Forum >> Szerelőműhely

Ferke14-02-2006 21:19:15 // 10486
Nem azért szállt szét a vezműfeszitő, mert elöregedett, hanem mert szétszállt a polyv szíjtól minden. ez csak hab volt a tortán, hogy még többe kerüljön...:)
Ferke14-02-2006 21:03:45 // 10485
Az tényleg így van, karosszéria elemet 100x inkább bontva, mint utángyártottat. szinte soha nem lesz már olyan az illesztés, ezt tapasztaltam én is.
András bácsi14-02-2006 21:02:28 // 10484
Ja és még egy gondolat az utángyártott cuccokról (ami mondjuk nem forgó-kopó alkatrész). Inkább veszek ugyanannyiért használt bontott darabot mondjuk karosszériaelemből, mint új utángyártottat. Azokat nagy százalékban csak farigcsálni lehet, de tökéletes nem lesz. Lást pl. az alább ajánlott lökhárítóhéjat 12e-ért.
András bácsi14-02-2006 20:59:39 // 10483
Mennyi van abban a motorban? Illetve mennyi lehetett a görgőben, amikor szétszállt? Egyébként valamikor decemberben cseréltem vezérléscuccokat faterén, és a gyári feszítő Dayco, ami szerintem nem rossz darab. A gyári vezetőgörgő SKF és fém, nem műanyag. Ami fent volt szintén SKF, de műanyag, és ugyanaz a száma. :)
Ferke14-02-2006 20:50:33 // 10482
Egyébkét óriási különbségek vannak u.gy. és u.gy. között is. Pl most az enyémhez a gyári 4ezerrel lett volna több. 10 éve ugyanott veszem az olaszautó cuccokat, és mindig mondják a srácok, ogy miből a gyárit, és miből ne. Pont a feszítőkre asszonták, hogy abból ne. Viszont képzeljétek, szétment a vezérműtengely tárcsám is, azt csak gyáriba szabadott megvennem, ugy.ban állítólag öngyilkosság.
Ferke14-02-2006 20:45:51 // 10481
Csak ezt ne mondtad volna..:) Az a jóóó gyári műanyag tört el többek között nekem. Majd felrakom a képet, érdemes látni, hogy néz ki.:)
András bácsi14-02-2006 20:43:48 // 10480
Van benne logika, de nem látsz bele, ki hogy játszik a háttérben.
Gordon14-02-2006 20:11:36 // 10479
Akkor viszont magával cseszett ki, mert a gariban cserélt anyagot meg fel kell küldenie a FAM-nak! Autóiparban dolgozom, az ügyfél panaszát, reklamált alkatrészt egyből áthárítja mindenki a gyártóra/beszállítóra! Na ott viszont nagy bukta lehet, ha kiderül, hogy a cuccok nem 5200km-et, hanem legalább 56000km-et futottak! Nem mindegy!
András bácsi14-02-2006 19:57:23 // 10478
Azért ennyire nem kiélezett a dolog. Persze van néhány érdekes gyári alkatrészár (lsd. klímakompi 350e-ért), de vannak kevésbé jelenős eltérések. Konkrét példák: 166 első kerékagycsapágy Ruville 35e, SKF 65e, gyári 43e (ez szintén Ruville) féltengely gyári 120e, egy darab normális utángyártott csukló 44e. Ezek mondjuk mindenféle kedvezmény és ismerős nélküli árak, csak összehasonlításképpen.
mesa14-02-2006 19:27:10 // 10477
Bandi, pedig DE!!! Kiveszel egy Mergából egy dugót és ott figyel rajta a KS felirat. Ha márkaszervízben rendeled, 7-8x annyiba kerül... bb18, nem csak a Schiller. Az összes Opel márkakereskedésben utángyártottat raknak be és gyárinak számlázzák ki :( Gondolom más márkaszervízek is hasonlóan járnak el. Mo.-on.
bb1814-02-2006 18:33:16 // 10476
tudni kellene hogy az olcsobbik milyen márka. az utángyártottak közt is van un. elsö beszerelésü, ami aztattat jelenti, hogy a gyárban is azt rakják be. pl gates szijjal bizti hogy nem lesz gondod. a gyári darabokrol csak annyit, hogy az opel schiller anyagbeszerzöjét ismertem, és rendszeresen összefutottam vele az unix vagy bárdi nagykerben. ezek után kb duplájáért adták mint gyári opel alkatrészt. ezzel végülis nem hazudtak nagyot, mert a dobozban ugyanaz van, csak éppen lehuzzák az autosokat.
András bácsi14-02-2006 18:31:23 // 10475
A gyári cucc ritkán gagyi, bár ott is változnak a beszállítók. Amikor pl. egy Dayco gyártmányú gyári feszítő 25e, akkor valahogy kicsit furcsa, hogy valami noname szett (vezető,feszító, szíj) egyben ugyanennyi. Lehet, hogy a dobozt és a nevet is meg kell fizetni, de nem ilyen mértékben.
András bácsi14-02-2006 18:28:30 // 10474
Contit már láttam szakadni boxeren.
András bácsi14-02-2006 18:27:37 // 10473
Persze, de a görgőknél nem a műanyag megy tönkre, hanem a csapágy. Azért inkább egy jó csapágy műanyagban, mint egy noname fémben.
András bácsi14-02-2006 18:25:42 // 10472
Láttad azokat az alkatrészeket, amiket kiszereltek? Mert lehet hogy nem történt ilyen művelet. Sajnos hallottam már ilyet saját fülemmel: leszámlázta, de nem is volt hozzá alkatrészük. :(
Karakot14-02-2006 17:57:36 // 10471
Ennek örülök, nekem is megbízható, strapabíró szíj kell, ritkán vagyok 4000 alatt :)) Köszönöm mindenkinek a tippeket, meggyőztetek.
GEORGE14-02-2006 17:49:26 // 10470
Osztom Robi véleményét! Ha lehet gates szíjjat használj. Hosszú évek óta használom eme szíjjakat. és semmi gondon nem volt vele!
Robi14-02-2006 17:45:50 // 10469
Nekem is ajánlották, és eddig még soha semmi bajom nem volt Gates szíjjal. Viszont QH (Quinton Hazell) szíjat ne vegyetek, mert az szeret elszakadni.
Karakot14-02-2006 17:43:53 // 10468
Láttam az oldaladon, hogy számodra ez szakmai kérdés :) Eddig Te vagy a második ember, aki a Gates-et javasolja. Mondanál néhány érvet? Ferke favorizálja az utángyártott feszítőt, mivel az fém. Lassan ott tartok, hogy szóba sem jöhet a gagyi gyári alkatrész :)))
Poló14-02-2006 17:33:49 // 10467
Nekem a Conti-t szokták ajánlani.
Robi14-02-2006 17:31:56 // 10466
Ha szíj, akkor Gates.
Ferke14-02-2006 16:17:55 // 10465
Nem tudom, hogy ennyire peched volt-e, vagy tényleg ennyire rosszak, de tény, hogy a gyári vezmű feszitő műanyag, és asszonya a szerelő, hogy 100%, hogy nem olyan megbízható, mint az utángyártott, ami fém görgős. És most az utánygyártottat raktam be, pedig csak 4ezerrel lett volna több.
Gordon14-02-2006 16:14:41 // 10464
Szerintem a gyári alkatrészek vagy vackok vagy engem vágtak át de piszkosul! 5200km alatt szétment a vezérműszíj feszítő és vezető görgő! V szíjat és vezérmű szíjat is 2x kellett cserélni mire nem pattogott és nyikorgott a kocsi! Mindezt garanciában de akkor is! Rémület! És mindez, az állítólagos gyári, új alkatrészekkel!
zoo14-02-2006 16:07:42 // 10463
Én a szíjak cseréjét Fiat szervízben csináltattam, ott azt mondták, hogy 1 év garanciát vállalnak rá. Ha igazán sokat hajtod a gépet, akkor beleférhet ebbe a 60e km :-)
Ferke14-02-2006 13:52:48 // 10462
Ugye?:)))
csocsi14-02-2006 13:50:37 // 10461
Ezt nem lehet íberelni, csak nehéz ilyet összehozni :-)))
Ferke14-02-2006 13:47:45 // 10460
Autodata és ePER van, de az túl nagy, hogy e-mailben átküldjem.:) Milyen rész érdekelne, mert ha addig ráér, akkor este kiollózom, és átküldöm Neked. Ha gondolod.
granturismo14-02-2006 13:45:53 // 10459
Ahogy látom az autóklub a Unix árait (Rouville-Gates) alkalmazta illetve arra tett még rá. Ha valakinek van Unix kedvezménye akkor ezekből az alkatrészárakból még komoly kedvezmény van. (legalább 20%) Szóval ki lehet hozni ugyanezt a 15eft-os szereléssel együtt 62500-ból is és akkor még nagyon drágák voltunk...
Ferke14-02-2006 13:45:24 // 10458
A szakszervíz szerintem sokkal "veszélyesebb", mint egy rendes szervíz. Szerintem az a tuti, ha magadnak beszerzel mindent, és van egy jó szerelőd, akiben megbízol, hogy jól csinálja meg, és azokból a cuccokból, amiket odaviszel. No és persze olcsó legyen..:)
DjGery14-02-2006 13:44:49 // 10457
Hali, sziasztok nincs véletlenül 146-oshoz valami szerviz vagy alkatrész leírásotok? Ha lenne el küldenétek nekem e-mailben? Előre is köszi ! Gergő E-mail cimem:barta.geri@freemail.hu
Mike.14-02-2006 13:05:13 // 10456
Ezek a tények tudatában meg biztos nem a szak szervízt választanám.
Karakot14-02-2006 12:58:30 // 10455
Az autóklubbot még nem kérdeztem, de az Alfa 1 év garit ad. Ez sajnos nekem nem a legjobb, mert éves szinten 8-10 ezer km-et megyek, az alatt pedig valószínüleg nem lesz baja. Ha pedig pl. 2 év múlva (20ezernél) valami elszáll, akkor pedig már csak röhögnek rajtam :( Pedig ez elég érdekes dolog. Hogy a fenti példámnál maradjak 20e km után, ha az egy év elteltével történik valami, akkor nem él a gari, de ha én mondjuk utazó ügynök vagyok, és 10 hónap alatt belerakok 70 ezret a kocsiba, és ekkor történik a baj, akkor fizetik a kárt???
Ferke14-02-2006 12:35:15 // 10454
Szerintem a Dayco és a pirelli teljesen jó.
Mike.14-02-2006 12:34:32 // 10453
Általában a vez. szíjra garit adnak. Ha az autóclubnál is, akkor nem kérdés, hogy kivel kell csináltattni. Szerintem. :-)
kertecs14-02-2006 12:31:19 // 10452
Remélem ide is ér majd egyszer! : )
András bácsi14-02-2006 12:05:53 // 10451
Egyetértek Önnel kolléga: ha jó minőségű, akkor nem muszáj gyárinak lenni. Sőt azt mondom,, hogy a hosszbordásszíj, és görgőinek oly mindegy mit használsz: az komoly kárt nem tud okozni. Más: rendeltem 1.4-1.6TS idomszerszámot. Ugyanannyi, mint a tied lesz.
kertecs14-02-2006 11:56:09 // 10450
Én is utángyártott cuccokkal cseréltem (1.8 TS 16V), de én általam jó nevűnek tartott gyártóktól. Pl. a dayco-pirelli helyett mindenhol a gates vez. szíjakat ajánlották, és olcsóbb is volt, ez lett. Szerintem ha írsz az autoklubos cuccokhoz gyártót, van itt pár ember (nem magamra gondolok...) aki a tapasztalatok alapján majd mond jót vagy rosszat. Az árbeli különbség amúgy nem 2 Ft : )
Seriff14-02-2006 11:53:17 // 10449
Márkaszervízről annyit, hogy jó, ha kicserélik és nem csak kifizettetik:(
mesa14-02-2006 11:47:58 // 10448
Szerintem a márkaszevízek jelentős része sem gyári alkatrészt tesz be. Ráadásul amotor összeszerelést is alkvállakozásoknak adják ki. Ez sajnos valóság. Viszont az gyári beszállítós utángyártott sem rosszabb minőség. Gondolj bele, megérné pereskedni egy gyártónak a vacak vezérműszíja miatt ? Nem. Ezért a szíjgyártók átálltak arra, hogy kitben, vezetős/feszítő görgőkkel együtt árulják termékeiket. Vagy mondjak más példát, gyári tárcsa helyett esetleg Brembot kapsz, az rosszabb ? :) Egyébként ha szakad, az nem a szíj miatt lesz leginkább, hanem valamelyik görgő fogja elnyírni a szíjat. Szíj magától nem igazán szakad el... Végül ugyis te döntesz.
Karakot14-02-2006 11:40:11 // 10447
Kicsit körbeszaglásztam, hogy pontosan mibe is kerülne nálam most egy vezérműszíj csere. Kértem az egyik alfa márkaszervíztől és az egyik autóklubtól tételes árajánlatot. Van némi árkülönbség. Vajon jobb-e, erősebb-e a gyári alkatrész ilyen esetben (ez most nem lmm, itt nincs elektronika, itt tényleg az anyagok erősségére, tartósságára gondolok)? Ha azt veszem, hogy melyik a kedvezőbb ár, akkor nincs is kérdés, irány az autóklub. Csak nehogy az legyen, hogy az esetlegesen gyengébb minőségű szíj idő előtt, mondjuk 30e km-nél szakadjon. Mert akkor már sajnálná az ember, hogy 70 ezret spórolt a dolgon. Persze ha tapasztalati tény, hogy sokan gond nélkül járkálnak nem gyári vezszíjjal, görgőkkel stb, akkor nincs is dilemma. Várom a tapasztalatokat :) Alfa szervíz: vezérműszíj 28000 feszítőgörgő 51000 vezetőgörgő 16500 vezetőgörgő 16500 munkadíj 35000 ékszíj 11000 összesen: 158000 Autóklub: vezérműszíj 12169 feszítőgörgő 31280 vezetőgörgő 12950 vezetőgörgő 12950 munkadíj 15000 ékszíj 7000 összesen: 91349
Ferke14-02-2006 10:55:14 // 10446
Na itt is leírom: Sikerült egy helyet találnom, elég korrekt áron, kedvezménnyel tudok új, utángyártott és gyári alkatrészeket. Akit érdekel valami, írja meg mi kell, és kérek rá árat. Motor, futómű, és esetleg karossszériaelemekre is vonatkozik, de sajnos régebbi (kb 92 előtti) modellekre nem.
rofri14-02-2006 10:53:14 // 10445
Tud valaki olyan helyet, ahonnan lehet szerezni diagnosztikai programot és kábelt? Persze olcsón! Kösz.
Fritzee14-02-2006 01:25:04 // 10444
Köszi előre is!
Xixo14-02-2006 00:20:54 // 10443

Hát ebből nem sok látszik, de holnap megpróbálom újra!
Robi13-02-2006 21:15:36 // 10442
Hátul 9 mm. Azt nem tudom, hogy új korukban milyen vastagok.
Dexter13-02-2006 20:40:26 // 10441
Köszi, velük beszéltem. Csak az a bajom, hogy Nekik ki kell fizetnem a 100% és majd a Casco téríti meg nekem a 90 %-ot. Az jobban feküdne, ha a biztosító harcolna a pénzéért, nem én. Ugyanakkor, ha meg megbízhatók, akkor nem keresgélek, inkább oda viszem oszt majd lesz vhogy a biztosítóval. :)) Még1szer köszi!
Poló13-02-2006 20:25:31 // 10440
És hány éves a kapitány? :DDDDDD
Gordon13-02-2006 20:22:31 // 10439
És mennyi a gyári új érték?
Gordon13-02-2006 20:08:33 // 10438
Ez elöl és hátul is érvényes?
Robi13-02-2006 19:56:43 // 10437
20,2 mm az alsó határ.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.