Forum >> Gumi, felni, futómű
Kazes☻20-05-2013 11:41:14 // 16463
Csak mert volt itt téma azt hiszem...
Tuningman18-05-2013 03:00:04 // 16462
Tényleg jó kormorán. Nekem véletlenül került a 145-ömre. Vettem rá kf felniket és adtak hozzá szinte új kormoránokat is. Először kicsit tartottam tőle de a mintája egész jónak tűnt, úgyhogy jött a teszt:) Meglepő módon igen csak jól viselkedik még határon való autózásnál is. Az meg nálam nem ritka.:)
Ha nagyon meleg az aszfalt akkor kicsit nyúlik de nem vészes és esőben is tapad.
Szóval nálam is jobbnak bizonyul mint amit vártam tőle.
De azért egy jó Michelin-nél nincs jobb.:D
Ha nagyon meleg az aszfalt akkor kicsit nyúlik de nem vészes és esőben is tapad.
Szóval nálam is jobbnak bizonyul mint amit vártam tőle.
De azért egy jó Michelin-nél nincs jobb.:D
vm16-05-2013 20:40:20 // 16461
Nagyobb gyártóknak vannak olyan leány-márkáik, ahová leadják a kifutott mintákat, esetleg keveréket. Gyártásminőséget, minőségellenőrzést nem feltétlen.
Abarai16-05-2013 20:30:53 // 16460
Nem is ezt a részét vitatom. Nincs vele semmi tapasztalatom, szóval akár jó is lehet. Abban viszont biztos vagyok, hogy nem korábbi Michelin gumit kaptál átcímkézve.
krisz.v16-05-2013 19:29:42 // 16459
Az OK! Ezt olvastam róla és ennyi! Lehet valamiben eltér kicsit, de attól még azt mondom, hogy túlteljesítette messze az elvárásainkat, már amit a kormorantól vártunk!
Abarai16-05-2013 19:18:21 // 16458
Azért az nem egészen úgy van. :)
10 éves Ferrarit se árulnak Fiat logóval.
10 éves Ferrarit se árulnak Fiat logóval.
krisz.v16-05-2013 17:41:08 // 16457
Konkrétan ez a típusú Kormoran öcsémnek volt az autón. Meglepően jó volt egyébként! Olvastam is róla, hogy valamelyik korábbi Michelin típus ez valójában (A Kormoran a Michelin leányvállalata ha jól emlékszem)!
Vergilius16-05-2013 17:36:50 // 16456
Vagy esetleg Hankook 205/55R16 K425 91H??
Vergilius16-05-2013 17:32:26 // 16455
Volt már valakinek 205/55R16 91 H Kormoran RUNPRO B2 gumija? Vélemények esetleg a márkával kapcsolatban?
Vagy esetleg Infinity 205/55R16 V INF-040?
Vagy esetleg Infinity 205/55R16 V INF-040?
DieselManiaco(NagyVad)16-05-2013 09:13:28 // 16454
én csak azt mondtam,hogy nekem nem bejövős.én is tiszteletben tartom a Te véleményed,csak egy ártatlan kérdés volt.
GTPeti16-05-2013 00:05:11 // 16453
A saját, barátaim és az ismerőseim tapasztalataira. No meg arra a párezer véleményre, amit pl. a reifentests.de-n lehet olvasni. De ettől még tiszteletben tartom a Te véleményed, miszerint a Michelin gumik nem jók.
Xixo15-05-2013 23:00:45 // 16452
Erre próbálok én is célozgatni, hogy hiába van az autómon a legjobb gumi, ha amúgy balfax vagyok, akkor hamar megvan a baj. Persze tudom, hogy az emberek többsége nem ilyen és nagyon jól és biztonságosan vezet. :)
Wickey15-05-2013 22:33:53 // 16451
általában véve igen. Az ABS nélkülivel az elmélet szerint picivel jobban lehet fékezni, gyakorlatilag meg valószínűleg sokkal szarabbul fog sikerülni, mert vagy kockásra fékezed a kereket, vagy nem hozod ki belőle a maximumot. Az a meglátásom, hogy az emberek kábé 99%-a nem tud rendesen fékezni. Ideértve engem is. Nem véletlenül ontják az egyre pengébb ABS/EBD-ket, ESP-ket, sőt, agyfaszközeli dolog, de manapság a suta parasztoknak az is kell, hogy helyettük fékezzen az autó, mertkülönben képesek összetolni a sort a rakparton. :-)
Xixo15-05-2013 22:22:51 // 16450
Ha nem lennék ilyen lusta, akkor ki is próbálnám a három itthoni csereszabatos gumi-autó párost, hogy mi-mivel mit tud!? :) De gyanítom, hogy ABS nélküli Puntonál jobb lenne a 45ös fékútja.
DieselManiaco(NagyVad)15-05-2013 22:09:04 // 16449
ezt mire alapozod?
Wickey15-05-2013 21:07:34 // 16448
nem kell krízisre gondolni, csak próbálj meg satuzni egy embereset esőben. Az azért egynek jó. Én ezt minden egyes autóval / gumi-felni combóval megteszem, amint felkerül rá. A 145-tel örökölt téligumikat pl. hajítottam is ki, mer' megbuktak. Került rá michelin téli.
Wickey15-05-2013 21:02:23 // 16447
tudod mi a vicces? Egy decens 195/65R15-ös prémium gumival röhögve körbe lehet autózni a húszfilléres kínai 225/45R17-es fosokat.
Ráadásul az az okosság, hogy kő' a szélesgumi mer' az tapad, az kiváló, egészen addig, amíg az általános iskolás tankönyv elő nem kerül, és ki nem derül belőle, hogy a súrlódási együtthatós képletben nem szerepel felület, csak erő (=súly), akkor ez hogy is van? :)
Ráadásul az az okosság, hogy kő' a szélesgumi mer' az tapad, az kiváló, egészen addig, amíg az általános iskolás tankönyv elő nem kerül, és ki nem derül belőle, hogy a súrlódási együtthatós képletben nem szerepel felület, csak erő (=súly), akkor ez hogy is van? :)
GTPeti15-05-2013 20:57:31 // 16446
"a mislennél csak a marketing erős." Bizonyára. Ennek ellenére én a mostani Pilot Exalto-knál még jobb gumit nem használtam. :)
Szerintem a Top3 gumigyártó egyike.
Szerintem a Top3 gumigyártó egyike.
Abarai15-05-2013 20:26:31 // 16445
Kitalálhatom? Energy?
Xixo15-05-2013 20:24:17 // 16444
A topocból merítettem a márkát. :)
Xixo15-05-2013 20:19:38 // 16443
Szerintem nem értetted meg amit írtam.
Ugyan az az autó nyilván jobban vezethető egy jobb gumival, ez nem is volt kérdés. De szerintem a Puntom nem fog ugyan úgy megállni, mint mondjuk egy 59es attól, hogy ugyan olyan gumi van rajta. Aztán lehet, hogy de. :)
Krízis helyzetben meg az emberek 90%-a azt se fogja tudni hirtelen, hogy milyen döntést hozzon, el se jut addig, hogy a gumira kelljen támaszkodnia. (persze ez is csak szerintem)
Ugyan az az autó nyilván jobban vezethető egy jobb gumival, ez nem is volt kérdés. De szerintem a Puntom nem fog ugyan úgy megállni, mint mondjuk egy 59es attól, hogy ugyan olyan gumi van rajta. Aztán lehet, hogy de. :)
Krízis helyzetben meg az emberek 90%-a azt se fogja tudni hirtelen, hogy milyen döntést hozzon, el se jut addig, hogy a gumira kelljen támaszkodnia. (persze ez is csak szerintem)
DieselManiaco(NagyVad)15-05-2013 20:13:39 // 16442
a mislennél csak a marketing erős.legalábbis nekem nem bejövős.
Xixo15-05-2013 20:12:31 // 16441
Ok, persze vannak szarok. De hogy csak mislenyt lehessen venni az azért erős túlzás szvsz.
Xixo15-05-2013 20:09:09 // 16440
Szerintem a gumi tapadás határán belemenni egy kanyarba eleve felelőtlenség.
A fékút jogos, de azért az se csak a gumitól függ (hanem pl a reakcióidőtől is).
Fontos a gumi, de ez is csak egy sok közül.
A fékút jogos, de azért az se csak a gumitól függ (hanem pl a reakcióidőtől is).
Fontos a gumi, de ez is csak egy sok közül.
DieselManiaco(NagyVad)15-05-2013 20:06:07 // 16439
az a helyzet hogy vannak ultraszar gumik,mint pl nekem a Sava Rapidex R2 hátul,hétköznapi helyzetben,vizes úton egerbakta közepén a nagy kanyarban,eldobta a seggét. nem volt hirtelen kormánymozdulat,nem volt fékezés,éppen csak motorfék,nem slick a gumi és nem is a hatvanas években készült.és elindult a segge,nah aztán kellett a vezetési tudás:D ebben az esetben a gumi előbb fogyott el.
Jack15-05-2013 19:54:33 // 16438
Szerintem meg nem értesz a fizikához. Itt nem az adott autó típusok közti különbségről van szó, hanem a rájuk csavarozott gumikról. Mivel nem az autón lévő embléma fékezi le az kocsit ezért semmi köze hozzá hogy milyen márka vagy modell. A fékutat a tapadás határozza meg,a tapadás pedig a gumival függ össze erősen;).
Krízis helyzetben meg mikor már nem vagyunk urai a helyzetnek akkor is a tapadásért fohászkodunk,tehát ez is kapufa....
Krízis helyzetben meg mikor már nem vagyunk urai a helyzetnek akkor is a tapadásért fohászkodunk,tehát ez is kapufa....
Imyx15-05-2013 11:21:16 // 16437
Hidd el, egy gyenge gumi hamar fel tudja adni a harcot egy erősebb autón. Nem mindegy, hogy kanyarban bekapcsol az elektronika, vagy nem :). És akkor még száraz aszfaltról beszélek.
Aki nem feszegeti a határokat, annak nem feltétlenül kell nagyteljesítményű gumiabroncs. Viszont egy vészfékezésnél jól jönne a jobb minőségű gumi gyengébb autón is. Van, amikor a fél méter is számít, sajnos. Persze most elég szélsőséges eseteket hoztam fel :). Egy biztos, gumitól függően vezessünk bizonyos szituációkban.
Aki nem feszegeti a határokat, annak nem feltétlenül kell nagyteljesítményű gumiabroncs. Viszont egy vészfékezésnél jól jönne a jobb minőségű gumi gyengébb autón is. Van, amikor a fél méter is számít, sajnos. Persze most elég szélsőséges eseteket hoztam fel :). Egy biztos, gumitól függően vezessünk bizonyos szituációkban.
Blade15-05-2013 06:27:05 // 16435
Húú b@meg...megjött a bulvár....
Xixo14-05-2013 23:45:50 // 16434
Azért egy kicsit túlmisztifikáltátok ezt a gumi dolgot...
A 159esnek sokkal jobb a futóműve, ergo jobban-gyorsabban kanyarodik, mint a 45ösöm, a féke is hatásosabb. Most akkor gyorsan le kéne cserélnem, mert életveszélyes vagyok? De lehet, hogy inkább egy 4C-t kéne venni, mert az biztos még biztonságosabb! :)
És akkor még nem is egy szuzukihoz vagy dácsiához méregettem...
Valószínűleg egy hirtelen krízis szituban a vezetési tudásunk sokkal előbb el fog vérezni, mint hogy a gumi feladja a harcot...
A 159esnek sokkal jobb a futóműve, ergo jobban-gyorsabban kanyarodik, mint a 45ösöm, a féke is hatásosabb. Most akkor gyorsan le kéne cserélnem, mert életveszélyes vagyok? De lehet, hogy inkább egy 4C-t kéne venni, mert az biztos még biztonságosabb! :)
És akkor még nem is egy szuzukihoz vagy dácsiához méregettem...
Valószínűleg egy hirtelen krízis szituban a vezetési tudásunk sokkal előbb el fog vérezni, mint hogy a gumi feladja a harcot...
Kicsu14-05-2013 20:23:11 // 16433
Na pont erről van szó.
Én is..OFF
Én is..OFF
Dévid14-05-2013 19:52:12 // 16432
Szerintem nem erről van szó.
Csupán annyi, hogy egy kevésbé márkás gumi ESETLEG határhelyzetben nem biztos hogy hozza az elvárt tulajdonságokat. Ha te ezeket belekalkulálod, attól még biztonságosabban közleked(het)sz, mint aki megveszi a legmárkásabb/legdrágább gumiabroncsot, és balfasz módon vezet mert a "gumi megoldja". Használtam már én is kényszerből elöregedett de még bőséges mintával rendelkező gumikat, belekalkuláltam az állapotukat a kocsim mozgásába, de vészhelyzetben lehet esélyem sem lett volna megállni, vagy jól kijönni a szituációból. Hála az égnek nem történ semmi extra.
Dévid/OFF
Csupán annyi, hogy egy kevésbé márkás gumi ESETLEG határhelyzetben nem biztos hogy hozza az elvárt tulajdonságokat. Ha te ezeket belekalkulálod, attól még biztonságosabban közleked(het)sz, mint aki megveszi a legmárkásabb/legdrágább gumiabroncsot, és balfasz módon vezet mert a "gumi megoldja". Használtam már én is kényszerből elöregedett de még bőséges mintával rendelkező gumikat, belekalkuláltam az állapotukat a kocsim mozgásába, de vészhelyzetben lehet esélyem sem lett volna megállni, vagy jól kijönni a szituációból. Hála az égnek nem történ semmi extra.
Dévid/OFF
Kicsu14-05-2013 19:15:49 // 16431
Akkor én meg honap adok fel egy gyászjelentést a helyi újságban mert Goodride SV308 van az autómon. :D
Kicsu14-05-2013 19:13:02 // 16430
Ha te mondod!!! :)
GTPeti14-05-2013 19:12:24 // 16429
Látom te is emlékszel még arra az esetre. Én is. Jól kiosztottál anno... B)
Ha valaki ultralow-cost gumit akar venni, annak vállalható választás az NS2. De ismerni kell a gyengéit... Persze ez nem jelenti azt, hogy ne próbálnék lebeszélni mindenkit róla.
Ha valaki ultralow-cost gumit akar venni, annak vállalható választás az NS2. De ismerni kell a gyengéit... Persze ez nem jelenti azt, hogy ne próbálnék lebeszélni mindenkit róla.
Blade14-05-2013 18:53:01 // 16427
Legközelebb ügyesebben cserélj! :)))
Dévid14-05-2013 16:19:18 // 16426
Igen, épp azt nézem, hogy a 4 Michelin nem lesz olcsó, de legalább onnantól lesz tapadás. Egy futóműállítás is esedékes lesz, mert picit érezni, hogy nem fut egyenesen a kocsi. Bár lehet a nyomvályúk teszik, de megér egy kis pénzt a tudat, hogy a futómű okés (csak puha, és leveri az orrát szar úton). :)
Kicsu14-05-2013 16:10:39 // 16425
Tudom.ezt mondtad.Gondolkodtam is rajta.
Vhol itt blogban olvastam,hogy más is használ ilyen gumit.Nem emlékszem,hogy ki volt az.
Vhol itt blogban olvastam,hogy más is használ ilyen gumit.Nem emlékszem,hogy ki volt az.
Kicsu14-05-2013 16:07:01 // 16424
,,Úgymond ingyen volt,, azt jelenti,hogy számomra haszontalan dologra cseréltem a gumákat.
Ha éppen Michelin lett volna akkor azt is ugyanúgy oda adta volna a gyerek. :D
Ha éppen Michelin lett volna akkor azt is ugyanúgy oda adta volna a gyerek. :D
Liquid14-05-2013 16:05:09 // 16423
mondjuk én simán eladtam volna, oszt kicsit hozzárakva vettem volna egy rendeset
Blade14-05-2013 15:57:45 // 16422
Na igen, egy Michelint nem fognak ingyen adni :))))
Blade14-05-2013 15:57:02 // 16421
Jól beszélsz kolléga!:)
Blade14-05-2013 15:56:44 // 16420
Hűűű, pedig annak idején nagyon védted a mundért, hogy neked nem az számít hol gyártanak valamit, ha jó! :))))))))) Ezekszerint benézted és mégse jó, pedig volt pár figyelmeztető vélemény :)) Okos ember a saját hibájából tanul ;-))))
Kicsu14-05-2013 15:50:13 // 16419
Mint már említettem ezeket a kínai gumikat nem vettem.Úgymond ingyen volt egy új garnitúra.Nem fogom csak azért kidobni mert kínai vagy mert nem ismeri senki.
Sok ezer kilómétert motoroztam 100le feletti gépekkel,nagyon is tisztába vagyok vele,hogy mennyire fontos a gumi téma. (2névjegykártyányi)
Sok ezer kilómétert motoroztam 100le feletti gépekkel,nagyon is tisztába vagyok vele,hogy mennyire fontos a gumi téma. (2névjegykártyányi)
Jack14-05-2013 15:21:10 // 16418
Mikor necces akkor már általában késő...:( Egy balesetre nem lehet felkészülni,az egyszer csak bekövetkezik. Nekünk autósoknak pedig a megfelelően felkészített autóval minimalizálni kell ennek a kockázatát. Az egyetlen kapocs az úttal a gumi, azon a 8névjegykártyányi felületen múlik minden! A fontossági sorrend:
1. Jó minőségű gumi
2. Hatásos fék
3. Jó futómű(itt a jó állapotú lengéscsillapítón át a fékezés hatására nem szétterpesztő szilenteket értsük)
4-5-6. minden ez után jön! A gázt mindenki tudja nyomni, megállni kell tudni. A megálláshoz pedig az első három pont szükségeltetik.
1. Jó minőségű gumi
2. Hatásos fék
3. Jó futómű(itt a jó állapotú lengéscsillapítón át a fékezés hatására nem szétterpesztő szilenteket értsük)
4-5-6. minden ez után jön! A gázt mindenki tudja nyomni, megállni kell tudni. A megálláshoz pedig az első három pont szükségeltetik.
GTPeti13-05-2013 22:01:51 // 16417
Az az egészben a pláne, hogy a kínai gumikat nem az "abszolút csórók" veszik 165-ös méretben, hanem a "villantósok", 225, 245, stb... Mert ugye jó gumira már nem tellik a malomkerekekre, a polgáribb felni pedig gáz.
(Nekem is volt Nankang gumim. 52e volt anno a garn. Szép volt, jó volt (na ja... vizen nem annyira...) többet ha lehet nem veszek. A Nokian/Fulda kategóriánál alább nem fogom adni.)
(Nekem is volt Nankang gumim. 52e volt anno a garn. Szép volt, jó volt (na ja... vizen nem annyira...) többet ha lehet nem veszek. A Nokian/Fulda kategóriánál alább nem fogom adni.)
Dévid13-05-2013 21:44:57 // 16416
Nem szoktam "arcoskodni", nem lehet belehajszolni hülyeségekbe, legalábbis nagyon nehezen, talán ezért is vagyok általában én a sofőr bulizáskor is.
Attól még szeretem magam túlbiztosítani. Ismerem a határaimat, a kocsikét amiket hajtok még nem, de bőven többre képesek, mint amit én kihasználnék. Más kérdés hogy egy jó futóművel, gumival ezek a határok még jobban kitolhatóak. Dobtam már el a mostani kocsimat is kanyarban, de az pont arról szólt, hogy kitapasztaljam mikortól nem tudom már összeszedni. Nem terveztem, így sikerült, de már tudom mik a jelei annak, hogy el fogja veszíteni teljesen a tapadást a hátsó futómű. Addig kontrollált csúszásban volt. :)
Attól még szeretem magam túlbiztosítani. Ismerem a határaimat, a kocsikét amiket hajtok még nem, de bőven többre képesek, mint amit én kihasználnék. Más kérdés hogy egy jó futóművel, gumival ezek a határok még jobban kitolhatóak. Dobtam már el a mostani kocsimat is kanyarban, de az pont arról szólt, hogy kitapasztaljam mikortól nem tudom már összeszedni. Nem terveztem, így sikerült, de már tudom mik a jelei annak, hogy el fogja veszíteni teljesen a tapadást a hátsó futómű. Addig kontrollált csúszásban volt. :)
Kicsu13-05-2013 21:32:59 // 16415
Én is balfaszul,mindig mindehova sietve vezetek,de tisztában vagyok a kocsi és a saját képességeimmel. Ha vmi necces akkor visszaveszek az ,,arcomból,,
Kicsu13-05-2013 21:26:44 // 16414
Ez igaz.
Most használok előszőr kinai gumit,(ezt se én vettem) meg van az első 1000km és meg vagyok elégedve vele.
A lényeg,hogy annyira nem szar a kína,hogy be kellen tiltani
Most használok előszőr kinai gumit,(ezt se én vettem) meg van az első 1000km és meg vagyok elégedve vele.
A lényeg,hogy annyira nem szar a kína,hogy be kellen tiltani
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
429
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?