Forum >> Szerelőműhely

Peti156Sw01-05-2013 20:43:49 // 44336
Sziasztok! Teljes jobbra szedésnél (csak jobbra), roppan egyet valami a jobb első kerék felől, mi lehet az? Toronycsapágy új. Felső, vagy alsó lengőkarra gyanakszom. Melyik lehet az, vagy más?
Ferke01-05-2013 17:08:27 // 44335
Gyakorlatilag is:)
Ferke01-05-2013 17:07:50 // 44334
Most tenyleg, ha logikusan belegondolsz: fog valaki vastagabb hutot gyartani egy autohoz csak azert, mert az kombi???:))) Ezzel az erovel a kormany is lehet vastagabb...:)
Ferke01-05-2013 17:05:59 // 44333
Felfele is kijon, csak tenyleg bontani kell. Viszont ha mar kint van, akkor igyis-ugyis erdemes szetbontani, mert erdemes kitakaritani a hutot rendesen....
GTPeti01-05-2013 15:34:36 // 44332
Elvileg ki lehet felfelé is szenvedni. Én meg is próbáltam, de nagyon nem jött be az a dolog. Aztán leszedtem a keresztartót alul és "félkézzel" kiszedtem a hűtőt.
(Akkor előbb le kell hámozni róla a ventit és a zárhíd belső széle szerintem rendesen veszélyben lesz (a festés rajta).)
SanyiJTD01-05-2013 15:32:07 // 44331
Szoval aknas tortenet, nem orulok neki, de valahogy megoldjuk. koszi
GTPeti01-05-2013 14:49:22 // 44330
Lefelé jön ki és sem a motorban sem a hűtőben nincs különbség akár SW, akár berlina. :)

Le kell csavarozni a keresztmerevítőt, amin a hűtő "áll".
SanyiJTD01-05-2013 13:22:48 // 44329
156 2,4JTDnél hűtőcserénél mire kell kell figyelni? Felfelé ki tud jönni? Illetve az SW hűtője jó berlineába? Mintha azt mondták volna ,hogy picit vastagabb...
Timpiri30-04-2013 23:15:51 // 44328
Perpill még én sem tudom elképzelni, de szerintem csak annyi hogy rossz felével tettük fel a helyére.
krisz.v30-04-2013 23:07:15 // 44327
Fordítva????:D Azt hogy?:)
Timpiri30-04-2013 22:58:36 // 44326
Szia köszönöm a segítséget, holnap megnézem ezeket, de kaptam egy olyan ötletet, hogy lehet fordítva tettük fel a kuplung tárcsát és azért nem emel ki rendesen. Én ezt tartom leginkább lehetségesnek. Bár nem örülök hogy sajnos ez is benne van a pakliban, de inkább ez legyen csak a baja mint valami komolyabb :-)
[k i z z o]30-04-2013 22:51:52 // 44325
Van márkajelzés, nézd meg. A kínai nagyon olcsó és pl. mint lehet nálad, nem követi a kasznit, vagy fénytörése van.
Coyote30-04-2013 21:05:52 // 44324
nemtudom majd megnézem.
miről ismerem meg a gagyi importot?
[k i z z o]30-04-2013 20:56:52 // 44323
Milyen üveg van benne? Divat a kínai import, az 75 -be nem jó, nagyon felállnak a sarkai. Ez nem olyan?
Coyote30-04-2013 20:52:08 // 44322
az a baj hogy ez nem kicsit áll el. gyakorlatilag a 75-os szelvedojenek a jobb oldali íve teljesen eláll. szóval oda szerintem kevés az FBS.
atesssz30-04-2013 20:35:11 // 44321
Anno a Trabantomnál működött, hogy nyomtam mindkét oldalra FBS-t, ahol szivárgott. Talán itt is működne?
Coyote30-04-2013 20:05:55 // 44320
aki csinálta, az jelenleg külföldön van és kitudja mikor jön haza. szóval inkább megcsinaltatom, gondolom nem nagy összeg.
Kareszka198430-04-2013 19:52:51 // 44319
en a helyedben visszavinnem es reklamalnek. 1x en is jartam igy, kivettek az ablakot, mert beazott, majd visszaragasztottak, jo is volt par hetig, amikoris megrepedt a szelvedo. vegul biztositon keresztul kapott egy ujat :)
Coyote30-04-2013 18:50:42 // 44318
sziasztok. érdekelne hogy van e köztünk valaki mondjuk pesten aki tudná nekem segíteni. van egy 75-ös, szelvedot cseréltek benne de a jobb felső sarokban elengedett a ragasztas és beázik. tudná nekem segíteni valaki aki megtudná csinálni, kijavítani?

köszönöm szépen
atesssz30-04-2013 15:58:27 // 44317
első körben kellene tudni, hogy mit kapcsol az a relé, ami az esemény bekövetkeztekor ki-be kapcsolgatott.

másodsorban a kiolvasott hibák amiatt is előjöhettek, hogy a "diagnosztikus mesteremberek" járó motornál húzogatták le a csatlakozókat, hogy vajon mit produkál az autó. Persze ez akkor kizárt, ha végig minden szervízben ott voltál.

Harmadsorban nem ártana kimérni a főtengely jeladót.
Nekem is volt olyan, hogy nem indult az autó napsütésben, amikor rásütött a nap. Mint kiderült, egy csatlakozó volt kontaktos, és ahogy már melegedett a helyzet, puhultak a kábel szigetelések, és úgy mozdult, hogy már nem érintkezett :)
A service manualban benne vannak azok az értékek is, hogy mennyinek kell lenni azon érzékelőknek az értékeinek, amiket felsoroltál, hogy hibának írta ki az ECU.

Első körben én ezeknek járnék utána, szerintem 95% hogy ez felfedi a hiba okának a helyét is.
Kareszka198430-04-2013 14:56:55 // 44316
továbbá készülvén a stabszilentek cseréjére ma a kocsi alatt készítettem pár fotót. volna valaki annyira kedves, hogy visszaküldi nekem a fotókat azokon bejelölve (paintben simán lehet karikázni), hogy mely csavarokat is kell pontosan kivarázsolnom ehhez a művelethez?
ha jól vagyok eddig informálva első lépésként mindkétoldali alsó lengőkar gömbfejét kell kiakasztani, valamint a szilenten végigmenő csavart kivarázsolni:

Továbbá ugye ezt a motortartót kell lecsavarozni és lehajtani:

Az alábbi képeket készítettem:
Bal oldal:
Jobb oldal:
Kareszka198430-04-2013 14:41:41 // 44315
ezsem egy rossz elmélet, de ilyenkor kifolyik az összes hűtőfolyadék? mert végülis a cső másik végéhez könyebb hozzáférni.
na majd megnézem ezt a hűtőtartó levevős dolog mennyire macerás...ma már nem, kezdpdik a május 1 :P hétfőig nem leszek beszámítható :D
Tuningman30-04-2013 14:32:40 // 44314
Én a termosztát felől szoktam lehúzni az alsó csövet, utána pedig lehajtom de csak úgy, hogy a cső még ne törjön meg. Ha precízebb akarsz lenni akkor vedd le a hűtőtartót és vedd le a könyökről a csövet de a hűtőt addig támaszd fel.
Tuningman30-04-2013 14:22:13 // 44313
A képen látható alkatrészt keresd meg a kuplungpedál mögött. Látni fogod ha ki van akadva és azt is amikor kézzel lenyomod a pedált és elnyomja a csövet. Ehhez be kell feküdni a pedálsor alá egy lámpával. Ha ez jól működik akkor ellenőrizni kell a felső munkahengert ( kuplungfőhenger) amit ugyancsak a pedál mögött találsz. Amit kicseréltetek az az alsó munkahenger.
A pedálon nem igazán érezni semmit, legfeljebb néha olyan érzése van az embernek mintha levegős volna a rendszer.
Ami még elképzelhető, hogy túl vastag az új tárcsán a ferodol. Ilyenkor a szerkezet nyomólapja nagyon benyomódik és olyan mint mikor a kuplung kinyomott állapotban lenne és a kinyomócsapágy már nem tud többet nyomni, viszont a tárcsa vastagsága miatt nem tud különválni a tárcsa a szerkezettől és a lendkeréktől. Ezért vagy egyáltalán nem vagy csak recsegve lehet sebességbe tenni. Remélem nem túl bonyolult ahogy leírtam.
Kareszka198430-04-2013 09:21:07 // 44312
sziasztok
hutolotyit szeretnek cserelni. addig okes, hogy a legalso ponton kell lehuzni a csovet a hutorol, de ma megneztem es eleg szukos a hely, valamint van egy L konyok is kozvetlen a huto utan. kerdesem, hogy melyik bilincset kellene feloldani es hogyan, mivel meg gyari bilincsek vannak rajta? van valami trukkje, hogy konnyen hozza lehessen ferni?
Viki&Joe14630-04-2013 07:18:16 // 44311
Jól van,köszi a segítséget meg a tippeket mindenkinek. Azt hiszem az lesz a legjobb ha visszanézek a fényezőhöz,nehogy már én polírozgassak,tolja le ő telibe,kifizetem ha utána tényleg stimmel a szín. Ha pedig nem,akkor annyiszor fújja újra ameddig nem jön össze neki. Nem szoktam kekeckedni,de ha úgy érzem átvágtak vagy lehúztak vagy csak nem azt kaptam amit kértem tudok ám szőrszálhasogató lenni :-)
Timpiri30-04-2013 06:10:13 // 44310
Szia köszönöm válaszod, megnézem.
Mit kellene éreznem a pedálon? mert érzésre most jónak tűnik, ha benyomom és elengedem szépen mozog, nem akad.
Felső munkahenger az ami a váltón van? mert az csere volt, azaz új van benne.
Ránézésre olyan, hogy benyomom a pedált tövig, munkahenger megtolja a kinyomó csapágy karját ami teljes útján kiemel, de mégis olyan az ember érzete hogy nem elég.
Pajszerral kicsit még feszítettünk a kinyomó karján de akkor már csak a csapágynak volt hangja.
Tuningman30-04-2013 02:38:17 // 44309
Nézd meg a kuplungpedál mögött található rugós pedálvisszanyomó teleszkópot, hogy nincs-e kiakadva. Ha kiakad akkor az alatta menő hidraulika gumicsövét képes pedálbenyomásra összenyomni. Általában eltörik a rugó és ezért akad ki. Egyúttal a felső munkahengerre is érdemes rápillantani.
Tuningman30-04-2013 02:29:50 // 44308
Szépen lehúztak!
Általában 1dl. a minimum de van ahol kisebb mennyiséget is kikevernek.
Vannak olyan speciális színek, amiket nem lehet kikeverni csak a gyárilag megadott festékmárkából.
Nálunk úgy szokás, hogy fényezés után összepolírozzuk a fújt elemet az autó többi részével, mivel a régi szín vagy lakk általában elég sokat veszít a fényéből és be mattul.
Ezután még egy mosás is jár és csak így adunk át autót.
Ja, és kérdés, hogy lakkozta is e, mivel az Alfa a sima, nem metál színeket is lakkozza néhány típusánál és ha a tied is ilyen de a fényező ezt nem tette meg akkor is lehet színeltérés.
Timpiri30-04-2013 01:24:26 // 44307
Sziasztok,
Segítségre lenne szükségem, helyzet az hogy kuplungot kellet cserélni, amire számítottam is. Egyre nehezebben vette a sebességeket, a végén már szinte ki sem emelt rendesen a kuplung.
Szóval "szervíz" szétszedés közben láttuk, hogy munkahenger csere is lesz ami a váltón van mert engedi az olajat, meg ha már lenn van akkor lendkerék is.
Így vadi új lendkerék, kuplung szerkezet és kinyomó csapágy is van, plusz munkahenger.
Minden összerak, sebesség kapcsolható, szóval autó indít és kiállnánk a garázsból, de nem lehet sebességbe tenni, hallani a súrlódást mikor eröltetné az ember de csak nem veszi be. Autó leállít, 1-es indít és az autó már majdnem elindul de annyira pont kiemel a kuplung.
Végignéztük a lehetséges dolgokat amit cseréltünk és rendben látszódnak, de nem értjük miért nem veszi a sebességet be.
A jelenlegi állapot kb ugyan az mint amikor még minden a régi volt a kocsiban, mintha ki sem lenne cserélve.
Ebben kérnék egy- pár építő jellegű hozzászólást.

Köszönöm: Zoli (Timi)
Kka30-04-2013 00:40:56 // 44306
Sziasztok!
Van Somogy megyében (Nagyatád és környéke) olyan Alfa barát szerelő, aki emberi áron (nem 4.800 +ÁFA/óra) dolgozik és jól?
SanyiJTD29-04-2013 20:34:18 // 44305
Azert mert rgy telipolir 15,000huf...
azt szoktuk megolpolirozni amit fenyezunk. vagy ha nem muszaly azt se.
supa29-04-2013 20:02:24 // 44304
Nem, tulajdonkeppen a hangja tokeletesnek tunik, altalaban dicserik is.
Kareszka198429-04-2013 19:56:03 // 44303
szia
elore bocsajtom en csak hobbyszerelo vagyok, de ez a " katalizátor htásfoka küszöbérték alatt" dolog adott egy tippet...nemlehet, hogy kukas a katalizatorod es a lambdahibaval egyutt siman letiltja a gyujtast? de mondom, ez csak tipp. katalizatorba bele lehet lesni es megnezni mennyire okes, bar azis igaz csak a felso felulete latszik, alulrol nem lehet belelesni. nem ad fura csorgo hangod ha gazt adsz neki?
Viki&Joe14629-04-2013 19:51:23 // 44302
Azt mondod lehúztak? Meglehet,nem tudom,ehhez tényleg semmi közöm meg hozáértésem. Nagyon sokan ajánlották ezt a fényezőműhelyt,semmiképp sem akartam kóklerhez vinni aki kertben fújja és ott is szárad,majd poros a fény. Az ár nekem megfelelt,a munka szép csak nem stimmel a szín. A polírozást mondta nekem is a fényező,hogy toljam le az sokat segít. Csak nem értem akkor miért nem polírozta le ő? Vagy olyan komoly az emberünk,hogy ő tudja mit kell keverni,hogy az polír után stimmeljen? :-D Be is szarnék ha így lenne.
supa29-04-2013 18:30:21 // 44301
Sziasztok!
Igaz még csak ma lettem alfamore tag, de 2 éve olvasgatom az oldalt és igazán hasznos dolgokat sikerült eddig is megtudnom.
Most pedig a segitségeteket szeretném kérni.
2001es 77KW-s 147esem van 2 és fél éve és ugy 6 hónapja eddig egyetlen szerelő által sem megoldott problémával rendelkezünk.
Ugy indult, hogy egyszer csak menet közben megállt az autó és nem tudtuk beinditani.
Ám fél óra várakozást (vontatáshoz) követően ismét beindult és 'saját lábán' haza jöttem az autóval.
Hivtam szerelőt, aki éppen nem ért rá. De mivel 1-2 hétig nem jelentkezett a probléma, 1 kis időre ki is ment a fejemből, amikor aztán ujra előjött. Menet közben, úton a munkahelyre. Akkor ujra szerelőt hivtam és bevontattuk az autót. Megnézték, a diagnosztika semmi erre utaló problémát nem jelzett. Volt benne 1 utólag beszerelt inditasgátló amit kikötöttek és ugy tünt mükdödik a dolog. Csakhogy mégsem. Később szintén jött a hiba. Akkor már jol meg tudtuk figyelni a tüneteket. Kattogott 1 relé, villogott a check engine (elég szaporán) és nem indult az autó. Igy elég hamar arra jutottam, hogy irány a helyi (Nyiregyháza) Alfa szalon, ahol 1 szaki kicserélte a külső biztositék táblát és ez jo megoldásnak tünt. Tünt.... egy darabig. Aztán ugyanugy elöjött megint. Sajnos a szaki hirtelen másfél honapig nem ér rá jelenleg (vizsgaszünet) igy mivel szükségem van napi szinten az autóra, még 2 helyre elvittem az autót, de sehol nem tudták megmondani mi a baja. Kicseréltük a biztositek táblát ujra, kivették az egész vezetékezést a motortéből, hogy megnézzék nincs-e szakadva, mert ugy tünt mozgatásra jelentkezik a hiba. Ám minden vezeték jó, amelyik a kattogó reléért felelős külön megnézve és alkalmasnak nyilvánitva. Ekkora jött a következő ötlet, hogy akkor már csak a motorvezérlés lehet. Igy ma az is megvolt ma egy uj helyen akiknek pont volt ehhez való használt. De ez sem segitett. Kicsereltek a komplett szettet, de az auto alapjaraton jar, viszont amine elindulunk vele 1 méteren belül leáll. Ha azonban nem áll le egy méteren, akkor (szerintem) bármennyit lehet vele menni tünetmentesen. Az egyik szerelő akivel eddig csak telefonon beszéltem, és akihez holnap viszem (ha tudom) az autót azt mondta, hogy ugyanilyen baja volt a saját 147esének is, vezérlés javitás/csere lesz, mert szerinte abban vmi zselés anyag nem érintkezik rendesen és éppen ezért hidegen (ha pár órát) áll az autó akkor semmi gond, viszont melegben a hőtágulás miatt már érintkezik nem és ilyenkor ezért áll le. Furcsa. Csakhogy ma elmondtam neki, hogy megvolt a csere és továbbra is megáll az autó, véletlenszerüen. Délután szintén 'saját lábán' jött haza. Holott ma a vezérlő csere után az újjal is produkálta a beindul - jár - elindulsz 1 méter és leáll dolgot. Ezért vissza is tették az előző szettet. A csat. takaritás megvolt. Fél éve, az első alkalommal a hibamemóriában ezek voltak: P0420 - katalizátor htásfoka küszöbérték alatt (1. sor) P0115 - Motor hütöfolyadék hőmérséklet mérő áramkör hibás müködése P0560 - rendszerfeszültség hibás müködés P0141 - Lambda érzékelő fütö áramkör hibás müködése (1. sor 2. érzékelő)
Bárkinek bármi használható ötlete? Nagyon megköszönném, mert már kezdem elveszteni az autóba vetett hitet, szeretetet.... és a pénzem is.
Előre is köszönök minden segitséget!
SanyiJTD29-04-2013 16:02:01 // 44300
Lehet venni pöttyöző ecsetet, azzal cseppentessz bele, jó okádék lesz ( :D ) ,de ha megszáradt, 2500-as papirral vissza kéne steklivel csiszolni ,majd összepolírozni. De kizárólag géppel. Kézzel nem lehet...

De ezekkel a témákkal át kéne költözni a fényezés topikba.....
Liquid29-04-2013 15:53:02 // 44299
1L az szép :(
Nekem fél decit mondtak minimumként, mikor a Pandához kellett javító anyag.
NGéza29-04-2013 15:49:15 // 44298
Üdv.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem működik az indexem (Alfa 156 1.9. jtd belső faceliftes). Tudom hogy az indexrelé a ludas, meg is találtam, csak éppen kiszedni nem tudom, mert akadályba ütközik. Le kell szedni hozzá a kormányt? Vagy milyen módon lehet kiszedni a helyéről? Előre is köszi a segítséget.
WarbiRunner (Gyuri)29-04-2013 15:44:27 // 44297
Ez engem is érdekel, mert a TD-hez már nem kapható gyári javítóstift. Valahol szeretnék kevertetni nagyon pici adag javító színt, hogy azt a pár kavicsfelverődést, erősebb karcot, kitöltsem festékkel. Aztán ha megszáradt, egy kézi polírozást kapna. A gépi polírozásról semmit nem tudok, gépem sincs, úgyhogy maradnék a régi paszta+rongy módszernél. Ha a Wartburgot sikerült felfényezni, asszem ez se lesz csúnyább.
Ferke29-04-2013 15:43:30 // 44296
Minimum 1 liter???? Tejóóég, dekeményen lehúztak...Ez mekkora gyökérség már?!:((
SanyiJTD29-04-2013 15:40:52 // 44295
Ha kártyáról volt kevertetve akkor sincs semmi garancia arra,hogy a szín egyezni fog. Az esetek 80%ban ezüst metállal van nagyon sok gebasz!

Múltkor fújtam egy csajnak SEAT Leon-ra egy zsír új gyári sárvédőt.
Mondtam ,hogy hozzon Ő festéket, én felfújom.

Kész lett, gyönyörű szép ,odarakom az autó mellé vakítóan fehér a sárvédő, még csak köze sincs hozzá. Aztán kinyitottam az ajtót az ajtófalcal meg tökéletesen egyezik.

Hogy mit akarok ezzel mondani? Hogy valószínű nagyon retkes az autó, még akkor is ha tisztának tűnik. Vidd el egy profi szakihoz, aki felpolírozza. Rá sem fogsz ismerni az autóra....
SanyiJTD29-04-2013 15:37:05 // 44294
Mi ez a hülyeség? 0,5 dl-t is kevertettem már... Mennyit fizettél egy tankajtóért meg egy vonószem takaróért?
.......................29-04-2013 15:02:49 // 44293
olyan gép nincs,
de van színkártya ,és a szeme
.......................29-04-2013 14:58:37 // 44292
a törtfehér színeknél nagyon nehéz eltalálni az árnyalatot,
és idövel tényleg sajnos változik a színe ahogy a nap szívja
de,

a fényezönek a kocsihoz kellett volna kevertetni a színt ,
a sok bénázást elkerülendö,ilyenkor telibe szokták fújni az egész kocsit
és akkor Ok lesz
Zoli198029-04-2013 13:13:18 // 44291
Köszi, mindenképpen megnézetem szakival, és remélem, hogy "csak" ennyi.
Viki&Joe14629-04-2013 13:00:08 // 44290
Nem hiszem,hogy ilyennel lehúztak volna,főleg,hogy az elején amikor az árról beszéltünk mondta,hogy minimum 1 L festéket ki kell fizetnem még ha csak 1 dl-t fog elhasználni akkor is. Engem igazából az érdekelne,hogy nincs valami kütyü amivel odamegy a kocsihoz odanyomja az oldalához az kidob egy számsort(színkódot) és már keveri is a gép olyanra? Én így képzeltem el,de mint mondtam lövésem sincs ehhez a témához.
Buddha29-04-2013 12:51:32 // 44289
Kérdezd meg a fényezőtől, hogy milyen színkódra fújta az alkatrészeket! Persze Te ne mondd meg a gyárit előtte, mert akkor azt fogja mondani, hogy "pont olyanra"!
Ezután már csak össze kell hasonlítani a két kódot! ;-)
Gondolj bele, egy tankfedélre meg egy vonószemtakaróra nem lehet mennyiséget keverni, van egy minimum ami alatt nem kevernek! ;-)
Viki&Joe14629-04-2013 12:36:21 // 44288
Üdv! Fényezésben jártas emberektől kérdezném a következőt. Elhagytam vagy lelopták a vonószem takaró ablakomat,a tankajtómat meg megtörte egy kutas,most raktam fel újakat,lefényeztettem. Odavittem,hogy ilyen az autó,fényezze le ezeket ugyan olyanra. Na most, Bianco Polare a szín(AR201/B) Ha hétágra süt a nap hó fehérnek tűnik,de szürkületben egyre jobban "besárgul", bézs felé veszi az irányt. Amúgy is egy hülye szín fényezés szempontjából ezt mondták mielőtt nekikezdtek. A lényeg,hogy a lefényezett 2 elem teljesen elüt a kocsitól,szemet szúróan világosabb. Elintézte annyival a fényező,hogy ő a gyári színkódra fújta,azért üt el,mert az autómon lévő szín már 15 éves. De én nem mondtam sem színkódot neki se semmit,csak hogy fényezze le olyanra mint az autó,de ez nem sikerült. Harcoljak még vele vagy tényleg nem lehet olyan színt kikeverni amilyen most? Nem hiszem el valahogy. Műszaki emberke vagyok,de a fényezéshez annyit értek mint Rubint Réka a hurkatöltéshez. Köszi!
6UR2029-04-2013 12:24:45 // 44287
Opelemnél volt hasonló, ott a kulissza és a bowdeden zsírozás megoldotta a dolgot de ott nem számított h hideg vagy meleg van csak egyre inkább gyakrabban fordult elő. Meg írtad azt is h a sebességtől is függ ez meg mintha szinkrongyűrű lenne de recsegni nem recseg...számomra nem egyértelmű a dolog. Am a keresőben is lehet kutakodni mert nem te vagy az első azthiszem olvastam már itt erről. (Szerelőműhely 21375-ik hozzászólása kísértetiesen hasonlít a te problémádra és le is írnak rá néhány okosságot sztem nézd át azt a pár hozzászólást)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.