Forum >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.00028-01-2013 21:22:45 // 42386
Amit 5ezernél leeresztenek, az másképp néz ki, mint amit később. Hígabbnak tűnt.
Piritu - 1.000.00028-01-2013 21:21:37 // 42385
"a cserélt már teszi a dolgát" - eddig mindegyik TS-emben kellett cseréln, de csak a gyárit. Utána viszont már nem. (A 146-ba berakottban majd 200e volt, amikor utoljára láttam és még jó volt.) Nem lehet, hogy a gyárban a bejáratáshoz valami más olajat tesznek bele és az vágja haza?
pb_28-01-2013 21:19:50 // 42384
[k i z z o]28-01-2013 20:48:08 // 42383
Furcsa lenne, ha 0.5 - 1L -el levesebb olaj mellett kevesebb lenne a szállított olajmennyiség a motorban és ez kihatna akár a módosítóra is, főleg úgy, amint írtam, az olaj csak a nyitásért / zárásért felel + keni a belső palástot. Szerintem egyszerűen nem megfelelő anyagból van a módosító és a cserélt már teszi a dolgát, de a működéséből adódóan az olajszint nem befolyásoló tényező (kivéve a nívó alattit 2 cm-el).
A felhangosodás nálam a tönkremenetel felé van útban, hisz kikopik a "bele".
A felhangosodás nálam a tönkremenetel felé van útban, hisz kikopik a "bele".
Alfa GT-Csaba28-01-2013 19:46:50 // 42382
szinte ugyan az a bolha mint a motortérben a motorháztetőn a szövetet fogja
mizooo28-01-2013 19:43:20 // 42381
Ahova én járok néha az autósboltos srácnak külön patentes fiókja van teli minden csuda jóval :)
gecsa28-01-2013 19:29:57 // 42380
ohh...az kimaradt..:) sry..
Fairlane28-01-2013 19:27:49 // 42379
Szoktál arrafele járni? ;)
Egy átlagautósboltban csak cikkszám v tipus alapján adnak bármit is :(
Egy átlagautósboltban csak cikkszám v tipus alapján adnak bármit is :(
Fairlane28-01-2013 19:26:03 // 42378
"Voltam a patentdepóban. Sok mindenük van de ilyen nincs."
Write only ? :D
Write only ? :D
gecsa28-01-2013 19:23:47 // 42377
Alfa GT-Csaba28-01-2013 19:18:25 // 42376
Én a helyi autósboltba vettem,vittem magammal és volt szinte ugyan olyan!
Fairlane28-01-2013 19:11:34 // 42375
Kéne nekem egy patent...
A GT-n az ajtóüvegnél levő vízvetőléc visszakanyarodik belülre az ajtókárpitra. Ezt tartja felülről.
Az ePER-ben az alábbi elb@aszott kép van:
Ezen nagyvonalúan minden műanyag patent 4-essel van jelölve, ugyanazzal a cikkszámmal.
Nekem a piros nyíllal jelölt kellene, ennek a feje 20mm, km kétszer akkora, mint a többinek....
Voltam fiat szalonban, meghozattam, de persze véletlenül sem a 20mm-es fejű jött. Csak vonogatták a vállukat, hogy a rendszer ugyanolyant ír mindenhova... Ha nincs cikkszám, nincs patent...
Voltam a patentdepóban. Sok mindenük van de ilyen nincs.
Beszéltem bontóval, ott sincs, mivel általában leszakad a feje kiszedéskor.
Valakinek van ötlete?
Más újkori alfában van valahol 20mm-es fejű, 7-8mm-es likba menő ilyen dugasz?
A GT-n az ajtóüvegnél levő vízvetőléc visszakanyarodik belülre az ajtókárpitra. Ezt tartja felülről.
Az ePER-ben az alábbi elb@aszott kép van:
Ezen nagyvonalúan minden műanyag patent 4-essel van jelölve, ugyanazzal a cikkszámmal.
Nekem a piros nyíllal jelölt kellene, ennek a feje 20mm, km kétszer akkora, mint a többinek....
Voltam fiat szalonban, meghozattam, de persze véletlenül sem a 20mm-es fejű jött. Csak vonogatták a vállukat, hogy a rendszer ugyanolyant ír mindenhova... Ha nincs cikkszám, nincs patent...
Voltam a patentdepóban. Sok mindenük van de ilyen nincs.
Beszéltem bontóval, ott sincs, mivel általában leszakad a feje kiszedéskor.
Valakinek van ötlete?
Más újkori alfában van valahol 20mm-es fejű, 7-8mm-es likba menő ilyen dugasz?
gecsa28-01-2013 17:31:39 // 42374
40ezer? nem kevés egy kicsit??:)
mreni28-01-2013 11:14:08 // 42373
ennyi :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)28-01-2013 10:41:56 // 42372
nem kell felezni inkább cseréljék 40e-ként vagy soha :)))
.......................28-01-2013 10:33:42 // 42371
"Európában 30 ezrenként, Európán kívül 20 ezrenként kéri az olaját. Amúgy igen erős, csendes és nem zabál"
ezt a TC olvastam itt
ez furcsa,ugyanaz a motor ,eltérö intervallum?
mégis érdemes a 35ezer Km eres olajcseréket lerövídíteni,vagy felezni
ezt a TC olvastam itt
ez furcsa,ugyanaz a motor ,eltérö intervallum?
mégis érdemes a 35ezer Km eres olajcseréket lerövídíteni,vagy felezni
G-Burt28-01-2013 10:05:18 // 42370
ebben még szintet se nagyon kell nézni:D
Liquid28-01-2013 09:15:16 // 42369
nem felhangosodik, hanem attól megy hamarabb tönkre hogy kevesebb benne az olaj.
Tocsa28-01-2013 08:43:08 // 42368
Jah szilikonzsír a menő !! Örök életű lesz tőle e porvédő gumi szinte ! :)
Nem szabad kihagyni !
Nem szabad kihagyni !
Tocsa28-01-2013 08:40:14 // 42367
Ott a pont ! :)
Boxit csak hallomásból mondtam mert valaki írta .
A TS tapasztalat . Nekem már van benne 100 ezer amit mi raktunk bele csere után és még nem volt gond .
A ketyegést tavaly nyáron kezdte . Az olajat nem eszi a kis méregzsák talán 2 decit olajcserétől olajcseréig . Mondjuk én 8000, és 10000 km között cserélgetem benne .
Ami miatt fogyott az a szelepfedél tömítés szivárgása okozta . De ezt cseréltem elég gyorsan .
Na persze tévedhetek !
Szerelőknek meg érdeke minél több olajat eladni + alkatrészt ... stb :D
Én nem fizetek nekik abban bízok amit tapasztalok és megcsinálok magamnak .
Utána olvasok mindennek ezért van internet . :)
Na jó OFF nem okoskodom !!! :D
Boxit csak hallomásból mondtam mert valaki írta .
A TS tapasztalat . Nekem már van benne 100 ezer amit mi raktunk bele csere után és még nem volt gond .
A ketyegést tavaly nyáron kezdte . Az olajat nem eszi a kis méregzsák talán 2 decit olajcserétől olajcseréig . Mondjuk én 8000, és 10000 km között cserélgetem benne .
Ami miatt fogyott az a szelepfedél tömítés szivárgása okozta . De ezt cseréltem elég gyorsan .
Na persze tévedhetek !
Szerelőknek meg érdeke minél több olajat eladni + alkatrészt ... stb :D
Én nem fizetek nekik abban bízok amit tapasztalok és megcsinálok magamnak .
Utána olvasok mindennek ezért van internet . :)
Na jó OFF nem okoskodom !!! :D
[k i z z o]27-01-2013 20:35:49 // 42366
A dugattyút a karmantyú előtt ha kell, szilikonzsírral kend meg. De először a dugattyú megy be karmantyúval. Utána a porvédő. A porvédő ajkaira is mehet szilikonzsír.
mreni27-01-2013 20:32:18 // 42365
"A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna." pedig sajnos ez a tapasztalat és nem csak nálam,de pl a lent említett bravo hgt vez.mod-nál nincs ilyen gond.
pb_27-01-2013 20:30:16 // 42364
Nem feltétlenül, ha tudx bizonyos dolgokat a telesport motorról.)
[k i z z o]27-01-2013 20:29:58 // 42363
Az igaz, hogy a TS érzékeny az olajra, és azért illik nívón tartani, mert akkor mindig nézve van, és nem fogyhat el belőle az olaj: nem lesz csapágyas...Ez egy jó tanács főleg azoknak, akiknek kis olajfalójuk van, mert a végét járó TS egy komolyabb hajkurászás alatt is kikapja a kartert, főleg ha a gazdi nem feltételezi / tudja, hogy eszi az olajat.
Ugyanakkor vezérlés módosítónak nincsen semmi köze az olajszinthez. Amikor nem nyit rá, akkor nincs is benne olaj:) És ugye ilyenkor zörög, mert a kamra nincs kitöltve olajjal, lefolyik az olaj a módosítóból, és nincs mi csillapítsa a foghézag zörgését. Ami lehet szép nagy is idővel. (A nord motorok vezérlésmódosítója még sokkal jobb anyagból volt, ott nagyon ritka ez a hiba, az alfánál is volt egy revB. belőle, az is tovább bírja.)
A zörgést azért csinálja, mert kikopik a fogpálya benne. Az igaz, hogy egy nagyobb viszkozitású olajjal ez nagyon mérséklődik, de sajnos egy nagyon kikopott módosító be tud szorulni - alapjárat ingadozást stb. (Ez nem a tegnap kezdte a kopogást kategória.)
A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna.
Ugyanakkor vezérlés módosítónak nincsen semmi köze az olajszinthez. Amikor nem nyit rá, akkor nincs is benne olaj:) És ugye ilyenkor zörög, mert a kamra nincs kitöltve olajjal, lefolyik az olaj a módosítóból, és nincs mi csillapítsa a foghézag zörgését. Ami lehet szép nagy is idővel. (A nord motorok vezérlésmódosítója még sokkal jobb anyagból volt, ott nagyon ritka ez a hiba, az alfánál is volt egy revB. belőle, az is tovább bírja.)
A zörgést azért csinálja, mert kikopik a fogpálya benne. Az igaz, hogy egy nagyobb viszkozitású olajjal ez nagyon mérséklődik, de sajnos egy nagyon kikopott módosító be tud szorulni - alapjárat ingadozást stb. (Ez nem a tegnap kezdte a kopogást kategória.)
A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna.
pb_27-01-2013 20:28:57 // 42362
Gondold, és nézd Vgig logikusan, tüzetesen és könnyen rájöxx melyik a helyes módxer.
pb_27-01-2013 20:27:32 // 42361
A boxernél nem kell max olajxint, az nem telesport.)
pb_27-01-2013 20:24:55 // 42360
Nincs trükk.)) Ha tod belerakod, ha nem nem.)
Attos27-01-2013 20:19:09 // 42359
Köszi a válaszokat, sajnos nem szűnik meg indítás után a dízelhang, végig olyan hangja van, és az alapjárat elég buta. Ezért is gondoltam, hogy a vezérlésmódostó. Mennyit kérnek szervízdíjra ha én beszerzem az alkatrészt?
Imyx27-01-2013 20:12:37 // 42358
Ha lemész az oldal aljára, (visszalapozni sem kell) Liquid Cartárs leírta a választ :).
Kau27-01-2013 20:12:13 // 42357
Mikor beindítod, pár másodpercig olyan hangja van, mintha dízel lenne. Aztán ez a hang megszűnik. Érdemes lecserélni, de nem a sűrgős és halaszthatatlan hibák között szerepel. Többen így járnak vele hónapokig, 1-2 évig és nem is tudják, hogy ez hiba.
Kau27-01-2013 20:09:34 // 42356
Ja és ahogy mreni is mondta, én is ezt tanácsoltam már sok ismerősnek és azóta senki nem panaszkodott, hogy neki mégis csörög... ;)
Kau27-01-2013 20:08:08 // 42355
Először elég komoly Alfa szerelőktől hallottam ezt, mert én is belesétáltam ebbe a vez módos hibába 30 ezer km alatt kétszer is. Megfogadtam a tanácsot. Maxon van immár 110 ezer km óta nem hallottam a hangját.
De mond nyugodtan. Sok érdekeset olvasni itt ;)
De mond nyugodtan. Sok érdekeset olvasni itt ;)
Attos27-01-2013 19:48:10 // 42354
Sziasztok!
Ha szar a vezérlésmódosító azt honnan tudom? Dízel hang, buta járás? Illetve ha tényleg szar és úgy közlekedsz vele egy ideig, az okoz kárt másban? Előre is köszi a segítségeteket.
Ha szar a vezérlésmódosító azt honnan tudom? Dízel hang, buta járás? Illetve ha tényleg szar és úgy közlekedsz vele egy ideig, az okoz kárt másban? Előre is köszi a segítségeteket.
Poczy27-01-2013 18:05:44 // 42353
Sziasztok !
Bedöglött a 166-ban a kalaptartó alatt lévő hangszórópár.
Cserélte már valaki? A fedőrács felőli lukon nem fér át, nem tudom kiszedni. A kalaptartót nem akarom szétbarmolni, meg sem mozdul.
Ötlet ? :)
Bedöglött a 166-ban a kalaptartó alatt lévő hangszórópár.
Cserélte már valaki? A fedőrács felőli lukon nem fér át, nem tudom kiszedni. A kalaptartót nem akarom szétbarmolni, meg sem mozdul.
Ötlet ? :)
mreni27-01-2013 17:59:41 // 42352
mert nagyon érzékeny az olajra,mint sokan tudják,és ilyenkor tényleg csendesebben is jár+ a vezmód is halkabb lesz,vagy nem is lesz hangja.
Sokaknak ezt ajánlom azóta nekik sem volt baj vele,már egy páran megtapasztalták ezt.:)
Sokaknak ezt ajánlom azóta nekik sem volt baj vele,már egy páran megtapasztalták ezt.:)
mreni27-01-2013 17:55:19 // 42350
ez hülyeség,a TS-n mindig max-on kell tartani a szintet...
Piritu - 1.000.00027-01-2013 17:22:25 // 42349
Mégis, a gyakorlott merre kezdi?
Először a házba pattint be és aztán gyömöszöli a dugattyút a másik végébe és a helyére, vagy először a gumit dugattyúra, aztán a házba és a helyére? (Netán mégiscsak lehet úgy, hogy a dugattyút teszem be először, és utána magát a gumit?)
Először a házba pattint be és aztán gyömöszöli a dugattyút a másik végébe és a helyére, vagy először a gumit dugattyúra, aztán a házba és a helyére? (Netán mégiscsak lehet úgy, hogy a dugattyút teszem be először, és utána magát a gumit?)
Piritu - 1.000.00027-01-2013 17:19:04 // 42348
"(sok ott a "morzsa féleség"...)" - az eredeti, szétszereléskori állapotot mutatja a kép, azóta egy nap ráment már :-P
Piritu - 1.000.00027-01-2013 17:17:40 // 42347
Meg :-)
Ez lenne a negyedik, de ez nem akarja magát megadni :-(
Ez lenne a negyedik, de ez nem akarja magát megadni :-(
Tocsa27-01-2013 16:26:49 // 42346
Már bocs de az a boxernál van hogy figyelni kell a max olajszintre !
A ts nél ha nívón van min max jelzés közt az olaj akkor benne a szívócső az olajban tökig tehát megy az olaj rögtön ! Az olaj miensége fontos vizkozitása és mennyire kopott a vezmód .
Nekem nyáron beindításkor ketyeg a vezmód kb 2 mp ig utánna kussol.
Télen egyáltalán nem ketyeg kerreg szóval a vizkozitáson van a hangsúly szerintem.
Csak logikusan gondolkozzunk persze ne legyen nívó alatt az fontos.
De bocs hogy bele dumáltam .
A ts nél ha nívón van min max jelzés közt az olaj akkor benne a szívócső az olajban tökig tehát megy az olaj rögtön ! Az olaj miensége fontos vizkozitása és mennyire kopott a vezmód .
Nekem nyáron beindításkor ketyeg a vezmód kb 2 mp ig utánna kussol.
Télen egyáltalán nem ketyeg kerreg szóval a vizkozitáson van a hangsúly szerintem.
Csak logikusan gondolkozzunk persze ne legyen nívó alatt az fontos.
De bocs hogy bele dumáltam .
[k i z z o]27-01-2013 16:04:59 // 42345
A trükk a gyakorlat sajnos, de azt a bal képen lévő nyerget még pucold el szerintem (sok ott a "morzsa féleség"...)
GTPeti27-01-2013 16:01:56 // 42344
Piritu blogját olvasgatva SZVSZ a cartárs nem tűnik "fotelfizikusnak". B)
Wickey27-01-2013 15:40:40 // 42343
hájjájjj tesvírem, a fotelfizikus féketszerel című szakcikket megolvastad elűtte? :-)))
Piritu - 1.000.00027-01-2013 15:16:45 // 42342
Kau27-01-2013 14:53:40 // 42341
Én inkább a javítókészletet választom, de hát látjuk, hogy ki mire esküszik :)
Nekem 110 ezer km ment bele úgy, hogy közben 3x cseréltem a szíjjakat, görgőket és akkor cseréltük a vez módban is amit kell. Szerencsére nem hallottam a kerregést 6-7 éve. Arra kell figyelni, hogy az olajszintet mindig a maximum szinten kell tartani a TS motoroknál! Ha középszint, akkor már érdemes rátölteni. Ha ezt betartjátok és figyeltek rá, akkor sokáig jó lesz. Ha nem, akkor szerintem mindegy, hogy milyen vezérlésmódosító...
Nekem 110 ezer km ment bele úgy, hogy közben 3x cseréltem a szíjjakat, görgőket és akkor cseréltük a vez módban is amit kell. Szerencsére nem hallottam a kerregést 6-7 éve. Arra kell figyelni, hogy az olajszintet mindig a maximum szinten kell tartani a TS motoroknál! Ha középszint, akkor már érdemes rátölteni. Ha ezt betartjátok és figyeltek rá, akkor sokáig jó lesz. Ha nem, akkor szerintem mindegy, hogy milyen vezérlésmódosító...
EvoGerry27-01-2013 14:47:55 // 42340
Ez biztos volt már ,de hátha pár tagnak érdekes:)
Twinspark vezérlés-módósítórol egy cikk.
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
Twinspark vezérlés-módósítórol egy cikk.
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
EvoGerry27-01-2013 14:41:42 // 42339
Igen, ha garantáltan tudod h 20v-ből való.!!!!!! Mert különbség nem látható,és simán eladják egyes dígóbontókba a bontottat is 10-15ezeré... persze garit nem mernek vállalni rá..
az új pedig csak gyári-ba létezik,nincs után gyártott. Emiatt az ára se kevés 40e körül mozog+ siklócsapágy.
Erhard kollégánál érdeklődj,nála sokkal jobb áron úgy se találsz:P.. Ha igen szólj!:)
http://alfaamore.hu/tagok/1928
az új pedig csak gyári-ba létezik,nincs után gyártott. Emiatt az ára se kevés 40e körül mozog+ siklócsapágy.
Erhard kollégánál érdeklődj,nála sokkal jobb áron úgy se találsz:P.. Ha igen szólj!:)
http://alfaamore.hu/tagok/1928
MogyiQV27-01-2013 13:27:26 // 42338
Értem! akkor marad a hgt vezmódja,és ebből akkor megreckirozható egy bontott is?vagy vegyek újat?árat tudsz esetleg?Köszönöm!
droberto27-01-2013 12:15:12 // 42337
Nagyon köszi! Egy ilyen Tool-t fogok csinálni! :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?