Forum >> Szerelőműhely

norbee19-03-2005 11:05:14 // 3386
pb_ A telón lévő két csavar lika van nekem is reszelve.
pb_19-03-2005 11:03:34 // 3385
Gyárilag nem állítható a 33 kerékdőlése. Ha már minden kötél szakad, akkor én nem a kasztnit reszelném ki, talán 1 kicsit jobb megoldás is, hanem a teló alján a felső két csavarnál. A kasztninál mindenképp fixre venném.
norbee19-03-2005 10:48:01 // 3384
Ergo sz@runk bele, miért volt nagyobb rugó a jobb oldalon, kis reszeléssel a két egyforma rugónak is jónak kell lenni... Na, kezd jobb kedvem lenni. Már csak időt kéne találni elvinni valahová. :))
norbee19-03-2005 10:46:13 // 3383
granturismo Nem azt kértem, hogy húzz le egy futóművest, hanem hogy ajánlj, ártól függetlenül... :))))) A rugó - ahogy fogalmaztál - "boltott", de nem szeretném megint megbontani az autó elejét, ezért akarom ezt a kerékdőlést először korrigáltatni.
granturismo19-03-2005 10:45:54 // 3382
Folytava a gondolatot már másnak is volt ugyanilyen gondja régebben vele.....
granturismo19-03-2005 10:44:39 // 3381
Honnan tudod hogy nem forgatja a vezérműszíjat? Nincs rajta burkolat?
Robi19-03-2005 10:43:50 // 3380
Nekem is van pár negatív tapasztalatom a futóművesekkel, még a Madzaggal gyűjtöttem be őket. De a "Mazda Mester"-nek nagyon jó a futóművese, már mindenféle gyártmányú verdát vittem hozzá. Nincs hiper-szuper computere, de van józan esze, és nem kap szívrohamot, ha valamerre nem állítható a futómű, hanem veszi a fáradságot, és kitalál vmit. A kerék dőlését pont a toronynál lehet állítani úgy, hogy fellazítod a fenti csavarokat, és odébbnyomod a toronycsapágyat. Valószínűleg azért volt felreszelve, hogy odébb lehessen állítani.
granturismo19-03-2005 10:42:44 // 3379
norbee Több éves hagyomány alapján én sohasem ajánlok semmilyen szervizt. Szeretnék mindenkivel jó kapcsolatban lenni a jövő hézten is.:-) Nem szakítom meg ezt a hagyományt most sem. Na aztán a másik kérdés hogy a jobb oldali rugó új (vagy boltott) de a bal oldali nem fáradt? Mert 10-15 éves tipókon egy fáradt rugó már nem különlegesség. Tehát nem 100% hogy a félrehúzás és a ferdeség között összefüggés van, de biztosan nem normális a dolog.
Robi19-03-2005 10:39:18 // 3378
Vezérműszíjad milyen gyártmányú? Mikor volt utoljára cserélve? A szíjfeszítő?
Robi19-03-2005 10:38:27 // 3377
Hujjuj... :( Az nagyon csúnya dolog. Ha a motort forgatja, de a vezérműszíjat nem, az nagyon rosszat jelent. :(
pb_19-03-2005 10:38:12 // 3376
Talán SnowFox?
norbee19-03-2005 10:33:37 // 3375
Nekem mondod, nem véletlenül járok oda, Andriska aranyember! :))) Meg a Gabi is :))) Van tipped valami lenyúlósdelegalábbrendesenmegcsinálós futóművesre?
granturismo19-03-2005 10:31:11 // 3374
Na azért. Csalódtam volna.:-) Ott lesz a bibi. Haver futóműves ide alfás futóműves oda irány egy másik futóműves. Nem feltétlen számítógéppel hanem optikával és józan ésszel felszerelve. Az a Bandi baja, hogy olyan áldott jó lélek, hogy nem tud az asztalra csapni. És ez amit pb mond az közrejátszik hogy esetleg nem oda fogatod a gátlót ahova kéne a "reszelés" miatt. Ez az egész futóműgeometriát cseszhetii. Ettől még lehet jó az összetartás.
norbee19-03-2005 10:22:23 // 3373
Neeeeem, Andris is húzta rá a száját, de nem nagyon tudott vitatkozni a számítógéppel. Szegény, ő is nagyon el volt kenődve, nemértése volt.
Skiry19-03-2005 10:21:39 // 3372
Help! Meg állt a 64esem :( érdekes dolog történt vele... Soroksári ut belso sáv, megáltam, alapjárat norm..aztan 750..500. 0 - ennyi benzin van, szikra van, levego van, a nagy problemam viszont hogy az öninditó ugy tekeri a motort, mintha nem lenne benne kompresszio, ez meg egy dolog, de amikor inditozok nem forgatja a motort, legalabbis a vezermuszijjat nem. 5let? szerintetek mi a nyügje? Elvileg 1.5 het mulva megy servizbe.. csak nemtudom hogy mekkora lehet a baja... Skiry
norbee19-03-2005 10:20:51 // 3371
Fékre gondoltam, majd vasárnap megnézem, de nem hinném.
granturismo19-03-2005 10:20:19 // 3370
Ezt az Andriska mondta hogy az a normális ha nem egyformán dől a két oldalon a kerék?????
pb_19-03-2005 10:17:37 // 3369
"Ami tény: elől egyik oldalon nagyobb menetszámú rugó volt benne, és az első gátlók felfüggesztési pontjait annó valaki megreszelgette valamiért. " Na pl. ezért változhat a dőlésszög.
Scott19-03-2005 10:17:29 // 3368
Szerintem akkor logikusan végig kéne gondolni az egészet mi okozhat ilyet: azt mondod egyik pillanatról a másikra kezdett el balra húzni ? Nem kapott valami ütést a futómű ? Ha jól emlékszem azt írtad a jobb oldaon cseréltek ezt azt. Ha balra húz a gép akkor a bal oldalt lesz valami bibi. Nem szorul esetleg a bal első fék, vagy csapágy ?
norbee19-03-2005 10:13:53 // 3367
Scott Alfás szervízben csinálták (rozsdás bökő nyakamra, hogy nem lett elszúrva), és a saját ismerős futóműveshez vitték, akinek nem újdonság a 33-as. 165/70/R13, téligumi-acéltárcsán áll az autó. Ennél rávalóbb nincs... :))
Scott19-03-2005 10:10:59 // 3366
A gyári érték önmagában szart sem ér. Korábban egy offos verdámnál szívtam , amikor felraktam rá alufelniket. Ahogy felkerült rögtön balra húzott nagyon durván az autó. Irány fuótműves. Beállít gyárira minden, balra húzás továbbra is. Mondja a fickó szar a felni vagy a gumi. Mondom nem hiszem mert vadonat új mindkettő. Ennek ellenére visszavittem a felniket és gumikat oda, ahol vettem. Ott kicserélték másik vadi újra a felnit is és gumit is. Balra húzás továbbra is. Ők is újra állították a szerintük jó értékre. Jelenség ugyanaz. A sztori vége enyhén szólva röhejes volt : benyögték, hogy erre az autóra nem lehet felrakni ekkora felnit, mert nem szereti a futómű. Hozzá teszem, 15-ös felniket akartam a gyári 14-es helyett. Visszakértem a pénzem és hagytam az egészet a pi..ba. Szerintem ne egy sima futőműveshez vidd, hanem egy olyanhoz, aki esetleg ismeri a típust.
norbee19-03-2005 10:02:18 // 3365
Nem kötekedsz, nekem is ez a bajom. A futóműves szerint meg (ott van a kocsiba a papír amit a sz.gép nyomtatott) most van gyári értéken, sőt a bal oldalon kellett állítani. Egyébként a hosszabb rugó jobb oldalon volt, ettől változik a dőlésszög, nem?
pb_19-03-2005 09:54:14 // 3364
Most nem kötekedni szeretnék, de azt kétlem, hogy ha szemmel látható a dőlési különbség, hogy az tökéletes lenne. Haveromnak volt hasonló gondja.
Scott19-03-2005 09:50:14 // 3363
norbee , szerintem ez hülyeség . Biztos, hogy nem normális ez a dőlési szög. Nekem teljesen egyformán, egyenesen állnak a kerekek.
norbee19-03-2005 09:47:50 // 3362
Andris szerint dobjam fel a nyári kerekeket, és nézzem meg azokkal. De szerintem a 185-ös gumikkal még jobban fog jelentkezni a dolog.
norbee19-03-2005 09:46:42 // 3361
2* volt az elmúlt héten futóművesnél, számítógép szerint tökéletesre van állítva. Ez a gond.
pb_19-03-2005 09:46:01 // 3360
Menj el 1 jó futóműveshez számítógéppel bemérik és +mondja mi a gond.
norbee19-03-2005 09:45:38 // 3359
Hát ezt kérdem én is. Nem ismerem a futóműves trükköket, azt sem értem, minek kerülhetett bele másik rugó, ez volt csak raktáron anno?
granturismo19-03-2005 09:44:10 // 3358
Hogyan tovább?
granturismo19-03-2005 09:43:49 // 3357
Na ez a gátló dolog érdekes.
norbee19-03-2005 09:43:07 // 3356
Az is tény, hogy a jobb első kerék nagyobb szögben dől befelé szemre mint a bal első, de állítólag ennek ilyennek kell lenni.
norbee19-03-2005 09:41:28 // 3355
Az előző tulaj naon szerette a gépet, rendesen meg lett csinálva a kocc után. Ami tény: elől egyik oldalon nagyobb menetszámú rugó volt benne, és az első gátlók felfüggesztési pontjait annó valaki megreszelgette valamiért.
granturismo19-03-2005 09:40:38 // 3354
Ne válszolj már látom.:-)
granturismo19-03-2005 09:40:03 // 3353
Orra volt már törve vagy mit mondtak?
norbee19-03-2005 09:39:55 // 3352
Még nem nálam volt, mikor jobb hátulról belerongyoltak. De mivel én úgy vettem a gépet, hogy volt egyenesfutása, egészen egy héttel ezelőttig, azt kell mondjam, jó...
pb_19-03-2005 09:38:33 // 3351
Kasztni jó?
norbee19-03-2005 09:32:30 // 3350
Volt egy jobb oldali kerékagycsapágy csere, jobb-bal toronycsapágy, ezeknek a gumiágyai, plussz porvédő gumik cseréje. Ezen kívül az egyik oldalon egy menetszámmal nagyobb rugó volt, bekerült a helyére egy belevaló. Gyári értékre lettek beállítva a kerekek, és mégis balra húz a gép. Fejnek fogása, nem értés, ötlettelenség. :/
granturismo19-03-2005 09:29:20 // 3349
Na mi a gond? Mesélj! Nem mentem ki végül én sem, mert jött egy barátom alkatrészekért.
norbee19-03-2005 09:19:34 // 3348
granturismo Ne haragudj, hogy tegnap nem vártalak meg szervíznél, de annyira le voltam lombozva, hogy nem volt kedvem beszélgetni sem.
Paco19-03-2005 08:16:10 // 3347
Én arra gondoltam, hogy a hőgomba egy egyszerű szerkezet. Vagy rövidzárközeli állapot van benne, vagy szakadásközeli. Tök mindegy hogy a vezeték másik végén mi van, ha lehúzod a csatit akkor a csati végén szakadás van, ha összezárod akkor rövidzár :)) Így a gombát le lehet tesztelni. Piont ugyanaz amit te mondtál, csak te megijedtél, hogy mi van a tyúkbél másik végén. Ha nincs benne hagyományos gomba az egy érdekes dolog. (nem mindben van) Ekkor a hőmérsékletet a ventillátor motorja mellett egy négyzet alakú kütyü méri, az adja a jelet a compinak, és a compi kezeli a ventillátort. Hogy miért bonyolították így meg azt nem tudom, de az új 155-ök is ilyenek.
granturismo19-03-2005 08:13:46 // 3346
toto Explosive kifejtette hol keresd a relét. A motorvezérlés alapvetően egy test jelet ad ki, de természetesen nem közvetlen az vezérli a ventillátormotort(okat). A vezérlés egy csomó jellemző értékéből számítja ki hogy éppen kell-e hűtés vagy sem. Nem kifejezetten a hűtővíz hőmérséklete érdekli. A vezérlés a hűtővíz hőmérséklet érzékelő jeléből ismeri hogy ez a hőfok mennyi, de ez az érzékelő nem valószínű hogy hibás mert akkor egyéb gondjaid is lennének az autóval. A hőfokérzékelő jele és a ventillátor indítása között közvetlen összefüggés nincs. Inkább a motor komplex terhelési viszonyai határozzák meg hogy megy-e a ventillátor. Klímás autónál pláne bonyolódik az úgy. Mindegy a Robi kolléga által javasolt módszer simán alkalmazható a venti tesztelésére. A venti egyik oldala fix 12V-ot kap (biztin keresztül) a relé testet kapcsol a motor másik ágára. Lehúzod ezt a vezetéket a reléről, kézzel testeled, a ventinek meg kell indulnia. ha ez megy akkor relé vizsgálet. Ha az is rendben akkor tudnom kell, hogy klímás-e az autó. Meg mikori is ez a gép?
granturismo19-03-2005 07:42:05 // 3345
banya Az miaz hogy "örökhajtós lett"? Nem tudod megragasztani a tengelyt? Akár úgy hogy behejtasz egy vékony csavart? Elektronyikám az van hozzá, de mi az elektronika hibája?
toto19-03-2005 06:56:05 // 3344
granturismo!! Ok!És hol találom a vezérlőrelét?
veteranviking19-03-2005 06:18:31 // 3343
3069-nél volt szó róla
Robi19-03-2005 02:10:13 // 3342
Ha rossz, akkor nem ad rövidzárat. Nem tudom, hogy te mire gondolsz, de én azt javasoltam, hogy húzza le a kábelt a hőgombáról, és testelje le (a kábelt). De közben tárgytalanná vált a dolog, mert kiderült, hogy nincs is a 146-on hőgomba. Bár arra azért kíváncsi lennék, hogy honnan tudja a computer, hogy milyen meleg a hűtő. Kell legyen vmi érzékelő.
Barni14718-03-2005 22:50:52 // 3341
a két jobb oldali fülecske folytonossági hiányos , ugyanis letörtem :-)
Barni14718-03-2005 22:36:43 // 3340
A hajlított fémpálcás tipusú volt benne. A motor tövében tört el és ez okból kifolyólag örökhajtós lett így egy időután az elektronika is felmondta a szolgálatot benne. mingyá rakok képet róla.
granturismo18-03-2005 22:27:53 // 3339
Szerintem az a sárga csati a jelenlétérzékelőé. Toto A te autódban tényleg nincs gomba. A motorvezérlés indítja a ventillátort. Azért érdemes tudni hogy a vezérlés csak egy test jelet ad ki. A vezérlőrelénél kellene kutakodni először.
Paco18-03-2005 21:29:56 // 3338
A hőfokgomba ugyanúgy rövidzárat ad mintha letestelnéd, akárhova is van kötve a másik vége :)
Blacky18-03-2005 21:20:25 // 3337
Sziasztok! Tudna valaki segíteni: AR 156 1999-es középkonzolon levegő elosztás világítás nem műkszik. Az izzóhoz honnan lehet hozzáférni? Köszi
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.