Forum >> Szerelőműhely

Xixo10-08-2006 16:47:20 // 12549
Ne hálálkodj!!! Nincs mit, tényleg szívesen mentem ki érte!!! :-)))))
Robi10-08-2006 13:32:44 // 12548
Annak a sapkának semmi baja. A tömítő felület, és a két kis fém fül is sértetlen. Pontosabban az egyetlen baja, hogy csúnya a töredezett széle.
Ferke10-08-2006 06:30:07 // 12547
tudtam, hogy hozzá fogsz okoskodni! Inkább küld azt az mms-t, ha ottt vagy a bontónál -ahogy megbeszéltük-, mert még elhozol valami IFA gázolajpumpát, vagy egy hengerfejtömitést helyette...:)))
GEORGE10-08-2006 00:57:29 // 12546
Mekgájverkedőket el kell kerülni.....
Xixo10-08-2006 00:56:05 // 12545
Azzal csak az a para, hogy ha neadjisten meg Mekgájverkedi valaki és mégsenem jó, akkor elfolyhat az összes benzinetek....
GEORGE10-08-2006 00:51:51 // 12544
Nem elkébzelhetettlen...inkább mutasd meg egy műanyagosnak!!!
Xixo10-08-2006 00:37:43 // 12543
Holnap megpróbálok nézni neked egyet bontóban, elég olcsóért. Nem az igazi ez a kép, de ha jól látom, akkor ez az 55lovas I-es Puntoé, ugye??
Ferke09-08-2006 19:06:14 // 12542
Szasztok. Valaki segííccsen plíííz! Ezzt vajon meg lehet/érdeemes csináltatni valami műanyagossal??Nagyonn drága a bontott is4
Ahool a nyíl mutatja, a cső tövébeen el van repedve a műanyag.
Előre is köszönöm!!!
AwoL09-08-2006 15:45:40 // 12541
Ahoy! Van nekem egy 2.5TD, az injektor tetején van két érzékelő. Az egyikbe 1 kábel megy a másikba 2, ez a második az injektor sarkánál van, arra lenne szüksegem hogy ezt hogy hivjak, merthogy el van törve és a közepében forog a cucc, és nem tudom hogy mükodik-e vagy sem, de mindenesetre kicserélném szivesen ha tudnam hogy hogy hivják, sejtesem szerint nem ez a lambda szonda. De akkor mi? Elöre is köszi.
perdix15509-08-2006 09:03:15 // 12540
Sziasztok! Olyan gondom van hogy az olajbetöltő fedele keresztben meg van törve...így elvileg olaj is tud elmennei a fedelen keresztül! Ha valakinek van ilyen kérem szóljon! Persze hibátlan vagy uj kellene!
És felvetődött itt vmi: ha itt nincs teljes zárás, akkor elképzelhető e hogy a vezérlésmódosító mikor az adaott fordulaton bekapcsol és felnyomja az olajat a szelepfedélbe /a láncosnál igy müxik, ezért nem is romlik el/ akkor kisebb a hatásfok, mert itt a fedélnél nincs teljes lezárás..és ez a szelepfedelet is zárja!?
Fritzee07-08-2006 20:40:07 // 12539
Sziasztok! Van valakinek esetleg elfekvőben eladó Alfa 166 jobb hátsó lámpa jobb fele?
ALFAnatik07-08-2006 09:07:54 // 12538
Hello,lenne egy kerdesem. Tudja valaki mi lehet az oka annak ,hogy amikor valtok es a valtas utan tovig nyomom a gazt egyszeruen leall a motor. Ha csak felig nyomom valtas utan akkor megy. Koszi!
Poló05-08-2006 12:45:13 // 12537
És ha mondjuk nincs 3. sebesség? Beteszed 3.-ba és nincs hajtás, csak felpörög a motor, mintha üresben lenne. Ez is költséges?
Paco05-08-2006 12:37:05 // 12536
Igényes mint a legtöbb német tuning :(
csocsi04-08-2006 20:07:59 // 12535
Én valszeg más megoldást keresnék.
gabi alfa3304-08-2006 20:06:40 // 12534
Nagyon valoszinünek tartom hogy nem lesz olcso. Én olyan 70 ezer körül tippelek.
GEORGE04-08-2006 17:26:41 // 12533
Érdekes megoldás.....szerintem inkább vegyél egy ültető szettet.
Poló04-08-2006 17:05:26 // 12532
Kb. olyan lehet, mint amikor kivágnak egy-két menetet a rugóból :-)
CERO04-08-2006 17:03:50 // 12531

Na így már mindjárt más. Itt a kép is :)
Egyik barátom egy számomra ismeretlen német tuningmagazinban látta a következő megoldást ültetésre. A rugókat rugónként 2db kötélbilinccsel összehúzatjuk. A bilincseknek egymással szemben kell lenniük. Fontos, hogy két menetet teljesen szorítsuk egymáshoz, mert külömben kopogni, tud, ha berugózáskor jobban összenyomódik, mint amennyit a bilincs összehúzott. Másrészt a dinamikus terhelések miatt a csavar kilazulhat, vagy leszakadhat a menet. Ezzel egy rugó-menetnyit kb. 4 cm lehet ültetni a vason.

Mi a véleményetek, mennyire helyénvaló megoldás ez?
CERO04-08-2006 17:00:08 // 12530
Egyik barátom egy számomra ismeretlen német tuningmagazinban látta a következő megoldást ültetésre. A rugókat rugónként 2db kötélbilinccsel összehúzatjuk. A bilincseknek egymással szemben kell lenniük. Fontos, hogy két menetet teljesen szorítsuk egymáshoz, mert külömben kopogni, tud, ha berugózáskor jobban összenyomódik, mint amennyit a bilincs összehúzott. Másrészt a dinamikus terhelések miatt a csavar kilazulhat, vagy leszakadhat a menet. Ezzel egy rugó-menetnyit kb. 4 cm lehet ültetni a vason. Mi a véleményetek, mennyire helyénvaló megoldás ez?
Bonnie & Clyde04-08-2006 16:35:15 // 12529
Szerinted kb. mennyibe fog kerülni megcsináltatni?
csocsi04-08-2006 15:34:50 // 12528
Tavasszal lett kicserélve. Azt mondják ha csak hidegen csinálja akko nem a szonda a hibás. Mikor cserélte akkor valóban nem ment úgy a gép, de akkor dús tartományban állt be és nem kapott elég benyát a gép.
csocsi04-08-2006 15:32:42 // 12527
Nem tudom, de Pirit megkérdezem majd
gabi alfa3304-08-2006 14:15:01 // 12526
ha kidobálja a sebeséget akkor léptetövilla kopás van a váltoban amihez fel kell apritani a váltot. Mondanám hogy hozd el hozzám de én Szombathelyen lakom
Face04-08-2006 14:13:08 // 12525
Kollégák, milyen zsírral jó bezsírozni a sebességmérő spirálját belül? Úgy tudom hogyha nincs megfelelő kenése akkor nagyon gyorsan eldarálja a burkolatát..
Bonnie & Clyde04-08-2006 13:40:51 // 12524
Hi! Az Alfám, ha 4-diket kapcsolok, az esetek 30-35%-ban nem veszi be, vagy ha azt hiszem, hogy bevette, kiugrik sebességből. Van beszerelve váltózár (Dimondlock, de a tüskéje nincs meg, így vettük). Mi okozhatja ezt? Lehet, hogy a váltózár tett tönkre valamit a váltóban? Hová vigyem szervívbe (Bp-en)? Köszi a segítséget előre is :)
Robi04-08-2006 11:31:55 // 12523
Bosch minőség... :D
Robi04-08-2006 11:31:21 // 12522
Ezexerint mégsincs rendben a lambdaszonda. :) Persze ezer dolog lehet. De ha még a computer számára "hihető" jelet ad a lambda, akkor nem hoz hibakódot, de okozhat ilyen tüneteket. Mikor cserélted utoljára? Én láttam egy olyan 1.6 TS szervizkönyvet, amiben 10000 azaz tízezer km-enként volt lambdaszonda csere bejegyezve. :)
Robi04-08-2006 11:27:26 // 12521
Injektoros autóról van szó. :)
Trombozis03-08-2006 23:37:30 // 12520
Nekem 1.6-osat akartak 120ért. 40ezer kilométerrel.
Kau03-08-2006 20:50:11 // 12519
Nem lehet az automata szívatóval valami? Persze ezt csak mint laikus gondolom.
csocsi03-08-2006 19:41:34 // 12518
Hali:)) Hidegen mikor indítom a gépet úgy 15-20 mp-ig rekedt a hangja és az alapjárat ingadozik majdnem leáll, gázadásra egyáltalán nem reagál. Aztán beáll az alapjárat és a gázra is reagál. Csak akkor csinálja ha sokáig áll, meleg motornál nem fordul elő. A lambdaszonda és az LMM rendben, a számgép sem hoz ki semmit ezekre. Van valakinek tippje mi lehet??
ALFAnatik01-08-2006 22:54:06 // 12517
Hello,lenne egy kerdesem. Tudja valaki mi lehet az oka annak ,hogy amikor valtok es a valtas utan tovig nyomom a gazt egyszeruen leall a motor. Ha csak felig nyomom valtas utan akkor megy. Koszi!
dfg (Tanárúr)01-08-2006 22:49:08 // 12516
milyen ajánlatod van?
DCS01-08-2006 22:46:57 // 12515
komplett motor?? esetleg...,hívjál ,ha érdekes!
szifu01-08-2006 22:31:24 // 12514
hali vki megnyugtathatna, hogy ha üzemi hőfokra melegedés után elkezd folyni a hutovizem vhonnan a klimakompresszor felfogatasa felol, akkor az nem csak azt jelenti hogy motorblokk repedt?! szerelőnél van már csak egy csöppet aggódom.... (147, 1,6 TS 120LE) igy látatlanban gondolom lehetetlen a válasz, de hátha volt vkinek hasonló. üdv
dfg (Tanárúr)01-08-2006 21:50:28 // 12513
Sziasztok. kellene nekem egy 146 ti főtengely hajtókarokkal. ha valaki tud szóljon, mert el vagyok keseredve.
swan01-08-2006 11:08:22 // 12512
Városban 35fok, aszfalt forró, araszolsz! Én nem nagyon aggódnék ha 90 fölé megy víz! Szetem abban nincs semmi rendkívüli!
sztane31-07-2006 20:27:11 // 12511
mol által forgalmazottat, a terméknévre hirtelen nem emlékszem
Alfás Zoli31-07-2006 17:59:20 // 12510
Szia! Együtt érzek veled! Én is ebben a cipőben járok. 2 km után 90 fokon vagyok, városban kicsit fölötte (légkondi nélkül). Te milyen hűtőfolyadékot használsz?
sztane31-07-2006 14:50:08 // 12509
s majd elfelejtettem veletek megosztani valamit. a múltkoriban irtam arról a kollégáról, akinek megtorpanási, gyorsulási, fogyasztási gondjai voltak. megtalálta a problémát, a hátsó vmi egyedi gyártású kipufogó dobja széthullott, s lefojtotta a motort, cserével újra a régi a szekere.
sztane31-07-2006 14:47:22 // 12508
néhány napja az olajszint jelző lámpák hol egyike, hol mindkettő kigyullad, majd egy relé kattanása után a műszerfal közepén lévő elalszik, s ekkor az olajnyomás érték 0,5-1,0 barral megemelkedik. olajszintem max közeli. a hét második felében lesz egy kis időm, meg talán hűvösebb is lesz, s át tudom nézni a csatlakozókat.
sztane31-07-2006 14:43:57 // 12507
szia! nekem tavaly ilyenkor kicserélték a ventillátor mellett lévő előtét ellenállást, mikor egy pesti úton nem akart bekapcsolni a ventillátorom. most, normál közúti közlekedés esetén 120-130 utazó mellett 80-90 között áll a vizem, de városban 90 fölé megy, s ez egy kicsit zavar. igaz,hogy a motor ki és beszerelése óta elektromos zavarok jelentkeztek.
perdix15531-07-2006 14:11:01 // 12506
granturismo: köszönöm a szakmai tanácsokat..valóban feltünt ez a kis fémhengerke..de nem tudtam mi is az valójában, egyébként amit norbee mond hogy addig amíg városban se megy 100fok fölé addig nincs tul nagy baj..de ha lesz időm megnézetem. Üdv:Perdix155
granturismo31-07-2006 10:37:28 // 12505
Szia. Valszeg a hűtőventillátorok vezérlése valamikor megadta magát. Ez némely modellen (pld. az enyémen is) erősen túlbonyolított. Relék, érzékelők előtétek stb. Gondolom valaki nem akart foglakozni a javítással és ezért építette be azt a kapcsolót. Az előtétellenállásnál a képen is látszik, hogy van egy miniatűr hőbiztosíték egy pici fémcsövecske 2 kivezetéssel ez szokott megszakadni. Elektronikai boltban lehet vásárolni pár ft. Van egy számérték a hőbizti házán az a megszólalási hőmérséklet. Ugyanolyan értékűt kell venni bele. És gyárilag ponthegesztve van mivel hőbizti a forrasztóón nehogy kiolvadjon. ha cseréled rá kell stabilan csavarni fogóval és úgy forrasztani ha nincs lehetőség ponthegesztésre.
norbee31-07-2006 08:55:46 // 12504
Perdix Nekem is ugyanez volt a parám, de állítólag ez a normális. Igazából mivel városban dugóban klíma nélkül sem megy 95 fölé, asszem nincs ok az aggodalomra.
kertecs31-07-2006 08:39:08 // 12503
Ciao! Épp pénteken hekkeltük Szili155 barátom gépén a ventilátort! Nagyon felszökött a vízhőfok, hiába ment a venti, nyílt pályán is... át akartam mosni a hűtőt kívülről slaggal, megszabadítani a lamellák között felhalmozódott mocsoktól (ez meg is történt) Szedtük le a ventilátort, a csatlakozót porrá sülve találtuk... gondolom nem volt megfelelő az érintkezés, melegedett, elégett :( Nem vagyok egy villamossági szakember, de elképzelhető, hogy emiatt nem is volt meg a venti teljesítménye? Raktunk rá új csatlakozókat, most haverom szerint nagyon fasza minden : )) Ez ugyan brutál volt, nem hiszem, hogy ez a gondod. Szerintem a ellenállás viszgálatával kezdj, amiről Perdix is rakott be képet.
Tom1230-07-2006 23:13:08 // 12502
...ha működik, mindegy milyen meleg a víz, ha elindul, akkor kezd a víz hőfoka emelkedni...
Tom1230-07-2006 23:10:25 // 12501
Most csak a "gyors" fokozat működik, hőérzékelőt kell cserélni, de nem tudtam még megállni érte...:-) Ja! Egy újabb érdekesség. Ma este megint jó volt a klíma, a víz meg 95 - 100-on...
sztane30-07-2006 22:27:50 // 12500
ez szuper hétvége volt, ferrari és alfa kettős győzelmek
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.