Bocs az OFF-ért , de Budapeten keresek, Autószerelő/Autóvillamosági szerelői állást, gyakorlat leginkább Alfa Romeokon, de persze a többi tipussal is megbírkozom, motorvezérlőkben, chipelésben, diagnoztikában is jártas vagyok, más munka is érdekel, de ez elősorban.
Előre is köszi, ha valaki tud valamit.
Forum >> Szerelőműhely
Diesel17-10-2011 11:45:25 // 36286
szece17-10-2011 11:29:21 // 36285
Sziasztok!
Fűtési/hűtési gondom van a 156-osomnál. Kánikulában (úgy 10 nappal ezelőtt... :-)) vettem észre, hogy megy a klíma (idén kapott egy töltést), de mégis meleget fúj. Nem kinti meleget, hanem annál melegebbet, kimondottan fűtött. Most, hogy megjött a tél, viszont egyáltalán nem akar fűteni, vagyis csak egy nagyon minimálisat. Kb annyit tesz rá a kinti levegőre, mint nyáron, de akkor az elég volt, hogy megfőjünk, de most, mint a sóhaj... Olyan, mintha a hőmérséklet szabályzó valahogy fennakadt volna valamilyen majdnem semleges állásban, és egy nagyon keveset fűt, de szinte semmit. Egy ideje viszont észrevettem, hogy valamilyen halk zaj jön az anyósülés előtt a műszerfalból. Kattogás, vagy berregés, nem is tudom már, egy ideje talán nem is hallom. Még egy adalék a dologhoz: 3 éves kislányom dugdosott már ezt-azt a szellőzőnyílásba hátul. Lehet, hogy elöl is?? :-)
Lehet ezek között összefüggés? Van tippetek, hogy hol nézzem meg, vagy inkább vigyem szerelőhöz? (nem sok affinitásom van az autószereléshez, kb az akkucsere kimeríti a tudományomat...)
Fűtési/hűtési gondom van a 156-osomnál. Kánikulában (úgy 10 nappal ezelőtt... :-)) vettem észre, hogy megy a klíma (idén kapott egy töltést), de mégis meleget fúj. Nem kinti meleget, hanem annál melegebbet, kimondottan fűtött. Most, hogy megjött a tél, viszont egyáltalán nem akar fűteni, vagyis csak egy nagyon minimálisat. Kb annyit tesz rá a kinti levegőre, mint nyáron, de akkor az elég volt, hogy megfőjünk, de most, mint a sóhaj... Olyan, mintha a hőmérséklet szabályzó valahogy fennakadt volna valamilyen majdnem semleges állásban, és egy nagyon keveset fűt, de szinte semmit. Egy ideje viszont észrevettem, hogy valamilyen halk zaj jön az anyósülés előtt a műszerfalból. Kattogás, vagy berregés, nem is tudom már, egy ideje talán nem is hallom. Még egy adalék a dologhoz: 3 éves kislányom dugdosott már ezt-azt a szellőzőnyílásba hátul. Lehet, hogy elöl is?? :-)
Lehet ezek között összefüggés? Van tippetek, hogy hol nézzem meg, vagy inkább vigyem szerelőhöz? (nem sok affinitásom van az autószereléshez, kb az akkucsere kimeríti a tudományomat...)
Zsoltyr17-10-2011 08:52:43 // 36283
Kuplung felső munkahenger. Nekem is volt hasonló jelenség.
Barni14717-10-2011 05:39:19 // 36281
Először is bekacsolt hablakfűtésnél meg kell nézni el jut e az áram az üveg két oldalán lévő sarukig. Le kell húzni a fűtőszálról ha megy . Az egyiken a 12 V jön a másik a test. Mind a kettőt ellenőrizni a kasztni testeléséhez viszonyítva is.
Ha van ganaj és test is, akkor végigkövete a madzagokat a FUSEBOX ig. Vagy kikeresed a service manual-ból melyik kamrába megy.
Nekem konkrétan a + kábel volt megviselt a Boxban. Műszerrel még tudtam feszkót mérni , de ha ráment a terhelés azt már nem tudta átvezetni. Szétcincáltam , megforasztottam , azóta műxik.
Ha van ganaj és test is, akkor végigkövete a madzagokat a FUSEBOX ig. Vagy kikeresed a service manual-ból melyik kamrába megy.
Nekem konkrétan a + kábel volt megviselt a Boxban. Műszerrel még tudtam feszkót mérni , de ha ráment a terhelés azt már nem tudta átvezetni. Szétcincáltam , megforasztottam , azóta műxik.
zalan16-10-2011 23:03:01 // 36280
Sziasztok valaki segítnei abban h hogy tudom lecsereélni a pollenszerűt faceliftes 156ban, ha jól tudom az anyósnál kell baszkódnom :)
11hh16-10-2011 22:26:38 // 36279
Nekem is hátsó szélvédő fűtés problémám van mint Szilvio-nak (146 1,4 TS) én sem tudom milyen relét, vagy mit kéne rajta megnézni.
Nekem német nyelvű könyvem van, és a webfordító minden hülyeséget ír, így az nekem semmit nem segít.
Segítséget előre is köszönjük. :) (Én meg Szilvio)
Nekem német nyelvű könyvem van, és a webfordító minden hülyeséget ír, így az nekem semmit nem segít.
Segítséget előre is köszönjük. :) (Én meg Szilvio)
Hari16-10-2011 20:17:56 // 36278
Nagy valószínűséggel az olajnyomás jeladó ment tönkre!
... ajánlatos lenne mechanikus nyomásmérővel megmérni!
... ajánlatos lenne mechanikus nyomásmérővel megmérni!
Hari16-10-2011 20:02:44 // 36277
Két okból lehet ilyen! (... legalább is én 2 féle hibával találkoztam ui. esetben.)
- 1. a kinyomó csapágy - hidraulikus egység akad. (... a váltó-kuplungharagon belül.)
- 2. a kuplung hidraulika összekötő gumicsövében egy kis gumidarabka részlegesen eldugítja.
... és még 1 - ... a kuplung működtető főhenger is lehet bűnös, - ha kicsit átereszt a dugattyú tömítése - de ez elég ritkán jelentkezik! (Leginkább akkor, ha nincs cserélve a fékfolyadék előírásnak megfelelően! + mossák a motorteret!) :-)
- 1. a kinyomó csapágy - hidraulikus egység akad. (... a váltó-kuplungharagon belül.)
- 2. a kuplung hidraulika összekötő gumicsövében egy kis gumidarabka részlegesen eldugítja.
... és még 1 - ... a kuplung működtető főhenger is lehet bűnös, - ha kicsit átereszt a dugattyú tömítése - de ez elég ritkán jelentkezik! (Leginkább akkor, ha nincs cserélve a fékfolyadék előírásnak megfelelően! + mossák a motorteret!) :-)
GTPeti16-10-2011 19:56:22 // 36276
Lásd. szervízmanuál. Sőt talán az autód kézikönyvében is benne van ez.
Gondolom a hátsóablak-fűtés reléjére semmi más nincs kötve, csak a h.a.-fűtés. :)
Gondolom a hátsóablak-fűtés reléjére semmi más nincs kötve, csak a h.a.-fűtés. :)
Szilvio16-10-2011 19:52:39 // 36275
GTPeti16-10-2011 18:39:39 // 36274
Szerintem a műszerfal alatt a biztosítéktáblában van, de csak tipp!
(Mindenesetre szerezz be az autódhoz egy szervízdokumentációt. Az mindig jól jön! Hála Dockynak, itt egyből akad is megfelelő.)
(Mindenesetre szerezz be az autódhoz egy szervízdokumentációt. Az mindig jól jön! Hála Dockynak, itt egyből akad is megfelelő.)
Szilvio16-10-2011 17:35:05 // 36273
Kösz a gyors választ.Azt meg hol keressem (hogyan találom meg).
Trifoglio16-10-2011 17:27:21 // 36272
Sziasztok.147 1.6 TS gépem van. Ha gyorsan váltok és 4000fordulat felett akkor a kuplung kb. 20ból egyszer kicsit beragad, de azonnal vissza is jön. Volt több szerelőnél többször is megnézték de nem találtak semmit. Mitől lehet a gond? Használhatom így tovább? Köszi.Üdv.
Fighter16-10-2011 16:56:54 // 36271
Sziasztok!
Az olajnyomás visszajelzőm indításnál teljesen jó /a mutató + a lámpa is/, viszont ha elkezdem huzatni /akár üresben pörgetem fel/, 4000es fordulaton az olajnyomás mutatója leesik 0 bár-ra, de a lámpa nem villan fel szerencsére. Ahogy visszaesik a fordulat az olajnyomás mutatója is visszaáll. Mitől csinálhatja ezt szerintetek?
Az olajnyomás visszajelzőm indításnál teljesen jó /a mutató + a lámpa is/, viszont ha elkezdem huzatni /akár üresben pörgetem fel/, 4000es fordulaton az olajnyomás mutatója leesik 0 bár-ra, de a lámpa nem villan fel szerencsére. Ahogy visszaesik a fordulat az olajnyomás mutatója is visszaáll. Mitől csinálhatja ezt szerintetek?
GTPeti16-10-2011 13:52:10 // 36270
A relét nézd meg!
Szilvio16-10-2011 12:26:43 // 36269
Űdv.Érdeklődnék,hogy vkinek volt-e gondja a hátso ablakfűttésel (146 1,4 TS)?Visszajelző műkszik bizti nélkűl is,fűttőszálon szakadás nincs,bizti jó de az áram nem megy el a fűttőszálig.Hol lehet még keresni hibalehetőséget.
Előre is köszi.
Előre is köszi.
Imyx15-10-2011 17:02:24 // 36268
Felvettem, de valahogy nem találom a FES mappájában. A grafikonon is egyértelmű volt, hogy a hátsók gyengén működnek, majdnem vízszintes vonalak.
GTPeti15-10-2011 16:50:01 // 36267
Igen, erre. Most már legalább tudjuk, hogy a bénán fordított jelek mit jelentenek...
Ami még jó lenne, ha járó motornál felvennéd mindkét szonda jelének grafikonját (egyszerre).
Abból ki fog derülni, hogy mennyire élnek még.
Ami még jó lenne, ha járó motornál felvennéd mindkét szonda jelének grafikonját (egyszerre).
Abból ki fog derülni, hogy mennyire élnek még.
Imyx15-10-2011 16:43:54 // 36266
GTPeti15-10-2011 15:51:13 // 36265
Megtennéd, hogy átállítod angolra a nyelvet és csinálsz egy screenshot-ot?
Imyx15-10-2011 15:06:18 // 36264
Sziasztok,
Kíváncsi lennék a véleményetekre. A vas az elején a két hátsó lambda szondát írta be, + fojtószelepet. A fojtószelepre tippeltem, kicseréltem, ugyanúgy visszaírja. Ezzel egy időben ki lett tisztítva az LMM is, mert elsőre nem indult. Most indul. Ma viszont beírta a légtömegmérőt is. Elképzelhető, hogy a hibás légtömegmérő miatt írja be a lambdákat, illetve a fojtószelepet?? Kösz a helpet. Más: mennyi kell legyen a lambda feszültség?
A két hátsó elég kevés..
READ PARAMETERS:
1., elöl lévô lambda-feszültség: 2.051 V
2. lambda-fesz., elöl: 2.212 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0.035 V
2., hátsó lambda fesz.: 0.030 V
Kíváncsi lennék a véleményetekre. A vas az elején a két hátsó lambda szondát írta be, + fojtószelepet. A fojtószelepre tippeltem, kicseréltem, ugyanúgy visszaírja. Ezzel egy időben ki lett tisztítva az LMM is, mert elsőre nem indult. Most indul. Ma viszont beírta a légtömegmérőt is. Elképzelhető, hogy a hibás légtömegmérő miatt írja be a lambdákat, illetve a fojtószelepet?? Kösz a helpet. Más: mennyi kell legyen a lambda feszültség?
A két hátsó elég kevés..
READ PARAMETERS:
1., elöl lévô lambda-feszültség: 2.051 V
2. lambda-fesz., elöl: 2.212 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0.035 V
2., hátsó lambda fesz.: 0.030 V
Frank14-10-2011 19:45:02 // 36263
Helló, valaki már hallott olyanról, hogy a 1. fokozatból a váltót csak nagyon nehezen lehet kivenni? Sebességbe bármelyikbe nagyon könnyen rakható a sebességváltó, de kivenni 1.fokozatból az valami hihetetlen. Meg még az is hihetetlen, hogy semmilyen előzmény nem volt, se hang se semmi. Megálltam egy parkolóban és amikor elindultam már ez a tünete volt :(
Mi lehet a probléma???
Mi lehet a probléma???
pb_13-10-2011 20:00:46 // 36262
TeleSport is ugyanaz a játék, sőt az még jobban.
Ferke13-10-2011 19:24:24 // 36261
Túl sok már a problémás eset:)) Na igen, a boxinál az a jó, hogy van gyárilag nagyobb méret, ahová még lehet menekülni:)
Tentacle13-10-2011 16:49:35 // 36260
Bocs, TS storno, összekevertem a problémás eseteket :)
Tentacle13-10-2011 16:47:05 // 36259
Na ja, de ez 1.6TS és nem boxer, és még senki nem mérte meg mennyire hordós/ovális a hengerfal. Nem mondom, hogy szükségtelen a fúrás, de azt majd döntsék el akkor, mikor szét van szedve és látják milyen állapotban van, mert nem mindenkinek van olyan jó kedvezménye, mint neked ;) (és még úgy sem olcsó egy garnitúra dugattyú ...)
Ferke13-10-2011 13:53:05 // 36258
Szerintem mondhatni, hogy egyik sincs a toppon már, én nagyon rég láttam olyan boxit, aminek a hengerfala normális lett volna.
Ritka az, amelyiknél a gyűrű elfogy, a hengerfal meg makulátlan, és mivel fekvő elrendezésű, sokkal jobban előjön a kopás miatti összes tünet.
Persze lehet gyűrűzni, ha határeset, de én mostanában már alig látok határeseteket, inkább csak szélsőségeseket.
Mondjuk ha valakit érdekel az autójának az állapota, az berak egy olajnyomásmérő műszert párezerért, és látja, ha gond van.
Mivel nem ez történik, ezért lehetséges, hogy hetente 4-5 emberke keres komplett motorért:)
Sokan azt hiszik, hogy ha csapágyas lesz, akkor elég csapágyazni is...ugye a csapágy a kopás (elégtelen kenés) miatt jelentkezik...és oké, hogy a csapágy hal meg először, de a veztengelyeket meg a hengerfalakat sem kíméli ilyenkor a fizika:))
Ritka az, amelyiknél a gyűrű elfogy, a hengerfal meg makulátlan, és mivel fekvő elrendezésű, sokkal jobban előjön a kopás miatti összes tünet.
Persze lehet gyűrűzni, ha határeset, de én mostanában már alig látok határeseteket, inkább csak szélsőségeseket.
Mondjuk ha valakit érdekel az autójának az állapota, az berak egy olajnyomásmérő műszert párezerért, és látja, ha gond van.
Mivel nem ez történik, ezért lehetséges, hogy hetente 4-5 emberke keres komplett motorért:)
Sokan azt hiszik, hogy ha csapágyas lesz, akkor elég csapágyazni is...ugye a csapágy a kopás (elégtelen kenés) miatt jelentkezik...és oké, hogy a csapágy hal meg először, de a veztengelyeket meg a hengerfalakat sem kíméli ilyenkor a fizika:))
Selmak13-10-2011 12:46:39 // 36255
146 JTD re milyen generátor jó?
Tentacle13-10-2011 12:42:57 // 36254
Igen, valószínűleg a kuplung nem old rendesen. Több oka is lehet, a dolognak, lehet, hogy a csapágy megette a szerkezet közepét, és emiatt nem tudja rendesen kinyomni, vagy a hidraulika problémás, elmegy az olaj valamelyik karmantyú mellett, vagy nekem már olyan is volt, hogy a tárcsa rugója ért bele a szerkezetbe, és amiatt nem kapcsolt szét rendesen.
Elike13-10-2011 12:35:56 // 36253
Sziasztok! Kérlek, segítsetek!
A 146/1,6/TS-os, 2000-es Alfámban a váltóval két gondom van:
1. gyors váltásnál, illetve magas fordulaton recseg a kettes fokozat,
2. rendszeresen nem veszi be a hátmenetet és nagyon ritkán, de mostanában néha az egyest sem elsőre kapja be.
A szerelőm szerint a kuplunggal van baj, azt kell cserélni (a kettes recsegésére meg csak legyint, hogy ebben a korban ez ilyen). Én kíváncsi vagyok a (főleg típus-) cartársak tapasztalatára, akinek ilyen gondja volt, mit kellett cserélni?
(És rendesen nyomom ki a kuplungot!) :D
Köszönöm!
A 146/1,6/TS-os, 2000-es Alfámban a váltóval két gondom van:
1. gyors váltásnál, illetve magas fordulaton recseg a kettes fokozat,
2. rendszeresen nem veszi be a hátmenetet és nagyon ritkán, de mostanában néha az egyest sem elsőre kapja be.
A szerelőm szerint a kuplunggal van baj, azt kell cserélni (a kettes recsegésére meg csak legyint, hogy ebben a korban ez ilyen). Én kíváncsi vagyok a (főleg típus-) cartársak tapasztalatára, akinek ilyen gondja volt, mit kellett cserélni?
(És rendesen nyomom ki a kuplungot!) :D
Köszönöm!
Tentacle13-10-2011 10:35:23 // 36252
Meséljen már nekem valaki nekem erről, hogy miért kell mindenképp fúrni is, mert az nem kis költség. Értem én, hogy az a tuti, de nem biztos, hogy szükséges, és az pláne nem biztos, hogy megéri. Mondani könnyű, hogy csináltasd meg rendesen, de szakmai/technikai indokok nem annyira hangzanak el, hogy pontosan mi is indokolja ezt, pláne látatlanban (méretlenben).
Ferke13-10-2011 10:28:05 // 36251
Neked ott van, mert nem belső fészliftes a Tied:) A belső fészliftnél az utastérből érhető el a pollenszűrő, ami teljesen másképp is néz ki, mivel a fészlift kétzónás digitklímás.
Ferke13-10-2011 10:25:30 // 36250
Kizárt, hogy elég lenne a hónolás, az még rosszabb, mintha semmit nem csinálnának vele.
Ferke13-10-2011 10:25:04 // 36249
Ez félmunka, meg kell csinálni tisztességesen.
admirális13-10-2011 09:52:14 // 36248
mizooo12-10-2011 21:19:29 // 36247
Vidd el valami jobb gépműhelybe, ott pontosan meg tudják neked mondani/csinálni amit kell vele. Lehet hónolás elég a hengernek, ha csak gyűrűzés kell, de az az alap.
üdv,
üdv,
csimbók14612-10-2011 20:37:20 // 36246
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni boxer motor (146-os 1.6 8v) felújításánál? Alig van kompresszióm, nagy gáznál koromfelhő a kipufogóból- gyűrűzésre gondoltam... Namármost, elegendő lenne csak gyűrűsort és szelepszár-szimmeringeket cserélni, vagy fúratni kellene a hengereket is? A menetdinamika amúgy nem rossz, még erő is van a motorban úgy-ahogy. Elég lehet egy új gyűrűsor csere is vagy fúrás-faragás is szükséges? Nálatok több a tapasztalat, ezért kérdezem elsősorban tőletek :-)
Dévid12-10-2011 02:55:55 // 36245
2001-ig ott volt a pollenszűrő, utána (belső facelift után)az utastérben a kesztyűtartó alatt van.
Gábor15611-10-2011 23:14:21 // 36244
akkor bocsi, hogy hülyeséget mondtad de akkor én milyen szűrőt találtam ott? :S
Tom145ts11-10-2011 16:39:52 // 36243
Sziasztok
Úgy néz ki hogy főtengelyre lenne szükségem!!! 99-es 1.6 ts-be....Valaki tud eladót?mien árban mozognak?Itt a városban találtam egy bontott 1.6 ts-t de csak egyben akarja eladni.Nekem csak magára a főtengelyre lenne szükségem.
Légyszives segitsetek ha tudtok.Ha van valakinek eladó vagy tudja hol keressem az legyenszives irjon!
Köszönöm!
Úgy néz ki hogy főtengelyre lenne szükségem!!! 99-es 1.6 ts-be....Valaki tud eladót?mien árban mozognak?Itt a városban találtam egy bontott 1.6 ts-t de csak egyben akarja eladni.Nekem csak magára a főtengelyre lenne szükségem.
Légyszives segitsetek ha tudtok.Ha van valakinek eladó vagy tudja hol keressem az legyenszives irjon!
Köszönöm!
Ferke11-10-2011 15:24:26 // 36242
Szét ne szedd az ablaktörlő alatt bakker, mert egyrészt nem ott van, másrészt nem fogod tudni úgy visszarakni a patentokat, ahogy gyárilag van!:)))
Igen, Neked az anyós oldalról, a középkonzol mögött van!
ITT egy blog róla!
Igen, Neked az anyós oldalról, a középkonzol mögött van!
ITT egy blog róla!
Ferke11-10-2011 15:24:12 // 36241
Neeee szedesd szét vele kívül, mert csúnyán átkozni fogja a nevedet, sokáig!:)))
Gábor15611-10-2011 14:09:33 // 36240
kívülről, az anyósüllés előtti ablaktörlő műanyag alatt van (bordás műanyag, a szélvédő közepéig bemegy)
Jata10-10-2011 20:52:28 // 36239
Bandibááá! Majd cselexek nyugi! :) Ugyis hílak elötte.
Jata10-10-2011 20:51:52 // 36238
Az lesz sztem. Ha rossz és épp akkor adok gázt néha be bedurranik a kipuba.
András bácsi10-10-2011 20:48:40 // 36237
Ahelyett, hogy írogatsz, inkább cselekedj. :) Különben nem fogod tudni visszahozni a bigyókat. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
486
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?