ott nem nagyon tud égéstérbe keveredni a dolog.
Ha a hidrotőke szar, akkor csattog a motor.
Forum >> Szerelőműhely
Wickey09-07-2007 13:50:42 // 16242
Cs.Alfa09-07-2007 09:18:10 // 16241
Megnézetem.Hydrotőke nem lehet?
Wickey09-07-2007 09:15:38 // 16240
gyűrűtörés. Kompressziót mértetek?
Vagy ha nemrégiben lett a szelepszárszimmering cserélve, akkor azt b@szták el.
Vagy ha nemrégiben lett a szelepszárszimmering cserélve, akkor azt b@szták el.
Selmak09-07-2007 09:14:48 // 16239
Bestglassnál cseréltetett már vki szélvédőt?
Cs.Alfa09-07-2007 08:59:33 // 16238
Sziasztok! 156, 2000 ccm.
SOS!
Kék füst hátul,olajfogyasztás 200 km/2 liter. Szelepszár szimering cserélve.
Nem csörög,semmi gyanus hang nincs...mi lehet?
SOS!
Kék füst hátul,olajfogyasztás 200 km/2 liter. Szelepszár szimering cserélve.
Nem csörög,semmi gyanus hang nincs...mi lehet?
Barclay09-07-2007 07:38:59 // 16237
Sziasztok!
155-be, mennyibe kerül egy lengőkar?Van ebből is utángyártott?Vagy esetleg használtat is be lehet szerelni?
155-be, mennyibe kerül egy lengőkar?Van ebből is utángyártott?Vagy esetleg használtat is be lehet szerelni?
bilibox08-07-2007 10:10:49 // 16236
kösz mindenkinek szamosiékhoz viszem jövő héten...remélem nem lesz túl horribilis összeg, amúgy sem szeretem klímát annyira...
Csöri08-07-2007 10:01:14 // 16235
1 szíj hajt mindent.
Csöri08-07-2007 10:00:44 // 16234
Klíma csapágy is tud ilyet csinálni, a szíj ritkán. Erdemes előtte megnézetned, mielőtta a klímás megcsinálja.
Wickey08-07-2007 08:50:34 // 16233
Első körben Szamosiékhoz.
Ha jól tudom, akkor 145-ösön is külön szíj hajtja a klímát. Amíg nincs bekapcsolva a klíma, addig szabadon forog a tárcsája. Ha bekapcsolod, akkor leterheli a motort elég rendesen, ettől lehet a síró hangja a szíjnak. Meg kell nézni, és kicseréltetni, ezer forintos tétel a szíj. Az is lehet amúgy hogy jó a szíj, csak meg kell feszíteni.
Ha hideget fúj, akkor a klímakompresszor, és a gáz töltöttség valószínűleg rendben.
A motort meg igen, ennyire fogja le. A klímakompresszor állandó teljesítményt igényel, fordulatszámtól függetlenül 1-2 LE körüli teljesítményt vesz el a motortól. Alapjáraton, ahol a motorod tud kábé 10 lóerőt, ott már igencsak észrevenni azt az keveset is.
Ha jól tudom, akkor 145-ösön is külön szíj hajtja a klímát. Amíg nincs bekapcsolva a klíma, addig szabadon forog a tárcsája. Ha bekapcsolod, akkor leterheli a motort elég rendesen, ettől lehet a síró hangja a szíjnak. Meg kell nézni, és kicseréltetni, ezer forintos tétel a szíj. Az is lehet amúgy hogy jó a szíj, csak meg kell feszíteni.
Ha hideget fúj, akkor a klímakompresszor, és a gáz töltöttség valószínűleg rendben.
A motort meg igen, ennyire fogja le. A klímakompresszor állandó teljesítményt igényel, fordulatszámtól függetlenül 1-2 LE körüli teljesítményt vesz el a motortól. Alapjáraton, ahol a motorod tud kábé 10 lóerőt, ott már igencsak észrevenni azt az keveset is.
bilibox08-07-2007 08:17:55 // 16232
sziasztok,
egy klíma problémám lenne...145 1.6ts
ha bekapcsolom menet közben, indulásnál nagyon levesz a teljesítményből, többször le is fulladtam, annyival nagyobb gázt kell adni a szokásosnál, ehhez jön még egy huhogó-sívító hang, az a gond hogy amikor a kocsit vettem használtam párszor akkor nem emlékeztem hasonlóra, de most nyáron már ezt produkálta, ez vmi hiba vagy csak beképzelem és tényleg ennyire megeszi a klíma teljesítményt...?
egyébként rendesen hideget fúj...
utánolvastam itt a fórumon többeknek volt ilyen furcsa hang, a hosszbordásszíj lazasága miatt...
gondoltam elviszem megnézetni nyaralás előtt, de nem tudom klímáshoz menjek vagy a szamosiékhoz?
egy klíma problémám lenne...145 1.6ts
ha bekapcsolom menet közben, indulásnál nagyon levesz a teljesítményből, többször le is fulladtam, annyival nagyobb gázt kell adni a szokásosnál, ehhez jön még egy huhogó-sívító hang, az a gond hogy amikor a kocsit vettem használtam párszor akkor nem emlékeztem hasonlóra, de most nyáron már ezt produkálta, ez vmi hiba vagy csak beképzelem és tényleg ennyire megeszi a klíma teljesítményt...?
egyébként rendesen hideget fúj...
utánolvastam itt a fórumon többeknek volt ilyen furcsa hang, a hosszbordásszíj lazasága miatt...
gondoltam elviszem megnézetni nyaralás előtt, de nem tudom klímáshoz menjek vagy a szamosiékhoz?
[k i z z o]08-07-2007 01:57:37 // 16231
Ha lambda, azt konnyen megnezheted.
1. Megméred a jelet
2. Kiveszed closed loopbol:
Motronic pin27 lambda on/off labat vedd fel testrol, ekkor megszunik a lambdaszabályozás, ha igy is ingadozik, akkor más. Ez csak CO potis légtömegárammérővel mükszik.
Falsot nem sziv sehol? Sehol nem sziszeg? Fékvákum membrán?
Az alapjárati motort a motronic nem használja menet közben, csak inditaskor, azutan konstans 35% PWM jel van rajta. Az alapjáratot benzin + elogyujtással állitja be. Az alapjárati motort csak bemelegitéskor variálja. ha teljesen leveszed a vezérlést az alapjárati motorról akkor is van rajta kb. 1 alapjáratnyi rés - okosan alálta ki a Bosch - és a kocsi inditható, nem fog sehol otthagyni.
Tolouzemi kapcsolo zár? Ha nincs zárt állapotban amikor alapjáratot akarsz, nekiáll ingadozni --- nem érzi a zárt pillangóhelyzetet, átlép Part throttle üzemállapotba.
Gyertyák?
Hibakód van benne?
Hidegen, vagy melegen csinálja? Vizhomérseglet érzékelő? Ha kontaktos, akkor pillanatra bedusithat, majd elveszi.
Azaz a bajodnak okai lehetnek:
Gyujtásba beleszolo oldal: gyertya
Benzinbe beleszolo oldal:
Extra nem mért levegő az AFM után, valamely homersegletjelado hibaja, nincs alapjárati módban - pillangókapcsoló kattanik e elzárt pillangónál. pin 3-18 0...2ohm kell lennie zárt pillangónál - lambdaszabályozás. Szálitott benzin hiánya - szürők stb. amik ingerlik a benzinnyomást.
Alapjárati motor: motort vedd ki, csatit rá, gyujtás fel, nézd, hogy kitér e. Ha igen akkor jo.
A Motronicot meg nekem ne szidjatok, okos kis vezérlő.
1. Megméred a jelet
2. Kiveszed closed loopbol:
Motronic pin27 lambda on/off labat vedd fel testrol, ekkor megszunik a lambdaszabályozás, ha igy is ingadozik, akkor más. Ez csak CO potis légtömegárammérővel mükszik.
Falsot nem sziv sehol? Sehol nem sziszeg? Fékvákum membrán?
Az alapjárati motort a motronic nem használja menet közben, csak inditaskor, azutan konstans 35% PWM jel van rajta. Az alapjáratot benzin + elogyujtással állitja be. Az alapjárati motort csak bemelegitéskor variálja. ha teljesen leveszed a vezérlést az alapjárati motorról akkor is van rajta kb. 1 alapjáratnyi rés - okosan alálta ki a Bosch - és a kocsi inditható, nem fog sehol otthagyni.
Tolouzemi kapcsolo zár? Ha nincs zárt állapotban amikor alapjáratot akarsz, nekiáll ingadozni --- nem érzi a zárt pillangóhelyzetet, átlép Part throttle üzemállapotba.
Gyertyák?
Hibakód van benne?
Hidegen, vagy melegen csinálja? Vizhomérseglet érzékelő? Ha kontaktos, akkor pillanatra bedusithat, majd elveszi.
Azaz a bajodnak okai lehetnek:
Gyujtásba beleszolo oldal: gyertya
Benzinbe beleszolo oldal:
Extra nem mért levegő az AFM után, valamely homersegletjelado hibaja, nincs alapjárati módban - pillangókapcsoló kattanik e elzárt pillangónál. pin 3-18 0...2ohm kell lennie zárt pillangónál - lambdaszabályozás. Szálitott benzin hiánya - szürők stb. amik ingerlik a benzinnyomást.
Alapjárati motor: motort vedd ki, csatit rá, gyujtás fel, nézd, hogy kitér e. Ha igen akkor jo.
A Motronicot meg nekem ne szidjatok, okos kis vezérlő.
Tresor08-07-2007 01:29:23 // 16230
Nekem most kell cserélni a lambdát majd. A gyári Bosch 110 ezret bírt. Most ezen filózok, legyen ugyanolyan, vagy a jóval olcsóbb Bosal...
Wickey08-07-2007 01:25:12 // 16229
a gyári Bosch lambda ha 1 évig húzza, az már teljesen jó. :-)
Fighter07-07-2007 20:22:24 // 16228
Lambdaszondát nincs egy éve, hogy cseréltem az szép lesz ha megint beszart. Na mindegy, majd megnézetem. Köszi
Hari07-07-2007 19:41:07 // 16227
164 TS mocinak az alapjárat szabájzó szeleppel szokot gond lenni, de azért az a ritkább - tapasztalatom szerint - inkább a lamdaszondát mérd meg, lehet inkább az a bibis. ( Lehet ez is, meg az is.)
Egyébként sokan panaszkodnak hasonló jelenségre. Azt is lehetne mondani, hogy ezeknek a mociknak ez szinte természetes.
(A fránya FOS Tronik) :-))))
Egyébként sokan panaszkodnak hasonló jelenségre. Azt is lehetne mondani, hogy ezeknek a mociknak ez szinte természetes.
(A fránya FOS Tronik) :-))))
Fighter07-07-2007 19:03:03 // 16226
Ha esetleg alapjárati motor lesz a rossz az idővel rosszabb lesz? Vagy előfordulhat, hogy hirtelen bedöglik és teljesen elmegy az alapjáratom? Köszi.
boyci07-07-2007 15:36:44 // 16225
teljesítmény...fényerő...
de lehet h rosszul tudom, azt viszont azért mert nem vagyok Urak...:))))))
de lehet h rosszul tudom, azt viszont azért mert nem vagyok Urak...:))))))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)07-07-2007 15:34:26 // 16224
a kondikat nézd meg,a kábeleket fujd ki kontaktal,ha nem segit alapjárati motor csere,esetleg.
ZOI07-07-2007 15:11:04 // 16223
15W . :)))))))))))))))
ALFI15607-07-2007 12:18:45 // 16222
Urak.1 kérdésem lenne.Mi a különbség a 35W és a 50W-os xenon között?
Csöri07-07-2007 08:00:22 // 16221
Szerintem a 8 számú közbetét is kell hozzá, és ugy fel lehet rakni.
Csöri07-07-2007 07:58:34 // 16220
Csöri07-07-2007 07:52:25 // 16219
Stab. szilent vs lengőkar lesz a hiba.
Csöri07-07-2007 07:51:32 // 16218
Barclay06-07-2007 23:01:02 // 16217
sziasztok!
A verdámban akkora nyikorgást hallok,hogy már kicsit aggaszt.Olyan mint egy lovaskocsi:-).Ezek a hangok leginkább szar úton és kanyarban erősödnek.Lehet,hogy a műszerfalon,a szélvédő előtti repedések okozzák??
A verdámban akkora nyikorgást hallok,hogy már kicsit aggaszt.Olyan mint egy lovaskocsi:-).Ezek a hangok leginkább szar úton és kanyarban erősödnek.Lehet,hogy a műszerfalon,a szélvédő előtti repedések okozzák??
Hari06-07-2007 22:31:27 // 16216
De igen! Létezik mechanikus feszítő az olajos kiváltására. (A GTV-nél a régebbi 2.0 TB mocik olajossal vannak szerelve, de az újabbak már mechaikussa.
Fighter06-07-2007 16:30:50 // 16215
Sziasztok! 164 TS-on, idônként ingadozik egy picit az alapjárat. Hidegen-melegen sem mindig csinálja, van mikor tök jó. 950 az alapjárat és kb 1000-ig felugrik, majd egybôl vissza és ezt csinálja amíg állok a géppel.Hiába mentem vele hosszúba, huzattam is nem múlt el. Kitakarítottam LM-ôt, folytószelepet, alapjárati motort, de nem szünt meg.Mi miatt ingadozhat szerintetek így az alapjáratom? Köszi
Don Gombóc06-07-2007 14:45:09 // 16214
Jobb lenne az a verzió mert nem kéne levenni a tengelyt, és ilyen nagy lapkából is van mindenhol szinte ezernyi darab.
Don Gombóc06-07-2007 14:35:14 // 16213
Nem itt a szelepszáron van a hézagoló sapka, itt előtte meg kell mérni a bütyök és a tőke között hézagmérővel a hézagot, azt szépen felírni, és azután kell kivenni a vezérműtengelyt, és a hézagoló sapkát az eltérésnek megfelelő vastagabb vagy vékonyabb másik sapekra kell cserélni. ebből az ePer szerint van vagy 40 méret, valami 2000 ft vagy mennyi darab az ára, és kurvára nehéz lerendelni mert minden méretből minimum öt darabot akarnak adni mert ők márkaszervíz aggyal gondolkoznak mondván hogy ott majd a többit később elhasználják. Úgyhogy javallt egy jó szerszámkészítő megkeresése és fillérekért megcsináltatni. Itt még egy igő után elő szokott fordulni a tőke teteje vagyis az a rész amivel a vezérműtengely érintkezik, nos ennek a felületnek a kipattogzása, akkor a tőkét is illik cserélni mert egy kicsit eszi a vezérműtengely bütyköt. Viszont a gyárilag beszerelt bütyök és a gyáriként rendelt tőkék vastagsága között is volt már nállam eltérés amikor az összes tőkét kicseréltük egy gyenge pillanatomban, és ez a különbség teljesen átértékelte a hézagolók méretezését, mert ezt a különbséget is bele kellett számolni.
Gergő06-07-2007 11:20:18 // 16212
igen igen ez teljesen így van viszont nem úgy kell állítani a szelephézegot, hogy a tőke és a vezműtengely bütyke közötti rés gyakorlatilag a szelephézag, és oda dugja be a halandó a megfelelő méretű hézagoló lapkát???
mert eddig jómagam ezt a verziót csináltam
mert eddig jómagam ezt a verziót csináltam
Don Gombóc06-07-2007 06:39:36 // 16211
Halihó! Pedig eccerű a moci mint a faék, ezért szerettem bele illetve nem akartam 3,0 V6 24 szelepes hidrotőkés hengerenkénti trafós meg ilyenekkel küzködős modellt. Bár az is nagyon fajintos de ez jobban megfogott, és megyen is jól. :)) Monnyuk itt meg túró rendszer ami több odafigyelést igényel. Kinek a pap kinek a papné, hogy a klasszikusokat idézzem nekem a lánya. :)
Wickey06-07-2007 06:30:25 // 16210
így ahogy leírtad, kezd olyan érzésem lenni hogy inkább egy Wankel motort szeretnék :-PPPPP
Don Gombóc06-07-2007 06:28:33 // 16209
A szívó hézag hidegen 0,45-0,50
A kipufogóé 0,27-0,30
A kipufogó az ami kényesebb az állításra, pontosabban érdemes az alapra azaz a 0,27 esre állítani mert a 0,30 az már szól egy kicsit azaz csetteg melegen , bár szerintem az a biztobságosabb hézag. Nekem éppen csettegőre van állítva. :)
A kipufogóé 0,27-0,30
A kipufogó az ami kényesebb az állításra, pontosabban érdemes az alapra azaz a 0,27 esre állítani mert a 0,30 az már szól egy kicsit azaz csetteg melegen , bár szerintem az a biztobságosabb hézag. Nekem éppen csettegőre van állítva. :)
Don Gombóc06-07-2007 06:19:48 // 16208
A kipufogó szelep szintén = ez rossz
A kipufogó bütyök szintén = így jó :)
A kipufogó bütyök szintén = így jó :)
Don Gombóc06-07-2007 06:13:39 // 16207
Pontosabban nem lapkás hanem sapkás. :) És csak a szívószelepet kell sapkákkal állítani a kipufogó az himbás, azt villáskulccsal lehet beállítani. Ez a szívóoldal nem az a fajta lapkás megoldás ami a Fiatoknál is van hogy a szelep tetején egy kb ötvenforintos nagyságú korong van, hanem a szelepszár tetején egy picike sapka van ami alig nagyobb átmérőjű a szelepszárnál, pontosabban egy 10mm átmérőjű kis sapka, mert a túrós szelepszára 9mm-es, és ennek a kis sapeknak a falvastagságával, tehát különböző méretű illetve falvastagságú sapkákkal lehet a hézagot beállítani. A teljes kép úgy néz ki hogy a szelepszár tetején van a sapka, és arra megy rá a tőke ami egy lefordított pohárhoz hasonló, az csúszkál illetve mozog a hüvelyébe le fel, pontosabban ennek a tőkepohárnak az alját nyomkodja a vezérműtengely bütyke. A kipufogó szelep szintén egy ilyen de vékonyabb tőkét nyomkod, ami vizszintesen van benne egy öntvény házban, a tőke fenekébe tolórúd csatlakozik amit kulccsal lehet állítani, és ez nyomkodja a himbát. Leírva kb ennyi.
Gergő05-07-2007 20:16:06 // 16206
nem ez egy régi vágású moci..
2 szelep van, meg lapkákkal állítod a szelephézagot...
2 szelep van, meg lapkákkal állítod a szelephézagot...
Gergő05-07-2007 20:15:05 // 16205
viszont most nézegetve az ábrákat nem létezhet egy másik típusú rugós feszítés??
olyanra gondolok ahol ugyanott található a feszítőgörgő mint a hidraulikusnál...
ugyanis az én kocsimmal pont ez a baj, folyik az olaj a hidraulikus feszítőnél, és az a terv hogy át kéne építeni mechanikussá
csak senkinek nincs ebben tapasztalata, szóval nem igazán tudom hogyan kellene...
olyanra gondolok ahol ugyanott található a feszítőgörgő mint a hidraulikusnál...
ugyanis az én kocsimmal pont ez a baj, folyik az olaj a hidraulikus feszítőnél, és az a terv hogy át kéne építeni mechanikussá
csak senkinek nincs ebben tapasztalata, szóval nem igazán tudom hogyan kellene...
Üvegtigris05-07-2007 20:10:36 // 16204
Ez furcsa : O
Azt hittem, hogy már azért egy kicsit modernebb.
Azt hittem, hogy már azért egy kicsit modernebb.
Gergő05-07-2007 20:05:14 // 16203
igen hengerenként 2 szelep:)))
Üvegtigris05-07-2007 19:04:14 // 16202
Még egyelőre nincs semmi probléma csak felkészülésképpen kértem a képet : )
Hengerenként 2 szelepes???
Egyébként köszi : )
Hengerenként 2 szelepes???
Egyébként köszi : )
Hari05-07-2007 08:55:23 // 16201
Üvegtigris05-07-2007 08:01:50 // 16199
Igen V6turos kellene!
Ofi04-07-2007 21:59:02 // 16198
Vasarelly04-07-2007 19:01:13 // 16197
Háát! Én a 146-ról próbáltam, de aztán csak kés lett a vége!
Hari04-07-2007 17:04:33 // 16196
Nocsak?! Kinek van itt gondja V6 vezérléssel? Milyen kell, V6 Turos, melyik motor változat?
Gergő04-07-2007 16:24:16 // 16195
és hogy így jutnak eszembe a dolgok, nem a keréken, hanem a vezértengelyen vannak a jelek, és csak feszítőgörgő van, vezető nincs
Gergő04-07-2007 16:21:46 // 16194
mondjuk ha szűken a vezérlésre koncentrálunk akkor van hasonlóság, csak a V6TB-ben hengersoronként van egy vezmű tengely.
de eleve 2 hosszbordás szíj /az egyik csak a szervoszivattyút hajtja/van rajt
de eleve 2 hosszbordás szíj /az egyik csak a szervoszivattyút hajtja/van rajt
SD04-07-2007 16:20:03 // 16193
Nóbi aszongya az így helyes:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
607
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?