Forum >> Szerelőműhely

Robi24-11-2004 23:57:50 // 420
Ménem cserélsz termosztátot? Most hétvégén cseréltem egy off Fiestában, ugyanez volt a baja. A tulaj megrögzött kartonpapírhívő volt. Jó messzire eldobtam a kartonját, és mégis, amióta új termosztátja van, úgy beáll az üzemi hőfok, mint a kisangyal.
balage33TD24-11-2004 23:05:17 // 419
Vízhőfok az jó. Kb.85-90. Nehogymár ennek kelljen örülni. :) És ha beszélnék valami villanyos szakival, hogy buherálja meg? :) Nekem ez így nagyon kevés. Ha nem törölgetném akkor túlzás nélkül mondom, hogy 1 óra alatt fújná le...
Bg.24-11-2004 22:54:11 // 418
Paco Na kiderült, miért más a téligumi, és mi zörög az autó orrában: A stabilizátor egyik végén a szilent csavar elveszett, a szilent kiugrott a helyéről, a stab. nem dolgozott, csak zörgött...
krisz3324-11-2004 22:44:05 // 417
Hali sajnos ez az en gepemben is ilyen amugy örülj neki hogy egyáltalán müködik a fütömotor sok 33asba abszolut nem megy nézd meg hogy menet közben hány fokos a hütövized mert nekem nyáron is nehezen melegszik most meg kb 50fokos ha nálad is ez van akkor karton papir a hütőrácshoz:))))
balage33TD24-11-2004 22:34:22 // 416
33 Guruk! A fütőventillátorom teljesítménye a nevetséges szintet se éri el ami így tél elött, khmm.. kellemetlen. A tervem a következő: Kis fekete doboz szétszed az akksi mellett, motor megkeres, megnézni nincs-e kosz, genya, letört lapátkerék, stb... Ha van repair. Ha pedig semmi gondot nem találok akkor villanymotor kiszed, újratekercseltet... Járható út? Vagy nincs valakinek elfekvőben egy ilyen fűtőegysége? Plz help!
Rizzo24-11-2004 22:14:36 // 415
370-374.HA CSAK a szénkefe kopott és tudtok forrasztani,felesleges 2-2 órát ki be szerelni,cipelni a szervízbe és fizetni.8-10 ezret.
Robi24-11-2004 22:10:11 // 414
Horvátországban szerintem jobb üzemanyagot adnak. Az előző autóm 7-8 litert fogyasztott bő gáznál. Horvátországban szerpentinen, 2-es üveghang, 3-as üveghang, 4 ember, plafonig rakodva, stb. lement 5,8-ra. Ja, és folyamatosan ment lefelé, először drasztikusan, utána apránként, de minden fogyasztás alacsonyabb volt az előzőnél. Aztán hazajöttem Mo-ra, és az első tankolás után újra felment a fogyasztás 7 fölé. Azóta az az érzésem, hogy itthon valami szemetet sóznak az emberre gázolaj néven...
Rizzo24-11-2004 22:05:12 // 413
Vedd le az ékszíjat és forgatsd meg kézzel a generátort,vízpumpát... egyből kiderül mi a a baj.
Seriff24-11-2004 21:40:04 // 412
Városban 9-11- a 11 télen a pesti dugóban, általában 10, úgy, hogy dinamikusan haladunk! Rekordfogyasztásom 5,9 volt, amikor lezárták Horvátországban hazafele az autópályát, és egy autóúton 100-120 körül jöttünk, de nem ez a tipikus:))
Robi24-11-2004 21:38:53 // 411
Ja, a legfontosabb, hogy így nem kell a szintjelzőre hagyatkoznom, ami igencsak tájékoztató jellegű.
Robi24-11-2004 21:37:45 // 410
Legegyszerűbb módja annak, hogy kiszámold pontosan a fogyasztást: - teletankolod, és felírod a km állást - mész vele pár száz km-t - teletankolod, felírod, hogy mennyi ment bele, és felírod a km állást - elosztod a tankolt benzinmennyiséget a km állások különbségével, aztán megszorzod százzal Valószínűleg nem mondtam újat, de hátha nem jutott eszedbe. :) Az én gépemben van egy füzet, és minden tankolást írok. Ha nem várt fogyasztásnövekedés van, akkor tudom, hogy hibát kell keresni.
Tresor24-11-2004 21:31:35 // 409
A Tieddel mennyit szoktál kb menni egy teli tankkal. Mondjuk a tied TS, de az most mindegy.
Tresor24-11-2004 21:30:21 // 408
A két alsó vonal között szokott kigyulladni a lámpa. Most kihajtom totál belőle a benzint, aztán meglátom mi lesz. Most tartok 396 km-nél, és a kettő alsó között van. Majd elválik mi lesz.
Seriff24-11-2004 21:15:08 // 407
Nem addig mész 380-400 km-t, míg kigyullad a sárga lámpa? CSak mert akkor még ugye 9 liter van a tankban. Csak tipp, hátha...
Robi24-11-2004 21:14:20 // 406
Huhh, az tényleg sok. Anyám off 2.8-as V6-os Audi 100-a evett 16 körül télen, rövid távokon. Amíg el nem lopták. Hát nemtom. Rég nem volt benzinesem.
Tresor24-11-2004 21:11:30 // 405
Hát vegyesen, de városban többet megyek vele. Az ok, hogy a hideg miatt, na de ennyire akkor sem ehet sokat! Ha kiszámolom, akkor 13-14 literre jön ki a fogyasztás. Egy Kamaz eszik ennyit, nem egy 1,6-os motor...
Robi24-11-2004 21:03:31 // 404
Mekkora utakat mész? Ha rövideket, akkor a hideg számlájára írhatod.
Tresor24-11-2004 20:58:48 // 403
És a fogyasztást mire véljem szerintetek?
Robi24-11-2004 20:56:50 // 402
Ha Budapesten jársz, nézz be a Kertész utcába, kérd meg a faszit, hogy hallgassa meg. Ő majd megaszondja a konkrétat. :)
Robi24-11-2004 20:54:28 // 401
Generátorszerviz. :)
Tresor24-11-2004 20:45:15 // 400
Nos a traktorhang folyamatosan van, és folyamatosan is szól, akár alapjáraton, akár gyorsítok. Ezen az iszonyatos fogyasztáson kívül más probléma nincs. A seprűre visszatérve: én csavarhúzóval próbáltam uezt, és kopog.
Tresor24-11-2004 20:42:28 // 399
Csak belekukkantott a motortérbe, és egyből a generátort szúrta ki.
Inner Circle24-11-2004 19:38:13 // 398
Egyelőre ne hallgass a szerelőre. Alfa-szaki? Ha nem, akkor a boxert illetően fabatkát sem ér a véleménye (lehet éppen igaza, de ez csak véletlen lenne). A traktorhang mindig van, vagy csak indításnál vagy máskor? Fordulatszámtól, sebességtől, rázkódástól vagy egyébtől függ? A magas fogyasztáson kívül más hibajelenség van? Esetleg szorítsd egy fa seprűnyél végét a generátorra és hallgasd meg a másik végét, utána ugyanezt csináld végig a generátor környékén talált egyéb alkatrészekkel is (pl. szervópumpa), ha egyértelműen jobban zörög a generátor, akkor tényleg csapágyas. Abszolút hallás előny :o)
Paco24-11-2004 18:41:06 // 397
Nem. Ez a kimondható forma a kimondhatatlannal szemben :) De akinek nem Inge ne vegye magára :-P
norbee24-11-2004 17:32:28 // 396
Paco Inge... :D Ez a becézett forma? :)
Paco24-11-2004 17:21:45 // 395
Pontosítanám, hogy Inge mit akart írni.: Eredeti. "Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred." Módosított: Tudtommal a felnik úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a csapágy középvonalának egyenesében ébred. :) Bővítve: A felni ET-je van ahhoz méretezve, hogy a felni középvonalában ébredő terhelés a csapágy középvonalába essen. Ez az a kialakítás, amely a csapágy részére a legideálisabb terhelés adja. Ez persze csak a síkban csapágyazott tengelyekre igaz, abban az esetben, ha egy x fokos kúpos csapágy van a féltengelyen, a terhelést úgy kell alakítani, hogy az ébredési pontja a forgástengelyt, a csapágy dőlési szögére a csapágy palástjának középvonalán átvezetettt merőlegessel metszetet adó pont legyen. (Ez jó bonyolult lett, de műszaki ember úgyis megérti :-P )
Fészi24-11-2004 17:20:47 // 394
Szevasztok, meg tudná nekem mondani valaki, hogy 1992es évjáratu 2.0 8VTS 155nek milyen számitógépe van? mi a kódja? mert lehet lesz cucc amivel ki tudjuk olvasni a hibákat. köszi előre is bye
Azmo24-11-2004 16:52:47 // 393
most effektíve megnézte, hogy az e a baj, vagy csak ráugatott valamit az autóra???
Tresor24-11-2004 16:47:10 // 392
97 január, 1.6 Boxer. Valami tuti nem ok. De szerelő ránézett, és azt mondta csapágyas a generátor. De sztem valami más bibi is lehet, mert az sztem nem normális, hogy egy teli tankkal 380-400 km tudok menni. :) És ráadásul nem is tolom neki. Vélemény valakinek?
ingegnere24-11-2004 15:52:00 // 391
Hú, gépelemekből fél évig csak támasztásokkal foglalkoztunk, de az már régen volt.:-) Most hogy ott, vagy gépjárműveken hallottam, passz. Azt nem tudom, melyik gyár hogyan méretezi a csapágyait, de gondolom a megoszló terhelést valahogy redukálja, és ez akkor a felni középvonalába eső erővel helyettesíthető. Ez lesz az aaz erő, ami redukált radiális erőként (Fstat) hat a tengelyre. Tehát azt mondanám, igen, ez általános érvényű. Viszont az, hogy ez az egyenes hol metszi a tengelyt az gondolom tipusonként eltérő. Tekintve, hogy nem csak radiális terhelés ébred, hanem axiális is, ráadásul eltérő csapágyakat, csapágyméreteket, csapágyelrendezéseket alklamaznak. Ha mondjuk veszünk egy általános agyat két kúpgörgős csapággyal (belül nagyobb, kívül kisebb), a fenti statikus terhelés a nagyobb csapágyhoz közelebb fog ébredni. De ez még csak egy komponens, a fentieken kívül ott van még a centrifugális erőből ébredő terhelés, meg miegymás. Ha nem felejtem el, előkeresem azt a könyvet, ahol ezt tárgyalják.
..24-11-2004 15:41:39 // 390
A Szamosi mesteréknek van ilyen kütyüjük ami légzsák hibát nulláz.És szerintem is a "szakik" dobják össze a pénzt a műtétre.
granturismo24-11-2004 15:35:38 // 389
Ha valakinek 145/46, 156, 166 GTV Spider első sorozatú TS motorokkal (Bosch 1.5.5) alapjárat problémája van a drága csere előtt ajánlatos egy alapos pillangószelep tisztítást eszközölni. Az alábbi linken van egy általam elkövetett rövid szösszenet a probláma orvoslásáról, igaz egy OFF Fiat Bravo 1.2 16V ról ON, de a befecskendező rendszer ugyanaz. Bosch 1.5.5
granturismo24-11-2004 15:24:07 // 388
donchicco A "Hi-fi beszerelést végző szakik"-at nem figyelmeztetted, hogy ebben az esetben nem ártana összedobniuk egy nullázás díját?
granturismo24-11-2004 15:21:55 // 387
Ingegnere "Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred." Ez mennyire biztos információ, és vajon minden (akár olasz) autóra érvényes?
Tresor24-11-2004 13:16:41 // 386
Na ilyen nekem is kéne, mert folyamatosan világít az Airbag lámpája...
xxxxxxxxxxx24-11-2004 13:12:16 // 385
Sziasztok. Tudna nekem valaki olyan szervízt ajánlani,ahol ki tudják ütni a computer által kiírt hibaüzit? Ugyanis a Hi-fi beszerelést végző szakik,gyújtás alatt megpiszkálták a biztiket és most nincs AIRBAG és ABS. Azért ne kelljen fizetni érte egy vagyont! Köszönöm.
Tresor24-11-2004 12:14:04 // 384
97 január, 1.6 Boxer. Valami tuti nem ok. De szerelő ránézett, és azt mondta csapágyas a generátor. De sztem valami más bibi is lehet, mert az sztem nem normális, hogy egy teli tankkal 380-400 km tudok menni. :) És ráadásul nem is tolom neki.
Azmo24-11-2004 12:11:38 // 383
mikori az autó, miféle moci? mert ez vezérlés módosító hiba is lehet!
Tresor24-11-2004 12:09:11 // 382
De olyasmi
Azmo24-11-2004 12:08:33 // 381
ácsi, nem dízeles hangja van az autónak?
Tresor24-11-2004 12:07:29 // 380
Srácok, segítsetek! 145-be Generátor cseréje mennyi kb? Vagy csak külön a csapágyat lehet e cserélni, és megéri-e, vagy akkor már inkább az egészet? Mert szegény gépnek elég traktoros hangja van...
ingegnere24-11-2004 10:46:08 // 379
Ja, én ilyen nagyban nem tudok gondolkodni, hogy saját cég.... én csak egy egyszerű alkalmazott vagyok. Így érthető.
Inner Circle24-11-2004 10:32:50 // 378
Na ja, de ha a tied a cég, akkor meggondolod, hogy eltrélereztessed a behányt autót (mondjuk 10k), szagszervizben hagyd mondjuk két napig ahol tudj' Isten, mi mindent vernek rád, de még ha csak azt is cserélik ki amit kell, akkor is két óra (mondjuk 10k) plusz kéccerannyiba kerülő alkatrész (mondjuk 40k) elszámolásával - vagy felnyisd a motorháztetőt, kiszúrd hogy a trafó áthúz, vedd meg az Orczy téren, cseréld ki, és három nap helyett másfél óra múlva megy az autó 60k helyett 20-ért...
ingegnere24-11-2004 10:08:02 // 377
Abban szériatartozék az alapjárat??:-)))) Ha céges, minek vele foglalkozni? Szervízbe vele. Nekem ma hozták vissza a Vitarámat vidékről úgy, hogy kapott egy meteort a szélvédőjébe. Megy szervízbe és még csak nem is bosszant. (Na jó, azért egy kicsit de.:-)) Amúgy ha ez a motor bekakkan, ingadozik az alapjárat, extrém esetben nincs. (TS-en legalábbis ez volt a jelenség)
Inner Circle24-11-2004 09:56:26 // 376
Ez bizony elég öszvérnek néz ki! :)
Inner Circle24-11-2004 09:54:03 // 375
Ez a bátyám hulladék céges Toledójában lenne, '95-ös 1,6-os, talán 75 germanissimo csődör is ficánkol benne... :DDD
ingegnere24-11-2004 09:49:08 // 374
Hibáztam! Tévedtem, bocs!
A QO motorja öszvér, mert bár Motronicos, de Auxiliary Air Valve-val operál. Viszont Vezmod van benne, az tutter:
ingegnere24-11-2004 09:45:57 // 373
Az a motor, amelyik alapjáraton ketyeg.:-) Motronicos autókban láttam, olyan, mint egy nagyranőtt szélédőmosó spricni motor. A szívótorokra csatlakozik, belemegy egy stekker. A működését nem vágom, de nyilván alapjáraton szabályozza a levegőt. 8V TS-en van, Motronicos V6-on van, ÉS az Alfetta Quadrifogli Oro-n is van, ami Nord, de már innyektoros.:-) újakat nem ismerem.
norbee24-11-2004 09:20:39 // 372
Robi, Paco Aham. Kertész utcát ismerem, ráadásul a cimkéje alapján már ez a generátor is volt ott. Ezért furcsálom a szénkefe kopást, mivel van az autóban most kb 220000 km, én vettem 30000 ezelőtt, előtte állt 2 évet, leállás előtt felújították, többek közt ezt is.
Inner Circle24-11-2004 09:11:10 // 371
Valaki mondja meg nekem, hogy mi a fene az az alapjárati motor, és melyik motorokban van... hogy a Nordokban nincsen, abban szinte biztos vagyok... :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.