Forum >> Szerelőműhely

Csöri22-03-2005 13:10:59 // 3442
Ez így van. A Meta a fémekkel lép kapcsolatba, és ott fejti ki jótékony hatását.:)
Stee14622-03-2005 13:09:41 // 3441
A Metabond-nak nem sok köze van az olajhoz tudomásom szerint. Ez a cucc a felületet nemesíti, nem pedig az olajat javítja. Az általam lentebb említett fűrészes eset ennek köszönhető. Viszont más termékek pont az olaj feljavításával érik el a megfelelő eredményt pl. Prolong.
Csöri22-03-2005 13:06:12 // 3440
Csak nem gondolod, hogy a Racing mellé nem teszek egy kis gyorsítót.:))
Csöri22-03-2005 13:05:35 // 3439
Nyugodtan bele teheted a 2000km-es olajba is. Az adagolása 1 liter olajhoz kell fél deci Metabond. Két fajta létezik motoradalékba. Az egyik a Metabond C, a másik a Metabond M. Abban különböznek egymástól, hogy az M változat tartalamz motortisztító adalékot, és inkább az új motorokhoz ajánlja a gyártó. Létezik még egy Gold nevű változat is, azt pedig az erősen lepusztult kopott motorokkal tesz csodát.
explosive22-03-2005 12:34:53 // 3438
Akkor nekem várni kell mert most voltam olajcserén és azóta csak 2000km-rt mentem.
Stee14622-03-2005 12:33:57 // 3437
Olajcsere előtt 1000km-el nem nagyon éri meg. Egyébként pár ezer km alatt biztosan megteszi a hatását.
Punisher22-03-2005 12:32:15 // 3436
Nekem is vannak ilyen megfigyeléseim. Az egyik barátom évekkel ezelőtt a Trabantjába tankoláskor mindig töltött Metabond Megalene adalékot. Akkor vettük észre a különbséget, amikor eladta a gépet, az új tulaj nem használta az adalékot, és a második tankolás után csörgött, zörgött a motor. Tehát 2 üteműben mindenképpen jól működik. Az viszont hülyeség, hogy annyival könnyebben megy a motor, hogy megemelkedik az alapjárat. Én is használtam, de semmit nem vettem észre. A másik hasonló termék az XPA. Neki is van zsírja is, mint a Metabondnak. A versenyautó kerékcsapágyait összerakták XPA zsírral, és mérhető volt a gyorsulás különbsége. Valószínűleg a Metabond zsír is ugyanezt produkálná. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a jó oljak nem tartalmaznak ilyen adalékot. Ha működik a dolog, nem hinném, hogy nem fejlesztenének ebben az irányban, hiszen sokkal több pénzük van, mint pl. a Metabondnak. ????????????
Stee14622-03-2005 12:30:39 // 3435
Szerintem csak akkor éri meg ha a kocsit hosszabb távra tervezed, aki évente, félévente cserélgeti a gépet annak teljesen felesleges. Szerintem... Olajcserekor, 1,6-2,0 mociba kell egy 250ml flakon. A következő olajcserénél már csak utókezelés kell kb. fél flakon. Rajta van a dobozon, hogy pontosan és mikor mennyi kell belőle.
explosive22-03-2005 12:15:13 // 3434
Tehát akkor megéri használni? És csak olajcserekor lehet betölteni vagy akkor mikor akarod?
Stee14622-03-2005 10:42:03 // 3433
Egy jó barátom sokáig foglalokozott a Metebondal. Egyszer egy másik haver asztalos műhelyébe próbáltuk ki a spray változatot, ugyan olyan gép fűrésszel ötször több fát lehetett felvágni ha bekentük az élét metával... Én régen egy melós barkaszban használtam főtengely csere után az üzemanyagba való változatot. Egy év alatt 50e km-t nyomta le vele hiba nélkül. A havérék metabond nélkül hasonló futásteljesítmény és használat mellett ezalatt 4-szer cseréltek főtengelyt... Szvsz tutira hatásos, de mivel nem annyira szembetűnő a kocsiban az élettartam növekedés(igazából csak idővel derül ki) így sokan nem foglalkoznak vele. Én is most térek vissza a használatára.
granturismo22-03-2005 10:26:29 // 3432
Bajnokom:-)) "Csak mellékesen jegyzem meg, hogy már a GTA-ba is bennt figyel.":) Hogy a lottó ötösöm jönne így be!!:-) Szal megkapta a Red Bullt akkor a szigorú sárkány is:-))))
Csöri22-03-2005 10:03:02 // 3431
Metabond téma: Reklámszöveget nem írok, mert gondolom mindenki tudja, hogy van bennük némi túlzás, inkább saját tapasztalataimat írom le. Eddig mindegyik autómba használtam, és használom a Metabondot. Olajba, benzinbe egyaránt. A céges Puntonkba már 320e km van, és uj kora óta minden egyes olajcsere alkalmával kapja az olajba a Metát. (benzines a kocsi) Olajfogyasztása nincs, és mikor nemrég leugrott róla a hengerfej a hengereken kopás nem tapasztaltható, olyan mintha új lenne. Nem egy csodaszer,deaki egy kicsit odafigyel az autójára, és hosszabb távon meg akarja tartani, annak ajánlom. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy már a GTA-ba is bennt figyel.:)
granturismo22-03-2005 09:59:52 // 3430
Banya Dobd már át mailben a címedet. Elhagytam:-( A 8 szelepeseken lehet hengerfejet levenni a motortérben is pláne a 45/6 nál ott még hely is van. Csak arra figyeljél, hogy a hengerfejcsavarok meghúzási metódusa más beszerelt és kiszerelt motornál.
norbee22-03-2005 09:41:03 // 3429
explosive Ezekre szokták mondani, hogy legalább ártani nem árt.
Barni14722-03-2005 00:28:32 // 3428
Más. 146 Boxer hengerfej leszedés. Van valakinek tapasztalata? Lejön a cucc motor kivétel nélkül? Mármint kifér? Van e elég hely?
Barni14722-03-2005 00:26:56 // 3427
Ha te mondod, akkor biztos úgy van. Az időzítős megoldás eszembe sem jutott, álltalában (Túl)bonyolult(lított) vezérlésú gépekkel foglalkozom. Tutira a panel nem jó, mert a csatin jön a feszkó,( persze ha vártam volna egy kicsit cca. 8mp-et). A motort külön teszteltük az jó. ( mivel hogy az svájci ) Teljesen 1-et értek veled, silány megoldás az egész, ráadásul le kell bointani egy csomó cumót. hogy hozzáférj.
granturismo21-03-2005 20:51:15 // 3426
Csörit kérdezd.
explosive21-03-2005 20:48:27 // 3425
Úraim lenne egy nagyon komoly kérdésem! Ki használta már a két termék egyikét??? Metabond vagy Prolong. A kérdésem az lenne hogy tényleg ér e valamelyik is valamit, volt e pozitiv vagy negativ élmény stb.
Jankesz21-03-2005 20:09:16 // 3424
Köszi.Alakulgat,Egonra hibamentes lesz.Kivéve az ablaktekerés:)
veteranviking21-03-2005 19:47:25 // 3423
Blacky Yoool csináltad,csak azt a szabályzó egységet úgy lehet onnan kiforgatni,mint 1 ördöglakatot.Az sem baj,ha olyanok az ujjaid mint ET-nek. A szabályzó hátulján, olyan 2-3 cm mély lyukban vannak az égők. Egy viszonylag kicsi hosszúpofályú fogóval meg lehet oldani. Én is igy tettem be,mert nem volt türelmem újra kibányászni,csak paráztam a "drága"égő be ne essen a müszerfalba.
Robi21-03-2005 16:34:49 // 3422
"Nem tudtunk alá menni mert túl széles az akna és ugy nem lehetett volna felbakolni..." Hát tényleg az lesz a legjobb, ha keresel másik szerelőt. Elég szomorú, ha valakibe szerelő létére nem szorult annyi kreativitás, hogy megoldja ezt a problémát. :( Én személy szerint beraktam volna két aknadeszkát, és azokra bakoltam volna. De én minden bizonnyal zseni vagyok. :))) :(
Ékszij21-03-2005 15:26:02 // 3421
Akkor holnap meg is redelem a rugószettet.A srác arra hivatkozott hogy 3cm-es ültetéshez nem ajánl a gyár gátlócserét.Legfeljebb ha megadja magát a gyári gátlóm akkor csere sportra,gondolom az új rugók jók lesznek hozzá...
Punisher21-03-2005 15:18:24 // 3420
Persze az a tuti, ha van gátló is, de egy 30-40 mm-es ültetéshez még nem szükséges.
Punisher21-03-2005 15:16:05 // 3419
Állítólag jó a Kayaba.
granturismo21-03-2005 15:12:49 // 3418
Jankesz. Most néztem. Tök jó a kocsid.
Ékszij21-03-2005 14:37:56 // 3417
Sziasztok! Segítség, 156-ost szeretnék ültetni 3cm! Azt mondták hogy elég a rugó csere(6cm-től kell gátló) de szerintem gátló is kellene...Szerintetek?
granturismo21-03-2005 14:36:07 // 3416
Sachs vagy Boge szerintem. Esteleg Koni vagy Bilstein
Jankesz21-03-2005 14:26:08 // 3415
Sziasztok! Hátsógátlóim cserések.Monroe vs Kayaba? Hasonló árban vannak,a Kyb az gázos. Vkinek jó ill. rossz tapasztalata?
Halesz21-03-2005 13:34:30 // 3414
Megnéztem, tényleg nagyon meggyőző! Csak közben utánajártam, 46 ezer darabja a méretemben :)))
Azmo21-03-2005 13:19:54 // 3413
bocsi az OFFért, de van valakinek Németországban ismerőse, rokona, barátja stb.?
Punisher21-03-2005 13:16:26 // 3412
Meg kell próbálni megjáratni a féknyeregben a dugattyúkat! Ehhez le kell venni a nyerget!
Punisher21-03-2005 13:14:33 // 3411
Klikk ide: Itt van minden a Proxes TS1-ről Érdemes megnézni a "FEATURES & BENEFITS" alatt mi van!
Cgo21-03-2005 13:12:53 // 3410
az a gyanum, hogy be-beragad az elso fekbetet, szinte mindig tuzforrok a tarcsak es lassu gurulas eseten nyikorgo hang hallatszik. Szerintetek mit lehet vele?
Halesz21-03-2005 12:16:40 // 3408
Punisher: ez a toyo peremvédős????
Punisher21-03-2005 12:07:57 // 3407
Ez jó szerelő, vagy jó szerető? Azért kérdezem, mert nem tudom mit szerel azokkal a szerszámokkal a küszöbnél? Ha meg lakatos, akkor rossz szerszámokat hozott magával. :-)))
Punisher21-03-2005 12:02:03 // 3406
Az a Toyo csúcs gumija. Szerintem nem fogsz csalódni benne. Nekem volt, és a régi munkahelyemen is sokat adtunk el. Bátran ajánlom.

uaz146ti (kispali kisebbik fia)21-03-2005 11:52:21 // 3405
Ez az üzi főleg azoknak szól akik eddig is figyelemmel kísérték a kopogós hang keresésének folyamatát(csak azért mert most nincs időm leírni az egészet:)))) Na szóval felbakoltam meg minden kívülről semmi nem hallatszik csak belülről... Nem tudtunk alá menni mert túl széles az akna és ugy nem lehetett volna felbakolni... A szerelő azt mondta várjunk míg 'kiforr' hát mondom kapd be. De amíg új szerelőt keresek addíg irjatok valami ötletet nehogy átbasszanak.. Ja és már erősebben kopog ha jobbra fordulok. thx uaz
mikey21-03-2005 11:16:09 // 3404
sziasztok, eppen gumivasarlas elott vagyok es kisse bizonytalan a kerdesben. van valakinek TOYO PROXES T1- S tipusu gumival v.milyen tapasztalata? elore is koszi minden segitseget!
Thomasz20-03-2005 18:36:18 // 3403
érdekel!!! de viszek borotvát
krisz3320-03-2005 18:34:31 // 3402
jaj most néztem megint leszakadt a kipufogom ez a szerelö biztos tudna segiteni :-))))
Kau20-03-2005 18:31:41 // 3401


Esetleg tudok ajánlani egy szerelőt, aki megnézné :))
Thomasz20-03-2005 18:26:44 // 3400
Tudna -e segíteni valaki abban ,hogy miért lehet az ,hogy a 166-osban menet közben a fedélzeti computer légkondi híbát ír ki,de nincs is bekapcsolva!!
explosive20-03-2005 12:32:52 // 3399
Jó story:DDDDDDDDDD
granturismo20-03-2005 11:32:21 // 3398
Banya Ezért kérdeztem. Az elektronika nem az áramerősséget figyeli, hanem egy időzítő áramkör. Kb 8 másodpercet időzít. Ennyi idő elég ahhoz, hogy a tengely egyik végállásból átmenjen a másikba. Az az elmélet amit írsz az elvileg jó, de egy autónál az áramerősség erősen változhat az akkufeszültség függvényében ezért nem lehet megbízható (és olcsó) áramkorlátozást készíteni. Gondolom kimérted, hogy 1 vez- a test egy a nyitó 12V szál egy a záró 12V. Ha bekapcsolod a belsőkeringetést akkor a nyitószálról átkerül a zárószálra a fesz és fixen ottmarad. Ha kikapcsold akkor fordítva ugyanez. A motor elfordítja a lamellát és végállásban megakasztja az a kis fémkeret kampócska a tengelyt amire a motor rá van szerelve addig amíg a 8 mp le nem jár. Ha úgy adsz gyújtást, hogy a keringetéskapcsolót nem kapcsoltad ki/be amíg le volt véve akkor a motor a teljes 8 másodpercig meg van akasztva. (Az esetek 99 százaléka ez) Belűl egy elég spéci nagy nyomatékú svájci villanymotor van, a műanyagalkatrészek viszont eléggé filigránok. Szóval nem kell ehhez semmilyen spec helyzet, eltörhet normál viszonyok között is, mert egy elb@aszott megoldás az egész. Én pld indítás után kivárom az a 8 másodpercet addig nem megyek az autóval, mert ha az alatt a rövid idő alatt mondjuk zőkkennőbe hajtok amíg a motor meg van akasztva szinte tuti a motortengely törés. Elég reménytelen bontóban szerzni. Egyszer összeszámoltam egy erzsébeti bontóban 9 féle ilyen motort ebből 4 kívülről teljesen egyforma volt, de én már tapasztalatból (sajnos a Tipo, Bravo és a Dedra is ugyanilyen megoldás) tudom, hogy belül nem egyformák és nem csereszabatosak. Mivel a motor műanyag háza össze van olvasztva a bontós nem engedi, hogy szétszedd ezért otthon derül ki ha árnyékra vetődsz. Gyári újban 20eft felett van az ára szóval nem egy olcsó mulatság. Na lényeg a lényeg ezt nézzétek meg, hogy ezt az időzítést megcsinálja-e mert ha igen akkor az áramkör hibátlan. Ja egyébként meg ha a panel rossz lenne akkkor kapsz ocsó pízé egy nagy frészt!:-)) Akkor leküldöm ajándékba, de csak ha tényleg rossz a másik akkor. Kihagytál egy pár csavart:-)) Na ez egy jó történet: Tavaj nyáron meghívtak egy vacsorára az egyik beszállítónkhoz, kiderült, hogy a társaságban volt egy másik Alfás is úgyhogy mi azzal a taggal rögtön témára ugrottunk. Mivel tudtam, hogy sokáig tart a dolog és tömegközlekedéssel 0 esélyem van már olyan későn hazamenni ezért a boxival mentem, de akkor (is:-)) éppen szerelés alatt volt szanaszéjjel csak éppen úgy összedobtam, hogy el tudjak menni az étteremig meg majd haza. Na a sráccal mi szinte végig különtanácskozást tartottunk hogy hú az Alfa az aztán a feeeling meg hasonlók.:-) Mellettem ült egy nem közvetlen kollégám az asztalnál. Mikor vége lett a dolognak éjfél felé mondja ez a kolléga, hogy ha én kocsival vagyok nem dobnám haz,a mert nem tud haza menni, meg építkezik k-ra nem akar most taxira költeni stb.. Pestlőrincen lakik. Mindegy mondom elviszlek persze. Na elindultunk, mentünk rendesen:-) Lőrincen van az a Gilice tér (aki nem ismeri egy hatalmas körbe körbe forgalom közviágítás konvergál a 0-hoz) na itt majdnem teljesen körbe kellett autóznom elég nagy slunggal. Ahogy kanyarodok egyszer csak hallunk egy nagy koppanást az én lábamnál. Kanyarodok, közben lekotortam a lábtérbe, hogy mi volt az. Kiderült, hogy a kormányműból kiesett az a k.nagy csavar (vagy 15 centi hosszú) ami alúlról van feltekerve (biztos tudjátok melyik semmi gáz van ott még 3 másik) Na én ott kanyarodás közbe magam elé tartom azt a k.nagy csavart tök komolyan mondom" Mi a f@sz ez?? és azzal lazán hátradobtam az ülésre.:-) Kis idő után megszólal a kolléga: " Ahaaaa, értem mi az az Alfa feeling amiről az étteremben beszélgettetek.:-)))) Na erre volt olyan röhögés, hogy félre kellett álljak:-)))
Barni14719-03-2005 22:20:05 // 3397
Gondolom a törés után ha kapcsolgatták, a motor bekapcsolt, de mivel nem volt végállás igy forgott tovább a végtelenségig. Legalábbisszerintem ez úgy működött , mert végállás kapcsoló nem tartozoik a rendszerhez, hogy a motor elindul lamella elfordul , véghelyzetben áramerrősség növekszik , elektronika lekapcs. Egy kolléga megszakértette a panelt, mert ez nekem csak egy lakótelep, az ellenállás kislakóház, dióda sportcsarnok, Ic kongresszusi központ stb. :-) Ő szerinte az IC ment tönkre, mert látszólag a többinek semmi baja, azért méregetett és ezt diagnosztizálta. Ha van a fotón látható paneled, olcsó pízé szívesen átveszem, szerintem egy borítékban postázható. Bár nem tudom mikor lesz kedvem és időm szénné szedni az egész berendezést, bár szokás szerint megint kihagytam egy pár csavart , azokat jó lenne vissza aplikálni.
Csöri19-03-2005 22:16:25 // 3396
Elképzelhető. Erről a gumis topicban pár hete hosszasan tárgyaltunk.
Rizzo19-03-2005 22:13:12 // 3395
Ehez mit szóltok! 3 hete felrakattam a nyári gumikat az alufelnieimre. A gumis rendesen szerelte és centírozta.Csak az volt kicsit gyanus hogy amikor az első két elkészült darabot kivittem a csomagtartóba,ezalatt az idő (1 perc)alatt elkészült a másik kettővel.De akkor nem foglalkoztam vele.Ma elővettem a felnit hogy átcseréljem a télire és észrevettem hogy a mocsok a súlyokat simán ráragasztotta a koszos-mocskos-ragacsos-ragasztómaradványos felületre és azok maguktól elkezdtek lepotyogni. Az érdekes csak most jön. Elvittem egy másikhoz (az előző úgyis letagadná)centíroztatni és az egész más sulyú olmokat ragasztott egész más helyekre,pl:az első egyáltalán nem rakott sulyt a belső peremre. Ez hogy lehet.Rossz az egyik centírgépe?
Saughassy19-03-2005 22:05:17 // 3394
Itt Pesten a Bosch markaszervizben megcsinaltak vhogy, es meg olcson is. Tehat lehet, a kerdes az, hogy hogy...
AKI19-03-2005 21:23:40 // 3393
Skacok 164Super -re szeretnék sport dobot rakni! A ptobléma hogy nagyon közel van a kerékdob(bal) a berakandó kipufogóhoz szóval egy Jacky márkájú dobról lenne szó, de aztmondja egy szakértő hogy akkor nem lehet berakni egyenesen és énmeg ugyszeretném ha nem lenne ferde!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.