Forum >> Szerelőműhely
Kimis11121-09-2015 12:41:33 // 50886
szerintem pofon egyszerűen megoldható :)
atis_166jtd21-09-2015 08:09:51 // 50885
Sajna nincs. Mindenképpen valami kis szerkezet kell. Én nem foglalkoztam a témával, de valamit fel kell áldozni az ügy érdekében. Ha erre rászánod magad akkor lehet ötletem de csak emilben.
.......................20-09-2015 22:22:03 // 50884
az a5 ben egy sima rugo van ,
Liquid20-09-2015 22:08:00 // 50883
mert ha a csomagtér belsejében lenne a mechanizmus, már akkor sokkal könnyebb lenne a dolog
Liquid20-09-2015 22:07:24 // 50882
számtalan olyan autó van :)
engem inkább az érdekel, hogy konkrétan a 159 berlinához hogy tudom megoldani...
engem inkább az érdekel, hogy konkrétan a 159 berlinához hogy tudom megoldani...
.......................20-09-2015 21:49:53 // 50881
Nézz meg egy audi a5 öt ,az olyan
Liquid20-09-2015 21:32:51 // 50880
nincs valami konkrétabb tipped merre, hogyan? Már egy csomót gugliztam a kérdés felvetése előtt és azóta is, említésre méltó eredmény nélkül :(
barkoczi tesók20-09-2015 09:07:44 // 50879
Sziasztok!
Van egy GTV V6 Turbóm és valamiért nincs elegendő turbó nyomás.Úgy 0.5 bárig fel megy de ennyi.Mi lehet a baja hol mehet el?Nem rég volt turbó csere,a csöveket át néztem nem láttam hogy valamelyik lyukas lenne,a coolert kitakarítottam.
Van egy GTV V6 Turbóm és valamiért nincs elegendő turbó nyomás.Úgy 0.5 bárig fel megy de ennyi.Mi lehet a baja hol mehet el?Nem rég volt turbó csere,a csöveket át néztem nem láttam hogy valamelyik lyukas lenne,a coolert kitakarítottam.
Orosz19-09-2015 17:41:12 // 50878
Én egy ilyen megoldást láttam youtubeon:
https://www.youtube.com/watch?v=huwOL6DS9q4
Azt hiszem a srác rugókat használ, de nem vagyok benne biztos.
https://www.youtube.com/watch?v=huwOL6DS9q4
Azt hiszem a srác rugókat használ, de nem vagyok benne biztos.
Csibcsa19-09-2015 11:36:33 // 50877
Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy a 166os 2.0 v6 tb manuális váltót rá lehet e rakni 3.0 v6 automata helyett?
janikiraly19-09-2015 05:21:54 // 50876
Köszönöm a válaszodat, végig megyek az izzítási ágon.
A fék probléma megvételkor is fennállt, de még nem lett kiküszöbölve. Gondolom diagnosztika többet fog mutatni.
Szervízkönyve van esetleg valamelyikőtöknek 156 SW 2003 facelifthez lehetőleg angolul?
Üdv.
A fék probléma megvételkor is fennállt, de még nem lett kiküszöbölve. Gondolom diagnosztika többet fog mutatni.
Szervízkönyve van esetleg valamelyikőtöknek 156 SW 2003 facelifthez lehetőleg angolul?
Üdv.
BoXeR & Italy8717-09-2015 23:07:19 // 50875
Sziasztok. Nemrég vettem egy 146 Boxert és olyan problémám van vele hogy hidegen mikor elíndÍtom akkor olyan hangja van mint ha szelelne a kipufogó.Amikor kicsit bemelegszik akkor kicsit enyhül de zavaró.Levettem a kipufogó csövet tömítés csere meg volt vissza raktam de ugyan az.Úgy hallani mintha a katalizátorból jönne nem tudom mi van vele?esetleg ha valaki tudna tanácsot adni aszt meg köszönném.
Liquid17-09-2015 20:54:05 // 50874
lenne meglepetés mikor a kolegák felnyitják :D
Mr. Z17-09-2015 18:36:17 // 50873
vagy egy gecc! nagy rugót teszel be és amikor kipattintja a zárat akkor akkor fel is pattan :D :D bezárni nehéz lesz de akkor már van szabad kezed hisz bepakoltál :D :D
atis_166jtd17-09-2015 16:56:05 // 50872
Fogasléc, vagyis fogas ív plusz motor kell hozzá. Nézz körűl offos autókban hogy van megcsinálva.
Liquid17-09-2015 12:56:26 // 50871
Erősen foglalkoztat a csomagtérajtó elektromos felnyitásának gondolat :)
Van valakinek tippje, merre, hogyan lehetne nézelődni?
Gondolom valami elektromosan működő "gázrugó"-val lehetne a legkisebb fjdalommal megoldani.
Viszont nem igazán tudom, hogy lehet ilyet találni, vagy olyat aki foglalkozik ilyen megoldásokkal.
Van valami ötletetek?
Van valakinek tippje, merre, hogyan lehetne nézelődni?
Gondolom valami elektromosan működő "gázrugó"-val lehetne a legkisebb fjdalommal megoldani.
Viszont nem igazán tudom, hogy lehet ilyet találni, vagy olyat aki foglalkozik ilyen megoldásokkal.
Van valami ötletetek?
Alfás Theo16-09-2015 14:30:25 // 50870
Sima 1.9 td blokkon csavar fogja fel a nívó pálcát illetve O gyűrű volt alatta.
Nem volt egy leányálom cserélni a kis hely miatt. Jtd-n még nem néztem.
Nem volt egy leányálom cserélni a kis hely miatt. Jtd-n még nem néztem.
donpepe916-09-2015 14:25:18 // 50869
iLL Az olajszűrő van a hőcserélőn
donpepe916-09-2015 14:23:42 // 50868
Arra gondolok én is,hogy ott dolgozhatja be a vizet az olajba.
TDI7516-09-2015 12:14:26 // 50867
És micsoda részletezéssel és precizitással írtad le. Na ilyenkor jut az eszembe amikor azt mondják hogy 20 meg 30 ezer kilométeres olajcsere periódus. Na persze... Én részemről megmaradok a 10 ezres cserénél a boxerben, de a dieselembe 8 ezrenként cseréltem.
A vm diesel megkövetelte :-) Igaz meg is hálálta.
A vm diesel megkövetelte :-) Igaz meg is hálálta.
Piritu - 1.000.00016-09-2015 12:12:07 // 50866
Nekem az olajszuron is van egy hocserelo
swan16-09-2015 11:00:45 // 50865
Erre valakinek valami ötlete?
atis_166jtd16-09-2015 07:38:54 // 50864
Azt nézd meg, hogy milyen az olajhűtőd. Ha vizes akkor ott is lehet a hiba oka. Nagyon sokvizesnél van hogy átszakad.
donpepe916-09-2015 07:14:52 // 50863
Köszönöm a választ.
Az olajszivattyúról megy két cső a víztérbe gondolom ez lehet az olaj hőcserélője az autónak erre gondolok még hogy nem-e ezen keresztül juthat be a víztérbe az olaj.
Az olajszivattyúról megy két cső a víztérbe gondolom ez lehet az olaj hőcserélője az autónak erre gondolok még hogy nem-e ezen keresztül juthat be a víztérbe az olaj.
Piritu - 1.000.00015-09-2015 21:25:49 // 50862
Innentől kezdve más csak meg kell keresni, hogy hol kerül az olaj a vízbe. Ha nem a hengerfej tömítésnél, akkor valahol olyan helyen, ahol a kettő egymás mellett van és tömítetlenség vagy repedés léphet fel. A hangsúly a "meg kell keresni"-n van. Tíz éve vagyok itt az Amorén, nem nagyon emlékszem hasonló esetre, pedig figyeltem a TS tapasztalatokat.
Amúgy vannak itt jó páran, akik komolyabban foglalkoznak Alfákkal, és sok tapasztalatuk is van, amiért megdolgoztak. A sok és sokszor ismétlődő kérdések miatt már nem annyira aktívak.
Amúgy vannak itt jó páran, akik komolyabban foglalkoznak Alfákkal, és sok tapasztalatuk is van, amiért megdolgoztak. A sok és sokszor ismétlődő kérdések miatt már nem annyira aktívak.
donpepe915-09-2015 19:10:12 // 50861
Köszi! Egy kis nosztalgiát vittél a silány életembe felidézvén 30 évvel ezelőtti tanulmányaim érdekfeszítő részleteit!!
MiszöszFőnök15-09-2015 17:29:32 // 50860
Olajfogyás egyik oka, lehet a gyűrűk/hengerfal kopása.
Itt a képen ugye a henger és benne a dugattyú. (a hajtókar bocsánatos módon kimaradt az ábrából)
1 A hengerfurat legfelső, szakasza "gyakorlatilag" nem kopik a használat során.
A 2 szakasz kopása a legintenzívebb. Ezen belül is a legfelső gyűrű felső holtponti helyzetének megfelelő kis felület a legkopottabb. (Alulról felfelé húzva ujjunkat, körmünket, ez jól érzékelhető, a hengerfal kopottságának mértékéről felületes benyomást kaphatunk, "mekkora válla van a hengernek")
A motor forgása közben egy nagyon kis időre a dugattyú a felső holtponton megáll (egyenesvonalú mozgása irányt vált), a dugattyúgyűrűk feszítése kipréseli a hengerfalon megtapadó olajat, fém a fémmel érintkezik, a folyadéksúrlódás ezen a ponton átmenetileg megszűnik. Az égéstérhez közeli, magas hőmérséklet egyébként is kedvezőtlen a kenés szempontjából.
Itt szúrok be egy képet a dugattyúgyűrűkről (a nagy gyűrűk azok) . Kedves Kau Cartárs szerintem ezeket cserélhették nálad.
A 3 szakasz kopása jóval kedvezőbb, a fent leírt kedvezőtlen hatások itt már nem érvényesülnek.
A 4 szakasz felülete oda esik, ahol (az alsó holtpontban) ismét irányt vált a dugattyú mozgása, egy pillanatra megáll. Az itt mérhető kopás meghaladja ugyan a 3. szakaszét, de elmarad a felső holtpontnál bekövetkező kopásértékektől. Ezen belül itt a legalsó gyűrű koptató hatása a legintenzívebb.
Az 5 szakasz, itt már nem jár dugattyúgyűrű, csekély mértékű a kopás.
És úgy általában az olajfogyasztás és a megfelelő minőségű olaj, szűrők, megfelelő időben történő cseréjéről:
Tipikus hengerfal kopást mutat az ábra:
A legjobb minőségű, gyakran cserélt légszűrő sem képes tökéletesen kiszűrni a motor által beszívott levegőből a finom szennyeződéseket. A kis részecskék (pl. a kemény kvarchomok) első lépcsőben a hengerfal és a dugattyú közé jutva mintegy csiszolóanyagként működnek, innen az olajba kerülve minden kenéssel ellátott helyre eljutnak.
Az ebből adódó henger-dugattyú kopás jellegzetessége a hengerfal "hordós alakúra" kopása, a legkopottabb az a hengerfal szakasz, ahol legnagyobb a dugattyú sebessége.
Az ilyen jellegű kopások teljes kiküszöbölése nem megoldható, ami nagyon nem mindegy: a kopás mértéke.
A motor karbantartásával a "hordós" kopások jelentősen csökkenthetők.
Jó minőségű légszűrő használata, gyakori cseréje, jó minőségű motorolaj használata, megfelelő időközönkénti cseréje olajszűrővel együtt, az üzemanyagszűrő előírás szerinti cseréje, ez minden amit első körben érdemes szeretett Alfánkért megtenni.
Semmiképpen nem kioktatásnak szánom az összefoglalót, ami a teljesség igénye nélkül készült, és a nagy többség számára ismert információkat tartalmaz. Én mostanában ismerkedtem meg a motorral, mint az autó szívével. Gondoltam, másnak is érdekes lehet a fenti információ.
Olajfogyásnak, ahogy írjátok Kedves Cartársak ezer más oka is lehet.
Részemről a kis 147 esem új gyűrűsor után is hangyányit eszegeti az olajat, de engem nem zavar, egyébként is havonta nézegetem, szeretgetem az autót és akkor utánatöltöm az olajat.
Na ilyesmi.
Befogtam.
Megyek megnézem, hátha valaki válaszolt a kérdésemre a HorgászVadász topikban a muflonszőrrel kapcsolatban.
Itt a képen ugye a henger és benne a dugattyú. (a hajtókar bocsánatos módon kimaradt az ábrából)
1 A hengerfurat legfelső, szakasza "gyakorlatilag" nem kopik a használat során.
A 2 szakasz kopása a legintenzívebb. Ezen belül is a legfelső gyűrű felső holtponti helyzetének megfelelő kis felület a legkopottabb. (Alulról felfelé húzva ujjunkat, körmünket, ez jól érzékelhető, a hengerfal kopottságának mértékéről felületes benyomást kaphatunk, "mekkora válla van a hengernek")
A motor forgása közben egy nagyon kis időre a dugattyú a felső holtponton megáll (egyenesvonalú mozgása irányt vált), a dugattyúgyűrűk feszítése kipréseli a hengerfalon megtapadó olajat, fém a fémmel érintkezik, a folyadéksúrlódás ezen a ponton átmenetileg megszűnik. Az égéstérhez közeli, magas hőmérséklet egyébként is kedvezőtlen a kenés szempontjából.
Itt szúrok be egy képet a dugattyúgyűrűkről (a nagy gyűrűk azok) . Kedves Kau Cartárs szerintem ezeket cserélhették nálad.
A 3 szakasz kopása jóval kedvezőbb, a fent leírt kedvezőtlen hatások itt már nem érvényesülnek.
A 4 szakasz felülete oda esik, ahol (az alsó holtpontban) ismét irányt vált a dugattyú mozgása, egy pillanatra megáll. Az itt mérhető kopás meghaladja ugyan a 3. szakaszét, de elmarad a felső holtpontnál bekövetkező kopásértékektől. Ezen belül itt a legalsó gyűrű koptató hatása a legintenzívebb.
Az 5 szakasz, itt már nem jár dugattyúgyűrű, csekély mértékű a kopás.
És úgy általában az olajfogyasztás és a megfelelő minőségű olaj, szűrők, megfelelő időben történő cseréjéről:
Tipikus hengerfal kopást mutat az ábra:
A legjobb minőségű, gyakran cserélt légszűrő sem képes tökéletesen kiszűrni a motor által beszívott levegőből a finom szennyeződéseket. A kis részecskék (pl. a kemény kvarchomok) első lépcsőben a hengerfal és a dugattyú közé jutva mintegy csiszolóanyagként működnek, innen az olajba kerülve minden kenéssel ellátott helyre eljutnak.
Az ebből adódó henger-dugattyú kopás jellegzetessége a hengerfal "hordós alakúra" kopása, a legkopottabb az a hengerfal szakasz, ahol legnagyobb a dugattyú sebessége.
Az ilyen jellegű kopások teljes kiküszöbölése nem megoldható, ami nagyon nem mindegy: a kopás mértéke.
A motor karbantartásával a "hordós" kopások jelentősen csökkenthetők.
Jó minőségű légszűrő használata, gyakori cseréje, jó minőségű motorolaj használata, megfelelő időközönkénti cseréje olajszűrővel együtt, az üzemanyagszűrő előírás szerinti cseréje, ez minden amit első körben érdemes szeretett Alfánkért megtenni.
Semmiképpen nem kioktatásnak szánom az összefoglalót, ami a teljesség igénye nélkül készült, és a nagy többség számára ismert információkat tartalmaz. Én mostanában ismerkedtem meg a motorral, mint az autó szívével. Gondoltam, másnak is érdekes lehet a fenti információ.
Olajfogyásnak, ahogy írjátok Kedves Cartársak ezer más oka is lehet.
Részemről a kis 147 esem új gyűrűsor után is hangyányit eszegeti az olajat, de engem nem zavar, egyébként is havonta nézegetem, szeretgetem az autót és akkor utánatöltöm az olajat.
Na ilyesmi.
Befogtam.
Megyek megnézem, hátha valaki válaszolt a kérdésemre a HorgászVadász topikban a muflonszőrrel kapcsolatban.
donpepe915-09-2015 15:58:04 // 50859
Köszi szépen Végül is ilyenekre lennék kíváncsi. Bár én a felújítgatásba nem mennék bele inkább keresek egy motort egyben ha ez nem jön be.Nekem konkrétan az autó nem "nagyon füstöl legalábbis nem jobban mint előtte bármelyik 1.6-os de a hűtőrendszerbe többszöri átmosás után is dőlt az olaj.Amugy mértem sűrítési végnyomást is 1 tizedes eltéréssel egyforma volt a négy hengerben.
WarbiRunner (Gyuri)15-09-2015 14:41:22 // 50858
Sziasztok! 115 lovas jtd-nél a nívópálca csatlakozásánál csepeg az olaj. HOgyan javítható? Hogy csatlakozik a nívópálca csöve a blokkba? O gyűrűsen bedug, vagy csavar, vagy..?
Kau15-09-2015 13:43:29 // 50857
Nekem volt amikor nagyon ette, de akkor volt kísérő tünet is. A hátsó lökös tele volt fekete olajpöttyel és néha olyan kék füstöt eregetett a kocsi, mint egy 30 éves wartburg.
Az előzmények: 1000km/l után átégett a hengerfej tömítés. Ezután hengerfej felújítás, síkköszörülés, szelepek rendbe rakása, nyomáspróba, vezérléscsere. Nem hogy jobb lett, hanem még szarabb. 350km/l olajfogyasztás, kék füst nagyobb fordulatnál.
Teljesen szét kellett bontani a motort és valami gyűrű a dugattyúknál volt a ludas.
Nem mondom, hogy nálad is ott a hiba, az én esetemet írtam le, mert kétszer kellett a motorhoz nyúlnom és az első ráfizetés volt. Dupla munkaköltséggel. 1.6 TS.
Az előzmények: 1000km/l után átégett a hengerfej tömítés. Ezután hengerfej felújítás, síkköszörülés, szelepek rendbe rakása, nyomáspróba, vezérléscsere. Nem hogy jobb lett, hanem még szarabb. 350km/l olajfogyasztás, kék füst nagyobb fordulatnál.
Teljesen szét kellett bontani a motort és valami gyűrű a dugattyúknál volt a ludas.
Nem mondom, hogy nálad is ott a hiba, az én esetemet írtam le, mert kétszer kellett a motorhoz nyúlnom és az első ráfizetés volt. Dupla munkaköltséggel. 1.6 TS.
donpepe915-09-2015 11:07:26 // 50856
Autószerelő vagyok és autószerelő műhelyben van az autó,1000km/1l-el nem azt mondom hogy boldog lennék de az enyémből 100km/liter fogyott el azért írtam ide mert gondoltam valakinek esetleg lehet személyes tapasztalata ezzel kapcsolatban.4edik 1.6-os ts alfám ez és az előzőekben valszek 300-400 ezer kilométerek voltak és hibátlanul működtek kis olajfogyasztással ez az első garantáltan külső belső állapota is tükrözi a szervízkönyv mellett 200 ezer alatti 1.6-osomAz feltűnt hogy az eladás előtt hengerfej tömítés csEre volt és komplett vezérlés csere. A hengerfej csavarok viszont elég könnyen lazultak levételkor.
Ede91081715-09-2015 09:22:53 // 50855
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni abban hogy hogy hívják azt a kis tömböt a magasnyomású pumpa felett ami összegyűjti a gázolajat egy csőre ( 1.9 jtdm motor 140 ló) előre is köszönöm :)
Mr. Z15-09-2015 09:16:13 // 50854
mondjuk az is más ha az égéstérbe jut meg az is ha hűtővízbe.
Én pont ezért nem bíztam a TS-be. Még olyan TS-be nem ültem amibe van 200+ és valami baja nincs.
Nekem a V6-ba van 220.000 km és eszik olyan 5000km/ 0,5-0,7L olajat.
Én pont ezért nem bíztam a TS-be. Még olyan TS-be nem ültem amibe van 200+ és valami baja nincs.
Nekem a V6-ba van 220.000 km és eszik olyan 5000km/ 0,5-0,7L olajat.
.......................15-09-2015 09:09:38 // 50853
szóval nem éri meg ,
utána kell tölteni ,és amint lehet eladni
utána kell tölteni ,és amint lehet eladni
.......................15-09-2015 09:08:16 // 50852
volt egy mazda 626 om ,
zabálta az olajat ,1..1,5 litert 1000 km re
aztán hengerfely szelepszárak ,gyürük stb.
no aztán már csak 0,5 liter /1000 km motorolajat evett
aztán tettem bele Selenia 10-60W olajat
abból 0,2..0.3 litert evett
aztán hidrotökék csattogtak,
meguntam
eladtam
és lett egy Fiat Bravo (az nem ette egyáltalán)
szóval sziszifuszi küzedelem,sosem fog megállni az olajfogyasztás olyan motornál ami egyszer zabálta
csak kihullik a hajad a sok szarakodástól
add el és vegyél mást ami nem ilyen ,nekem ez a tanácsom
például jtd 156 ot
zabálta az olajat ,1..1,5 litert 1000 km re
aztán hengerfely szelepszárak ,gyürük stb.
no aztán már csak 0,5 liter /1000 km motorolajat evett
aztán tettem bele Selenia 10-60W olajat
abból 0,2..0.3 litert evett
aztán hidrotökék csattogtak,
meguntam
eladtam
és lett egy Fiat Bravo (az nem ette egyáltalán)
szóval sziszifuszi küzedelem,sosem fog megállni az olajfogyasztás olyan motornál ami egyszer zabálta
csak kihullik a hajad a sok szarakodástól
add el és vegyél mást ami nem ilyen ,nekem ez a tanácsom
például jtd 156 ot
Mr. Z15-09-2015 09:04:33 // 50851
Hengerfej nyomáspróba, elviszed egy profi felújító műhelybe, ott beszélsz velük lehet hogy tényleg a régi csavar került vissza és a hengerfej nem sérült. De látatlanban senki nem fog tuti tippet adni, az olaj sok helyen eltűnhet a rendszerből. Ha már levettétek a hengerféléjét teljes felújítás , új tömítés, síkköszörülés, szelepek rendbetététele, hidratőkék, új csavarok. Aztán megint kibír vagy 150ezret
Piritu - 1.000.00015-09-2015 08:44:23 // 50850
Valószínűleg tegnap este óta nem járt erre, akinek ilyen gondja volt, vagy tippje lenne...
Én azzal az autószerelővel beszélném meg a kérdést, aki megbontotta a motort, és össze is fogja majd rakni. (Abszolút laikus tipp: A múltkor nem tettek bele új hengerfej csavarokat, hanem a régit tették vissza.)
Én azzal az autószerelővel beszélném meg a kérdést, aki megbontotta a motort, és össze is fogja majd rakni. (Abszolút laikus tipp: A múltkor nem tettek bele új hengerfej csavarokat, hanem a régit tették vissza.)
Piritu - 1.000.00015-09-2015 08:38:00 // 50849
1. Ki kell mérni az izzító gyertyákat, a rosszat meg kicserélni. (...vagy akár mindet) Ha nem az akkor az izzító relé, vagy bármi más...
2. "a fékre gyanakszok" - akkor meg kell nézni a fékeket. Lehetőleg olyan embernek, aki ért hozzá, mert a fék nem játék! A távgyógyítás csak a TV-ben működik.
Szerelő ügyben innen 260 km-ről nem tudok segíteni: Gondolom miután megvetted az autót elvitted egyhez, aki a vétel utáni dolgokat megnézte/megcsinálta rajta.
2. "a fékre gyanakszok" - akkor meg kell nézni a fékeket. Lehetőleg olyan embernek, aki ért hozzá, mert a fék nem játék! A távgyógyítás csak a TV-ben működik.
Szerelő ügyben innen 260 km-ről nem tudok segíteni: Gondolom miután megvetted az autót elvitted egyhez, aki a vétel utáni dolgokat megnézte/megcsinálta rajta.
donpepe915-09-2015 08:01:25 // 50848
????????????????? Valaki?
donpepe914-09-2015 20:04:34 // 50847
szöveg...szöveg...Ha valakinek esetleg lenne tapasztalata segítségét kérném a most vásárolt 1.6 ts-em drasztikus olajfogyásának gyógyítása közben vagyok. Most vettük le a hengerfejet amit elküldtem felújításra mert a szelepvezetők kopottak voltak és a szelepfészkek is át voltak égve. Valószínű hogy mielőtt hozzám került h.fej tömítést cseréltek rajta.Egy biztos valamilyen módon olaj kerül a hűtőrendszerbe azt még nem tudom hogy van-e összefüggés de a hengerfej csavarok elég könnyen megindultak.mintha nem lettek volna meghúzva,az autóból a víz látszólag nem fogyott csak az olaj és jól ment csendesen járt a vizet nem forralta::: TIPP???
janikiraly14-09-2015 17:54:50 // 50846
Sziasztok!
Több problémát is tapasztaltam az Alfámon megvásárlása óta (156, 1.9 jTD, 115LE), ezekre kérnék tanácsokat Tőletek:
-gyújtás ráadásakor izzítás visszajelző max. 2 másodpercig világít, majd elalszik, beindulás után kb. 30 másodpercig villog, elvileg ezzel jelzi a hibát. Hogy lehetne kideríteni, hogy mi a pontos baja? Így tél előtt fontosnak tartanám.
-hallom üresben az autó elejéből, hogy valami fémesen súrolódik, a fékre gyanakszok, jellemzően 98km/h és 120km/h sebességnél ringatózok az autóban, olyan, mintha be-befogna 2-3 másodpercenként (ABS esetleg?). Néha kb. 2200-as és 2400-as fordulatszámokon sokkal érezhetőbben megfogja az autót, és nyikorog is.
Mennyiért lehetne a dolgot megcsinálni szerintetek? Esetleg ismertek megbízható, gyors és megfizethető szerelőt Nagykáta környékén? Az autó napi használatban van munkába, így sokáig nem tudnám nélkülözni.
Köszi előre is a válaszokat.
Több problémát is tapasztaltam az Alfámon megvásárlása óta (156, 1.9 jTD, 115LE), ezekre kérnék tanácsokat Tőletek:
-gyújtás ráadásakor izzítás visszajelző max. 2 másodpercig világít, majd elalszik, beindulás után kb. 30 másodpercig villog, elvileg ezzel jelzi a hibát. Hogy lehetne kideríteni, hogy mi a pontos baja? Így tél előtt fontosnak tartanám.
-hallom üresben az autó elejéből, hogy valami fémesen súrolódik, a fékre gyanakszok, jellemzően 98km/h és 120km/h sebességnél ringatózok az autóban, olyan, mintha be-befogna 2-3 másodpercenként (ABS esetleg?). Néha kb. 2200-as és 2400-as fordulatszámokon sokkal érezhetőbben megfogja az autót, és nyikorog is.
Mennyiért lehetne a dolgot megcsinálni szerintetek? Esetleg ismertek megbízható, gyors és megfizethető szerelőt Nagykáta környékén? Az autó napi használatban van munkába, így sokáig nem tudnám nélkülözni.
Köszi előre is a válaszokat.
swan14-09-2015 12:35:23 // 50845
Hozzáértők segtségét szeretném kérni.
147-es kuplung légtelenítés. A kinyomócspágy tetején van egy légtelenítő szelep szerű kinövés de nem az. Legalábbis csavar nincs rajta :) Hogyan kell légteleníteni szakszerűen? Most ügyeskedve meg lett oldva és ki is emel de hogyan kell szakszerűen. Olvastam fiatoknál egy fecskendős megoldást hogy itt kell visszafelé nyomni a rendszet és a tartály felé kilégteleníteni. Ezt még nem próbáltam.
147-es kuplung légtelenítés. A kinyomócspágy tetején van egy légtelenítő szelep szerű kinövés de nem az. Legalábbis csavar nincs rajta :) Hogyan kell légteleníteni szakszerűen? Most ügyeskedve meg lett oldva és ki is emel de hogyan kell szakszerűen. Olvastam fiatoknál egy fecskendős megoldást hogy itt kell visszafelé nyomni a rendszet és a tartály felé kilégteleníteni. Ezt még nem próbáltam.
swan12-09-2015 23:36:47 // 50844
Remélem nem sértöddél meg atis_166jtd! Nem volt szándékunkban. Te is elmondtál egy lehetséges megoldást és mi is. Mindenki megtalálja a neki megfelelőt😉
feri199512-09-2015 21:18:52 // 50842
Üdvözlet!
Segítségeteket szeretném kérni pár probléma megoldásához! (146 1.6 TS)
1, Első indításkor ráadom a gyújtást megvárom még elalszik minden visszajelző lámpa elindul a motor, de pár másodperc után lefullad a kocsi 2. indításra tökéletes!
2, Szegény kis Alfámnak nagyon csúnya "diesel" hangja van és minimálisan ingadozik az alapjárat olvasgattam már itt, hogy a vezérlésmódosító romolhatott el ennek a cseréje kb. mennyibe kerülhet?
3, A klímának a kondenzvize sajnálatos módon nem a földre megy ki, hanem az anyós ülésnél a kesztyűtartó mögött folyik ki az utastérbe!
4, A műszerfalon egy kis hibajelző lámpa néha kigyullad sajnos nem találtam róla semmilyen infót, ha valaki megtudná mondani hogy ez milyen hibára utalhat nagyon hálás lennék!(sajnos a nevét nem tudom de képet linkelem alul)
5, Hirtelen, nagyobb gázadáskor a motor mintha "behörkölne" nem akar úgy gyorsulni ahogy kéne ez is a vezérlésmódosító miatt lehet esetleg?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Segítségeteket szeretném kérni pár probléma megoldásához! (146 1.6 TS)
1, Első indításkor ráadom a gyújtást megvárom még elalszik minden visszajelző lámpa elindul a motor, de pár másodperc után lefullad a kocsi 2. indításra tökéletes!
2, Szegény kis Alfámnak nagyon csúnya "diesel" hangja van és minimálisan ingadozik az alapjárat olvasgattam már itt, hogy a vezérlésmódosító romolhatott el ennek a cseréje kb. mennyibe kerülhet?
3, A klímának a kondenzvize sajnálatos módon nem a földre megy ki, hanem az anyós ülésnél a kesztyűtartó mögött folyik ki az utastérbe!
4, A műszerfalon egy kis hibajelző lámpa néha kigyullad sajnos nem találtam róla semmilyen infót, ha valaki megtudná mondani hogy ez milyen hibára utalhat nagyon hálás lennék!(sajnos a nevét nem tudom de képet linkelem alul)
5, Hirtelen, nagyobb gázadáskor a motor mintha "behörkölne" nem akar úgy gyorsulni ahogy kéne ez is a vezérlésmódosító miatt lehet esetleg?
Válaszotokat előre is köszönöm!
atis_166jtd11-09-2015 15:31:22 // 50841
Csak hogy tudjátok ez egy hőkioldó ami sajna a sok rázkodástól sajna megszakad. Hogy melyik mikor azt ki tudja. Aki nem meri megcsinálni nem kell vanni kell bintottat vagy ujjat. Az hogy melyik az olcsobb mindenki döntse el maga. Én csak ajánlottam, hogy át lehet hidalni, mert semmi veszély nincs benne. Ha baj van vagy az ellenállás ég el, vagy a biztit veri ki. Én itt lezártam a témát.
Zozo8511-09-2015 14:12:43 // 50840
Köszönöm
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2015 12:06:54 // 50839
kettő feszítő van meg egy vezető...egyben is lehet cserélni vagy csak a rossz alkatrészeket..
Zozo8511-09-2015 11:53:23 // 50838
Sziasztok
156 2,4 jtd 20v-be ha kezd hangja lenni az ékszíjnak akkor a csere
- hosszbordás szíj
- hosszbordás szíj feszítő csapágy
- Vezető görgő
Ezeket kell ilyenkor cserélni ha jól tudom, esetleg más?
Esetleg valaki cserélt már csak szíjat?
Előre is köszönöm
156 2,4 jtd 20v-be ha kezd hangja lenni az ékszíjnak akkor a csere
- hosszbordás szíj
- hosszbordás szíj feszítő csapágy
- Vezető görgő
Ezeket kell ilyenkor cserélni ha jól tudom, esetleg más?
Esetleg valaki cserélt már csak szíjat?
Előre is köszönöm
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-09-2015 10:21:07 // 50837
ja, az a "vezető biztosítékok egyike" , még az én 25 éves verdámban is 30A - "kortárs" autókban akár még ettől is nagyobb lehet...Nekem is szar, nyáron elkezdte ellődözni a biztit szép kis villanásokkal - eszembe sincs meghekkölni , majd ha lesz időm rendesen nekiállni, akkor biztosan meglesz az oka...
nyomaték csak 1 mondat erejéig: általában ezeknél a kis nyomatékú kapcsolatoknál nem a csavar tart ténylegesen, hanem valami bordás, kúpos, stb.. alakzáras kapcsolat , a csavar csak arra van, hogy az alkatrészek a helyükön maradjanak ....
(mint az OFF ácsok, akiknek szintén azt próbálom magyarázni, hogy a fagerenda-fagerenda kapcsolatnál az erőt a fakötés adja át és a szög csak az elmozdulás ellen van - ehhez képest sokszor még össze sem ér a két elem, a 200-as szög szabadon megy a levegőben 1-2 centit is akár .-p ) ON
nyomaték csak 1 mondat erejéig: általában ezeknél a kis nyomatékú kapcsolatoknál nem a csavar tart ténylegesen, hanem valami bordás, kúpos, stb.. alakzáras kapcsolat , a csavar csak arra van, hogy az alkatrészek a helyükön maradjanak ....
(mint az OFF ácsok, akiknek szintén azt próbálom magyarázni, hogy a fagerenda-fagerenda kapcsolatnál az erőt a fakötés adja át és a szög csak az elmozdulás ellen van - ehhez képest sokszor még össze sem ér a két elem, a 200-as szög szabadon megy a levegőben 1-2 centit is akár .-p ) ON
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
482
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?