Forum >> Szerelőműhely

András bácsi10-02-2006 19:46:08 // 10349
A Ferodo is jó, de abból is van több alváltozat, keménység szerint. A Ferodo Racing az egyik legdrágább.
bb1810-02-2006 19:24:28 // 10348
ha jol tudom a tartályokat álltalában poliurethanbol csinálják. ezt alap esetben semmivel nem lehet ragasztani, de jol birja a höt és a nyomást. esetleg ugy lehet, hogy durva vászonnal feldörzsizni a felületet, hátha ugy jol megfogja. de akkor is valami lágyabb ragaccsal pl: ARALDITE esetleg ven amit lehet hegeszteni, de arra meg nincs garancia.
bb1810-02-2006 19:21:38 // 10347
én ajusával szerelek mindent ami nem kér kimondottan mást. még soha nem volt gondom vele. igaz, hogy nem ugy kell sok esetben lehuzni mint a gyárit. mindegyiknél meg van adva minden adat. végülis csak jok a tapasztalataim vele.
Poló10-02-2006 19:20:04 // 10346
Esetleg ha Epokit-tel próbálja vagy valami más kétkomponensű ragasztóval?
bb1810-02-2006 19:17:57 // 10345
vagy egyszerüen bele vannak ütve az adatok az élébe. persze ha még nem rohadt le rola. van amelyiknek a felületébe van belefurva egy jelzö furat ami piros. ha az eltünik akkor kuka.
bb1810-02-2006 19:15:34 // 10344
szinte bármelyik autosboltban kapsz brembot, de nem muszáj. ha más jo márkát választasz az is jo lehet. igazábol szerintem a tárcsa lehet kommerszebb is, a pofán több mulik. nekem betétben a JURID gyári minöség vált be, tárcsábol álltalában CAR tárcsát veszek. az elég jo és olcsobb fajta. szettben csak néhány spec autohoz ( pl 1-2 japcsi ) kötelezö venni, vagy tuning rendszerhez.
Vader (a Gróf)10-02-2006 19:14:21 // 10343
Ciao cartársak!Segítsetek!166-oshoz keresek jobb első fényszórót.Aki tud, kérem kersee meg.Köszönöm.
bb1810-02-2006 19:12:15 // 10342
nem muszáj. ha viszont kopott tárcsához raksz uj betétet, akkor a betétek élét le kell törni köszörüvel mer különben visitani faog. ezt leginkább megnézés után lehet kijelenteni, és persze meg kell mérni a vastagságot is, mert ha tul vékony akkor ha tovább kopik akkor leszakadhat.
bb1810-02-2006 19:09:37 // 10341
szerintem nem nagyon találsz hozzá ragasztot, mert a tartályok is olyan anyagbol készültek, hogy nem birják a ragacsot.
Robi10-02-2006 18:13:28 // 10340
Nekem anygi megfontolásból gagyi, nem telifém, osztott tömítésem van, de még nincs vele semmi gond. A Goetz viszont elég nagy név, szerintem biztos jó lesz. Viszont az Ajusa minősége gyalázatos, szívtam már vele rendesen.
Gordon10-02-2006 16:03:13 // 10339
Textar 24700HUF viszont találtam gyári első szettet 25k-ért! Akkor már inkább az!
bszl10-02-2006 15:17:35 // 10338
Sajnos már későn olvastam a hozzászólást. Osztott tömítés lett rendelve, igaz Goetz. Remélem jó lesz, mert nem tudom holnap reggelig becserélni (akkor rakjuk össze a motort (akkor ér rá a szerelő haverom)). A hengerfejeket síkoltattam meg kipucolták be is szabályozták őket (szakműhelyben), imént hoztam el. Most reménykedek, hogy ezek a Goetz-ök sokáig jól legyenek... ha már ketten is a telifémre esküdtök...
Gordon10-02-2006 15:14:29 // 10337
Nekem a Ferodo-ra mondták hogy gyárival egyező és 14780 ÁFA-san!
Gordon10-02-2006 15:13:52 // 10336
Ferodo jó?
András bácsi10-02-2006 14:52:34 // 10335
A gyári betét általában Ferodo, de lehet Textar is. Persze időlegesen változnak a beszállítók. A tárcsát nem tudom: gyárit még sosem rendeltem.
András bácsi10-02-2006 14:51:18 // 10334
Hát a hátsó élettartama simán lehet a duplája az elsőnek.
Gordon10-02-2006 14:36:55 // 10333
Apropó a gyári betétek, tárcsák vajon milyenek lehetnek?
Gordon10-02-2006 14:34:58 // 10332
Kaptam még ajánlatot Textar-ra is!? Ha már lehet választani akkor Textar vagy Ate?
Tom1210-02-2006 14:34:23 // 10331
K.b., ha csak lehet, motorfék...:-))) A legutóbbi offoson 170e-nél kellett csak hátsó betétet cserélni, 2x cseréltem elsőt, tárcsát meg egyáltalán 180e + volt benne, mikor eladtam.:-) Pedig nem szoktam "nyugdíjas tempóban" közlekedni.:-)) Az ABS-nek most sincs sok dolga, azért néha kipróbálom, működik-e még.
Cgo10-02-2006 14:29:44 // 10330
en 32000 km-nel voltam a Szamosinal, akkor azt mondta, hogy nemsokara tarcsacsere. 50000-nel azt mondtak, hogy meg nem kell, de legkozelebb mar biztos. 70000-nel azt mondtak, hogy gyanus, de 10000-et meg kibir. 80000-nel azt mondtak, hogy gyanus, de 10000-et meg kibir. 90000-nel mar rendeltem a tarcsakat, de nem raktak fel, hogy meg egy tizes siman benne van a tarcsakban. igy most 100000-nel tervezem a cseret...
András bácsi10-02-2006 14:25:43 // 10329
Akkor biztos olyan vagy, mint az idősebb Villeneuve, aki a versenyeken kétszer lépett a fékre: egyszer, amikor megállt a rajtrácson, egyszer pedig a célban. :)))
András bácsi10-02-2006 14:24:12 // 10328
Ez jó kombináció.
Tom1210-02-2006 14:15:57 // 10327
Köszi, akkor én még nagyon jól állok.:) Igaz, a fékek sokat ki szoktak bírni nálam.
Gordon10-02-2006 14:08:01 // 10326
A gyári cuccok elég horror áron vannak! Ajánlottak Brembo tárcsát, ami sokkal olcsóbb mint a gyári kb. fele! Valamint Ate betétet, ami kb. 6k-val olcsóbb! Mit érdemes venni a gyári helyett?
Tom1210-02-2006 14:07:18 // 10325
Én ITT találtam, de biztos van "közelebb" is.
swan10-02-2006 13:49:42 // 10324
Köszi. Nem ismerem de majd szerzek. OBI vagy hasonnló helyeken lehet kapni?
András bácsi10-02-2006 13:46:47 // 10323
Típusa válogatja. A legtöbben van egy kopásjelző bemarás, ameddig lehet, illetve ameddig érdemes szabályozni. Pl. egy átlag 22mm-es hűtött tárcsa olyan 20mm-ig kophat.
András bácsi10-02-2006 13:43:30 // 10322
Azért mondom, hogy nehéz ezt így behatárolni. Pl. a 166-tal az új tárcsával mentem kb. 30e-t és már egész vállas lett a lelkem. :)
András bácsi10-02-2006 13:42:10 // 10321
A Brembo is csak egy márkanév, elvileg a legtöbb típushoz gyárt.
Tom1210-02-2006 13:23:42 // 10320
Mennyi a megengedett kopás?
Gordon10-02-2006 13:21:40 // 10319
Hol tudok ilyet venni? Esetleg szett (tárcsa és fékbetét)!
Tom1210-02-2006 13:18:27 // 10318
Van betét is.
sspeed_5610-02-2006 12:49:58 // 10317
Én mentem már 120e-et is cseréig, viszont ismerek olyat aki már 70e-re teljesen elkoptatta...
Gordon10-02-2006 12:34:34 // 10316
Brembo betétet tudok felrakni a gyári AR tárcsához? Vagy Brembot csak szettben lehet venni?
pb_10-02-2006 11:56:26 // 10315
Attól függ, hogy van-e válla a tárcsának
András bácsi10-02-2006 11:53:35 // 10314
Ha jó a tárcsa: értsd nem hullámos, nincs túl nagy válla, akkor nem kell szabályozni. De 56e-nél már lehet kukás a tárcsa.
Gordon10-02-2006 11:50:00 // 10313
De gondolom 56000-nél csak nem kell cserélni!
Gordon10-02-2006 11:47:23 // 10312
Na pont ez volt a lényeg, mert Boldiék azt írték vissza, hogy tárcsa megnézése után szabályozás, de hogy az mindenképp kell! Csiki-ék meg nem foglalkoznak felszabályozással, tárcsa megnéz és csere! Itt a kérdés az hogyha jó a tárcsa, akkor a szerelési művelethez hozzátartozik e a fékbetét cseréje mellett a felszabályozás?
András bácsi10-02-2006 11:44:27 // 10311
Használatfüggő. 100e-t nem nagyon bír.
tomcsi14610-02-2006 11:44:25 // 10310
FBS paszta. Mosd le előtte ecettel. Néhány 100 forint. Megvárod míg kiszárad, mérsékelten nyomásálló is.
B-K10-02-2006 11:43:34 // 10309
Igen szigorúan ha még lehet szabályozni,ugyanis lehet,hogy olyan vékony,hogy szabályozni nem lehet,akkor viszont újat kell venned!!!
András bácsi10-02-2006 11:43:12 // 10308
Ezt a tárcsa állapota határozza meg. Alaphelyzetben nem kell.
Gordon10-02-2006 11:42:31 // 10307
Egy tárcsának azért illő 100000km-et kibírni nem? Akkor nem akarják velem 56000-nél cseréltetni a fékbetéttel együtt!
Gordon10-02-2006 11:41:01 // 10306
Fékbetéteket kell cserélnem, kérdés, hogy a tárcsákat a betét cseréjekor fel kell szabályozni vagy sem?
swan10-02-2006 09:39:40 // 10305
Van egy hajszálnyi repedés a kiegyenlítő tartályon. Szerintetek mivel ragasszam meg ideiglenesen ami bírja a hőt?????
Pat09-02-2006 20:47:03 // 10304
Kösz, de én inkább megvárom, hogy melegebb legyen és inkább nekiesem. Az a bizonyos "ököl" megoldás nem igazán illeszkedik az általam megszokott szakutasítások rendjébe. :-))
Cgo09-02-2006 20:46:04 // 10303
egyertelmuen a wide range olajat!
EDDI09-02-2006 20:04:48 // 10302
Csatlakozom! Tömitésböl csak az egybelévö fém tömitést szabad belerakni. Alfához nem találsz,csak a Chryslerhez.(U.A.) A fém tömitéseket be kell fujni viaszsprével.Ha az nincs akkor én réz sprével szoktam.(Nem kezd el rohadni,és nem eszi meg a blokk sikját) Az osztott tömitéssel mindig csak szivtam,bármilyen minöségü is volt.
109-02-2006 19:27:41 // 10301
Ja, Ja :-)))) Nem is tudtam, hogy a Te verdád van így szétbombázva...:-)) Tudnál segíteni a feltett kérdésem megválaszolásában? (hogyan lehet kivenni a km-órát könnyen a helyéről)
109-02-2006 19:24:00 // 10300
Még mindíg várom a hasznos ötleteket, használható jótanácsokat, hogy hogyan tudom óvatosan, rongálás, törés nélkül kigyógyítani a műszerfalamat a 145-ből. A kép, amit korábban kaptam már csak a kész erdményt mutatja. Ja, és én azért ennyire nem akarom szétszedni. Egy korábbi kérdésre: a 145-ös kormánykapcsolóját úgy lehet szétbontani, hogy kormányburkolatból alul négy db csavar kicsavaroz, ekkor lejön a burkolat alsó része. Ha alá nézel, akkor látsz kétoldalt egy-eyg imbuszcsavart. Ezt kivéve mozdul el a burkolat felső része. A bajuszkapcsolók tövénél elég jól látható helyen, van alul és felül egy-egy kis "karom", amit ha benyomsz, egyben ki tudod húzni a helyéről, a kapcsolót. A kormányszerkezettől úgy tudod függetleniteni, hogy a nagyobbik csatit lehúzod, így már bárhová viheted a kapcsolót. Jobban csak azért nem szedtem széjjel, mert holnap is használnom kell az autót és össze is kellet raknom. Jó időtöltést :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.