Forum >> Szerelőműhely
granturismo19-03-2005 09:43:49 // 3357
Na ez a gátló dolog érdekes.
norbee19-03-2005 09:43:07 // 3356
Az is tény, hogy a jobb első kerék nagyobb szögben dől befelé szemre mint a bal első, de állítólag ennek ilyennek kell lenni.
norbee19-03-2005 09:41:28 // 3355
Az előző tulaj naon szerette a gépet, rendesen meg lett csinálva a kocc után.
Ami tény: elől egyik oldalon nagyobb menetszámú rugó volt benne, és az első gátlók felfüggesztési pontjait annó valaki megreszelgette valamiért.
granturismo19-03-2005 09:40:38 // 3354
Ne válszolj már látom.:-)
granturismo19-03-2005 09:40:03 // 3353
Orra volt már törve vagy mit mondtak?
norbee19-03-2005 09:39:55 // 3352
Még nem nálam volt, mikor jobb hátulról belerongyoltak. De mivel én úgy vettem a gépet, hogy volt egyenesfutása, egészen egy héttel ezelőttig, azt kell mondjam, jó...
norbee19-03-2005 09:32:30 // 3350
Volt egy jobb oldali kerékagycsapágy csere, jobb-bal toronycsapágy, ezeknek a gumiágyai, plussz porvédő gumik cseréje. Ezen kívül az egyik oldalon egy menetszámmal nagyobb rugó volt, bekerült a helyére egy belevaló. Gyári értékre lettek beállítva a kerekek, és mégis balra húz a gép. Fejnek fogása, nem értés, ötlettelenség. :/
granturismo19-03-2005 09:29:20 // 3349
Na mi a gond? Mesélj!
Nem mentem ki végül én sem, mert jött egy barátom alkatrészekért.
norbee19-03-2005 09:19:34 // 3348
granturismo
Ne haragudj, hogy tegnap nem vártalak meg szervíznél, de annyira le voltam lombozva, hogy nem volt kedvem beszélgetni sem.
Paco19-03-2005 08:16:10 // 3347
Én arra gondoltam, hogy a hőgomba egy egyszerű szerkezet. Vagy rövidzárközeli állapot van benne, vagy szakadásközeli. Tök mindegy hogy a vezeték másik végén mi van, ha lehúzod a csatit akkor a csati végén szakadás van, ha összezárod akkor rövidzár :)) Így a gombát le lehet tesztelni. Piont ugyanaz amit te mondtál, csak te megijedtél, hogy mi van a tyúkbél másik végén.
Ha nincs benne hagyományos gomba az egy érdekes dolog. (nem mindben van) Ekkor a hőmérsékletet a ventillátor motorja mellett egy négyzet alakú kütyü méri, az adja a jelet a compinak, és a compi kezeli a ventillátort. Hogy miért bonyolították így meg azt nem tudom, de az új 155-ök is ilyenek.
granturismo19-03-2005 08:13:46 // 3346
toto
Explosive kifejtette hol keresd a relét.
A motorvezérlés alapvetően egy test jelet ad ki, de természetesen nem közvetlen az vezérli a ventillátormotort(okat). A vezérlés egy csomó jellemző értékéből számítja ki hogy éppen kell-e hűtés vagy sem. Nem kifejezetten a hűtővíz hőmérséklete érdekli. A vezérlés a hűtővíz hőmérséklet érzékelő jeléből ismeri hogy ez a hőfok mennyi, de ez az érzékelő nem valószínű hogy hibás mert akkor egyéb gondjaid is lennének az autóval. A hőfokérzékelő jele és a ventillátor indítása között közvetlen összefüggés nincs. Inkább a motor komplex terhelési viszonyai határozzák meg hogy megy-e a ventillátor. Klímás autónál pláne bonyolódik az úgy.
Mindegy a Robi kolléga által javasolt módszer simán alkalmazható a venti tesztelésére. A venti egyik oldala fix 12V-ot kap (biztin keresztül) a relé testet kapcsol a motor másik ágára. Lehúzod ezt a vezetéket a reléről, kézzel testeled, a ventinek meg kell indulnia. ha ez megy akkor relé vizsgálet. Ha az is rendben akkor tudnom kell, hogy klímás-e az autó. Meg mikori is ez a gép?
granturismo19-03-2005 07:42:05 // 3345
banya
Az miaz hogy "örökhajtós lett"?
Nem tudod megragasztani a tengelyt? Akár úgy hogy behejtasz egy vékony csavart? Elektronyikám az van hozzá, de mi az elektronika hibája?
toto19-03-2005 06:56:05 // 3344
granturismo!!
Ok!És hol találom a vezérlőrelét?
veteranviking19-03-2005 06:18:31 // 3343
3069-nél volt szó róla
Robi19-03-2005 02:10:13 // 3342
Ha rossz, akkor nem ad rövidzárat. Nem tudom, hogy te mire gondolsz, de én azt javasoltam, hogy húzza le a kábelt a hőgombáról, és testelje le (a kábelt). De közben tárgytalanná vált a dolog, mert kiderült, hogy nincs is a 146-on hőgomba. Bár arra azért kíváncsi lennék, hogy honnan tudja a computer, hogy milyen meleg a hűtő. Kell legyen vmi érzékelő.
Barni14718-03-2005 22:50:52 // 3341
Barni14718-03-2005 22:36:43 // 3340
A hajlított fémpálcás tipusú volt benne. A motor tövében tört el és ez okból kifolyólag örökhajtós lett így egy időután az elektronika is felmondta a szolgálatot benne. mingyá rakok képet róla.
granturismo18-03-2005 22:27:53 // 3339
Szerintem az a sárga csati a jelenlétérzékelőé.
Toto
A te autódban tényleg nincs gomba. A motorvezérlés indítja a ventillátort. Azért érdemes tudni hogy a vezérlés csak egy test jelet ad ki. A vezérlőrelénél kellene kutakodni először.
Paco18-03-2005 21:29:56 // 3338
A hőfokgomba ugyanúgy rövidzárat ad mintha letestelnéd, akárhova is van kötve a másik vége :)
Blacky18-03-2005 21:20:25 // 3337
Sziasztok! Tudna valaki segíteni:
AR 156 1999-es középkonzolon levegő elosztás világítás nem műkszik. Az izzóhoz honnan lehet hozzáférni?
Köszi
explosive18-03-2005 21:07:30 // 3336
Ha nem kapcsol be a ventilátor akkor az a relé lesz ami a hütő felett van rögzítve a keresztvason!! De elöbb probáld ki hogy a klima bekapcsol e. Ja és elötte vegyél 20A vagy 40a biztit most nem tudom pontosan hogy melyiket:)) Nekem ugyan ez a bajom volt mikor megvettem a 146ti-t és George segített!!!
misi18-03-2005 21:01:51 // 3335
Aktuális még! Holnap felhívlak.Köszi a segítséget!!!
Robi18-03-2005 19:23:00 // 3334
Elvileg valahova a hűtőbe van betekerve. Általában testel, ha túl meleg a hűtő. Régi autókon úgy szokás ellenőrizni, hogy lehúzod a kábelt, és letesteled. Ha ilyenkor elindul a ventillátor, akkor a hőgomba a rossz.
De ha tényleg a computerhez megy a jel, akkor nem mernék ilyesmivel próbálkozni.
toto18-03-2005 19:14:45 // 3333
Az hol van ,a vizpumpán?
--18-03-2005 19:12:05 // 3332
hm. ez az ülésfűtés dolog logikusnak tűnik, de a baloldali ülés alatt mintha nem lenne. de holnap tüzetesen megnézem azt is. amúgy az enyémben nincs ülésfűtés.
a rover 75-ben az övfeszítő csatlakozója van ott, ami simán szétcsúszik egy ülés előre-hátra-tól és a műszerfalon meg kigyulad az srs lámpa. dehát azok angolok.
ALFA75td18-03-2005 19:11:14 // 3331
HHHMMMMM katapult??? Nem valami bond filmböl visszamaradt darab?
Szegi18-03-2005 18:57:55 // 3329
Ha kényelmetlen az ülés,akkor felfújod:)
Robi18-03-2005 18:56:49 // 3328
Már mindenhova tesznek légzsákot? :) Mire jó egy "üléslégzsák"? :)
toto18-03-2005 18:56:24 // 3327
Sziasztok!
Mitöl nem kapcsol a hűtő ventilátor?Felhivtam a DCS-éket,azt a választ kaptam ,hogy az összes TS-nél a computer vezérli a hűtést!!
Ja, és 100fok körül kapcsol!
Nekem már vagy 110fokos volt és semmi!!!!!
MI LEHET A HIBA?
Szegi18-03-2005 18:46:09 // 3326
Az ülésben is van légzsák
Robi18-03-2005 18:41:30 // 3325
Hmmm... Talán elektromosan dönthető üléstámla?
A légzsák nekem kicsit furán hangzik az ülés alatt. :)
Szegi18-03-2005 18:36:07 // 3324
A franc tudja! Nekem van ülésfűtés+ez a csatlakozó.Sárga kábel,sárga csatlakozó.A légzsák cuccai sárgák(szerintem).
Robi18-03-2005 18:30:14 // 3323
Én is az ülésfűtésre gyanakodnék. Van neked olyan? Ha nincs, akkor megoldódott a rejtély. :)
ALFA75td18-03-2005 18:10:29 // 3322
A 605 peugeot nál az ülésfütés és az elektromos ülés vezetékei mennek igy de persze az nem alfa
--18-03-2005 17:59:49 // 3321
Találós kérdés:
156-os anyós ülése alatt, a padlóból kiálló 10 cm-es sárga vezeték, végén két pólusú csatlakozóval, nem bedugva sehová, mi az?
Reggel találtam, azóta nem hagy nyugodni a téma. Sajnos sehol nem találtam olyan helyet ott, ahová beleillene a csatlakozó. Szerintetek?
Robi18-03-2005 16:06:07 // 3320
Misi:
Nagyfőnök beleegyezett, hogy megadjam neked a számát. :)))
Keress meg, ha még aktuális.
norbee18-03-2005 14:51:05 // 3319
Mééé, Neked gyerekkorodban nem volt olyan csattogós szárnyú falepkéd? Lehet bennfelejtettek egyet a motorban... :))))
Azmo18-03-2005 14:13:18 // 3318
baz+ Te szakértő TEEEEEE :DDDDDDDDD
norbee18-03-2005 12:46:05 // 3317
Benne van egy rohadt nagy csattogó. :)))
Robi18-03-2005 12:45:20 // 3316
Igazad lehet. De szerintem akkor sem a generátortól jön a hang. Szerinted mitől csattanna a generátor indításnál? :)
granturismo18-03-2005 11:52:28 // 3315
Na jólvan lebeszéltük telefonon, mert még Azmo kolléga elhagyja a fórumot:-)
norbee18-03-2005 11:08:57 // 3314
4kor Gellért tér. BKV nekem nem zsenánt, mégeccer mondom, nem furikáztatni akarom magam, csak azért szóltam, hogy ne utánna kapjam az áldást.:)))
granturismo18-03-2005 11:07:32 // 3313
Az a baj hogy én is gyalog vagyok ma, de esetleg tudunk tenni valamit.
4-kor indulsz honnan?
norbee18-03-2005 11:04:07 // 3312
4 kor indulok. Csak azért mondtam, mert mindig leszúrsz, hogy miért nem mondom előre :))
giovanni18-03-2005 10:58:20 // 3310
gt
Akkor további jobbulást...
Ilyesmire bármikor kapható vagyok szóval ha már egyben vagy...... megbeszélünk valamit én most elég ráérős vagyok...
Egyenlőre számomra is kérdéses az ABS dolog főleg hogy további 1nap beleinvesztálódott átnéztem... mindent végig ellenőriztem meg amit még telefonba mondtam és semmi előrelépés....
Úgyhogy megvárnám míg vetsz rá egy szakértő pillantást azt ha nem jutunk semmire elmegy valami ABS guruhoz....
granturismo18-03-2005 10:53:09 // 3309
Azmo
Őszintén?
Én is ezt akartam javasolni.
granturismo18-03-2005 10:51:46 // 3308
Nobee.
Hány órára akarsz kiérni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
503
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?