Forum >> Szerelőműhely
kando.14-07-2005 19:33:28 // 7085
A fickó is azt mondta, ez veszélyes, mert kieshet és beszorul a dob és a fék közé, vagy más helyre, aztán akkor tényleg gáz van.
Kiszedte Ő is, meg ilyen ,,trükköt'' (,,okosságot'') én sem kérek bele, az ilyen helyeken legyen minden okés (fék, kerék, felfüggesztés), inkább megállni tudjak az autóval, mint meg nem állni...
:-))
bb1814-07-2005 19:29:45 // 7084
akkor sejtem micsoda. olyan helyen van ez a trükk ha a dobot szabályozták és a fékpofát nem tulméretes anyaggal látják el. én nem teszek fékbe semmi ilyet mert kieshet és akkor gáz. viszont az ügyfelek nagy megdöbbenésére olyat lehet csinálni hogy a kitámasztot ami a két pofa közt van kalapáccsal megnyujtani. van tipus ahol elfogadott gyári dolog. nem történik semmi baj ha az ember fia odafigyel és nem nyujtja tul. akkor meg le lehet reszelni. de tényleg odafigyelést igényel mert sok mindennek kell stimmelni ott egyszerre. különben sosem lesz egyforma a fék.
kando.14-07-2005 19:20:31 // 7083
Ha nem dobta ki a mester, lefotózom, aztán megmutatom.. :-)
Ez vmi kis ,,előfeszítés" volt a dobféknek, pótlandó a betét kopását...
bb1814-07-2005 19:06:15 // 7082
mi ez a rugoszerü valami nem tudod feltenni? mert nem vagyok képben de minden ilyen baromság érdekel.
jelszó: az emberi hüjeség térben ás időben korlátlan ( idézet: id. Bálint Balázs )
kando.14-07-2005 19:01:27 // 7081
jaaaj, én csak poénból mondottam :-))
azért a munkáért is fizetni kell(ene), akkor meg kapjon új rugót, mindegy (legalábbis ha nem lesz darabja 10+ rugó -- hehe, ez jó...)
Lehet, legyilkolák már szegényt, először az egyik adta meg magát, később a másik, én ,,barom'' meg szeretném rendbetenni a jószágot és hát most jönnek elő az apró rejtett hibák...
A szerelő mutatott még egy kis U alakú rugószerű valamit, amit a hátsó fékekhez tettek be, gondolom valami előtámasztéknak... Hát, azért aki előtte ezt a gépet ,,szerelte'', hmm...
bb1814-07-2005 18:56:43 // 7080
én a helyedben tényleg a flexet választanám. aztán ha minden rendben, de mégis akarsz vmi csodát, jöhet a kovács. csak sajna azokrol is van rossz tapasztalatom böven. igaz néhány jo is.
kando.14-07-2005 18:44:27 // 7079
:-))
na ja.. vagy elviszem egy kovácsműhelybe ;-))
bb1814-07-2005 18:42:01 // 7078
azt a fürészelést megnézném, és addig a másiknak nekiesnék flex-el. :-))
kando.14-07-2005 18:39:16 // 7077
Ma annyi derült ki, hogy felül, az első néhány menet után van törés benne, tehát kvázi olyan, mint a sportrugó :-)
De mivel műszakira megy, a biztosok ezt szigorúan vezsik, ezért kell cseréln vagy ha nem, akkor lefűrészeljük annyira, hogy nem látszódjon a törés :-)
/sportrugó, ami mégsem piros ;-))/
bb1814-07-2005 18:23:06 // 7076
mait a többiek is mondanak:
nézd meg hogy a szivattyu sziv-e.
milyen állapotu a gumicsö
ha állo motornál nyomkodod a féket nem szuszog-e nagyon a kaszni felé
vigyázz ha a csö rossz nem tehetsz rá akármit csak vákumcsövet mert a simát összeszivja és nem lesz féked.
bb1814-07-2005 18:19:56 // 7075
nekem épp most az egyik hátulján el van törve a rugo a kis subarunak majd sopronban nézd meg hogy látszik-e rajta. egyáltalán nem. de majd lehet fogadni hogy melyik oldal a rossz
Slowfeet14-07-2005 17:55:28 // 7074
Na egy tegnapi futóműbeállításból lett egy szilentcsere, ami vonzotta magával a lengőkarokat is, ez nem volt betervezve.
Most voltam először Szamosiéknál, az eredménnyel elégedett vagyok, a helyi viszonyok meg épp csak kicsit bosszantóan "olaszosak", családi terefere miegyébb, ki lehet birni.
Azt mondják vez.mod. már nem vészes, 35K-ből megvan, úhhogy ha más nem mond olcsóbban (nem felújító készletet), lehet, hogy bevállalom.
Ugyanakkor, azt ígérték, hogy vezérlés cserénél már nem műanyag, hanem egy ideje fémgörgőket tesznek be, így elvileg tartósabb a cucc (100 ezer km? :)))), igaz még nincsenek tapasztalatok.
De ami a legjobb: úgy mentem oda, hogy a diagnosztika kihozza, hogy mire költöm a vagyonom a következő hónapokban. Ehelyett: nincs semmivel semmi baj (persze ettől még holnap összemolhat a rendszer), úgyhogy nagy meglepetésemben hazáig száguldoztam. Kézcsók....
a14-07-2005 17:09:27 // 7073
Olyan 20-25 között, állapottól és használtságtól függően.
norbee14-07-2005 14:08:21 // 7072
Ancsi33
El van öregedve a gumicső, ami a vákumdob felé megy, és a saját anyaga apró morzsaként összetömörülve elzárja a csövet. Ezt kell kipucolni, illetve kicserélni szvsz.
Vega14-07-2005 13:38:40 // 7071
Sasi!
Fogyasztasnovekedes nem volt a rossz LMM-el?
Vega14-07-2005 13:37:38 // 7070
SN!
Es igy bontottan milyen aron van ha van?
Vega14-07-2005 13:15:49 // 7069
Cserelni majdnem, hogy felesleges...1 ev es ugyan olyan lesz...csak a penztarcad karcsusodik tole...a maradvanyokat el kell tavolitani, hoyg ne nezzen ugy ki minth bomba robbant volna..es szevasz!
granturismo14-07-2005 11:22:36 // 7068
A TD-n egy külön szervoszivattyú állítja elő a vákuumot a fékrásegítés számára. Ezt a szivattyút kellene ellenőrizni és azt a csövet ami a szivattyút összeköti a főfékhenger dobjával.
Ancsi3314-07-2005 11:03:28 // 7066
Skacok, segítsetek nekem lécci. Nincs a fékemre rásegítés (vagyis járó motornál is ugyanolyan nehéz benyomni a féket,mint leállított állapotban), mi lehet enenk az oka 1990-es 33 TDI-nél?
Hol keressük a hibát?
a14-07-2005 10:52:02 // 7064
Nem. Akkor nem marad vízszintben. Viszont az, hogy egyszerre mindkettő eltörjön hátul, az igen ritka...
Ha az egyik eltörik, akkor az adott kerékre ül rá.
a14-07-2005 10:50:57 // 7063
Ok! Írj az itteni mélemre, munkaidőben olvasom.
kando.14-07-2005 10:23:48 // 7062
Most délelőtt megnézem, megyek úgyis a fickóhoz (beszerelem az új reflektort a helyére -- ezt megpróbálom én megcsinálni, úgyis esedékes izzócsere is)
A kopásjlező végét asszem ki tudtuk húzni rendesen a saru ellendarabból, szóval ha ilyen fékbetétet kapott, legyen csak betéve.. (legalábbis, ha már van ez, működjön, ne lógjanak mindenféle ,,zsinórok'' ki az autó aljából.. -- így is elég barkács módon lett a ködfényszóró odamadzagolva elöl, egyszer azt is rendbevágom már, csak kéne szerezni jóféle, esetleg szilikonos kábelt, hogy bírja a meleget, mozgást, olajat, koszt...)
Cgo14-07-2005 09:11:55 // 7061
OK, meg probalkozom egy kicsit, aztan meg az is lehet, hogy en is kihagyom a motort.
Jogerős14-07-2005 08:31:12 // 7060
Megvilágosodtam!
Ezek szerint a vezeték ami a fék környékén lóg az a kopásjelző lenne? A szerelőm azt mondta ne foglalkozzak vele, ha eddig nem kellett ezután se fog:-)
Gábor16614-07-2005 08:22:36 // 7059
Ha már LMM a téma:
Tegnap már a második új légmannyiségmérőt próbáltuk az autómban, és rosszabb mint a régi. egyszerűen 4800-fölé nem forog velük a motor.
A régi rossz még mindig jobb! :-)) Igaz kicsit bizonytalan az alapjárat, kicsit többet fogyaszt az autó, de meggy. (Természetesen azonos kódú drabok.)
Tapasztalt valaki ilyet?
Vega14-07-2005 01:49:58 // 7058
SN!!!!!
2.0 TS-be nincs veletlen bontott LMM??? Ha van how much mert ugye ahogy beszeltunk rola es Sasi is irta ,hogy gyakorlatilag ugyan azok voltak a tunetek..igy nem kizart ,hogy a kozeljovoben szuksegem volna egyre!
Vega14-07-2005 01:45:31 // 7057
kopasjelzo? ehh..nekem mar csak 2 kabelre emlekezteto, szarra fosott, szetszaradt, 10 felbe tort 2 kabeldarab log ott...gyorskotozovel odafogatva :))) Annak biza az ideje mar lejart
Vega14-07-2005 01:42:16 // 7056
Hat mondjon barki barmit...en egyszeruen nem tudom elkepzelni ,hogy torott legyen az a rugo...tul frankon all a hatulja....raadasul mind a ketto!!!!!!!!
mar azon sem csodalkoznek ha volna annak a bizonyos szerelo gyereknek 2 db 33-asba valo rugoja lezsirozva es kurvara meg akarna mar valni tole :)))))
De ha ne adj Isten igaza is volna...akkor sem tom elkepzelni ,hogy ne erezd....tenyleg emeld fel a kocsit es rangasd meg azokat a kurva rugokat..kizartnak tartom ,hogy barmi bajuk legyen...
Vega14-07-2005 01:39:14 // 7055
Thomika, Te nem az izzon laksz veletlenul?
pb_14-07-2005 01:29:12 // 7054
Én furcsának tartanám, ha mind2 rugó 1xre törne el. A rugó alján és tetején van ilyen műanyag védő valami, az le tud jönni 1X éves korában + a festék is szépen le tud mállani róla. Mind2 dolgot lehet rúgótörésnek nézni. Egyébként otthon is ellenőrizhető a dolog, felemeled az autó, ha a küszöböd jó, akkor ott(ritka az épp küszöbvég), ha nem, akkor a hátsó hídnál, aláfekszel és +rángatod. Ha össze-vissza lehet mozgatni nagyon valószínű, hogy törött. Vagy még 1 dolog van rázópadra viszed, ott minden kiderül. Egyébként, ha törött az valamilyen formában mutatkozna.
A kopásjelző csak akkor fog működni ha normálisan be van kötve.
kando.13-07-2005 23:19:36 // 7053
Thomika13-07-2005 23:18:19 // 7052
kapeka (Nagyvad)13-07-2005 23:18:16 // 7051
Nahát a fékkopásjelző nekem is azóta műxik, hogy betétet cseréltem, és feltűnt, hogy kilóg egy-egy kábel a dobból (Előtte biztos spórolásból "sima" betétek voltak benne, jelző nélkül. Úgyhogy csati rá és hajrá!
Vega13-07-2005 23:08:40 // 7050
dobjal fenykepet...majd kozosen megvitatjuk :)
kando.13-07-2005 23:05:03 // 7049
Holnap megnézem... a szerelő aggódik emiatt, vagy nem tom, miért mondja, hogy töröttek.. Bontóban nem volt (igaz, ott szereztem ,,oridzsi'' reflektor :-) vszlag ócsón...), max. új lesz benne.. (ha tényleg csere lesz esedékes).
Viszont a fékkopás-jelző remélem fog működni (nem jut eszembe a ,,hivatalos'' neve, csak láttam, ebben is van..)
Vega13-07-2005 23:04:57 // 7048
Na hat a fotok alapjan ha siman kozepen tortek volna ki van zarva ,hogy igy alljon a hatulja...vagy ,hogy ne erezzetek semmit menet kozben...ellenben ha a vegen tortek es igy ugyan megereszkedett 2-3 centit de felfekszik rendesen..akkor meg lehet menteni! De ezt a ketto egyszerre torik dolgot meg most is furcsallom..
Nekunk a 164-esbe lett nagyobb rugo rakva elolre..elbasztak, valoszinuleg a TD rugoja lett berakva...80 kiloval nagyobb a teherbirasuk...igy nem hulyeskedek de vagy 8-10 centivel magasabb volt az eleje mint kene...mondtak ,hogy jovan az ugy majd leereszkedik..15.000 km mentunk vele es NEM ereszkedett le...ja mellesleg a Szamosiek csinaltak...no comment....
Aztan mondom csak tonkrebaszom az autot meg a stabilitasa is otvar szar...irany horany...elmentunk...vagattunk a rugobol...felmelegitettek...meretre osszenyomtak....visszahutottek olajban..megedzette a faszi..visszaszerelte....szerelessel mindennel egyutt a ket elso rugo 10 rongy volt!!!!!!!! Tokeletesen szuperal es a kozhiedelemmel ellentetben NEM TORIK!!!!! Ha valaki ultetni akarja a gepet gondolja meg ezt a lehetoseget is...viccen kivul...
Ha olyan helyen tort ,hogy mondjuk csak 1 szemet kell vagni belole akkor en megjatszanam a dolgot...ugyan arra a magassagra be tudja allitani ha szukseges csak egy szemmel kevesebb lesz a rugoban...pesze ultetesnek sem utolso :))) gondold at! De bontoban is kapsz rugot....ha gondolod...
kapeka (Nagyvad)13-07-2005 22:53:35 // 7047
Arra gondolsz, mintha valami morzsolódna le a rugó felületéről? Mert ilyen nekem is van, de ez csak egy műanyag bevonat, ami a sok év hatására kezd lejönni, a rugónak semmi baja. Először én is azt hittem, gond van, na de mégsem!
Barni14713-07-2005 22:34:14 // 7046
A témához annyit hogy én a nem helle, nem állíthatóst Győrből rendeltem. Darabja 14500 HUF -volt. Teljesen meg vagyok velel elégedve.
Valaha találtam csak üveget is , szintén ugyanennyiért. Mivel nekem a tolattyúk voltak eltörve, rendeltem komlettet.
A motort beléjük lehetne aplikálni, de nekem semmi kedvem nem volt farikcsálni. Az a 60 ezer kicsit húzós, mert én találtam eredetit 36 környékén is.
kando.13-07-2005 21:51:45 // 7045
Na csak mert én sem látom ezt kívülről, meg ha megnézed a fotóimat, itt elvileg még a törött rugós állapot áll fenn...
Egy barátommal hoztuk el Győrből, meg én is vezettem, s Ő csodálkozott, mikor mondtam neki, hogy töröttek a hátsó rugók, mert Ő nem érezte, hogy nehezebb vezetni, nem lógott a fara...
Holnap megnézem, nem lehet-e, hogy vmi szigetelés van a rugón, gyárilag (?) és amiatt gondolja a szerlő töröttnek? Vagy ha a vége törött és így még vszlag jól felfekszik, akkor is csere? (--> műszaki)
Bg.13-07-2005 21:28:56 // 7044
Lassan össz eáll a gép. Tegnap szét lett szedve. A leltár:
Gyűrű csere (alap méret+ehhez szükséges hajtókar csapágy), szelepszár szimering csere, leömlő tömtés, hengrefej tömítés, vezérmű szíj+balace szíj csere (mert az már 65e km-t ment).
Holnapra meglesz minden; ha össze áll, az gurul Sopronba, ha nem - nem:)
+ pár apróság jobb alsó lengőkar már egy ideje nyikorgott száraz időben
+ motor védő burkolat, ezt sikeresen leszakította egy kiálló vas, a saját kapumban
bb1813-07-2005 20:27:17 // 7043
én olyanokkal is találkoztam ( spec sajáton is ) hogy csak az elsö karika ( menet ) tört le az nem észrevehető. viszont figyelni kell rá mert nekem egyszer a gátlót dörzsölte ki, egy havernak meg a gumit tépte szét menet közben olyan rosszul tört el. a biztos ha alánézel. olyat is láttam, hogy gumifeszitöt raktak egy rugoba mert letört egy darab és olcsobb volt igy eladni mint rugót cserélni. elötte nézd meg milyen az igazi ha a kérdés felmerül. van amelyiknek csak simán befelyezödik, de van ahol szépen kifut ugy hogy egybesimul az utolso menet az elözövel.
bb1813-07-2005 20:22:43 // 7042
van amelyikböl ki lehet venni a kis fémhengert az is elég, vagy valahogy a fejet kell cserélni.
Vega13-07-2005 19:47:59 // 7041
attol siman megul a kocsi hatulja...gyakorlatilag semmi rugozasod nem lenne...nehez nem eszrevenni, vagy osszekeverni valami massal...mikor jelentkezett a dolog azt eszre kellett volna venned..mert egy tores kicsit drasztikus...az is fura ,hogy mind a ketto egyszerre tort...
András bácsi13-07-2005 19:46:06 // 7040
Elvileg bárhol eltörhet, de az a jellemző, hogy középtájon, illetve progresszívnél a leggyengébb részen. Szóval azért az látható.
Gabriel13-07-2005 18:53:04 // 7038
Szaasztok, akkor az a szerviz DVD nem kell senkinek ugye? Most kicsit tanácstalan vagyok, mert nekem nem ér meg 1,5 ezret mert vannak CD-im igaz régebbiek, de akit érdekel dobjon egy mailt és újragondolom a témát. Valaki írta, hogy feltöltené nekünk. Én talán tudnék tárhelyet biztosítani FTP-n esetleg lécci szólj (mert bocsi nincs időm visszaolvasni).
kando.13-07-2005 18:52:04 // 7037
Azt kérdezném, hogy ha a hátsó spirálrugók töröttek, az mennyire látszódik az autón? Mennyire kellene a fenekének ,,lógni'' ? Vagy el tud ez törni úgy is, hogy szemmel nem látszódik, és szinte vízszintesen áll az autó ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
595
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?