Forum >> Szerelőműhely
pb_24-06-2013 21:52:56 // 45185
Lófaxot, ez csak 1 hülye berögződés.)
pb_24-06-2013 21:51:41 // 45184
Érdekes történetek keringenek, a világban.)
Peti156Sw24-06-2013 20:52:40 // 45183
Sziasztok! Egy röpke kérdésem lenne, faceliftes 156-os indexreléje, és az egész panel amin van, vezetékekkel, nem egyezik meg a 147-esével?
GTPeti24-06-2013 20:29:49 // 45182
Ez érdekes infó.
A MOL olajokról ezen a 15W40-en kívül mi a véleményed? Pls odaát válaszolj. Thx!!
A MOL olajokról ezen a 15W40-en kívül mi a véleményed? Pls odaát válaszolj. Thx!!
[k i z z o]24-06-2013 20:26:36 // 45181
A bejárató olajok magyarul nem detergens olajok, illően egy fokozatúak pl. SAE30 -ak, magas a ZDDP tartalmuk, amely az SF utáni olajokból kivonásra került (az utolsó itthon a MOL 15W40 MSE pl. 0.9 - 1.0 Tömeg% körüli úgy emlékszem), védik a kopó alkatrészeket amíg nyersek, segítik a gyűrűk "beilleszkedését", a hónolási éleket nem engedik polírozódni stb. E nélkül pl. egy stroker VW BUG motor nem bír összejáratódni anélkül, hogy valaki ne fáradna el. Tipikusan USA alul vezérelt motorokhoz lett kitalálva, de mindenki használja. Adalékként is nagyon jó - a ZDDP az egyik legjobb kenőanyag ami olajban valaha lakott.
Sajna itthon nem lehet kapni.
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=341&catid=21&loc=show
Vagy adalék: (Ebből elvettek a reptéren egyszer 3 -at, mer rá volt írva flammable, azóta kólásüvegben utazik:))
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=82&catid=9&loc=show
Sajna itthon nem lehet kapni.
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=341&catid=21&loc=show
Vagy adalék: (Ebből elvettek a reptéren egyszer 3 -at, mer rá volt írva flammable, azóta kólásüvegben utazik:))
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=82&catid=9&loc=show
GTPeti24-06-2013 20:04:29 // 45180
Első kérdés: Mitől bejárató egy bejárató olaj?
Második: Nem megyünk át az Olajtopicba?
Második: Nem megyünk át az Olajtopicba?
GTPeti24-06-2013 19:48:29 // 45179
"olajfogyasztása sajnos nem az olaj minősége miatt indul meg" Megtennéd, hogy leírod, akkor mitől? Tuti sokunkat érdekelne.
mreni24-06-2013 19:42:42 // 45178
nekem pl a jtd ette,nem is akárhogy,castrol volt benne az előző tulaj állítása szerint 10ezres periódussal,mikor elhoztam max-on volt a nivo 2e km múlva már kért 1 liter,aztán mentem még vele 1500at és akkor is már csak félig volt a nivo-n az olaj,hidegen "szelephang"+brutál keményen járt,most xado-t kapott,első csere után kb 1500km kellett hogy eltűnjenek ezek a tünetek,azóta sem tapasztalom egyiket sem.
Most kb egy 10e periódus alatt 4-5decit fogyaszt el.
Illetve pár TS-es kollega is hasonlókat tapasztalt,Nekem mindegy ki mit önt bele,de ez (nekem) bevált,van aki már több mint 100e km-t tekert bele 0w-vel és semmi baja a TS-nek.
Most kb egy 10e periódus alatt 4-5decit fogyaszt el.
Illetve pár TS-es kollega is hasonlókat tapasztalt,Nekem mindegy ki mit önt bele,de ez (nekem) bevált,van aki már több mint 100e km-t tekert bele 0w-vel és semmi baja a TS-nek.
[k i z z o]24-06-2013 19:35:34 // 45177
A bejárató olaj Royal Purple. Elnézést, este már keverem a színeket:)
[k i z z o]24-06-2013 19:33:30 // 45176
Én a 20W60 Motul 300V előtt használtam HPX 20W50 -et, kicsit finomabban kell vele menni hűvösben. (Télre inkább 10W40,50.)
Jó lehet még a 20W50 VR1 Valvoline is (ezzel nagyon sokan mennek, odakint nincs HPX, VR1 -el megy Paul Spruell, 20W50 Royal Purple -el pl. Richard Jemison, nekem is ők ajánlották anno). A VR1 -ben az új irányzatok ellenére maradt bőven ZDDP.
De jelenleg Jim Kartalamakis is 20W50 Valvoline VR1 -el megy, múlt héten beszéltem vele, egy 75 1.8turbo -ban használja, 350LE, ez lesz az új könyv:)
Jó lehet még a 20W50 VR1 Valvoline is (ezzel nagyon sokan mennek, odakint nincs HPX, VR1 -el megy Paul Spruell, 20W50 Royal Purple -el pl. Richard Jemison, nekem is ők ajánlották anno). A VR1 -ben az új irányzatok ellenére maradt bőven ZDDP.
De jelenleg Jim Kartalamakis is 20W50 Valvoline VR1 -el megy, múlt héten beszéltem vele, egy 75 1.8turbo -ban használja, 350LE, ez lesz az új könyv:)
atis_166jtd24-06-2013 19:30:10 // 45175
Azaz igazság hogy a egyet értek veled. Én is csak csodálkozom, hogy itt sokan ajánlják a 0W olajat amit a nagy motorgyártók is csak egy bizonyos kilóméterig ajánlják. Nekem volt ismerős akinek a 0W-t ajánlottak egy kopott motorba és utánna cseréltünk négy hajtókart plusz egy főtengelyt. A gépműhelyes emberem is csak csodálkozott rajta meg azon hogy kibirt két olajcserét.
Sajna ez nem okoskodás ez tapasztalat volt.
Sajna ez nem okoskodás ez tapasztalat volt.
[k i z z o]24-06-2013 19:17:51 // 45174
A MOL 15W40 -től semmi baja nem lehetett, az egyik legjobb kenőképességű olaj a határain belül (a W40-es felső oldali határt tekintve, azaz átlagos használat esetén hibátlan). Motorokat mindig ezzel járatok be, ha nincs itthon Brad Penn vagy Royal Blue bejárató olajam. A MOL mellé még ZDDP sem nagyon kell, de az sosem árthat.
A TS a Selenia 10W40 el tökéletes kell legyen, olajfogyasztása sajnos nem az olaj minősége miatt indul meg. Hasonlóan a sor4 Nord / TS sem az olaj minősége miatt eszi az olajat:(
Ezek attól összetettebb hibák, hogy egy olajváltás megszüntesse őket. De mitől is fogyasztaná melegen ugyanazt a 0W40 vagy 5W40, 10W40 felső oldali olajat? Szívesen találkoznék eszmecserére ilyen emberekkel akiknek csökkent így az olajfogyasztása, ha ezt tudom én is átváltok ilyenre és nem szedem szét többször a motort, köszörültetek dugókat, gyűrűzök, szóróm a pénzt, mérek, agyalok hosszasan, analizálok. (Ami nem baj, mert ez a mániám, de mindennek van határa...)
Tegyük hozzá, hogy ezek nem szélsőséges körülmények között használt motorok, ennek ellenére kialakul az az állapot amely miatt fogyasztják az olajat. (Egy alfabb -s felmérés alapján 84% fogyasztja, az átlag 0.65L / 1000km, tapasztalatom szerint nagyon sokan be sem vallják...). Egy olajfogyasztó TS / sor4 ezért lesz pillanatok alatt csapágyas, ha a gazdája belefeledkezik, hogy megnézze mennyi olaja van hátra, illetve intenzíven forgatja pl. egy hosszú út során.
0W - s olajak ezekbe a motorokba nem valók, hacsak nem akartok intenzív felső oldali kopásokat. Az 5W is csak akkor, ha indokolt a nagy hideg miatt.
Sajnos olajfogyasztás sem mérséklődött még olaj váltásával, esetleg tünetileg, de ugyanúgy fogy egy idő után.
A TS a Selenia 10W40 el tökéletes kell legyen, olajfogyasztása sajnos nem az olaj minősége miatt indul meg. Hasonlóan a sor4 Nord / TS sem az olaj minősége miatt eszi az olajat:(
Ezek attól összetettebb hibák, hogy egy olajváltás megszüntesse őket. De mitől is fogyasztaná melegen ugyanazt a 0W40 vagy 5W40, 10W40 felső oldali olajat? Szívesen találkoznék eszmecserére ilyen emberekkel akiknek csökkent így az olajfogyasztása, ha ezt tudom én is átváltok ilyenre és nem szedem szét többször a motort, köszörültetek dugókat, gyűrűzök, szóróm a pénzt, mérek, agyalok hosszasan, analizálok. (Ami nem baj, mert ez a mániám, de mindennek van határa...)
Tegyük hozzá, hogy ezek nem szélsőséges körülmények között használt motorok, ennek ellenére kialakul az az állapot amely miatt fogyasztják az olajat. (Egy alfabb -s felmérés alapján 84% fogyasztja, az átlag 0.65L / 1000km, tapasztalatom szerint nagyon sokan be sem vallják...). Egy olajfogyasztó TS / sor4 ezért lesz pillanatok alatt csapágyas, ha a gazdája belefeledkezik, hogy megnézze mennyi olaja van hátra, illetve intenzíven forgatja pl. egy hosszú út során.
0W - s olajak ezekbe a motorokba nem valók, hacsak nem akartok intenzív felső oldali kopásokat. Az 5W is csak akkor, ha indokolt a nagy hideg miatt.
Sajnos olajfogyasztás sem mérséklődött még olaj váltásával, esetleg tünetileg, de ugyanúgy fogy egy idő után.
[k i z z o]24-06-2013 19:09:05 // 45173
A dízel nagyon ritkán eszi, "akármi" is van benne.
Imyx24-06-2013 19:08:48 // 45172
Az a fura, ha fogyasztja a 10w-t, az 5w-t jobban kellene fogyasztania, mert vékonyabb, kopott gyűrűknél jobban el tud szökni :).
Én a 20w50-en (Selenia HPX) gondolkodom egyébként :))). Kiváncsi lennék, mennyivel fogyasztana kevesebbet, mint a 10w60-ból. Nem tudom, télen mennyire lenne gond? :). Számottevően nagyobb lenne a motor kopása, mivelhogy több idő kell ennek az olajnak, amíg átmegy az olaj járatokon, -10 fokban? Gondolom az olajpumpa azért túlélné ;)) csak tudná szivattyúzni. A motort azért féltem egy picit...
Na még ezzel az olajjal nincs tapasztalatom! :))
Vélemény?
Többiek?
Én a 20w50-en (Selenia HPX) gondolkodom egyébként :))). Kiváncsi lennék, mennyivel fogyasztana kevesebbet, mint a 10w60-ból. Nem tudom, télen mennyire lenne gond? :). Számottevően nagyobb lenne a motor kopása, mivelhogy több idő kell ennek az olajnak, amíg átmegy az olaj járatokon, -10 fokban? Gondolom az olajpumpa azért túlélné ;)) csak tudná szivattyúzni. A motort azért féltem egy picit...
Na még ezzel az olajjal nincs tapasztalatom! :))
Vélemény?
Többiek?
Imyx24-06-2013 18:49:37 // 45171
Jó az a gyári olaj ;)) ;D.
mreni24-06-2013 18:42:56 // 45170
egy 70ezret futott TS-nél még nem lehetne probléma,elvileg, aztán mégis vannak ilyenek,de normális olaj használatával minimálisra csökkenthető ilyen esetben az olajfogyasztás.
Egyébként hallható a különbség, én is 0w-t használok az enyémben is,pedig van már benne pár méter.
Egyébként hallható a különbség, én is 0w-t használok az enyémben is,pedig van már benne pár méter.
Liquid24-06-2013 18:14:53 // 45169
ha elkezdi eszegetni akkor lehet próbálkozni 10w60-nal, de 5w vagy 0w? Attól még elhiszem hogy csökkent az olaj fogyasztás, de biztos hogy jó ez az "olajtípus" a motornak?
Amúgy sztem ez csak tüneti kezelés, inkább meg kellene keresni az okot.
Amúgy sztem ez csak tüneti kezelés, inkább meg kellene keresni az okot.
mreni24-06-2013 18:02:21 // 45168
"MOL 15w-40, mivel már 140.000 km volt benne, és olyankor már szerinte illendő vastagabb olajat használni a kopások miatt."
tévhit :))
tévhit :))
Dévid24-06-2013 16:46:48 // 45167
Mikor anno megvettem az első Alfám, az első olajcserekor nekem is Shell 10w-40 került volna bele, de nem kapott a szerelő, így lett MOL 15w-40, mivel már 140.000 km volt benne, és olyankor már szerinte illendő vastagabb olajat használni a kopások miatt.
mreni24-06-2013 16:27:13 // 45166
pl azért mert van itt (is) jónéhány ember akinek ette az olajat a TS szépen aztán mikor kapott normális minőségű 5w-t(sőt van ami 0W-t) akkor kb harmadára csökkent az olajfogyi ;)
és azóta is mennek....
és azóta is mennek....
Coyote24-06-2013 16:15:40 // 45165
szia, köszönöm. már írtam is nekik. személyesen ismered őket. jól dolgoznak?
Tuningman24-06-2013 15:00:34 // 45163
"Normális olaj kellene bele, mondjuk Selenia 10w40, vagy 10w60 - ha gyakrabban beletaposol a gázba ;)"
De akkor itt hol a normális olaj?:DD
De akkor itt hol a normális olaj?:DD
Tuningman24-06-2013 14:41:32 // 45162
Igen, sikerült belenyúlnod:) Ez itt egy örökös vita tárgyát képezi aminek sosem lesz vége.
Te vagy az egyik élő példa, hogy mi történik ha nem megfelelő az olaj minősége.
Jó sokat bírt azért a motorod:)
A Shell olajok nem jó minőségűek, ahogy sok más itt hangoztatott olaj sem az.
A részletekbe nem mennék bele, erre van megfelelő topic ahol tudsz olvasni bővebben az olajokról.
Az 5W nem jó a TS-nek. 10W-40 az ideális neki normál esetben, jó minőségű olajból.
Ha már baj van akkor 10W-60 de azt is jó minőségből válaszd.
Te vagy az egyik élő példa, hogy mi történik ha nem megfelelő az olaj minősége.
Jó sokat bírt azért a motorod:)
A Shell olajok nem jó minőségűek, ahogy sok más itt hangoztatott olaj sem az.
A részletekbe nem mennék bele, erre van megfelelő topic ahol tudsz olvasni bővebben az olajokról.
Az 5W nem jó a TS-nek. 10W-40 az ideális neki normál esetben, jó minőségű olajból.
Ha már baj van akkor 10W-60 de azt is jó minőségből válaszd.
szece24-06-2013 10:52:50 // 45161
Sziasztok!
Valaki le tudná nekem írni, hogy az index/vészvillogó automata hol van a 156-ban? A szerelőm azt mondta, hogy egy 3 lábú relét kell csak kicserélni, de fejből ő sem tudja, hol van. Eddig bizonytalan volt, de ma reggel munkába jövet teljesen megszűnt az index.
Köszi.
Valaki le tudná nekem írni, hogy az index/vészvillogó automata hol van a 156-ban? A szerelőm azt mondta, hogy egy 3 lábú relét kell csak kicserélni, de fejből ő sem tudja, hol van. Eddig bizonytalan volt, de ma reggel munkába jövet teljesen megszűnt az index.
Köszi.
Coyote24-06-2013 10:03:43 // 45160
sziasztok.
tud valaki egy jo karosszéri lakatost pesten? elég sürgős lenne.
köszönöm
tud valaki egy jo karosszéri lakatost pesten? elég sürgős lenne.
köszönöm
pb_23-06-2013 22:50:31 // 45159
"Tovább megyek: Lehet, hogy a TS-ek korral emelkedő olajfogyasztásának egyik kiváltója, a 10W-s olajok hidegbeli viselkedése."
Felesleges volt tovább menned.)) Amúgy nézd + mit ír a gyár.))
Felesleges volt tovább menned.)) Amúgy nézd + mit ír a gyár.))
Liquid23-06-2013 22:28:32 // 45158
én 10W40-nel (20kAR) használtam a TS-t sose ette az olajat, pedig azért előfordult hogy meg volt kergetve
Liquid23-06-2013 22:27:04 // 45157
5w40? miért 10w40 vagy 10w60 a gyári ajánlás, sose értettem miért kell eltérni aztán meg lehet keresni a z esetleges hibák okait
Lillus23-06-2013 21:40:24 // 45156
Rendben hazaértünk. Csőcsere azért majd kell!
GTPeti23-06-2013 21:20:02 // 45155
Ha már más olaj, akkor szerintem 10W60. Épp írtam róla pár szót a szokott helyen. :)
A 10W40-nek én spec. nem látom értelmét. Az hidegen és melegen sem kimagasló. Cserébe gyakran ásványi, vagy magas ásványi olaj tartalmú. Hidegben a 10W amúgyis kerülendő, akkor is, ha valamennyit eszik belőle. Tovább megyek: Lehet, hogy a TS-ek korral emelkedő olajfogyasztásának egyik kiváltója, a 10W-s olajok hidegbeli viselkedése.
A 10W40-nek én spec. nem látom értelmét. Az hidegen és melegen sem kimagasló. Cserébe gyakran ásványi, vagy magas ásványi olaj tartalmú. Hidegben a 10W amúgyis kerülendő, akkor is, ha valamennyit eszik belőle. Tovább megyek: Lehet, hogy a TS-ek korral emelkedő olajfogyasztásának egyik kiváltója, a 10W-s olajok hidegbeli viselkedése.
Imyx23-06-2013 21:12:19 // 45154
Nem csoda, hogy az 5W-s olajat fogyasztja :)). Normális olaj kellene bele, mondjuk Selenia 10w40, vagy 10w60 - ha gyakrabban beletaposol a gázba ;)
Competizione23-06-2013 21:00:57 // 45153
5W40,és nincs szivárgás sehol,viszont a kipufogóm vége elég fekete.
GPti(V6)23-06-2013 21:00:31 // 45152
Akkor az is okés,hogy eléri a 100C-fokot?
Competizione23-06-2013 20:58:28 // 45151
Hú,látom itt valami forró tűzbe nyúltam.Tulajdonképpen mi is a baj a Shell-el?
GTPeti23-06-2013 20:50:26 // 45150
Ha nincs túltöltve és nem amiatt kapcsolgat, akkor SZVSZ teljesen normális, hogy állásban v. városozáskor be-bekapcsol a ventilátor (klímázáskor).
GPti(V6)23-06-2013 20:47:48 // 45149
Okés és hogyan tovább? :)
GTPeti23-06-2013 20:23:38 // 45148
A klímának alacsonyabb tempónál szüksége van arra, hogy menjen a venti. (Különben 5szöra akkora klímahűtő kéne.) Rossz hasonlat: úgy fogd fel, hogy a klíma egy második motor az autódban, ami vagy pihen, vagy teljes fordulatszámon üzemel.
GPti(V6)23-06-2013 19:51:39 // 45147
Sziasztok. Engem is utolért a hűtő probléma csak kicsit másként. Tavaly vettem használtan 156 2.0 TS. A klima nem ment mert el volt törve egy cső. Múlt hét csütörtökön elkészült a vas. A klima gyönyörűen műkszik (hűt) de melegszik a gép. A ventilátor 10-15 másodpercre kapcsol csak be még 92C-fok felett is, valoszínű ezért melegszik aztán tovább akár 100C-fokig. Az ellenállást rövidre zártam a változás csak annyi,hogy kb 20-25 másodpercig megy a ventilátor. Most direktre van kötve igy nem megy 90C-ig sem fel. Ha nem klimázok akkor sem változik a helyzet. A klima javítása elött nem volt gond. A tippeket előre is köszönöm.
Lillus23-06-2013 17:52:28 // 45146
B-)
GTPeti23-06-2013 17:03:28 // 45145
Szerintem átmeneti megoldásnak bicikliknél alkalmazott foltot is lehetne rá tenni. (Autósbolt/Pang készlet) És persze alaposan áttekerni szövetes széles ragasztószalaggal. Így jó eséllyel el lehetne jutni pl. a Siófoki Bárdihoz, ahova akár fél napon belül szállítanának csövet.
Lillus23-06-2013 16:54:56 // 45144
Sziasztok! Nincs valaki véletlenül szántód közelében? Elrepedt a vízcső. :-( Csőre és bilincsre, vagy valamilyen segítségre lenne szükségünk. 0620 9234466 Lillus
GTPeti23-06-2013 15:41:56 // 45143
"két olajcsere között ami 20 000km" Nem kevés... B)
Liquid23-06-2013 14:17:57 // 45142
konkrétan milyen olaj volt benne, illetve nem láttál valahol szivárgást, mert lehet hogy finoman elszivárog valahol
Liquid23-06-2013 14:17:05 // 45141
shell olaj újkorától? miért?
mreni23-06-2013 14:15:16 // 45140
mondjuk nekem a shell-es olaj nem vállt be soha,attól függetlenül,hogy olcsó,én valami "normális" olajjal próbálkoznék meg első körben
Competizione23-06-2013 11:36:38 // 45139
Sziasztok.Tanácsot szeretnék kérni.147-em 1.6 TS 2007-es újonnan vásárolt,csak én használtam,példásan szervizeltem csak Shell olaj csak Shell V power benzin,90 000km van benne extra nem pörgetve.Eddig két olajcsere között ami 20 000km úgy 2-3dcl olajat fogyasztott most egy napról másikra két Budapesti út után,ami nekem 1000km,1lt megevett.Kétségbe vagyok esve.Valaki tud valamit javasolni?Előre is köszi.
atesssz22-06-2013 09:40:28 // 45138
lehet, hogy csak simán el van használódva a szivattyú, és már alapjárati fordulaton nem építi fel a kellő nyomást
mreni22-06-2013 08:42:48 // 45137
hosszbordás szíj körül nézelődj,ott lesz a problem
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
482
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?