Forum >> Szerelőműhely

Kristyon16-03-2021 21:06:21 // 55171
Faca, legalább tudom, hogy nem egyedi az eset, köszi :)
Már nézegettem képeket, hogy is néz ki a gyári betét. Csak a hátulján lévő csillapító lemezen láttam, hogy van rajta egy asszimetrikus kétoldalú ragasztónak tűnő valami. A kopó felület így képen szimetrikusnak tűnt...
Azon agyalok még, hogy érdemes lehet-e átcserélgetni, hogy úgy álljon ahogy kell, vagy mostmár had kopjon el így. Lehet nagyobb kárt csinálnék a cserélgetéssel, mint ha így hagyom... Látszólag van még bennük bőven a cseréig, és nem is tapasztalok semmi rendellenességet...
Ferke16-03-2021 18:46:36 // 55170
Hehe :D Havonta találkozom egy ilyennel...biztos nehéz értelmezni beszereléskor a nyilat :) Egyébként a fékbetét profil asszimetrikus, azért nem mindegy, hogy van benne...
Ferke16-03-2021 18:44:16 // 55169
Szerintem ne szedd ki inkább a többit, ha nem muszáj, és alapvetően nincs velük gondod...
Liquid15-03-2021 21:48:41 // 55168
Én nem birizgálnám csak úgy :) Remélem nem ültetik el a bogarat, hogy ki kell cserélni mondjuk az irányjelző folyadékot :D
Troll of...
Elég leakasztani a lapátsor mozgató mechanikáját a motorról (egy gömbcsukló) és nyitott állapotba rögzíteni valahova egy kábelkötegelővel.
bhudcser15-03-2021 21:40:29 // 55167
Szeretném kitisztítani elsősorban, eltávolítani a korom lerakódást. Na meg beleültették a bogarat a fülembe, hogy a lapátok beszippantása nagy kárt tud okozni. Amúgy az ég világon semmi bajom sincs vele. A lapátok lekötése hogy történik?
Liquid15-03-2021 21:16:50 // 55166
A DPF-et szerintem nem bántsd amíg nincs vele gond. Most már nincs aranyárban, szóval adott esetben cserélhető is. Az EGR más tészta, az enyémből akkor került ki, amikor Manky írt rá programot (DPF már nem volt meg, anélkül vettem.)
A szívósort csak preventív jelleggel szednéd szét, vagy vagy valami gondod is van vele? Mert szerintem csak emiatt nem érdemes megbontani, elég lekötni a lapátsort.
bhudcser15-03-2021 21:02:49 // 55165
Sziasztok,
Az lenne a kérdésem, hogy ha megcsináltatom az 1.9jtdm szívosorát (lapátok ki + dugózás) akkor az EGR-t is ki szokás írni vagy nem muszáj? Ahogy látom aki neki áll ennek a folyamatnak az kiírja az EGR-t és kiszedi a DPF-et is. Én a gyári állapothoz szeretnék közel maradni úgy, hogy minimalizáljam a lapátok beszippantásának lehetőségét.
Kristyon11-03-2021 19:49:27 // 55164
Sziasztok,

Jól gondolom, hogy ezt a fékbetét nem helyesen szerelték be? A nyílnak nem a forgásirányba kéne néznie?
Egyébként nem érzem, hogy probléma lenne, csak furcsa számomra, főleg, hogy gyári alkatrész, gondolom szakszervíz rakta be...
Ati7711-03-2021 18:43:52 // 55163
Sziasztok. Van e valakinek Zalaegerszeg környékén, láncos 8v motorhoz vezérműtengely rögzítő célszerszáma vezérlés javításhoz. Kösz.
bhudcser11-03-2021 12:49:18 // 55162
Sziasztok,

Van két visszatérő hibám: P0380 - Izzító vezérlőegység hiba (nyitott áramkör) illetve a P2009 - Áramláskorlátozó szelep

Van tippetek, hogy mi lehet a megoldás? Alfa 159 1.9jtdm 16v
Piritu - 1.000.00008-03-2021 08:21:20 // 55161
LMM élőadatai jók? Az méri a bezsívott levegő hőmérsékletér is.
Piritu - 1.000.00008-03-2021 08:17:27 // 55160
Akkor meg azt erdemes megnezni hogy az ecu mipyenhőmérsékleteket lát.
Soltace8908-03-2021 07:16:52 // 55159
Ez a gáz, h hibát nem dob ki.
Az kábelre, trafóra azért nem gondolok, mert üzemin nincs baj.
Üzemin csak nagyon ritkán van a duhogás,hidegen viszont megy a 3 hengerezés.
Piritu - 1.000.00007-03-2021 22:03:19 // 55158
Az injektorok nem nagyon szoktak tönkremenni. A helyedben a trafókat, gyertyakábeleket gyanúsítanám.
hibakód van?
Soltace8907-03-2021 19:39:22 // 55157
Óracsoport hiba megoldva.
Ami ennél nagyobb baj, h hidegen a motor 3hengerezik,néha melegen is egyet egyet "beduhog". Lambdaszonda cserélve, gyertyák cserélve. Injektorokat takarítottam ultrahanggal, bár sokat az nem ér.
Valami vélemény!? Cseréljek injektort? Vagy esetleg valakinek próbára nem lenne 4 injektora? 2008 1.6 16v
kreol3207-03-2021 18:10:18 // 55156
Kedves Cartársak!

GT-m a következő tünetet produkálja. Ha jobbra teljesen kifordítom a kormányt olyan mintha megakadna és kicsit erőltetni kell, hogy visszatérjen. Illetve ilyenkor elégg csúnya kopogó hangja is van. Mielőtt nekiugranak a kormányműnek, mit érdemes még átnézni, ami okozhat hasonló tünetket?
Üdv, Kristóf
Piritu - 1.000.00007-03-2021 13:16:38 // 55155
Akkor kar volt belefogni. A villogas azert van mert uj eszkoz jelent meg a CAN buszon es a regit keresi. A proxirendezes felveszi az uj eszkozt a halozatra.
A kmorat egyszeru eszkozokkel (MES) csak előre lehet tekerni.
Soltace8907-03-2021 11:32:51 // 55154
Nem, azt se tudom mi az. Viszont gépem sincs
Liquid07-03-2021 10:06:41 // 55153
proxi rendezést csináltatok?
Soltace8907-03-2021 09:54:38 // 55152
Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy a 2008-s 147esemben kicseréltem az óracsoportot, viszont amit beleraktam abban 210ezer van és a service miatt villog a km számláló.
Erre megoldást tud valaki(kmt átírni vagy hozzáigazítani a kocsi agyához?!)
killerlowmoney07-03-2021 00:00:54 // 55151

Szia 😉

Az első képen a Turbo cső Turbo felőli csatlakozása látható belül az olaj, a második képen az pontosan nemtom micsoda, a harmadik kép ennek a csatlakozása az autón a negyedik képen pedig a turbó intercooler csatlakozásánál látható az olaj .
Liquid06-03-2021 23:21:23 // 55150
dobj ide egy képet róla
killerlowmoney06-03-2021 23:15:01 // 55149
Szia 😉
nem a cső kívülről, hanem a ház és a cső között(amire felfogatod a csövet)
Liquid06-03-2021 22:33:59 // 55148
kívül? nem láttam még olyan JTD-t, tán a Robié kivételével, aminek ne lett volna olajos a turbo csöve
killerlowmoney06-03-2021 22:16:08 // 55147
Sziasztok Cartársak😉

Normális, hogy olaj van a légtömegmérő és a turbó közötti csőben a turbó csatlakozásánál❓Ahogy levettem a csövet a turbóról, turbó bement torkának külső peremén jó vastagon állt.
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-03-2021 09:40:53 // 55146
woh..akkor én ne is szóljak semmit a 31 éves hajlékoNYÁKos műszerfal-óraegység-elektronikámmal.... :-p
(szerencsére nem kellet végül javítani, a szokásos "WD40-elárasztás" segített! :-s
Kristyon03-03-2021 23:46:20 // 55145
Gondolom nekem is azért mondta a szaki, ha tudok vegyek másikat, nem szivesen nyúl bele...
ott221703-03-2021 22:25:14 // 55144
Elvittem a motorvezérlős ismerőshöz aki mikor meglátta azonnal mondta,hogy nem is nyúl hozzá, mert ez egy hibrid vezérlő tele hajszálvékony átkötésekkel ami a gél eltávolításával szanaszét szakad.(nem ami látszik,hanem a gél alatt,és a géllel együtt jön az is) Hívtam más cégeket is, senki nem vállalja. Maximum immo kikódolást.Azt mondja az ismerősöm, hogy valahol Angliában felújítják úgy,hogy leszedik a gélt és teljesen átvezetékelik,és örök garanciát vállalnak rá.Ja úgy 150.000 Ft.a vége. A lényeg,hogy már intézem Németországból. Manky is sokat segített .Köszönet neki is.
Kristyon03-03-2021 21:57:09 // 55143
valóban nagy a hasonlóság, van azért pár alkatrész, ami nem úgy van elrendezve..
A gél az még az enyémen is rajtavan, láttam egy videót javításról, csak ott távolítja el a gélt, ahol hozzá is kell nyúlni...
ott221703-03-2021 13:38:22 // 55142
Boss vezérlő van benne. Német, mindjárt baj van vele. :) :) :)
Levee156SW03-03-2021 10:11:42 // 55141
Az igen, nem aprozod el 8) -majd ird meg legyszi, mi lett, tanulsagos lesz szerintem.
(Bennem pl. a Busso V6 bekebelisege miatt el egy olyan kep, hogy a csatolt reszei is hasonloan masszivak -kozben meg ki tudja?)
ott221703-03-2021 01:31:33 // 55140
Már látom a 2 hiányzó henger meghajtóját.
ott221702-03-2021 23:17:25 // 55139
Holnap viszem az ismerősömhöz aki motorvezérlőket javít, Kíváncsi vagyok az eredményre.
ott221702-03-2021 23:08:25 // 55138
Bár még nincs letakarítva a beöntött géltől ,de így is látszik az azonosság.
ott221702-03-2021 22:53:57 // 55137
Már én is kibontottam a vezérlőt ,és összehasonlítva a tiéddel fúll egyforma, lehet csak a beleírt program határozza meg mibe is való.???
ott221702-03-2021 22:50:12 // 55136
Csak 100-as benzinnel járok, és télen is beindítom rendszeresen, illetve ki is takarítottam a fojtószelep házat.
ott221702-03-2021 22:45:53 // 55135
Igen, úgy tűnik nálam is a motorvezérlő a hibás.
Kristyon02-03-2021 20:33:27 // 55134
Hali, ugyan nekem 2.0TS, de a folytószelep ház kattogása, és a check lámpa villogása nálam a motorvezérlő cseréjét eredményezte. Persze lehetett volna máshol is kontakt hiba, de sajnos nálam magában a vezérlőben van valahol. Megbontottam, de szerintem én nem fogom megkeresni benne a hibát, így néz ki:
Levee156SW02-03-2021 10:54:05 // 55133
Hello, csak egy tipp:

nem maradhatott benne olyan benzin,amibol mostanra semmi ertelmeset nem tud kikeverni?
ott221701-03-2021 18:32:02 // 55132
Sziasztok!
A 2.5 v6 bussom(156 192 ló) egy kis téli állás után gyujtást ráadva a fojtószelep ház felől gyorsan kattogó hang hallatszik. Az engine check lámpa is gyorsan villog.Néha beindul,akkor az engine check folyamatosan világít. Lassú gázadásra veszi a fordulatot,viszont ha gyorsan nyomom a gázt leáll. Levettem a fojtószelep házat, szétemeltem ,a fogaskerekek épek, a csati érintkezőit átmérve nem szakadtak. Légtömeg mérőt kicseréltem (mert van itthon plusz). Hátha valakinek volt már ilyen hibája, vagy van valami ötlet, mielőtt megveszem a fojtószelep házat. Előre is kösz.
TnS28-02-2021 16:00:58 // 55131
Én őket tudom ajánlani, szerintem teljesen korrektek: Alfa Romeo Szerelem.
Ákos (dewvil)28-02-2021 14:32:48 // 55130
Sziasztok!
Sajna idő és hely híjján szerelőt kell keresnem.
Megbízható szerelőt keresnék pesten.
Csőrit sokan ajánlották, de talán pesten is akad.
Pesti viszonylatban Cz T. Nevét emlegették többen, de ha tudtok olyat aki tényleg jó és korrekt áron dolgozik és ért is hozzá irjátok meg. 159 1.9 16 v az alany.
Ciao.
killerlowmoney25-02-2021 21:27:47 // 55129
Szia:-)

Köszi, megpróbálom
killerlowmoney25-02-2021 21:23:47 // 55128
Szia!

A cső jó egészség ügyi állapotnak örvend😉
WarbiRunner (Gyuri)25-02-2021 17:34:02 // 55127
A szenzor a tűzfalon van, és egy cső megy bele a kipufogótól. A légköri nyomáshoz viszonyít, szóval simán csak húzd le azt a csövet felül és néz meg mit ír úgy, változik e valami. Valószínű egyébként, hogy tele a szűrő, az elolvadt cső túlnyomást nem csinál, de érdemes ránézni azért.
pettinke25-02-2021 16:45:40 // 55126
A szenzorhoz vezető cső nincs valahol szétégve?
killerlowmoney25-02-2021 12:06:16 // 55125
Üdv Cartársak😉

Megerősítésre lenne szüllségem a tapasztalataitok alapján:

a kipufogó. nyomáskülönbség értéke mes szerint 600 mbar felett van, hibakód jelen, motor vészüzemmód:-(
szenzor cserélve, mes szerint érték ua.
Kényszerregen kb másfél perc után megállt.
Egr, Map kipucolva😁

Szűrőtisztítás a megoldás kulcsa❓
Levee156SW25-02-2021 09:53:34 // 55124
En pont a TS-nel nem tudok rola (a tankszivattyun levo durvaszuron kivul)-elvegre ott nincs 100+ baros befecskendezesi rendszer. JTS-nel jobb oldalt van a tank elott, a kocsi alatt.
De ha minden igaz,mostanra tul is vagy a nehezen. :)
jeki22-02-2021 21:10:54 // 55123
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni kormányszög jeladó kalibráció ügyben. Kormánykapcsolót kellett cserélnem és a műtét után a "VDC" hibát dobja. Az alany, 2008-as Spider.
Előre is köszönet a segítő válaszokért.
3Szék-ej22-02-2021 15:06:02 // 55122
Köszi Levee. A TBI két kipufogós. Ha a szaglásom nem csal akkor mind a két oldali kerekívnél egyformán erős a szag. A 156 JTS-nek van szűrő? Nekem is az volt a 159 előtt és úgy emlékszem hogy nem volt szűrő , csak a TS-eknek.
Indítás után alapjáraton majdnem egy perc után kezd érződni a naftaszag. Sajnos az esetleges csepegést nem ellenőrizhetem mert sáros utcában lakom és mostanában nincs száraz rész ahol az autó parkol.
Nem is hajtom. Holnap óvatosan elmegy a villanyszerelőhöz és utána a végére járunk. Szerencsére nem kell nagy távokat megtenni vele.
Mégegyszer köszi a tippeket.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.