Forum >> Szerelőműhely

---02-02-2014 15:26:17 // 47436
Nekem pár hete rendszeresen jöttek ki a VDC-, ABS-, és motor control failure-k. Vittem Szamosihoz, kapott egy új aksit, azóta semmi gondja.
pepperino01-02-2014 15:30:26 // 47435
Nekem is a felfogatásnál szivárog. Egymás felett van két cső és az alsó csőnél látszik a felfogatásnál az olaj. Azért hagy foltot maga után...
pepegino01-02-2014 13:53:39 // 47434
Hali. Nekem a Gt-m nél most orvolsoltuk nemrég a problémát. Egy aluminium cső volt eloxidálva a gumiágyas felfogatásnál És ott könnyezett. Neked hol szivárog?
DobosHunor01-02-2014 12:37:00 // 47433
Sziasztok! Sopronba vagy környékén keresek egy jó kis Alfa szakit futómű cserés ügyben :) Esetleg ha tudtok valakit jelezzétek már :) Köszii!
pepperino01-02-2014 11:33:15 // 47432
Sziasztok!
Tudtok Egerben és környékén valakit aki kormányszervóval foglalkozik? Szivárog az egyik csőnél az olaj.
pepegino01-02-2014 11:11:51 // 47431
Köszi az infót.Ma még rádugjuk egy másik gépre hátha pontosabban meghatározza a hibát. És utána nekiállok a kontaktolásnak :-).
Ferke01-02-2014 09:55:56 // 47430
A 4 abs csatit erdemes befujni kontaktspray-vel (2 hatso a a hatso ules alatt, a ket elso meg a tornyoknal van). Valszeg kontakthiba lesz, ha nem mindig jon elo...
pepegino31-01-2014 23:21:21 // 47429
kormányhoz nem nyúltunk. először ritkán most pedig sűrűbben előjön.
Ferke31-01-2014 22:59:44 // 47428
Kormany nem volt maceralva mostanaban? Abs jelado okozhatja meg ezen kivul...
pepegino31-01-2014 22:58:21 // 47427
Helló. Segítségeteket szeretném kérni ,hogy találkozott e már valaki C1340 es hibakóddal?
(Alfa GT) ről lenne szó ABS system failure és VDC system failure hibát jelez. ujrainditásnál elmúlik ,de sajnos visszajön....
Kristyon31-01-2014 22:40:13 // 47426
Hali!
Mikor vettem az autót az egyik alkalommal amikor, már azt hittem hogy elhozhatom, közölték, hogy az eredetvizsgát követően befogott mind a négy fék, bár ebben az esetben nem is engedtek ki. Jó darabig totóztak, hogy mi lehet a gond, de végül főfékmunkahengert cseréltek...
GTPeti31-01-2014 22:19:16 // 47425
Vagy egy kis support-ért hozzáértőkhöz fordul. Khm. Köszönet ezúton is! ;)
Ferke31-01-2014 21:55:01 // 47424
En nem tudnek ilyen szerelohoz jarni, akiben ennyire nem bizom. Ennel az is jobb, ha meg keves tapasztalattal is, de magadnak csinalod...:)
Bati31-01-2014 12:31:16 // 47423
rajta vagyok az ügyön
többek közt ezért is írogatok érdeklődök itt

márka szervizbe csak garancia időben jártam
Piritu - 1.000.00031-01-2014 12:14:57 // 47422
"egy ideális világban ez így működik de mi sajnos nem abban élünk" - ezért van (többek közt) az Amore is. Segít megtalálni azokat a "szakikat", aki már ebben az ideális világban élnek, és akár 2-300 km-t is érdemes kocsikázni hozzájuk.
Amíg márkaszervizbe hordtam az Alfáimat én is "készültem", mióta nem, nem.
Némi fórumolvasással nem nehéz megtalálni őket.
DieselManiaco(NagyVad)31-01-2014 12:00:03 // 47421
ezt neked kell tudni,hozzád van közel az alkatrész nem hozzám,de valószínű a nagy fehér vacak a képről,vagy a rúd végén gömb,vagy esetleg a bowden végén a faudi fejek...
Bati31-01-2014 11:03:30 // 47420
szia

"Vidd el, csinalja meg, hozd el ha kesz, ennyi"
egy ideális világban ez így működik de mi sajnos nem abban élünk
biztos van ilyen szerelő de az én 34 éves autós múltammal belefutottam már 1-2 igen költséges pofonba
ezért én másképp állok a dologhoz mivel sajnos a pénztárcám elég véges szerzet ezért
komolyan fel kell készülnöm technikailag hogy ne a fél autóm kicserélése és 1 vagyon kifizetése után jöjjenek rá hogy "JÉ CSAK A FÉKCSŐ VOLT SZAR" de a fél autód kicserélése ettől függetlenül indokolt volt
sok csoda dolgot tapasztaltam már eddigi életemben és ezzel a hozzáállással nem kevés pénzt spóroltam már magamnak, mint például nem rég az új rádió beszerelésnél sem voltam hajlandó szemelöltéveszteni sem az autóm sem a szerelöt és ezzel nagyon sok pénzt és bosszúságot spóroltam meg egy alapvetően ingyenes beszerelésnél, ami " 2-3 óra max." indult aztán 7 óra múlva mikor már 3 órája nem hallgatott rám a szerelő mondtam hogy most fejezzükbe és majd legközelebb rám hallgatsz és fél óra alatt végzünk és pluszban nem rakhatott bele 1 sok tízezer forintos felesleges kütyüt amit kifejezetten nehezemre esett volna kifizetni
ezért is készülök fel mindenre szerelőhöz menés előtt
forrasr31-01-2014 09:29:26 // 47419
fékfolyadék csere nem volt mostanában? akkor fellevegősödhetett az abs kockam levegősödés is okozhat ilyen tünetet
Martin31-01-2014 09:06:28 // 47418
Most már csak az a kérdés. hogy melyik részen lehet a kopás?? :-)
DieselManiaco(NagyVad)31-01-2014 08:12:14 // 47417
arról nem is beszélve hogy sokmindenből nem is lehet választani, csúszka szorulás,betét szorulás,szar karmantyú az alsó munkahengerben,fékcső vagy tényleg ABS,de az ritka,ha felső munkahenger "ragad" be ami megint nem gyakori,akkor a fékpedál üresen jön vissza és a megszokottnál nagyobb a holtjáték,ha ebből az 5 dologból nem tud "választani" akkor az nem is szerelő:D
DieselManiaco(NagyVad)31-01-2014 08:07:57 // 47416
belső kulissza kopástól
Ferke31-01-2014 08:07:09 // 47415
Miert kell szerelohoz jarogatni? Egyszer kell elvinni oda, ahol ertenek is hozza. Az reg szar, ha az itt felallitott dignozis alapjan csinalja meg a szerelod az autot...en konkretan nagyon utalom ezt. Itt kb fotelfizika megy, mert aki ert hozza, az is csak tippelni tud. A szerelodnek viszont ez a szakmaja. Vidd el, csinalja meg, hozd el ha kesz, ennyi.
Martin31-01-2014 08:04:36 // 47414
Újra megpróbálom :-)

Érdeklődni szeretnék, hogy nem-e tudja valaki, hogy mitől alakul ki a szokásosnál nagyobb holtjáték a váltónál.
Tökéletes a működése csak óriási a holtjáték.
Mi lehet a megoldás??
159 Indigo Gray 2.4 Monster31-01-2014 07:16:49 // 47413
Nekem nem rég lett orvosolja a hiba. ABS agregát csere.
Bati31-01-2014 01:40:47 // 47412
nem az a pár ezer forint aggaszt amibe a cső kerül hanem az ha más a hiba akkor továbbra is szar marad és utána megint lehet nyomozni és szerelőhöz járni,szeretném 1 alkalom alatt letudni a javítást

az a baj hogy nem mindig és nem ugyan úgy jelentkezik a hiba
ma is eljöttem dolgozni 25km és igaz hogy nem volt nagy forgalom de 1x sem ragadt picit sem
de tegnap hazafelé sokszor már nagyon komolyan fogta a kocsit ilyenkor ha hozzáérek a fékhez akkor már érezni hogy baj van mert sokkal nagyobbat fékez mint amit kéne csak ráteszem a lábam a pedálra és mielőtt még jobban benyomnám elkezd szinte magától fékezni,de ez is ritka
az a gyakori hogy mikor lefékezek állóra akkor ugye érzem hogy fogva marad picit és csak 3-4 másodperc múlva old ki a pedál elengedése után
de ha megyek a szerelőhöz minden képen viszek fékcsövet abból baj nem lehet
LacUS30-01-2014 22:33:57 // 47410
Nincs gumi benne sehol. :)
Alfa GT-Csaba30-01-2014 22:22:24 // 47409
nem csodálkoznék ha igaz lenne ,mert a benzinből is minden kivan már lopva ,kb annyi kenése van mint ha bele pis@lnánk a tankba!Régen a gázolaj is más volt mint most ,a szine is még a füstjének a szaga is!
Akos_30-01-2014 22:17:25 // 47408
Sziasztok!

Erről hallott már valaki?
http://www.alfisti.net/alfa-forum/oldtimer/94796-e10-sch-den-vorbeugen-1-zweitakt-l-zum-benzin.html
(német nyelvű)

A lényege az, hogy a négyütemű motoroknak is jót tesz egy kis 2T olaj.
Ennek a cikknek a kapcsán találtam meg a fenti bejegyzést :
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/24/jol_nezze_meg_mit_tankol/
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 22:15:39 // 47407
igen a reakció javulását tudtam,meg azt is hogy a nyomáspont "határozottabb".
Szóval akkor ez most úgy van hogy a fémszövet alatt,gumi,aminek van belül egy teflon bevonata?
[k i z z o]30-01-2014 22:00:37 // 47406
Szívesen. Vigyázni kell velük, mert amíg a gumi dagad, öregszik, addig ezek törésre, repedésre hajlamosabbak sajnos a préselés környezetében. Ugyanakkor nincs + a gumi okozta késedelem fékezéskor, a pedál konkrétabb.
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 21:33:23 // 47405
értem,nem tudtam,hasznos információ volt,köszönöm:)
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 15:43:45 // 47403
egyébként a tulajdonosnak kéne számon tartani ezt,valahogy olyan márkaszervízben nem bíznék,ahol olyat csinálnak fékfolyadék csere gyanánt hogy a tartályból fecskendővel kiszívják,és feltöltik frissel,mert így a tulaj azt látja hogy új tisztább szebb a szine mittudomén:D ezzel a probléma csak annyi hogy a fékfolyadék higroszkópos,ami annyit jelent hogy magába szívja a nedvességet,a csavar pedig az a dologban hogy nem a tartályban a legelhasználtabb-vizesebb a fékfolyadék,hanem lennt a munkahengerben,mert a gumi fékcsövön KERESZTÜL is MAGÁBA szívja a vizet,amit ugye a kerék felver.nahh jó mindegy is ez a rész,amúgy sem értek ehhez annyira,szóval érdemes fejben tartani az embernek...
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 15:39:52 // 47402
én már leírtam,a tünet az volt hogy fater megfékezte,és álló kerékkel gyorsultunk..
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 15:38:37 // 47401
ennyit igazán megér nem? nem egy nagy befektetés hogy úgy mondjam,főleg ha az ember mögött ott a család,de ha egyedül van is általában mindenkit hazavárnak...
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 15:37:27 // 47400
látod nekem sincs kitoltam 4-re:D
Bati30-01-2014 14:17:16 // 47399
egyébként nem az embereknek kéne ezt számon tartani hanem a szerelőknek
és én még egyiktől sem halottam erről a fékcső cseréröl 2-3 évente
a 156-om on tavaly cseréltem első fékcsövet de csak az elsőt mert kívülről már gagyin nézett ki
és azon még a gyári volt és hátul még az is van most 12 éves
Bati30-01-2014 14:14:06 // 47398
melyikötöknek volt ilyen hibája és mik voltak a tünetek ?
gecsa30-01-2014 13:38:42 // 47397
Én 3 évente szoktam, de akkor most változtatok.. :-)
Bati30-01-2014 13:20:26 // 47396
igazából az sem derült ki hogy melyik fék fog
Bati30-01-2014 13:16:42 // 47395
biztos van ilyen én hiszek nektek utána járok a dolognak
bár velem még csak hasonló sem fordult elő
pedig pár autót már elkoptattam
VKG699!!! (4x156+75)30-01-2014 12:56:27 // 47394
Főleg, hogy teli áron is 1300 ft...
Ferke30-01-2014 12:14:23 // 47393
Az emberek tobbsegenek foggggalma nincs arrol, hogy fekcso, fekfolyadek 2 evente csere....:P
Ferke30-01-2014 11:47:04 // 47392
Bedagad, belso keresztmetszete szukul, nem engedi vissza az olajat...reszletezzem tovabb?:)
gecsa30-01-2014 11:28:04 // 47391
jobb esetben... vagy szivárog...
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 11:27:19 // 47390
5-6 év alatt lazán bedagad,miután kihúztuk az árokból a gépet,hazamentünk és lecseréltük a gumifékcsövet,aztán a régit kettévágtuk,annyira be volt dagadva hogy egy tűhegynyi lyuk sem volt rajta,tüdővel nem bírtam átfújni.
A probléma az volt,hogy kinyomtad a fékpedállal az olajat,de az nem jött vissza a munkahengerből mert a fékcső nem engedte,hiába az ABS,ha nem jön vissza az olaj.
a probléma megoldása egyszerű: 4évente fékolaj és gumifékcső csere,legalábbis azóta nálam ez így van...
Buksi30-01-2014 11:22:42 // 47389
Pl. eldugul. :-/
Bati30-01-2014 11:21:21 // 47388
Fééééékcső ???????

mit csinál a fékcső ??
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 11:15:25 // 47387
ha a flexibilis fémszövetesre gondolsz,szerintem abban is gumi van,valahol mélyen:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.