Forum >> Szerelőműhely

Gegee19-02-2014 14:12:00 // 47586
Első alfámon volt ugyan ez a jelenség. Zár csere megoldotta. Akkor 12 ezer volt. Házi megoldáson nem gondolkoztam. Lehet úgy is meg lehet oldani, de azzal nincs tapasztalatom.
Gabi15919-02-2014 13:59:36 // 47585
Sziasztok !

A feleségem 147-es Alfaján a Csomagtér ajtó nem igen nyílik.Sem kulcsról,sem a belső nyitóval nem tudom nyitni.(Ritkán de ki tudom nyitni)Valami mágnes kapcsoló működteti.Meg tudom oldani házilag ,van valami egyszerű megoldás,vagy autóvillamossági ügy.Be állítás,vagy micro kapcsoló csere? Tapasztalat valakinek?
sty19-02-2014 13:09:04 // 47584
Én kiszedtem az egész gólyalábbal és satuban próbáltam szétszedni sikertelenül,bár nem melegitettem
Buddha19-02-2014 08:06:09 // 47583
Szét kell neki jönni, bár össze szokott gyógyulni! ;-) Ne felejtsd el a sallangokat lekötni, mert másképp nem engedik lecsúszni a villát, vagy kösd el alul a lengőkartól is. Finom kopogtatás segít neki! :-)
sty18-02-2014 23:42:47 // 47582
a kép lemaradt
sty18-02-2014 23:42:12 // 47581
Srácok az első futóműnél le lehet szedni külön a gólyalábról a lengéscsillapítót?Van egy csavar (a képen pirossal jelöltem) ami elvileg fogja de azt hiába szedtem ki nem jött szét,csavar lazítóval is próbáltam,de semmi.Tipp valami?
mreni18-02-2014 22:59:45 // 47580
15-20 között van,nekem is kellett már cserélni,nem aprópénzes móka
Ferke18-02-2014 22:58:46 // 47579
A 2,4-nel is csillag van, es nem olcso...:(
kisspeti2318-02-2014 20:43:40 // 47578
Csak egy gyors kérdés.. stab.rúdból milyen márka az a gyári mellett ami megbízható?
Alfa GT-Csaba18-02-2014 20:37:03 // 47577
ha a külső gombcsukló van ki akkor az kolompolni szokott ha alátekered és elindulsz,a belső szokta nagyon rázni .Gt-be csillag van ami 3 csapágyból áll és egy zéger fogja.Nem tudom hogy az 56-nál igy van e!?
aranytl18-02-2014 20:05:20 // 47576
Szerintem nem kell leszedni a tükör lapját, lejön kompletten a fényezett házzal együtt. Alulról fogja 3 db torx fejű csavar.
Buddha17-02-2014 19:43:05 // 47575
mreni jól írja, a belsőt cseréld! A külsőnek valószínűleg nincs baja, mert annak mások a tünetei! ;-)
Szabeee17-02-2014 19:33:52 // 47574
igen? nah az szuper lenne, csak sajnos nem találtam egyik webshopban sem. valamikor már időt kell szakítanom bejárni az autóalkatrész-üzleteket :)
mreni17-02-2014 19:32:40 // 47573
Belso csuklot is tudsz kulon cserelni,en azzal kezdenem
vm17-02-2014 18:51:03 // 47572
164-en is fixre felpattan a lap, elvileg nem mozdul többet. Ha viszont hőlégfúvóval óvatosan, de kitartóan melegíti az ember, a ragasztó előbb-utóbb enged, és lejön a keretről.
Szabeee17-02-2014 18:45:33 // 47571
Ciao!

Segítségeteket szeretném kérni. Mikor megvettem az autót az előző tulaj tudatta velem, hogy a jobb oldali féltengelycsukló megérett a cserére. Ezt a hazaúton (és azóta is) érzem, nagyobb sebességnél (90 és felette) eléggé rázza a kormányt a kezemben. Eddig úgy voltam vele, hogy nincs gond, kicserélem a külső gömbcsuklót és majd nyugalom lesz, viszont amikor megnéztem a belső csukló porfogóját láttam szétrepedve, és belőle a gépzsír össze-vissza dobálva. Ilyenkor az egész féltengelyt kell cserélnem, vagy lehet nem is a féltengely lesz a hibás? Tudom, hogy nehéz látatlanban diagnózist mondani, csak hátha találkozott már valaki ezzel és tud tanácsot adni...

Előre is köszönöm!
Frank_Skythe17-02-2014 17:01:27 // 47570
Sziasztok! Szedte már ki valaki a 147/GT külsõ visszapillantó üveglapját roncsolásmentesen? El van oxidálódva az alumínium öntvényem így nem tudom becsukni a tükröt és félek hogy letöröm. Szeretném megfúkodni csavar lazítóval, hátha enged valamit.
Az a baj, hogy így nemigen férek hozzá. Minden tippet szívesen veszek.

Köszönöm elõre is.
Jack17-02-2014 14:14:34 // 47569
Együtt lehet vele élni:). Kimondottan ennek a hibának a feltárása nagyon komoly szakértelmet kívánna, ezáltal a számla végösszege is csak a tíz sokadik hatványaival volna kifejezhető. Mivel nem állandó jelenség és nem is zavaró, hibajel nincs, azt gondolom az erre fordított költség nem térül meg soha, inkább elfogadom, mint típusbetegség.
Csöri sem tudta mi ez anno a pályanapon mikor találkoztunk, sőt, ő is kérdezte mit tankolok, volt egy hasonló esete, nem tudták mi a puffogás oka. Totózgatni, alkatrészeket csereberélni lehetne, de egy trafó "jóárasítva" is 20k.
D-3116-02-2014 15:47:04 // 47568
A hengerfej levolt ellenörizve mindenhogy,hf-tömités után még több 100km mentem vele ezért nemhiszem hogy a HF lene ahibás.Gyanakszom hogy inkáb a gyürük a hibásak mert mire megjöt a hf tömités szétszedve ált 1 pár napot.
atis_166jtd16-02-2014 14:29:04 // 47567
De mivel hengerfejezés után nem ment így valószínüleg ott lett elrontva valami. de mindegy, nem vitatkozom biztos van aki jobban ért hozzá.
GTPeti16-02-2014 14:00:25 // 47566
Én ezt nem hagynám annyiban. Elképzelhetőnek tartom, hogy trafó, gyertya, v. injektorok. Mert a JTS sem durroghat alapjáraton. (Ez számomra kicsit úgy hangzik, mintha elégetlen üa. kerülne a kat-ba. Az durrog. A cartársnál ráadásul még gyújtáskimaradást is ír. Nála SZVSZ trafó lesz.)
Azzurro16-02-2014 12:19:12 // 47565
166-nál hol találom az első szivargyújtó biztijét??
Jack16-02-2014 10:42:19 // 47564
Nem kimondott durrogás, hanem ahogy a Norbi írta, döccen, kihagy egyet-egyet. Klímával jobban érezni valóban. Nem egyedi eset, mert sok helyről hallottam már. A 98-as meg muszáj , különben nem megy, csörömpöl(het), stb.
G-Burt16-02-2014 10:25:16 // 47563
Persze, h nem
G-Burt16-02-2014 10:24:47 // 47562
Először a hengerfejet nézd át, elég gyanús ha csak az egyik hengersornál ilyen alacsonyak az értékek
Buddha16-02-2014 09:44:15 // 47561
Veszteségmérővel. A főtengely felől nem lehet.
A hengerfej nem volt ellenőriztetve mielőtt felszerelted? Síkolás, nyomáspróba, szelepek? A blokk maradéktalanul le lett tisztítva a felszerelés előtt? Biztos??? ;-)
D-3116-02-2014 08:44:13 // 47560
Nyomás veszteséget,hogy lehet mérni.Ha gyürüzni kell szerintetek meg lehet csinálni a f.tengely felöl? Gyürüket hol és mi alapján lehet beszerezni??
hg6idn16-02-2014 08:15:34 // 47559
Nekem sem durrog, de főleg ha megy a klíma, kicsit döccen, mintha néha kimaradna egy ütem... Hiába ezeknek lelke van, meg törekedjünk, hogy ne alapjáraton menjen ez a motor. Fordulaton szinte énekel:)!
GTPeti16-02-2014 06:36:01 // 47558
Ezt cáfolnám. Nálam nincs semmilyen durrogás alapjáraton.

Azonban azt megfigyeltem, hogy KELL neki a 98-as nafta, különben nem szép az alapjárat.
pb_16-02-2014 00:23:34 // 47557
Felesleges oxtani az éxt Lőtte ment, utána nem. Tsak ximplán Vgig kell gondolni a dolgokat.)
pb_16-02-2014 00:20:30 // 47556
Nem lex hélo a gyűrűknek.
Hari15-02-2014 21:24:46 // 47555
... ahha! ... lehet nézni! ... de szerintem attól sem javul meg! ... ha már ennyire nincs véhnyomás a hengerben, akkor azt tuti szét kell rámolni!
...ha gyűrű, ha szelep, akár veztengely vagy hidró baja legyen, bontás nélkül nem lehet megcsinálni!!!
atis_166jtd15-02-2014 21:03:53 // 47554
Az is lehet, hogy nem sikerült jól és egybedolgozik a két henger. De mielött lebontanád én néznék egy nyomásveszteség mérést hogy mi is lehet a probléma.
Hari15-02-2014 20:30:38 // 47553
Van olyan benne igen!!! ... de szerintem nem az a baja! (persze ezt innen kijelenteni felelőtlenség! ... de ha nem csattog, akkor tuti nem az a baja!)
... az is lehetséges, hogy a víz dekerült a hengerbeés ha nem azonnal cserélted a hf. tőmítést, bizony szépem revésítette a henger felületét! ... akkor bizony a gyűrűknek heló!!!
... ne legyen igazam!!! :( :/
Juve15615-02-2014 18:48:47 // 47552
Oké. Köszönöm szépen!
D-3115-02-2014 18:44:09 // 47551
Biztos hogy hengerfejes volt mert kitota a vizet és átvolt égve tömités.Utána még jártam vele,de igy nap kiáltam kapun és ugy kelet visza tolni és azota áll én is csodálkoztam rajta van ojan bene hogy hidrotöke mert kédeztem egy szerelöt és azt mondta hogy lehet azakadt fen de ehez már nemnagyon értek ezétr kértem a segitséget.
Ferke15-02-2014 17:54:01 // 47550
Ott a 2,5-os kulonbseg a baj...ennyire egyik motor sem kopik felre egy oldalra...
Ferke15-02-2014 17:51:52 // 47549
Boxernel 1 oldalon 2 kulon hengerben szelep problema? Ez eleg eselytelen....
Ferke15-02-2014 17:49:43 // 47548
Na akkor kezdd el lebontani... azt a bal oldali hengerfejet arnezetni, szelepektol a nyomsdprobaig...valami ott nem lett jo... ha nincs meg a hiba,akkor johet a blokk, de ilyen elteres nem szokott s boxernel elofordulni....veletlenul nem hagytad ugy a blokkot par napra akar,hogy befolyt hutokozeg allt a bal oldali furatokban,vagy nem volt hengerfejes?? Ez meeg egy gyakori verzioja a boxermotor kinyirasanak....
atis_166jtd15-02-2014 17:41:59 // 47547
Megvan működés közben is.Így
atis_166jtd15-02-2014 17:38:57 // 47546
Nem akarok okoskodni, de sajna lehet hogy valamelyik szelepeddel lesz a baj. Elég sok ilyen hiba van a koszos szelepek miatt és itt ugye sajan nem mossa a benzin mint a régi motorokon. Én egy ilyen műszerrel nézném meg mert ezzel hamar kiszűrhető a probléma.Ezzel
G-Burt15-02-2014 17:07:28 // 47545
7.5 az már nagyon kevés
D-3115-02-2014 16:55:11 // 47544
Az 1 és 3-mas 10-bar 2-4 es pedig csak 7.5 .Volt egy hengerfej tömités cserém azota roszalkodik motor lehet.hogy valamit nem jol raktam vissza
Hari15-02-2014 16:30:08 // 47543
Szia!
... a minimális ???! ... ezt pontosan, hogy érted?! ... amit a gyár megad, vagy amivel még beindul?!!!!
Még 6 barral elindul!... de ez már nem mondható egészségesnek! A hengerek közötti különbség az ami már inkább ! Maximális eltérés (a legkisebb és a legtöbb között) 1bar!!!
Ha ennél több attól még járhat a motor többé-kevésbé egyenletesen, de ott akkor már valami nincs teljesen rendben!
(Ez nem jelenti azt, hogy ha ennél több az eltérés a motor már teljesen használhatatlan!)
D-3115-02-2014 15:49:28 // 47542
Sziasztok
33.17 ie boxer Mi a minimális kompresszio és menyi lehet a hengerekközti eltérés
ha tudná valaki
köszi.
Thorpe15-02-2014 10:16:43 // 47541
Kontakthiba - óévben már előjött, csak most már egyre gyakoribb

Időszakosan az indítást követően a km számláló és alatta pillanatnyi táv számláló villog
Minden működik, megy, kivéve
ilyenkor az ablakok, csomagtartó, kp. zár stb. a műszerfalról nem működtethető.
Aztán később vmiért megjavul.
Mostanában egyre gyakoribb

Kaptam itt egy választ, hogy:
"Én akkor tapasztaltam ilyet, ha a vezető oldalon az ablakemelő kezelőszervéről le voltak húzva a kábelkötegek.
Lehet, hogy nálad valamilyen érintkezési hiba van. Próbáld meg kiszedni, megmozgatni a kábelkötegeket, esetleg egy kis kontaktspray."

Vagy az egyik Alfa-szaki szerint a műszerfal mögött elengedte vmi forrasztás
viszont
ő nem foglalkozik ezzel - övé csak a motortér

Tudtok-e nekem ajánlani Bp-en jó (!) villanyász szakembert, aki normális áron szétkapja műszerfalat és ajtót, és megnézi?
Milyen árakra lehet számítani?
Juve15615-02-2014 09:25:40 // 47540
Megnezetem amit irtatok! Remlem sikerul a vegere jarni! Es koszonom a valaszokat! Ha kiderult, hogy mi okozta a hibat akkor megirom majd!
Jack15-02-2014 00:29:50 // 47539
Olyan emberhez vidd aki ismeri a típust, konkrétan a JTS-t, mert sokan néznek rá csak, mint egy jetire. Egyik hiba okozza a másikat, ezért nem biztos, hogy "csak" a gyújtásnál van gond. Nem értek én sem hozzá, ezért nem akarok okoskodni, de okozott nekem is sokszor fejtörést a hibaüzenet kavalkád(bár nekem általában egyértelmű üzeneteket adott). A gyújtás hiba viszont további gondokat okozhat - a katalizátorban, ami később lambda hibajelekkel fog társulni - úgyhogy próbálj mielőbb a végére járni mi a gond.
Tuningman15-02-2014 00:26:18 // 47538
Véletlenül nem ír be szívó oldali szinkronizációs hibát?
Jó volna még kompressziót mérni és megnézni, hogy mekkora a kartergáz.
Nem rég találkoztam hasonló hibával 2 motornál is.
Az egyik egy JTS volt, ott a vezmód nyomásszabályzó szelepe volt a ludas.
A másik pedig TS ahol hengerfej felújítás oldotta meg a problémát.
Juve15614-02-2014 19:58:25 // 47537
Ertem! Az gondoltam, hogy emiatt "is" van hibakod! De akkor mashol keresendo a baj! Mar nem tudom, mit csinaljak mert eddig senki nem talalta meg a hibat! Kb heti egyszer elojon a hibakod es mindig gyujtaskimaradast ir!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.