Forum >> Szerelőműhely

HátvédRomeo20-12-2008 21:05:40 // 23286
Kicsapodott trutyi, zsiradék stb, trutyi. Szard le! Nálam is van. olaj cserénél vettem észre. Kirühőtük azt csók :DD
Kau20-12-2008 21:00:42 // 23285
Lenne egy olyan kérdésem, hogy mennyire természetes, ha ilyen időben az olajbeöntő kupak belső oldalán, ilyen világos színű, lerakódás látható? Picit ilyen krémes anyagnak tűnik. Nyáron nincs.
Vagy ez valaminek az előjele?
Olajfogyasztás 3500km alatt 1 liter. Ehhez viszont hozzá kell tennem, hogy pörgetve van a TS.
Nypee20-12-2008 16:49:24 // 23284
Sziasztok!

Vettem egy ELM327 interfészt a 145-ösömhöz. Egy átalakító kábellel rádugtam a csatlakozóra, ami az utasoldali gólyaláb fölött van, de semmi reakciót nem kaptam. Az alfa tester (http://www.alfa145.co.uk/obd.html) és a proscan alkalmazásokkal próbálkoztam.

Van valamelyikőtöknek tapasztalata ilyesmiben?

Balázs
Diesel20-12-2008 14:03:12 // 23283
Ja ésha kiveszem a gyertyát h neinduljon be és könyebben forogjon addig igazábol semmi hang nincs ha inditozok csak ha be is indul...:S
Diesel20-12-2008 14:02:01 // 23282
szegeen szaki nincs egyrészt másrészt 1 km-t sem merek vele menni azért gondolok énis hidrotőkére mert amikor beleöntöttem az olajat efektive felül volt rendesne akkor kussolt egy ideig... csak itt szegeden nemigen van szaki.
Grando20-12-2008 13:20:38 // 23281
Hááát... Ezt így távgyógyítással megmondani... Meg kéne látogatnod vmi értő embert. Ha viszont valóban valamelyik hidró baszódik, akkor leginkább csere, az olajjal együtt, különben szép lassan megkopik a folyton felütköző bütyök, és vághatod ki az adott vezérműtengelyt is. Ehhez mondjuk azért kell némi kilométer, de nem jó úgy, az tuti.
Viszont sztem ilyen nagyon hangos csattogást egy hidró nem produkál. Hengerfejtömítés? Esetleg? Amikor a TáDéban megadta magát, azt én is csattogásnak írnám le, és baszott hangos is volt. De tudja a rák. :((
Vmi tapasztalt szakihoz feltétlenül látogass el. ;))
Diesel20-12-2008 13:00:40 // 23280
akkor az lehet az nagy vlszínűségel ami ilyen brutál hangos?mert ha igen orvoslom én minél elöbb hidd el:)
Grando20-12-2008 12:08:42 // 23279
Addig fogod csattogtatni, amíg megeszi a vezműtengely bütykét. Orvosold minél előbb. ;))
Diesel20-12-2008 11:57:18 // 23278
igen énis arra gondolok h a hidrotőkék eddig is csattogtak kicsit de most brutál hangos aza valami és arra gondolok h talán nemkap rendesen olajat.. a rági olajnál azért csattogott mert szarvolt az olaj most meg azért mivel 5percig nemjárt a csattogás miatt és azért nem és ha mondjuk leveszem a szelepfedelet és öntök neki olajat és az a baja elkéne kussolnia... csak ugyebár a hidrotőke takaritáshoz kikéne venni a veztengelyt aztmeg nemakarom mertnemtudom összerakni a vezérlést utánna:S de ennek az ismerősögnek mennyire volt hangos?mert nekem eddigis csattogtak a tőkék picit meg a vezmodositó de ez most brutál hangos azért nemtudom h vajon ilyenkor mivan.
Otto20-12-2008 11:30:58 // 23277
Egy ismerősöm is így járt, mondjuk ő vett egy motort fiatba, csattogott.Olajat cserélt, szintén nem hallgatott el.Cseszekedett vele pár órát nem lett jó, megelégelte aztán kiszedte a hidrotőkéket, kimosta és azóta csendes.

Nekem olajcsere előtt volt, hogy ha alapjáraton ment sokáig akkor elkezdett csettegni.Kövér gáz párszor és elhallgatott. Meg ha sokáig állt orral lefelé, akkor az elején elkezdte mindjárt.
Aztán kapott olajat, azóta 8ezredik van benne de semmi jele a csattogásnak.:)
Diesel20-12-2008 11:07:09 // 23276
nekem ugyanez a gebasz.. csak én megkuplungoztam és naon meghuztam a teknő csavarját ami a áltora megy elrepedt gfyors leengedtem az olajat teknőt megjavitottam visszatettem és viszatöltöttem szüőn lresztül az olajat és mikor beinditottam nemvolt baj elmentem vele 12km-t aztán haza gázbowdent javitani aztán késöbb elindultam nőmhöz nem mentem vele el csak kb 1,5km-t és iszonyuan elkezdett csattogni... de brutál modon nekem is kb a szelepfedélnél...
aztán vettem bele azonnal uj formula ll olajat plusz szürőt amikor beleöntöttem beinditottam akkor már csak minden 4-5ik másodpercben volt a nagy csattanás aztán kb 2perc járatás után folyamatosan kopog csattog... de csak 1 valami tehát nem több dolog egyszwerre de olyan brutál hangos h járatni sem merem... talán az elötte lévő szar olaj nemad kenést az uj meg még nemért el oda ahová kell???vagy milehet?1métert nem merek vele menni a csapágyassághoz meg sztem tul hangos...
Átok79146TD20-12-2008 09:38:19 // 23275
Üdv.nem tudom..ilyesmire gondoltál?

www.interled.hu
Vader (a Gróf)20-12-2008 08:28:19 // 23274
Sziasztok!
LED- izzót hol találok olcsón?Volt ide feltéve egy jó oldal...Emlékszik valaki?
Köszönöm!
HátvédRomeo20-12-2008 01:04:44 // 23273
Jőváz Jó 8! :))
muzsai20-12-2008 00:33:03 // 23272
Én lassan kilépek, jó éjt mindenkinek, és köszönök mindent!
HátvédRomeo20-12-2008 00:26:25 // 23271
Tekergették nekem, utánna igaz, hogy az már a tulaj volt, igazi szaki aki tudta hány méter. De ekkor már gépen volt.
pb_20-12-2008 00:22:51 // 23270
IEn, úgy, sehogy sem ildomos.) Bár van olyan, amelyiken van rá lehetőség.
pb_20-12-2008 00:20:12 // 23269
Azok sajna Lég sokan vannak, de szinte minden területen.((
HátvédRomeo20-12-2008 00:19:49 // 23268
De főnök az akarnak lenni szervizbe, mint műszaki vezető. Full hülyén. Ezt is láttam.
HátvédRomeo20-12-2008 00:18:50 // 23267
Én olyat hallottam, hogy diákoknak azt tanitják, hogy ha látják, hogy valaki full nem ért a műszaki dologhoz, akkor erősen csóválja a fejét, és mindenféle szakmai zsargonnal mondja mekkora is a baj. Közben rutin melo,
meg hát persze a szokvnyos, hogy ez sokba lesz ,de hát kell.
Bődület!
Mikor betájoltam a szerelőnek, hol a keverék képző csavar, és ne tekergesse ész nélkül, mert úgy tudom nem illdomos, gép nélkül IE-n.
Grando20-12-2008 00:15:52 // 23266
Hát ja. Qrvára nem mindegy, hogy hova viszi az ember. Nekem meg aztán hatványozottan, mert magam nem is értek hozzá, meg eszközeim, helyem sincs az apróbb műtétekre sem. És ezzel nem vagyok egyedül. Szóval legalább erre oda kell figyelni, mert képesek megútáltatni az Alfát az emberrel, ha hagyja magát. És akkor még a lehúzásról, meg a félrediagnosztizálásról és az elbaszásról még nem is beszéltünk. Sok ám a sarlatán! :DDD
muzsai20-12-2008 00:12:22 // 23265
Hát IGEN! Vannak ilyen jóvágásu szerelők, ezt a palit azért csípem mert k..va nyugott és tényleg lelkiismeretes, Nem spórol semmivel, belerakja amit kell. Hallottam olyan szervizről (opel márkaszerviz), hogy a tanulókat arra tanitották, hogyan kell a lehető leggyorsabban visszatekerni az olajleeresztő csavart, hogy maradjon a régi olajból, 1-1,5l. Ha tudta, akkor lehetett belőle autószerelő.
Sajna, hogy ilyenek is vannak.:(
pb_20-12-2008 00:11:33 // 23264
Termosztátcs, szinte ujjgyakorlatnak számít boxeren.)) Bár amikor a sajátomat cseréltem, akkor a pókot nem szedtem le, nem volt kellemes, de + lehetett csinálni. Az is igaz, hogy vásárlás után, szinte rögtön az 1. dolog volt, amit cserélni kellett. Aztán utána már jött a tapasztalat.)))
HátvédRomeo20-12-2008 00:07:03 // 23263
Régi szerelőm még Sud korszakból. Vittem a Bestiát hozzá. Aszongya:
Termosztát cseréhez kell vagy 4 óra meló, de akár 8 is. Akkora szopás, hogy hihetetlen. Meg kell bontani a motor bizonyos részét. Hát ha szivócsonkra gondolt ja.
4 éve volt. Aszongya pumpával együtt 35K. Na mondtam szopjon le!

De atán Gabi haver csonk leszedése nélkül kicserélte. Ráadásul nekem az 5 csöves bonyolultabb termo kell az 1.7-hez. 2 óra alatt megvolt. 10K-ból amiből termo 4K volt+ új ékszij akkor már ha ott tapogatott.
Grando19-12-2008 23:59:08 // 23262
Na pont ez akartam tanácsolni, hogy ha lehet, hanyagold a jövőben az ürgét. ;))
Nagyobb melót nehogy rábízz, füldugót vagy nyugtatót meg vigyél. :DDD
Esetleg kérdezd meg a környékbeli cartársakat, hogy tudnak-e vmi megbízható Alfás szerelőt, aki nem húzza az agyadat, ha nem talál egy csavart, és nem qúr el semmit az autódon.
Én is jártam néhány ilyennél. Az egyik a TáDé tápszivattyújának hibáját a klímára akarta fogni, a másik helyen azt sem tudták mi lehet, a 3. helyen szétszedték még a 164-esem zárját, majd összerakták szarul, soha többé nem működött rendesen, a 4. helyen meg azt tanácsolták, hogy ne cseréljem ki a féktárcsákat, mert nem lehet összerakni. Eszméletlen. :(((
HátvédRomeo19-12-2008 23:54:54 // 23261
Ha garis, akko hajtsad is be!
Hát tél van ha úgy van ne kockáztass ekkora utat. Mondhatnak havat stb, és elásni elakadni na az az igazi Szörvájjvörr!
Wickey19-12-2008 23:53:07 // 23260
Behr nekem bejött.
Többen szoptak emlékeim szerint az ocsó utángyártottal.
Wickey19-12-2008 23:52:44 // 23259
najó bazzeg de ez nem rönó...
Egy R5 turbón én se cserélnék olajat, nem is beszélve a fekvőblokkos BX citromokról, de alfán még nem nagyon láttam olyat, amin szopás lenne :-))
muzsai19-12-2008 23:52:34 // 23258
Valami tipp, hogy milyen termosztátot vegyek?? Jó a legolcsóbb is vagy érdemes drágábat venni. Lang-nál láttam 9,5 ért csak nem tudom milyen.
muzsai19-12-2008 23:50:20 // 23257
Szerintem csak németótó buzi, amúgy én is lecserélném, csak vettem 1 év garanciát a kocsihoz és kell az igazolás, hogy a szervizek megvoltak. Csak ezért viszem szerelőhöz.
Garanciába aszthiszem beletartozik a termosztát is, csak még nem postázták a garikönyvet meg szerződést meg stb.
Ezt még ki tudnám várni, csak kedden utaznom kell és lehet hogy nem kockáztatok.
HátvédRomeo19-12-2008 23:43:50 // 23256
Ne haragudjon a szerelőd, de mi a nehéz egy Alfa olajcserénél??
Olajteknő leeresztő csavar kivesz, kicsurgat forró motorból. szűrőt leveszi, újat felteszi, szélét beolajozza, hogy tömités felüljön. Teknő, csavar visszatesz, éssze, nehogy ferdén menjen bele. Új olaj belecsurgat. azt Röff be a motort. Járatni 5 percig, hogy felhordja mindenhova. Ez minden autónál sztem egyforma.
muzsai19-12-2008 23:37:52 // 23255
Remélem nem fogok vele sokat találkozni :)
muzsai19-12-2008 23:36:55 // 23254
Holnap viszem olajcserére, valamit csak mond a szerelő. Igaz még az oljcserét is alig akarta válalni, mert, hogy Alfákhoz nem ért, én meg mondtam neki, hogy itt az idő elkezdeni.
Buksi19-12-2008 23:35:18 // 23253
Ezt jó tudni! ;-))
HátvédRomeo19-12-2008 23:24:38 // 23252
No problem! Azé vagyok! :-))
Buksi19-12-2008 23:24:20 // 23251
Igazán nincs mit! ;-)
HátvédRomeo19-12-2008 23:24:12 // 23250
Termonak lassan elköszönnek, de vigyél magaddal kartont csomiba, ha épp be kell takarni a motort mert elköszön. Azt figyelni menetközbe. De 70 fokkal ha mert mivel tél van, miért ne mennél óvatosan, még baja nem lesz a motornak. Viszont a hűtőventid azt ellenőrinzi kéne, nehogy egy dugóban meg felforrjon, a fenti meg rossz hőgomba hiján ne kapcsoljon be, azt akkor meg csókolnak a motornak, mert a fröcskölő viz bemos mindennek. Az míg télen kiszárad utcán, az kellemetlen fagyokat okoz. Szétfagy ezaz.
muzsai19-12-2008 23:21:10 // 23249
Köszönöm.
Buksi19-12-2008 23:20:23 // 23248
Bocsee, ezt nem tudtam! :-))
HátvédRomeo19-12-2008 23:19:25 // 23247
Javítanálak bocse: kivétel a boxer.
De TS, JTD, meg V6 igen.
Buksi19-12-2008 23:15:56 // 23246
A vízhőfoknak típustól függetlenül 85-90 fokosnak kell lennie! Ez a 60-70 elég kevés! Sztem gyorsan cseréltesd ki a termosztátot, még mielőtt elindúlnál! :-))
muzsai19-12-2008 23:09:18 // 23245
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni, hogy 147-esbe mennyinek kell lenni a viz hőfoknak? Kb 60 - 70 fokon áll, ami szerintem elég kevés. A fütést nem érzem gyengének, igaz még nincsenek minuszok. Termosztátra gyanakszom. H valaki hozzá tud szolni az megköszönném. Már 2 napja nem alszok miatta. Most fogok kb 400 km-t utazni egyirányba és nem tudom elmerjek így indulni. Kb 3 hete vettem az autót így nincs nagy tapasztalatom.
Buksi19-12-2008 23:03:20 // 23244
Sajna pedig nagyon úgy néz ki! :-((
De bízzunk benne, hogy most az egyszer tévedni fog! ;-)))
Szilárd19-12-2008 22:57:00 // 23243
Remélem nekem nem:)
Buksi19-12-2008 22:31:07 // 23242
Pedig ő megmondta! :-( :-)))
Szilárd19-12-2008 22:30:23 // 23241
Nem is szeretném:)
Buksi19-12-2008 22:28:31 // 23240
Ismered Murphy-t? :-)
Szilárd19-12-2008 22:27:58 // 23239
Remélem azért nem lesz igazad...
Bianco19-12-2008 22:26:17 // 23238
Így kezdődött nálam is..... :-(((((
Szilárd19-12-2008 22:22:43 // 23237
Akkor majd vasárnap megnézem mit tehetek vele,bár asszem szeptemberben volt tisztítva olajcserekor.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.