Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

csocsi08-07-2008 09:37:18 // 1698
Szomorú, hogy még mindig megy :((
Zsolt15508-07-2008 08:42:30 // 1697
A Fővám téri megálló után újabb kötbércsapdába kerülhet a BKV és a főváros, miután a gyártó késve szállítja le a 2-es és 4-es metrók kocsijait.

A csúszás miatt a BKV kötbért követelhet a gyártótól, amely azonban a közlekedési cégre hárítja a hibát. Időközben elkészül a vezérlőrendszer, ezért az azt gyártó Siemens is kötbért követelhet.


"... Csúszik a 2-es és a majdani 4-es metró szerelvényeinek leszállítása - számolt be a Népszabadság. Az eredeti, 2006-os szerződés szerint a gyártónak, az Alstrom és a Ganz Transelektro konzorciumának idén májusban kellett volna megkezdenie a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény leszállítását, míg novemberben kellene megérkeznie az elsőnek a 4-es vonal 15 szerelvénye közül.

A csúszás oka a lap szerint az, hogy az Alstrom tavaly február helyett csak augusztusban tudta megszerezni a kocsik úgynevezett előzetes típusengedélyét. A csúszás miatt a BKV napi 50-80 millió forintos kötbért követelhetne a gyártótól, de a konzorcium vitatja a követelést. Az Index úgy értesült, a gyártó arra hivatkozik, hogy a BKV hibájából nem tudta megszerezni az engedélyt, mert későn kapta meg a szükséges adatokat a Siemens által gyártott automatikus vezérlőrendszerről. Az Alstromnak emiatt 3 milliárd forint többletköltsége keletkezett.

A Népszabadság szerint a Siemens menetrend szerint készítette el a vezérlőrendszert, amit 2008 szeptemberében kellene beszerelni az első kocsikba. Mivel azonban a szerelvények még nem lesznek készen, az állásért a Siemens havi 50 millió forintos kötbért kérhet. A lap úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet keddi lésén tárgyal a kialakult helyzetről, és próbál megoldást találni a dilemmára. ..."


Ez már lassan tényleg a kabaré kategóriájába tartozik, ami itt megy.
Zsolt15505-07-2008 03:10:25 // 1696
Azt is most vették észre, hogy csak 2010-ig hívhatunk le EU-s pénzeket az útfelújjításra, ezért Budapest az elkövetkező két évben szívni fog, mert akkor dugók lesznek a lezérások miatt.
Se Szabadság-híd, se Margit-híd, se budai rakpart, se metro, ...
Zsolt15505-07-2008 03:08:06 // 1695
Már volt olyan térképe amin rajta volt a 4-es metró vonala? Nagyon kemény. :-)))

A végét még senki nem látja.

index.hu

"...Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést. A szerződést ugyanis úgy kötötték meg, hogy kettő jármű érkezne idén a 2-es vonalra és kettő a 4-es vonalra. Az aláírás idején ugyanis még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, szemben a jelenlegi 2011-es céldátummal.

Mivel a metróépítés csúszik, kérdés, hogy hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit. Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2011-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre. ..."
Xixo05-07-2008 02:51:52 // 1694
A legkeményebb, hogy kb két éve a cégnél jött az amcsi túrista és kérdezte, hogy hogy jut el már nem tudom hova, tömegközlekedéssel. Mutattam neki a térképen, erre kérdezi, hogy ezzel nem lenne egyszerűbb?! Nézem mi az, hát a 4-es metró volt!!! Nem kevés idő volt neki elmagyarázni, hogy ha ezzel akar utazni, akkor jöjjön vissza úgy 5 év múlva... :))))

De lehet túl keveset mondtam neki. :((
Zsolt15505-07-2008 02:45:49 // 1693
A metrónak lenne jövője Budapesten is. De ez a több alválalkozón keresztüli pénzeltüntetés, csak nehezíti az egészet.
Kazes☻04-07-2008 21:46:57 // 1692
Különösebben nem számít, csak lehessen használni! :)
Kazes☻04-07-2008 21:46:02 // 1691
Hol vannak már a régi szép idők! :)))))
Kazes☻04-07-2008 21:44:20 // 1690
Szerintem is, főleg ha jó pár szépen kifutna a külső kerületekbe is, a könnyebb, gyorsabb közlekedés érdekében.
Nem szeretek különösebben példálózni, de még '93-ban voltam Párizsban és bizony a városban szinte mindenhova el lehet jutni metróval, asszem körbe tudtam utazni 1db jeggyel a várost, igaz felszinre jövetel nélkül. :)
GabCsi04-07-2008 16:40:10 // 1689
Bár szerintem, ezerszer jobban járnánk, ha mondjuk lenne a városban, 5-6 kéregvasút vonal, a nagy utak alatt...
Zsolt15504-07-2008 15:58:45 // 1688
Azért irtam, hogy tudom kéregvasút. :-)))

Ma legmoderned technikával folyamatosan csúszik az átadás határideje, a költségek meg emelkednek.
GabCsi04-07-2008 15:50:32 // 1687
Azért a kéregvasút és metró között van kb 40-60méter különbség. A kéregvasutat gyakorlatilak felülről kiásták és kész. :))
Zsolt15504-07-2008 15:48:17 // 1686
A kisföldalattit - tudom kéregvasút - a 1800-as évek végén két év alatt(!) - a tervezéstől az átadásig - készült el, az akkori technikával. Ráadásul az még úttörő munka is volt, mert a kontinensen az elsők között építettük meg a földalatti vasútat.
Ezzel meg szerencsétlenkednek, már nem is tudom hány éve. :-(((
Kazes☻04-07-2008 13:08:37 // 1685
Sajnos elég valószínű, hogy ez történt. :(
Kazes☻04-07-2008 13:07:53 // 1684
Én is az lennék, de már legalább a 6-osnál kéne tartani szerintem. Mármint hogy utazni rajta, nem baxakodni a 4.-el.
koz04-07-2008 07:12:37 // 1683
Sokáig állt a felújítás, de most hogy tisztázódott, hogy kinek is kell a zsebébe dugni a dellát, újraindult. ;)
Zsolt15504-07-2008 06:42:53 // 1682
Én teljesen metró párti vagyok, de ez 4-es valahogy nagyon sántít.
Zsolt15504-07-2008 06:39:20 // 1681
Az egy alapfilm. :-)))
Kazes☻03-07-2008 22:22:32 // 1680
csocsi03-07-2008 21:38:07 // 1679
Az üvegtigris mindig vidámságra int :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDdd
csocsi03-07-2008 21:37:30 // 1678
Hehe :))
Gyors döntést igényel :)
Zsolt15503-07-2008 20:02:54 // 1677
Fizetős lesz az 56-osok tere. :-(((

Csak gratulálni lehet hozzá. :-(((
Akik arról a részről jönnének be a városba, sehol nem tudják letenni majd az autót. Újpest városközpont is fizetős lesz (lett?), a Mexikói úti végállomásnál üzletközpontot akarnak építeni. Aztán majd lehet dugódíjat szedni. :-(((
Zsolt15503-07-2008 00:38:56 // 1676
Mint az Üvegtigrisben!

- Tudod mi kell nekünk???
- Nem.
- Egy fekvőrendőr!
- Egyenruhás???
- Beton, Te állat!

:-DDD
B-la Ÿ27-06-2008 04:45:03 // 1675


Paintes,de jó! :-))
csocsi26-06-2008 10:51:20 // 1674
Hát nem csoda, hogy itt tartunk :((
GEORGE26-06-2008 09:38:40 // 1673
Nem fekvő hanem álló rendőr :-) mondjuk tény és való ha telibekapod jelentősen lelassúl tőle az autó.... :-)
Zsolt15526-06-2008 07:26:21 // 1672
Aztán az is lehet, hogy nem véletlenül hagyták ott. :-)))
Xixo26-06-2008 02:45:28 // 1671
Hát ez kemény!!!
B-la Ÿ26-06-2008 02:40:43 // 1670
Ez valami fenomális!!! :-DDDD

A villanyoszlopot meg kerülgetni kell????
:-DDDDD
Zsolt15526-06-2008 02:22:35 // 1669
Magyarországon is vannak csodák. Ezt ma, azaz tegnap fényképeztem Cegléden.



Előbb az út, aztán a közmű áthelyezés. Így már nem is kell csodálkozni a kátyúk miatt!
B-la Ÿ25-06-2008 23:20:58 // 1668
Ezt most olvastam egy újságban!!
Gondoltam ide rakom inkább... :-)

A Fővárosban Folytatott gazdatüntetések idején született egyik kedvenc viccem. A japán turista hazaküldött egy képeslapot,amire a következőket firkantotta:
" Budapest nagyon szép város, de olyan rosszak itt az utak, hogy az emberek traktorral közlekednek. "

:-DDD
Zsolt15525-06-2008 06:41:35 // 1667
Az előzetes tervek szerint 2008 októbetben adták volna át a Szabadság hídat.



Ezzel szemben jó ha decemberben elindulhat a rajta a villamos forgalom.
Xixo22-06-2008 13:56:19 // 1666
Azért majd kérek veszélyességi pótlékot!!! :)))))
csocsi22-06-2008 06:01:19 // 1665
Egyszer majd arra is lesz jó út. Látod Dújvárosig sikerült elkészülniük, igaz nehéz volt kivárni.
csocsi22-06-2008 06:00:06 // 1664
Vaze elég kemény lehet a szék pár óra után :))))
Zsolt15522-06-2008 00:19:50 // 1663
Az üzemanyagon - és az autósokon - keres szinte legtöbbet az állam. Nem véletlenül nem akarja az EU csökkenteni az üzemanyagok adóját. Nekik ez csak nyereség.

Az egészségügyi kiadás az államnak költség. Nem is kicsi. Ezért kellene az egészség védelmére költeni, mert az még mindig olcsóbb, mint az alapellátás. Nálunk ezt nem látják. Itt a cél, a mielőbbi pénzbeszedés.
Kazes☻21-06-2008 23:46:13 // 1662
Ma jártam a 6-oson Dunaújvárosig. Csodák-csodájára hozzáfogtak egy kicsit dolgozgatni. Felmartak párszáz métert Adony és Kulcs között több részletben, persze szigorúan 30cm-es lépcsőket hagyva, Ercsi után Bp. felé meg egy kicsit aszfaltoztak, itt csak 20cm a lépcső.
Kazes☻06-06-2008 10:28:30 // 1661
És regiment üzemanyag fogy, aminek szépen emelgetik az árát, az emberek betegednek, egyre többet költenek az egészségük megörzésére, stb....... :(((
Zsolt15506-06-2008 06:05:33 // 1660
A motor köbcentihez viszonyítva több károsanyagot bocsájt ki, mint egy személyautó. Viszont tényleg gyors közlekedési eszköz.
Xixo06-06-2008 03:49:10 // 1659
Vazzz!! :)))

Ilyen melót szerezettek nekem havi kétkilónettóért!!! :))))))
Liquid05-06-2008 15:14:06 // 1658
annyira támogatják a robogókat, hogy épp most akajár durván megsarcolni a kismotorosokat, a rendszám/forgalmi/műszaki stb. dolgokkal :(
Rumi05-06-2008 14:34:37 // 1657
vegyetek motort es csokolom :)
egyre rendesebbek az autosok, mar nem akarnak megolni csak mert ok a dugoban allnak en meg tudok kozlekedni, lehuzodnak, elengednek.
arrol nem beszelve ha sok a motoros, kevesebb az autos, konnyeb a parkolas, alacsonyabb a fogyasztas -> karosanyag -> szmog :)
nem is ertem miert nem tamogatjak a magyar idojarasi viszonyok mellett a robogok vasarlasat.
meg relative biztonsagosak is, nem lehet veluk szaguldozni :)
Zsolt15505-06-2008 11:46:00 // 1656
Hatékony, és olcsó megoldás. :-))))))
Liquid05-06-2008 11:40:48 // 1655
ez komoly :))
nem kell ide jelzőlámpa ,meg aluljáró, csak egy szék, egy eszköz, meg egy jómunkásember :)))
Zsolt15505-06-2008 11:36:07 // 1654
Vagy majd lesz jelzőőr??? :-)))

Zsolt15505-06-2008 11:19:51 // 1653
Bizony belefért volna, és még "európai" megoldás is lett volna.
Zsolt15505-06-2008 11:18:20 // 1652
"... Akadály mentesítés címen megszüntetik az aluljárókat és zebrákat létesítenek helyettük. :( Vélhetően forgalomirányító lámpákkal. :( ..."

Bizony, forgalomirányító jelzőlámpa lesz.
Ez tipikus magyar "merocsó" megoldás. Forgalomtechnika szempontjából ez pontosan a visszafejlődés. Egy akkora forgalom mellett nem szabad szintbeni gyalogátkelőhelyet kialakítani, a megnövekedett balesetveszély miatt. Főleg azért, mert miután átadják, akkor meg az Árpád-hídat zárják le egy-másfél évre, és igencsak nagy lesz a forgalom.
Ez is egy elhibázott döntés. Aztán majd siránkoznak, hogy szmog van, meg sok az autó. Igaz maga a városvezetés hoz létre mesterséges akadályokat a forgalomban. De legalább lehet dugódíjat szedni.
Xixo05-06-2008 03:45:13 // 1651
Mondjuk ekkora projectnél már belefért volna egy lift a kerekesszékeseknek. Gondolom zebra lesz, de a 20centis padka marad a járdánál.... :(((
Liquid04-06-2008 11:11:07 // 1650
gratulálok nekik, ismét tesznek valamit az egyszerűbb / gyorsabb közlekedés érdekében :(
Kazes☻04-06-2008 11:03:27 // 1649
A cikk vége az érdekes. Azért nem örülünk. Akadály mentesítés címen megszüntetik az aluljárókat és zebrákat létesítenek helyettük. :( Vélhetően forgalomirányító lámpákkal. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.