Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
Zsolt15505-08-2008 17:32:35 // 3175
Én csak menet közben láttam őket. Nekem csak a szovjet technikához volt "szerencsém".
Zsolt15505-08-2008 17:28:32 // 3174
Arra az alvázra még autóbuszt is készítettek belőle. :-)))
Ez volt Általános Mechanikai Gépgyár első "civil" terméke (hadiipari cég volt).
Ezek a buszokat Csepel D350 teherautó alvázakra építették, ÁMG 350 Csepel típus jelzéssel. De a fapados ülések miatt "fakarusz"-nak becézte a köznép.
A plató helyére dobozszerű, zárt kocsiszekrényt szereltek fapados ülésekkel. Az autóbuszt - elvileg - munkásszállító, bányász, illetve iskolabuszként használták, azonban sok helyen az "elővárosi" közlekedést is ezzel a típussal oldották meg az ötvenes években egyéb autóbusz hiányában.
Egy ÁMG 513-as típusú autóbusz mellett.
Ez volt Általános Mechanikai Gépgyár első "civil" terméke (hadiipari cég volt).
Ezek a buszokat Csepel D350 teherautó alvázakra építették, ÁMG 350 Csepel típus jelzéssel. De a fapados ülések miatt "fakarusz"-nak becézte a köznép.
A plató helyére dobozszerű, zárt kocsiszekrényt szereltek fapados ülésekkel. Az autóbuszt - elvileg - munkásszállító, bányász, illetve iskolabuszként használták, azonban sok helyen az "elővárosi" közlekedést is ezzel a típussal oldották meg az ötvenes években egyéb autóbusz hiányában.
Egy ÁMG 513-as típusú autóbusz mellett.
ystuc05-08-2008 16:57:28 // 3173
A H-14-es a legkisebb, 2 tengelyes. Ezen kívül van H-18, H-2akármennyi, stb... Amúgy egy raklap fos a cucc, érdekes megoldásokkal. Vannak jó dolgok is benne, de több a nevetséges megoldás. Volt hozzájuk szerencsém.
Zsolt15505-08-2008 16:31:25 // 3172
Egy kis Ganz RETRO.
A Ganz háromszor is pályázott metróépítésre, de sajnos egyszer sem gyárthatott sorozatban. Első két alkalommal politikai okokból, a harmadik alkalommal meg ...
Első alkalom:
Ganz metrószerelvény
Amikor 1950-ben megindult a metró építése, a Ganz Vagongyárban is elkezdődött egy hazai gyártású metrókocsi tervezése.
A motorkocsi prototípusai (P1 és P2) 1953. nyarára készültek el, a pótkocsit pedig a MÁV adta kölcsön. A járművekkel a Népliget mellett kialakított pályán próbafutásokat végeztek. A metró építését 1954-ben leállították, a járművekkel végzett futáspróbák is abbamaradtak. 1959-ben, pedig el kellett fogadni a másik ajánlatot.
A második:
Ganz-Hunslet G2
A metrószerelvényt 1986-87-ben készítették, mivel a régi orosz metrók kiöregedése, valamint a 3-as vonal meghosszabbítása miatt új metrókocsik beszerzése vált szükségessé. A szovjet metrókorszerűsítés nem járt sikerrel, így először más gyártó után néztek. Először szóba került egy NDK céggel való együttműködés, de mégis a Ganz mellett döntöttek.
Az előkészítés 1981-ben kezdődött, a tervezés és gyártás 1983-ban. A Ganz gyár elkészítette prototípusát (járműszerkezet Ganz-MÁVAG, villamos berendezések Ganz Villamossági Művek), sorozatgyártásra azonban nem került sor, mivel a Metróber végül további orosz metrókocsik beszerzése mellett döntött.
A harmadik:
Ganz-Hunslet metrószerelvény-tervek
Az 1992. decemberi DBR metrószerelvény tenderre a francia Matra, és a német Siemens mellett a Magyar Metrótársaság is adott be pályázatot, mely nyolc társaságból, többek között a Ganz-Hunsletből állt.
A metró építése elmaradt, így a tervek tervek maradtak.
A Ganz háromszor is pályázott metróépítésre, de sajnos egyszer sem gyárthatott sorozatban. Első két alkalommal politikai okokból, a harmadik alkalommal meg ...
Első alkalom:
Ganz metrószerelvény
Amikor 1950-ben megindult a metró építése, a Ganz Vagongyárban is elkezdődött egy hazai gyártású metrókocsi tervezése.
A motorkocsi prototípusai (P1 és P2) 1953. nyarára készültek el, a pótkocsit pedig a MÁV adta kölcsön. A járművekkel a Népliget mellett kialakított pályán próbafutásokat végeztek. A metró építését 1954-ben leállították, a járművekkel végzett futáspróbák is abbamaradtak. 1959-ben, pedig el kellett fogadni a másik ajánlatot.
A második:
Ganz-Hunslet G2
A metrószerelvényt 1986-87-ben készítették, mivel a régi orosz metrók kiöregedése, valamint a 3-as vonal meghosszabbítása miatt új metrókocsik beszerzése vált szükségessé. A szovjet metrókorszerűsítés nem járt sikerrel, így először más gyártó után néztek. Először szóba került egy NDK céggel való együttműködés, de mégis a Ganz mellett döntöttek.
Az előkészítés 1981-ben kezdődött, a tervezés és gyártás 1983-ban. A Ganz gyár elkészítette prototípusát (járműszerkezet Ganz-MÁVAG, villamos berendezések Ganz Villamossági Művek), sorozatgyártásra azonban nem került sor, mivel a Metróber végül további orosz metrókocsik beszerzése mellett döntött.
A harmadik:
Ganz-Hunslet metrószerelvény-tervek
Az 1992. decemberi DBR metrószerelvény tenderre a francia Matra, és a német Siemens mellett a Magyar Metrótársaság is adott be pályázatot, mely nyolc társaságból, többek között a Ganz-Hunsletből állt.
A metró építése elmaradt, így a tervek tervek maradtak.
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-08-2008 15:58:42 // 3171
"mán megint előz!" :-DDDDDDD
Kazes☻04-08-2008 15:56:13 // 3170
Ez nagyon jó pofa, elképzelem ahogy fut a pálya szélén és közben kiabál! :DDD
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-08-2008 15:44:25 // 3169
Sziasztok!
Örülök, hogy a topik a '60-as évek felé is nyit, én viszont még tovább durvulok
mivel 1959 ! következik az AM stócban '64-után...
Még vadabb dolgok, (pl. teljes oldal a neten 1/2 éve még sehol nem publikált prototípus Ikarus 303-ról, amely 2 autóskártyában is szerepelt)
a borítóképekről - pedig újszerű állapotban vannak - nem lehet eldönteni,hogy fénykép vagy grafika! :-p
Alfából eddig (8 db szám) egyet találtam, ment is az "Alfás történelem..."-topikba, ugyanennek a számnak a végén valamit,amit muszáj megosztanom veletek :-DDDD
Örülök, hogy a topik a '60-as évek felé is nyit, én viszont még tovább durvulok
mivel 1959 ! következik az AM stócban '64-után...
Még vadabb dolgok, (pl. teljes oldal a neten 1/2 éve még sehol nem publikált prototípus Ikarus 303-ról, amely 2 autóskártyában is szerepelt)
a borítóképekről - pedig újszerű állapotban vannak - nem lehet eldönteni,hogy fénykép vagy grafika! :-p
Alfából eddig (8 db szám) egyet találtam, ment is az "Alfás történelem..."-topikba, ugyanennek a számnak a végén valamit,amit muszáj megosztanom veletek :-DDDD
ystuc04-08-2008 10:23:55 // 3168
Ez a szám pont megvan nekem is :-) Az Erzsébet híd terhelés próbája van a képen. :-)
Xixo04-08-2008 04:19:02 // 3167
Erre a buszos dologra nem is gondoltam. :))
Kiváncsi lennék, a mai forgalom mellett hogyan oldanák ezt meg?!? :))))))
Kiváncsi lennék, a mai forgalom mellett hogyan oldanák ezt meg?!? :))))))
Zsolt15504-08-2008 04:08:47 // 3166
Xixo04-08-2008 03:57:44 // 3165
Milyen szar lehetett arról átállni az akkoriaknak!! :))
Zsolt15504-08-2008 03:55:27 // 3164
GT Ɨ|ѯ01-08-2008 14:58:42 // 3163
jól megcsinálták azért a hidat:-))
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-07-2008 22:26:46 // 3162
Örülök, hogy tetszik, a te képed is nagyon "raj"! ;-)
Zsolt15531-07-2008 21:59:24 // 3161
Kazes☻31-07-2008 21:56:36 // 3160
Ez nagyon klassz! Épp terhelés próba (vagy mi?) alatt van az Erzsébet-híd?! :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-07-2008 19:45:21 // 3159
Sziasztok!
pár hete egy haverom - ő is a nagybátyja hagyatékában találta - rám testált vagy két oszlop '60-as évekbeli autó-motort, kiváló állapotban,évente néhány szám hiányzik csak...
elkezdtem őket átböngészni, kis túlzással gyakorlatilag minden oldalát,cikkét betehetném
ide, mert pl. a bemutatott autók 90%-át a '70-es években abszolút, de a '80-asokban is láthattuk.
ahogy haladtam, itt is - ott is alfás hírrekre akadtam, nosza szkennerelés és az "Alfás történelem..." - topikban el is kezdtem őket feltenni.
a "non-alfás" élményeket eddig megtartottam magamnak ,de ez borító-kép eléggé "ott van" szerintem,így közzé teszem:
jó,nem? :-)
pár hete egy haverom - ő is a nagybátyja hagyatékában találta - rám testált vagy két oszlop '60-as évekbeli autó-motort, kiváló állapotban,évente néhány szám hiányzik csak...
elkezdtem őket átböngészni, kis túlzással gyakorlatilag minden oldalát,cikkét betehetném
ide, mert pl. a bemutatott autók 90%-át a '70-es években abszolút, de a '80-asokban is láthattuk.
ahogy haladtam, itt is - ott is alfás hírrekre akadtam, nosza szkennerelés és az "Alfás történelem..." - topikban el is kezdtem őket feltenni.
a "non-alfás" élményeket eddig megtartottam magamnak ,de ez borító-kép eléggé "ott van" szerintem,így közzé teszem:
jó,nem? :-)
Zsolt15530-07-2008 16:23:47 // 3158
Igen. Hofi szerint szemük volt, mert sötétben is észrevették az emelkedőt. :-)))
A Hungarosak meg "katonai" célzattal voltak zöldre festve. :-)))
A Hungarosak meg "katonai" célzattal voltak zöldre festve. :-)))
Edyboy30-07-2008 16:21:27 // 3157
Néhány példány még fut belőle :-)
Áki30-07-2008 16:19:43 // 3156
Persze,a VIII. kerületben jól lehetne velük közlekedni. Ráadásúl még a környezet is korhű hozzá!:DD
Zsolt15530-07-2008 16:17:49 // 3155
Zsolt15530-07-2008 16:14:22 // 3154
Igen.
Egyébként bármennyire is nem becsültek a hazai márkák, azért mi is tettünk le egy-két dolgot az "asztalra".
A Rábának nagyon komoly hagyományai vannak a katonai teherautók terén, ők készítették például a világ legelső mechanikus összkerékhajtással szerelt teherkocsiját 1904(!)-ben.
A Botondnál a hátsó, hajtott kerekek független, kettős lengőkaros felfüggesztést kaptak, és ezzel a megoldással nagyon jó terepkövetést tudtak biztosítani a hajtott kerekeknek, amelyet ráadásul már önzáró differenciálművel szereltek fel (1938-ban).
A teherautó működőképességéről annyit, hogy a nemrégiben előkerült II.Világháborús hivatalos hadilevelezésekben többször említik a Rába Botond teherautót, amely egyedüli kerekes járműként volt mozgásképes az orosz fronton, ősszel a hatalmas sártengerben.
Sajnos ma már csak egy eredeti darab van, és még egy, amit maradék, és más alkatrészekből szereltek össze egy filmforgatás kedvéért a 60'-as évek elején.
A Rába mostanság a Mercedes-Benzzel, és az M.A.N.-nel közösen H14-st gyárt.
A Csepelek leváltására.
Egyébként bármennyire is nem becsültek a hazai márkák, azért mi is tettünk le egy-két dolgot az "asztalra".
A Rábának nagyon komoly hagyományai vannak a katonai teherautók terén, ők készítették például a világ legelső mechanikus összkerékhajtással szerelt teherkocsiját 1904(!)-ben.
A Botondnál a hátsó, hajtott kerekek független, kettős lengőkaros felfüggesztést kaptak, és ezzel a megoldással nagyon jó terepkövetést tudtak biztosítani a hajtott kerekeknek, amelyet ráadásul már önzáró differenciálművel szereltek fel (1938-ban).
A teherautó működőképességéről annyit, hogy a nemrégiben előkerült II.Világháborús hivatalos hadilevelezésekben többször említik a Rába Botond teherautót, amely egyedüli kerekes járműként volt mozgásképes az orosz fronton, ősszel a hatalmas sártengerben.
Sajnos ma már csak egy eredeti darab van, és még egy, amit maradék, és más alkatrészekből szereltek össze egy filmforgatás kedvéért a 60'-as évek elején.
A Rába mostanság a Mercedes-Benzzel, és az M.A.N.-nel közösen H14-st gyárt.
A Csepelek leváltására.
GT Ɨ|ѯ30-07-2008 11:38:16 // 3153
Ujraindít6nák:-))
Zsolt15525-07-2008 21:13:16 // 3152
Azért van kötödése a Csepel gyárhoz, vagy az eredeti nevén Weiss Manfréd gyárhoz, mert az általuk kifejleszetett WM H1, és WM H2 háromtengelyes katonai terepjáró sok technikai megoldása a Botondba került. Bár csak a hátsó tengelyeket hajtották, de még így is az egyik legkiválóbb terepjárógépkocsi volt a II. Világháborúban.
A 38 M Botond-ot 1938-tól gyártották.
A Botondok hadrendből kivonása 1950-ben történt, továbbfejlesztését pedig politikai okokból nem engedték.
Készült híradós, vagy betegszállító kivitelben,
és tűzoltó változatban is.
A 38 M Botond-ot 1938-tól gyártották.
A Botondok hadrendből kivonása 1950-ben történt, továbbfejlesztését pedig politikai okokból nem engedték.
Készült híradós, vagy betegszállító kivitelben,
és tűzoltó változatban is.
Kazes☻25-07-2008 19:52:24 // 3151
Nagyon jó ez a Botond. Ilyen f@sza képeket nem láttam, azt tudtam, hogy a Rába mindíg is jó volt, de a '30-as években?! Le a kalappal! :) Na de ezt is szétb...ták! :(
Zsolt15525-07-2008 14:06:52 // 3150
csocsi25-07-2008 10:45:11 // 3149
Kétségtelen ez az előnye :)
ystuc25-07-2008 09:20:57 // 3148
Fogalmam sincs. Miért? Venni akarsz? :-)
Zsolt15525-07-2008 07:37:20 // 3147
Ha hazáig van sín, akkor nincs is semmi gond. :-)))
Föckös25-07-2008 07:35:29 // 3146
komoli! viszont részegen sem téved el vele az ember!:-)))
Zsolt15525-07-2008 07:34:49 // 3145
Ez már másodosztály. :-)))
Edyboy25-07-2008 07:29:52 // 3144
Zsolt15525-07-2008 07:08:07 // 3143
Viszont, ha szemben jön a vonat, akkor könnyű félreborítani. :-)))
csocsi25-07-2008 05:59:45 // 3142
Ez még elég fapados verzió :)
Zsolt15525-07-2008 00:39:25 // 3141
Ez volt a munkamegosztás.
Ezért nem vettünk több M61-es Nohab mozdonyt,
meg nem fejlesztett a Ganz, cserébe viszont így kaptunk M62-es "Szergejeket".
Az M63-nál is rezgett a léc,
viszont addig variált a nagy testvér a nagy teljesítményű mozdony kifejlesztésével, míg végül a MÁV vezetői a magyar gép mellett döntöttek.
Pedig tudtak az oroszok fejlesztésünkről, csak azt a tájékoztatást kapták, hogy a Ganz nyugati megrendelésre készíti a mozdonyt. :-)))
Így kapott francia licenc alapján dízel főgépet, ami nem volt a legjobb döntés.
Ha már Csepel teherautó,
akkor a Rába Botond terepjáró teherautó.
Bár a 30'-as évek vége felé tervezték, de még a 40'-es évek vége felé is korszerűnek számított.
Csak az előző rendszert szolgálta a II.Világháborúban, így inkább az egészet veszni hagyták.
Ezért nem vettünk több M61-es Nohab mozdonyt,
meg nem fejlesztett a Ganz, cserébe viszont így kaptunk M62-es "Szergejeket".
Az M63-nál is rezgett a léc,
viszont addig variált a nagy testvér a nagy teljesítményű mozdony kifejlesztésével, míg végül a MÁV vezetői a magyar gép mellett döntöttek.
Pedig tudtak az oroszok fejlesztésünkről, csak azt a tájékoztatást kapták, hogy a Ganz nyugati megrendelésre készíti a mozdonyt. :-)))
Így kapott francia licenc alapján dízel főgépet, ami nem volt a legjobb döntés.
Ha már Csepel teherautó,
akkor a Rába Botond terepjáró teherautó.
Bár a 30'-as évek vége felé tervezték, de még a 40'-es évek vége felé is korszerűnek számított.
Csak az előző rendszert szolgálta a II.Világháborúban, így inkább az egészet veszni hagyták.
Kazes☻24-07-2008 21:23:31 // 3139
"Igen, rendelhették volna. Csak gondolom a Siemens jobban tudott "hatni" a megrendelőkre mint a Ganz." - erről a CSEPEL teherautó jut eszembe, ami túl jó volt európai, de talán még világ viszonylatban is és nagy testvérünk megmondta, hogy ilyen pedig nem lehet, mert bizony a zileknek kell szaladiuk (még ha sz@rabbak is). :(
csocsi24-07-2008 21:16:32 // 3138
Hát innét jól elhajtotta.
csocsi24-07-2008 21:16:10 // 3137
Hehe :))
Valamikor volt itt vasúti múzeum.
Valamikor volt itt vasúti múzeum.
Edyboy24-07-2008 21:11:35 // 3136
Így könnyű,hogy atom hajtsa :-))
Whiteskull24-07-2008 21:09:54 // 3135
Hol? Az atomerőműben. :DDDDD
csocsi24-07-2008 21:09:10 // 3134
Ilyesmi annak idején a paksi múzeúmban is volt.
Edyboy24-07-2008 19:04:54 // 3133
Zsolt15524-07-2008 13:14:25 // 3132
Igen, rendelhették volna. Csak gondolom a Siemens jobban tudott "hatni" a megrendelőkre mint a Ganz.
Ugyan ez volt a V43-as utódjával is. Volt igény, volt megrendelő, meg volt a szellemi, és fizikai kapcitás, csak jött a privatizáció. Aztán addig bontották sok kis kft-re a Ganz-Mávag-ot amíg egyszer csak az elfogyott.
Ezt követően vettünk Siemens Taurus mozdonyokat, meg motorvonatot. :-(((
Mielőtt hazánkat is elérte volna a korrupciós botrányuk, a vezérük gyorsan átkerült a MÁV-hoz, de éppen időben ahhoz, hogy eladja MÁV Cargo-t.
Ugyan ez volt a V43-as utódjával is. Volt igény, volt megrendelő, meg volt a szellemi, és fizikai kapcitás, csak jött a privatizáció. Aztán addig bontották sok kis kft-re a Ganz-Mávag-ot amíg egyszer csak az elfogyott.
Ezt követően vettünk Siemens Taurus mozdonyokat, meg motorvonatot. :-(((
Mielőtt hazánkat is elérte volna a korrupciós botrányuk, a vezérük gyorsan átkerült a MÁV-hoz, de éppen időben ahhoz, hogy eladja MÁV Cargo-t.
Zsolt15524-07-2008 13:06:25 // 3131
Meg lenne a helye. Magyar fejlesztésű volt, de majd lesz helyette Siemens. :-(((
Áki24-07-2008 12:34:10 // 3130
Ezeket nem akarják eladni?Amit már kiselejteztek?:-)
Edyboy24-07-2008 12:07:03 // 3129
De legalább ezt rendelték volna a Combino helyett,ami jól bevált
Biztos felébe került volna.
Biztos felébe került volna.
Edyboy24-07-2008 12:01:54 // 3128
Kár érte,szép mozdony.Meglenne a helye.:-(
De hát a technika ilyen.
Azóta sincs helyette dízel gép,30-40 évesek a többiek.
De hát a technika ilyen.
Azóta sincs helyette dízel gép,30-40 évesek a többiek.
Axl Trans24-07-2008 09:40:59 // 3127
Hmmm... Nem ebből nyúlták az ős ős vw buszt? Tudjátok azt a hippiszimbólumot. Nagy a hasonlóság.
Zsolt15524-07-2008 07:59:01 // 3126
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
393
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?