Forum >> Szerelőműhely

Haro04-10-2011 20:15:57 // 36136
szét van verve,kukás,menthetetlen,azért keresek blokkot
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 20:14:18 // 36135
kilyukadt? szétverődött?
Haro04-10-2011 20:13:17 // 36134
az alu blokk,kukás
Haro04-10-2011 20:12:54 // 36133
16 v 2.0
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 20:12:21 // 36132
van az hozzá inkább normálisat nehéz szerezni...mi ment szét?
G-Burt04-10-2011 20:12:09 // 36131
8v vagy 16v?
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 20:10:01 // 36129
mit nehéz hozzá szerezni?
Haro04-10-2011 20:02:34 // 36128
Sajna ezek a TS-ek kezdenek meghalni és főbb alkatrészt elég nehéz hozzá szerezni:(
Haro04-10-2011 20:01:48 // 36127
Én is ezt mondom a srácnak,de neki kell.. én inkább a kormos mellett vagyok:)
Dzsozy04-10-2011 20:01:08 // 36126
Hallom? Ezzel álmodom!!!!!!!!! :)))))))
GTPeti04-10-2011 19:58:01 // 36125
Akkor te is hallod őket? :)
Dzsozy04-10-2011 19:56:25 // 36124
A csattogós, a fémesen csörgő,vagy a kattogós,vagy a delejesen kopogós hangok szerint? :))
mreni04-10-2011 19:55:17 // 36123
ki kell dobni a pics@ba belőle,következő lépés ez lesz nekem is...
GTPeti04-10-2011 19:55:11 // 36122
Akkor is kár érte.
Kicsit olyan ez, mint a Bud Spencer filmben, mikor egymás után alszanak ki a térképen a világító pontok. (Bocs.) :(((
Haro04-10-2011 19:51:52 // 36121
Hiába ,ha a balansz tengely szétver mindent...
Haro04-10-2011 19:51:08 // 36120
Ez már régebben!
GTPeti04-10-2011 19:44:02 // 36119
Pedig a hangok szerint a JTS olajszivattyú a TS-ek örökélet-elixíre. B)
Dzsozy04-10-2011 19:41:30 // 36118
:))) Valaki a pillangószelepházat takarítja, valaki meg az ERG-t. :))) Szerintem a lényeg,hogy szeressük, és óvjuk!
GTPeti04-10-2011 19:40:36 // 36117
Megint elment egy. :((
Haro04-10-2011 19:23:37 // 36116
2.0 TS blokkot vennék!!!!! Van valakinek eladó?:)))
Dzsozy04-10-2011 19:21:34 // 36115
Halk kattogó,ciripelő hangra van egy tippem. Vezérlést módosító mágnesszelep. Ha már kezd meghalni a cucc, akkor szokott ilyen hangot adni. Bizonyos fordulaton kapcsol be a cucc, megváltoztatja a motorolaj egy részének "folyás" irányát, ami aztán nyomás alá helyezi a vezmódosítót,ami eltolja a vezérműtengelyt.Szóval vezm.mágnesszelep körül hallgatózzál!
Föckös04-10-2011 15:41:59 // 36114
vásárlás után két hónappal?
vásárlás után két nappal kell vezérlést cserélni, és nem csak szíjat
Tom145ts04-10-2011 14:37:58 // 36113
Szia!
Az enyém nagyon durva hangos Fémes csattogás!!!Nagyon hangos!Fordulatszám függő...amugy meg el se éri a 90 fokot a viz és már is csinálja ezt a csörgést csattogást.Hallgattam tegnap mintha a blokk közepéből jönne vagyis inkább a jobb oldal felöl...dehát ugye a motortérbe semmise ugy hallatszódik, csak nagyjából tudod behatárolni a hang forrást!Szerintem a dugattyúknál lesz valami, mert nem kopogós csapágy hang, meg amugy is annyit mentem már vele igy, hogy ha csapágyas lett volna rég beállt volna a motor (és itt nem 2-300 km re) gondolok.Azért használttam igy is mert én abban a tudatban voltam hogy a vezérlésmódosító annyira szar hogy ilyet is csinálhat, és én ugytom hogy a vezmód nem csinál kárt még ha rossz is.Legjobban akkor csattag csörög mikor be van melegedve a motor és mondjuk 2500-3000 körül megyek vele ha elkezdek gyorsitani akkor abbahagyja..gondolom mert terhelés alatt van az a "valami" ami megvan kopva vagy ilyesmi....Na mindegy 1-2 nap és szerintem megirom hogy mi a baja a gépnek!Remélem rohadt drága lesz!
Zalán04-10-2011 14:17:13 // 36112
Nekem is adott a 147-es 1.6 Ts motor elég furcsa (zakatoló, vagy diesel vagy hasonló) hangokat még tavaly. A vásárlás után 2 hónappal ( jár így sajna az ember).
Akkor kitalálták, hogy vezérlésmódosító.....
Kicseréltük hát, de a szerelő tanácsolta, hogy akkor már a vezérlést is cseréljük le, mivel az sem volt az igazi,viseltes volt a szíj, és nehogy szakadjon, mert akkor cumi van. Így hát cseréltük...
Viszont a gyertyasort is, ha már ott vagyunk, mert szerinte még az sem volt az életben soha 140 000-nél kellene.
Mondom oké, de már a sírás kerülgetett, mert ezek nem olcsó dolgok. Beindítottuk, aztán még mindig furcsa hangja volt ( bár nem annyira vadas, mint előtte), tanács... cseréljük a hidrotőkéket is. Persze új olaj a motorba is, váltóba is, meg mindenbe.
Cseréltük azt is, indítás után az alapjáraton is, meg fordulaton is fasza.Viszont ha bemelegszik ciripel, vagy mi a ló.szt csinál. Ekkor azt mondtam, hogy nem érdekel.... Azóta mentem vele 40 000 km-t, gondosan betartva az olajcseréket, és se jobb, se rosszabb nem lett.
Ahogy eléri az üzemmeleg állapotot, halk kattogó hangot ad ki (ha nincs leengedve az ablak, be sem hallom az utastérbe). Fordulaton elhallgat.Nem tudom neked mennyire hangos ez a kattogás, de én így járok vele, és nem jelez hibát.
Jah ha valakinek van ötlete a kattogásra, akkor várom a tanácsokat.

Üdv.:

Zalán
Dzsozy04-10-2011 12:30:02 // 36111
Azért csak vigyázz azzal a jeladóval, mert ha felmelegszik akkor leáll a moci, ha lehűl,újra műxik. Kétszer csinálta velem ezt,majd cserés lett a vas. Vontattam is a kocsit,aztán meg a villanyosnál elindult. :)
DELFIN04-10-2011 12:08:51 // 36110
Sziasztok ,szerintetek mitől lehet az ,hogy gyújtáson rendesen világit az óra kijelzője a 145-ben , de amikor ráadom a helyzetjelzőt akkor megszűnik az óra világitása és tompitotra kapcsolva sem világit. Mi lehet a baj cartársak????????????????
zee04-10-2011 11:14:48 // 36109
Sziasztok

156 fűtés ventilátort külön ki lehet szedni vhogy?
köszi
Hari04-10-2011 08:06:06 // 36108
:-) Öröm és bóódo'tág!!!
... nincs mit! :-)
EngineCoffeeTables04-10-2011 00:17:46 // 36107
Ez volt a hiba. kontakthibas volt a fotengelyi jelado. szethuztuk, kontakt spray, osszedugtuk es mar indult is. Koszonom!
Csosznorbert02-10-2011 18:59:41 // 36106
Ha találsz egy karosszériást 15 perc szabadidővel, akármelyik megcsinálja. Akna fölé, saru lekap, CO -val meg nekifeszül.
lacika1002-10-2011 18:43:03 // 36105
Eltört a kipufogóm:( valahol az első ülések körül. tud valaki jó és olcsó kipufogóst 18,19 Kerületben esetleg? valószínűleg csak át kéne varrni! segítség!
Csosznorbert02-10-2011 14:40:12 // 36104
Épits bele egy ilyet :))))
Ferke01-10-2011 22:24:49 // 36103
A perselyessel jobban jarsz,de ha az elment,annak ugyanugy oka van,mint a hajtokarnak vagy a nyugvonak, azaz kenesi problema,ami mindenhol hat.
Wickey01-10-2011 20:30:24 // 36102
nem kívánságműsor, ezt a motorod már rég eldöntötte magában. Szedesd ki és szedesd szét. Osztakkorkiderül. :)
Wickey01-10-2011 20:29:33 // 36101
mondjuk így: akármit csinál az ember a motort ki kell venni. Mielőtt meg elsétálnék venni egy másikat, csak szétszedem a rosszat hogy pár pillantást vessek rá nemde? Semmibe nem kerül lerántani egy kiszedett motorról a hengerfejet és az olajteknőt.... :)
Tom145ts01-10-2011 20:00:45 // 36100
Olvasom itt hogy csapszeges is lehet!!!olyat is mondott az egyik szerelő amikormutattam neki hogy az is adhat ilyen fémes csattogó hangot de szerinte ez nagyon ritka hiba!!Ha mégis az lenne akkor azt hogy szokták javítani?anyagba?pénzbe?Melyik lenne a jobb számomra?ha csapszeges vagy ha HK csapágyas?De hétfön elméletileg megtudom
Dzsozy01-10-2011 16:07:19 // 36099
Ez így van,legalább is én is ezzel értek egyet! A motort úgy is ki kell venni,szét kell húzni! Így is,úgy is bontani kell! Mikor én újítottam fel a motor, a szerelőm azt mondta pl. a fűzött blokkra,hogy nem az számít,hogy hány km van benne, mert 50.000-t úgy is lenyalnak belőle,hanem,hogy milyen olajjal,hogyan gyilkolták. Lehet,hogy egy 150.000km blokk jobb mint egy 50.000km-s. De ha csak az én példámat nézem,szétszedés előtt ellehet hengernyomást néztek,szinte gyári érték volt.Akkor meg minek vettem volna blokkot,mikor olajcserétől olajcseréig még csak után tölteni se kell. Kaptam "ajándékba" egy megbízható cartástől egy alapméretes főtengelyt,és már indult is a project. Tehát mivel így is úgy is szétkapják nagy valószínűséggel a blokkot,akkor érdemes elgondolkozni, hogy mit éri meg.
Ferke01-10-2011 08:12:02 // 36098
Én ezzel egyébként nem értek egyet:))) A "faragott-köszörült" ha tisztességesen meg van csinálva, akkor az egy jó darabig jó lesz. Olyan meg már nincs, hogy hibátlan gyári motor...már mindegyik kapott az élettől, kopott, úgyhogy nem hasonlítanám össze egy tisztességesen felújítottal.
Ferke01-10-2011 08:08:33 // 36097
Szerintem ne kapkodd ezt el. Szét kell borítani, és kiderül, hogy mi van...ha nagy a gáz, akkor kell elkezdeni körülnézni.
De előbb látni kéne, hogy mi van. Legutóbb is egy csapszeg persely szívatott meg, csontra olyan volt a hangja, mint egy hajtókacsapágynak:)
Szóval csak átgondoltan, különben kvasokba fog kerülni:))
Ferke01-10-2011 08:06:48 // 36096
Na de most komolyan ár szerint nézze??:)) Lehet, hogy valaki 100-ért ad egy sima bontott lutri blokkot, a másik meg 50-ért egy ugyanolyat, de benne van a pakliban, hogy az 50k-s teljesen jó:)
Hari01-10-2011 07:43:26 // 36095
Igen! Lehet, hogy egyszerűbb is meg költség takarékosabb is!
100-tól kezdődnek a fűzött blokkok. ... és 250-ig a kopl. mocik!
(Lehet, hogy valahol találsz 50-ért i fűzött blokkot. de ált. azok olyanok is! .... az olyat én inkább kidobom a vasba, min hogy eladjam!)
Az biztos, hogy sokkal jobban jársz 1 tényleg hibátlan gyári motorral, mint 1 faragott, köszörült .... - anyagilag is! - még ha kicseréled a csapágyakat és a gyűrűt is újakra!

:-)
Tom145ts30-09-2011 23:03:49 // 36094
Akkor lehet hogy érdemesebb komplett motorba gondolkodni HA tényleg ez a baj lenne?Amugy mien árban vannak a Ts motorok?
Dzsozy30-09-2011 22:23:17 // 36093
Hát barátom,ha már régóta csinálja akkor,akkor készülj,és spórolj! Nem akarlak megbántani,de ezt eljátszottad szerintem! :( Lesz ebből főtengely,hajtókar(ok),siklócsapágyak cseréje is. Olvastam már blogot, hogy a legelső koppanásnál gyorsan siklócsapágyakat cserélt a cartárs,és megúszta,de ez most így nem ebbe a kategóriába tartozik. Nekem mákom volt a főtengellyel amit Vilitől vettem, bontóban 70.000-100.000,- hajtókarok 10.000,-/db. Az enyém ehhez képest ajándék volt komplett hajtókarokkal,dugókkal,csapágyakkal. Akár bele is tehettem volna úgy ahogy volt! Persze új cuccokat kapott a vas. A szerelőd motorbontást fogja tanácsolni,és kikapja a főtengelyt. Akkor kezdj el számolgatni! A tömítésektől kezdve,a főtengely szimeringeken át, az olajszűrőig bezárólag! :(
DELFIN30-09-2011 22:09:00 // 36092
Sziasztok ,szerintetek mitől lehet az ,hogy gyújtáson rendesen világit az óra kijelzője a 145-ben , de amikor ráadom a helyzetjelzőt akkor megszűnik az óra világitása és tompitotra kapcsolva sem világit. Mi lehet a baj cartársak????????????????
EngineCoffeeTables30-09-2011 21:22:44 // 36091
Köszönöm , megnézzük!
Hari30-09-2011 20:34:35 // 36090
Szerintem jó sejtésed! ... sajnos sok TS moci halt is meg már!
Olyan, hogy "csak beteszel új csapágyat és mehetsz tovább!" ... na ezt azonnal felejtsd el!!! SOHA nem szabad ilyesmivel még próbálkozni sem! ... ha már alapjáraton is kopog, akkor semmi jóra ne számíts!
A motort kivenni, apró darabokra kell szedni és jöhet a hibafelmérés!
A sérült hk. csapágy esetében a csapágy általában megfordul a hk-ban! - kuka a hk.!CSERE!
A főtengely - ha szerencséd van! - javítható: - ft. köszörülés!
(Általában ha kopogós motorral még autókáztál is, akkor annyira megkopik - esetleg meggörbü. v. reped - a hk. csap, hogy nem köszörülhető! )
Szerintem "zsebbe nyúl és káromkodik" szitu lesz! :-(
Tom145ts30-09-2011 20:25:20 // 36089
Nekem már nagyon régóta csinálja és nem lett hangosabb...amugy meg nekem 4000-töl nem hallatszik!Vagy csak a motorhang nyomjhatja el?nemtom...
Hari30-09-2011 20:15:50 // 36088
Szerintem meg megpusztul ta főtengely forgásérzékelőd! Az imó nem szokott menet közben letiltani! ( ... hacsak teljesen nem "sült" meg!)
Ha egy működő 3000-es mocinál széthúzod a főtengely szenzor csatiját, akkor azonnal megáll!
(Megszűnik a gyújtás.)

... más jeladóra ez nem jellemző. - mérés - scop! (esetleg egy multiméter.) :-)
Dzsozy30-09-2011 20:00:18 // 36087
Hát még elég az elején elkaptuk! Alapjáraton semmi, vagy szinte semmi különösebbet nem hallottam. Ha gázfröccsöt adtam, akkor csörgött a motor. Fémes,csörgő hangot adott magasabb fordulaton.Minél magasabb fordulat,annál hangosabb volt a fémes csörgés,az olajteknő felől. Azt ajánlom, hogy még csak a beindítás gondolatát is felejtsd el. Nehogy nagyobb kárt csináljál,mint ami van most. Inkább vontasd! Ha mákod van,akkor csak csapágycsere szimplán.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.