Forum >> Szerelőműhely
a21-06-2005 10:58:11 // 6243
Ja hogy ez alatt azt érthetik, hogy újrafeszítés? :)))
Erre nem gondoltam :)
Mondjuk én nem egy 4k-s cuccon akarnék spórolni...
Nézd, én nem tudom milyen szerszáma van Robinak. :)
Gondolom, hogy azoknak nem OK a célszerszám akik nem tudják megfinaszírozni. Persze önhibájukon kívül.
Paco21-06-2005 10:57:38 // 6241
Újrafeszítés, ha valami miatt meg kellett lazítanod ( pl mert levetted, és ez már nem az első feszítés). A retensionra kb a fele értéket írja elő. Ez a szíj nyúlása miatt van, ha megint ugyanolyan erővel feszítenéd meg akkor már nagyon megnyúlna a szíj, és átugorhatna, hiszen az előző feszzítésnél már nyúlt valamennyit.
a21-06-2005 10:57:14 // 6240
Szavad ne feletsd! ;DDDDD
a21-06-2005 10:49:39 // 6237
Lehet, hogy én vagyok értetlen, de mijaza retension? :)
Mert a tension az a feszítés, az OK. De mit értenek retension alatt? :)
Paco21-06-2005 10:45:44 // 6236
Ehhez képest a gyári szerelési manualban benne van, hogy a tension mennyi Nm, illetve a retension mennyi Nm :))
pb_21-06-2005 10:45:40 // 6235
Sztem +valósítható az összejelöléses módszer, bár még soha nem volt TS-em, így még én nem tapasztaltam testközelből a vez.mód hibáját. A boxernél ilyen gond nincs ott minden + van jelölve.
a21-06-2005 10:44:57 // 6234
Akkor legközelebb te csinálsz ilyet, mi meg nézzük :)
Viszek camping széket, meg sok sört is, hogy igazán kényelmesen szórakozzak, amikor köpködsz és káromkodsz :)
Mi már próbáltuk :)
a21-06-2005 10:43:37 // 6233
De, csak elvileg igen, csakhát itt most sufniműhelyről van szó :)
Amúgy tényleg nem tudod úgy levenni és felrakni, hogy egy picit ne forogjanak el. Mi próbáltuk anno a 156-on, hogy cserélünk vezérlésszettet, minden ment is faszán, bejelöltük, levettük, vissza is raktuk, de nem lett jó. A végén elkunyeráltuk fű alatt az egyik márkaszervízből a szerszámot, úgy raktuk vissza. Kiderült, hogy a kipuff tengelyt 1 fokkal sikerült arrébb tenni. Pedig nagyon próbáltunk figyelni, elhiheted :)
De msotmár megoldódott a gond :) V6TB rulez :)
Wickey21-06-2005 10:43:04 // 6232
na ezaz, hogy minek?
ez az egész célszerszám mizéria azért van hogy jól lehúzzák a t. usert.
Kérd meg Robit, mutassa meg a gömbfej lehúzó célszerszámát. :-DD
Wickey21-06-2005 10:41:14 // 6231
az nemjó, mert az izé... az túl sufnis :-)
gyere, IC, vezmódosítót cserélni a piros gtv-n. Utána nyilatkozunk. :-D
Bocs, hogy belepoff de ez esetben minek a célszerszám?
Inner Circle21-06-2005 10:32:46 // 6229
Lehet hogy nagy hülyeséget kérdezek, de... OK hogy jelölés nélkül nem lehet ilyet csinálni, és a jelölést direkt ezért nem tették rá. De... A motort te készen, működőképesen látod a műtét előtt. Nem jelölheted össze te magad a fogaskerekeket? A motort nem bontod meg, úgyhogy nem kell egy adott helyzetbe forgatni őket (ha meg megbontod, akkor még ellenőrizheted is hogy hogyan állnak). Szíj levesz, ugyanolyan helyzetben felrak és a motor ugyanabból a helyzetből megy tovább?
a21-06-2005 10:32:36 // 6228
Szerintem ugyanaz lehet, az enyém zacsiban jött.
a21-06-2005 10:29:18 // 6226
teljes szettet nem kell cserélni, ha nincs itt az ideje, és nem morog, kotyog, lötyög. Akkor felesleges. Szíjat azonban tényleg érdemes. Pláne, hogy a szíj elvileg egyszer feszíthető...
Ami sárga dobozba jön Bosch felirattal az milyen?
a21-06-2005 10:26:08 // 6223
Íme egy élő példa...
a21-06-2005 10:25:30 // 6222
Úgy, hogy a gyári az Bosch. Ez is Bosch, csak nem AR dobozban jön, hanem Bosch nylon zacskóban.
a21-06-2005 10:24:47 // 6221
Nem akarok gonosznak tűnni, ezért nem kívánom neked, hogy vezmódot cseréljenek a 16 TS-eden egy sufni műhelyben...
A vezmód cseréjéhez le kell venni a szíjat is. A tengelyeken és a kerekeken SEMMILYEN jelzés nincs, és nem tudod úgy levenni, hogy a tengelyek el ne forogjanak. Utána a szíjat felrakni gyak. lehetetlen vállalkozás. Létezik direkt erre a célra egy célszerszám, amit rá kell tenni a tengelyekre, és az összeforgatja azokat a megfelelő állásba, hogy akkor fel lehessen tenni a szíjat. No ez a célszerzsám csak az igen felkészült műhelyekben van meg. Enélkül halott vállalkozás...
"Utánygártott, gyári Bosch lambdák "
Ezt, hogy érted?
Kicsarod a lambdat (miután kihült) őzbarnának kell lennie a végén pedig fehérnek akkor működik rendesen. Szal ha kormos akkor dús a keverék.
a21-06-2005 10:21:19 // 6219
Nem komolyan gondoltam, csak irónikus akartam lenni, hogy a túlfogyasztás nem a vezmód miatt van :))))
Bocsi, ha nem jött át rendesen :)))
a21-06-2005 10:19:21 // 6218
Utánygártott, gyári Bosch lambdák 10-15 körül mennek.
A lambdát nézd meg, a vezmód miatt nem lesz túlfogyasztásod.
Ha megnő a fogyi, és a kipuff nem ég ki akkor sem, ha pályán autózol hosszabbat, akkor tuti túl dús keverékkel jársz. Akkor a lambda a beteg.
Ha kiég a kipuff, akkor még lehet a lambda a ludas, de akkor a CO beállítást is érdemes megnézni.
Rossz lambda + rosszul belőtt CO egy 2,0 szívómotornál 3-4 litert is jelenthet, egy V6TB-nél 5-6-ot is.
Hát az enyém 100-at bírt. :) Igaz, mindig volt benne friss olaj. :)
a21-06-2005 10:16:36 // 6216
Az nem azért lett. Az biztos. A vezmódtól nem fogyaszt többet, és ha kicseréled, attól nem esik le a fogyi. A computer a vezmódtól függetlenül ugyanannyi benyát nyom a motorba, csak a teljesítményleadáson módosít kicsit.
a21-06-2005 10:14:55 // 6215
Ja... A Lancia is max 60-at bír... De akkor meg úgyis vezérlésszett csere ajánlott :)))
a21-06-2005 10:13:17 // 6214
Nem tudom :)
Én csak azt tudom, hogy nem egészen egy teljes fokot "fokol el", inkább egy felet, mint egy egészet :)
Gordon21-06-2005 08:06:36 // 6213
Ehhez csak annyit fűzék hozzá, hogy Szamosi mester tippje bejött! A tipp lényege, hogy a 20-i időszakos szervíz (olaj, olajszűrő, levegőszűrő) után is hallgassam meg a motort! ÉS KIRÁLY!!!!! Oda a dízeles hang, eltűnt!!!!
Ha egy két napig nem jön elő, akkor remélem meg is oldódott a probléma és semmi baja a vez.mód-nak!
Paco20-06-2005 22:34:12 // 6212
Huhh... Úgy nehéz lesz, valami alapnak azért kellene lennie. De megpróbálom. Nos a lényege az, hogy a generátor nem olyan, hogy mindig és minden körülmények között azt adja le ami rá van írva, hanem terhelésfüggő. Tehát magasabb fordulaton pl nagyobb feszültséget adna le, de ennek a megakadályozására van a fesszabályzó, hogy ne füstöljenek el a dolgaid. Mivel a feszültség nagyjából állandó, ahogy sorban kapcsolod be a fogyasztókat egyre nő az áramfelvétel. A generátor ezt úgy követi le, hogy a nagybb áramerősség nagyobb mágneses teret gerjeszt, és az állómágnesekkel szemben egyre nehezebb forgatni. Így a motort egyre jobban terheli, a motor teljesítményének nagyobb része megy el a generátor forgatására. Persze ha nem kapcsolsz be egy fogyasztót sem akkor is van a generátornak egy adott áramtermelése, hiszen forog. Általában ez a helyzet, tehát ha csak nincs felkapcsolva mindened akkor a generátorod több áramot termel mint amire szükséged van. Na ezzel az üresjárati terheléssel tölti az akkumulátorodat. Maga az akksi szinte mindig feltöltött állapotban van elvileg a szerepe csak az indításra illetve arra korlátozódna, hogy ha hirtelen felkapcsolsz sok mindent akkor kiszolgálja a hirtelen áramlökést.
Itt jön be ha túl sok a fogyasztó (nagy zene, +400 vatt ködfényszóró, stb) Egyrészt a generátor nem tud elég energiát leadni az üzemelésükhöz, így az akksitól kapják meg és amikor nem mennek a generátor újra feltölti az akksit. Ezek nem telefonakksik, akkor működnek jól ha mindig maxon vannak, így persze hamar tönkremennek: A diagnózis rossz ak aksi, biztos nem bírta, nagyobb kell bele. Pedig a generátort is cserélni kellene.
De csak a nagyobb akksit teszik bele. Mit tudunk róla? Azt hogy a feszültsége ugyanaz, az áramleadása nagyobb, ergo a belső ellenállása kisebb mint a régié. Tehát már a töltése is nagyobb árammal (és ezzel járó nagyobb terheléssel) jár. Ha megy a fogyasztó akkor maximális a terhelés a generátoron, ha nem megy akkor az akksi töltése miatt szintén, így a generátor előbb utóbb kifexik.
Na ez jó hosszú lett, de te kérted úgy, hogy még egy szőke is megértse......
Anna20-06-2005 21:19:28 // 6211
Sziasztok! Kipuffogó leömlő kellene nagyon sürgősen a Gtv-be (2.0 TS)!!! Aki tud, hívjon vagy üzenjen: 06-70-318-5141
Kösziii! Anna
MMVI20-06-2005 21:00:08 // 6210
Sziasztok! Nagyon szükségem lenne egy olajteknőre a 145-ösömhöz (1998, 1.6 T.Spark), mert már 3 napja nem tudom emiatt használni, és már szinte elvonási tüneteim vannak! Valaki segítsen!Tomi
Balage20-06-2005 20:03:23 // 6209
Csak egy tanács, ahogy engem is tanítottak:
ha már úgyis szét kell szedni a motort, legyen teljes vezérműszíj, fesz.görgő, vezetőgörgő csere, meg olaj stb.
Igaz, nem kevés pénz, kb. 60-65K, de illik használautó vásárlása után megejteni. És a motor is meghálálja.
Természetesen az olaj Selénia 20K for AR :-))))
zee20-06-2005 19:45:55 // 6208
Meg fogom ha lesz rá gubám! :(
zee20-06-2005 19:43:39 // 6207
Fogyasztásnövekedést okozhat ha rossz a vezérlésmódosító?
Stee14620-06-2005 19:41:56 // 6206
Vegulis, akkor nalad is 100e alatt kettot kell belerakni! :)))))
Persze 90% palya az tenyleg jot tesz neki.
Balage20-06-2005 19:39:03 // 6205
Én 60e km-mel vettem az autót, és természesen cserélni kellett. Tehát az csak álom, hogy 100e km. Sajnos... Luigi elba****!!!
explosive20-06-2005 19:31:54 // 6204
Ez attól függ hogy mennyit jársz pályán és mennyit városban. Nekem 118000km-él cserélték ki, az autót 169000km-el adtam el Szamosi mester szerelőjének, ők átnézték az autót és elmondásuk szerint még legalább 30000km-rt elmegy csere nélkül. De én abból a sok km-ből minimum a 90%-át autópályán mentem.
Balage20-06-2005 19:25:45 // 6203
Admirálisnak igaza van:
Célszerszám nélkül felesleges nekiállni!
Tehát, ha egy "sufniszerelő" azt mondja, hogy OCSSÓÓért megcsinálja, lehet, hogy nagyobb kárt okoz, mint gondolnád.
Stee14620-06-2005 19:24:24 // 6202
Ha neked meg az eredeti van benne az mazli! Eddigi olvasatom szerint itt meg senkinek nem birt 100e-t. Ennyi km alatt tobbnyire 2-3-at elhasznal mindenki. Az ujbol, nem pedig a javitokeszletbol.
En kb. 20e km-el ezelott csereltettem ujra(asszem lancia), egy kicsit mar kezd megjonni a hangja. Legkozelebb tuti felujito keszlet lesz.
Vega20-06-2005 19:23:32 // 6201
Nekem esku 15 e mondtak munkadijra....de mind1...neked legyen igazad :)))
Vega20-06-2005 19:21:08 // 6200
Ebben az esetben igazad van! Ha specko szerszam kell hozza ok...nem tudtam...
Balage20-06-2005 19:18:45 // 6199
Akkor itt az én számításom saját tapasztalat alapján:
10.000 HUF anyaggal, szereléssel együtt.
Pöcök, mondom, hogy keresd meg a S. Csabit!!!
Na szóval:
Ha a javítókészlet 20e km-t bír, akkor
5×10000 HUF = 50K HUF
Mivel azonban az új sem bír ki többet, mint eddig, ezért 100e km alatt az is megeszik 2 darabot.
Vagyis:
2× 50K HUF = 100K HUF
Tehát megéri....
Nekem mindenképp!!!
admirális20-06-2005 19:14:42 // 6198
"sufni autoszerelo muhelyekben is siman kicserelik!"
Hát nem tudom, ezt mire alapozod, de egy nagon spéci szerszám kell a vez.tengelyek behangolására. Én eddig kikérdeztem pár szerelőt, és csak csóválták a fejüket. Ráadásul az én kocsim napokig állt egy műhelyben, ahol csak akkor jöttek rá a turpisságra, miután szétszedték, és fingjuk nem volt róla, hogy hogy rakják össze. Szóval érdemes azért előtte kérdezősködni.
perdix15520-06-2005 19:14:37 // 6197
Bandi: Nagyon szépen köszönöm a segíTSégedet! Egyenlőre szétbontjuk, és majd meglátjuk mit lehet elkövetni vele. Ha ez megvan, akkor majd üzenek neked. Köszönöm még1 szer.
Vega20-06-2005 19:08:01 // 6196
emlekeim szerint 15e a munkadij....de lehet ,hogy az uj cserejere ertettek! de azt hiszem nincs jelentosege!
5*15 + 5*2 = 85 rugesz felujitva
vagy 50+ 15 = 65 rugesz ujjal...
de ha engem kerdeztek szerintem a felujito szett is tokeletes...es igenis el lehet vele menni nem is keveset...es a sufni autoszerelo muhelyekben is siman kicserelik!
en tuti felujitani fogom...97 e ora szerint...ami szerintem joval tobb...5-10 mp-ig hallani inditas utan..aztan megszunik a hangja....tehat panaszra nem lehet okom...elmeletileg cserelve meg nem volt...szamosinal a srac mondta aki atnezte a kocsit!!!!!
ezek szerint megiscsak elmegy 100e-t az a szar ha nagyon muszaj!!!
admirális20-06-2005 19:05:59 // 6195
Ez nem ilyen egyszerű! Számítsad a szerelés díját is, és máris közel azonos árra jön ki. Egyébként azt mondják, hogy vadi új vez.módból CSAK LAnciát szabad venni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
395
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas