Forum >> Szerelőműhely

Wickey02-03-2008 14:12:45 // 19605
a cigányok ladával mennek lopott benzinnel, nemtudtad? :D
TDI7502-03-2008 14:00:43 // 19604
Tudom egy kicsit off a mozi de érdemes megnézni. Én majd bepisáltam a röhögéstől.
Az agyatlan... rögzítésről még nam hallott a csóka?
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2008 11:38:47 // 19603
A legjobban úgy lehet spórolni, ha gyalog megy, mint a ci...ok...
Csöri02-03-2008 11:30:15 // 19602
120.000 km.
De azért nem árt előbb kicserélni, habár a V6 nem szaggatja ugy a szíjjat mint a TS.
Longman02-03-2008 11:28:28 // 19601
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani hogy a 24 szelepes 2.5 V6 mocinak mennyi a gyéri előírás szerinti vezérműszíj csere periódusa?
Vili02-03-2008 10:36:31 // 19600
Kár, hogy nem írta oda,hogy 40le-vel erősebb is lett......
Liquid01-03-2008 22:52:59 // 19599
ez az a tipikus agymosós amerikai marketingduma, amitől háborog a gyomrom

fogyasztás csökkentés ügyben egyetértek Polóval :)

csak nekem nem megy :))
Wickey01-03-2008 22:46:14 // 19598
Már ne is haragudj, de a pihent agyúak topic nem ez...
Titok henger, a faszom. :-)
Poló01-03-2008 22:42:17 // 19597
Ez ilyen Perdix féle megoldás. Szerintem a fogyasztást úgy lehet a leghatásosabb módon csökkenteni, hogy a jobb lábunkat picit feljebb emeljük.
Kazes☻01-03-2008 22:38:13 // 19596
Don.28-02-2008 21:35:47 // 19595
Köszi szépen,őt kerestem kimondottan!!:)))
Köszi még1szer.
Szép estét mindenkinek.
GEORGE28-02-2008 19:53:01 // 19594
Keresd Tiby-T!
Ő ennek a szakija, már sok munka kikerült a kezei közül!
Don.28-02-2008 19:32:35 // 19593
Sziasztok,nem tudtok a cartársak közül valakit aki meg tudja oldani,hogy átalakítja a 147esem elős lökösét?Kit kéne keressek?
Szép eszét mindenkinek.
:Szájmon:QV:147:GT:27-02-2008 23:40:07 // 19592
Köszi megnézem de elöbb megpróbálok a közelben találni valamit Kispest meg sajna nagyon kiesik nekem....
Ferke27-02-2008 22:33:07 // 19590
Kispest, Zé kollega pl.:)
:Szájmon:QV:147:GT:27-02-2008 20:57:22 // 19589
tudna valaki ajánlani Budapesten egy szervízt??
XIII.ker és környéke lenne a legjobb de ha máshol van, akkor is BKV-val megközelithető legyen!!
Köszi
Mulder27-02-2008 20:46:22 // 19588
Nem vagy vele egyedül..........Nekem is most kezde el. Hétvégén tudok ránézni, remélem a szíj lesz. De mit lehet vele csinálni?
LeZo27-02-2008 20:38:43 // 19587
Szép estét!

Idétlen kérdésem lesz... A hétvégi jóidővel együtt beköltözött egy kis csicsergés a motortérbe... Ránézett a kocsira két "nagyon értő" ismerős, de mindenféle rémségeket mondtak:)
Mi lehet az ami hidegbe nem "cicergett" és most a jóidőben meg életre kelt?
Hosszbordásszíj? Feszítők?
És napról-napra (komoly 3. nap....) úgy érzem élénkebb. Volt aki WD40 kezelést javasolt:) Azért mégse traktor:D
TSiga ( I am the TSIG)27-02-2008 19:37:21 // 19586
Nyugatra előbb küldtek modernebb autókat, mint hozzánk.
Ezért volt a 96-os off mondeobe EGR, amitől EURO 3-assá minősítették. Persze azt is Svájcból hoztuk...
GTVili27-02-2008 19:34:33 // 19585
Jééééé....akkor az én 2001-es GTV-m is "már" EURO4-es lenne???
Nekem is 3 katalizátor van...és azt hiszem 2 vagy 3 lambda....
Amúgy az autó Belgiumból származik...
TSiga ( I am the TSIG)27-02-2008 19:27:30 // 19584
Megnéztem az eperben, és ezt adta ki a gép alvázszám alapján:


Az elektromos gázpedál is megvan.:D

Örülök, hogy tudtatok segíteni!

Apuék voltak lent Tatán a bontóban gépháztető-nyitóért meg nekem műszerfalért. Ott mondta a Roli, hogy 2002-ben kezték el gyártani az EURO4-es mocikat. Mivel 2002. februári a 147-es, ezért elképzelhetőnek tartotta, hogy még EURO3-as motorral jött ki a gyárból. Bár Svájcban igen szigorúak a környezetvédelmi dolgok és elképzelhető, hogy már akkor EURO4-es kocsikat adtak el.
András bácsi27-02-2008 18:17:08 // 19583
Felesleges hülyeség. Kína, meg a Nagy Sátán írhatná alá inkább a kiotói egyezményt. :)))
TSiga ( I am the TSIG)27-02-2008 17:56:51 // 19582
Kösz szépen! Muszáj valami infót szerezni, mert nem mindegy, hogy EURO3-as vagy EURO4-es autóra fizetünk regdíjat.
Selmak27-02-2008 09:47:54 // 19581
NO+ H2O --> HNO2 azaz salétromossav képződik. Gyenge sav és bomlékony.

2NO+ O2= 2 NO2 -> NO2+ H2O -> HNO3 azaz Salétromsav, erős sav.
Robi27-02-2008 09:42:38 // 19580
Amúgy pl a nitorgén-monoxidot nem lehet tovább oxidálni?
Vagy lehet, csak úgy még rosszabb lesz? :)
Robi27-02-2008 09:39:21 // 19579
Azt nem tudom, hogy mit csinál, csak azt, hogy megszűnik gonosznak lenni, és kiürül a NOx tárolóból, ha dús keverékkel megy a motor. :) A kémiai hátteréhez nem értek.
Selmak27-02-2008 09:35:06 // 19578
Nitrogén oxidok nem fog elégni mert elve oxidált formák, redukálódni fognak az meg nem égés.
Liquid26-02-2008 21:32:07 // 19577
háát nem hogy a 166-ban merre van, nálam az aksi előtt van egy műanyag burkolat mögött. Mindjárt megnézem az eperben...
Robi26-02-2008 19:15:24 // 19576
Úgy tudom, hogy ezek a rendszerek az alábbi részekből állnak, a kipufogócsonktól hátrafelé haladva:
1. szélessávú lambda-szonda
2. "3 utas" katalizátor
3. monitor-szonda
4. kipufogógáz-hőmérséklet érzékelő
5. NOx tároló katalizátor
6. NOx szenzor

Ha jól csalódom, akkor arra megy ki a játék, hogy a NOx tároló katalizátor összegyűjti a nitrogén-oxidokat, aztán ha megtelik, azt érzékeli a NOx szenzor, és ilyenkor a motor túldúsítja a keveréket. A "3 utas" katalizátor ezt rövid ideig elviseli, nincs ideje túlhevülni, de a nitrogén-oxidok elégnek rendesen, és kiürül a NOx tároló katalizátor. Utána visszaáll a normál lambda-szabályzás, és kezdődik minden újra. :)
András bácsi26-02-2008 19:04:52 // 19575
A 4-esben már 3 lambda van, meg elektronyos gázpedálos. Ja és a kipuffcsonkon van előtétkatalizátor-szerűség.
Dzsozy26-02-2008 18:59:06 // 19574
Köszi Mkinek a segítséget! Hol van az az általad említett AC relé, vagy mi a fene? Lehet tisztítani, vagy csereszabatos ezek után?Soha nem csinált még ilyet! Már azon törtem a felyem, hogy megcsiáltatom nyomógombosra, hátha a gyujtás kapcsoló szarakodik.
TSiga ( I am the TSIG)26-02-2008 17:57:03 // 19573
Hali! Tudja-e valaki, hogy az EURO3-as és az EURO4-es 120 LE-s 1.6 TS mi a különbség közte? egy 2002-es 147-esben van benne. Akinek van valami ismerete róla, kérem közölje!
Dubcsek26-02-2008 12:37:22 // 19572
Összefoglalva: vszínű,h szelepszár szimering,hengerfej tömítés remélhetőleg nem szügséges. A teljesítményre visszatérve; most sikerült jól kihajtanom és végül 220-ig felkúszott, és még egy hangyakukinyi volt is még benne..
Dubcsek26-02-2008 11:37:44 // 19571
Robi köszönöm a tanácsot, hamarosan ki is próbálom!Remélem ,h ott lesz a baj!
Liquid25-02-2008 21:46:00 // 19570
az enyém is eljátszotta ezt, valszeg az AC reléje szórakozott veled is
Mulder25-02-2008 21:24:40 // 19569
Hi
Egyszer ezt velem is eljátszotta, igaz nálam inditózott(asszem, ezt gyorsan elfelejtettem neki), csak nem indult......semmi üzi stb. Ott mászkáltam az autó körül, mert 1 órája még jó volt. Ötödikre elindult......azóta se csinált ilyet. Remélem nem is fog.
Robi25-02-2008 21:08:56 // 19568
Lehet gyújtáskapcsoló, de lehet önindító is. Pár hónapja csináltam egy 2.0 TS 156-ost, aminek annyira el volt koszolódva az önindítója, hogy nem tudta betolni a tolófogaskereket a fogaskoszorúba, így a szegmenseket se zárta össze.
Dzsozy25-02-2008 20:23:46 // 19567
Tényleg azt lehet javítan? Érzem, hogy picit lötyög benne a kulcs, lehet valahol a lamellákat cseréltetni, vagy egyáltalán van erre mód és lehetőség?
Dzsozy25-02-2008 20:22:12 // 19566
Szép estét Mkinek. Ma este a víz levert, Lassan kiteszem az eladó cédulát. :) Négyszer-öttször elfordítottam a kulcsot, és se kép se hang. Gyújtás volt, hibaüzenet nuku, és meg se nyikkant! Telefon össze vissza, mivel haza kéne jutni. Na egy utolsó próba kulcs be, elfordít, és pöc-röf. Na ? Talán szarakodik a gyújtáskapcsoló?
Fighter25-02-2008 18:55:09 // 19565
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy 164-nek az elsô lökösét hogy kell szerelni? Fôleg bal elején nagy hézag van a díszcsík és a lökhárító között. Azt szeretném megigazítani.
Köszi
Andrewxy25-02-2008 15:11:59 // 19564
Helló!!

Azért érdeklődnék, hogy vki nem tud jó áron új porlasztócsúcsokat 155 2.5TD-be??
előre is köszi..
lécci az oldalamra írajtok..
Robi25-02-2008 15:01:37 // 19563
Ha megfőzik a motort, általában megkeményedik tőle a szelepszárszimmering anyaga, és ott kezdi el zabálni az olajat. Egyébként ezt viszonylag egyszerűen ki lehet próbálni:
Megkérsz valakit, hogy kövessen egy másik autóval. Mondjuk kettesben leparkettázod, elforgatod tiltás közelébe, aztán elveszed a gázt, és csak motorfékkel visszalassítasz. Utána meginterjúvolod a kollégát. Ha szelepszárszimmeringes, akkor magas fordulaton, motorfékezéskor füstöl a legjobban, méghozzá kéken.
Robi25-02-2008 14:57:30 // 19562
"Ha a kompresszió gyűrűid rendben vannak, de az olajlehúzó gyűrűk szarok, akkor szerintem azt nem mutatja ki a kompresszió mérés."

Elvileg előfordulhat, hogy letapad egy gyűrű a koromtól, vagy netán el is törik, de alapvetően együtt kopnak.
Ha kartergáz nincs, akkor elsősorban nem a gyűrűknél keresném a hibát.
Peti 14625-02-2008 11:52:02 // 19561
ha nincsen az utastérben sem és a csom.tartóban sem világítás, akkor lehet biztosíték gond?
kertecs25-02-2008 09:42:28 // 19560
Szomorúnak szomorú... ha öntögeted tovább az olajat, aztán eladod így, tuti lesz egy jóakarod a vevő személyében. És nem mellesleg tovább öregbítheted a Mo-on oly elterjedt "az Alfa szar rozsdaboglya, megmondtam, h ne vegyél ilyet, ugye?" véleményt : (

Ha megfőzte valaki, igazán megehette volna amit főzött... Kapthattak a dugattyúgyűrűk, és akkor persze, h nem megy 200 fölé, eszi az olajat ezerrel. A javítást nem úszod meg 40E-ből.
Amit Erhard is írt: egy kompressziómérés kimutatja, ha ilyen gond van.
András bácsi25-02-2008 09:41:36 // 19559
Mert azokra csak 70 %-ban lehet hagyatkozni. És hoz háromféle méretet 1-2 mm eltéréssel. Szóval mérni kell.
csocsi25-02-2008 09:40:45 // 19558
Na tudod ez a baj, hogy ők is csak próbálkoznak :((((((((((((((((((((((((
Poló25-02-2008 09:30:23 // 19557
Ha a kompresszió gyűrűid rendben vannak, de az olajlehúzó gyűrűk szarok, akkor szerintem azt nem mutatja ki a kompresszió mérés.
Selmak25-02-2008 09:29:41 // 19556
Akkor miért nem teszed meg?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.