Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Zsolt15512-08-2008 21:52:54 // 3200
Élmény ilyen szép, régi autókat látni. :-)))
Gábor8012-08-2008 21:32:57 // 3199
Sziasztok! :))

Egy-két hete, Balatonfenyves adott helyet egy veteránautó találkozónak. Volt egy-két motor is. A szüleim voltak lenn, és készítettek pár fotót:

GT Ɨ|ѯ08-08-2008 14:59:03 // 3196
pedig 2-3x láttam ( is ) élőben:-))
Mr.Eötvös akkor..
ystuc08-08-2008 13:37:32 // 3195
De nem ám! :-)
GT Ɨ|ѯ08-08-2008 13:35:30 // 3194
akkor nem a Zoli?:-)
ystuc08-08-2008 07:56:37 // 3193
Én icike picike pont voltam hozzá képest, meg sem fordult a fejemben, hogy meggyőzzem. Kérdezett, válaszoltam, ennyi. :-)
De hát az egész sereget így vágták tönkre, hogy hittek dolgokban... Vagy az egész országot...?
Zsolt15507-08-2008 16:48:04 // 3191
Ha Ő hitt abban, hogy jól döntött, akkor nem tudod meggyőzni az ellenkezőjéről.
csocsi07-08-2008 11:07:15 // 3190
Na őrá tippeltem, csak nem tudtam a teljes nevét.
ystuc07-08-2008 09:11:59 // 3189
Na igen... Volt szerencsém találkozni az egyik nagy emberrel, akinek köze volt a megrendelésekhez. Ez tavaly nyáron volt, akkor már folyamatban voltak a papírjam, hogy otthagyom a sereget. Lényeg, hogy vett valamit, és én szállítottam el neki. Jött velem, és egész beszédes kedvében volt. Nekem meg mivel félnivalóm nem volt, eléggé nagy szám lett. Ugyanis a beszerzésekre terelődött a szó, megkérdezte, hogy hogy vagyunk megelégedve ezekkel a dolgokkal. Én meg mondtam neki, hogy szerintem felesleges pénzkidobásvolt egy része (most nem csak a Rábákra gondolok), és egyáltalán nem tartom gazdaságosnak a dolgot. Persze, új járművek, tökjó, csak hát a minőség, meg néhol átgondolatlan a dolog... Ezután mondta, hogy ő az egyik, aki intézte. :-D De amúgy elmondtam neki a véleményem, ő meg megmagyarázta a dolgokat. Az sem biztos, hogy igazam volt, csak biztos rosszul látom a dolgot. :-D
Zsolt15507-08-2008 08:34:01 // 3188
Igen, Eötvös Gábor "zenebohócnak" volt a száma. :-)))
csocsi07-08-2008 06:57:43 // 3187
Ez biztos?
GT Ɨ|ѯ07-08-2008 06:55:21 // 3186
Zoli bohóc:-))
Poló06-08-2008 23:27:08 // 3185
Sajna nem jön be :(
Belga06-08-2008 23:24:50 // 3184
Videót nem találtam, de a lap alján elvileg van hangfelvétel. Nekem nem elérhető, de lehet, hogy külföld miatt.
csocsi06-08-2008 22:56:51 // 3183
Más tippem nincs.
Poló06-08-2008 22:52:19 // 3182
Lehet, de így sem találom :(
csocsi06-08-2008 22:40:02 // 3181
Nem Eötvös a híres bohóc csinálta ezt?
Poló06-08-2008 22:35:23 // 3180
Sziasztok!

Volt régen egy cirkuszi előadás, arról szólt, hogy egy bohóc elővett egy trombitát, elkezdte fújni, erre odament hozzá valaki és elvette tőle. Ezután elővett a bohóc egy másikat és azt mondta: "Van másik!"


Ez Alfonzó produkciója volt? Ha nem, akkor kié és mi volt a címe? Youtube-n szeretnék találni róla videót, de nem sikerül.
Zsolt15505-08-2008 21:40:33 // 3179
Mussoulini is úgy választott harckocsit anno az olasz hadseregnek, hogy megnézte azt a három különböző típust amit megmutattak neki, és amelyik jobban tetszett azt rendelte meg. Műszaki adatok nem is érdekelték. Meg is lett az eredménye.


Pedig azért elvárt lenne, hogy olyanok döntsenek, akiknek van tapasztalatuk az adott témában. Vagy ha nincs, akkor kérdezzenek. De nem a szomszéd irodában, hanem azoktól, akik majd üzemeltetni fogják.
ystuc05-08-2008 20:00:12 // 3178
Van nagyobb szerződés. De a szerződéskötések mindig íróasztal mögül történnek. Ahol lássuk be, nem mindig a megfelelő emberek ülnek, így a felkészültség sem tökéletes.
Zsolt15505-08-2008 18:24:39 // 3177
Azért bizony kár, főleg ha egy nagyobb szerződést szeretnének kötni a sereggel.
ystuc05-08-2008 17:48:28 // 3176
Hát, én vezettem. Nem olyan nagyon sokat, de mentem vele. Ami leginkább bosszantó bennük, azok ilyen hülye kókányolások, amik nem méltóak egy ilyen több 10 millás géphez.
Zsolt15505-08-2008 17:32:35 // 3175
Én csak menet közben láttam őket. Nekem csak a szovjet technikához volt "szerencsém".
Zsolt15505-08-2008 17:28:32 // 3174
Arra az alvázra még autóbuszt is készítettek belőle. :-)))

Ez volt Általános Mechanikai Gépgyár első "civil" terméke (hadiipari cég volt).
Ezek a buszokat Csepel D350 teherautó alvázakra építették, ÁMG 350 Csepel típus jelzéssel. De a fapados ülések miatt "fakarusz"-nak becézte a köznép.



A plató helyére dobozszerű, zárt kocsiszekrényt szereltek fapados ülésekkel. Az autóbuszt - elvileg - munkásszállító, bányász, illetve iskolabuszként használták, azonban sok helyen az "elővárosi" közlekedést is ezzel a típussal oldották meg az ötvenes években egyéb autóbusz hiányában.

Egy ÁMG 513-as típusú autóbusz mellett.

ystuc05-08-2008 16:57:28 // 3173
A H-14-es a legkisebb, 2 tengelyes. Ezen kívül van H-18, H-2akármennyi, stb... Amúgy egy raklap fos a cucc, érdekes megoldásokkal. Vannak jó dolgok is benne, de több a nevetséges megoldás. Volt hozzájuk szerencsém.
Zsolt15505-08-2008 16:31:25 // 3172
Egy kis Ganz RETRO.

A Ganz háromszor is pályázott metróépítésre, de sajnos egyszer sem gyárthatott sorozatban. Első két alkalommal politikai okokból, a harmadik alkalommal meg ...

Első alkalom:
Ganz metrószerelvény
Amikor 1950-ben megindult a metró építése, a Ganz Vagongyárban is elkezdődött egy hazai gyártású metrókocsi tervezése.



A motorkocsi prototípusai (P1 és P2) 1953. nyarára készültek el, a pótkocsit pedig a MÁV adta kölcsön. A járművekkel a Népliget mellett kialakított pályán próbafutásokat végeztek. A metró építését 1954-ben leállították, a járművekkel végzett futáspróbák is abbamaradtak. 1959-ben, pedig el kellett fogadni a másik ajánlatot.

A második:
Ganz-Hunslet G2
A metrószerelvényt 1986-87-ben készítették, mivel a régi orosz metrók kiöregedése, valamint a 3-as vonal meghosszabbítása miatt új metrókocsik beszerzése vált szükségessé. A szovjet metrókorszerűsítés nem járt sikerrel, így először más gyártó után néztek. Először szóba került egy NDK céggel való együttműködés, de mégis a Ganz mellett döntöttek.



Az előkészítés 1981-ben kezdődött, a tervezés és gyártás 1983-ban. A Ganz gyár elkészítette prototípusát (járműszerkezet Ganz-MÁVAG, villamos berendezések Ganz Villamossági Művek), sorozatgyártásra azonban nem került sor, mivel a Metróber végül további orosz metrókocsik beszerzése mellett döntött.

A harmadik:
Ganz-Hunslet metrószerelvény-tervek
Az 1992. decemberi DBR metrószerelvény tenderre a francia Matra, és a német Siemens mellett a Magyar Metrótársaság is adott be pályázatot, mely nyolc társaságból, többek között a Ganz-Hunsletből állt.
A metró építése elmaradt, így a tervek tervek maradtak.

ÁdidiGaga (il hempescattore)04-08-2008 15:58:42 // 3171
"mán megint előz!" :-DDDDDDD
Kazes☻04-08-2008 15:56:13 // 3170
Ez nagyon jó pofa, elképzelem ahogy fut a pálya szélén és közben kiabál! :DDD
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-08-2008 15:44:25 // 3169
Sziasztok!

Örülök, hogy a topik a '60-as évek felé is nyit, én viszont még tovább durvulok
mivel 1959 ! következik az AM stócban '64-után...
Még vadabb dolgok, (pl. teljes oldal a neten 1/2 éve még sehol nem publikált prototípus Ikarus 303-ról, amely 2 autóskártyában is szerepelt)
a borítóképekről - pedig újszerű állapotban vannak - nem lehet eldönteni,hogy fénykép vagy grafika! :-p
Alfából eddig (8 db szám) egyet találtam, ment is az "Alfás történelem..."-topikba, ugyanennek a számnak a végén valamit,amit muszáj megosztanom veletek :-DDDD

ystuc04-08-2008 10:23:55 // 3168
Ez a szám pont megvan nekem is :-) Az Erzsébet híd terhelés próbája van a képen. :-)
Xixo04-08-2008 04:19:02 // 3167
Erre a buszos dologra nem is gondoltam. :))

Kiváncsi lennék, a mai forgalom mellett hogyan oldanák ezt meg?!? :))))))
Zsolt15504-08-2008 04:08:47 // 3166
Részben azért mert hadban álltunk az angolokkal, és ott baloldali, míg Európában a jobb oldali közlekedés terjedt el.



Budapest 6 hónappal később tért át, hogy a buszokon legyen idő átszerelni a kormányt, és az ajtókat a másik oldalra.
Xixo04-08-2008 03:57:44 // 3165
Milyen szar lehetett arról átállni az akkoriaknak!! :))
Zsolt15504-08-2008 03:55:27 // 3164
Akkor egy életkép az Erzsébet-hídról, a harmincas évek végéből.



Ekkor még baloldali közlekedés volt.
GT Ɨ|ѯ01-08-2008 14:58:42 // 3163
jól megcsinálták azért a hidat:-))
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-07-2008 22:26:46 // 3162
Örülök, hogy tetszik, a te képed is nagyon "raj"! ;-)
Zsolt15531-07-2008 21:59:24 // 3161
Igen, az átadás előtti terhelés próba.

Kazes☻31-07-2008 21:56:36 // 3160
Ez nagyon klassz! Épp terhelés próba (vagy mi?) alatt van az Erzsébet-híd?! :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)31-07-2008 19:45:21 // 3159
Sziasztok!

pár hete egy haverom - ő is a nagybátyja hagyatékában találta - rám testált vagy két oszlop '60-as évekbeli autó-motort, kiváló állapotban,évente néhány szám hiányzik csak...
elkezdtem őket átböngészni, kis túlzással gyakorlatilag minden oldalát,cikkét betehetném
ide, mert pl. a bemutatott autók 90%-át a '70-es években abszolút, de a '80-asokban is láthattuk.
ahogy haladtam, itt is - ott is alfás hírrekre akadtam, nosza szkennerelés és az "Alfás történelem..." - topikban el is kezdtem őket feltenni.

a "non-alfás" élményeket eddig megtartottam magamnak ,de ez borító-kép eléggé "ott van" szerintem,így közzé teszem:



jó,nem? :-)
Zsolt15530-07-2008 16:23:47 // 3158
Igen. Hofi szerint szemük volt, mert sötétben is észrevették az emelkedőt. :-)))

A Hungarosak meg "katonai" célzattal voltak zöldre festve. :-)))
Edyboy30-07-2008 16:21:27 // 3157
Néhány példány még fut belőle :-)
Áki30-07-2008 16:19:43 // 3156
Persze,a VIII. kerületben jól lehetne velük közlekedni. Ráadásúl még a környezet is korhű hozzá!:DD
Zsolt15530-07-2008 16:17:49 // 3155
Persze a jó öreg "Edékről" se felejtkezzünk meg.

Zsolt15530-07-2008 16:14:22 // 3154
Igen.
Egyébként bármennyire is nem becsültek a hazai márkák, azért mi is tettünk le egy-két dolgot az "asztalra".

A Rábának nagyon komoly hagyományai vannak a katonai teherautók terén, ők készítették például a világ legelső mechanikus összkerékhajtással szerelt teherkocsiját 1904(!)-ben.
A Botondnál a hátsó, hajtott kerekek független, kettős lengőkaros felfüggesztést kaptak, és ezzel a megoldással nagyon jó terepkövetést tudtak biztosítani a hajtott kerekeknek, amelyet ráadásul már önzáró differenciálművel szereltek fel (1938-ban).



A teherautó működőképességéről annyit, hogy a nemrégiben előkerült II.Világháborús hivatalos hadilevelezésekben többször említik a Rába Botond teherautót, amely egyedüli kerekes járműként volt mozgásképes az orosz fronton, ősszel a hatalmas sártengerben.



Sajnos ma már csak egy eredeti darab van, és még egy, amit maradék, és más alkatrészekből szereltek össze egy filmforgatás kedvéért a 60'-as évek elején.

A Rába mostanság a Mercedes-Benzzel, és az M.A.N.-nel közösen H14-st gyárt.



A Csepelek leváltására.

GT Ɨ|ѯ30-07-2008 11:38:16 // 3153
Ujraindít6nák:-))
Zsolt15525-07-2008 21:13:16 // 3152
Azért van kötödése a Csepel gyárhoz, vagy az eredeti nevén Weiss Manfréd gyárhoz, mert az általuk kifejleszetett WM H1, és WM H2 háromtengelyes katonai terepjáró sok technikai megoldása a Botondba került. Bár csak a hátsó tengelyeket hajtották, de még így is az egyik legkiválóbb terepjárógépkocsi volt a II. Világháborúban.

A 38 M Botond-ot 1938-tól gyártották.


A Botondok hadrendből kivonása 1950-ben történt, továbbfejlesztését pedig politikai okokból nem engedték.

Készült híradós, vagy betegszállító kivitelben,


és tűzoltó változatban is.
Kazes☻25-07-2008 19:52:24 // 3151
Nagyon jó ez a Botond. Ilyen f@sza képeket nem láttam, azt tudtam, hogy a Rába mindíg is jó volt, de a '30-as években?! Le a kalappal! :) Na de ezt is szétb...ták! :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.