Forum >> Szerelőműhely

Wickey05-02-2009 21:05:18 // 24336
az jót tesz neki, még a jövő heti olajat is lemossa a hengerek faláról :D
Süni05-02-2009 20:52:49 // 24335
Csak mondom! Nekem is dettó ez volt a gondom mikor elhoztam nagy szervizről! Kaptam egy tippet hogy takarítsam ki a Poló által is említett pill.szelepet,mikor szét szettem hát ne tudd meg hogy mi volt lerakódva a torok alsó részén.Na mindegy az a lényeg hogy szét szettem vettem egy féktisztító szprét és gyönyörűen kitakarítottam vele! Ez kb fél éve volt azóta tuti!!!
Poló05-02-2009 20:47:39 // 24334
Lehet állandósulna, de az inkább a légtömegmérőnek nem tesz jót, ráadásul a mi esetünkben még lóerőt is vonna el.
Ott már nem nagyon tudsz mást is megtisztítani, esetleg azt, amit Dzsozy írt. Azt én még nem szedtem szét soha, úgyhogy ahhoz nem tudok hozzászólni. Én még a pillangószelepházat sem vettem le, csak a csövet és ott a helyén tisztítottam meg. Utána kicsit nehezen indult az autó, mert az égéstér tele volt féktisztítóval.
Misi és Andi05-02-2009 20:32:55 // 24333
Köszi a segitséget! Mostmár kezdem kapisgálni a dolgot! Ien segitségek mellett asszem éhen fog halni az összes auto szerelő!:DDDDDDDDDD
Akkor ezek szerint ha direktszűrőt használnák akkor ez a művelet állandosulba mondjuk havonta1*?
Ha már ugyis szétszettem ezt a részt érdemes még valamiit szemrevételezni, letakarítani?
Dzsozy05-02-2009 18:38:44 // 24332
Sajna ez úgy néz ki, mintha Alfa betegség lenne, de egyébként van egy pár ezer Ft-os megoldás. Venni kell egy "szuszogót", úgy néz ki, mint egy miniatűr dirktszűrő, a pillangósz.ház elé a gumi csőbe berakni, és nem áll meg az olajpára a szelepházba.
Lali7505-02-2009 18:32:21 // 24331
Resetelés csak akkor kell,ha nem áll be az alapjárat,és mondjuk pörög 1500-zal.Nekem akkor csinálta,amikor vastagon koszos volt már a folytószelep körül és tisztítás után pörgött.Az igazi mondjuk gépre dugni...
Poló05-02-2009 18:24:48 // 24330
Ezt nem tudtam, nekem Csöri a múltkor géppel csinálta.
De volt olyan is, hogy én magam tisztítottam ki itthon és nem volt resetelés. Mondjuk nekem soha nem is volt koszos, csak gyanús volt és ha már szét volt szedve, akkor kapott egy kis féktisztítót.
Dzsozy05-02-2009 18:24:30 // 24329
Ha már lekapod pill.szelepházat, akkor nem árt ha WD40-el megtisztítod az alapjárati motort. Csak a műanyag fülekre kell vigyázni, nehogy letörjenek. Resetelni nem kell a vasat, a lényeg,hogy ha a p.szelepházat a fény felé tartod, akkor a pillangószelep körül át kell szűrődjön a fény!
Lali7505-02-2009 18:06:51 // 24328
Resetelés=leveszed az akksi-sarut(elég a negatívot)kb fél órára.(riasztó távirányítója legyen zsebben,mert van olyan,ami lezárhatja az ajtókat saru-levételnél)
Poló05-02-2009 17:34:10 // 24327
Szívó benzinesnél szerintem nincsen gond, ha hajtás után leállítód. Turbo motoroknál kell visszahűteni, mert a forró turbón megáll az olaj és megég. Következő indításnál pedig nem lesz kenése a turbónak, míg nem ér el oda az ép olaj.

Ha ingadozik, akkor nagy valószínűséggel a pillangószelepet kell kitisztítanod. Nem nagy meló, egy bilincset kell kiakasztani, befújni féktisztítóval a szelepet, kicsit megtörölgetni egy olyan ronggyal, ami nem szöszöl, nem hagy ott magáról semmit a pillangóházban. Fújhatod még egy kis féktisztítóval, majd cső vissza a helyére, bilincs visszaakaszt és kész is.

Ha csinálja továbbra is, akkor egy hibakód kiolvasással biztosra tudsz menni, hogy mi a rossz.




Piros karikában van a pillangószelepház. Piros nyilak mutatják a levegő útját a csőben. Ezt a karomnyi vastagságú csövet kell leszedni arról a fém színű házról. Az a fémszínű ház a pillangószelepház, abban van a pillangószelep, ami egy kör alakú valami. Alapesetben elzárja teljesen a levegő útját, padlógáznál pedig elfordul 90 fokban, hogy a lehető legtöbb levegő tudjon áthaladni rajta. Na ezt a kör alakú izét kell megtisztítani, körben a szélén szokott lerakódni a kosz.
Állítólag tisztítás után resetelni kell a dolgokat, ehhez azt hiszem kell az a készülék, amivel a hibakódokat is kiolvassák.


És hogy miért ingadozik ettől az alapjárat? Alapjáraton egy picit nyit ez a szelep, de mivel ott van rajta körben a kosz, így az elzárja a levegő útját. Kevésnek találja a levegőt, nyit rajta még egy picit, felemelkedik a fordulatszám. Ezt viszont már soknak találja, ezért zár rajta, esik a fordulatszám. Újra kevésnek találja, megint nyit, megint sok, csökkenti és így tovább.
Misi és Andi05-02-2009 17:17:13 // 24326
Üdv! Nem marad fent hanem ingadozik! Nem nagyon értek a dolgokhoz ( motorikusan) Nemrég volt dokinál nagyviziten 120000-ért ugyhogy nem szeretném viszavinni! Jó lenne ha tudnál még segíteni, mongyuk képekkel:)))
Mondjuk igaz hogy sokszor erőteljesen van tesználva! És1*2* bár tudom hogy nem tesz jót de hossssszú padló utánn hirtelen lett leállÍtva!:(((
Poló05-02-2009 16:53:41 // 24325
Szia!

Ingadozik is vagy csak felpörög és ott marad? Elképzelhető, hogy elkoszolódott a pillangószeleped. Érdemes otthon nekiállni. Kis féktisztítóval lenyomod körben és kész is. 15 perces munka.

Ha a probléma továbbra is fennáll, akkor fel kell keresni egy olyan helyet, ahol ki tudják olvasni a hibakódokat. Ha nincs hibakód, akkor meg lehet keresgélni.

Nagy probléma nincsen, elektromos kütyük tudnak tönkremenni, 20-30 ezer Ft-os tételek. Ha viszont az alapjárati motorod ment tönkre, akkor az valamivel több. Nálam a nagy probléma ott kezdődne, hogy generálozni kell a motort, az ilyenek még a pici kategóriába tartoznak :)
Misi és Andi05-02-2009 16:48:14 // 24324
Ciao Cartársak!!!!! A következő problémában, kérnék segíséget!:
Mostanában azt észleltem hogy felpörög az alapjáratom 800-1200 !:-((
Akár hideg, akár meleg a motor. Akár áll az autó, akár gurul kinyomott kuplungal.
Az autom egy 2001-es / 156 / 1.8 Ts
Nyugtasatok meg hogy nincs nagy gubanc!!!!!!!!:-((((((((
Lali7504-02-2009 20:23:38 // 24323
Tatán vettem.35-ért,ha jól emlékszem,de nem volt ajtókárpit hozzá..:-(
Liquid04-02-2009 18:30:50 // 24322
a szívócső ahol bemegy a motorba, ott van a folytószelep.
A csövet lekötöd róla, a tetején van asszem 2 csati, széthúzod, utána lecsavarozod, kitisztogatod, folytószelep-tisztítóval (állítólag van ilyen) vagy féktisztítóval, utána összerakod.
Nem nagy mutatvány :)
Joker 15604-02-2009 15:54:24 // 24321
Erröl a folytoszelepház tisztitásról lehetne bövebben? Laikus embör nem tudja,h.hol keresse! :D:D:D:D Elöre is köfi
Vasarelly04-02-2009 11:39:54 // 24320
S.O.S Uraim!!! Igen csak nagy gondom van! Szétszedtem a kormányművemet de sehol sem kapok hozzá megfelelő porvédőt. Gyáriban sem. A méretek: 51*65*136
51 és 65 a két vége a 136 a hossza. Nincsen valakinek valami ötlete vagy bármi kéne a kocsi.... !!! :))
Liquid04-02-2009 08:13:22 // 24319
ha dadog az alapjárat, akkor sztem kezdődik az LMM problem...
ha kuplunk kinyomáskor csökkenő kilengésekkel ingadozik, majd beáll az alapjárat akkor segít a folytószelepház tisztítás, de lefulladni semmiképpen sem szabad.

a vezérlést meg alapvetően nem sablonnal kell összerakni, mert semmi sem garantálja hogy eddig jó helyen volt minden. Inkább célszerszám, de sztem nem ez a gond
Ádám14604-02-2009 08:01:10 // 24318
Szia!

Nem lehet, hogy a pillangó szelepnél van lekoszolódva a szívótoroknál? Az alapjárati levegőt a szívotorok és a szelep közti kis résen veszi. Ide szokott lerakódni egy csomó kosz, és eltömíti, nem kap levegőt rendesen és az alapjárati motor próbál kompenzálni, ezért ugrál. Nekem is ezt csinálta, és volt is lerakódás. Kitakarítottam és azóta jó!
RooDee03-02-2009 23:38:34 // 24317
Hali! két problémával állok szemben, és remélem ti tudtok segiteni..az egyik az, h uszik a kocsi eleje, bár felso és also lengokarok nemrég lettek cserélve..kormány teljes kitekerésénél, majd fordulásnál kicsit olyan, mint ha ki akarna torni a kerekem..:S a másik meg mivel diesel a kocsi, 6e ig van az ora..és a 6os után néha elobukkanik egy piros valami:D olyan befecskendezo formája van...régen már csinálta ezt, de amikor kivillant, elvettem a lábam a gázrol, lefullatt a motor..férreálltam..kicsit vártam, ujrastart, és hasitottam tovább..azt hittem a szurok, cseréltem, egy db-ig minden jo volt, most megint csinálja...de most nem fullad, huz is tovább, csak idegesito...de ha leállok, motor kikapcs, vár 1-2perc, ujrastart, elalszik..nah, ez mitol lehet??
RooDee03-02-2009 23:34:03 // 24316
hali! hol lehet ilyen uléseket szerezni? és mennyiért vetted?
András bácsi03-02-2009 22:00:09 // 24315
Azzal egyezik.
csocsi03-02-2009 21:57:06 // 24314
Velem korrekt volt 2006-ban.
Atesz198703-02-2009 21:55:13 // 24313
szevasztok!

Van egy ismerősöm akinek van egy 1.8 Ts 56-osa.

Kicsit dadog alapjáraton. Ha motorfék után kinyomod a kuplungot nem áll vissza alapjáratra, hanem vagy leáll, vagy pörög olyan 1500.

A kérdés az, hogy mi baja lehet? Melyik motorral egyezik a vezérlés sablon? Ezt a 2.0 TS-ével rakták össze.
Puppy03-02-2009 18:23:08 // 24312
Nemtudom, de nekem is csinálja, felsö lengökarokat nemrég cseréltem, ugyhogy nem az a ludas... nálam már olyan plusz 8-9 Celsiusnál szépen elhallgat.. :)
Wickey03-02-2009 18:15:22 // 24311
felső lengőkar vagy stabrúdszilent lesz. Ámbár ez utóbbi inkább kopog.

A csere meg passz, 40 körül van a két új lengőkar és 10 körül a beszerelése. Kábé.
156er03-02-2009 18:14:28 // 24310
sziasztok.
ez első futőműben minek lehet ilyen nyüszitülős:), nyikorgós hangja?felső lengőkar?vagy szilent vagy mi?
nem kopog csak hülye hangja van főleg hidegben...
milyen megoldás van erre..... és főleg mennyiért lehet kb megoldani?!(156)
köszi.
üdv
Gyozi15503-02-2009 17:12:14 // 24309
jaham, nekem van, zsír új még dobozba, csak nem rakattam be, mert vettem egy másik vasat, mondjuk nem tom van-e különbség 146 meg 155 közt, vagy a motor között.....
Ádám14603-02-2009 15:19:18 // 24308
Jut fejembe, tud valaki vezérlésmódosítót, újat?
Liquid03-02-2009 15:15:44 // 24307
ez kicsit komolyabb...

amit én néztem az sztem csak sima átalakító kábel
Ádám14603-02-2009 15:09:16 // 24306
Az AVL szoftvert, ami rajta van az AVL DISCAN 8000-en
Lali7503-02-2009 15:05:38 // 24305
Hali!
Milyen szoftvert tudtál használni?
Ádám14603-02-2009 15:03:38 // 24304
Szia!

A kódolvasó témához:
-szoftver van általában rajta, de azt tudni kell frissíteni is
-a másik dolog a csatlakozó kábelek jármű specifikus vagy univerzális

Nekem 146om van és az AVL műszerrel jól boldogulok vele!
Meg ezek univerzális műszerek, csodát nem lehet tőlük várni. Nem fog annyit tudni, mint a gyári. Bár ez attól is függ, hogy mire akarod használni?
Lali7503-02-2009 14:54:34 // 24303
Nekem van ilyenem....
Ha kell,szívesen odaadom....
csak a szoftver a kérdés.!
Liquid03-02-2009 14:52:15 // 24302
Hello Mindenki!

Ebay-en lehet találni egy csomó OBD olvasó eszközt, alacsony áron ($25 körül már van sima USBs). Kérdésem az, hogy ezek mennyire használhatók, van-e tapasztalat. Illetve lehet-e ezekhez szoftvert találni, mert gondolom csak drivert adnak mellé. Van-e valami amire figyelni kell a mielőtt megveszem, pl. kompatibilitás stb.

Köszi!
Zsoltyr03-02-2009 12:01:29 // 24301
Budapesten a XVIII. kerben Ipacsfa utca végén (azt hiszem 12) van egy alfás bontó. Nem tudom, hogy mennyire megbízható.
Zsé03-02-2009 10:11:34 // 24300
Sziasztok!
Tudna valaki ajánlani egy megbízható bontót? Mert katasztrófális állapotok uralkodnak új alkatrészek terén.Egy ülésfűtés kapcsolót keresek 147-be vehemensen:-)
Zsé03-02-2009 09:15:58 // 24299
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy külső kilincset akarom kicserélni és, hogy mennyire maceráns a dolog? Érdemes inkább neki állni, vagy vigyem inkább szervízbe?Kell e hozzá valamilyen célszerszám?
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2009 09:09:59 // 24297
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2009 09:09:15 // 24296
igen pl az utólagos imo vagy autóriasztó miatt lehet ...vagy a gyári miatt is!
Gyozi15503-02-2009 09:08:40 // 24295
eladó alkatrészek, zsír újak, dobozban, számlával

-Vezérlés módosító 39000Ft
- Vízpumpa 10000Ft
- Vezérműszíj szett gyári 27000Ft

1.8 16V Ts (141Le) változathoz való, egyben az ár 70000Ft
GEORGE03-02-2009 08:54:37 // 24294
Sziasztok.

Egy kedves ismerősömnek van egy 145 1,4 TS 16V verdája.

Olyan gondja van, hogy a benzin belekerül az olajba, és szó szerint feltölti idővel a kartert.......
A jelenség a hidegebb időszakokban jelentkezik.....

Hallott már valaki ilyen hibáról???
Dévid03-02-2009 00:25:27 // 24293
Nekem a jobb első lámpám esik szét, azt hiszem a jóképességű szerelőbrigád aki összerakta mikor leszabtam a fél orrát, az összerakáskor elbarmolta, pedig akkor vették ki a dobozából.
Liquid03-02-2009 00:05:21 // 24292
sztem simán belenyúltál többször a "kakiba" és nem jó izzókat fogtál ki. Igazából nem lehet elbaxni semmit azzal hogy xenont tettek bele...
sztem adj még egy esélyt egy új izzónak :)
pb_02-02-2009 22:38:08 // 24291
Nem kell vele különösebben foglalkozni, sok autón láttam már ilyet. Ha méret alatt van, akkor cserélni kell, nagyjából ennyi.)
Kau02-02-2009 21:52:36 // 24290
Szuper. Köszi a választ! ;)
Csöri02-02-2009 21:50:09 // 24289
Nem biztos, hogy ugyanabból az összetételből készül az első, meg a hátsó. VAgy csak nem bírja a gyári tárcsa az Atét.
Kau02-02-2009 21:46:53 // 24288
Elől meg jó? Pont azért választottam az ATE betéteket, mert puhábbak. Jobban fog és nem nyikorog. De így kinyírja a tárcsákat 2 év alatt :(
Csöri02-02-2009 21:44:19 // 24287
Pedig valószínű, hogy a betét hibája.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.