a Giuliában lényegesen normálisabb szögekben áll az ülés.. és nem fáj a derekam :-) Az M-ringen az instruktorok fekvő pozícióból lényegében beletoltak a kormányba. Na azon azért finomítottam, mert totál nem éreztem úgy a kontrollt, nagyon közel volt.
A Giuliánál nagy előny, hogy a pedáloknál mélyítve van a kaszni, így lehet normálisan is ülni benne. Sőt, így, hogy nem szűk, sok órát is lehet utazni benne, mert van mozgástér. 4 és fél éve nem fájt a derekam. Sem autóban, sem sehol.
SD01-07-2025 10:29:51 // 39479
Nemtom a Giulia megjelenésekor ültem benne, azóta csak nagyobb lett:D
G-MANN🍀30-06-2025 21:40:40 // 39478
Veloce ülés prémium. Sztm túl nagy a hátad😅😅
SD30-06-2025 21:17:04 // 39477
A cápauszony antenna?
Azt hol lehet tekergetni?
Nyestek szokták csesztetni az antennát az is kilazíthatja.
Azt hol lehet tekergetni?
Nyestek szokták csesztetni az antennát az is kilazíthatja.
Dimmu30-06-2025 20:38:20 // 39476
Szervusztok!
Elég furi dolgot tapasztaltam az autón,nem tudom találkoztatok-e már vele, de érdemes néha ránézni ezek után.A jelentősebb sebesség okozta menetszéltől, és a prémium magyar utaktól egyszerűen lelazult az antennám!!Már mozgott rendesen a szerkezet mikor észrevettem és visszahúztam a kinti anyát!
Csak gondoltam szólok nehogy valaki pórul járjon!
Kellemes estét!
Elég furi dolgot tapasztaltam az autón,nem tudom találkoztatok-e már vele, de érdemes néha ránézni ezek után.A jelentősebb sebesség okozta menetszéltől, és a prémium magyar utaktól egyszerűen lelazult az antennám!!Már mozgott rendesen a szerkezet mikor észrevettem és visszahúztam a kinti anyát!
Csak gondoltam szólok nehogy valaki pórul járjon!
Kellemes estét!
SD30-06-2025 18:20:29 // 39475
Én pl: nem is gondoltam de ez a szövet ülés ami van nekem nagyon jól fog, mert nem csúszkálok rajta, ilyet csak az alkantara tud még:)
A veloce nekem kicsit szűkös emlékezetem szerint, de biztos marha jó amúgy.
A veloce nekem kicsit szűkös emlékezetem szerint, de biztos marha jó amúgy.
Shadin30-06-2025 16:40:40 // 39474
Sokkal jobban fog vele az ülés, mindenhol masszívan hozzáérek és nincs olyan kicsúszok az ülésből fékezéskor fílingem :-)
SD30-06-2025 16:01:16 // 39473
Az F1 drivereknek:)
A fekvő testhelyzet utcai autóban nem igazán biztonságos, a deréknak is a szinte függőleges támla ami jó tartást és a legjobb manőverezési képességet adja.
Ha valaki extra rövid lábú maki annak jó lehet:)))
A fekvő testhelyzet utcai autóban nem igazán biztonságos, a deréknak is a szinte függőleges támla ami jó tartást és a legjobb manőverezési képességet adja.
Ha valaki extra rövid lábú maki annak jó lehet:)))
Shadin30-06-2025 13:55:01 // 39472
Amire kitalálták, hogy támassza a combodat, az működik, így több értelme van az állítható combtámasznak.
Shadin30-06-2025 13:54:03 // 39471
Nekem kényelmetlen, derékban fekvőbb helyzetet feltételez, dehát így 50 felett már nem versenyzek :-)
Shadin30-06-2025 12:20:42 // 39469
Elől billenti igen!
SD30-06-2025 11:41:02 // 39468
hát ez az alfa connect app elég gyatra, nekem bedöglött, mert újra jelszót kér, de utána meg nem tudtam megfrissíteni amert a küldött emailben nem működik a gomb.. ennél jobban meg nem mentem utána..
Egyetlen gyakorlati hasznát abban látom hogy a szervízben meg tudod nézni mennyi a km pontosan:D:D:D
Egyetlen gyakorlati hasznát abban látom hogy a szervízben meg tudod nézni mennyi a km pontosan:D:D:D
SD30-06-2025 11:39:25 // 39467
ez csak az első csavart emeli, és billenti ezzel a széket?
SD30-06-2025 11:38:46 // 39466
írd be a gumiméretet ezen az oldalon, és látnifogod hogy néz ki
egyik gumihoz az elsőt másikhoz a hátsót és kiírja a kerületet is...
amúgy a gumi mérete 1-2 cm-et a kopás függvényéban is változik, nyomás stb..
nem miliméter pontosan vannak egy méretre hozva, ha teljesen ugyan olyat akarsz akkor egyszéles felnit kell tenned, az is buli, de más jellegű mint a kétszéles:)
nekem van mindkettő, egyszélessel pályaautósabb a gép:)
kétszélessel mokányabb:)
egyik gumihoz az elsőt másikhoz a hátsót és kiírja a kerületet is...
amúgy a gumi mérete 1-2 cm-et a kopás függvényéban is változik, nyomás stb..
nem miliméter pontosan vannak egy méretre hozva, ha teljesen ugyan olyat akarsz akkor egyszéles felnit kell tenned, az is buli, de más jellegű mint a kétszéles:)
nekem van mindkettő, egyszélessel pályaautósabb a gép:)
kétszélessel mokányabb:)
Shadin29-06-2025 21:54:19 // 39465
Oksa, majd lesörözzük 🤣
Ha pedig túl kemény a 19-es, fel tudok ajánlani cserébe két fajta 18-as szettet is!
Ha pedig túl kemény a 19-es, fel tudok ajánlani cserébe két fajta 18-as szettet is!
szana829-06-2025 21:22:31 // 39464
Akkor én kérek elnézést én eddig teljesen tévhitben voltam. A / érték utánira úgy tudtam az fix méret és nem %-os. De így akkor már világos. És köszi a magyarázatot.
Shadin29-06-2025 21:17:57 // 39463
Piritu - 1.000.00029-06-2025 21:17:49 // 39462
Úgy hogy az egyik 225*0,40 mm magas (a szélesség 40%-a a magasság), a másik meg 255*0,35 mm magas (a szélesség 35%-a a magasság).
Ettől váltóméret, a kerék átmérője változatlan marad :-)
Ettől váltóméret, a kerék átmérője változatlan marad :-)
szana829-06-2025 21:05:41 // 39461
Igen hallottam. Viszont mivel mind a két méret 19 colra vonatkozik így nem értem hogy lehet ugyan olyan méretű a kettő.
yani🍀29-06-2025 20:58:38 // 39460
Hallottál már gumi váltóméretről?
szana829-06-2025 19:18:25 // 39459
Akkor mi a különbség a kettő között? Illetve hogy lehet egy magas a kettő?
Shadin29-06-2025 19:07:39 // 39458
Nagyon nem mindegy hogy minek arányában. A 255/35 pont olyan magas mint a 255/40
szana829-06-2025 18:47:32 // 39457
Rendben, bár ilyet még nem láttam hogy a gumi magasság elől nagyobb mint hátul.
Shadin29-06-2025 18:09:26 // 39456
Az pont úgy fasza méret, nem babrálnám.
szana829-06-2025 17:32:46 // 39455
Sziasztok,
Gumi csere előtt állok. Viszont ami most van fent szerintem nem stimmel teljesen. 19-es kétszéles felnim van. Elől 225/40 hátul 255/35Z. Gondolom ez így nem fasza. Egy magasságú kellene. Kinek mi vált be 40 vagy 35? Veloce 19-es a kocsi.
Gumi csere előtt állok. Viszont ami most van fent szerintem nem stimmel teljesen. 19-es kétszéles felnim van. Elől 225/40 hátul 255/35Z. Gondolom ez így nem fasza. Egy magasságú kellene. Kinek mi vált be 40 vagy 35? Veloce 19-es a kocsi.
Shadin29-06-2025 15:59:56 // 39454
Ha esetleg érdekel valakit ülésmagasító az jelezze.
Centerline USA ihlette, de sajját tervezés ill. méretezés, olcsóbb és jobban passzol.
Biztonságos csap-horony kialakítás.
Nekem nem jött be, de mások szerint must have :-)
Párja 25e Ft
Centerline USA ihlette, de sajját tervezés ill. méretezés, olcsóbb és jobban passzol.
Biztonságos csap-horony kialakítás.
Nekem nem jött be, de mások szerint must have :-)
Párja 25e Ft
Piritu - 1.000.00028-06-2025 20:02:21 // 39453
Zselé28-06-2025 13:24:18 // 39452
Első 5 év ingyenes, aztán van valami éves díja de úgy emlékszem, nem vészes.
Átírni nem tudom hogy kell, de mivel az új autónál a kereskedő aktiválja a regisztrációt, gondolom ez esetben is ők tudnak segíteni.
Átírni nem tudom hogy kell, de mivel az új autónál a kereskedő aktiválja a regisztrációt, gondolom ez esetben is ők tudnak segíteni.
Bagee28-06-2025 11:34:29 // 39451
van valami alfa connect amivel távolról látom a kocsit, lámpát kapcsolhatok stb... mit kell róla tudnom? hogy tudom "átírni" ? be kell gurulnom egy alfa kereskedésbe adásvételivel? fizetős?
Shadin27-06-2025 14:44:25 // 39450
CTEK is írja, hogy a narancssárga 4-esnél már jó ill. indításra alkamlas az akku
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2025 13:50:44 // 39449
Fölösleges vele küzdeni :-) Nekem a töltő aljzat a CTEK-hez visszajelzős, kb állandóan pirosan világít, ha állt az autó egy napot. Zölden szinte soha nincs. 1-2 havonta töltöm CTEK-kel, hosszú utak függvényében. Ha megyek hosszút, nem töltök. Télen nagy hidegek előtt mindkét autót fullra töltöm. Ennyit foglalkozok vele. A tavalyi övcsat szenzor cserekor én teljesen meg voltam győződve, hogy az akksi kuka, az írta be a sok fura hibát. Aztán rámértek nekem, és kiderült, hogy hiába mutat a ctek lámpa pirosat állandóan, az akksi köszöni, jól van. Szóval folyatatom ezt a rutint, néha ötletszerűen feltöltöm, ha már régóta nem ment hosszút az autó. Nagy mínuszban nem töltök, és nagy melegben sem. Csepptöltőn sem hagyom sosem.
SD27-06-2025 12:36:02 // 39448
de nekem eleinte felment az utolsóig.. aztán azóta sosem, de vagy 1 évig mindig azon állt..
Shadin27-06-2025 11:55:00 // 39447
Én is csak max. 7-esig láttam ever a CTEK LED-jeit, ha ez vígasztal :-)
Shadin27-06-2025 11:53:59 // 39446
Az IBS nincs felkészülve az állandóan 100%-ra csepptöltött akkura sztem, ő csak 80%-on akarja tartani erőből a töltöttséget.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
591
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8