Forum >> Szerelőműhely

Saughassy10-07-2005 13:04:49 // 6886
Furcsa... igaz nekem peldanak csak a sajat 75osom van. Ellenpeldakent meg az unokatestverem VW Ventoja, ami 90-110 kozott rohangalt folyamatosan. :)
10-07-2005 12:31:27 // 6885
Nálam 90 fok után egyértelműen nyitott, visszhült majd újból melegedett és így tovább egészen addig amíg így tudta szabályozni a hőmérsékletet. Ha ez már nem segített akkor jött a ventillátor de igazán 90 fokon sose állt vagy több volt vagy kevesebb de szépen lehetett látni mikor nyit a termosztát. Persze előtte kisakkoztam a gumi csövek vizslatásával. Igaz ez már nem a gyári termosztát volt !
Saughassy10-07-2005 12:26:17 // 6884
Igazabol en mar csak akkor tudtam kovetni a termosztat munkajat, ha szar volt. :) Normal esetben tehat nem varosban araszolva, egyszer felkuszik 90 fokra es onnan meg nem mozdul, hiszen folyamatosan szabalyozza a huto mukodeset, nem digitalisan. Ha kiteresek vannak, akkor csak amiatt lehet, hogy a hutovel magaban mar nem tudja megoldani a feladatot es rakapcsolja a ventilatort. Erre viszont egy jo huto es motor eseteben csak araszolas kozben kerulhet sor, mondjuk dugoban.
Rumi10-07-2005 09:00:29 // 6883
nektek is mondom, 33-asom alkatrészei immár eladó állapotba kerültek(tegnap kibontottam belőle mindent:) és fenn vannak Budapesten. ugyhogy lehet irni oldalamra. de csak jövő héten tudok válaszolni, most 1 hét pihi. Yeah
10-07-2005 04:51:23 // 6882
Hűtés témához: Időnként (két évente) kívülről át kell mosni, folyó vízzel. Amway L.O.C-t használok, tökéletes és a környezetemet sem szennyezi. Akinek alacsony a vízfoka cseréljen termosztátot mert könnyen a visszájára fordulhat és akkor csak magas lesz a hőmérséklet. Termosztát nyitás-zárást lehet követni a műszefalon. Érdemes. Klíma használat esetén lasabban melegszik a motor mivel a klíma hűtőt is hűteni kell. Légzsákvezérlő, csak csere ha belső hibát ír ki. Alfa CODE lámpa, le kell szedni a gyújtás kapcsoló műanyag fedelét és kipucolni az alatta található inmob "érzékélő gyűrűt", kosz, főleg por esetén nem tudnak kommunikálni egymással. Benzin lámpa, nem foglalkozni vele majd meggyógyul. :) Tankkal együtt lehet cserélni ha valaki tényleg akarja. :)
10-07-2005 04:39:02 // 6881
Ha belső hibát ír ki a comp akkor nem a csati a rossz. :(
10-07-2005 04:38:02 // 6880
Vigyázz vele, rá van írva, hogy csak értő kezek piszkálhatják akik előtte megkapták a megfelelő okosítást !
10-07-2005 04:36:32 // 6879
Attól, hogy Siemens. :(
10-07-2005 04:35:02 // 6878
2.0 T.S túrós???
Vega10-07-2005 01:00:04 // 6877
Jo csak olyan gaz ,hogy egy 2-3-4 eves kocsi ,hogy a rakba allhat meg? Nekem meg egyik tizeneves alfam sem allt meg soha...de meg csak a kozeleben sem jart...lehet ,hogy szomoru de az alfaknal is ki kell ,hogy mondjuk ,hogy 100.000 km-re vagy 3 evre gyartjak mar oket is...plane a kisebb kategoriakban...ugyan ugy mint barmelyik mas mai "nyugati" autogyar...fossak az autokat ezerrel...szepek, csillognak-villognak, tele extrakkal...aztan meg az elso olajcseren sem vagy tul de mar megall valami himi-humi hiba miatt!!! De ezt meg csak a szemukre sem lehet vetni...a mai piac megkoveteli...ez van...
Tom1210-07-2005 00:40:16 // 6876
Lehet, hogy pont azért, mert jelenleg ez a legfiatalabb típus, azért "aggódnak" jobban a tulajok. Így van ez a gyerekekkel is. Eleinte babusgatás, aztán katona dolog, aztán csak úgy "kiheveri" felnőtt korára az ember a nehezebb időszakokat is. Pl. ha egy régebbi típus dobja be a törölközőt az út szélén, akkor egy "Na, ja nem mai gyerek, előfordul..."-al el van intézve...
Vega10-07-2005 00:15:39 // 6875
Egyebkent erdekes, szoljatok ha nem igy van de a 147-esekrol egyre tobb problemat hallani...igaz, nem egy kiforrot gepezet meg, hiszen eleg fiatalka de a technikai megoldasokat mar mas tpusoknal is alkalmaztak...lehet ,hogy csak en gondolom igy de szerintem tul sokat hallani ,hogy ez rossz, az rossz, itt allt meg, ott allt meg...aztan lehet ,hogy csak en fujom fel...
Tom1209-07-2005 23:16:17 // 6874
Nekem már volt mikor 2 napig világított /még az elején/, hogy üres a tank, aztán enyhe dombra felfelé /elejével/ parkoltam, reggel "megint félig" volt... Azóta ezt alkalmazom, ha előfordul./156/ Néha elég pár óra "pihenő" , hogy helyre ugorjon... Vagy: "lenullázódott" már erélyesebb gyorsításkor is, de aztán azt is "kiheveri".:)) Nekem az előző tulaj is mondta még az átadáskor, hogy ne negyon bízzam magam a benzinszint jelzőre, mert az Alfáknál ez "csak informatív jellegű". Engem mondjuk nem nagyon zavar, mert tankoláskor mindig kinullázom a km számlálót, így tudom, annyi benzinnel kb. meddig jutok el. A code-nak indítás után legkésőbb pár mp.-en belül el kell aludnia...
Tommaso 15909-07-2005 21:32:20 // 6873
Sziasztok!A zebegenyi talalkozokor beultem a kocsiba es az uzemanyagszintjelzo a 0 volt es villogott,es ezzel egyutt egett a code kulcs logo!Keseb beinditottam es a kulcs eltunt de a uzemanyag szintjelzo tovabbra is a 0 van es egyfolytaban villog,pedig majdnem tele van a tank,azota a dunakanyarbol lejottem Siofokra de a helyzet valtozatlan!mit csinaljak? A konyv nem ir semmit,de a gaz az hogy csak hetfon megyek haza... Legyszi segitsetek!!! Koszi szepen!!Ja 147 1.6 105 Le
Tommaso 15909-07-2005 21:32:11 // 6872
Sziasztok!A zebegenyi talalkozokor beultem a kocsiba es az uzemanyagszintjelzo a 0 volt es villogott,es ezzel egyutt egett a code kulcs logo!Keseb beinditottam es a kulcs eltunt de a uzemanyag szintjelzo tovabbra is a 0 van es egyfolytaban villog,pedig majdnem tele van a tank,azota a dunakanyarbol lejottem Siofokra de a helyzet valtozatlan!mit csinaljak? A konyv nem ir semmit,de a gaz az hogy csak hetfon megyek haza... Legyszi segitsetek!!! Koszi szepen!!Ja 147 1.6 105 Le
Tommaso 15909-07-2005 21:30:57 // 6871
Sziasztok!A zebegenyi talalkozokor beultem a kocsiba es az uzemanyagszintjelzo a 0 volt es villogott,es ezzel egyutt egett a code kulcs logo!Keseb beinditottam es a kulcs eltunt de a uzemanyag szintjelzo tovabbra is a 0 van es egyfolytaban villog,pedig majdnem tele van a tank,azota a dunakanyarbol lejottem Siofokra de a helyzet valtozatlan!mit csinaljak? A konyv nem ir semmit,de a gaz az hogy csak hetfon megyek haza... Legyszi segitsetek!!! Koszi szepen!!Ja 147 1.6 105 Le
Vega09-07-2005 20:19:52 // 6870
telrol nem naon tudok nyiatkozni... - nyaron varosban 90 fok... - lightos temponal orszaguton vagy autopalyan 80 fok...huvosebb idoben ala is hajlamos lemenni - taposva a bele ami a csovon kifer 90 fok fole is felkuszik de semmikeppen sem tudnam felforralni... 7.-en a ringen 30 kilometereket mentunk egyszerre de gyalazatosan szettaposva a belet...nem egyszeruen meleg volt...es igy sem ment 90 fok fole...ja es valahol 20-25 liter kozott evett azt is 99-esbol:))))
perdix15509-07-2005 16:34:30 // 6869
Jól tsináltad, sokszor ez is elég, sőt bizonyos időközönként javasolt is.
kertecs09-07-2005 13:39:56 // 6868
Hali! Hasonló "hőfok-parám" volt nekem is a múltkori meleg időkben. Itt kapott tanácsra (BF156) átmostam a hűtőt (két mosás között bogároldó spricc) és szerintem sokat javult a hűtés. Elég jó szétkaptam (lökös le, kartervédő le, hűtőventi ki...), végül vízcsapról slaggal átnyomattam a vizet a hűtőn a motor felőli oldalról. Jól átment a víz a lamellák között. Utólag ehhez nem kellett volna ennyire lebontani az egész elejét, de legalább így helyre raktam korrektül a lökhárítót : ))
Jogerős09-07-2005 10:34:31 // 6867
Nem lehet, tuti hogy az. És télen még a fogyasztásod is barátságosabb lesz. Nekem a 145ben majdnem egy litert javult csere után.
kando.08-07-2005 21:17:45 // 6866
Meg tudja mondani nekem valamelyik soproni cartárs, hogy a K&T szombaton is nyitva van, ill. a környéken merre van megbízható bontó? A 33-asba kellene jó pár dolog, s én is körbe akarok nézni alkatrész ügyben, hol mi és mennyiért kapható... (Sokminden szorul cserére rajta, foleg a hátsó kerekek környékén, meg fékbetétek csere, rugó, talán még lengéscsillapító is, meg majd egy muszerfal vag ylegalábbis km óra, bal elso fényszóró...) Húzós lesz, de most már ,,összrakatom'' a vasam (az eléggé elhanygaoltásga ellenére), mert élvezni is akarom ;-))
Tom1208-07-2005 20:09:59 // 6865
OK !
Paco08-07-2005 20:04:23 // 6864
Biztos. :( Holnap reggel indítsd be a motort, és fogd meg a hűtő és a termosztát közötti vízcsövet amikor kb 40-50 fokos a motor. Ha meleg akkor nyitott állásban megragadt a termosztátod. Ha hideg akkor no problem. De meleg lesz :)
Tom1208-07-2005 19:58:45 // 6863
Most majd jobban figyelem. Lehet, hogy az lesz...
Tom1208-07-2005 19:57:46 // 6862
Télen nem is nagyon értem a gázpedálhoz addig...:)
perdix15508-07-2005 19:53:38 // 6861
Hát igen azzal vigyázz Tomi, mert a hideg motor is káros lehet, főleg egy Alfában, ami magas hőmérsékleten dolgozó motor.
perdix15508-07-2005 19:52:15 // 6860
Na nekem meg télen 70-80, nagyon meg kellett hajtani hogy 90 "üzemi hőfokot" elérjem.
Paco08-07-2005 19:50:36 // 6859
Termosztátcsere
Paco08-07-2005 19:49:43 // 6858
Hátrébb kell állni egy méterrel, nem lenyomni a torkán a vízsugarat. :)
Tom1208-07-2005 19:47:51 // 6857
Nekem bőven 90 alá megy, csak "helyben járáskor" ugrik fel. Erről jut eszembe, télen meg mindig azt lestem, hogy mikor lesz már legalább 50, attól nem is nagyon ment feljebb...
perdix15508-07-2005 19:45:16 // 6856
Ha a klímát bekapcsolod, akkor a venti is bekapcsol utána nemsokára, huszen a klímahűtőt is hűteni kell, hiába van 50-60 fokon a vízhőfok, vagy 70 fokon, ha pihenés után újra bbeszálsz a vasba. Annak mindig be kell klímahasználatnál kapcsolni.
perdix15508-07-2005 19:43:26 // 6855
Ez autópályán dögmelegben és klímával!!!! Nekem is lemegy a hajtás után, de nem 70-80 ra ahogy írod, hanem szigoruan 90-re.
wwwSentinelwww08-07-2005 19:38:49 // 6854
Na ez nem rossz, nekem mondjuk ha elindulok akkor nem szokott gond lenni visszahűl 90 re, 150 nél is 90 körül mozog, csak ha áll a szekér akkor szokott felmenni rendesen. Sőt, ha a klíma be van nyomva akkor meg pláne felmegy :( Most lementem nézegettem lámpácskával, mondjuk elöl van egy két rovar de a hátulja szépnek tűnik, nincs nagy kosz, mondjuk gondolom közötte kellene megnéznem de oda nem látok be :) Az a poén, hogy beindítottam a kocsit, fel volt nyitva a motorháztető, járattam kicsit, bekapcsoltam a klímát hadd nyomja a hideget be, én meg kinntről világítottam, még meg sem mozdult a hőfokot mérő mutató, máris bekacspolt a ventillátorom :) Ennek ilyennek kell lennie szerintetek? Volt jó nagy huzata, csak nemtom menynit ér :(
Tom1208-07-2005 19:36:12 // 6853
A víz autópályán nekem sem megy feljebb, csak araszoláskor, de utána normális tempóban 1 - 2 perc és visszamegy 70 - 80-ra.
tom16408-07-2005 19:33:16 // 6852
Nekem olajhőfokot nem mér, de a víz ilyesmi..
tom16408-07-2005 19:32:03 // 6851
Melóhelyen szoktam nagynyomásúval dolgozni, de nekem mindíg csak ész nélkül sikerült. Még szerencse, nem olyan finom dolgokat tisztítunk, mint egy autó hűtöje.... Az itteni elég bika, markolni kell rendesen, nehogy hanyatt vágjon, szóval izom vagy ész, egyszerre nem megy :-)
perdix15508-07-2005 19:31:29 // 6850

Mesi, Tomi:
Nekem ez volt a legmelegebb olajban, vízhőfokban: 30 fok, déli idő, ótópálya temposan...De aztán visszahült, és állítólag minden rendben.
Tom1208-07-2005 19:25:33 // 6849
Csúcsforgalomban nekem is simán felmegy 90 fölé, de azt mondták a szervizben, hogy az normális.../?/
Paco08-07-2005 19:25:32 // 6848
Azért azt feltételezem mindenkiről, hogy nem ész nélkül esik neki :)
bb1808-07-2005 19:22:41 // 6847
ha a lemezek elhajlottak akkor finoman ki lehet öket fésülni csavhuzoval, de nagyon ovatosan.
perdix15508-07-2005 19:19:27 // 6846
Halihó Mesi: Segítek néked: Ua. volt a szitu tavaly... de a hűtő kiszerelése után a nagynyomás nem jött be, mert a lamellák szétmállottak, a langyos kimosás méég ugy ahogy, de nem akartam félmegoldást, inkább 33 ezresért új bele. Ez az igazi megoldás. ezek a hűtők bele nem cserélhetők, újat kell venni, ha már eljött az idő....
wwwSentinelwww08-07-2005 19:08:58 // 6845
Igen igen, én is ezt akartam írni, meg kéne néznem hogy az előző okos tulaj nem e vágta már tönkre ezeket :( a fenébe is.
tom16408-07-2005 19:06:37 // 6844
Azért óvatosan azzal a nagynyomásúval, mert ha a lamellákat elhajtja akkor szarabb lesz mint most. Én levegöpisztollyal fújattam ki az enyémet, döbbenet micsoda kosz/por/döglöttbogár/stb. jött ki.
Paco08-07-2005 18:56:25 // 6843
Ess neki a hűtődnek a nagynyomásúval. Ha nem segíz akkor belül is ki kellene tisztítani, de az szerelős meló.
wwwSentinelwww08-07-2005 17:45:44 // 6842
Skacok, csúcsforgalomban, városban, miután beindul a hűtőventim is, akkor is kúszik felfelé a hőfokom, nem nyomja le. Fűtenem kell hogy ne forrjon fel a vizem. A 90 és 130 fok közötti vonalra is beáll a mutatóm simán, de akkor már parázok nagyon :-))) Mi lehet a gond szerintetek? Kosz?
KKY08-07-2005 15:57:04 // 6841
Neked is jó hétvégét, lassan én is eltűnök innen.
a08-07-2005 15:53:03 // 6840
4-kor "kicsengetnek"... jó 7VGt mindenkinek!
a08-07-2005 15:33:35 // 6839
Hát igen... nem sok olyat tanítottak az egyetemen, amit hasznosítani tudnék... A fősulin még igen. De az egyetemen...
TtK08-07-2005 15:08:52 // 6838
Hát igen, ez az ára annak, hogy utána értelmes dolgokkal foglalkozhass. :))
Szegi08-07-2005 15:07:27 // 6837
Az inhomogén diffegyenletek nekem a tudat-alattimban vannak:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.