Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!
krecsi03-08-2009 19:18:51 // 1934
Ha gyorsan kész lenne, akkor nem lehetne ennyi pénzt elkérni érte. A dugóban ülő hőgutát kapó ember meg kit érdekel. Nincs is nagy forgalom, hisz a miniszterek is hamar átérnek Budapesten. Persze kék villogóval, 100-al. De ez már csak részlet kérdés.
krecsi03-08-2009 19:11:27 // 1933
És árakat kell emelni, mert veszteséges. Mindezt a bliccelőkre fogva.
Zsolt15503-08-2009 19:04:53 // 1932
Kazes☻03-08-2009 18:42:47 // 1931
Így kell ezt! Egy ilyen jól menő veszteséges cégnél a végkielégítések legyenek meg jó vastagon megjátszva,100.000.000.-, ide-oda tili-toli aztán a többi magasról le van xarva! :(((
krecsi03-08-2009 18:25:20 // 1930
Kazes☻19-07-2009 21:09:05 // 1929
Drága-e a Margit híd felújítása?
Emlékeznek még a régi kabaréjelenetre, amikor Márkus László darabokra szedett egy új fotelt azzal: „Csak tudnám, mi kerül ezen ennyibe?!” Nos, ez juthatott eszébe annak a levélírónak is, aki szerint túl borsos a Margit híd felújítási ára. A szakemberek élesen vitatják állításait.
K. Gy. azt fejtegeti: „Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az északnémet Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze a Balti-tengeri Rügen szigetével. A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861, a Margit híd pedig 607 méter hosszú. A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg és a Margit hidat a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel. A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63 milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni.” A levélíró, akinek a gondolatmenete bejárta a sajtót, úgy számolt, hogy „a németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hídnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel, a Margit híd felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként.”
Valószínű, hogy a levél írója nem áll egyedül ezzel a véleményével, mivel e hét derekán Kerék-Bárczy Szabolcs MDF-szóvivő például azt találta mondani, Európa legdrágább hídfelújítása lesz a Margit hídé. Hozzátette: pártja felszólítja a főváros vezetését, mondja meg, „kinek az érdeke, hogy a Margit híd felújítási költsége bőven meghaladja a 2007-ben tervezett 13 milliárd forintot”.
A számára értelmetlennek tűnő összehasonlításokat egy hídépítési szakember, aki „ezen a színvonalon még a vitához sem adja nevét” így utasította vissza: hogyan lehet egy közbeszerzési pályázat alatt álló ügyben az ajánlat műszaki és pénzügyi tartalmáról beszélni? Egyáltalán: hogy’ lehet összehasonlítani egy autópályányi szélességű, öt különböző szakaszból álló hidat egy sokkal keskenyebbel és egyszerűbbel, egy függőhidat egy vasbeton pilléreken állóval, egy tengeri hidat egy folyamival – és egyszerűen méterre vagy méter/forintra összemérni?! Olyasmi ez, mintha azt vetnénk össze, mennyibe kerül egy gyümölcs Németországban és menynyibe nálunk, attól függetlenül, hogy az egyik dinnye a másik meg szilva. Ennek az egésznek csak a politikához van köze, a hídépítéshez semmi – vélekedett. Egy másik nem nyilatkozó azon a fordulaton derült, hogy „kinek áll érdekében” az, ha a mai ár meghaladja a jóval korábban tervezettet. Hozzáfűzte: igazán profi jósnak kell lennie, aki ma meg tudja mondani, hogy mire két év múlva elkészül a hídfelújítás, mennyibe is kerül majd. Ahhoz ugyanis tudni kéne, mi lesz két év alatt a forinttal, a nyersanyagok, az energiahordozók világpiaci árával…
Természetesen megkérdeztük a fővárosi Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályát is, arról, hogy „mi ennyi?” Írásos válaszuk lényege, hogy a hidak építését és felújítását pusztán a hosszuk alapján összehasonlítani nem lehet; minden híd egyedi, a felújítása is az; a Margit híd pedig műemlék, a világörökségi Duna-parti szakasz északi lezáró műtárgya, a felújítása nem helyettesíthető egy új híd megépítésével. A Közlekedési Ügyosztály a költségeket így tekinti át: a FŐMTERV 2007-ben készített tervezői költségbecslésben közel 21 milliárd forint mérnökárat adott meg. A városüzemeltetési főpolgármester-helyettes a műszaki tartalom csökkentésére kérte fel a tervezőt. A minimum változatot nettó 10,5 milliárd forintban határozta meg a tervező. Ez a tartalékkerettel, áfával, 2007-2009 inflá-ciós hatással, s a közösségi közlekedés fenntartásával együtt akkor bruttó 16 milliárd forintot tett ki. A híd EU-s pályázati anyagában további kismértékű csökkentés és az elszámolhatósági feltételek megfontolása alapján 12 milliárd forint pályázati költség szerepelt. Az ezen felüli költségek uniós forrásból nem támogathatók. Ilyen a szobrok helyreállítása, a műemlékvédelmi felújítások, a tartalékkeret, a villamos átvezetése – ezeket a főváros saját forrásból finanszírozza. A tervezői kalkuláció szerint a projekt így 6 milliárd forint uniós forrás bevonását tette lehetővé, és 9 milliárd forint saját finanszírozást igényelt. Ám a főváros idei költségvetésben mindössze 7 milliárd saját forrás állt rendelkezésre. Erre többször felhívta a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és a főjegyző a főpolgármesteri kabinet figyelmét, de érdemi költségvetési korrekció a közbeszerzési eljárás lefolytatása előtt nem született. A részletező állásfoglalás szerint a közgyűlés a rekonstrukcióhoz szükséges többletforrást az M5-Ipacsfa közötti közútfejlesztés és felüljáró felújítások átütemezésével, s a kerékpárutak fejlesztésére elkülönített fővárosi források egy részének EU-forrásokra „cserélésével” biztosította.
vgp
híd
Emlékeznek még a régi kabaréjelenetre, amikor Márkus László darabokra szedett egy új fotelt azzal: „Csak tudnám, mi kerül ezen ennyibe?!” Nos, ez juthatott eszébe annak a levélírónak is, aki szerint túl borsos a Margit híd felújítási ára. A szakemberek élesen vitatják állításait.
K. Gy. azt fejtegeti: „Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az északnémet Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze a Balti-tengeri Rügen szigetével. A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861, a Margit híd pedig 607 méter hosszú. A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg és a Margit hidat a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel. A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63 milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni.” A levélíró, akinek a gondolatmenete bejárta a sajtót, úgy számolt, hogy „a németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hídnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel, a Margit híd felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként.”
Valószínű, hogy a levél írója nem áll egyedül ezzel a véleményével, mivel e hét derekán Kerék-Bárczy Szabolcs MDF-szóvivő például azt találta mondani, Európa legdrágább hídfelújítása lesz a Margit hídé. Hozzátette: pártja felszólítja a főváros vezetését, mondja meg, „kinek az érdeke, hogy a Margit híd felújítási költsége bőven meghaladja a 2007-ben tervezett 13 milliárd forintot”.
A számára értelmetlennek tűnő összehasonlításokat egy hídépítési szakember, aki „ezen a színvonalon még a vitához sem adja nevét” így utasította vissza: hogyan lehet egy közbeszerzési pályázat alatt álló ügyben az ajánlat műszaki és pénzügyi tartalmáról beszélni? Egyáltalán: hogy’ lehet összehasonlítani egy autópályányi szélességű, öt különböző szakaszból álló hidat egy sokkal keskenyebbel és egyszerűbbel, egy függőhidat egy vasbeton pilléreken állóval, egy tengeri hidat egy folyamival – és egyszerűen méterre vagy méter/forintra összemérni?! Olyasmi ez, mintha azt vetnénk össze, mennyibe kerül egy gyümölcs Németországban és menynyibe nálunk, attól függetlenül, hogy az egyik dinnye a másik meg szilva. Ennek az egésznek csak a politikához van köze, a hídépítéshez semmi – vélekedett. Egy másik nem nyilatkozó azon a fordulaton derült, hogy „kinek áll érdekében” az, ha a mai ár meghaladja a jóval korábban tervezettet. Hozzáfűzte: igazán profi jósnak kell lennie, aki ma meg tudja mondani, hogy mire két év múlva elkészül a hídfelújítás, mennyibe is kerül majd. Ahhoz ugyanis tudni kéne, mi lesz két év alatt a forinttal, a nyersanyagok, az energiahordozók világpiaci árával…
Természetesen megkérdeztük a fővárosi Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályát is, arról, hogy „mi ennyi?” Írásos válaszuk lényege, hogy a hidak építését és felújítását pusztán a hosszuk alapján összehasonlítani nem lehet; minden híd egyedi, a felújítása is az; a Margit híd pedig műemlék, a világörökségi Duna-parti szakasz északi lezáró műtárgya, a felújítása nem helyettesíthető egy új híd megépítésével. A Közlekedési Ügyosztály a költségeket így tekinti át: a FŐMTERV 2007-ben készített tervezői költségbecslésben közel 21 milliárd forint mérnökárat adott meg. A városüzemeltetési főpolgármester-helyettes a műszaki tartalom csökkentésére kérte fel a tervezőt. A minimum változatot nettó 10,5 milliárd forintban határozta meg a tervező. Ez a tartalékkerettel, áfával, 2007-2009 inflá-ciós hatással, s a közösségi közlekedés fenntartásával együtt akkor bruttó 16 milliárd forintot tett ki. A híd EU-s pályázati anyagában további kismértékű csökkentés és az elszámolhatósági feltételek megfontolása alapján 12 milliárd forint pályázati költség szerepelt. Az ezen felüli költségek uniós forrásból nem támogathatók. Ilyen a szobrok helyreállítása, a műemlékvédelmi felújítások, a tartalékkeret, a villamos átvezetése – ezeket a főváros saját forrásból finanszírozza. A tervezői kalkuláció szerint a projekt így 6 milliárd forint uniós forrás bevonását tette lehetővé, és 9 milliárd forint saját finanszírozást igényelt. Ám a főváros idei költségvetésben mindössze 7 milliárd saját forrás állt rendelkezésre. Erre többször felhívta a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és a főjegyző a főpolgármesteri kabinet figyelmét, de érdemi költségvetési korrekció a közbeszerzési eljárás lefolytatása előtt nem született. A részletező állásfoglalás szerint a közgyűlés a rekonstrukcióhoz szükséges többletforrást az M5-Ipacsfa közötti közútfejlesztés és felüljáró felújítások átütemezésével, s a kerékpárutak fejlesztésére elkülönített fővárosi források egy részének EU-forrásokra „cserélésével” biztosította.
vgp
híd
Kazes☻09-07-2009 22:09:15 // 1928
ITTegy kis példa az ügyintézésre, a drágaságra és a többi, stb, stb. :(((
Kazes☻08-07-2009 23:35:41 // 1927
Ez a tuttifrutti frankóbiztosamiziher, sajna. :(
Kazes☻08-07-2009 23:33:30 // 1926
Igen, erre céloztam én is hsz.1896. :)
Zsolt15508-07-2009 14:49:26 // 1925
Az Ikarusbus nyerheti a debreceni autóbusz-pályázatot.
"... „Ökörség” - reagált erre a lapnak Iván Endre, az Ikarusbus Járműgyártó és Értékesítő Kft., azaz a Széles Gábor-féle cég stratégiai tanácsadója. ..."
"... „Ökörség” - reagált erre a lapnak Iván Endre, az Ikarusbus Járműgyártó és Értékesítő Kft., azaz a Széles Gábor-féle cég stratégiai tanácsadója. ..."
ystuc08-07-2009 14:15:27 // 1924
Valakinek nem érte volna meg. Ahogy az szokott lenni...
Edyboy08-07-2009 14:05:32 // 1923
Bizonyára de itt szerelik össze az Alfa buszokat is,amilyen például Újpesten közlekedik a 47-es vagy 120-as vonalon.Annak magyar a felépítménye :)
Bizonyára probléma lett volna azokból rendelni :(
Bizonyára probléma lett volna azokból rendelni :(
Zsolt15508-07-2009 06:01:09 // 1922
Igen, de nem hinném, hogy túl sok hazai beszállítójuk lenne.
Zsolt15508-07-2009 06:00:18 // 1921
Edyboy07-07-2009 23:31:37 // 1920
Így viszont darabja 85 millába került :(
Kazes☻07-07-2009 23:27:04 // 1919
Ez jó, bár vehettek volna oda is inkább Credo vagy ARC buszt is. :)
hazai:)
hazai:)
Atesz198707-07-2009 21:48:42 // 1918
Bazdmeg, a Balkánon vagyunk? Afrikába meg elvisszük a fasza Ikarus buszainkat, mi? :DDDD
Edyboy07-07-2009 21:38:40 // 1917
Egyébként a buszok nagy részét Magyarországon szerelték össze :)
Zsolt15507-07-2009 20:51:58 // 1916
Reméljük, hogy nem, de ... :-(((
Viszont Debrencenben nagyot változott közösségi közlekedés.
A város a teljes szolgáltatást saját maga kívánta ellátni. Mivel az állam a város sokszori kérése ellenére sem adta át a Hajdú Volán tulajdonjogát, a város felbontotta a közszolgáltatási szerződést és új tendert írt ki, melyben új, alacsonypadlós, légkondicionált buszflotta beszerzését és üzemeltetését írták elő. A tendert az eddig elsősorban utastájékoztató rendszerek kiépítésével foglalkozó Inter Tan-Ker Zrt. és a város tulajdonában lévő, a villamos- és trolihálózatot üzemeltető DKV Zrt. konzorciuma nyerte el a Hajdú Volán elől.
Az alkalmazott konstrukció érdekes és újszerű, ugyanis nem egyszerű járművásárlásról és üzemeltetésről van szó, hanem inkább ún. rendelkezésreállás-vásárlásról.
A forgalomirányítást és a jegyellenőrzést a város nem adja ki a kezéből, és a járművezetők is a DKV alkalmazottai lesznek (elsősorban a Hajdú Volán feleslegessé váló dolgozóira számítanak). Az Inter Tan-ker, magukat az autóbuszokat bocsátja rendelkezése, beszerzi és karbantartja őket, fizetségét pedig aszerint kapja meg, ahogyan a járműveket a DKV rendelkezésére bocsátja. Nem csak maguknak a buszoknak a rendelkezésreállását nézik, külön szankciók vannak a segédberendezések (utastájékoztatás, légkondícionáló, stb.) előírás szerinti működtetésére is.
Tizenkétmilliárd forintba került a város közlekedésének teljes rekonstrukciója. Ezért az összegért az autóbuszpark 100%-át(!) lecserélték.
Debrecenben 2009 július 01-től csak és kizárólag alacsonypadlós, légkondicionált, GPS-alapú utastájékoztató rendszerrel és EURO 5-ös motorral felszerelt autóbuszok közlekednek.
Épült egy új karbantartó bázis, létesült ezer új munkahely.
Reméljük, hogy ez a konstrukció beválik. :-)))
Viszont Debrencenben nagyot változott közösségi közlekedés.
A város a teljes szolgáltatást saját maga kívánta ellátni. Mivel az állam a város sokszori kérése ellenére sem adta át a Hajdú Volán tulajdonjogát, a város felbontotta a közszolgáltatási szerződést és új tendert írt ki, melyben új, alacsonypadlós, légkondicionált buszflotta beszerzését és üzemeltetését írták elő. A tendert az eddig elsősorban utastájékoztató rendszerek kiépítésével foglalkozó Inter Tan-Ker Zrt. és a város tulajdonában lévő, a villamos- és trolihálózatot üzemeltető DKV Zrt. konzorciuma nyerte el a Hajdú Volán elől.
Az alkalmazott konstrukció érdekes és újszerű, ugyanis nem egyszerű járművásárlásról és üzemeltetésről van szó, hanem inkább ún. rendelkezésreállás-vásárlásról.
A forgalomirányítást és a jegyellenőrzést a város nem adja ki a kezéből, és a járművezetők is a DKV alkalmazottai lesznek (elsősorban a Hajdú Volán feleslegessé váló dolgozóira számítanak). Az Inter Tan-ker, magukat az autóbuszokat bocsátja rendelkezése, beszerzi és karbantartja őket, fizetségét pedig aszerint kapja meg, ahogyan a járműveket a DKV rendelkezésére bocsátja. Nem csak maguknak a buszoknak a rendelkezésreállását nézik, külön szankciók vannak a segédberendezések (utastájékoztatás, légkondícionáló, stb.) előírás szerinti működtetésére is.
Tizenkétmilliárd forintba került a város közlekedésének teljes rekonstrukciója. Ezért az összegért az autóbuszpark 100%-át(!) lecserélték.
Debrecenben 2009 július 01-től csak és kizárólag alacsonypadlós, légkondicionált, GPS-alapú utastájékoztató rendszerrel és EURO 5-ös motorral felszerelt autóbuszok közlekednek.
Épült egy új karbantartó bázis, létesült ezer új munkahely.
Reméljük, hogy ez a konstrukció beválik. :-)))
GabCsi04-07-2009 10:29:50 // 1915
A Szabadság hídhoz csak annyit, hogy érdemes átmenni rajta, olyan fosh az aszfalt minősége, hogy csak na, hullámos, ráz össze vissza sír az autó...
Zsolt15504-07-2009 09:57:09 // 1914
Igen. Akik az utat ténylegesen építik, az államtól kapott pénz jó ha negyedét megkapják. Aztán Ők is okoskodnak.
krecsi04-07-2009 08:28:53 // 1913
Én is úgy gondoltam, csak elírtam:) Szóval, mi nem nyúlunk hozzá 50 évig. Pedig nem minőségi anyagból van, csak minőségi anyagnak az ára van kiszámlázva.Lecsíp a pénzből a megrendelő, a fővállalkozó, az alvállalkozó, annak az al-al.. vállalkozója (és még mennyit kihagytam). És még a munkás is, ha tud. Azért tartunk itt minőségben és árban is. Egy ismerősöm vásárolt nemrég a közelben dolgozó útépítőktől 1 teherautónyi zúzott követ. Azzal hogy számolnak el? Sehogy, simán kimarad az útból. Persze nagy lelkűen kínálgatták, hogy van még, amennyi kell.
Kazes☻03-07-2009 22:36:44 // 1912
Érdekes! Hasonlóakat gondoltam erről az egészről már én is és gondolom mindenki aki egy kicsit is foglalkozik az üggyel, ill. a forgalommal, de ezekkel ellentétben úgy nem lehet annyit lopni és akkor nem lesz horvát + spanyol + mittudoménmilyen nyaraló+villa. :(
Zsolt15503-07-2009 20:32:34 // 1911
Úgy értettem, hogy a németek - velünk ellentétben - nem minőségi anyagból rakták össze azt a hidat, azért ilyen "olcsó". :-)))
krecsi03-07-2009 08:36:36 // 1910
Muszáj minőségi anyagból csinálni, mert 50 évig úgyse nyúlnak hozzá. De ha a németek nem robbantották volna fel anno, akkor 100 évig nem nyúlnak hozzá. És ezért kerül nálunk sokba. Rendszeres karbantartásnál kisebbek az összköltségek. 1946-ban szinte újra építették. Ezért is kéne elgondolkozniuk egy szép új híd, vagy felújított legyen. Ja, most elgondolkoztak egy pontonhídon a Margit híd felújításának idejére.
krecsi03-07-2009 08:25:33 // 1909
Ez nem új hír, azóta már biztos drágább lett a 4-es. "A 3-as metró 10 kilométeres alagútjának felhasználásával ötszázmilliárdot lehetne megtakarítani" A bajnai csomag hatszázmilliárdot akar megspórolni a 13.havi nyugdíj eltörlésével, alanyi jogon járó gyes és a gyed eltörlésével, a gyed jogosultsági idejének csökkentésével, a szocpol és a gázártámogatás felfüggesztésével is. De nem baj, lesz egy szép metrónk, ami 10 másodpercenként meg fog állni. Használhatjuk, ha szmogriadó lesz, mesterséges dugó stb. Ja, és ha nem mehetsz be a belvárosba az öreg autóddal.
krecsi03-07-2009 08:13:53 // 1908
”Nyolc évvel ezelőtt az elsők között javasoltam a fővárosi közmeghallgatáson, hogy a tervezett 4-es metró más nyomvonalon, az M3-as alagút felhasználásával épüljön meg” – magyarázza Szentesi Emil. A harminchat évvel ezelőtt papírra vetett nyomvonal elvesztette aktualitását. Szentesi a 4-es metrót nem Kelenföldről, hanem az egykori Osztyapenkó-szobortól indítaná, továbbépíthetően Budaörsig. Nem a Gellért térnél, a lakatlan hegy lábánál, hanem a forgalmas Petőfi híd közelében vezetné a metróvonalat, és becsatlakoztatná a meglévő 3-as metró alagútjába. Újpest-Városkapunál kiágazva, egészen Káposztásmegyerig, illetve Rákospalotáig építené meg a mintegy 18 kilométeres DBR-vonalat. A 4-es metró építését összekapcsolná a 3-as befejezésével és az 5-ös kialakításával. Szentesi Emil szerint az ő koncepciója szerinti megoldással százmilliárdból megépíthető lenne a 4-es metró, s mindez három év alatt! A 3-as metró 10 kilométeres alagútjának felhasználásával ötszázmilliárdot lehetne megtakarítani, mert a teljes 4-es metró nyomvonalán feleannyi alagútra volna szükség. Sőt a 4-es metró költségvetéséből elkészülhetne az M4-es, az M5-ös és az M6-os jelzésű vonalszakasz is.
Ezekkel a tervekkel már 1998-ban elkészült, de azóta is hiába ajánlgatja a városvezetők figyelmébe. Ahogy mondja: a 4-es metró pazarló kivitelezése miatt kénytelen volt az Európai Unió regionális főigazgatóságához fordulni. A hivatal azt válaszolta: a projekt értékelésekor figyelembe veszik információit. A kormány azonban mind ez ideig még a beruházás támogatási kérelmét sem nyújtotta be az Európai Bizottságnak. Pedig, mint ismert, a kabinet a 4-es metró költségének nagy részét uniós finanszírozásból fedezni.
A hatalmas összegek és a látványos ígéretek ellenére szakértők szerint Budapest 23 kerületéből 17 semmit sem fog érezni e nagyberuházás hatásaiból, hiszen a 4-es metró arányaiban kis területre koncentrál, közben elveszi a pénzt más, létfontosságú beruházások elől.
Ezekkel a tervekkel már 1998-ban elkészült, de azóta is hiába ajánlgatja a városvezetők figyelmébe. Ahogy mondja: a 4-es metró pazarló kivitelezése miatt kénytelen volt az Európai Unió regionális főigazgatóságához fordulni. A hivatal azt válaszolta: a projekt értékelésekor figyelembe veszik információit. A kormány azonban mind ez ideig még a beruházás támogatási kérelmét sem nyújtotta be az Európai Bizottságnak. Pedig, mint ismert, a kabinet a 4-es metró költségének nagy részét uniós finanszírozásból fedezni.
A hatalmas összegek és a látványos ígéretek ellenére szakértők szerint Budapest 23 kerületéből 17 semmit sem fog érezni e nagyberuházás hatásaiból, hiszen a 4-es metró arányaiban kis területre koncentrál, közben elveszi a pénzt más, létfontosságú beruházások elől.
Zsolt15502-07-2009 23:05:27 // 1907
A Szabadság hídat 1894-ben kezdték építeni, és két év múlva(!) 1896-ban adták át forgalomnak.
A II.Világháború útán Szabadság híd helyreállítása 1946 tavaszán kezdődött el, és már 1946. augusztus 20-án meg is nyitották a forgalom számára. A középső hídrészt az 1894-es tervek alapján gyártották le, majd úszódaruk segítségével csatlakoztatták a meglevő szerkezetekhez.
A felújítása 2007. augusztus 21-én kezdődött, és több határidő módosítást követően 2009. május 31-én adták át.
A rekonstrukció költsége 16,8 millió Ft/méter volt. Ez is több mint duplája németének. Vagy az is lehet, hogy mi minőségi anyagból építjük velük ellentétben.
A II.Világháború útán Szabadság híd helyreállítása 1946 tavaszán kezdődött el, és már 1946. augusztus 20-án meg is nyitották a forgalom számára. A középső hídrészt az 1894-es tervek alapján gyártották le, majd úszódaruk segítségével csatlakoztatták a meglevő szerkezetekhez.
A felújítása 2007. augusztus 21-én kezdődött, és több határidő módosítást követően 2009. május 31-én adták át.
A rekonstrukció költsége 16,8 millió Ft/méter volt. Ez is több mint duplája németének. Vagy az is lehet, hogy mi minőségi anyagból építjük velük ellentétben.
Zsolt15502-07-2009 22:30:46 // 1906
A futómű megerősítésére szerintem az majd később keritenek sort.
Kazes☻02-07-2009 20:43:53 // 1905
Kár, pedig érdekelne nagyon. Na, se baj, keresgélek. :)
Poló02-07-2009 20:30:10 // 1903
Emailben kaptam, ennyi volt.
csocsi02-07-2009 20:11:11 // 1902
Lehet a modern eszköz lassúbb, mint az elavult :((
GEORGE02-07-2009 19:42:44 // 1901
Mentik a lovét és ezért látszólagos munkák vannak, amúgy kiváncsi leszek mi lesz a végeredmény.......
GEORGE02-07-2009 19:41:47 // 1900
Rablás megy ebben az országban, de nem is kicsi :-(((((
ystuc02-07-2009 19:36:23 // 1899
És azt is tegyük hozzá, hogy anno, jó pár évvel ezelőtt a Szabadság híd 2 év alatt épült fel. Mióta is újítják? 2 éve? Mi tart ennyi ideig modern eszközökkel...?
Kazes☻02-07-2009 19:25:40 // 1898
Jó kis összehasonlítás! Honnan van? Forrás? :)
Kellene. :)
Kellene. :)
Poló02-07-2009 19:08:10 // 1897
Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az észak-német
Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról
nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével.
A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861 méter, a Margit híd pedig 660
méter hosszú.
A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt
építették meg, a Margit hidat pedig a tervek szerint 14 hónap alatt újítják
fel.
A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd
63milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd
forintba fog kerülni.
Magyarország legdrágább hídja, a Megyeri híd. Hossza 1861 méter
(63milliárd), tehát méterenként 34 millió forintért épül.
A Margit híd hossza: 607 méter. Ha a Megyeri híd 34 millió / méteres árával
számolunk, akkor 18,2 milliárdba kerülne egy új Margit híd.
Tehát még akkor is spórolna az ország, ha felrobbantanák az egészet és újra
építenék....
A németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hídnál ez
33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel. Nem 20%-kal drágábban, hanem
400%-kal drágábban. A Margit felújítása pedig 30 millióba fog kerülni
méterenként.
"...Az előterjesztő jelzi azt is, hogy az árak a Főmterv Zrt. 2007-es
becslésére épülnek, és azok 30-50 százalékkal is növekedhetnek. Egyebek közt
azért, mert a gazdasági válság miatt ugrásszerűen drágultak a banki
finanszírozási költségek, emelkedik az áfa, az acél világpiaci ára és az
infláció."
2007-ben a hengerelt acél 500EUR, tavaly ilyenkor 750EUR, most meg 375 EUR.
Csődközelben az ország? Már sejtjük, miért....
Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról
nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével.
A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861 méter, a Margit híd pedig 660
méter hosszú.
A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt
építették meg, a Margit hidat pedig a tervek szerint 14 hónap alatt újítják
fel.
A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd
63milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd
forintba fog kerülni.
Magyarország legdrágább hídja, a Megyeri híd. Hossza 1861 méter
(63milliárd), tehát méterenként 34 millió forintért épül.
A Margit híd hossza: 607 méter. Ha a Megyeri híd 34 millió / méteres árával
számolunk, akkor 18,2 milliárdba kerülne egy új Margit híd.
Tehát még akkor is spórolna az ország, ha felrobbantanák az egészet és újra
építenék....
A németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hídnál ez
33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel. Nem 20%-kal drágábban, hanem
400%-kal drágábban. A Margit felújítása pedig 30 millióba fog kerülni
méterenként.
"...Az előterjesztő jelzi azt is, hogy az árak a Főmterv Zrt. 2007-es
becslésére épülnek, és azok 30-50 százalékkal is növekedhetnek. Egyebek közt
azért, mert a gazdasági válság miatt ugrásszerűen drágultak a banki
finanszírozási költségek, emelkedik az áfa, az acél világpiaci ára és az
infláció."
2007-ben a hengerelt acél 500EUR, tavaly ilyenkor 750EUR, most meg 375 EUR.
Csődközelben az ország? Már sejtjük, miért....
Kazes☻02-07-2009 14:43:47 // 1896
Morzsáiban még fellelhető, csak az is külhonban jó, mint pl. USA viszont itthon nem, ide a hulladék jön, mint annak idején a német szemét. :(
Ez már több mint bizarr szvsz. :(
Ez már több mint bizarr szvsz. :(
GTPeti02-07-2009 14:35:26 // 1895
Magyarország, az egykori busznagyhatalom használt belga buszokat vesz. Bizar...
Kazes☻02-07-2009 14:19:22 // 1894
Túl sok mindent nem lehet várni ezektől, pl. Megyeri híd, Margit híd, stb. :(
Kazes☻02-07-2009 14:17:22 // 1893
Gyönyörűek mondhatom és gondolom a festetlenségbe az is belejátszik, hogy ezeknek a futóműve sem a budapesti utakra lettek tervezve, tehát meg kell erősíteni. Vagy ez majd csak ezután jön, hogy külön pénzt lehessen lopkodni???
pityke01-07-2009 22:11:47 // 1892
vas megyében 4 km épült meg 2 év alatt. : (((
pityke01-07-2009 22:06:06 // 1891
kint leselejtezett szarok.
itt tartunk : (((
itt tartunk : (((
Inter156 (il mascalzone)01-07-2009 22:02:24 // 1890
Na...! Ilyen buszokat vettünk? Miért...minek? Ebből megint nem jól fogunk kijönni..szerintem:)))
Zsolt15501-07-2009 06:21:57 // 1889
Kazes☻23-06-2009 19:19:41 // 1888
krecsi23-06-2009 13:12:22 // 1887
Kazes☻20-06-2009 17:59:03 // 1886
Hogy lehetne ezt a kö...g bandát elküldeni a ...csába, hogy legyen egy kis rend?! :)
Zsolt15520-06-2009 07:18:41 // 1885
Leginkább siralmas. :-(((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
485
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?