Forum >> Szerelőműhely

ingegnere25-11-2004 09:30:40 // 437
Na, akkor az van, amit mondtam.:-) Kérdés, hogy egyben maradt-e a féknyerged? Fékezésnél kitapostad-e belőle a dugattyúkat? (bár asszem ez nem történhet meg, mert menetesek hálistnnek) Elveszettted-e a fékbetéteket? Szétment-e a féltengelycsuklód? Szétvert-e valamit a környezetében? (guruló keréknél, márpedig húztátok, az úgy jár,mint egy szabadon hagyot slag 5 baros víznyomáson, csak ennek még tömege is van! Ha isssszonyat mázlid van, akkor csak 6 csavart kell kerítened, és vissza kell tenni (mondjuk ezek spéci, M6-os imbuszcsavarok, hosszt, menetemelkedést passzolom, de 1:25-ös lehet, 10.9-s szilárdsággal) Vagy bontó, vagy csavarbolt minta alapján. Plussz egy garnitura fékbetét. Légkulcsos meghúzás francokat se ér, ha mondjuk nem fekszik fel rendesen a tárcsa. Ezeket (meg szerintem mindent) spec kézzel jobb meghúzni.
szutyok25-11-2004 09:29:59 // 436
Lőfortdult ilyen is! Néha!
norbee25-11-2004 09:27:54 // 435
Fékezéskor kis sebességnél időnként csattanó hang előlről?
norbee25-11-2004 09:27:14 // 434
Thomikának volt ilyen féltengely vicce a Délinél még tavasszal. Ugyanez volt, szétesett, kuplung/váltó megy, autó meg se moccan.
norbee25-11-2004 09:25:32 // 433
Paco Méééé, hát ing.. nindzs...inzseniő :))) Apropó, kartonpapír. Aszonta egy okos ember, hogy ne takarjam le az egész hűtőt télre, mer' rossz vége lesz, ledurrannak a csövek a helyükről ha túlmelegednek. Szerintem hülyeség, dehát ugye... Vélemény?
szutyok25-11-2004 09:22:36 // 432
Csavart azt nem! De elvileg légkulccsal lett meghúzva! Már a szerelőkben sem lehet megbízni?
Wickey25-11-2004 09:20:22 // 431
Nálunk simán kilazultak. Nem voltak meghúzva rendesen. Csavart nem találtál az út mentén?
Wickey25-11-2004 09:19:31 // 430
Kísértetiesen hasonlít a dolog IC 33-asára, amin én raktam össze a féltengelyeket. Pár tíz km múlva fémes koppanás, ember megáll, aszongya "jóvan, most esett rá a féltengely a kipufogóra." :-))) aszt az út szélén rakta össze a kocsit, engem meg negyedóránként hivogatott, hogy elmesélje, mekkora f@szkalap vagyok, mer nem bírok 5 csavart meghúzni rendesen (a hatodik hiányzik). :-(( Azóta nem nyúlok féltengelyhez.
szutyok25-11-2004 09:19:19 // 429
Na benéztem! Igaz sokmindent nem láttam! Szóval a féknyereh a helyén van, a féltengely egyik vége a helyén, a motornál lévő fele pedig lóg! A kipufogócső tartja! Tehát ezért csörgött! A féktárcsa az enyém, mert nincs a helyén! Meg már fékolaj sincs benne! Hogy a féltengely az egyben van e azt nem tudom, az majd kiderül, ha eljut valahogy az aknára! Hogy bírt a hat csavar eltörni?
ingegnere25-11-2004 09:03:27 // 428
Ha bekukkantasz a motortérbe, és elmondod, mit látsz, sokat segítene, így merő találgatás az egész. Ha a féktárcsa a tied, akkor az alábbi este lehet. Eltörtek, kiestek a féltengely rögzítőcsavarjai, tehát leesett a féltengely a kihajtásról, ezért ki is esett a tárcsa. Ha szerencséd van, ilyen egyszerű a helyzet, és csak vissza kell rakni a csavarok pótlása után, esetleg kiegészítve új betétekkel. Ez igaz is lehet, mert ha azt mondod, nem indul semerre, akkor a motortól megkapja a hajtást, de a difi miatt csak az egyik kihajtás forog a levegőben. Ha húztátok és kopogott, akkor a lógó féltengely csapkodott jobbra-balra, fel le, az lehetett a csörgés zörgés. Ha nagyobb a baj, akkor hazavágódott a féltengely, esetleg leütötte a féknyerget, esetleg mást is pusztított,de mondom, ezek csak találgatások. Nézd meg a motorteret, mit látsz a kihajtások környékén?
szutyok25-11-2004 08:48:42 // 427
Ebben az esetben nem kellett volna több alkatrészt találni? Ha letört, akkor orvosolható? Költséges szervíz elött állok?
ingegnere25-11-2004 08:42:49 // 426
Ez szívás.:-( Ha benézel a motortérbe láthatod, hogy hiányzik-e a féktárcsád, lóg-e a féltengely. Lehet, hogy eltörtek a féltengely rögzítőcsavarjai. Ha ez a baj, azon imádkozz, hogy a féltengelycsukló nem törte le a féknyergedet.
ingegnere25-11-2004 08:27:28 // 425
Amúgy a sajátját kapta vissza, csak egy csatit kapott a 164-ből.:-)
szutyok25-11-2004 08:26:39 // 424
Jobb reggelt mindenkinek! Valaki meg tudná mondani, hogy mi baja van a lovamnak? A történet a következő: Tegnap este mentem vele egy keveset, majd hirtelen egy csörrenés! Először azt hittem, hogy elütöttem valamit! Tüzetes vizsgálódás után kiderült, hogy nem! Na vissza a kocsiba, azt gyerünk tovább! Vagy mégsem! Kuplung be, egyes kuplung ki, a kocsi meg sem mozdul! Tolatás, szintén zenész! Csak zörög, de nem megy! Félretol, majd telefonos segítség! Hazahúz! Útközben üresben csörög, csattog, fék meg semmi! Mert hát minek? Utánna séta vissza, és mit találtam? Egy féktárcsát! Alfa Romeo felirattal! Gondolom az enyém! Széthullhatott a féltengely, és nincs mi hajtsa a kerekeket? Mellesleg egy Sudról van szó! Fékek bent középen a tengelyt fogják! Az ötleteket előre is köszi!
ingegnere25-11-2004 08:19:12 // 423
Mijaza termosztát? :-))) Csörög a telefonom? Nem. Ha most csörög, felveszem.:-)
Saughassy25-11-2004 08:10:35 // 422
Te Edem... melyik termosztátot raktuk mi vissza? Asszem hogy nyitott állásban ragadt. Nem hinném, hogy megdoglott volna, mert vagy 20k val ezelott csereltek Szamosiek. Nincs ott egy mukodo a sufniban ?:) Vagy lehet csak kicsit megszorult mikor szarazon volt? Kalapaccsal utogetes nem hasznalhat? Igazabol hutovizcsere ota gyanus a dolog. Lehet legtelenitesi problema? u.i. v. r.ö.f.f. Miért nem veszed fel a t elefonod?:)
Barni14725-11-2004 01:07:05 // 421
Pontosan mit takar a traktorhang? Szerintem nem ártana egy motordiagnosztika. A fogysztást okozhatja a légtömeg mérő, a lambda szonda , vagy valamelyik hőmérséglet jeladó hibája, de okozhatja esetleg a leömlőd repedése a szonda előtt. Enyém is benyeli a 12-14 litert , most vadászok szondát jó áron.
Robi24-11-2004 23:57:50 // 420
Ménem cserélsz termosztátot? Most hétvégén cseréltem egy off Fiestában, ugyanez volt a baja. A tulaj megrögzött kartonpapírhívő volt. Jó messzire eldobtam a kartonját, és mégis, amióta új termosztátja van, úgy beáll az üzemi hőfok, mint a kisangyal.
balage33TD24-11-2004 23:05:17 // 419
Vízhőfok az jó. Kb.85-90. Nehogymár ennek kelljen örülni. :) És ha beszélnék valami villanyos szakival, hogy buherálja meg? :) Nekem ez így nagyon kevés. Ha nem törölgetném akkor túlzás nélkül mondom, hogy 1 óra alatt fújná le...
Bg.24-11-2004 22:54:11 // 418
Paco Na kiderült, miért más a téligumi, és mi zörög az autó orrában: A stabilizátor egyik végén a szilent csavar elveszett, a szilent kiugrott a helyéről, a stab. nem dolgozott, csak zörgött...
krisz3324-11-2004 22:44:05 // 417
Hali sajnos ez az en gepemben is ilyen amugy örülj neki hogy egyáltalán müködik a fütömotor sok 33asba abszolut nem megy nézd meg hogy menet közben hány fokos a hütövized mert nekem nyáron is nehezen melegszik most meg kb 50fokos ha nálad is ez van akkor karton papir a hütőrácshoz:))))
balage33TD24-11-2004 22:34:22 // 416
33 Guruk! A fütőventillátorom teljesítménye a nevetséges szintet se éri el ami így tél elött, khmm.. kellemetlen. A tervem a következő: Kis fekete doboz szétszed az akksi mellett, motor megkeres, megnézni nincs-e kosz, genya, letört lapátkerék, stb... Ha van repair. Ha pedig semmi gondot nem találok akkor villanymotor kiszed, újratekercseltet... Járható út? Vagy nincs valakinek elfekvőben egy ilyen fűtőegysége? Plz help!
Rizzo24-11-2004 22:14:36 // 415
370-374.HA CSAK a szénkefe kopott és tudtok forrasztani,felesleges 2-2 órát ki be szerelni,cipelni a szervízbe és fizetni.8-10 ezret.
Robi24-11-2004 22:10:11 // 414
Horvátországban szerintem jobb üzemanyagot adnak. Az előző autóm 7-8 litert fogyasztott bő gáznál. Horvátországban szerpentinen, 2-es üveghang, 3-as üveghang, 4 ember, plafonig rakodva, stb. lement 5,8-ra. Ja, és folyamatosan ment lefelé, először drasztikusan, utána apránként, de minden fogyasztás alacsonyabb volt az előzőnél. Aztán hazajöttem Mo-ra, és az első tankolás után újra felment a fogyasztás 7 fölé. Azóta az az érzésem, hogy itthon valami szemetet sóznak az emberre gázolaj néven...
Rizzo24-11-2004 22:05:12 // 413
Vedd le az ékszíjat és forgatsd meg kézzel a generátort,vízpumpát... egyből kiderül mi a a baj.
Seriff24-11-2004 21:40:04 // 412
Városban 9-11- a 11 télen a pesti dugóban, általában 10, úgy, hogy dinamikusan haladunk! Rekordfogyasztásom 5,9 volt, amikor lezárták Horvátországban hazafele az autópályát, és egy autóúton 100-120 körül jöttünk, de nem ez a tipikus:))
Robi24-11-2004 21:38:53 // 411
Ja, a legfontosabb, hogy így nem kell a szintjelzőre hagyatkoznom, ami igencsak tájékoztató jellegű.
Robi24-11-2004 21:37:45 // 410
Legegyszerűbb módja annak, hogy kiszámold pontosan a fogyasztást: - teletankolod, és felírod a km állást - mész vele pár száz km-t - teletankolod, felírod, hogy mennyi ment bele, és felírod a km állást - elosztod a tankolt benzinmennyiséget a km állások különbségével, aztán megszorzod százzal Valószínűleg nem mondtam újat, de hátha nem jutott eszedbe. :) Az én gépemben van egy füzet, és minden tankolást írok. Ha nem várt fogyasztásnövekedés van, akkor tudom, hogy hibát kell keresni.
Tresor24-11-2004 21:31:35 // 409
A Tieddel mennyit szoktál kb menni egy teli tankkal. Mondjuk a tied TS, de az most mindegy.
Tresor24-11-2004 21:30:21 // 408
A két alsó vonal között szokott kigyulladni a lámpa. Most kihajtom totál belőle a benzint, aztán meglátom mi lesz. Most tartok 396 km-nél, és a kettő alsó között van. Majd elválik mi lesz.
Seriff24-11-2004 21:15:08 // 407
Nem addig mész 380-400 km-t, míg kigyullad a sárga lámpa? CSak mert akkor még ugye 9 liter van a tankban. Csak tipp, hátha...
Robi24-11-2004 21:14:20 // 406
Huhh, az tényleg sok. Anyám off 2.8-as V6-os Audi 100-a evett 16 körül télen, rövid távokon. Amíg el nem lopták. Hát nemtom. Rég nem volt benzinesem.
Tresor24-11-2004 21:11:30 // 405
Hát vegyesen, de városban többet megyek vele. Az ok, hogy a hideg miatt, na de ennyire akkor sem ehet sokat! Ha kiszámolom, akkor 13-14 literre jön ki a fogyasztás. Egy Kamaz eszik ennyit, nem egy 1,6-os motor...
Robi24-11-2004 21:03:31 // 404
Mekkora utakat mész? Ha rövideket, akkor a hideg számlájára írhatod.
Tresor24-11-2004 20:58:48 // 403
És a fogyasztást mire véljem szerintetek?
Robi24-11-2004 20:56:50 // 402
Ha Budapesten jársz, nézz be a Kertész utcába, kérd meg a faszit, hogy hallgassa meg. Ő majd megaszondja a konkrétat. :)
Robi24-11-2004 20:54:28 // 401
Generátorszerviz. :)
Tresor24-11-2004 20:45:15 // 400
Nos a traktorhang folyamatosan van, és folyamatosan is szól, akár alapjáraton, akár gyorsítok. Ezen az iszonyatos fogyasztáson kívül más probléma nincs. A seprűre visszatérve: én csavarhúzóval próbáltam uezt, és kopog.
Tresor24-11-2004 20:42:28 // 399
Csak belekukkantott a motortérbe, és egyből a generátort szúrta ki.
Inner Circle24-11-2004 19:38:13 // 398
Egyelőre ne hallgass a szerelőre. Alfa-szaki? Ha nem, akkor a boxert illetően fabatkát sem ér a véleménye (lehet éppen igaza, de ez csak véletlen lenne). A traktorhang mindig van, vagy csak indításnál vagy máskor? Fordulatszámtól, sebességtől, rázkódástól vagy egyébtől függ? A magas fogyasztáson kívül más hibajelenség van? Esetleg szorítsd egy fa seprűnyél végét a generátorra és hallgasd meg a másik végét, utána ugyanezt csináld végig a generátor környékén talált egyéb alkatrészekkel is (pl. szervópumpa), ha egyértelműen jobban zörög a generátor, akkor tényleg csapágyas. Abszolút hallás előny :o)
Paco24-11-2004 18:41:06 // 397
Nem. Ez a kimondható forma a kimondhatatlannal szemben :) De akinek nem Inge ne vegye magára :-P
norbee24-11-2004 17:32:28 // 396
Paco Inge... :D Ez a becézett forma? :)
Paco24-11-2004 17:21:45 // 395
Pontosítanám, hogy Inge mit akart írni.: Eredeti. "Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred." Módosított: Tudtommal a felnik úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a csapágy középvonalának egyenesében ébred. :) Bővítve: A felni ET-je van ahhoz méretezve, hogy a felni középvonalában ébredő terhelés a csapágy középvonalába essen. Ez az a kialakítás, amely a csapágy részére a legideálisabb terhelés adja. Ez persze csak a síkban csapágyazott tengelyekre igaz, abban az esetben, ha egy x fokos kúpos csapágy van a féltengelyen, a terhelést úgy kell alakítani, hogy az ébredési pontja a forgástengelyt, a csapágy dőlési szögére a csapágy palástjának középvonalán átvezetettt merőlegessel metszetet adó pont legyen. (Ez jó bonyolult lett, de műszaki ember úgyis megérti :-P )
Fészi24-11-2004 17:20:47 // 394
Szevasztok, meg tudná nekem mondani valaki, hogy 1992es évjáratu 2.0 8VTS 155nek milyen számitógépe van? mi a kódja? mert lehet lesz cucc amivel ki tudjuk olvasni a hibákat. köszi előre is bye
Azmo24-11-2004 16:52:47 // 393
most effektíve megnézte, hogy az e a baj, vagy csak ráugatott valamit az autóra???
Tresor24-11-2004 16:47:10 // 392
97 január, 1.6 Boxer. Valami tuti nem ok. De szerelő ránézett, és azt mondta csapágyas a generátor. De sztem valami más bibi is lehet, mert az sztem nem normális, hogy egy teli tankkal 380-400 km tudok menni. :) És ráadásul nem is tolom neki. Vélemény valakinek?
ingegnere24-11-2004 15:52:00 // 391
Hú, gépelemekből fél évig csak támasztásokkal foglalkoztunk, de az már régen volt.:-) Most hogy ott, vagy gépjárműveken hallottam, passz. Azt nem tudom, melyik gyár hogyan méretezi a csapágyait, de gondolom a megoszló terhelést valahogy redukálja, és ez akkor a felni középvonalába eső erővel helyettesíthető. Ez lesz az aaz erő, ami redukált radiális erőként (Fstat) hat a tengelyre. Tehát azt mondanám, igen, ez általános érvényű. Viszont az, hogy ez az egyenes hol metszi a tengelyt az gondolom tipusonként eltérő. Tekintve, hogy nem csak radiális terhelés ébred, hanem axiális is, ráadásul eltérő csapágyakat, csapágyméreteket, csapágyelrendezéseket alklamaznak. Ha mondjuk veszünk egy általános agyat két kúpgörgős csapággyal (belül nagyobb, kívül kisebb), a fenti statikus terhelés a nagyobb csapágyhoz közelebb fog ébredni. De ez még csak egy komponens, a fentieken kívül ott van még a centrifugális erőből ébredő terhelés, meg miegymás. Ha nem felejtem el, előkeresem azt a könyvet, ahol ezt tárgyalják.
..24-11-2004 15:41:39 // 390
A Szamosi mesteréknek van ilyen kütyüjük ami légzsák hibát nulláz.És szerintem is a "szakik" dobják össze a pénzt a műtétre.
granturismo24-11-2004 15:35:38 // 389
Ha valakinek 145/46, 156, 166 GTV Spider első sorozatú TS motorokkal (Bosch 1.5.5) alapjárat problémája van a drága csere előtt ajánlatos egy alapos pillangószelep tisztítást eszközölni. Az alábbi linken van egy általam elkövetett rövid szösszenet a probláma orvoslásáról, igaz egy OFF Fiat Bravo 1.2 16V ról ON, de a befecskendező rendszer ugyanaz. Bosch 1.5.5
granturismo24-11-2004 15:24:07 // 388
donchicco A "Hi-fi beszerelést végző szakik"-at nem figyelmeztetted, hogy ebben az esetben nem ártana összedobniuk egy nullázás díját?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.