Forum >> Szerelőműhely

granturismo20-11-2004 20:00:38 // 320
Fú tényleg ecet!:-)) Köszi, meg fogom ejteni. Mármint hogy az ecet a feltöltési mennyiség fele legyen? Akkor az kb. 4l. Milyen ecet 20%-os?:-) Egyébként a gyári előírás szerint Paraflu 50%-os oldatával van most feltöltve. A fűtéscsap kinyit teljesen ezt már megnéztem. Én nem is akad vagy ilyesmi.
tzoli15520-11-2004 19:54:33 // 319
Hali! Sósavval semiképp, az a tömítéseket is eszi. Ecetet neki, + hűtőtisztítót.De ez a benne lévő folyadékmennyiség legalább fele legyen, különben túlhígul ( mármint az ecet). Aztán járatni a motort üzemi hőfokig, hogy eljusson mindenhová. Utána kb. 12 órát hagyd hogy hasson. Aztán üzemi hőmérsékleten (hogy a termosztát nyitva legyen) összes víz leereszt, 1-2szer átmosni tiszta vízzel feltöl, járat, leereszt... A végén jöhet a fagyállós desztilláltvíz, vagy előre bekevert,és kész. Egy próbát megér mert sokba nem kerül, csak egy kis időbe. De egyszerűbb, mint fűtőradiátort kiszedni. Ja és a fűtőcsapot nézd meg hogy teljesen kinyit ?Mert ha csak félig, az is olyan mint ha el lenne tömődve. Remélem segítettem, üdv .: Z.
granturismo20-11-2004 13:38:03 // 318
Ebben lehet valami, mert valóban nagyon dzsuvás volt az egész rendszer. Használtam is a csere előtt egy Holts hűtőtisztító adalékot, de öszintén szólva nem találtam valami hatékonynak. A tágulási tartály is csupa vízkő volt, de onnan sem oldott le szinte semmit. Le is vettem a tartályt és sósavval kicsit kezelésbe vettem. :-) De azért az egész rendszert nem merem sósavazni. Egyébként a hűtőrendszerrel egyébként nincsen gondom nyáron is és most télen is jól látja el a feladatát.
tzoli15520-11-2004 12:28:17 // 317
Hali! Lehet hogy egy kis tisztítás ráférne a hűtőrendszerre.(Kapható ilyen célú adalék a hűtővízhez.) Ha a fűtőradiátor koszos v. eltömődött részlegesen, akkor lehet ilyen "csurgó" hangot hallani. Ha mégsem ez a gond, egy hűtőrendszer tisztítás nem árt semmit. Üdv: Z.
granturismo20-11-2004 09:57:26 // 316
Én sem találtam semmilyen légtelenítőt fűtésbox környékén. A hűtővíz nem szivárog belül sem. (A fagyálló sem fogy, azóta nem is kellett hozzáöntenem.) A hang viszont egyértelműen csurgás és egyértelműen a fűtésboxból jön. "Ezt esetleg demonstrálni is tudom:-) És csak nyitott fűtéscsapnál (meleg) állásban. Csak arra gondolok hogy a feltöltéskor rontottam el valamit. Nem lehet hogy túl gyorsan öntöttem bele a fagyállót? Ti szoktatok szünetet hagyni a feltöltés közben vagy egyszerre öntitek bele az egészet? Vagy arra gondoltam hogy nem kéne párszor megtekergetni a fűtéscsapot feltöltés közben?
granturismo20-11-2004 09:48:53 // 315
Rizzo Köszi a választ. Akkor foglaljuk össze: Robi-nak igaza van az Ő autóján egy első és egy hátsó fékkör van. A fékrendszere tehát a 75 fékrendszerével egyezik meg. "Hátramegy az egy darab fékcső, belemegy egy izébe, ami csak úgy van a levegőben, és a csövek tartják, aztán két cső kijön belőle, az egyik a bal oldali féknyereghez, a másik a jobb oldalihoz." Ez gondolom egy sima Y elágazó lehet. "Még a főfékhengernél van egy hasonló izé, de azon nem tudok kiigazodni. Az is a levegőben lebeg. 3 fékcső jön ki a főfékhengerből, az egyik elmegy a torpedólemez mellett, a másik kettő belemegy az izébe. Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett." Na ez már érdekesebb elvileg akkor ez lenne a fékerőszabályozó. A fékerőszabályozó ugyebár az autó pillanatnyi terhelésének függvényében változtatja az első és a hátsó tengelyekre jutó fékerő viszonyát. "Mezei" autókon ezt a hátsó tengely közelében elhelyezett "kompenzátor" oldja meg ami valamilyen rugós vagy rudazatos mechanizmussal van a hátsó tengellyel összekötve és egy dugattyút mozgat a kompenzátor belsejében. Ide bejön a két fékkör vezetéke szabályzásra kerül, majd távozik a 2 féknyereg (fékdob) irányába. Na a 75-ön ez másképpen van ezek szerint. Itt elől van a szabályozó. Miután a hátsó tengely terhelésének a jelét nem hiszem, hogy előre viszik bowdennel stb; ezért gondolom itt az első tengely fékerejét szabályozzák a hátsóhoz képest, bár nem pontosan értem hogyan, hiszen ha pld. 4 zsák cementet bepakolunk urambocsá a 75 vagy a 90 csomagtartójába ennek a tehelésnek a javát szegény hátsó tengely kapja. Mindeny. Akkor itt a főfékhengerből kijövő hátsó köri fékcső a szabályzó kikerülésével közvetlenül hátra kell menjen."az egyik elmegy a torpedólemez mellett," A első fékkör 2 csöve a fékerőszabályzóba megy majd innen megy a két első féknyereg irányába. "Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett." Kérdés: Hogyan működik a 75-ön a fékerőszabályozás?
Rizzo19-11-2004 21:30:04 // 314
Robi és Grandturismo. A 75-ön is így van a fék ahogy a Robi leírta.A főfékhengertől hátra 1 cső megy a fékerőszabályzón keresztül kettéágazik a difinél és csatlakozik a 2 hátsófékre.Ez a 2. kör. A fékerőszabályzó a főfékhengernél van.Egy dugattyú van benne,amin külőnböző átmérőjű felületek szabályozzák a hátsó kerékre ható erőt az 1.kerekekre ható féknyomás fügvényében.Ez a szerkezet álltalában megszorul (berohad)és nem funkcionál semmit .Amikor a tűzfal felöli oldalán elkezdi ereszteni az olajat,akkor ki szokták kötni a rendszerből.Én is ezt csináltam mivel horror ára van, a bontottnak pedig ugyanez a baja. Az 1. kör pedig a két első kerékre hat. És a bal első keréké szabályozza a hátsó fékkört.
Azmo19-11-2004 16:53:11 // 313
üdv szakik! 33-asra, speciel a P4-re milyen féktárcsa méret ajánlott a jobb fékhatás érdekében? és egyéb más lehetőségek!
norbee19-11-2004 15:45:52 // 312
granturismo Ki kell dobni a macskát a középkonzol alól... :))) No, viccen kívül, másutt pedig tudtommal nem lehet légteleníteni, és levegő kívülről sem mehet bele, mivel túlnyomás alatt van a renccer. Nem lehet hogy a csurgó, igazából csörgő hang, és a fűtőrendszer terelőlapátjai adják? Főleg ha a vized sem látod sehol szivárogni.
granturismo19-11-2004 15:14:39 // 311
norbee. Pontosan így csináltam. Egész nyáron nem is volt gond, de most hogy hidegebb az idő, és a fűtéscsapot rátekerem akkor ha gyorsítok halk csurgást lehet hallani. A fűtésboxban tehát levegő van.:-( Mit kéne csinálni? Vagy mit rontottam el. Egyébként kb. 1 decit kellett még ráönteni mikor beindítottam. A fűtés egyébként kiválóan működik.
granturismo19-11-2004 11:50:08 // 310
Robi Neked olyan hátsó féked van mint a 75-ön, hogy a féktárcsák bennt vannak a difinél. ABS nincs rajta ugye? Várjunk meg valami 75 szakértőt, hogy hogyan vannnak ilyen esetben a fékkörök.
mikey18-11-2004 15:55:32 // 309
meggyozoen hangzik! koszi a segitseget!!!
norbee18-11-2004 15:55:05 // 308
Granturismo Sehogy. Csere előtt fűtéscsapok maxon, viz alul leenged, csavarok vissza, felülröl telitölt, beindit, megfigyeli mennyi megy le belőle, utánatölt, fütéscsapok vissza min-re.
Robi18-11-2004 15:46:48 // 307
A Meteorban vettem, Remsa, spanyol gyártmány. Már sok autóba tettem ilyet, de eddig nem volt rá panasz. Az off 626-os Mazdám alatt is ilyen volt, bevált. Hogy az Alfánál bevált-e, azt még nem tudom, mert úgy szar a fék, ahogy van.
mikey18-11-2004 15:43:48 // 306
bevalt az utangyartott? erdemes gyarit venni? hol vetted az utangyartottat?
Robi18-11-2004 15:43:47 // 305
"Nem lehet hogy valakik "alakítottak" egy kicsit rajta?" De lehet, nagy gánymester volt az előző tulaj.
Robi18-11-2004 15:42:31 // 304
"...És nincsen fékerőszabályozód sem hátul?..." Hátramegy az egy darab fékcső, belemegy egy izébe, ami csak úgy van a levegőben, és a csövek tartják, aztán két cső kijön belőle, az egyik a bal oldali féknyereghez, a másik a jobb oldalihoz. Még a főfékhengernél van egy hasonló izé, de azon nem tudok kiigazodni. Az is a levegőben lebeg. 3 fékcső jön ki a főfékhengerből, az egyik elmegy a torpedólemez mellett, a másik kettő belemegy az izébe. Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett.
granturismo18-11-2004 15:37:25 // 303
Én is kérdeznék. Boxeren hűtővízcsere után hogyan kell légteleníteni? Mert légtelenítőcsavar az egy deka nincsen sehol. 33-asnál is érdekel.
Robi18-11-2004 15:36:36 // 302
Az anyagár pár ezer, én ~3000 Ft-ért vettem az enyémhez utángyártott garnitúrát. A munkadíjról nem tudok nyilatkozni.
granturismo18-11-2004 15:35:33 // 301
Ok vettem... Ha bármi hiba van az ABS-ben üzemen kívül helyezi magát valóban. Saját tapasztalat.:-(( Illetve:-), mert ha nem így tenne akkorát lehetne esni mint olajtó:-)) A bal hátsó kerékszenzorom volt hibás.
Paco18-11-2004 15:31:36 // 300
Oké, oké de az eredeti felvetés az volt, hogy mi köze a viszko-hoz és mé áll le az egyik ha a másik rossz :) A végeredmény az, hogy azért mert csak akkor működne ha egykörös (szelepes, anyámtyúkja) lenne.
mikey18-11-2004 15:25:51 // 299
a tarcsanak meg nincs valla, szemre meg simogatasra nagyon rendben van! egy betetcsere hozzavetolegesen mibe kostal? 145-osom van, abs-szel...
granturismo18-11-2004 15:23:13 // 298
Robi És nincsen fékerőszabályozód sem hátul? Nem lehet hogy valakik "alakítottak" egy kicsit rajta?
Robi18-11-2004 15:22:21 // 297
Határeset. 1 mm-nél már mindenképpen cserélni kell. Tárcsának mekkora a válla?
granturismo18-11-2004 15:15:05 // 296
Szerintem is teljesen világos:-) Így szabatos ahogy írod:-) nem 3 vagy 4 körös, hanem 3 vagy 4 szelepes. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy attól, hogy a fékrendszer 2 körös még szabályozható a fékerő akár kerekenként-külön is mint a példák mutatják. Ez a 90 elég érdekes....
mikey18-11-2004 14:59:02 // 295
sziasztok, tudom, hogy igy latatlanban nem lehet, de egy kis segitseget szeretnek kerni: mi lehet annak az oka, hogy a jobb hatso fekem (tarcsa) cicereg? megneztem gumicserenel es kb. 2 mm van meg a betet husabol. csereerett mar?
Robi18-11-2004 14:57:09 // 294
Jelentem: Lementem az aknába az autó alá, letörölgettem az olajat az olajteknőről a hajammal, aztán hátramentem a hátsó fékekhez. Egy darab fékcső megy hátra, ami utána nemes egyszerűséggel ketté ágazik. Ebből arra következtetnék, hogy nekem első/hátsó köröm van, nem pedig átlós. Lehetséges ez? Vagy valami nagyon nagy baj van a fékemmel? :)
Paco18-11-2004 14:50:15 // 293
Én pl értettem :)
Robi18-11-2004 14:32:43 // 292
"...az összes Alfának kétkörös fékrendszere van jobb első - bal hátsó, bal első - jobb hátsó..." Azt hiszem kénytelen leszek lemenni a géphez megnézni, mert egyre jobban kezdek elbizonytalanodni. :)
TtK18-11-2004 14:13:40 // 291
Kis pontosítás: az összes Alfának kétkörös fékrendszere van jobb első - bal hátsó, bal első - jobb hátsó. Ez a két hidraulikakör, ami független egymástól. Az ABSnek lehet 3 vagy 4 beavatkozási pontja. Ha három, akkor a két első kerék vezetékén és az egyik hátsón van szelep. A másik hátsót úgy kapcsolja az egyikkel együtt, :) hogy figyeli egy szeleppel a nyomást a szabályozott hátsó féknél, és ha ott elmegy a nyomás elveszi a nem szabályzott hátsó féktől is. A 4 szelepesnél tiszta sor: minden keréknek külön szelepe van. De ezektől a megoldásoktól a fékrendszer még kétkörös marad. Na ez jó érthetetlen lett.. :)))
granturismo18-11-2004 13:50:15 // 290
Amiben 3 mágnesszelep van az a 3 körös az külön-külön szabályozza az első kerekeket a hátsókat együtt. Ilyen a 146 boxerek Bosch 2E ABS-e, vagy a 33 16V ABS-e. A 146TS (és 156) ban van a Bosch 5.3 ABS az 4 körös. Szóval tényleg úgy a helyes, hogy már amelyik.:-)
Paco18-11-2004 13:41:43 // 289
Alapvetően többféle ABS létezik. Az első generációsok pl a négy kereket egyszerre. A 33-ban már második szériás van amiből létezett kétkörös ill háromkörös. A 75-ben ezekszerint 3 körös van, a 33 gyanuim szerint 2 körös. (persze meg tudtok győzni hogy 3, de a viszko szempontából tökmindegy, ha nem egykörös akkor ki kell kapcsolnia.) Jelenleg tutira létezik 4 körös is, szerintem a 156-okban már az van.
granturismo18-11-2004 13:34:19 // 288
Szerintem külön szaggatja a kerékfékeket.
Robi18-11-2004 12:10:47 // 287
"...keresztbe vannak kötve a fékkörök..." Én is így gondoltam, de eddig az összes autómon első-hátsó kör volt. Nem lehet, hogy csak az újabbakon van átlósan?
ingegnere18-11-2004 12:00:35 // 286
Elektronyikához végképp nem értek, de 75-ben ez úgy van megoldva, hogy három mágnesszelep üzemel. Egy egy az első kerekekre külön, egy a hátsó tengelyre hat. Ez akkor hogy van?
Paco18-11-2004 11:19:52 // 285
Azért mert nem első és hátsó fékkör van, hanem keresztbe vannak kötve a fékkörök. Na most képzeld el, hogy a jobb első és a bal hátsó kereked satura van fékezve, míg a bal első és a jobb hátsót szaggatja az ABS :) Ezért van az is, hogy a sima kétkerekeseknél is leállítja magát az ABS ha bármelyik része nem működik.
Paco18-11-2004 11:17:08 // 284
Igazából a főfékhenger és a munkahengerek között van. A szelepek viszont nyomást generálni nem tudnak, csak megszakítani, így a főfékhengerből kijövő két kört tudják szaggatni.
Robi18-11-2004 11:05:04 // 283
Én eddig úgy képzeltem, hogy a munkahengereknél lök vissza az ABS, akkor meg tök mindegy, hogy hány körös. Igazából a főfékhengernél pofoz vissza?
Robi18-11-2004 11:03:17 // 282
Jó, nem teszem. ABS-t még soha nem szedtem szét, nemtom hogy műxik. De akkor miért zavarja az összkerékhajtást az ABS?
Paco18-11-2004 11:01:06 // 281
Az ABS külön-külön szaggatja a fékeket, Ezt kérlek fejtsd ki légy szíves részletesen, hogyan is csinálja, egy két fékkörös autónál...... :)
Robi18-11-2004 10:50:10 // 280
"...Miért tenne az kárt a viszkóban?..." Az ABS külön-külön szaggatja a fékeket, és kijöhet a dolog úgy is, hogy elöl éppen fog, hátul meg ereszt. Szerintem ezt a rángatást nem viselné. De ez csak tipp, soha nem láttam még ABS-es összkerekes autót közelről.
Azmo18-11-2004 10:45:27 // 279
na mizu szakik, 271es hozzászólásomra nagy csend?? ejnye:)
Don Gombóc18-11-2004 08:03:56 // 278
LOBOT!!!! Négy napig nem voltam itthon, vidéken szállodáztam. Köszi ha meglesz a szőnyeg megnézem. Általában hétvégén itthon vagyok, bármikor csöröghetsz.
Seriff17-11-2004 22:56:55 // 277
Köszönöm Uram!
Robi17-11-2004 22:33:43 // 276
Budaörs, Baross u. 87. Nyitva tartás: Hétfőtől csütörtökig 8-18 óráig Pénteken 8-17 óráig Szombaton 9.00-14.00 óráig Tel.: 23/417-000 Fax.: 23/416-782 E-mail: mail@hegyalja.hu Budapest, XI.ker. Kelenvölgyi hts. 3. Nyitva tartás: Hétfőtől csütörtökig 8-17 óráig Pénteken 16.30ig Tel.: 1/208-5285 E-mail: nagypeti@hegyalja.hu
Seriff17-11-2004 22:28:12 // 275
TZoli! Meg tudod adni nekem a Hegyalja kft. elérhetőségeit? Épp szükségem lenne féktárcsára! Előre is köszönöm!
Bg.17-11-2004 20:26:14 // 274
Jókor. Én még nyár elején, a régi árban cseréltem a 4-et a 156-on
András bácsi17-11-2004 20:04:22 // 273
Hello Zoli! Nincs horror ára a komplett lengőkarnak, olyan tizenpárezer körül van. Szerintem érdemesebb egyben cserélni, egyrészt a szilentek miatt, másrészt a gyorsabb csere lehetősége miatt. (ha jól számolom 4 csavar és két anya) Én annak idején Tatán rendeltem, abban az autósboltban, ami a Roland felé menet a volt szőnyeggyári üzletházzal szemben van. A 33-as könyv nem sürgős, ha va időd csörgess meg. Talán hétvége felé lesz némi időm. A.
tzoli15517-11-2004 18:55:29 // 272
Sziasztok! Aki tudja, mondja legyenszíves, hogy a 155-ös ALFA ('96) alsó gömbfejét lengőkarral együtt vagy külön is lehet cserélni? (ma mondták műszakin hogy kicsit lóg, de még nem néztem alá, csak keresem az alkatrészárakat.) Akit érdekel: a hegyalja kft.-nél féktárcsák 70%-os leárazásban vannak! pl.: 155 ALFA 2db. első 19xxx helyett 5xxx Ft. Z.
ribipeti17-11-2004 15:33:59 // 271
Köszi Bg. Csöri mail ment!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.