Forum >> Szerelőműhely

Jack29-06-2013 18:15:23 // 45236
Lehet és asszem olyan 25e körül akarták hozni kedvezménnyel(2.0 JTS-hez)... Talán nincs árban nagy különbség az 1.8/2.0 között:)
Csancsi29-06-2013 17:16:12 // 45235
Köszönöm a segítséget !
GTPeti29-06-2013 17:11:15 // 45234
Valószínűleg tekerték az órát és nem jött össze... A legegyszerűbb megoldás az óracsere, vagy egy profi tekerővel helyretetetni... Gondolom a Google-el találsz elég céget "műszerfaljavítás" címszó alatt. (Bár az előbbi jó eséllyel olcsóbb.)

A Homasitában kapsz rizsszemizzót, ami belevaló. Most hirtelen nem tudom hány wattos.
Csancsi29-06-2013 17:07:16 // 45233
Még egy kérdésem lenne , nem írja ki hány km van benne csak ------ a napi számláló viszont megy . Valami megoldás van erre ? A másik pedig a középkonzolba hány vattos égő való ?
GTPeti29-06-2013 17:01:18 // 45232
Ez így van, bár a Racing nagyon nagy valószínűséggel jobban védi a TS motort, mint egy mezei 10W40. Több a tartaléka. (A hátrány, enyhén nagyobb ellenállása, így emelkedő fogyasztás nem kérdés.)
Csancsi29-06-2013 16:54:30 // 45231
Ezt hogy érted?
Ferke29-06-2013 16:51:33 // 45230
Attól még, hogy drágább az olaj, nem biztos, hogy jót teszel vele az autódnak....
Csancsi29-06-2013 16:47:57 // 45229
Sziasztok! Egy kérdésem lenne , a 146 1,6 ts 10w 40-es olaj kell tölteni de szokott valaki 10w 60 seleniat? most esett át a motor dugattyú gyűrű csapágy cserén és komplett hengerfej felújításon ., és szerintem meg érdemelné a verseny olajat . Szerintetek ?
atis_166jtd29-06-2013 15:39:53 // 45228
Sőt tartsd rajta egy 10-15 másodpercig mert van úgy hogy mikor melegszik egy kicsit akkor mutat csak szakadást. Vagyis hibás állapotot.
GTPeti29-06-2013 15:34:35 // 45227
Szerintem azt a 15+ perces procedúrát, ami itt-ott a neten ismertetve lett. Pontosan nem emlékszem már a menetére, de az biztos, hogy van benne, egy "indítsd be a motort és hagyd ketyegni 15 percig" rész. (A google-vel pl. erre keresnék rá: "ECU v. Steuergerät zurückstellen".) Én még sosem csináltam, az sem 100%, hogy működik a dolog, de lehet.
Liquid29-06-2013 15:20:44 // 45226
ecu reset alatt mit értesz? A computerben resetelted az alapjárati motor paramétereit, vagy csak lehúztad az akkusarut?
Kka28-06-2013 00:33:13 // 45225
Sziasztok!
Sebességváltóhoz szinkron gyűrűket lehet külön venni? (1.8 TS)
Ha igen, kb mennyibe kerülhet?
aranytl27-06-2013 19:51:29 // 45224
A kezdetben hibátlannak tűnő pillangószelep tisztítási műveletem elvérezni látszik.
Az ecu reset után is megmaradt 2 talán 3 kellemetlen dolog:

1. Indításkor a motor felpörög 1400-1500-as fordulatig (utána beáll a 850-es alapjárat)
2. Leállításkor nem áll le azonnal és beremegteti az egész műszerfalat, mint valami öreg dízel mercedes
3. Fordulatról lassan esik vissza alapjáratra.

Szóval vsz elkúrtam a pillangószelep motorját, nem zár le teljesen. Olyan mintha az alaphelyzete eltolódott volna és kissé nyitva van álló motornál.
Ezzel lehet vmit tenni vagy kuka? Kérem valaki hozzáértő segítségét, mit lehet tenni?

Egyébként jól megy, nem rángat, csak a fenti 3 kellemetlen dolog jelzi, hogy nem ok.
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-06-2013 19:43:58 // 45223
akkor az kukás. érdemes lenne cserélni mindet, de nem muszály :)
Robert 14727-06-2013 19:07:31 // 45222
Megnéztem az izzítógyertyákat és az egyes nem szikrázott!
Imyx27-06-2013 18:23:39 // 45221
Csak kíváncsiságból kérdezem, milyen eset(ek)ben van az, hogy az olajba üzemanyag kerülhet? Felhígul, veszít a viszkozitásából, olvasni. Thanks :)
Robert 14727-06-2013 16:44:44 // 45219
neki is állok és megnézem!
mreni27-06-2013 14:28:07 // 45218
az lehet,de eddig csak pozitívak a tapasztalatok
Alfa GT-Csaba27-06-2013 14:27:10 // 45217
Húzd le a gyertyákrol a pipákat ,húzz egy kábelt az aksi + rol és sorba érintsd hozzá a gyertyák végeihez.Amelyik nem szikrázik amikor hozzá érsz az a kuka!
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-06-2013 09:33:23 // 45216
Akkor csere. Én febiket vettem bele 3eft volt darabja. Bár rafkós dolgok ezek nekem is izzító gyertya hibát jelzett cseréltem mind utána is maradt a hiba cseréltem izzító relét is még mindig nem és végül az gyertyakábel szett csere oldotta meg a gondot. Aksi tőltővel le tudod tesztelgetni a gyertyákat. vagy a motortérben is.
Robert 14726-06-2013 22:55:43 // 45215
Valami olyasmi. amikor ráadom a gyújtást akkor sípol és kiírja a izzítógyertyát.
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-06-2013 22:24:40 // 45214
Lehet Egr ed szivat
147jtd26-06-2013 22:19:45 // 45213
nem semmi, csak nem húzott.
Ofi26-06-2013 22:03:36 // 45212
Jelenleg egyetlen a Fiat csoport egyetlen motorjába sem javasolt a 0W-s olaj, ez még a jövő.
Dzsozy26-06-2013 22:02:01 // 45211
Nyugodtan leszerelheted a szívócsőről. Kézzel el is fordíthatod a pillangó szelepet, nem okoz gondot semminek. Az alaposabb tisztítás miatt ki is veheted az egészet, még kényelmesebb is. Ha bowdenes, akkor azt kiakasztod, a pillangó szelep állásszög jeladóról lehúzod a csatiját, és kikapod, kipucolod és vissza. Csak bátran. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-06-2013 21:46:40 // 45210
Hibát dobott? Ha igen akkor vészüzembe kapcsolt. ki kell olvasni.
147jtd26-06-2013 21:43:46 // 45209
nem nagyon volt még turbó problémám, de ma 3x is volt olxan hogy nem volt erő a kocsiban. az első 2 re nem emléxem, de a 3. az ugy történt hogy gurultam, majd mikor 100 ra lassultam betettem 5. be de semmi nem történt, nem ment 2000 fölé a fordulatszám.

ez mitől lehet?
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-06-2013 21:28:14 // 45208
Szaktudást nem igényel, szerencsédre a 16v mocikon jó helyen is vannak. Előtte érdemes valami csavarlazítóval be fújni, ne erőltesd nagyon ha nem akar kijönni. Hajlamosak bele szakadni, az viszont nagy cumi. Gépre nem kell rakni. Egyébként miért akarod cserélni? Villog az izzítás visszajelződ?
aranytl26-06-2013 20:58:47 // 45207
Sziasztok!
A pillangószelep tisztítását szeretném elvégezni. A kérdésem az, hogy leszerelhetem a szívócsőről, vagy nem érdemes megpiszkálni? Továbbá kézzel szabad mozgatni a csappantyút, nem rontom el a motorját vagy valamit?
Robert 14726-06-2013 15:33:36 // 45206
Sziasztok.
Szeretném kicserélni az izzító gyertyákat a 147-emben. a kérdésem az hogy menyire igényel szaktudást? Illetve kell-e rögtön számítógépre dugni?
---26-06-2013 09:58:31 // 45205
Nos, elfogadtam a javaslatokat, és nem játszottam a hűtő tisztításával, meg termosztát cserélgetéssel, kicseréltettem a hűtőt. Sajnos a szervizből úgy kaptam vissza az autót, hogy a kulcs távirányítója nem nyitja/zárja az autót. :-(
A távirányító működik (világít gombnyomásra) csak az autó nem veszi a jelet. Állítólag az aksi lehúzása miatt felejtette el a párosítást. A gondom csak az, hogy egyetlen kulcs van hozzá, és nincs kódkártya sem. Tud valaki megoldást arra, hogy újra működésre bírjam?
Bomi26-06-2013 09:50:12 // 45204
Persze 5W-40 -et rakok bele mindig...csak nem értem hogy a gyári ajánlás miért (motorháztatő alatt a gyári piros matricán) Selenia 10W-40 Turbo Diesel.
aranytl26-06-2013 08:19:39 // 45203
A keresztlengőkarok belső csavarjai excenteresek. Azzal lehet állítani.
Benz25-06-2013 20:34:37 // 45202
Sziasztok !

Nemtudja valaki hogy mitől csinàlja azt az autóm hogy melegen az alapjàratom megszűnik létezni...??,azaz 500 és 1500 között ugràl és többször le is àll... és igazàból szerintem nem is megy rendesen fordulaton. kicsit aggódom mert eddig nem nagyon volt ilyen problémàm
GTPeti25-06-2013 20:32:25 // 45201
(Annyit azért hozzá teszek, hogy ha a másik gyári olaj, a Turbo Diesel az alternatíva, akkor annál messze jobb a WRD. Ezen kívül vannak más jó olajok, pl. a Liqui Moly 4200-ese, stb. stb.)
GTPeti25-06-2013 20:30:58 // 45200
WR Diesel 5W40. EZ való bele.
Pont néhány napja írtam le, hogy miért. Nem ismétlem önmagam.
Szatyi25-06-2013 19:27:36 // 45199
Sok vakitásnak ne ülj fel.. A gyár álltal javasolt olajat használd,ugy nem lessz semilyen olajjal kapcsolatos gondod,problémád.
mreni25-06-2013 19:13:10 // 45198
5w vagy 0w a javasolt olaj bele,ír 10w-t is a gyár de én nem használnám
Sityu25-06-2013 15:29:58 // 45197
Immo problémával kihez fordulhatok? Sajna vidéken kellett hagynom a batmobile-t :( (156 1.6)
Bomi25-06-2013 14:25:45 // 45196
Sziasztok,

1,9 JTD-be (1999-es Alfa 156) a gyár 10W-40 Selenia-t javasol.
Nekem 5W-40 van benne mert ezek jobb minőségű olajak , szintetikus ...a 10W-40 olajak meg általában ásványi vagy félszintetikusak.

Szerintetek inkább hagyatkozzunk a gyári előírásra tehát a 10W-40-es olajra?
Amúgy nekem szerenécsre nem eszi az olajat...pedig már 200 ezernél több van benne.
10 000 km alatt 2 deci fogy el kb.

Üdv Tomi
Kicsu25-06-2013 13:32:27 // 45195
Jól emlékszek,hogy a 156 hátsó kerékdőlés állitható? Ha igen azt pontosan hol?
NEM,nem akarok mókolni csak zavar a tudatlanságom.
gekki25-06-2013 12:18:18 // 45194
SOS!!!

sziasztok!

kérlek benneteket, ha valaki tud eladó olajteknőt 2001 év végi 1,6-os benzines 156-os alfához írjon a falamra... előny a jó ár...

köszönettel:

gekki
Tuningman25-06-2013 01:54:29 // 45193
Neked lehet és a motorodnak?:D
pb_24-06-2013 22:49:25 // 45192
Ez nem annyira biztos.
Dévid24-06-2013 22:41:54 // 45191
Ez is mutatja, hogy ha jó kezekben van egy autó, akkor egész magas futásteljesítménynél is autó marad. Ennek sajnos az ellenkezője is igaz.
pb_24-06-2013 22:11:36 // 45190
Én pedig ARt tudok, amibe több mint 250 van, és világ életében 10W-40est kapott.
pb_24-06-2013 22:06:03 // 45189
Olvasni kell a sorok között.)))
Dévid24-06-2013 22:04:18 // 45188
Offosnál 230.000 kmnél is ugyanazt teszem bele, mint mikor vettem.
pb_24-06-2013 22:01:55 // 45187
"Ezek attól összetettebb hibák, hogy egy olajváltás megszüntesse őket. De mitől is fogyasztaná melegen ugyanazt a 0W40 vagy 5W40, 10W40 felső oldali olajat? "
Ott a pont.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.