Forum >> Szerelőműhely
Robi25-05-2005 20:17:54 // 5436
Az teljesen normális, hogy folyamatosan megy a ventillátor, ha be van kapcsolva a klíma, mert folyamatosan hűteni kell a klímahűtőt.
Ha nincs klíma, akkor a vízhűtő hőmérsékletétől függően kapcsol ki-be a ventillátor. Ha egy adott hőmérséklet fölé kerül a hűtő, akkor bekapcsol. Ha visszahül, akkor pedig kikapcsol. Ebből kifolyólag teljesen normális, hogy ki-be kapcsolgat.
perdix15525-05-2005 20:17:48 // 5435
És még olyan kérdésem lenne hogy hol van a jeladó, és nehéz e berakni?
perdix15525-05-2005 20:17:07 // 5434
Ezt hogy érted, hogy amilyenre akarom?? Bemegyek a boltba és kérek egy olyat, amitől hamarabb bekapcsol?
bb1825-05-2005 20:15:54 // 5433
cserél ki a hőpatront olyanra amilyenre karod. lehet válogatni.
tom16425-05-2005 20:09:26 // 5432
Egyszer egy zöldkártyás muki majdnem hanyatt vágta magát a TS-em dupla gyújtása láttán, azt mondja mit buheráltam ezzel a motorral? Motorháztető le és viszlát.....
perdix15525-05-2005 20:06:06 // 5431
Értettem főtörzs Úr!
perdix15525-05-2005 20:04:50 // 5430
Hát igen tavaly az auto vásárlása után egyből a hűtés rendszerrel kezdtem: Alapból új hűtő, új termosztát. Viszont feltünt, hogy a 155-ök hűtésrendszerét sztem alulméretezték. Főleg a ventillátor beés kikapcsolása, na azt sztem elszúrták, mer ha nincs klíma bekapcsolva, akkor nálam 90fele kapcsol csak be, ez így rendben is volna, de ha terhelem a motrot, akkor nis csak szaggatottan be ki be kikapcsol szóval nem folyamatos akkor sem, még 110-nél, ha mongyuk felmenne odáig, akkor sem. Viszont ha klíma be van kapcsolva, de csak 80 nál áll a hőfok, akkor meg folyamatosan megy a venti, ha meleg a motor, ha nem, folyamatos. Én a klíma nélküli módnál a meleg motornál nem folyamatosságot hiányolom, illetve előbb bekapcsolhatna és tovább mehetne.
EDDI25-05-2005 20:03:38 // 5429
Én is csipem a hülye arcokat!Persze azokét az okostojásokét is akik"Te az én gofomon hátul tárcsa van"! Mire én: Az enyémen meg nincs is hátsófék, mert az így is megáll, ha kell.
bb1825-05-2005 20:00:20 // 5428
én a suddal jártam igy, azután mutattam az embernek hogy nézzen egy kicsit beljebb. hihetetlen hogy sokan ebböl a szakmábol élnek és lövésük nincs sok dologhoz.
gabi3325-05-2005 19:57:40 // 5427
A motort a víz és az olaj egyszerre hűti. Ha az olaj túllép egy adott hőmérsékletet elszenesedik. Az olaj hőleadó felülete az olajteknő ami nem változik. A vízhűtő teljesítménye a hőm. függvényében változik. A meleg időjárás hatására az olajteknőben melegebb az olaj, de a kényes helyeken (pl:dugattyúk) a víz hűtőhatása erősebb ezért az olaj nem ég meg. Tehát az olaj elvileg 200°C is lehetne az olajteknőben, ha a dugattyúknál nem éri el a 350°C-t. Remélem érthető :-)))
Robi25-05-2005 19:55:13 // 5426
Ha a vized is melegszik, akkor esetleg érdemes megpróbálkozni egy termosztát cserével.
Robi25-05-2005 19:54:08 // 5425
LOL! Egyszer én is kiakasztottam egy gumist, nem értette, hogy miért nincs hátsó fék a kocsimon. :))) Igen nagyon megdöbbent, amikor megmutattam neki, hogy hol keresse. :)))
perdix15525-05-2005 19:52:45 // 5424
Jovan de azért a hűtőket nagynyomással átveretem, azzal talán nem csinálok bajt... Hátha az a plussz levegő kell neki... Majd meglátjuk.
EDDI25-05-2005 19:50:58 // 5423
Még, hogy valaki észrevenné, hogy eltünta fékerő szabályzó? Nekem a jó öreg 75-ön a vizsgabiztos azt mondta, hogy hozzam vissza az autót, ha felraktam a hátsó tárcsákat és a féktuskót is. Itt, ahol én lakok(Tapolca) hülyék hozzá, mint tyúk az ABC-hez.
Robi25-05-2005 19:50:10 // 5422
Szerintem simán a meleg miatt. Amíg nincs gond az olajnyomással, és szép hangja van az autónak, addig ne aggódj.
perdix15525-05-2005 19:49:56 // 5421
Jól mondod, én is erre gyanakszom, hogy egy pici bibi lehet a hűtésrendszerben, és emiatt nagyobb 1 picit az olajhőfok. 130 alatt, sőt 130-ig semmi probléma, amit a kép is mutat, de terhelésnél jön ki a probléma
Robi25-05-2005 19:48:56 // 5420
Azért lehet. Ha túlmelegszik az olaj, akkor nagyon felhígul, és romlik a kenés. Persze ez a probléma nem 100-110 foknál fog jelentkezni, hanem mondjuk 140-150 foktól.
perdix15525-05-2005 19:48:14 // 5419
Le galább megnyugodtam, mármint én sztem se koszos. Akkor meg mi a bánatos életbe megy fel 100-ra az olaj?? A meleg miatt???
bb1825-05-2005 19:47:44 // 5418
1: sztem ez teljesen tiszta
2: a hütésprobléma természetesen hatással lehet az olaj höre. valahol megjelenik a höfelesleg.
gabi3325-05-2005 19:46:21 // 5417
Ha a víz nem forr akkor valszeg az olaj sem ég le. Az a lényeg, h. az olajszint jó legyen és akkor nem lehet gond!
Robi25-05-2005 19:45:37 // 5416
Nem koszos az a karter. Szerintem egyszerűen a melegebb idő miatt melegszik jobban az olajad.
gabi3325-05-2005 19:44:15 // 5415
Az olaj 340-350 °C körül kezd el kokszosodni!
perdix15525-05-2005 19:42:46 // 5414
Paco: közben utánanéztem a 'lennti állapotoknak", így néz ki, sztem nem dzsuvás, szerinted??? Vagy azé' mosassam át???
Na most sztem a képek alapján nem lehet, hogy ettől megy 100 fokra az oil. De amit 2,jára mondtál, azaz a hűtőket/klímahűtő, hűtő/ az 1 éve lett cserélve, de lehet, hogy a sok bogár, meg egyebek eltömítették??? Mer ha jól belegondolok 150 fölött már a vízhőfok is 90 fölé megy, tehát lehet hogy nem kap elég friss levegőt??? és az akkor kihatással van az olajra is???
Na most sztem a képek alapján nem lehet, hogy ettől megy 100 fokra az oil. De amit 2,jára mondtál, azaz a hűtőket/klímahűtő, hűtő/ az 1 éve lett cserélve, de lehet, hogy a sok bogár, meg egyebek eltömítették??? Mer ha jól belegondolok 150 fölött már a vízhőfok is 90 fölé megy, tehát lehet hogy nem kap elég friss levegőt??? és az akkor kihatással van az olajra is???
Robi25-05-2005 19:36:14 // 5413
Azt tudom, azért írtam oda, hogy erősebb is az első fék. Szerencsére pont ideális a fékerő eloszlása.
bb1825-05-2005 19:30:51 // 5412
lehet hogy ennél a tipusnál bejött, nekem volt hogy csuszosabb uton mindig befogott a háso fék. ez kanyarban igen ciki lehet.( a fékerö nem függ a felületek negyságától ! )
Robi25-05-2005 19:03:31 // 5411
Ott sincs gond. Az első fék nagyobb, mint a hátsó, és erősebb is. Ugyanarra a pedálerőre jobban fog az első fék, mint a hátsó. Hidd el, ha nem működne ideálisan a fékem, akkor vettem volna másik fékerőszabályzót. De tökéletes.
Robi25-05-2005 19:00:04 // 5410
Tényleg 4 db légtelenítő van hátul. A kézifékkel nem kell csinálni semmit.
Viszont nem olyan egyszerű a hátsó féket beállítani és lelégteleníteni, mint ahogy azt az ember gondolná.
1. lépés:
Be kell állítani a betétek és a tárcsa távolságát. A féknyergek külső oldalán van egy-egy imbuszcsavar, egy-egy anyával lekontrázva. Nálam ez úgy működik, hogy rá van rohadva a kontraanya, és annál fogva kényelmesen be lehet állítani a külső betét távolságát. A belső betét állítója (meglepő módon :)) a nyereg belső oldalán van, egy csavar, aminek az autó hátulja felé áll a vége. Erre ha jól emléxem, akkor 8-as kulcs megy rá. A lényeg, hogy úgy kell beállítani a féket, hogy mindkét oldalt éppen hozzáérjen a betét a tárcsához, de még ne fogjon a fék. Ez azért is fontos, mert különben nem fog normálisan működni a kézifék.
2. lépés:
Ki kell légteleníteni. 4 db csavar van, érdemes többször is végigmenni rajta. Egy nyergen azért van két csavar, mert két "legmagasabb pontja" van, ahol meg tud állni a levegő. Én legalább két kört szoktam futni.
Ha ezek után is gond van vele, akkor valahol tömítetlen a fékrendszered.
A legrosszabb eshetőséget le se szeretném írni, de azért megteszem: rossz a főfékhenger. De ezt nem tartom annyira valószínűnek. Szerintem csak egyszerűen nem légtelenítetted ki eléggé, vagy nem állítottad be a nyergeket.
bb1825-05-2005 18:34:18 // 5409
igazábol nincs elöttem a szerkezet, de lehet hogy utána kell állitani kézféknek is, vagy esetleg valami más van. leginkább látni kéne. van néhány trükk de ahoz tényleg bele kell nézni hogy lássa az ember mihez nyuljon.
bb1825-05-2005 18:29:54 // 5408
ezzel azért ovatosan mert néznek pedálerőt is és kibukhat a dolog.
bb1825-05-2005 18:28:31 // 5407
ez teljesen igaz, bár ha rallyra csinálom akkor az ülések közé beteszek egy golyoscsapot is. ( akkor az lesz a szabályzó meg a rögzitő fék ). természetesen igy csak ,,tolos" vizsgára mehet, de feltételezem hogy azért valami szabályzó visszakerül elöbb-utobb. igy viszont marad idő a régi darab szétberhelésére és addig is megy a vas.
bb1825-05-2005 18:24:23 // 5406
már bocs de ezt ugye nem mondod igazán komolyan ugye ? : ))
Wickey25-05-2005 18:17:52 // 5405
Így van. Ha nagyon szét akar hullani, szabunk oda valamit fémből. De akkor már egy délelőttös a munka, szóval pizzáznunk is kell :-)
Wickey25-05-2005 17:18:22 // 5404
mindent lehet, kérdés, hogy érdemes-e.
ALf9025-05-2005 15:00:09 // 5403
ROBi.levetem a fékerő szabályzot,ugy ahogy montad,és öszekötötem a rendszert.most már eljut az olaj hátra,de valami még mindig nem koser!mert felkeményedik lehet is légteleniteni,de valamiért kb 1 perc után megpuhul.az olaj nem folyik sehol.mi lehet a gond?plusz még 1 kérdés.a kéziféket is légteleniteni kel?mert hátul 4db légtelenitö csavar található.ha igen akkor hogy kezdjek hozzá?
perdix15525-05-2005 14:33:47 // 5402
120 fok? Na szépen is néznék ki, remélem annyi sose lessz... Olajhűtőt, ha bontóban veszek, azt útólag be lehet építeni?
Robi25-05-2005 14:25:47 // 5401
Szerintem annyiról van szó, hogy melegebb lett az időjárás. Ha nincs olajhűtőd, akkor semmi nem szabályozza az olaj hőmérsékletét. A karternak van egy hőleadó felülete, ami hideg időben jobban hűti az olajat, melegben kevésbé. Ráérsz akkor aggódni, ha a 120 fokot is elhagyja az olajhőmérsékleted.
perdix15525-05-2005 14:20:29 // 5400
Na szóval ezek a képek most készület, az egyiken 130 tartósnál a 85-90 fok körül van az olajhőfok, visszafele, clímahasználat mellett / de anélkül is annyi lenne.../ már 100 fok, sőt a végén 105 fokra is felkuszik....
Igaz, hogy itt már 4500-öt forog a főtengely, és az is logikusnak tűnhet, hogy a vízben a 90 fok van függölegesen, tehát üzemi szinten, az olajnál a függöleges az 100-on van. Szal tudni léne, hogy ez normális e? Mer régebben én úgy emlékszem, hogy 150-160-as temponál nem volt 100-on az olaj, csak ha 180-200-al mentem... Na ezt kellene tisztázni.
Igaz, hogy itt már 4500-öt forog a főtengely, és az is logikusnak tűnhet, hogy a vízben a 90 fok van függölegesen, tehát üzemi szinten, az olajnál a függöleges az 100-on van. Szal tudni léne, hogy ez normális e? Mer régebben én úgy emlékszem, hogy 150-160-as temponál nem volt 100-on az olaj, csak ha 180-200-al mentem... Na ezt kellene tisztázni.
Paco25-05-2005 11:08:47 // 5399
Lehet hogy hegeszteni kell de hogy az a nyúlvány és a felfelé nyúló többi része egyben kapható, kb 40-50 centis és valahol 2000 és 2500 HUF között azt tutira merem mondani, mert ott volt a kezemben, még el is gondolkodtam, hogy rendelek a 155 re kettőt.
Robi25-05-2005 11:05:55 // 5398
Megnézném azt a vizsgabiztost, aki tudja, hogy ott kellene legyen egy ilyen kütyü. (Már csak azért is, mert nagyon kevés transaxle Alfán van meg a fékerőszabályzó, a legtöbb autóból már kihajították.)
TtK25-05-2005 09:14:57 // 5397
Az a nyúlvány biza oda van hegesztve. Nekem is elhajlott, mikor leszakítottam a lökhárítót és elég nagy szívás volt kiegyenesíteni (az utcán nem is sikerült, Szamosiék csinálták végül). Az autó fél elejét szét kell bontani, hogy azt az idomot cserélni lehessen. Szerintem egyszerűbb a végét kipótolni, ha nagyon lerohadt.
Paco25-05-2005 08:44:57 // 5396
Durván 2000 forint az elaforgban a komplet új idom amit csak oda kell csavarozni.
Wikicica.25-05-2005 08:18:48 // 5395
Üdv!
33-asok FIGYELEM!eladó egy alkatrésznek behozott 92-es 33-as!
ár: 80.000pengő, de valszeg 60-be mehetne!Megvásárlásához keresek partnert!Nekem az elejéről kell a lökös, lámpa, motortető,a többin megegyezünk.SÜRGÖS!!
pb_25-05-2005 08:18:09 // 5394
Már, ha észreveszik.
Barni14725-05-2005 02:52:24 // 5393
Nem a mérés miatt , hanem a hiány miatt.
Az átvizsgálás során szempont a megléte vagy nem léte.
Robi25-05-2005 00:00:24 // 5392
Azt nem vitatom, hogy értenek a FiatAlfákhoz.
Viszont a transaxle Alfám fékjével nem boldogultak, pedig egy nem hivatásos szerelő ismerősöm kb 10 másodperc alatt, látatlanba megállapította a hibát.
Robi24-05-2005 23:57:16 // 5391
Hja, van CO. Ha annyira szét van rohadva, akkor esetleg érdemes lenne hajtani oda új lemezt.
Thomasz24-05-2005 23:51:43 // 5390
Robi24-05-2005 23:48:17 // 5389
Nyugodtan mehet szabályos műszakira is, tengelyenként mérik a féket.
Wickey24-05-2005 23:40:22 // 5388
Ezen sokminden hegeszteni való nincs így első látásra. Le kell drótkorongozni, és lekenni alapozóval. Holnap vagy holnapután gyere át (Pesterzsébet) és megoldjuk okosba'.
Thomasz24-05-2005 23:30:40 // 5387
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
501
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?