Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!
Alfista19-03-2006 11:12:44 // 498
Az a nagy baj, hogy itt a nagy rendszerváltásban mindenki elfelejtette, hogy nem szabad az utakon pénzt spórolni, mert nagyon vissza tud ütni! Hát most visszaütött, de nagyon!
Rohamosan nőtt a gépkocsiállomány, kurva sok kamion jár már mindenhol, nemcsak a főközlekedési utakon, útfelújításra meg nagyon senki sem költött!
Ahhoz, hogy ezt behozzuk, nem 1-2 év kell, hanem 10-20!
csocsi19-03-2006 11:11:35 // 497
Számomra is ez jött le, de ez rohadt szomorú :((((((
Zsolt15519-03-2006 11:10:53 // 496
Azon biztos nagyobb profitot realizálni, mint a munka elvégzésén!!!
csocsi19-03-2006 11:07:09 // 495
A kérdésedre te is sejted a választ
csocsi19-03-2006 11:06:22 // 494
Vagyis a munkát kiadni kell nem pedig elvégezni?
csocsi19-03-2006 11:04:38 // 493
Sziklába biztos olcsóbban lehet dolgozni :))
csocsi19-03-2006 11:04:10 // 492
Amikor elvállalja a munkát csak megnézi mit vállalt, nem?
csocsi19-03-2006 11:02:51 // 491
A baj az hogy magasabb rendűeknél is csinálják :((
Alfista19-03-2006 10:57:30 // 490
Gyerekek! Ha nem építenek utat, akkor az a baj.
Ha építenek, de drágán, akkor az a baj.
Na most az a kérdés, hogy jó minőségben építettek-e tartós autópályát?
Mer' ha így van, akkor én ezt támogatnám.
Ki igazodik itt ki?
Zsolt15519-03-2006 10:55:24 // 488
Én is arra saccolok, hogy az egyet a kendőbe, kettőt a bendőbe elv működik kis hazánkban! Valószínűleg fentről lefelé, egyre kisebb arányban!
Míg a fővállalkozó mondjuk 1 milliárdot, kap az 1 km-ért, addig az alvállalkozónak, már csak a felét adja, és ez megy lefelé! Aki az utat építi, az mondjuk 100-150 milliót, kap.
Ez a nagy üzlet!!!
EDDI19-03-2006 10:55:16 // 487
Ezt a tecnologiát probáld meg alkalmazni az emlitett szakaszon!
Ez lessz a következmény ami most van.
EDDI19-03-2006 10:50:16 // 486
Igazad van!
Férreértettetek! Biztosan lenyelik a pénzt.
De nem a ténylegeskivitelezö.
Zsolt15519-03-2006 10:47:54 // 485
Mindenhol lehet utat építeni, de az olyan helyen, ahol a talaj nem kellő szilárdságú, ott a talajnak azt a rétegét ki kell cserélni!
Az útépítésnél a víz elvezetése különösen fontos szempont! Az utak víztelenítése három fő szempont alapján történik!
1. Az útburkolat felszínén megjelenő víz elvezetése,
2. A csapadék elvezetése a földműtől,
3. A talaj- vagy kapilláris vizek elvezetése, mert azok gyengítik az útpálya teherbírását.
A talajban lévő vizek elleni védekezésre víztelenítő szivárgó réteget alkalmaznak. A réteg jó vízelvezető, kellően tömör, nem fagyveszélyes homokos kavics, amelyet a szennyeződéstől vagy kb. 10 cm vastagságú apró szemcsenagyságú homokkal, vagy újjabban műanyag polipropilén szitaszövettel védenek. A védőrétegből szivárgókkal vezetik el vizet.
A technológia adott, csak kérdés, hogy mennyit hasznosítanak belőle!
EDDI19-03-2006 10:46:04 // 484
Nem értem mire irod!
A kivitelezönek semmi köze sincs a tervezöhöz! (99%)
GEORGE19-03-2006 10:42:53 // 483
Meg van az fizetve is!!!!
Mind a Hr-nél, mind az Osztrákoknál, a Németeknél kevesebb pénzből épül 1km autópálya.
Ettől jobban megfizetni szerintem nem lehet!!!!!!!
Nem kéne elrakni a lovét!!!!!!
Az sem elhanyagolandó hogy akiket felsoroltam de föleg az utolsó kettőnél 3szor 4 szer annyit keres egy melos mint itt!!!
És még is olcsóbb a pálya/km!!!!!!!!!! hmmmmmm hogyis van ez??????
EDDI19-03-2006 10:42:28 // 482
Ez igaz!
A foltozgatá pedig jo biznisz a válalkozonak!(az alsobbrendü utakon)
csocsi19-03-2006 10:39:40 // 481
Ha elvállalja és nem tudja megcsinálni akkor kinek a hibája? :(((
csocsi19-03-2006 10:38:01 // 480
Pedig ahányszor már foltozgatva lett az út, lehet hogy már egy normális ára is kijött volna :((((
EDDI19-03-2006 10:37:56 // 479
NEMTUDOM! De ez már nem a kivitelezön mulik!
csocsi19-03-2006 10:37:09 // 478
Nem hinném, hogy egyhamar változna ez a szemlélet :(((
EDDI19-03-2006 10:35:59 // 477
Mindenre megvan a tecnologia csak nincs megfizetve!
W.19-03-2006 10:35:45 // 476
Sajnos, mint ahogy sok egyéb dologban sem!
Vader (a Gróf)19-03-2006 10:32:13 // 475
Például a régi útburkolat visszafektetése "feljavítva"- technológia ill. a szemétbe szánt "veszélyes hulladék" gumiabroncs bedarálása az aszfaltba- technológia (tudtommal magyar találmány..) már ismert egy ideje!A gumitól persze rendkívül strapabíró lesz az asztfalt...És a veszélyes hulladék költséges és természetkárosító semlegesítése is megoldódna.
csocsi19-03-2006 10:29:08 // 474
Szerintem ezután sem kérdezik a véleményünket :((
csocsi19-03-2006 10:28:18 // 473
Akkor még erősítek egy kicsit :))
W.19-03-2006 10:27:57 // 472
Hát pont ezaz! Nekik jó..., de nekünk?
csocsi19-03-2006 10:27:50 // 471
Lehet nálunk azért nem éri meg jót csinálni, mert azt nem kellen javítani????
:((((((
Vader (a Gróf)19-03-2006 10:26:50 // 470
Ciao!Egy ismerősnek is van ilyen "útámító" vállalkozása.A legmodernebb technológiát képviselő gépei (és még néhány útépítőnél úgyszintén) rohadnak a garázsaiban, mert nem fizetik meg ezt a nyugati technológiát!Érthető okokból (miből élnek akkor meg, ha az úttal nincs gond jónéhány évig??!)...
W.19-03-2006 10:21:25 // 468
A sógoroknál folyamatosan építik/ újítják fel a sztrádákat, de nincs dugó, lehet haladni, ja és sima az út, egy javítás se sehol!!! Nálunk ez már nem pénz kérdés! Pénz van , lesz csak a magyar mentalitás az, hogy előbb teletömni a családi zsebet, aztán kicsit dolgozni, majd megint tömni!(tisztelet a kivételnek) A technológia szintén adott, úgy 20 éve csak a jó az sajnos drágább mint a rossz minőség.. vagy nálunk ez fordítva igaz talán, hiszen nincs is jobb meló, mint évente-kétévente ugyanazt a szakaszt foltozgatni egyre több zsozsóért és persze ugyanannak a pár cégnek!!
csocsi19-03-2006 10:17:06 // 467
Vaze, már furmánykodnak itt is :((((
csocsi19-03-2006 10:15:52 // 466
Meg egyáltalán miért olyan terepen építenek????
csocsi19-03-2006 10:15:06 // 465
Akkor felkészülök lelkileg :))))
GEORGE19-03-2006 10:14:31 // 464
Hagyjuk ezt, mindenre meg van a technológia!!
Akkor az M6-al mi van??
Ott nem láposra van építve, és a legdrágább költségvetésű!!
Ott miért szenvednek!?!?!?!?
GEORGE19-03-2006 10:13:16 // 463
Hogy vinnyognak most az M6-t miatt is!!!!!!
Át akarnák adni szakaszosan, meg hiányosan, hogy majd kijavítják!!!!
Meg a lóf.szt!!! Már elnézést!!!
Ha miután átadták, akkor én nem akarok olyan autópályáért fizetni, amin majd útjavítási terelések lesznek, meg sebesség korlátozás és dugók!!!!
Csinálja, meg amit vállalt határidőre, és olyan minőségben, ahogy kellene!!!!!!
Egy újabb kivalló példa a magyarútépítőkre!!
Köztudottan ez lesz az eddigi legdrágább autópálya!!
Most már ekkora összegből sem kaphatunk egy rendes pályát?????????????
EDDI19-03-2006 10:10:57 // 462
Nem mindig a válalkozon mulik a dolog!
Pl:M7 uj szakasza (Bboglár és környéke)
Az egész ugy szar ahogy van! Rá kellene már ébredni,hogy lápos vidéken nem lehet normális utat épiteni ennyi pénzböl!
W.19-03-2006 10:05:57 // 461
Jövő héten le fogom fotózni azt a szakaszt, ajd felteszem ide!
csocsi19-03-2006 10:02:54 // 460
Ez má nem nevetséges hanem nagyon is szomorú :((((((
A beírásod nagyon is helyén való, csak támogatni tudom.
GEORGE19-03-2006 09:47:46 // 459
Mint annyi mindennek ami miliárdokba kerül, ma magyarországon nincs gazdálya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nevetséges dolog ez kérem!!!
Mi az hogy nincs felelős egy átadott "út" ért? / Út = az a valami az autónk alatt /
Mikor beirom, hogy a busás bevételt költse a vállalkozó hozzátartozói gyógyszereire akkor meg én vagyok a bunkó!!! :-(
De mit kívánjunk ezeknek az embereknek?????
csocsi19-03-2006 09:26:56 // 458
Boiztos a mérnökök tudják mit csinálnak :((
W.19-03-2006 09:01:49 // 457
Sajnos a további szakaszokat is "építik", de hová?????: A BELVIZES SZÁNTÓFÖLDRE!!! Nézétek meg a Cegléd- Szolnok közötti "új"?? részt!
csocsi18-03-2006 12:33:33 // 456
Nem tudom elképzelni, hogy éreznék a tarthatatlanságot.
Amit leírtál, hogy újonnan készített utak mennek tönkre nagyon hamar és felelősségre vonás nincs. Akkor a foltozásokat már ne ie hozzuk fel.
Dföldvár Shell kút mellett a lámpánál szemtanuja voltam egy foltozásos javításnak: 2 emberke lapátolat a lukba az anyagot 1 bakanccsal igazgatta 1 pedig valami tömörítő dorongon támaszkodott, ha nem látom el sem hiszem. Mondanom sem kell 1 hónap nem kellett úgyanúgy nézett ki az út. :(
A minőség, mikor erről szól most már minden, és akkor ilyenek előfordulnak.
Ki veszi át ezeket, szóval ezernyi kérdés felmerül az emberben. Én agyonlőném mindet :(((((((((
Szóval nem tudom lesz-e valaha járható utunk :(((((
Zsolt15518-03-2006 12:22:19 // 455
Gondolom ők is érzik - a szó igazi, és átvitt értelmében - a helyzet tarthatatlanságát! Minden meg lehet érteni. Most vagy a hozzáértés hiányzik, vagy ennyire ....! Nem tudom elképzelni, hogy hogyan tudnak átvenni, egy sokszor igencsak megkérdőjelezhető minőségű munkát!
Elég sűrűn járok a 4-es úton, és örültem, amikor a két reptér közötti utat kiszélesítették 1998-99 körül. Egy év múlva az összes csatornafedél megsüllyedt, pedig teljesen újként építették.
Örültem az új 2005-ben átadott M4-es 15-20 km-es 2x2 sávos szakaszának is, amely Vecsést és Üllőt is elkerüli, mert végre talán normálisan lehet majd közlekedni!
Erre egy hónap után az oldalárok már nem tudta elvezetni a vizet (ezért a külső sáv szakaszosan napokra le van zárva), a rézsű megsüllyedt, stb.
Ha egy új útépítést ennyire nem tudnak kivitelezni, akkor milyen lesz annak az útnak a minősége, amit ők újítanak fel???
csocsi18-03-2006 11:49:07 // 454
Hát ez az a felelősséget szokták elfelejteni :(((
Zsolt15518-03-2006 10:33:28 // 453
Olvastam az oldalukat, de nekem egy kicsit politika szagúnak nézett ki az egész!
A fogadj örökbe egy kátyút kezdeményezés, pedig eléggé dilettáns megközelítés!
Viszont Hornnak volt egy nagyon korrekt meglátása:
"Lehet egymásra mutogatni, de mindenkinek megvan a felelőssége. Enyhén szólva is nevetséges, hogy az állapotokért semmilyen mértékig nem tartja magát felelősnek a főpolgármester. Ez meggyőződésem szerint elfogadhatatlan."
Valóban ez megy!!! Ebben nagyon pengék, de azon nem tudnak ilyen vehemensen vitatkozni, hogy minél hamarabban, és jobb minőségben javítsák ki a kátyúkat!
Szerintem, le lehetne foglalni a "akatyu" vagy a "katyuhelyzet" Web címet.
Politikai kezdeményezéshez, viszont nem szeretnék csatlakozni!!!
(Így már jó!)
Zsolt15518-03-2006 10:32:18 // 452
Olvastam az oldalukat, de nekem egy kicsit politika szagúnak nézett ki az egész!
A fogadj örökbe egy kátyút kezdeményezés, pedig eléggé dilettáns megközelítés!
Viszont Hornnak volt egy nagyon korrekt meglátása:
”Lehet egymásra mutogatni, de mindenkinek megvan a felelőssége. Enyhén szólva is nevetséges, hogy az állapotokért semmilyen mértékig nem tartja magát felelősnek a főpolgármester. Ez meggyőződésem szerint elfogadhatatlan.”
Valóban ez megy!!! Ebben nagyon pengék, de azon nem tudnak ilyen vehemensen vitatkozni, hogy minél hamarabban, és jobb minőségben javítsák ki a kátyúkat!
Szerintem, le lehetne foglalni a "akatyu" vagy a "katyuhelyzet" Web címet.
Politikai kezdeményezéshez, viszont nem szeretnék csatlakozni!!!
csocsi16-03-2006 07:40:51 // 449
Az opel lökös nagyon jól mutat a gép mögött.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
626
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?