Forum >> Szerelőműhely
Magicman14-12-2015 23:53:29 // 51140
Üdv Sportágnak,
Tud valaki egy helyet, ahol normálisan szintereznek féknyerget?
Tud valaki egy helyet, ahol normálisan szintereznek féknyerget?
Csabo2212-12-2015 17:21:35 // 51139
Meg kell mozgatni a csatlakozóját. esetleg széthúzni, majd összedugni. természetesen pár perccel előtte le kell kötni az akksit. vszeg kontakthiba lépett fel. ha a csati lóg a levegőben vissza fog térni a hiba, ezért célszerű vmihez a közelében hozzákötegelni.
Ferke11-12-2015 20:13:44 // 51138
Egy kiolvasás remek lenne!:) Elég sok minden lehet, de ha palira vevős szerelőhöz mész, akkor mondjuk mindegy, hogy mit olvasol ki. Én geoval kapcsolatos problémára tippelnék, de már ez is bátorság így látatlanban:)
Pisti130010-12-2015 20:38:37 // 51137
Sziasztok!
Ismet vicceskedik a selespeedem. Ugral a kijelző az 1-3 és a 2-4 között.
Ez valoszinüleg potmeter hiba lesz. Remélem csak a poti nem pedig szetugrott a poti mozgató rudazat.
Most nincs itthon selespeed egységem ezért nem tudom megnézni hogy a vertikális mozgást figyelő poti melyik.
Beszerelt állapotban a tűzfal felőli
vagy
a sele egység tetején lévő.
Úgy rémlik hogy a tűzfal felőli az 1-2 3-4 5-r helyzetét figyeli (horizontális)
és a tetején lévő a vertikálist...
és van még a kuplung figyelő de az más.
Ötlet?
Ismet vicceskedik a selespeedem. Ugral a kijelző az 1-3 és a 2-4 között.
Ez valoszinüleg potmeter hiba lesz. Remélem csak a poti nem pedig szetugrott a poti mozgató rudazat.
Most nincs itthon selespeed egységem ezért nem tudom megnézni hogy a vertikális mozgást figyelő poti melyik.
Beszerelt állapotban a tűzfal felőli
vagy
a sele egység tetején lévő.
Úgy rémlik hogy a tűzfal felőli az 1-2 3-4 5-r helyzetét figyeli (horizontális)
és a tetején lévő a vertikálist...
és van még a kuplung figyelő de az más.
Ötlet?
kawics08-12-2015 21:01:24 // 51136
Sziasztok!
Újabb furcsaságot művel velem a szeretett kisautóm(156 SW 1.9JTD). Teljesen váratlan esetekben megtorpan. Olyan diesel létére mint amikor a benzineseknek kihagy a gyújtás vagy eldugul a gyorsító fúvóka. Kigyullad a motordiagnosztika lámpa , de a gázelvétel után mintha semmi sem történt volna megy tovább. Persze a lámpa a gyújtás levételéig világít, de megy gond nélkül a következő megtorpanásig. Teljesen mindegy hideg vagy üzem meleg állapotban ,állandó tempónál vagy gyorsításkor. Egyre gyakrabban csinálja. Szerintetek mi okozhatja? Üzemanyag rendszer( szűrő, adagoló...stb)? Elektronika? Nem szeretném ha palira vennének a szerelők... :-)
Ha valaki tapasztalt már ilyet köszönettel venném ha megosztaná velem.
Előre is köszi
Újabb furcsaságot művel velem a szeretett kisautóm(156 SW 1.9JTD). Teljesen váratlan esetekben megtorpan. Olyan diesel létére mint amikor a benzineseknek kihagy a gyújtás vagy eldugul a gyorsító fúvóka. Kigyullad a motordiagnosztika lámpa , de a gázelvétel után mintha semmi sem történt volna megy tovább. Persze a lámpa a gyújtás levételéig világít, de megy gond nélkül a következő megtorpanásig. Teljesen mindegy hideg vagy üzem meleg állapotban ,állandó tempónál vagy gyorsításkor. Egyre gyakrabban csinálja. Szerintetek mi okozhatja? Üzemanyag rendszer( szűrő, adagoló...stb)? Elektronika? Nem szeretném ha palira vennének a szerelők... :-)
Ha valaki tapasztalt már ilyet köszönettel venném ha megosztaná velem.
Előre is köszi
Skodra08-12-2015 12:45:18 // 51135
Sziasztok! Szeretnék kérdezni...Van egy jelen lévő légzsák hibakódom ,mégpedig vezető oldali függönylégzsák patron-Túl magas érték. nem lehet törölni!! Hogyan lehet javítani?Köszi!
Liquid06-12-2015 20:48:43 // 51134
miből gondolod hogy a vezmód adja?, nem hiszem hogy annak lehet ilyen hangja, az max csattogni tud akkor mikor még alacsony az olajnyomás
Szalamandra06-12-2015 12:18:09 // 51132
szükséged van még infóra,vagy már kész??
DANEEE05-12-2015 07:15:31 // 51131
Üdv! Meg tudja mondani valaki miért ad a vez.módosító éles nyekergő hangot 2000 és 2500-as fordulat között? 2.0ts előre is kösz.
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-12-2015 22:25:57 // 51130
Jó, hogy mondjátok, nekem is az első ablakmosótartályt addig kellene megnéznem , amíg a kerékdob-bélés kint van....
Mikor írtam a hsz, megint eszembe volt, átmentem festeni-tömítőzni - csak kimaradt :-p
Az olyan, hogy leellenőrizve elvileg minden OK, aztán mikor visszamegy minden kacat és már nem látom, hol ereszt , feltöltöm - azt ott áll a tócsa alatta :-s
Mikor írtam a hsz, megint eszembe volt, átmentem festeni-tömítőzni - csak kimaradt :-p
Az olyan, hogy leellenőrizve elvileg minden OK, aztán mikor visszamegy minden kacat és már nem látom, hol ereszt , feltöltöm - azt ott áll a tócsa alatta :-s
TDI7503-12-2015 18:07:23 // 51129
Szia! Nézzed át a bilincseket. Nekem kb 3 liter hűtőm folyt így el. érdekes amióta megtéptem azokat, azóta nincs szintcsökkenés. Viszont a vacsi új tartályom eleresztette magát, és folyik. Hurrááááá!!! Számlája már nincs meg. szóval a hajamra kenhetem a garanciát.
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-12-2015 17:59:18 // 51128
Szívesen, szerintem beindítva nézegesd, mert azért a fagyállós víz kültérben (sztem, még nem volt ilyenem) nagyjából nyom nélkül elpárolog a forró motorról... Hidegen viszont talán tetten érhető... Majd írd meg, mire jutottál...
Nálam is volt egy hasonló parajelenség: fogyott a fékolaj, de a fék működött, padlón nincs nyoma, csövek száraz, tartály-főfék környéke száraz. A hátsó dobban jártam 3x mostanában - minden OK. Most szedtem ki a futóművet elöl, féknyereg és a tűzfali csövezés OK... Közben a váltó csupa lucsok, a lendkerékház is, a féltengelyeknél is....
Ezeket tavaszra tervezem - mondom de nem hiányzott...Erre bakolás után pont a bak alaá tett bútorlapra kezdett csöpögni valami - mondom de fékfolyadék-szerű....Közben beugrott, hogy a váltódekni pereméről jön le a festék - a váltóolaj nem csinl ilyet tudtommal... Na, kitermeltem a teljes orrfutót+féltengelyeket , jobban hozzáférve tisztogatom a váltót - aztán csak pedanciából helyre akartam tenni a kupplung-munkahenger gumiharangját - hát tiszta (fék) olaj volt alatta! Onnan öntözte az egész "motrot" :-p Szó-szó, rég örültem ennyire hibás alkatrésznek, főleg, hogy valami 5e ft a cseréje....(nyilván a ráfordított időmet nem számolvam,főleg nem mérnökóradíjban :-)
Nálam is volt egy hasonló parajelenség: fogyott a fékolaj, de a fék működött, padlón nincs nyoma, csövek száraz, tartály-főfék környéke száraz. A hátsó dobban jártam 3x mostanában - minden OK. Most szedtem ki a futóművet elöl, féknyereg és a tűzfali csövezés OK... Közben a váltó csupa lucsok, a lendkerékház is, a féltengelyeknél is....
Ezeket tavaszra tervezem - mondom de nem hiányzott...Erre bakolás után pont a bak alaá tett bútorlapra kezdett csöpögni valami - mondom de fékfolyadék-szerű....Közben beugrott, hogy a váltódekni pereméről jön le a festék - a váltóolaj nem csinl ilyet tudtommal... Na, kitermeltem a teljes orrfutót+féltengelyeket , jobban hozzáférve tisztogatom a váltót - aztán csak pedanciából helyre akartam tenni a kupplung-munkahenger gumiharangját - hát tiszta (fék) olaj volt alatta! Onnan öntözte az egész "motrot" :-p Szó-szó, rég örültem ennyire hibás alkatrésznek, főleg, hogy valami 5e ft a cseréje....(nyilván a ráfordított időmet nem számolvam,főleg nem mérnökóradíjban :-)
Golyoka03-12-2015 16:42:47 // 51127
Sajnos a desztillált víz is megy :-D Nem dolgozik össze a víz és az olaj szerencsére! A fűtés is működik tökéletesen Klímás a gép de ki lett szedve a klímahűtő mert kukás volt azt majd jövőre :-D Az utastérben még nem éreztem semmilyen fura szagot! Lehet h át kéne néznem a csöveket?Lehet h vmelyik bilincs nincs rendesen visszarakva vagy ilyesmi! Köszönöm szépen a segítséget és jó munkát a kicsikédhez :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-12-2015 08:35:34 // 51126
Csak a fagyálló fogy vagy a desztillált víz is? :-)
Komolyra fordítva: a hengerfejet fordítva tudod nézni, a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék tetején úszó olajfilm vagy gázadásra buborékok jelzik, ha összedolgozik a víz és az olajkör...
Fűtésed van? Mert a fűtőradiátor is ereszthet, de akkor az valahol általában becsöpög az utastérbe - legalábbis klíma nélküli, azaz nem tökéletesen záró fűtő/szellőzőgépház esetén. Klímásnál nem tudom, de ott van esély , hogy bennemarad a gépházban a lötty. De nem literszám... Meg ha a radi enged, akkor a fűtésnél fagyállós levegőt nyom be az utastérbe, azt elég könnyű kiszúrni, szaga - színe alapján- uis.olyankor mintha telecigizték volna az utasteret.
Esetleg nem lehet, hogy valahol ott és úgy enged, hogy bemelegedve a forró motorról el is párolog egyből?
Még agyalgatok, ha valami eszembe jut a sajátom alatt fetrengés közben - akkor írok :-p
Komolyra fordítva: a hengerfejet fordítva tudod nézni, a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék tetején úszó olajfilm vagy gázadásra buborékok jelzik, ha összedolgozik a víz és az olajkör...
Fűtésed van? Mert a fűtőradiátor is ereszthet, de akkor az valahol általában becsöpög az utastérbe - legalábbis klíma nélküli, azaz nem tökéletesen záró fűtő/szellőzőgépház esetén. Klímásnál nem tudom, de ott van esély , hogy bennemarad a gépházban a lötty. De nem literszám... Meg ha a radi enged, akkor a fűtésnél fagyállós levegőt nyom be az utastérbe, azt elég könnyű kiszúrni, szaga - színe alapján- uis.olyankor mintha telecigizték volna az utasteret.
Esetleg nem lehet, hogy valahol ott és úgy enged, hogy bemelegedve a forró motorról el is párolog egyből?
Még agyalgatok, ha valami eszembe jut a sajátom alatt fetrengés közben - akkor írok :-p
Golyoka03-12-2015 05:31:40 // 51125
Sziasztok :-) Egy kis segítségre lenne szükségem!Azt vettem észre h szép lassan fogy a fagyállóm! 200-300 km után elment kb 1liter! Az autó nem füstöl az olajat nem eszi nincs olajsár! Hengerfejtömítésen kívül miket érdemes átnézni rajta hol mehet el a fagyálló? Vízpumpa nem rég lett cserélve! Előre is köszi a tanácsokat :-) 145 1.6 boxerről van szó
Kazes☻27-11-2015 19:44:42 // 51124
PistaFR24-11-2015 18:01:41 // 51123
Sziasztok. Magneti Marelli akksikról van valakinek tapasztalata? Az egyik francia alkatrész kereskedőnél van Run szériás akkumulátor, a 75Ah/750A-es változatot (RUN75FD) néztem ki, de 3 éven belül nem szeretnék semmikép megint cserélni. Jó választás szerintetek? Van NRGZ szériás 70Ah/640A-es is (N70DL), de külsőleg nem kisebb és csak 5€-val olcsóbb, az meg ekkora tételnél nem oszt, nem szoroz.
Liquid23-11-2015 21:25:26 // 51122
az 5W30 WRPE a DPF-hez kell, ha az nincs akkor inkább 5W40 a megfelelő. 1.9-ben nem vagyok otthon, de sztem nem fog ártani, azonfelül, hogy nem ez lett volna a megfelelő, és drágább is.
Zselé23-11-2015 19:26:25 // 51121
Sziasztok,
Ma elvittem olajcserére az autót, de nem oda, ahova szoktam (de szintén Alfa szerelőhöz). Odaadta a maradék olajat, akkor néztem, hogy ez nem a megszokott Selenia 5w40-es WR Diesel, hanem a WR 5w30. Én nem értek hozzá, úgyhogy az lenne a kérdésem, okoz-e ez gondot? 1.9 115LE JTD-ről van szó, 260 ezer km-el :)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ma elvittem olajcserére az autót, de nem oda, ahova szoktam (de szintén Alfa szerelőhöz). Odaadta a maradék olajat, akkor néztem, hogy ez nem a megszokott Selenia 5w40-es WR Diesel, hanem a WR 5w30. Én nem értek hozzá, úgyhogy az lenne a kérdésem, okoz-e ez gondot? 1.9 115LE JTD-ről van szó, 260 ezer km-el :)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szunyi23-11-2015 15:03:03 // 51120
Passz! Nekem is a szerelőm mondta, de, hogy hol volt az jó kérdés!
nagyferi8121-11-2015 20:43:00 // 51119
Köszi
Ferizöld14521-11-2015 19:28:33 // 51118
A vízhőfok jeladóra gondolsz, ami a termosztátnál van?
Mert más hőfokérzékelőt nem találtam.
Mert más hőfokérzékelőt nem találtam.
Alfa GT-Csaba20-11-2015 18:01:18 // 51117
Semmit nem kell tenned !
nagyferi8120-11-2015 17:34:26 // 51116
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy ha elemet cserélek a kulcsba utána kell valamit tenni még vagy csak tovább használom? Alfa GT
Szunyi19-11-2015 22:48:38 // 51115
Nekem is volt hadonló gondom 146osommal, meg az alapjárat is mászkált néha, meg indokolatlanul volt magasan amikor már be volt melegedve is. Egy motor hőmérsékletét érzékelő gombát cseréltünk és tünet mentes lett. Előtte tolta rá a szivatót egyfeszt, mert úgy érzékelte, hogy még hideg a motor, nekem ez miatt volt torpanása, meg néha fulladozása.
Ferizöld14519-11-2015 20:55:41 // 51114
Sziasztok!
Mitől van az A145 TS-nél, hogy kis fordulaton a gázreakció késik? Nem vészes a jelenség, de mégis zavar egy kicsit. Ezt mivel lehetne orvosolni? Kinek van ilyen tapasztalata?
Mitől van az A145 TS-nél, hogy kis fordulaton a gázreakció késik? Nem vészes a jelenség, de mégis zavar egy kicsit. Ezt mivel lehetne orvosolni? Kinek van ilyen tapasztalata?
fater00819-11-2015 17:36:20 // 51113
Segítséget kérnék 166 os kuplung főmunkahenger cseréjének menete és még egy kérdés a főmunkahenger honnan kapja az olajat?
Kimis11118-11-2015 19:47:08 // 51112
Rosszul állítják. Nekem ugyan ez volt. Vizes úton ki sem mertem menni...
Itthon megoldottam,most tökéletes.
Itthon megoldottam,most tökéletes.
Piritu - 1.000.00018-11-2015 19:46:18 // 51111
...és olyan futóművesnél voltál-e, aki a hátsó futóművet is tudja mérni? A 156-omnál nedves úton még kicsi huplira hajtva is elment a hátulja. Aztán kiderült, hogy a hátsó futómű elmászott az elsőhöz viszonyítva. Külön mérve jó volt, de együtt mérve félre ment az autó. Ráadásul csak a győri Rieglernél tudták kimérni. Állítottak rajt és jó lett. Más futóműves szerint jó volt. Többször is jártam így...
Lalli18-11-2015 19:39:51 // 51110
Köszi!
Még hozzá tartozik a dologhoz, hogy mikor indítozol akkor világít az ablakfűtés visszajelzője!
Még hozzá tartozik a dologhoz, hogy mikor indítozol akkor világít az ablakfűtés visszajelzője!
Alfás Theo18-11-2015 19:27:12 // 51109
Esetleg a mûszerfal test pontja. Kappánál anno ez volt a kiválto ok. De én csak tippelek itt.
Lalli18-11-2015 19:06:36 // 51108
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
146 1.6 TS 2000es évjárat.
A probléma a következő: a kilométerórán a napi számláló nulláz, a teljes számlálóba pedig 4 km-nél több nem megy! Amikor nulláz az óra, akkor a mutatók is kilengenek. Ha leállítom, szintén nulláz!
A kilométerórát Zsámbékon az alfások már megnézték, az elvileg jó!
Mi lehet a gond, ha van ötletetek.
Előre is köszönöm!
Segítséget kérnék!
146 1.6 TS 2000es évjárat.
A probléma a következő: a kilométerórán a napi számláló nulláz, a teljes számlálóba pedig 4 km-nél több nem megy! Amikor nulláz az óra, akkor a mutatók is kilengenek. Ha leállítom, szintén nulláz!
A kilométerórát Zsámbékon az alfások már megnézték, az elvileg jó!
Mi lehet a gond, ha van ötletetek.
Előre is köszönöm!
hansgeee8818-11-2015 18:58:55 // 51107
Sziasztok.
Még mindig nincs meg az autóm baja (Alfa Gt JTD) a lényeg hogy ha nagyobb sebességgel belemegyek egy gödörbe akkor megdobja az autó hátulját erősen oldalirányba...
Már minden ki lett cserélve ami gyanús volt.Most volt műszakin is, ott jól megcibálták és megrángatták az egész futóművet és csak a bal első lengéscsillapító ami gyenge...Akkor most mitől van hogy instabil az egész futómű? Volt már futómű beállításon is...Nem lett jobb.
Még mindig nincs meg az autóm baja (Alfa Gt JTD) a lényeg hogy ha nagyobb sebességgel belemegyek egy gödörbe akkor megdobja az autó hátulját erősen oldalirányba...
Már minden ki lett cserélve ami gyanús volt.Most volt műszakin is, ott jól megcibálták és megrángatták az egész futóművet és csak a bal első lengéscsillapító ami gyenge...Akkor most mitől van hogy instabil az egész futómű? Volt már futómű beállításon is...Nem lett jobb.
tibi6715-11-2015 12:32:20 // 51106
Köszönöm
Piritu - 1.000.00015-11-2015 12:26:31 // 51105
A Spiderbe ilyet raktam be, így.
A beépítés szerintem adja magát. A kompresszort össze kell kötni a körtökkel a mellékelt csövekkel, aztán a kompresszort elektromosan az eredeti duda helyett kell bekötni. Arra vigyázz, hogy illegális dolog, rendszám lekerülhet a vasról miatta. Nekem ezért lehet egy relén keresztül egy kapcsolóval visszakapcsolni az eredeti dudára.
A beépítés szerintem adja magát. A kompresszort össze kell kötni a körtökkel a mellékelt csövekkel, aztán a kompresszort elektromosan az eredeti duda helyett kell bekötni. Arra vigyázz, hogy illegális dolog, rendszám lekerülhet a vasról miatta. Nekem ezért lehet egy relén keresztül egy kapcsolóval visszakapcsolni az eredeti dudára.
tibi6715-11-2015 12:10:06 // 51104
Légkürtöt szeretnék beszerelni az autómba,viszont nincs beszerelési leírásom,kompresszor,légkürt,relé,ez a tartozék,kérdésem mit és hogyan kezdjek hozzá?köszi a segitséget
GTPeti14-11-2015 19:27:46 // 51103
A feszítő mutatója szerint nincs túlfeszítve. (Természetesen FHP-n nézve.) A barátom szerint a szíj valóban feszesebb, mint amilyenre ő pl. állítaná. A két felső szíjtácsa között alig lehet középen benyomni a szíjat, míg a réginek ott azért volt pár mm játéka.
[k i z z o]14-11-2015 19:23:04 // 51102
3-5 század mm a csapágy illesztése, átmérőn értve. Nem feszítettétek túl?
AlfaAttila14-11-2015 18:27:46 // 51101
Helló, tud valaki egy jó ötletet 156-os Alfa kulcsra? Kicseréltem az elemet, de nem reagál semmire, sem a központízárra és a csomagtartó sem nyílik. A kulcs mehetett tönkre vagy van valami más is benne? Válaszotokat előre is köszönöm.
GTPeti14-11-2015 17:10:41 // 51100
A szíjtárcsa sajnos jól van fent. Erre figyeltünk. Az nem túl szerencsés, hogy ez a nagy bumszli pont a csapágytól legtávolabb van.
A balansztárcsa is jól kell, hogy fent legyen, mert a balansz-szíj rendkívül egyenletesen fut. A feszítője gyakorlatilag meg sem mozdul, mikor a motor melegebb.
Tesztképpen lazítani fogunk egy picit a szíjakon. (De nem annyira, hogy olyan legyen, mint csere előtt.)
Az a baj, hogy a "szíjtárcsával és anélkül teszt" eredményét nem tudom máshogy értelmezni, csak hogy az rángatja ide-oda a főtengelyt. Még ha a hézag extrém kicsi is és mindig van ott olaj. Hülyén hangzik és én sem hittem benne. De perpill így tűnik
Világos, a felesleges zsírt le fogom törölgetni a szíj környékéről.
A balansztárcsa is jól kell, hogy fent legyen, mert a balansz-szíj rendkívül egyenletesen fut. A feszítője gyakorlatilag meg sem mozdul, mikor a motor melegebb.
Tesztképpen lazítani fogunk egy picit a szíjakon. (De nem annyira, hogy olyan legyen, mint csere előtt.)
Az a baj, hogy a "szíjtárcsával és anélkül teszt" eredményét nem tudom máshogy értelmezni, csak hogy az rángatja ide-oda a főtengelyt. Még ha a hézag extrém kicsi is és mindig van ott olaj. Hülyén hangzik és én sem hittem benne. De perpill így tűnik
Világos, a felesleges zsírt le fogom törölgetni a szíj környékéről.
[k i z z o]14-11-2015 16:51:38 // 51099
Egy fújást megérhet, csak ne szálljon a szíjakra, fújás után forgasd meg kézzel és töröld le.
Ez az olajos dolog nem valószínű, hiszen olajfilmen fut minden, leállítás után is ottmarad a szintetikus olaj, a csapágyhézag század mértékű ott.
Az ütéssel mi a helyzet?
Ez az olajos dolog nem valószínű, hiszen olajfilmen fut minden, leállítás után is ottmarad a szintetikus olaj, a csapágyhézag század mértékű ott.
Az ütéssel mi a helyzet?
GTPeti14-11-2015 14:35:22 // 51098
Ha van ott vm.szíj tárcsája és az olajpumpa között pár mm, akkor megpróbálok gyártani egy 90°-os tűt és vhogy tárcsalevétel nélkül belenyomni egy kis zsírt. (Amit amúgy jó ötletnek tartok. Igazából a szimmeringet is kicseréltem volna egyből, ha nem lenne annyira macerás a legbelső szíjtárcsa levétele. A biztonság kedvéért szimmeringet is rendeltem oda.)
Nem lenne jó ötlet egy kis láncspray-t a tengelycsonkra küldeni? (1mm-es, hosszú spray-fúvókával), teszt jelleggel.)
Nem lenne jó ötlet egy kis láncspray-t a tengelycsonkra küldeni? (1mm-es, hosszú spray-fúvókával), teszt jelleggel.)
GTPeti14-11-2015 14:17:54 // 51097
Gondolom, ha a szimmering okozná, akkor az kicsit emelkedő fordulatszámnál sem hallgatna el. Vagy tévedek?
Igen, féktisztító megvolt, de a vm.szíj fogastárcsáját csak végszükségben szedném le onnan. (A 300 Nm miat...) Az a baj, hogy megérzésem szerint, ez a fajta csiszatoló hang ilyen erősséggel nem jöhet egy kis gumidarabtól. :(
(Felvételt hamarosan készítek!)
Igen, féktisztító megvolt, de a vm.szíj fogastárcsáját csak végszükségben szedném le onnan. (A 300 Nm miat...) Az a baj, hogy megérzésem szerint, ez a fajta csiszatoló hang ilyen erősséggel nem jöhet egy kis gumidarabtól. :(
(Felvételt hamarosan készítek!)
GTPeti14-11-2015 14:14:57 // 51096
"Remélem azt nem gondolod, hogy 1mm-t lógnak a főtengelycsapágyaid? "
Nem, ilyet nem írtam. Úgy mondanám, hogy a szíjtárcsa peremének lehet gyárilag is egy kis ütése. A gyári "centírozáskor" valószínűleg nem ezt, hanem a tömegeloszlásbeli egyenetlenségeket kompenzálják.
Azt viszont írtam, hogy ékszíj NÉLKÜL is jön a hang.
A teóriám ugye úgy szól, hogy alapjáraton alacsony az olajnyomás, így az olajfilm is "gyengébb". Ha ekkor terheled a tengelyt talán előfordulhat, hogy érintkezik fém a fémmel. De nagyon remélem, hogy NEM. Mind felcsavarozott főtengely szíjtárcsa, mind a szíjak terhelik a tengelyt. A különbség csak az, hogy vm. szíj nélkül nem tudom kipróbálni. :)
Ha egy kis gázt adok, megszűnik a hang.
Nem, ilyet nem írtam. Úgy mondanám, hogy a szíjtárcsa peremének lehet gyárilag is egy kis ütése. A gyári "centírozáskor" valószínűleg nem ezt, hanem a tömegeloszlásbeli egyenetlenségeket kompenzálják.
Azt viszont írtam, hogy ékszíj NÉLKÜL is jön a hang.
A teóriám ugye úgy szól, hogy alapjáraton alacsony az olajnyomás, így az olajfilm is "gyengébb". Ha ekkor terheled a tengelyt talán előfordulhat, hogy érintkezik fém a fémmel. De nagyon remélem, hogy NEM. Mind felcsavarozott főtengely szíjtárcsa, mind a szíjak terhelik a tengelyt. A különbség csak az, hogy vm. szíj nélkül nem tudom kipróbálni. :)
Ha egy kis gázt adok, megszűnik a hang.
[k i z z o]14-11-2015 09:17:54 // 51095
Várj, most olvasom újra. Lehet elmostad a főtengely szimeringet? Féktisztító volt? A szennyvédő ajak ha szárazon fut, akkor annak van szép hangja, könnyen megég, azt nem keni semmi. Meg szoktam tömni a szimering 2 éle között szintetikus nagy fordulatú zsírral pl. szimering cserekor.
Tompa injekciós tűvel finoman az ajkat nem roncsolva tudsz kenni ott. Persze ne üssön a tárcsa se.
Tompa injekciós tűvel finoman az ajkat nem roncsolva tudsz kenni ott. Persze ne üssön a tárcsa se.
[k i z z o]14-11-2015 09:07:14 // 51094
Remélem azt nem gondolod, hogy 1mm-t lógnak a főtengelycsapágyaid?
Ilyen kijelentés után mérnöki pályára nem javasollak:)
Valami nem kerül rendesen a helyére a főtengely ékszíjtárcsánál. Vagy az illeszkedő felületek rosszak.
A főtengely vége nem üthet. De hogy mindent kizárj, órázd ki, majd órázd ki tárcsával is.
Itt kiderül: axiális vagy radiális ütése van? Ez alapján rá fogsz jönni, hol a baj.
A hang valószínű azért jön, mert a v profil V szárán feszülve válik le a szíj, nem fut le a helyén.
Ilyen kijelentés után mérnöki pályára nem javasollak:)
Valami nem kerül rendesen a helyére a főtengely ékszíjtárcsánál. Vagy az illeszkedő felületek rosszak.
A főtengely vége nem üthet. De hogy mindent kizárj, órázd ki, majd órázd ki tárcsával is.
Itt kiderül: axiális vagy radiális ütése van? Ez alapján rá fogsz jönni, hol a baj.
A hang valószínű azért jön, mert a v profil V szárán feszülve válik le a szíj, nem fut le a helyén.
GTPeti13-11-2015 23:15:25 // 51093
Kieg.: Az egyedüli változás a szíjcsere előtti állapothoz képest a szíjak feszessége. Mindkettő jóval lazább volt a csere előtt. (99%, hogy nem az új görgők egyike adja a hangot.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
436
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?