Forum >> Szerelőműhely
süsnye13-02-2008 09:05:59 // 19355
én először mindenképpen a szondával és az LMMel kezdeném. Húzd le a lambdát nyugodtan és nézd meg mi változik (én majd' egy évig jártam lambda nélkül ;) ), meg próbálj meg szerezni egy próba csere darabot LMMből.
süsnye13-02-2008 09:02:56 // 19354
ahááá :) akkor a tápot is kékfogon keresztül kapja! hogy ez eddig nem jutott eszembe! ;))
nagyferi8112-02-2008 20:10:55 // 19353
Kössz a tanácsot!
Elmentem a debreceni (állítólag a legjobb) Bosch szervízbe, hogy csinálják meg, de a csávó csak tájékozódott ,hogy mi van Megállapította 10 perc után, hogy keverési arány probléma van. OSZT ENNYI! Az a baj, hogy feladja a leckét sok embernek ez a probléma. Remélem csak lambdás!
Elmentem a debreceni (állítólag a legjobb) Bosch szervízbe, hogy csinálják meg, de a csávó csak tájékozódott ,hogy mi van Megállapította 10 perc után, hogy keverési arány probléma van. OSZT ENNYI! Az a baj, hogy feladja a leckét sok embernek ez a probléma. Remélem csak lambdás!
Dzsozy12-02-2008 18:43:20 // 19352
A lambda szonda vásárlásnál vigyázz, mert azért megetetik az embert néha. Anno a 155-be egy 2000-ft sz.gépes diagnosztika mutatta ki, hogy rossz értéket mér a szonda! Nekem a BOSALT ajánlották, amivel aztán 10.000,- ezreket spóroltam, és tökéletes értéket mért, hibátlanul muzsikált a vas, és azóta is az van benne, még az új tulajnál is.
András bácsi12-02-2008 17:08:33 // 19351
Elég, ha nem viszed messzire a vezérlőt az akkutól, és bluetooth-on kapja a jelet. :)))
süsnye12-02-2008 16:05:19 // 19350
én is olvastam a manualban ezt, de nem értem, hogy hogyan műxik. Mivel az ECU két adott lábára kell rákötni a cuccot, ezért az ECU csatit le is kell húzni, viszont az ECU a csatiról kapja a tápot, nem?
De mégha nem is onnan kapja a tápot kell neki, a fojtószelep poti jele, mivel, ha jól emléxem a gázpedállal is játszani kell, hogy kivillogja a kódot...
De mégha nem is onnan kapja a tápot kell neki, a fojtószelep poti jele, mivel, ha jól emléxem a gázpedállal is játszani kell, hogy kivillogja a kódot...
süsnye12-02-2008 16:00:57 // 19349
miért kell ehhez tű? rádugod a csati végére a multimétert, én is ott mértem... ;) a test megvan a kipun, a lambda meg maga csinálja a feszt, szal nem kell összedugni, ahhoz, hogy kimérd...
süsnye12-02-2008 15:58:55 // 19348
node mire írja a szálszakadást? lambda?
Fighter12-02-2008 14:52:22 // 19347
Helló!
Megcsináltam az általad leírt müveletet, plusz a pillangószelepet is kipucoltam /higítóval tisztítottam mindent/. Második napja a reggeli meg esti minuszokban is finomabban indul, nem pörög 1500-on az alapjárat hidegen.Ha bemelegszik nem ingadozik az alapjáratom.Más pozitívumot még nem tudtam megfigyelni. Korábban a resetelés nélkül is megcsináltam már ezeket, de nem igazán vettem észre javulást. Ennyit számítana? Remélem tartós lesz ez a javulás.
Megcsináltam az általad leírt müveletet, plusz a pillangószelepet is kipucoltam /higítóval tisztítottam mindent/. Második napja a reggeli meg esti minuszokban is finomabban indul, nem pörög 1500-on az alapjárat hidegen.Ha bemelegszik nem ingadozik az alapjáratom.Más pozitívumot még nem tudtam megfigyelni. Korábban a resetelés nélkül is megcsináltam már ezeket, de nem igazán vettem észre javulást. Ennyit számítana? Remélem tartós lesz ez a javulás.
nagyferi8112-02-2008 14:07:27 // 19346
Ok! Így már értem! Nem ismertem ezen a néven.
Ferke12-02-2008 12:06:48 // 19345
Levegőmennyiség mérő. A légszűrőház és a szívósor közötti csövön van. 155-ön asszem egy ezüst fedelű dobozka.:)
Cs.Alfa12-02-2008 09:31:53 // 19344
sziasztok!
Időnként kigyullad az injektor lámpás....Elvittem megnézetni,és a számítógép szálszakadást ír.
Megmértük a feszültséget,rendben.
Mi a fene lehet?Nem ég folyamatosan,csak időnként és magától elmúlik....
Időnként kigyullad az injektor lámpás....Elvittem megnézetni,és a számítógép szálszakadást ír.
Megmértük a feszültséget,rendben.
Mi a fene lehet?Nem ég folyamatosan,csak időnként és magától elmúlik....
nagyferi8111-02-2008 15:10:43 // 19343
Most lehet hogy hülyeségnek tűnik de melyik az az LMM. Lehet hogy másképp ismerem!
kertecs11-02-2008 14:06:22 // 19342
Miért? A 155-nél a ledes hibakód kivillogtatás is működik állítólag... az nagyobb varázslat nekem : )
GT Ɨ|ѯ11-02-2008 13:48:49 // 19341
hűűű,ez nagyon komoly ( sufni ),de biztos működik:-DDD
Bálesz11-02-2008 13:36:54 // 19340
Szia!
Ez már előfordult az én masinámnál is! Akkor kapott új lambdaszondát és LMM-et. Akkor Pirihez vittem el és Ő javította. Javítás előtt rákötötték számítógépre és egész pontosan kilötte melyik nem megy. Aztán volt nála pár LMM azok közül beválasztotta a legjobbat újra törölte a hibát és rendbe is jött a masina!
(Igaz azóta újra lettek ezek javítva, más okból kifolyólag tönkrement a lambdaszonda.)
Szerintem addig ne vegyé előre egy deka alkatrészt sem amíg tutira biztosan nem tudod, hogy mivel is van a baj!
Ez már előfordult az én masinámnál is! Akkor kapott új lambdaszondát és LMM-et. Akkor Pirihez vittem el és Ő javította. Javítás előtt rákötötték számítógépre és egész pontosan kilötte melyik nem megy. Aztán volt nála pár LMM azok közül beválasztotta a legjobbat újra törölte a hibát és rendbe is jött a masina!
(Igaz azóta újra lettek ezek javítva, más okból kifolyólag tönkrement a lambdaszonda.)
Szerintem addig ne vegyé előre egy deka alkatrészt sem amíg tutira biztosan nem tudod, hogy mivel is van a baj!
kertecs11-02-2008 13:16:39 // 19339
A 36E-es szondával is inkább lassan, mert a száma alapján lehet szerezni a gyárival azonosat kb. 2/3 áron is.
kertecs11-02-2008 13:13:25 // 19338
Ezt egy számomra szavahihető arc írta be 1x és elmentettem az okosságokhoz:
Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda.
Biztos vannak komplikáltabb és drágább eljárások is : )
Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda.
Biztos vannak komplikáltabb és drágább eljárások is : )
nagyferi8111-02-2008 12:54:46 // 19337
Szerintem is lambda! De páran modják, hogy a vezérléstől is lehet (nyíregyházi Automary alfaszalon szakemberei és még a vízhőfok jeladó is, amelyik állítólag a vezélőnek adja a jelet, hogy milyen a motor hőfoka!! De ha veszek egy szondát az 36000 és nem is biztos, hogy az a baja! És ez így mehet a végtelenségig. Ezért kéne egy lelkiismeretes elektromos, aki végig kiméri az összes hibalehetőséget. De egyelőre nem találkoztam ilyennel!
kertecs11-02-2008 11:11:14 // 19336
A nagy fogyasztás, meg a CO tipikus lambda tünetek... ha a comp nem is mutat ki semmit (bár nálam a szomdát kiadta), rá lehet mérni kézi műszerrel is. Mondják a csatilehúzást is, de én azt nem próbáltam.
nagyferi8111-02-2008 09:26:28 // 19335
Sziasztok!
Remélem tud nekem végre segíteni! Ingadozik az alapjáratom! Ha hideg a motor akkor még annyira nem is, de ha bemelegszik akkor kb. 600-1100 között ugrál. Ha megtartom a gázt 900-on akkor is hallom, hogy nem oké, mert "pufforászik". Ja, meg a fogyasztása sem a legutolsó! Most városban kb. 20 liter, kívül pedig 13 alá nem tud menni! Hengerfej tömítés lett rajta cserélve és azóta csinálja. Ha a vezérlés el van egy picit csinálhatja? A CO 8 egész felett volt még 2500-as fordulaton is. A computeres vizsgálat nem mutatott ki semmit. A teljesítménye nem változott szerintem!
Előre is köszi!
Remélem tud nekem végre segíteni! Ingadozik az alapjáratom! Ha hideg a motor akkor még annyira nem is, de ha bemelegszik akkor kb. 600-1100 között ugrál. Ha megtartom a gázt 900-on akkor is hallom, hogy nem oké, mert "pufforászik". Ja, meg a fogyasztása sem a legutolsó! Most városban kb. 20 liter, kívül pedig 13 alá nem tud menni! Hengerfej tömítés lett rajta cserélve és azóta csinálja. Ha a vezérlés el van egy picit csinálhatja? A CO 8 egész felett volt még 2500-as fordulaton is. A computeres vizsgálat nem mutatott ki semmit. A teljesítménye nem változott szerintem!
Előre is köszi!
Ferke09-02-2008 15:30:40 // 19334
Ne rakj bele semmit, mert ezek csak placebo megodások, ideig-óráig tünetmentesítenek, aztán még nagyobb bajt csinálnak (a hűtőn kívül másnak csak ártanak a tömítő izék). Szerintem csináltasd meg a hűtőt/vagy csere.
Alfa166JTD09-02-2008 09:25:35 // 19333
Sziasztok!
Tudnátok e nekem összeírni egy kis ismertetőt, hogy 2,4-es JTD 166 vásárlása esetén mire figyeljek oda, illetve mik a típus jellemző hibái?
Előre is köszönöm!!!
Tudnátok e nekem összeírni egy kis ismertetőt, hogy 2,4-es JTD 166 vásárlása esetén mire figyeljek oda, illetve mik a típus jellemző hibái?
Előre is köszönöm!!!
Kazes☻08-02-2008 21:28:16 // 19332
Hűtőtömítő adalékot. :-)
sty08-02-2008 21:22:27 // 19331
srácok volna egy kis gondom,a hütömnél gyöngyözik a hütöviz vagyis szivárog,mit javasoltok mit tegyek bele hogy megszünjön,hallottam tosást,tejet meg ilyesmiket de valami más megoldás érdekelne ennyiért nem szeretném kikukázni????
Kazes☻08-02-2008 19:27:51 // 19330
A túlöntött és kifolyt folyadékot mosd le rendesen főleg minden festett felületről, mert "megeszi" a festéket egy idő után.
:Szájmon:QV:147:GT:08-02-2008 19:21:11 // 19329
Köszönöm!
már bele is került! kicsit azonban túl töltöttem...:(((
Ellenben ismét normálisan működik a kuplung és nem világít a lámpa...
most figyelem h nem ereszt e vhol...
már bele is került! kicsit azonban túl töltöttem...:(((
Ellenben ismét normálisan működik a kuplung és nem világít a lámpa...
most figyelem h nem ereszt e vhol...
Csöri08-02-2008 17:47:00 // 19328
DOT 4 fékfolyadék kell bele, és a fékfolyadéktartállyal együtt van.
Jata08-02-2008 17:38:45 // 19327
Halo Bandi! Kösz az informácio áradatot! :))) 115el lett lehuzva. Ma meg teljesen készre összeraktam. THX!!!
Jata08-02-2008 17:36:53 // 19326
Igen köszönöm. 115el lett lehuzva. THX!
:Szájmon:QV:147:GT:08-02-2008 15:30:23 // 19325
Valaki megtudnáá mondani hogy milyen kuplung olaj kell a kocsiba?
Aszem a fék és kuplung olaj egy és ugyan az!!!
Bármilyen jóó bele? Én is utánna tudom tölteni vagy szakszervíz kell??
mennyi kell bele?
milyen áron van?
Aszem a fék és kuplung olaj egy és ugyan az!!!
Bármilyen jóó bele? Én is utánna tudom tölteni vagy szakszervíz kell??
mennyi kell bele?
milyen áron van?
Ferke08-02-2008 12:20:30 // 19324
Át kéne nézni az egész autót. Ha tutira aztóa csinálja, hogy ki lett cserélve az IC alsó csöve, akkor lehet, hogy esetleg valami le lett húzva, és nem került vissza.
Nem értem,h ogy miért nincs hibakód...:(
Nem értem,h ogy miért nincs hibakód...:(
András bácsi08-02-2008 10:33:42 // 19323
Elvileg. De hallottam már olyan szerelőről, aki fordítva visszaerőltette a csatlakozót a szűrő aljára. :))
Csaszi08-02-2008 10:15:31 // 19322
Nu, azt még nem néztem meg, de jeleznie kéne, ha lenne benne víz, nem?!
Ferke08-02-2008 00:52:57 // 19321
Nem tankoltál bele valami xar helyen? Haverom vito-ja ugyanezt csinálta, le is állt néha. Aztán a gázolajszűrőből 2-3 deci vizet öntöttünk ki..:((
Ferke08-02-2008 00:51:53 // 19320
Remélem az legalább jó lett.:)
Csaszi07-02-2008 20:10:06 // 19319
nem, mintha számítana, de még a fékbetétek és tárcsák is cserélve lettek (elől-hátul)
Csaszi07-02-2008 19:59:06 // 19318
5e km-el ezelőtt volt nagy szervíz: olaj +szűrők (olaj, gázolaj, levegő) + vezérműszíj + feszítőgörgők + bordásszíj + feszítőgörgők + vízpumpa.
hibajelzés nincs egy szál se.
hibajelzés nincs egy szál se.
Selmak07-02-2008 19:55:01 // 19317
Gázolajszűrőt mikor cseréltél utoljára? Hibajelzés van?
Csaszi07-02-2008 19:45:23 // 19316
Csoki mindenkinek!!
SOS Help!!! Plz!!
Szóval az a problémám, hogy rángat a kicsikém! :( (1.9 JTD MJet - 156 SW)
Előzmények (az érthetőség kedvéért):
Két hete (kb.) ki kellett cserélni a turbó és coolert összekötő gumicsövet, mert megrepedt és rettenetes kifújó hangja volt a kocsinak (Hosszú már augusztusban figyelmeztetett rá, de nem hallgattam a szép szóra)! Azóta, hogy ki lett cserélve a cső, olyanokat csinál az ótó, mintha kihagyna egy-egy ütemet. Nyomom a gázt, tartom egy bizonyos sebességen, aztán egyszer csak egy pillanatra elveszi az üzemanyagot, aztán vissza. És ezt hol gyakran csinálja, hogy ritkán! Azon gondolkoztam, hogy első körben adok a lelkemnek egy kis befecskendező tisztító üa. adalékot, csak még nem mertem megvenni (plussz nem is találtam még sehol)!
Ötlet? Javaslat? Tanács? Szaktanácsadás? Tapasztalat?
Köszi előre is a segítséget!
SOS Help!!! Plz!!
Szóval az a problémám, hogy rángat a kicsikém! :( (1.9 JTD MJet - 156 SW)
Előzmények (az érthetőség kedvéért):
Két hete (kb.) ki kellett cserélni a turbó és coolert összekötő gumicsövet, mert megrepedt és rettenetes kifújó hangja volt a kocsinak (Hosszú már augusztusban figyelmeztetett rá, de nem hallgattam a szép szóra)! Azóta, hogy ki lett cserélve a cső, olyanokat csinál az ótó, mintha kihagyna egy-egy ütemet. Nyomom a gázt, tartom egy bizonyos sebességen, aztán egyszer csak egy pillanatra elveszi az üzemanyagot, aztán vissza. És ezt hol gyakran csinálja, hogy ritkán! Azon gondolkoztam, hogy első körben adok a lelkemnek egy kis befecskendező tisztító üa. adalékot, csak még nem mertem megvenni (plussz nem is találtam még sehol)!
Ötlet? Javaslat? Tanács? Szaktanácsadás? Tapasztalat?
Köszi előre is a segítséget!
András bácsi07-02-2008 14:10:48 // 19315
Mindenki traktort vesz, sehol egy jó benyás. :(
Csöri07-02-2008 14:05:58 // 19314
Akkor benéztem. :)
102-126nm
102-126nm
András bácsi07-02-2008 14:03:31 // 19313
Csak mert Jatabácsi olajkályhában tüzel. :)
Csöri07-02-2008 14:00:08 // 19312
Nem TS-en.
András bácsi07-02-2008 13:56:39 // 19311
Dízelen? :)
Csöri07-02-2008 13:48:09 // 19310
Hivatalosan a kipuf oldalt 108-132 nm a szívón a kis csavarokat 8-10 nm.
Jata07-02-2008 13:13:30 // 19308
Halo Skacok! Tudja valaki hogy a gépemen a vezérműtengely tárcsát mijen nyomatékkal kell visszahuznom? Vizpumpát cserélek meg szíjat meg nagyszervizelek...
pb_06-02-2008 17:19:06 // 19307
Na, majd a legközelebbi talin +kukkantom jobban valamelyik 45/6ot.))
András bácsi06-02-2008 14:57:19 // 19306
145/6-ban azért van ott hely.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
679
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?