Forum >> Szerelőműhely

András bácsi07-08-2007 16:42:09 // 16836
A jeladó az, ami a tárcsáról veszi a jelet. :) Kis bigyó kanóccal és bosch felirattal. :)))

Szóval a hátsó csapágy a kerékaggyal egyben van, rajta az abs tárcsájával. Ez utóbbi egyesek szerint átrakható, szerintem meg nem éri meg a macerát, meg az eszetrgályos munkát.
TIbor07-08-2007 15:44:26 // 16835
Ha a tárcsának azt a fogas őrületet gondolod, akkor én jeladónak a tárcsát gondolom !
Érteeeeed???? :-)))))))
Na jó félre a tréfát ! A "csapányház" külső oldala fogas, assztem az az ABS jeladója !
tévedtem ?
Bárdiéknál ugyanis van fogas és sima külsővel is, az enyémet még nem bontottam meg melyik való bele, majd talán holnap, tehát egyenlőre nem tom !
Azért köszönöm az infót !
András bácsi07-08-2007 11:28:02 // 16834
Csak egyben. Ha a jeladónak a tárcsát gondolod.
TIbor07-08-2007 11:20:56 // 16833
Sziasztok reszelők!
Kérdésem a köv volna aki már csinált ilyesmit, van tapasztalata !
Hátsó agyban csapágyat lehet külön cserélni, vagy csak egyben a "csapágyházzal, ABS jeladóval ?
Ahogy a képeket nézem elvileg kiüthetőnek tűnk de nem biztos, hogy maga a ház kibírná az ezzel járó megpróbáltatásokat, illetve külön csapágyat sem nagyon találtam hozzá!

ÜDv: és Kösz!
András bácsi07-08-2007 08:40:08 // 16832
süsü! Msn?
süsnye07-08-2007 08:38:06 // 16831
OKsa, elvileg lesz próbára 1db gyújtó trafó + 2 modul. Azokat megpróbálom + gyertyák.
[k i z z o]07-08-2007 00:47:20 // 16830
Uaz a hatáa mint az injektortisztitónak, csak olcsóbb. vehetsz persze bele azt is.

Tisztitja a bef. szelepet. Elég agr. ahhoz, hogy a lerakodásokat oldja. nem lesz tole baja. Szoktam en is csinalni.

De szeritem nem az injektorokkal van a gond.Eloszor nézz 1 szórásképet.

Valamitol szegény / túl dús / nem birja berobbantani. Elosztó / rotor? Valahol irtam hogyan kell végigmenni kiméregetni a gyujtást.

Gyertyakép?

kizzo
András bácsi06-08-2007 21:36:06 // 16829
Én mindent elhisezk, de egy olajtérbe tekert csavar szerintem nem szokott tömíteni csak úgy magában.
süsnye06-08-2007 21:25:31 // 16828
semmiképp nem szeretném, ha úgy tűnne, h kétségbe vonom a szakértelmedet, de nem durva az egy kicsit?? :)) milyen hatást fejt az ki?
[k i z z o]06-08-2007 17:31:12 // 16827
Higitot. Drágabb fajtát.
admirális06-08-2007 11:07:17 // 16826
Valaki megy a héten a tatai bontóba Pestről? Mást kaptam mint amit kértem, és ki kéne cserélni. Már le van beszélve, csak le kellene valahogy juttatnom.
süsnye05-08-2007 16:25:12 // 16825
nitrot? mármint?
[k i z z o]05-08-2007 12:35:11 // 16824
A motronic 40 ciklus után teszi le historyba a hibát. Azert most sem artana egy hibakod olvasas.

A motronic amugy nem öntanuló:)

Azert a gyertyat probald meg cserelni. Ultrahangos tisztitás nem kell. Önts 1/2 L nitrot 1 tank benzinhez. Vagy vedd ki az injektorokat es nezd meg a szoraskepet. Esetleg valamelyik nem e folyat:) De akkor nehezen indulna.
Lelevegosodni nem igen tud, ha OK az AC. De kidolgozza 1 pillanat alatt.
Szenzorjeleket megintcsak a motronic konektoron nézd.

gyertya / gyujtás.
bzoli05-08-2007 11:21:18 // 16823
SEGÍÍTSÉÉG!!!!
kébne kölcsönbe egy vonószem mert az enyém elveszett és nemműködik a teknika!!!20 ker közelében??
süsnye05-08-2007 11:19:44 // 16822
A hiba kódot nem olvastattam ki beszerelés után, mert megkérdeztem a szakit, akihez vinni szoktam hibakód kiolvasásra, aszonta nem kell csinálni semmit, pár 10km alatt megtanulja az értékeket és kész.
Az LMM lassan kizárva, mert az enyémen mért ellenálásokkal nagyságrendileg megegyező értékeket mértem még másik 3 bontott LMMen is (mind 8Vbe való).
Én is a keverékképzésre gyanakszom. A gyertyák egyébként szintén nem volotak hatással a jelenségre. Kb. két hónapja cseréltem őket a Bosch-ra, előtte Golden L 25hld volt benne.
A lev rendszerben már az alapjárati poti is ki lett mérve és az is OK. Most marad még az üa rendszer, mert lehet, h vhol lelevegősödik. Eseteg vmely befecsi szelep xar. Télleg azt tudja vki, hogy ilyen ultrahangos tisztítást mennyiért csinálnak? Érdemes csináltatni?
A hőmérséklet jeladók is jók (a motorhőm a termosztátban és a termiszor az LMM ben is ki lett mérve, a leírás szerint jó értékeket adnak, már amennyire ki lehet következtetni belőle a helyes értéeket :) )

még azért körül nézek fals levegők után, meg amiket írtál megnézem a comp csatlakozónál. köszi! :)
[k i z z o]05-08-2007 10:19:07 // 16821
Hi,

9 honapig nm volt benne szonda: a hibakodokat beszereles utan kiolvastad?

vagy nem volt addig lambdara konfigurálva? Motronic pin27? Ha GND akkor Lambda ON. Ezt felveheted GND - rol, de akkor CO potis AFM -et kell felrakni. van ilyen is.

A torpanás biztosan nem AFM. Ha hidegen jobban csinalja, melegen meg kevesbe az akkor v. benzin, --- keves v. tuldusit hidegen. v. gyujtás

Szerintem siman lehet a Bosch Super4 is. Probalj meg belerakni 8 sima gyertyat, valami NGK -t. Lehet hogy hidegen a dusabb kevereket nem tudja gyujtani. Nekem Champion N2G vel volt ilyen, de melegen elhagyta. iszont az egy nagyon kemény gyertya.

Hidegen sem lehet elindulás után a Lambda, mivel a szonda bemelegedeseig kb. 40s nincs lambdaszabályozás.

Falsot nem sziv valahol? Szivóoldalon. Az alapjarati motor biztosan OK. Irtam it mar, hogy az nem szabalyoz semmit sem. Alapjaratot benzin + ign. adv gorbekkel allit a motronic. Amig tudja:)

Hom, jeladok? beszivott lev. hom, hfej. hom jelado. Nezd meg a jeleket kozv. a motronic labain: Lambda szabalyzo jel, hom. jeladok jelei.

Mindenkeppen a gyertyat is, Gyertyakép? AFM, alapjarati motor kizárva. Pillangó mikrokapcsoló OK?

+ a falsokat nezd meg. Szivhat a hfej - szovocso kozott is a kicsi gumiosszekötőknél is.

Ha sok a levego akkor sem megy, szegény lesz a a keverék.

lambda szenzorbol meg az utangyartott is uolyan jo. be kell rakni, ki kell mérni fűtést, aktiv jelet, es OK. legtobben rosszul kotik, mivel a labkiosztas az utangyartottnal mas, es azert mondjak NOK.

kizzo
Epy03-08-2007 16:52:15 // 16820
Hali! Szervízben is érdeklődtem, azt mondta a csákó , idézem "hát, ha kis olaj folyik az jó, ha sok az nem" szerintetek? normális a csávó? Most vagy folyhat, vagy nem! Nem? Vagy van lyuk az olajtér fele, vagy nincs! Esküszöm ez ez egész világ kész bolondok háza! Egyébként kérdeztem Pirit is ő azt mondta hogy a csvarok az olajtérben végződnek. Már nem értek semmit azt hiszem!
Alfimi03-08-2007 08:21:45 // 16819
Köszi,remélem igy lesz!
TIbor02-08-2007 19:12:35 // 16818
Sziasztok!

Hát az olajfolyás valóban nem természetes ám az említett helyen, utána kell annak járni, ilyet nem csinálnak Giorgioék sem !
Ja egyébként most cseréltem LMM-t, eredeti BOSCH csomagban, abszolut gyári cucc, házhoz szállítva jattal 48 eFt volt ! Remélem végre ez legalább jó bolt volt!
András bácsi02-08-2007 13:18:41 // 16817
Azért erre kíváncsi volnék, ki mondott ilyet? Mert ha ez így lenne, akkor tömíteni is kellene.
Epy02-08-2007 13:02:36 // 16816
Hali! megérdeklődtem több helyről is és azt mondták teljesen normális, mert sok csavar benyúlik az olajtérbe! :) igazad volt , ami az olaszokat illeti, aztán lehet sok más márkánál is így van.
András bácsi02-08-2007 09:24:38 // 16815
Ez egy nyócszelepes moto. Tök más.
Grando01-08-2007 22:33:05 // 16814
Nyilván. Viszont szép bosch dobozost csak csővel együtt adnak. Legalábbis a V6-hoz. :(( (Talán nem értetted, pénból mondtam, hogy a cső 40 rongy... ;)) )
süsnye01-08-2007 22:24:44 // 16813
egyébként, a szonda nem új, hanem az, ami anno benne volt.
süsnye01-08-2007 22:24:03 // 16812
gagyi??? előbb veszek újonnan NTK (=NGK) szondát, mint BOSCH-t. :))
RoliQ401-08-2007 22:20:45 // 16811
a lambda csak alapjáraton kutyul be a dolgokba! meg ugye ki lett mérve! ez LMM saját tapasztalatból tudom! ugyan ez volt nekem is!!!!!!!!
RoliQ401-08-2007 22:19:05 // 16810
Ezek az árak mind cső nélkül értendők... egy csövön nem megy tönkre semmi!:D
Grando01-08-2007 22:17:53 // 16809
Hát te tudod...
Csak kicsit érdekes, hogy lambda nélkül ugyanolyan, mint ezzel az új gagyi lamdával...)
RoliQ401-08-2007 22:17:03 // 16808
Én otto155 től kaptam... szerencsére jót! de tényleg lutri a használt és nem ócsó az is 10 körül van... én ajánlom az ujjat de szét kell nézni hol ócsó!
süsnye01-08-2007 22:13:05 // 16807
nem értem miért erőlteted ezt a lambdát... :)))
A leírt jelenségek akkor is megvoltak, amikor még nem volt benne szonda (9 hónapig minimum nem volt benne). Most, h be lett szerelve semmi nem változott, anank ellenére, hogy szépen dolgozik.
Szal, a szonda az ég világon semmilyen hatást nem fejtett ki a megtorpanásra ill. az alapjárat problémára... pedig én is bíztam benne, h ha bekerül, akkor ezek megszűnnek :))
Grando01-08-2007 22:11:44 // 16806
Nem alkatrészszámot adtam. Sejtettem, hogy nem V6... ;))
Attól még lehet, hogy érdemes rákérdezni, vagy utánanézni, nem?
Amikor az enyémet csereberéltük, pont volt Harinál egy 156 1.6 TS. Az univerzális szondát tették bele tán egy évvel ezelőtt, és már meghalt. Úgyhogy ezekkel télleg nem érdemes xarozni. (De egyébként asszem pont te mondtad nekem, hogy CSAK A GYÁRIT! Nem betétet, hanem az egész cuccot. Azt mégse úgy lett. Pedig a túrós meg a 2.5 sem ugyanaz...)
Grando01-08-2007 22:07:03 // 16805
Bontottat ne vegyél, mert lehet, hogy pár kilométer után ugyanúgy eljön az ideje...

Azért azt a lambdát sem ártana megnézetned diagnosztikával, mert az enyém is (a régi) matatgatott valamennyire, de már haldoklott. Belepróbáltuk az univerzálisat (vadiújan), és még rosszabb lett. A gyárival tökéletes.
süsnye01-08-2007 22:06:29 // 16804
jah... :)) bár írhattam volna. :) 155 1.8 TS 8V
András bácsi01-08-2007 22:05:14 // 16803
Rossz infot adsz, nézd meg milyen motor. :)
Grando01-08-2007 22:04:17 // 16802
Mi meat&doria légtömegmérő-betétet raktunk be. Ez kb. feleár a gyári cucchoz képest. A cső nélkül jön, csak azért nem adunk +40 rongyot. Ahogy kivettük a dobozból, láss csodát: a bosch cucc volt benne. Repül vele a vas, mint az álom! ;))))
(Na mondjuk nem kis cirkusz volt, mire megjött, de sztem ennek nézz utána, ha már cserélni kell. Márpedig ha az LMM tönkremegy, akkor már hiába bűvölöd.)
süsnye01-08-2007 22:02:05 // 16801
és hol vetted?
RoliQ401-08-2007 22:00:19 // 16800
Nekem mondod... én is így tettem:) azóta jó a gép!
süsnye01-08-2007 21:55:49 // 16799
jézusom!!
más ennyiért autót vesz. Ennyit biztos nem adok érte, akkor inkább veszek bontottat, persze vásárlás előtt kimérve. :)
süsnye01-08-2007 21:54:09 // 16798
én tettem bele itthon. Nem bosch, hanem NTK (beszerelés után ki is mértem jól működik), de ahogy írtam sztem nem az zavar be, mert eleddig be sem volt szerelve, és a leírt jelenségekre nem volt hatással a beszerelés, viszont erősebb lett és egyenletesebben húz.
Grando01-08-2007 21:48:03 // 16797
A gyári lambdát tettétek bele? Mert ha nem, az simán lehet xar...
RoliQ401-08-2007 21:47:45 // 16796
áhh ! nem ... amikor én érdeklődtem... 80E a gyári 60E a közel a gyárihoz... 20E a japán szar .. ők mondták! :) wilkernél volt ez!
süsnye01-08-2007 21:33:07 // 16795
van benyaszag a kipufban. Ma kimértük az LMM-et, még a gyári van benne, de sajnos messze nem a manualban leírt értékeket hozza. :(
Lehet ezt javíttatni?
RoliQ401-08-2007 20:17:57 // 16794
Benziszaga jün a kipufból...? de egyébként... ez LMM lesz! nekem is ilyen problémám volt....! ha csak alapjáraton lenne akkor lambda szonda is lehetne... de az felső fordulatnál nem szabályoz! asszem! na már most a LMM et tisztíthatod.. ha már szar!!!:D sokat nem érsz vele!:)
RoliQ401-08-2007 20:10:22 // 16793
a 16 szelepesé 4.4 liter!
csocsi01-08-2007 19:53:30 // 16792
Vaze akkor tényleg nem vagy valami szeencsés. Más boltot nem próbáltál még?
csocsi01-08-2007 19:52:40 // 16791
Nekem is meghalt a lambdaszondám és az alapjáraton ezt nem lehetett észrevenni. Nekem akkor nem ment a gépem :(
Skodra01-08-2007 19:49:19 // 16790
Sziasztok! Tudna valaki segíteni 2.0 TS motorban mennyi az olaj mennyiség cserénél? 3.7L körül??? Köszi!!
TIbor01-08-2007 19:47:56 // 16789
Én is arra a piszok szerencsére vetek, nem sok részem volt eddig benne!
Amikor vettem a termot, először nem jót hoztak le, plussz két út a boltig és két újabb nap!
Vízpumpát is cseréltem , mondták van a polcon ! Micsodaaaaa?
Hazaviszem, kibontom, hát az egyik fűl meg van repedve! Újabb két út a boltig plussz újabb két nap !
Hát így szoktam én vásárolni !
:-)))
TIbor01-08-2007 19:44:01 // 16788
Bálesz! Hát mindenképpen csináltass valami normális helyen diagnosztikát, elvégre a lambdasz. a kat. előtt van nem?
Amúgy ez csak az én tippem, szerintem az alapjárat-ingadozás nem a szonda miatt van, az enyémben totál nem működött, de az alapjárat stabil volt!
csocsi01-08-2007 19:42:01 // 16787
Akkor nem volt szerencséd vele. Nekem amit hoztak az tökéletesen működik, ősszel lett beletéve. Azóta télen-nyáron 90°C-on áll a mutató legtöbbször.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.