horpadt merev fékcső okozott ilyet anno nekem.
ha nyomod a pedált, akkor átnyomod a horpadt, azaz kisebb keresztmetszetű csövön, csak vissza már nem akaródzik menni. kb olyan mint egy félig nyitott checkvalve.
Forum >> Szerelőműhely
Föckös16-12-2020 14:44:03 // 55038
Levee156SW16-12-2020 12:46:47 // 55037
Hello, nem egy ordoglakat a rendszer, elmondom a sajat tapasztalataimat.
Nekem nem sokkal megvasarlas utan kezdett az elso telen fogni minden, ekkor egy folyadekcsere es egy alapos atzsirzas(!) segitett (dugattyuk-betetek/betetek-nyergek/nyergek-uszocsapok kozt).
Amikre erdemes figyelni:
-dugattyu porvedoje ne legyen kiszakadva-ezen nyilvan tul vagy
-hatso nyeregnel a vezetocsapon a bordas gumipersely ne gyurodjon meg osszerakaskor (nekem mondjuk csak a bal oldalon van, de nem tudom,gyari-e meg ez ugy)
-folyadekcserebol/legtelenitesbol az ABS kocka se maradjon ki (MES).
A leirtak alapjan az is elofordulhat, hogy megserult a fofekhengerben egy belso tomites egy labbal pumpalos legtelenitesben - de emiatt az egeszet cserelni lehet,hogy tulzas lenne.
Nekem nem sokkal megvasarlas utan kezdett az elso telen fogni minden, ekkor egy folyadekcsere es egy alapos atzsirzas(!) segitett (dugattyuk-betetek/betetek-nyergek/nyergek-uszocsapok kozt).
Amikre erdemes figyelni:
-dugattyu porvedoje ne legyen kiszakadva-ezen nyilvan tul vagy
-hatso nyeregnel a vezetocsapon a bordas gumipersely ne gyurodjon meg osszerakaskor (nekem mondjuk csak a bal oldalon van, de nem tudom,gyari-e meg ez ugy)
-folyadekcserebol/legtelenitesbol az ABS kocka se maradjon ki (MES).
A leirtak alapjan az is elofordulhat, hogy megserult a fofekhengerben egy belso tomites egy labbal pumpalos legtelenitesben - de emiatt az egeszet cserelni lehet,hogy tulzas lenne.
Welectronic16-12-2020 11:43:34 // 55036
Az nagyon jó.
Hát azt meg nem mondom, hogy most ez dagadt vagy sem, de a cseréhez kemény mennyiségű pálesz fog kelleni, mert rendesen be van rohadva az átalakító idom és azt mire kitessékelem, tuti agyvérzést kapok.
Mindenesetre megnézem azt is, bár fingom sincs miből tudom megállapítani.
A fékmunkahenger csere után, hátha okosabb leszek, a kocsi pedig jó.
Hát azt meg nem mondom, hogy most ez dagadt vagy sem, de a cseréhez kemény mennyiségű pálesz fog kelleni, mert rendesen be van rohadva az átalakító idom és azt mire kitessékelem, tuti agyvérzést kapok.
Mindenesetre megnézem azt is, bár fingom sincs miből tudom megállapítani.
A fékmunkahenger csere után, hátha okosabb leszek, a kocsi pedig jó.
Piritu - 1.000.00016-12-2020 11:12:19 // 55035
Hallottam olyat hogy a gumi fékcső “megdagadt” és nem engedte vissza a nyomást.
Welectronic16-12-2020 10:39:39 // 55034
Szia!
Igen, az működik rendesen.
Ha leveszem a nyerget, lekötöm a csövet, akkor vissza tudom nyomni a munkahengert. Aztán az első fékezés után már kezdi a hülyeséget. Megyek kb 40-50km-t és már fog.
Azért is érdekelne egy rajz, hogy miként vannak a körök kialakítva. Beszéltük páran, hogy lehet a főfékmunkahenger, nem enged vissza teljesen... ezért is vettem meg bele az újat.
Igen, az működik rendesen.
Ha leveszem a nyerget, lekötöm a csövet, akkor vissza tudom nyomni a munkahengert. Aztán az első fékezés után már kezdi a hülyeséget. Megyek kb 40-50km-t és már fog.
Azért is érdekelne egy rajz, hogy miként vannak a körök kialakítva. Beszéltük páran, hogy lehet a főfékmunkahenger, nem enged vissza teljesen... ezért is vettem meg bele az újat.
Liquid16-12-2020 09:27:14 // 55033
lehet hülye kérdés, de a kézifék rendben van?
Welectronic16-12-2020 08:51:44 // 55032
Üdv Mindenkinek!
Tudna valaki segíteni 156SW 2.0TS Fékrendszerével kapcsolatban? Első sorban egy hidraulikus rajz jó volna a rendszerről, mert én nem találtam eddig.
A problémám az, hogy a jobb hátsó fékem befog állandóan és már rohadtul unom. Fel lett újítva mind a 4 féknyereg mindenestől(drágábbik, komplexebb felújító készlet), mégis a jobb hátsó kinlódik. Rendeltem egy új főfékmunkahengert is, a napokban kicserélem, mert már más nem jut az eszembe, ami beleszólna a helyes működésbe. Esetleg valami más ötlet, hogy miért szivat már régóta?
Kezdenek fagyni az utak és nem akarok önhibán kívül rallyzni amikor a jégen a kicsit fogó fék, majd eldobja a villámot jó tempóba és jön a hülyén nézés...
Köszi a választ!
Tudna valaki segíteni 156SW 2.0TS Fékrendszerével kapcsolatban? Első sorban egy hidraulikus rajz jó volna a rendszerről, mert én nem találtam eddig.
A problémám az, hogy a jobb hátsó fékem befog állandóan és már rohadtul unom. Fel lett újítva mind a 4 féknyereg mindenestől(drágábbik, komplexebb felújító készlet), mégis a jobb hátsó kinlódik. Rendeltem egy új főfékmunkahengert is, a napokban kicserélem, mert már más nem jut az eszembe, ami beleszólna a helyes működésbe. Esetleg valami más ötlet, hogy miért szivat már régóta?
Kezdenek fagyni az utak és nem akarok önhibán kívül rallyzni amikor a jégen a kicsit fogó fék, majd eldobja a villámot jó tempóba és jön a hülyén nézés...
Köszi a választ!
Piritu - 1.000.00010-12-2020 18:52:45 // 55031
Nagyon kicsi a valószínűsége. Motorkódot kellene nézni. A 145 valószínűleg még az euro2-es, a 147 már az euro3-as lesz.
Tomi7410-12-2020 17:28:43 // 55030
Üdv!Meg tudná mondani valaki ,hogy 145ts be nem jó-e a 147 fojtószelep kábelezése?Köszi a választ!
Levee156SW27-11-2020 10:52:38 // 55029
Szerintem INA lehetett, es figyelni kell a cikkszamot, mert valtoztattak rajta menet kozben, es ha mar csere, erdemes az uj fajtat (ha jol emlekszem magasabb, es nagyobb a belso erintkezo felulete) betenni.
marci9124-11-2020 15:47:28 // 55028
A gyártót nem tudom most hírtelen megmondani, de megpróbálom visszakeresni a számlát. Nem volt olcsó a 16db.
Hengerfejes fickó mutatta nekem, hogy ki kell koppintani a belselyét és leüríteni, ezt mind a 16 darabnál megcsináltuk, puhán kerültek be.
Hengerfejes fickó mutatta nekem, hogy ki kell koppintani a belselyét és leüríteni, ezt mind a 16 darabnál megcsináltuk, puhán kerültek be.
[k i z z o]23-11-2020 21:10:29 // 55027
Új tőkék kerültek be, milyen gyártmányúak?
Hogyan puhítottad vissza őket?
Hogyan puhítottad vissza őket?
[k i z z o]23-11-2020 21:08:55 // 55026
Ez ugyanúgy hidrotőke hibát mutat, csak itt nem az olaj eleresztését oldjátok meg, hanem a gyári, gyors feltöltését a tőkéknek. De egy jó tőke (nem új), nagyon sokáig tartja az olajat.
A hiba a tőkék szétszedésével, tisztításával nagy valószínűséggel orvosolható.
2-300k km -el egy ilyen motort pedig illik szétszedni és megadni neki, ami kell.
A megkerülő az a maximális olajnyomást állítja be, igen.
A hiba a tőkék szétszedésével, tisztításával nagy valószínűséggel orvosolható.
2-300k km -el egy ilyen motort pedig illik szétszedni és megadni neki, ami kell.
A megkerülő az a maximális olajnyomást állítja be, igen.
Laciferi23-11-2020 18:56:18 // 55025
Azt elhiszem, ilyet én nem tapasztaltam még, bár a 146-nál előfordult az igaz
Piritu - 1.000.00023-11-2020 16:18:36 // 55024
Piritu - 1.000.00023-11-2020 16:14:10 // 55023
marci9123-11-2020 15:29:40 // 55022
Hát én nem tudom, de ettől a szelepes járástól már agybajt kapok és itt is az a gond, hogy nem mindig ilyen, teljesen random módon mikor, hogy jön rá. Amikor autópályán mentünk a 2.0 TS-el és másnap reggel, hidegen indítottam, gyönyörűen járt. Most, hogy városban mászkált vele a gazdája, megint lett hangja. Gázadásra felerősödik a klattyogás.
Laciferi23-11-2020 14:38:16 // 55021
Szerelom is azt mondta gyarilag 8 dl/1000 km ami meg normalis olajfogyasztasi ertek, addig nem is nagyon nyulnak hozza :) Ha mar 1 liter/1000 lenne az problemas. De igy bekeszulok toltogetos olajjal elvagyok, mar 4 eve igy jarok TS motorokkal nekem a CF2 is ette, az 7 deci/1000-ret
Piritu - 1.000.00023-11-2020 14:01:07 // 55020
az övé meg jts ami szinte ugyan az.
Piritu - 1.000.00023-11-2020 13:56:48 // 55019
CF3-as motor a tied ezért eszi...
Laciferi23-11-2020 13:45:29 // 55018
Na te meg akkor jo vagy, nekem 2000 km/1 liter :D A Gt 1.8 TS-nel, de semmi fust, semmi hang, semmi fulladas, olyan hangtalan a motor amikor jar, hogy alapjaratban szinte nem is hallani semmit a kocsiban belole, csak akkor morog fel ha odalepek neki kicsit es 107000 km van a kocsiban, masodik tulaj. Az elozo tulaja 14 evig Szamosiekhoz hordta, minden evben csereltek neki benne olajat meg szuroket es megis van olajfogyasztasa. Kizarolag varosban hasznalta az ex tulaj, nagyon ritkan palyazott vele, amiota nalam van azota latott autopalyat rendesen :) 14 ev alatt 92000 km-t hozott ossze vele, tehat nem volt agyon hasznalva....
Piritu - 1.000.00023-11-2020 11:35:04 // 55017
Levee156SW23-11-2020 10:36:08 // 55016
A gyarbol most kijott motornal minden bizonnyal igy van, viszont azoknal a 2-300-at futottaknal,amikkel a tobbseg itt kuzd (ill. az enyemnel biztosan) a fuvokareviziot kovetoen abbol az 1-2 napbol,amennyi allas utan mar par tized mp. csattogassal indult, legalabb egy het lett.
(Ugy tudom, van egy megkeruloszelep a szuvattyun is,ami karter levetelekor allithato, de az a felso hatarat szabja meg a nyomasnak.)
Illetve az is biztos, hogy a P0420/0430 hibak megszuntek, amiket a katalizatorba kerulo olaj okozott, es kivetel nelkul alapjarat kozeli (1300-1700) fordulaton dobalt be olyan 2000
-3000 km-enkent.
Nyilvan egy nem 200+-t futott olajlehuzo gyuru itt is dobna a helyzeten onmagaban is. (6000 km/literrel fogyogat a 10w60 jelenleg).
(Ugy tudom, van egy megkeruloszelep a szuvattyun is,ami karter levetelekor allithato, de az a felso hatarat szabja meg a nyomasnak.)
Illetve az is biztos, hogy a P0420/0430 hibak megszuntek, amiket a katalizatorba kerulo olaj okozott, es kivetel nelkul alapjarat kozeli (1300-1700) fordulaton dobalt be olyan 2000
-3000 km-enkent.
Nyilvan egy nem 200+-t futott olajlehuzo gyuru itt is dobna a helyzeten onmagaban is. (6000 km/literrel fogyogat a 10w60 jelenleg).
[k i z z o]22-11-2020 12:58:12 // 55015
A tőkéknek maguknak kell megtartaniuk az olajat. Semmi köze hozzá a fúvókáknak.
A fúvókák csak alapjáraton nem dolgoznak (főleg gyengébb olajszivattyú esetén), hogy a kis fordulatú alacsonyabb szállítás miatt legyen elég olaj, a motor üzemének 99% -ban szórnak.
(A főtengely amúgy is szórja a hengerfalakat.)
Semmi köze az olajfogyasztáshoz.
Megfelelő minőségű olaj, tiszta tőkék és nem kopott vezérműtengely esetén hangtalannak kell lennie a szelepvezérlésnek.
A fúvókák csak alapjáraton nem dolgoznak (főleg gyengébb olajszivattyú esetén), hogy a kis fordulatú alacsonyabb szállítás miatt legyen elég olaj, a motor üzemének 99% -ban szórnak.
(A főtengely amúgy is szórja a hengerfalakat.)
Semmi köze az olajfogyasztáshoz.
Megfelelő minőségű olaj, tiszta tőkék és nem kopott vezérműtengely esetén hangtalannak kell lennie a szelepvezérlésnek.
Levee156SW22-11-2020 09:45:07 // 55014
Csakhogy nem eltomodni szokott (vagy nem ugy), hanem nyitott allapotban ragad meg benne a golyo,igy a falakra fossa orrba/szajba(amitol az olajfogyasztas is megno,meg a kaalizarort is nyirja), a HF-be meg nem jut eleg nyomas.
Ill. a tokek alol is emiatt folyik le, es csattognak a kov inditaskor egy amugy meg nem kopott esetben is.
Ill. a tokek alol is emiatt folyik le, es csattognak a kov inditaskor egy amugy meg nem kopott esetben is.
marci9121-11-2020 23:36:05 // 55013
Köszi! Hát igen, arra már a 146-nál is rájöttem, hogy az a biztos, ha az ember egy kis segítséggel nekiáll, mert akkor ami megtörténik, az megtörténik :)
Na de visszatérve, én csak annyit nem értek, hogy az olajzócső tételezzük fel, eltömődik, a hengerfalaknak nem lesz elégséges az olajozása, de a hengerfejbe attól ugyanúgy jutnia kéne olajnak nem? Tehát ha a vezérműtengelynél van olajprobléma, az ezt nem oldaná meg.
Na de visszatérve, én csak annyit nem értek, hogy az olajzócső tételezzük fel, eltömődik, a hengerfalaknak nem lesz elégséges az olajozása, de a hengerfejbe attól ugyanúgy jutnia kéne olajnak nem? Tehát ha a vezérműtengelynél van olajprobléma, az ezt nem oldaná meg.
Piritu - 1.000.00019-11-2020 13:40:29 // 55012
Indulj ki abból hogy kint minden drága. Nem fognak korábbab semmit lecserélni mint kell. A motorházra felraagasztott táblát se nagyon szokták elolvasni, megy bele a vw longlife. Mi meg csodálkozunk hogy megégett az olaj...
Két példa:
Két példa:
Piritu - 1.000.00019-11-2020 13:33:20 // 55011
Alulról jön ki. Olajzócső
marci9119-11-2020 11:22:10 // 55010
Mennyire nagy munka ezeket kicserélni? Már hallottam erről a hibáról. A hengerfejet le kell hozzá venni?
Az autó Svájcból lett behozatva és a megvételkor az első olajcserét én csináltam meg, de hogy is fogalmazzak, már 8 éve járok 1.6 TS-el, gondosan odafigyelve rá, de az enyémből nem ilyen ronda olaj szokott lejönni.
Az autó Svájcból lett behozatva és a megvételkor az első olajcserét én csináltam meg, de hogy is fogalmazzak, már 8 éve járok 1.6 TS-el, gondosan odafigyelve rá, de az enyémből nem ilyen ronda olaj szokott lejönni.
Levee156SW19-11-2020 10:15:32 // 55009
Udv,
a varazslatos Fiat hengerfalolajzo fuvokak reviziojat mindenkepp megejtenem - eleg gyakran azok miatt nem jut fel eleg olajnyomas a HF-be.
Nem tudom, mennyire volt megbizhato a forras, de vegyuk figyelembe, hogy legalabb 5-10 eve 150.000-et mutat kb. az osszes oraja, ezt meg olyan 120-ankent illik megtenni.
a varazslatos Fiat hengerfalolajzo fuvokak reviziojat mindenkepp megejtenem - eleg gyakran azok miatt nem jut fel eleg olajnyomas a HF-be.
Nem tudom, mennyire volt megbizhato a forras, de vegyuk figyelembe, hogy legalabb 5-10 eve 150.000-et mutat kb. az osszes oraja, ezt meg olyan 120-ankent illik megtenni.
marci9119-11-2020 10:05:21 // 55008
Erre nem is gondoltam.
Esetleg valaki a profilok gyári magasságát meg tudná nekem mondani? Amúgy rendellenes asszimetrikus kopás nem látszott ránézésre.
Esetleg valaki a profilok gyári magasságát meg tudná nekem mondani? Amúgy rendellenes asszimetrikus kopás nem látszott ránézésre.
[k i z z o]19-11-2020 08:29:22 // 55007
Nem lehet, hogy a kopott vezérműtengely profilok miatt veri az a tőkéket?
marci9119-11-2020 08:24:01 // 55006
Sziasztok!
TS-hez értő szakikhoz szólna a kérdésem!
Ismerősöm vett egy 147 2.0 TS gépet 150E km-el. Az autón a hidrotőkék megszólaltak és úgy döntöttünk, kicseréljük őket. Nem olyan dízeles kerregős hangja volt, úgyhogy a vezérlésmódosítóhoz nem nyúltunk.
A csere előtt hengerfejes szaki tanácsa alapján leürítettük mind a 16db hidrotőkét puhára, hogy majd az olajnyomás feltölti. Sajnos a klattyogós állapot nem szűnt meg és az az érdekes, hogy leginkább pont fordítva hallható, hogy hidegen halkabb, melegen pedig már előjön a zaja még így 400 km után is.
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a baj? Esetleg a tőkesornál jellemző az olajnyomás probléma? A vezérműtengely néhány bütykénél kékes elszíneződés volt látható, mintha oda nem jutott volna mindig elegendő olaj. Hogy lehetne ennek a problémának a végére járni? A motort esetleg célszerű lenne átöblíteni valami mosó adalékkal?
Köszönök előre is minden tanácsot!
TS-hez értő szakikhoz szólna a kérdésem!
Ismerősöm vett egy 147 2.0 TS gépet 150E km-el. Az autón a hidrotőkék megszólaltak és úgy döntöttünk, kicseréljük őket. Nem olyan dízeles kerregős hangja volt, úgyhogy a vezérlésmódosítóhoz nem nyúltunk.
A csere előtt hengerfejes szaki tanácsa alapján leürítettük mind a 16db hidrotőkét puhára, hogy majd az olajnyomás feltölti. Sajnos a klattyogós állapot nem szűnt meg és az az érdekes, hogy leginkább pont fordítva hallható, hogy hidegen halkabb, melegen pedig már előjön a zaja még így 400 km után is.
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a baj? Esetleg a tőkesornál jellemző az olajnyomás probléma? A vezérműtengely néhány bütykénél kékes elszíneződés volt látható, mintha oda nem jutott volna mindig elegendő olaj. Hogy lehetne ennek a problémának a végére járni? A motort esetleg célszerű lenne átöblíteni valami mosó adalékkal?
Köszönök előre is minden tanácsot!
Botond122218-11-2020 08:20:32 // 55005
Sziasztok tudtok ajánlani egy jó TCT váltó szakembert? Lehetőleg Budapesten vagy környékén...Köszönöm!
Piritu - 1.000.00017-11-2020 21:35:09 // 55004
A blogomban megpróbáltam utána járni egy 2.0TS halálának.
Ha valakinek más ötlete van, ne tartsa magában!
Ha valakinek más ötlete van, ne tartsa magában!
Csontdaráló30-10-2020 08:41:14 // 55003
A xenon és a légzsák megoldódott.
Csontdaráló27-10-2020 15:48:25 // 55002
Sziasztok!
Új szerzeményem egy 166, 2.4 JTD 10V, facelift előtti. Vannak vele bosszantó problémák, ezeket szeretném orvosolni, és iránymutatást kérni tőletek az alábbiakhoz:
- A bal első ablakemelő kapcsoló lefelé működik, fölfelé nagyon nehezen. Szerintem törött. Ki lehet cserélni azt az egy kapcsolót (ha igen, hogyan?), vagy az egész egységet kell?
- Xenonos a kocsi, de nagyon lefelé világít a fényszórója. Az utastérben nincs magasságállító. Hogyan lehet beállítani a fényszóró magasságát? Elvileg van két fehér tekerő, amit egy csillag csavarhúzóval lehet hajtani felülről, de arra egyik lámpa sem csinál semmit.
- Van benne Webasto állófűtés, de nem tudom működésre bírni. A vezérlő működik, el tudom indítani. Ilyenkor relé kattan, a vízpumpája és a belső ventillátor beindul, de a gyújtás nem, tehát nem fűt. Hogy álljak neki a hibakeresésnek? Bízzam kályhásra inkább?
- Világít a légzsák visszajelző. Az előző tulajdonos szerint a bal oldali impact szenzor kontaktos. Kiolvasnám a hibát, de a MES minden próbálkozásomra azt írja ki, hogy "ECU not response". Mit rontok el? A MES oldalán KKL kábelt ír hozzá, az van nekem is, a GTV-t hibátlanul olvassa.
Egyelőre ezek lennének. Előre is köszönöm a segítséget!
Új szerzeményem egy 166, 2.4 JTD 10V, facelift előtti. Vannak vele bosszantó problémák, ezeket szeretném orvosolni, és iránymutatást kérni tőletek az alábbiakhoz:
- A bal első ablakemelő kapcsoló lefelé működik, fölfelé nagyon nehezen. Szerintem törött. Ki lehet cserélni azt az egy kapcsolót (ha igen, hogyan?), vagy az egész egységet kell?
- Xenonos a kocsi, de nagyon lefelé világít a fényszórója. Az utastérben nincs magasságállító. Hogyan lehet beállítani a fényszóró magasságát? Elvileg van két fehér tekerő, amit egy csillag csavarhúzóval lehet hajtani felülről, de arra egyik lámpa sem csinál semmit.
- Van benne Webasto állófűtés, de nem tudom működésre bírni. A vezérlő működik, el tudom indítani. Ilyenkor relé kattan, a vízpumpája és a belső ventillátor beindul, de a gyújtás nem, tehát nem fűt. Hogy álljak neki a hibakeresésnek? Bízzam kályhásra inkább?
- Világít a légzsák visszajelző. Az előző tulajdonos szerint a bal oldali impact szenzor kontaktos. Kiolvasnám a hibát, de a MES minden próbálkozásomra azt írja ki, hogy "ECU not response". Mit rontok el? A MES oldalán KKL kábelt ír hozzá, az van nekem is, a GTV-t hibátlanul olvassa.
Egyelőre ezek lennének. Előre is köszönöm a segítséget!
Piritu - 1.000.00026-10-2020 15:40:37 // 55001
Van érdemi különbség hengerfejcsavarban a márkák közt? (Elring, Ajusa, Victor Reinz, BGA, Triscan)
Piritu - 1.000.00026-10-2020 15:38:51 // 55000
Ha csak hidegen csinálja akkor érdemes lenne ránézni a comp-ra hogy hány fokot "lát". Érdekes lenne a beszívott levegő és a vízhőfok is. Lehet hogy csak nem dúsít rá hidegen.
marci9126-10-2020 11:23:05 // 54999
Sziasztok!
1.6 TS-nek utóbbi időkben elkezdett hidegen háromhengerezős érzete lenni. Érzem, hogy a motor reszket, induláskor beremeg, nem egyenletesen jár és a fogyasztásom is megugrott egy kicsit, pedig 98-as benzint tankolok bele. A hibakód kiolvasás semmi nem hozott ki. A kérdésem az lenne, hogy így 200E km után lehetséges, hogy az egyik injektor nem jól adagolja az anyagot az egyik hengernek? Hogy lehetne ezeket egyszerűen tesztelni esetleg? Érdekelne minden tipp ezzel a hibával kapcsolatban!
A Champion gyertyák kb 35E-et futottak és nem túl rég volt cserélve a légtömegmérő és a lambdaszonda is. A gyujtótrafók is 3 évesek.
Köszönöm a segítséget!
1.6 TS-nek utóbbi időkben elkezdett hidegen háromhengerezős érzete lenni. Érzem, hogy a motor reszket, induláskor beremeg, nem egyenletesen jár és a fogyasztásom is megugrott egy kicsit, pedig 98-as benzint tankolok bele. A hibakód kiolvasás semmi nem hozott ki. A kérdésem az lenne, hogy így 200E km után lehetséges, hogy az egyik injektor nem jól adagolja az anyagot az egyik hengernek? Hogy lehetne ezeket egyszerűen tesztelni esetleg? Érdekelne minden tipp ezzel a hibával kapcsolatban!
A Champion gyertyák kb 35E-et futottak és nem túl rég volt cserélve a légtömegmérő és a lambdaszonda is. A gyujtótrafók is 3 évesek.
Köszönöm a segítséget!
Botond122222-10-2020 18:35:48 // 54998
Hat nem.. De a 7vegen azert meghajtom.. Hatha! 😁
Levee156SW20-10-2020 09:43:52 // 54997
Hat,mukedvelokent nehez innen errol ennel tobbet mondani, de ha tenyleg ennyire szuk a tartomany, en tovabbra is elsosorban rezonanciara gondolnek, ill.arra,hogy a nemhuzas inkabb pszichologiai (elvegre az ember osztonosen is leugrik a gazrol,ha hallja, hogy valami nem OK).
Meg egy dolgot tudok elkepzelni, ha nincs idonkent rendesen meghajtva az auto (italian tuneup,ugye), es abban a tartomanyban van valamilyen valtas a vezerlesben, esetleg mar elerhetett valamilyen korrekcios hatart (kokszosodas miatt bekopogna, es szenzor jele alapjan vesz visszabb) - de felteszem, turbobenzint nem andalogni vettel Te sem. :)
Meg egy dolgot tudok elkepzelni, ha nincs idonkent rendesen meghajtva az auto (italian tuneup,ugye), es abban a tartomanyban van valamilyen valtas a vezerlesben, esetleg mar elerhetett valamilyen korrekcios hatart (kokszosodas miatt bekopogna, es szenzor jele alapjan vesz visszabb) - de felteszem, turbobenzint nem andalogni vettel Te sem. :)
Botond122219-10-2020 13:19:13 // 54996
Köszönöm. A gondom nem csupan az hogy igen jól hallhatóan rezonál és ciripel valami de az is hogy mintha nem is húzna abban a tartományban megfelelően es kicsit remeg is a motor vagy hajtáslánc. Kár érte mert eddig tényleg hibatlan volt..
Marcika19-10-2020 12:14:02 // 54995
Ennek elvileg a következő okai lehetnek:
- csomagtérajtó kábelátvezetések sérülése (megtört vezetékek)
- ablaktörlő motor
- Body Computer ellenállás
Ezutóbbiról van egy leírás egy olasz fórumon:
https://forum.clubalfa.it/threads/guida-ripristino-funzionamento-tergicristalli.124220/
Nekem holnap fogja megvizsgálni egy autóelektronikai műszerész a BCU-t.
Majd leírom, mi volt a tapasztalat.
- csomagtérajtó kábelátvezetések sérülése (megtört vezetékek)
- ablaktörlő motor
- Body Computer ellenállás
Ezutóbbiról van egy leírás egy olasz fórumon:
https://forum.clubalfa.it/threads/guida-ripristino-funzionamento-tergicristalli.124220/
Nekem holnap fogja megvizsgálni egy autóelektronikai műszerész a BCU-t.
Majd leírom, mi volt a tapasztalat.
tirex18-10-2020 18:16:19 // 54994
Az tényleg érdekes hogy önállósítja magát. Lehet öntudatára ébredt mint a szkájnet. :)) Az enyém csak megállt középen és k.o. Meg se lehet mozdítani, átraktam vízszintesbe, majd ha lesz kedv megnézem.
Marcika18-10-2020 11:38:13 // 54993
Három üzemállapot van sajnos:
1. folyamatosan megy, nem áll meg, nem lehet lekapcsolni sem
2. folyamatosan megy, ott és akkor áll meg, amikor és ahol lekapcsolom - tehát pl középen
3. normál működés: töröl 2-t 3-t és megáll a helyén, fokozatnak megfelelően
Hát ennyi. Sajnos.
Azóta írt az egyik márkaszerviz: megvizsgálják, tudnak e külön vezetéken beépíteni megfelelő ellenállást.
Én inkább hozzáértő műszerészt szeretnék, aki megjavítja a BCU-t. De eddig majdnem mind azt mondta: Alfa csak imo kiiktatás.
Most van 1-2 cég, autocomputeres, akik lehet nem ijednek meg tőle.
Csak gondoltam hátha van másnak már tapasztalata - elnézve hány autónak áll középen a hátsó ablaktörlője 😂
1. folyamatosan megy, nem áll meg, nem lehet lekapcsolni sem
2. folyamatosan megy, ott és akkor áll meg, amikor és ahol lekapcsolom - tehát pl középen
3. normál működés: töröl 2-t 3-t és megáll a helyén, fokozatnak megfelelően
Hát ennyi. Sajnos.
Azóta írt az egyik márkaszerviz: megvizsgálják, tudnak e külön vezetéken beépíteni megfelelő ellenállást.
Én inkább hozzáértő műszerészt szeretnék, aki megjavítja a BCU-t. De eddig majdnem mind azt mondta: Alfa csak imo kiiktatás.
Most van 1-2 cég, autocomputeres, akik lehet nem ijednek meg tőle.
Csak gondoltam hátha van másnak már tapasztalata - elnézve hány autónak áll középen a hátsó ablaktörlője 😂
Levee156SW18-10-2020 10:15:00 // 54992
Szia, az effele rezonanciaknak epp az a jellemzoje, hogy valaminek a sajatfrekvenciajat (vagy annak egy felharmonikusat) sikerul telibe talalni-tehat a szuk tartomany teljesen indokolt (raadasul kipufogo-hovedok eseteben komoly markahagyomany is. :D).
Nyilvan erdemes a markaszervizben ranezetni, de en nagyon nem aggodnek.
Nyilvan erdemes a markaszervizben ranezetni, de en nagyon nem aggodnek.
tirex18-10-2020 00:10:22 // 54991
Mi az hogy önálló élet?
Botond122217-10-2020 10:23:37 // 54990
Szisztok Stelvio 2.0TB 280LE az alany. 40eKm. Erőteljesebb gyositáskor 2750-3000 között búgó hang kiséretében minden esetben berezonal (morgó hangot produkálva ) a kasztni a motor felől, enyhe nyekergő hanggal kombinálvaa műszerfal felől, de ez lehet vakami kábel a rezonalas hatasara. (talan inkább a baloldaról érzem de nem biztos). (kis gáznál nem csak fél gáznál nagyobb esetben) Nem sebesség, hanem fordulatszám függő tehát nem a kardán. Elviszem majd szervizbe de esetleg valam tipp? Ha a kipufogó ér oda valamihez akkor miért csak ebben a tartományban es nagyobb gáznál ? Lehet hogy a turbó? Köszi a tippeket.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21
Marcika12-10-2020 12:06:14 // 54989
Sziasztok!
Van valaki, akinek már sikerült valahol, valamely szervizben, a body computer hátsó ablaktörlő hibáját javíttatni (önálló élet, ablaktörlő motor új, vezetékek javítva)?
Olyan szerviz kéne, ahol foglalkoznak ilyennel.
Egyelőre az alfa szerviz sem ad rá ajánlatot. Se javításra, se cserére.
Olasz szervizekben cserélik..
Előre is köszi a segítséget!
Van valaki, akinek már sikerült valahol, valamely szervizben, a body computer hátsó ablaktörlő hibáját javíttatni (önálló élet, ablaktörlő motor új, vezetékek javítva)?
Olyan szerviz kéne, ahol foglalkoznak ilyennel.
Egyelőre az alfa szerviz sem ad rá ajánlatot. Se javításra, se cserére.
Olasz szervizekben cserélik..
Előre is köszi a segítséget!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
523
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?