Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Charlie 16619-03-2006 13:10:37 // 514
Szia Bálint, Bocs hogy belekontárkodom, de egyetlen apróságban nem értenék egyet veled. Japán. Ott a vasút a leggyorsabb, AZ ország egyik végéből a másikba max q nap a szállítás. Igaz marad még a csomag feladása és felvétele, de ezt futárokkal megoldják. Igaz ott az infrastruktúra is megvan hozzá, és elképesztő a belső konkurencia. Ott megy a vasutas JIT, igaz két verzióban: Nagyobb gyárak (Autó, acélmű, ömleszett és vegyiáru), illetve a megfelelő kiszolgálókapacitás futárrendszerben.
Bálint3319-03-2006 13:03:43 // 513
Nem azt mondom, hogy nem megvalósítható, csak azt, hogy egyre inkább kiszorul a vasút. Manapság gyakran már órára pontosan rendelik a dolgokat. Az ideális JIT rendszer úgy működik, hogy a kamionról szinte egyből a gyártósorra rakják a cuccot. Vasúton ezt már nem lehet megoldani a rendszer nagy belső tehetetlensége miatt. "Olyan sok termelő vállalat van hazánkban ami hasonló módszerel dolgozik?" A nagyobb vállalatok, a világ trendnek megfelelően, egyre inkább ezt használják, mert így gazdaságos nekik. A közútnak ráadásul van még egy nagy előnye a vasúttal szemben, mégpedig az, hogy háztól házig lehet szállítani az árut, úgy hogy közben a szállítási folyamat jól tervezhető és ellenőrizhető.
csocsi19-03-2006 12:47:10 // 512
Tehát azt mondod hogy itthon ez nem igazán valósítható meg a JIT miatt. Olyan sok termelő vállalat van hazánkban ami hasonló módszerel dolgozik? Az átmenő forgalom még mindig ott van, annál megérné?
Bálint3319-03-2006 12:32:52 // 511
Neked mi a szakmád?
Bálint3319-03-2006 12:31:26 // 510
Az a probléma, hogy rövid távú (márpedig Mo.-on csak rövid táv van) szállításoknál manapság nem igen alkalmazható a vasuti szállítás. Ez elsősorban nem a közlekedéspolitikával függ össze, hanem azzal, hogy a mai gyártási technológiák JIT (just in time) szállítási módot igényelnek (hogy minél kisebb legyen a raktározási költség) és ez egyszerűen nem megoldható vasúton.
csocsi19-03-2006 12:14:21 // 509
Azért itthon is lehetne pl Pest és Pécs közt vagy más végekbe. Mondjuk a vasutat kellene fejleszteni hogy ez megvalósulhasson, de mikor a környezetvédelemmel ennyit foglalkoznak akkor ez nem jön elő?
Zsolt15519-03-2006 11:54:03 // 508
Igen, biztos jobban menne! A belföldi fuvarozásban a kis távolságok miatt nem lenne akkor hatása, de az átmenő forgalom kiiktatása is hatalmas könnyebbséget jelentene! Főleg, hogy az úthálózatunk anno 10 tonnás tengelyterhelésre lett tervezve, viszont az EU-s szabványok szerint 11,5t a megengedett. Ez is iszonyatosan rongálja a meglévő úthálozatunkat. A forgalom növekedése ezt is magával hozta, és ezért is esnek szét ennyire hamar az utjaink! Nemzetközi adatok szerint ugyanazon energia-felhasználással azonos tömeget vízi úton 370 km-re, vasúton 300 km-re, közúton 100 km-re lehet fuvarozni.
csocsi19-03-2006 11:47:07 // 507
Az pedig mindenhez kapcsolódik :(
Zsolt15519-03-2006 11:45:02 // 506
Ez nem politikai hirdetés volt! :-))) Csak ezek a lobbi érdekek befolyásolják meg a mi életünket. A mi esetünkben a közlekedést!
csocsi19-03-2006 11:43:13 // 505
Pedig ezeknek a módszereknek más előnyük is lenne, többek közt a környezet kímélet, mivel a büdös kamionok nem az utakon rohangálnának. Valszeg hosszú távon ez nem egy okos döntés volt, és még milyen sok idő kell mire ezt kiküszöbölik :((((((( Pedig meilyen jó lenne ha bevagoníroznának vagy behajóznának a határon és át lennének szállítva a kamionok. Lehet hogy a MÁV-nak is jobban menne?
Zsolt15519-03-2006 11:32:16 // 504
Szerintem is!!!
Zsolt15519-03-2006 11:31:14 // 503
Mindig a lobbi érdek dönt! Mióta EU-s ország lettünk szinte megszűnt a Ro-La forgalom. Ergo több kamion van az utakon! Miért? Mert a fuvarozók/szállítmányozók érdeke azt kívánta meg, hogy a szállítmányt végig ők vigyék - a közúton -! Egyszerű a képlet, mert így több a bevételük!!! Viszont, ha nő a forgalom, akkor romlik az úthálozat! Igaz az is, hogy a Magyar közlekedés politika 1968-as módosítása, a forgalom áthelyezését a vasútról a közútra helyezte előtérbe. Ennek folyamodványa a vasúti, és a vízi szállítások csökkenése volt. A vasút, vagy a vízi közlekedés fejlesztése szinte a nullával egyenlő. El is veszítették a versenyképességüket! Ezen változtattak 2003-ban (Magyar Közlekedés Politika 2003-2015), de gyors változásra az egyéni érdekek miatt nem lehet számítani. Ez egyébként igazodik az EU közlekedés politikájához is.
csocsi19-03-2006 11:20:48 // 502
Remélem ezt fönt is látják az osztozkodásnál
Alfista19-03-2006 11:18:51 // 501
Szerintem is, de talán annyi reménysugarat látok, hogy kicsivel több pénz jut az utakra, mint a zsebekbe! Talán kicsivel, mert már nagyon a 24. órában vagyunk. :-(((
Zsolt15519-03-2006 11:16:08 // 500
A jó minőséget én is támogatnám, még ha drágább is! A Gazdasági Verseny Hivatal nem hiába büntette meg az autópálya-építőket kartelezés miatt. Ez csak az, ami kiderült. Mennyi lehet még ezen kívül??? Aprópénz volt nekik amit kifizettek, mert a magyar piac nem olyan nagy, hogy rajtuk kívül mást találjanak. A lapok továbbra is le vannak osztva. Szerintem!
csocsi19-03-2006 11:14:30 // 499
És ha még így lesz megoldva akkor ez az idő akár kitolódhat jobban is :((((( Az biztos, hogy nem készültek ekkora forgalomra, a sok túlpakolt kamion sem könnyíti a helyzetet :((((
Alfista19-03-2006 11:12:44 // 498
Az a nagy baj, hogy itt a nagy rendszerváltásban mindenki elfelejtette, hogy nem szabad az utakon pénzt spórolni, mert nagyon vissza tud ütni! Hát most visszaütött, de nagyon! Rohamosan nőtt a gépkocsiállomány, kurva sok kamion jár már mindenhol, nemcsak a főközlekedési utakon, útfelújításra meg nagyon senki sem költött! Ahhoz, hogy ezt behozzuk, nem 1-2 év kell, hanem 10-20!
csocsi19-03-2006 11:11:35 // 497
Számomra is ez jött le, de ez rohadt szomorú :((((((
Zsolt15519-03-2006 11:10:53 // 496
Azon biztos nagyobb profitot realizálni, mint a munka elvégzésén!!!
csocsi19-03-2006 11:07:09 // 495
A kérdésedre te is sejted a választ
csocsi19-03-2006 11:06:22 // 494
Vagyis a munkát kiadni kell nem pedig elvégezni?
csocsi19-03-2006 11:04:38 // 493
Sziklába biztos olcsóbban lehet dolgozni :))
csocsi19-03-2006 11:04:10 // 492
Amikor elvállalja a munkát csak megnézi mit vállalt, nem?
csocsi19-03-2006 11:02:51 // 491
A baj az hogy magasabb rendűeknél is csinálják :((
Alfista19-03-2006 10:57:30 // 490
Gyerekek! Ha nem építenek utat, akkor az a baj. Ha építenek, de drágán, akkor az a baj. Na most az a kérdés, hogy jó minőségben építettek-e tartós autópályát? Mer' ha így van, akkor én ezt támogatnám. Ki igazodik itt ki?
EDDI19-03-2006 10:56:58 // 489
Igy van!
Zsolt15519-03-2006 10:55:24 // 488
Én is arra saccolok, hogy az egyet a kendőbe, kettőt a bendőbe elv működik kis hazánkban! Valószínűleg fentről lefelé, egyre kisebb arányban! Míg a fővállalkozó mondjuk 1 milliárdot, kap az 1 km-ért, addig az alvállalkozónak, már csak a felét adja, és ez megy lefelé! Aki az utat építi, az mondjuk 100-150 milliót, kap. Ez a nagy üzlet!!!
EDDI19-03-2006 10:55:16 // 487
Ezt a tecnologiát probáld meg alkalmazni az emlitett szakaszon! Ez lessz a következmény ami most van.
EDDI19-03-2006 10:50:16 // 486
Igazad van! Férreértettetek! Biztosan lenyelik a pénzt. De nem a ténylegeskivitelezö.
Zsolt15519-03-2006 10:47:54 // 485
Mindenhol lehet utat építeni, de az olyan helyen, ahol a talaj nem kellő szilárdságú, ott a talajnak azt a rétegét ki kell cserélni! Az útépítésnél a víz elvezetése különösen fontos szempont! Az utak víztelenítése három fő szempont alapján történik! 1. Az útburkolat felszínén megjelenő víz elvezetése, 2. A csapadék elvezetése a földműtől, 3. A talaj- vagy kapilláris vizek elvezetése, mert azok gyengítik az útpálya teherbírását. A talajban lévő vizek elleni védekezésre víztelenítő szivárgó réteget alkalmaznak. A réteg jó vízelvezető, kellően tömör, nem fagyveszélyes homokos kavics, amelyet a szennyeződéstől vagy kb. 10 cm vastagságú apró szemcsenagyságú homokkal, vagy újjabban műanyag polipropilén szitaszövettel védenek. A védőrétegből szivárgókkal vezetik el vizet. A technológia adott, csak kérdés, hogy mennyit hasznosítanak belőle!
EDDI19-03-2006 10:46:04 // 484
Nem értem mire irod! A kivitelezönek semmi köze sincs a tervezöhöz! (99%)
GEORGE19-03-2006 10:42:53 // 483
Meg van az fizetve is!!!! Mind a Hr-nél, mind az Osztrákoknál, a Németeknél kevesebb pénzből épül 1km autópálya. Ettől jobban megfizetni szerintem nem lehet!!!!!!! Nem kéne elrakni a lovét!!!!!! Az sem elhanyagolandó hogy akiket felsoroltam de föleg az utolsó kettőnél 3szor 4 szer annyit keres egy melos mint itt!!! És még is olcsóbb a pálya/km!!!!!!!!!! hmmmmmm hogyis van ez??????
EDDI19-03-2006 10:42:28 // 482
Ez igaz! A foltozgatá pedig jo biznisz a válalkozonak!(az alsobbrendü utakon)
csocsi19-03-2006 10:39:40 // 481
Ha elvállalja és nem tudja megcsinálni akkor kinek a hibája? :(((
csocsi19-03-2006 10:38:01 // 480
Pedig ahányszor már foltozgatva lett az út, lehet hogy már egy normális ára is kijött volna :((((
EDDI19-03-2006 10:37:56 // 479
NEMTUDOM! De ez már nem a kivitelezön mulik!
csocsi19-03-2006 10:37:09 // 478
Nem hinném, hogy egyhamar változna ez a szemlélet :(((
EDDI19-03-2006 10:35:59 // 477
Mindenre megvan a tecnologia csak nincs megfizetve!
W.19-03-2006 10:35:45 // 476
Sajnos, mint ahogy sok egyéb dologban sem!
Vader (a Gróf)19-03-2006 10:32:13 // 475
Például a régi útburkolat visszafektetése "feljavítva"- technológia ill. a szemétbe szánt "veszélyes hulladék" gumiabroncs bedarálása az aszfaltba- technológia (tudtommal magyar találmány..) már ismert egy ideje!A gumitól persze rendkívül strapabíró lesz az asztfalt...És a veszélyes hulladék költséges és természetkárosító semlegesítése is megoldódna.
csocsi19-03-2006 10:29:08 // 474
Szerintem ezután sem kérdezik a véleményünket :((
csocsi19-03-2006 10:28:18 // 473
Akkor még erősítek egy kicsit :))
W.19-03-2006 10:27:57 // 472
Hát pont ezaz! Nekik jó..., de nekünk?
csocsi19-03-2006 10:27:50 // 471
Lehet nálunk azért nem éri meg jót csinálni, mert azt nem kellen javítani???? :((((((
Vader (a Gróf)19-03-2006 10:26:50 // 470
Ciao!Egy ismerősnek is van ilyen "útámító" vállalkozása.A legmodernebb technológiát képviselő gépei (és még néhány útépítőnél úgyszintén) rohadnak a garázsaiban, mert nem fizetik meg ezt a nyugati technológiát!Érthető okokból (miből élnek akkor meg, ha az úttal nincs gond jónéhány évig??!)...
W.19-03-2006 10:22:10 // 469
Sírni fogsz :)
W.19-03-2006 10:21:25 // 468
A sógoroknál folyamatosan építik/ újítják fel a sztrádákat, de nincs dugó, lehet haladni, ja és sima az út, egy javítás se sehol!!! Nálunk ez már nem pénz kérdés! Pénz van , lesz csak a magyar mentalitás az, hogy előbb teletömni a családi zsebet, aztán kicsit dolgozni, majd megint tömni!(tisztelet a kivételnek) A technológia szintén adott, úgy 20 éve csak a jó az sajnos drágább mint a rossz minőség.. vagy nálunk ez fordítva igaz talán, hiszen nincs is jobb meló, mint évente-kétévente ugyanazt a szakaszt foltozgatni egyre több zsozsóért és persze ugyanannak a pár cégnek!!
csocsi19-03-2006 10:17:06 // 467
Vaze, már furmánykodnak itt is :((((
csocsi19-03-2006 10:15:52 // 466
Meg egyáltalán miért olyan terepen építenek????
csocsi19-03-2006 10:15:06 // 465
Akkor felkészülök lelkileg :))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.