Forum >> Szerelőműhely

swan24-07-2006 11:06:32 // 12436
Aha! Én is a fűtésen gondolkodtam de arra a következtetésre jutottam primitív agyammal hogy a kipofogóban elég meleg van nem kell ott semmit fűteni. Ezek szerint tévedtem. Vagy csak a hidegindítás allatt van fűtve?
pb_24-07-2006 11:00:37 // 12435
A dupla csati a L fűtése +,- a szoló a jelvezeték, a test pedig maga a kipuf. 1 valami kerámiába foglalt érzékelő van benne, asszem oxigén tartalmat érzékel, és az változtatja a szonda ellenállását.
kando.24-07-2006 10:57:45 // 12434
Mondtam, hogy ha ez a cucc ellenállásváltozáson alapuló mérőeszköz (gy.k. távadó), akkor ki kell kompenzálni a hozzávezetések ellenállását. Szerintem ezért..
swan24-07-2006 10:49:12 // 12433
Kösz! Tudtam h csak én vagyok sügér és én nem találom:-) De miért megy bele három. Ha az ellenállás változik akkor elég 2. Miért kell 3?
pb_24-07-2006 10:30:54 // 12432
12320 hsz.
kando.24-07-2006 09:41:47 // 12431
Ok, jövő hét jó nekem is ;-) Ha kap így testet, akkor meg nem értem a 3 vezetéket... Jó lenne erről is egy rajz, hogy a 3 drót hova megy...
swan24-07-2006 09:37:28 // 12430
Azt el tudnám képzelni hogy test lenne. De mi értelme van mert a szonda bele van csavarva a kipufogóba. Szetem az azért elég masszív test lehet mert az meg a blokkra van felcsavarva.
swan24-07-2006 09:35:41 // 12429
Ha vársz kicsit lefényképezem az enyémen lévőt. Mert tök ugyanaz a csati. Most megint nemleszek a héten ma dogzok aztán megint vidéken vagyok hála istennek. Tehát marad a jövő hét. Mondjuk lehetne a hét második hetére tervezni szetem!
kando.24-07-2006 09:29:48 // 12428
Akkor nem tudom.. MErt ha a 3 vezetékből valahol a szondánál 2 össze lenne fogva, galvanikusan is, akor azé azért lehet, mert a L-szonda is ellenállásváltozást végez a füstgáz (-ban levő oxigén) hatására. S azért 3 drót van, hogy ki legyen küszöbölve a mérőponton a hozzávezetési ellenállás. Az Unonál esetleg nem azért lett elcsípve a harmadik kábel, mert az eleve test és az előző tulaj/szerelő a szondát hozzátestelte a kasztnihoz... ?? De persze látnom kéne élőben, akár a szutykon, akár az uno-n levő cuccot, hogy érdemben értelmeset nyilatkozhassak :-))) (mikor érsz rá amúgy, nem feltétlen emiatti talira, itt a szép fővárosban ?? :-))
swan24-07-2006 09:07:23 // 12427
látom egymással beszélgetünk:-))))) Nem hanem ugyanabban a csatlkaozó házban van. Attól az még két független szál! Amásik 1szál vezeték az teljeesen külön csatlakozó
kando.24-07-2006 09:04:45 // 12426
Ezt hog yérted ? A ,,kettő közös csatiban'', ez azt jeletni, össze van kötve a két vezeték a végén ?
swan24-07-2006 09:03:16 // 12425
Egyszer már kérdeztem de sajna nem találtam meg hogy hol tehát elnézést de megint megkérdezem. Miért megy 3 vezeték a lamba szondához. 2 van közös csatiban 1 meg külön. Főleg eza külön veseték érdekelne mert az az Uno-ban el van csípve! Valaki elcsípte:-(
Tommaso 15923-07-2006 23:01:25 // 12424
köszi!Az megúszta,sőt ki is tisztították,de...... Tovább gyúrúzik a cserés anyagok listája:-((( főtengelycsapágy az összes,olajcsere,szűrők,hűtővíz,meg a vezérlésnél valamelyik görgő+szíj! További nagy kérdés,h ha a főtengelycsapágyak csak kis mértékben sérültek akkor kell e köszörülni a főtengelyt????A szerelőm szerint nem,de mindenki más azt mondja,h mind1,h a csapágyak mennyire sérültek,ilyenkor köszörülni is kell!!Ez igaz??Meg pár cartárs szerint magas fordulaton kékes füst is jött??Ez mi lehet?Gyűrű,szelepszárszimmering,vagy mi???Mennyi az ideális kompresszió???Mert most meg szeretném méretni,és gondolom,ha alacsony,akkor egyértelmű a gyűrűzés is... please válaszoljatok,mert nagyon tanácstalan vagyok....
perdix15523-07-2006 13:56:16 // 12423
Gyerekek! Most komolyan...senki nem tudja hogy az első barna cső ami a mosótartályból jön...hova csatlakozik? Sehol nem látom? Vki mondja már meg!!!!!
pb_23-07-2006 12:12:43 // 12422
Gyártatni kéne hozzá.
pb_23-07-2006 12:11:29 // 12421
Felesleges az összeset cserélni, ahogy Scott is írja 1 kis hozzáértéssel +állapít6ó melyik a rossz.
pb_23-07-2006 12:09:55 // 12420
Elméletileg lehet kapni, legalábbis a 33-hoz hozza az alkatrészek között, de sztem gyakorlatilag nem.
Scott23-07-2006 11:25:14 // 12419
Elvileg, ha tudsz szerezni ugyanolyan rugót akkor simán cserélheted, de ennek nem sok esélye van :) Egyébként óvakodni kell az utángyártott tőkéktől ( pl. Ajusa ) mivel azoknál ha baj van szó szerint átszakad a tőke teteje és ledarálja a vezérműtengely bütyköt. Sok ilyet láttam már, ilyenkor a veztengely is kukás. Érdekes módon a gyári tőkéknél nem fordul elő ilyen ( legalábbis gyárinál nem láttam ilyet ).
gizmo14523-07-2006 11:23:16 // 12418
Ja végül is, innen indult az egész kérdés. Jobb 3-4-5 cserélni mint 8-at vagy 16-ot. De legalább ma is megérte olvagatni ezt a topicot. :-)
Scott23-07-2006 11:19:39 // 12417
A lényeg az, hogy egyértelműen meg lehet állapítani, hogy melyik tőke rossz és melyik nem.
gizmo14523-07-2006 11:17:53 // 12416
Köszi most már világos. De ha eltörik valamelyik rugó is, nem mehetsz be egy boltba és mondod azt hogy rugót kérsz a hydrotökébe, mert csak néznek rád bután nem?
Scott23-07-2006 11:14:32 // 12415
Van benne egy nagyobb és ha tényleg apróra szeded egy ici-pici kis rugó, ami maga a szelepé. Sajnos az évek során a koszos olajtól lerakódik benne szennyeződés, így el szokott törni ez a kis rugócska. Van olyan eset amikor a nagyobb rugó törik el.
gizmo14523-07-2006 11:05:40 // 12414
És azt nem tudod véletlen hogy, mi megy benne tönkre amikor összelehet nyomni úgy hogy, olaj is van benne? Csak kiváncsiságból kérdem.
Scott23-07-2006 10:59:39 // 12413
A hidrotőkéket az esetek 90 %-ban nem kell cserélni, elég őket megtisztítani, csak ezt a sok nagytudású nem tudja. Simán szét lehet őket szedni darabokra és úgy meg tudot pucolni őket és tesztelni is tudod, hogy működik-e a kis szelep benne. Amúgy nagyon egyszerű kis szerkezet. Az oldalamon látható szétszedve egy darab.
perdix15523-07-2006 10:33:16 // 12412
LOOOOL...de nincs még a szentélyben villany..azaz van de még nem üzemel.
Poló23-07-2006 00:32:06 // 12411
Kapcsold fel a villanyt ;-)
perdix15522-07-2006 12:27:12 // 12410
Srácok! Ezek a trehány szerelők nem illesztették össze az ablakmoso csövemet...tegnap akartam használni de nem müködött. Ma megnéztem hátha a biztosíték..de nem!!!.... a tartályból jövő keskeny barnás cső áll az égnek. Láccólag mindennek megvan a csatlakozása de ennek nem találom. Hol mehet bele a következő csatlakozásba! Vki segítsen! olyan sötét van nem látni semmit....
Bazsa7222-07-2006 12:10:18 // 12409
Köszi a segítséget! Ha készen leszek végre a szombatra maradt papírmelóval, nekiesek és kipucolom.
gizmo14522-07-2006 12:04:16 // 12408
Azzal az a gond hogy, pont a szivósor felől a piszkosabb. Ahogy levetted a szivócsőveket és ránézel látsz a pillangószelep ház négy sarkán 4 TORX csavart, azokat kell kiszedni és kiakasztani a gázbowdent és ki is jön. Ja van a hátsó felén az alapjárati-motor csatlakozója azt is lehúzni, persze csak gyújtás ráadás nélkül. Így könyen el lehet takaritani az egészet, és érdemes kitörölgetni a műanyag belsejét is amedig beérsz. Ez szokott igazán koszos lenni. Végül is ennyi.
Poló21-07-2006 23:57:51 // 12407
A motor felöli oldalon mi fogja? Én csak a csöveket húztam le róla és ott a helyén tisztítottam ki, amennyire tudtam.
Bazsa7221-07-2006 16:20:54 // 12406
:)) Hála és köszönet! Szólj, ha én is tudok segétkezni valamiben /autó szerelés kizárva :)/. Nagyon jó jazz lemezeim vannak, rohadt jó egybesült húst tudok csinálni, túrákat szervezek, meg miegymás :)) Mégegyszerköszönömszépenalássan.....
gizmo14521-07-2006 16:16:07 // 12405

Folytószelepház másnéven pillangószelepház.
A bekarikázott rész az. A motorvezérlő alatt lévő, ezt kell leszedni és kipucolni.
Bazsa7221-07-2006 16:07:32 // 12404
Köszi az infót. Meg tudod mondani egy technikai an"alfa"bétának, hogy az a folytószelepet hol találom és miképp tudnám kitisztítani?
Bazsa7221-07-2006 16:04:37 // 12403
Az még elmegy, lehet hogy gyenge a légkondihoz, de mikor megállok egy pirosnál, a fordulat ingadozik és ha jól sejtem a szíj felől fura hangok jönnek. Nem zavarna, de a Szilárd azt mondta még marad a meleg egy ideig! :))
gizmo14521-07-2006 16:04:37 // 12402
Szia! Ez természetes hogy, ha bekapcsolod a klimát elmennek a lovak. Ezt az 1,4-es igen csak észre veszi. Vagy hüvös vagy teljesítmény lesz, ez van 103Le és 129Nm :-((. Nagyobb mocinál ez nem annyira érezhető. Az ingadozás meg a folytószelepház elpiszoklódásából adódhat.
perdix15521-07-2006 15:52:26 // 12401
Szia! Na látod ez engem is érdekelne...mintha a klíma ráadása után igen megfogyatkoznának a lovak....ha kikapcs...akkor meg megtáltosodik! Erre varjunk gombot!
Bazsa7221-07-2006 15:45:00 // 12400
Üdv mindenkinek! Kis segítség kellene. Mi lehet a probléma, hogy ha a légkondi bekapcsolása után nagyon visszaesik a teljesítmény, haragosabb a motor hangja, és megálás esetén ingadozik a fordulat?! Koszos a hűtő, gyenge hozzá az aksi, szíj feszesség, vagy úgy rossz, ahogy van??? Mondjatok valami bíztatót! :) Addig is szép napot és hűvös autókázást! lol
Tommaso 15920-07-2006 09:14:32 // 12399
:-))))) Már szerintem nem tudnak sokkolni,felkészültem mindenre!Ill úgyérzem:-))))Ma dél körül hívhatom őket,mellettem két kardiológus is lesz,és majd akkor mondanak diagnózist:-((
gizmo14519-07-2006 19:36:05 // 12398
Nekem szerelőm azt mondta hogy, nem muszáj mind a 16-ot cserélni, mert ha megvan melyik oldalon (szivó vagy kipufogó) szar elég csak azokat cserélni, így rögtön csak 8db-ról van szó. De azt is mondta inkább jobb egybe mindet az a biztos. :-(( A szervizkamion se rossz ötlet, csak sokat kell rájuk várni hogy kiérjenek. :-))
Xixo19-07-2006 10:19:18 // 12397
Akkor hívd ki a gyári szervízcsapatot!! Majd jönnek a szép nagy kamionnal és megcsinálják nálatok az udvarban, persze ingyééé!!! :-))))
Tommaso 15919-07-2006 10:08:00 // 12396
Okés,köszi!Én abból indultam,ki amit egy off opelos haver mondott,h db-ja 8000 ft!De ez így sokkal barátibb:-)))Remélem nem lesz rá szükség,ma este húzzuk át az alfamágushoz,csak attól félek,h az Alfa Romeo be fog perelni hitelrontásért:-)))))))))))))))))))
Kau19-07-2006 06:53:14 // 12395
Köszönöm!
gabi alfa3319-07-2006 06:25:50 // 12394
62 ezer forint a 16 darab
Tommaso 15919-07-2006 00:33:44 // 12393
Sajnos szóba került a hidrotőke is,igaz még csak találgatás szintjén....az igaz,h ha az agyanús,akkor mind a 16-ot ki kell cserélni,mert az nem tudják belőni,h melyik hibás????Mert akkor az kb 130.000 ft:-((((((((((( Ha ez tényleg így lesz,akkor nincs erre valakinek valami jó kedvezménye?? Szerdán jön érte egy alfás miskolci szerelő,majd ő kimondja a végszót!
granturismo18-07-2006 14:51:29 // 12392
71719650, 71739628 gyári szám. Dayco PI 166 SHPN 240H 6927Ft
Kau18-07-2006 14:27:04 // 12391
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy milyen típusú/cikkszámú vezérműszíjj kell egy 1.6 TS 146-os Alfához? (2000-es évj.) Ha valaki márka szerint is megtudná nézni, akkor Gatesnek a száma is kellene.
Wikicica17-07-2006 18:49:47 // 12390
:-))) Szia Gabi! Na megint új vélemény. Pedig már épp megbarátkoztam a gondolattal hogy nem bánt a jel ha pukkanik :-)
Wikicica17-07-2006 18:48:36 // 12389
Ok. Légzsák kivesézve. Jel marad :-) Tetőkárpit. Sztem az én autómban nincs függönylégzsák vagy hogy híjják. A kárpitot a megfelelő, ritka, nyugodt pillanatban fogom csinálni :-) Ha lebontom a borításokat meg leveszem a többi nyalánkságot, a papírra új kárpit fog menni, mert a régi teljesen megnyúlt és lassan a fejemre ereszkedik. A legolcsóbb megoldás a saját kezű :-) Vagy tudok adni bontós számot, de ott is csak lehúzzák az anyagot, így ugyanott leszel, azaz megnyúlt anyagod lesz. Tehát a legjobb egy új anyag beszerzése.
gabi alfa3317-07-2006 18:40:02 // 12388
Leszedhetd a fém jelet nyugodtan
Wikicica17-07-2006 18:39:26 // 12387
:-))) Ez nagyon jó :-) A szélvédőt könnyen fogom pótolni. Már ha utána még érdemes lenne a széjjel törött autóba rakni ;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.