Forum >> Szerelőműhely

Cgo30-12-2007 21:20:29 // 18836
meg mindig erdekelne, hogyan kell kikodolni a 156 gyari radiojat, a megrendelt gyari kod nem tetszik neki...
Alfati130-12-2007 20:44:03 // 18835
Hali! Valaki meg tudja mondani hol kell állítni a kuplungomon???(már ha lehet rajta!!!)
2 napja nem tudom 1-2-be rakni .Egyáltalán van állítási lehetőség?vagy csak a csere !
Ferke30-12-2007 18:38:28 // 18834
Nálam semmi folyás nincs, annyi a tünet, hogy egyszercsak nehéz a kuplung, aztán hirtelen megint vajpuha...és fura módon összefügg a gyorsításokkal (ezt eddig senki nem tudta megmagyarázni, hogy miért). Ha gyorsítok egyet, akkor vaj lesz, aztán megint nehéz...
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2007 11:27:06 // 18833
mondjuk azt a legkönnyebb megvizsgálni...
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2007 11:22:07 // 18832
nem minden esetben...
Kau30-12-2007 11:19:49 // 18831
Ha a munkahenger megy tönkre, akkor ott elmegy az olaj is, nem? Vagy folyásnyom látható a pedálok alatt.
Kau30-12-2007 11:17:42 // 18830
Csak szerkezet volt cserélve vagy kompletten az egész szett? Korábban nálam is volt ilyen tünet. Kicseréltették velem a kuplung munkahengert. Gondoltam, most már jó lesz. Később végleg nem fogadta el a sebességet. A kuplungtárcsa adta meg magát.
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2007 10:49:16 // 18829
ált egyszerre cserélik a munkahengert a főhengerrel... s akkor nincs ilyen probléma
Fighter30-12-2007 10:38:22 // 18828
Hát annak örülni fogok ha az is bekrepál :-(
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2007 09:42:21 // 18827
talán kuplung munkahenger....
Fighter30-12-2007 08:49:21 // 18826
Sziasztok!
A héten kétszer csinálta gépem, hogy nem tudtam sebességbe rakni álló helyzetben, kicsit olyan volt a kuplungpedálom mintha félig beesett volna.Tavaly lett kuplunszerkezet cserélve, idén kuplung fôhenger.Egészen mostanáig nem is volt gond vele.Nem vettem észre, hogy az olaj valahol elfolyna.Miért csinálhatta ezt szerintetek?
GT Ɨ|ѯ29-12-2007 16:10:17 // 18825
Elaforgnál 35:-)
Dzsozy29-12-2007 14:10:37 // 18824
Szép napot Mkinek! Lassan letelik a 3 hónapom és nem kell a kereszt fam gépén netezni. :) Kérdés vagy valami reakció: 552-vel kezdődő vez módosító az már az új cikkszámos? Amúgy meg, hogy lehet, hogy ugyanezzel a cikkszámmal ellátott vez.módosító valahol 56.000,- valahol meg 39.000,- Ft
Wickey28-12-2007 01:17:13 // 18823
Beszélj erhard-al, vagy hívd fel az Elaforgot.
Előbbit megtalálod a tagok között, az Elaforgot pedig a www.elaforg.hu -n. Hátha.
Hiperoxid28-12-2007 00:57:17 // 18822
Hát én nem tudom meg lehet...mondjuk mostanában hidegben ha kint áll és indítok beindul blabla és kicsit megrázza magát a motor, eddig ezt nem csinálta pedig volt már ilyen hidegben kint az idén sajnos..
Locika28-12-2007 00:52:57 // 18821
köszi!

azt még meg tudjátok mondani, h hol 25? nézegettem neten, de ahol 25 ott nincs készlet, ahol van készlet ott inkább 45höz közelít.

folyadékszint már nem és a kuplung is beesett fel se lehet pumpálni ennek külön örültem múlt hét pénteken :S
Liquid28-12-2007 00:52:32 // 18820
Nem lehet hogy az AC pumpa szórakozott? Volt egy kis nyomásingadozás?
Hiperoxid28-12-2007 00:43:52 // 18819
Hát jahh holnap meg is fog történni ha minden jól megy csak kicsit parás a dolog várni a diagnózist...mondjuk részben stimmelnek a tünetek a kihagyást kiváve a LMM-re, de hát ki tudja remélem az lesz...Bár lehet, hogy a szar jel miatt a 160-170-es tempó sok volt a gépnek
Ferke28-12-2007 00:40:02 // 18818
Szerintem az nem lmm lesz. Lehet tippelgetni, de tényleg a legegyszerűbb rákötni gépre, és rögtön kiderül.
Hiperoxid28-12-2007 00:08:57 // 18817
De akkor nekem az, h 160-nál tartom a sebeséget és egyszer csak lassulni kezd és esik a fordulat nyomom jobban a pedált és nem reagál aztán kp 3-5mp és újra minden a régi az lehet ilyen hiba?
Ferke27-12-2007 23:37:53 // 18816
Nem áll le, csak a fogyasztás, az alapjárat és a menettelj. kicsit változik.:/
Hiperoxid27-12-2007 23:05:03 // 18815
Hát az meglehet, sajnos tényleg :( mondjuk enyém JTD nem TS de ettől függetlenül meglehet simán, mert úgy vettem észre ma éhesebb volt a ménes mert több volt a fogyasztás mint szokott...Ha ez a cucc elhalálozik akkor motor leáll és sehova tovább??
Cs.Alfa27-12-2007 22:51:12 // 18814
Nem akarlak elkeseríteni,de valszeg bexart a légtömegmérőd....én hasonlóképp jártam.
Irattasd ki géppel,ha LMM a hiba,kiírja....
Nekem mostanában villant ki,de a műszer szálszakadást írt ki,nem LMM hibát.
Hiperoxid27-12-2007 22:35:05 // 18813
Nem vagyok egy nagy szaki, de nekem a 156-ban is szétkopott mind a 2 és a szerelőm mondta, hogy lehet persze szettel, de cseréljük már inkább ki mert, nem egy nagyszerű dolog újra neki esni és végig szívni újra mindent...nekem meg ezt kifizetni neki!!

A 156 fórumban már kérdeztem kicsit rossz helyen szerintem, de most meg teszem itt is:
Multkor pályán nagy sebességnél padlónál bevillan az injektor vagy milyen jel,de el is alszik, ha elengedem a pedált vagy kevésbé nyomom. Ezt ma megint megjátszotta a vas ráadásul olyan 150-160-nál egy pár másodpercre nyomtam a pedált, de a fordulat meg esett vissza hiába nyomtam nem reagált, de a motor nem dadogott, vagy állt le. Csak olyan volt, mintha nem nyomtam volna a pedált kb. Remélem nem játszik ilyet többet és nincs semmi komolyabb baja neki!Van valakinek ötlete mi okozhatja ezt? Előre is nagyon köszönöm!!
FRC27-12-2007 22:19:17 // 18812
155nél hol van a mennyezetvilágítás érzékelő az ajtókban? nem kapcsol fel ajtónyitásnál és a hibajelző világít a fűtéskapcsoló alatt
András bácsi27-12-2007 21:56:59 // 18811
Jól tudod, nagy szopás.

Gábor166 cserélt a sajátjában, ő tud komolyabb tapasztalati tanácsokat adni. A javítószett ebben is csak akkor ér valamit, ha nincs a dugattyú iletve a hengerfal túlzottan megkopva. Valamelyik Lándzsa karmantyúi jók bele.
Wickey27-12-2007 20:57:27 // 18810
Nemtudom mekkora szopás 166ban a felső munkahenger csere, de pl. 164ben orbitális nagy. Ha a 166ban is, az előrevetít egy viszonylag magas munkadíjat. Tudva, hogy 25 a felső munkahenger, döntsd el, megéri-e neked esetleg kétszer kifizetni a 10-20ezer forintos munkadíjat, ha a felújítószett nem működne.

ps.: folyadékszint stimmel? :-)
Locika27-12-2007 20:42:10 // 18809
Sziasztok!

kérdésem lenne nálam okosabbakhoz, mivel olyan remekül jártam, hogy elromlott a kuplunk főhengerem épp karácsony előtt. Kérdés szerintetek érdemes javítókészlettel megjavítani, vagy inkább cserélni kéne?
Longman27-12-2007 10:06:13 // 18808
És azt tudja e valaki hogy a régi 12V-s 2.5 V6 (163Le) motorral komaptibilis-e az újabb 24V 2.5 V6, vagy a 3.0 V6 hat sebességes váltója?
Ha nem, miért nem? :))

Bár én ismerek egy gyorsulásra átépített de be sajnos nem fejezett 145 Q4-et, ami alatt összekerült a 4 kerék és a 6-os váltó is. Meg is fogom kérdezem az hogyan lett összeházasítva.
András bácsi27-12-2007 07:40:24 // 18807
Ha jól emlékszem. Illetve mindent lehet megfelelő türelemmel. :)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)27-12-2007 07:21:34 // 18805
Na mégegyszer, hátha így választ is kapok :D
Úgy néz ki váltócsere lesz a mutatvány, mondjuk megnézetem a szerelőmmel is...
A kérdés az, hogy 146ti-be bele lehet rakni a 156-ét is? Ha igen esetleg a 2.5 V6-ét, az legalább 6 sebességes :D:D
Erhard 242 (Pure Energy)26-12-2007 22:15:51 // 18804
így van az is egy jó példa erre...
András bácsi26-12-2007 22:14:16 // 18803
Ugyanúgy, mint a vezmód, ez is egy legenda. Azt is 122e-énél cseréltem a saját használatú vasban, és nem volt még akkor sem veszélyes. Bár ott az állandó pálya, és a rendes olaj normális periódussal kicsit csal a rendszeren. De az ex 2-0-ás motorom is 97-nél még alig volt hangja.
Erhard 242 (Pure Energy)26-12-2007 22:10:00 // 18802
teljesen változó a lendkerék élettartalma van akinek 100e km-nél cserés, van akinek 200e-nél sem cserés...ki hogyan üti veri a vasat..
András bácsi26-12-2007 22:04:59 // 18801
Az alacsony fordulat és a lendkerék kinyírása nem tudom miért függ össze. A kiegyenlítő szerepe a kettős tömegűnek váltáskor és induláskor van, menet közben nem igazán mocorog.
cseri26-12-2007 21:59:08 // 18800
Oké igyekszem .Kicsit szokatlan a teherautóhoz szokott "lelkemnek" ez a viszonylag magas fordulat.Mindig azt hiszem, hogy tulforgatom.Bár abban is biztos vagyok, hogy ezk a modern dieselek nemfognak 500ezret futni, mint volt régen a lusta sima szívó verdák.
Selmak26-12-2007 19:35:11 // 18799
Nagyon attól függ hogy mennyire durván használod a kuplungot mert lényegében átveszi a nyomaték kiegyenlítő szerepet a szerkezettől. Ha puhán váltasz mint egy bolygóműves automata és kerülöd az alacsony fordulaton történő gyötrését a motornak akkor az jelentősen meghosszabbítja a kettőstömegű lendkerék élettartamát.
cseri26-12-2007 19:15:32 // 18798
Öntöttél egy kis lelket belém. LEhet, hogy az enyém örökös lesz?
cseri26-12-2007 19:11:18 // 18797
Na akkor repesek az örömtől a vasban 132000-evan. Most kezdjek gyüjteni,vagy ... Gondolom nem 30-ezer.A véleményem ;ez igazából kicseszés vagyis lehúzás. Eddig is elvoltak simma lendkerékkel az elviselhető fentartásu gépek. Persze én választottam!
uaz146ti (kispali kisebbik fia)26-12-2007 18:52:07 // 18796
Úgy néz ki váltócsere lesz a mutatvány, mondjuk megnézetem a szerelőmmel is...
A kérdés az, hogy 146ti-be bele lehet rakni a 156-ét is? Ha igen esetleg a 2.5 V6-ét, az legalább 6 sebességes :D:D
Selmak26-12-2007 17:24:52 // 18795
De azért egyszeri autósnak még mindig a pócvágen az autó...
Vili26-12-2007 17:19:02 // 18794
Meg újabb típushiba a jettánál,műanyag szivócsonk ami egy ügyetlen inditásnál szétrobban,de hallgat a gyár pedig nem 1 járt már így!!!!!!!!!!
Selmak26-12-2007 17:14:41 // 18793
170nél járok és még bírja (kop-kop-kop-kop.)
Selmak26-12-2007 17:13:51 // 18792
pócvágennél a hegerfej is kukássá vállik mire a kettős tömegű kinyiffan mert elereped az öntvény a szelepek között.
Selmak26-12-2007 17:12:22 // 18791
Jó kérdés. A 146ban elméletileg ugyan az a AR32302 105 lovas JTD van mint a 156ban de már 2s tömegűvel és nem láttam árlistában hogyományos lendkereket a 32302 höz.
Ferke26-12-2007 16:57:18 // 18790
1.9 jtd esetén használattól függően kb 120-150e km az élettartama.:(
A Fordé rosszabb, ott 100 körül várható a csere, míg a legjobb a bmw-knél, ahol 250-300e km.
A fószvágennél külön poén, hogy a főtengely végét elrágja a cucc, amikor már régóta ramaty lendkerékkel közlekedünk..:))
Ferke26-12-2007 16:54:57 // 18789
Kb 2db féltengelycsukló=1db lendkerék.:))
Ferke26-12-2007 16:53:59 // 18788
Mi gondolkodtunk ezen, Bandival. Bandi is asszem elvetette, és én is. Szétszedtük, és teljesen mások a rögzítési pontok a 105le-s és a 116le-s változaton.:(
Várható volt, hogy nem hülyék ezek sem, nehogymár ki lehessen játszani őket....
Wickey26-12-2007 16:39:56 // 18787
ettől függetlenül ha lehet, a kuplungcserénél megpróbálok megszabadulni a kéttömegű lendkeréktől...
Úgy vettem 55ezer km-el ezelőtt az autót, hogy ráz a kuplung induláskor, és néha, ha erőteljesen haladok akkor elcsúszik 1-2 vagy 2-3 váltás esetén. Na, gondoltam lassan ideje kuplungozni. Ennek még nem érkezett el az ideje :D

Úgy emlékszem valaki már játszott ezzel (vagy a gondolattal), hogy 1.9 8V 116LE-ben elhagyja a kéttömegűt, és a 105 lovas sima lendkerekét tegye fel. Ezzel milett, tudsz róla valamit?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.