Forum >> Szerelőműhely

Dzsozy22-12-2021 17:46:34 // 55323
Szép estét. 1.3 delej mito. Leszerelték a dpf-et,mivel folyamatosan jelzett,és a kényszer reg sem segített. Kitisztítattam. Mérési jkv szerint alacsony az telítettsége szintén volt,most gyári értékre tisztították ki. Map szenzor,pillangó szelep ház kitakarítva. Kb 100 km megtétele után megint világít a dpf pilács! Ötlet?
Alejandro22-12-2021 10:51:36 // 55322
Kedves Cartársak! Tanácsot szeretnék kérni!

Adott egy 159 1.9 JTS, 2014 óta nálam, olaszból hoztam, tekert órás volt, nálam 90e ment bele, de nem tudom összesen mennyi van benne.

Kb. fél éve elkezdte az olajat az olajbetöltő nyíláson át kinyomni, először csak finoman, aztán egyre jobban. 3 gyári sapkám is lett azóta, mindegyiknél ugyanaz a jelenség.

Szerelőm a kartergáz visszavezetést ellenőrizte anno 3 hónapja, azzal nincs gond elvileg, membrán is ok. Más jelenség nincs, kipufogógáz színe rendben, nem nőtt meg hirtelen az üzemanyagfogyasztás és nem gyengült el az autó. De már olyan szinten dől belőle az olaj, hogy naponta ellenőrzöm, és egy Eger-Debrecen-Eger úton kinyomott legalább egy 1 litert magából!

Szerelőm szerint motorkopás lesz, ami miatt olyan szintű a kartergáz képződés és nyomás, hogy az viszi ki az olajat. Ezt mérések, különösebb vizsgálat nélkül, de nyilván az autóm előéletét ismerve mondja.
Járó motornál az olajbetöltő sapkát levéve kezet felétéve mintha a kipufogóhoz tenném a kezem. Leállítás után nívópálcát kihúzva sisteregve távozik a nyomás, ott is fröcsköl ki valamennyi olajat.

Van valakinek esetleg ötlete, javaslata, mit nézessek meg még rajta, lehet-e más oka a jelenségnek? Ha a motorfelújítás valóban a legvalószínűbb, ott elnagyolva, mire lehet számítani?

Köszönöm szépen!
speer21-12-2021 04:34:36 // 55321
https://www.facebook.com/groups/411526115588441/permalink/6971884972885823/
Itáliai üveges20-12-2021 21:38:37 // 55320
Szia

Újra kell tanítani az alsó és a felső végpontot.
Lehúzod az ablakot, végig nyomod a gombot azután fel teljesen végig nyomod a gombot mikor felért húzd meg mégegyszer felfelé a gombot.
Üdv.
Piritu - 1.000.00019-12-2021 13:41:59 // 55319
eLUM-ot keresd, ott sok használati megvan!
ott221719-12-2021 00:22:18 // 55318
Sziasztok!
A 156 és 159 mellé vettünk a lányomnak egy Gt-t. Sajnos az idő útvesztőjében eltűnt a kezelési. Ha valakinek van szívesen megvenném, vagy ha van link letölteném / ha van magyar még jobb lenne/. A kérdés viszont az lenne,hogy a jobb oldali ablak nem húzódik fel teljesen, /kb.5mm vel lejjebb marad/ .Van valami beállítási lehetőség, vagy végállás kapcsoló?
Buksi27-11-2021 19:19:07 // 55317
Nem üt, megnéztem. Viszont ma végigzsíroztam megint mindent, kicsit halkabb lett. Ebből gondolom, hogy nem biztos, hogy a betéteket kell lecserélni.
Piritu - 1.000.00027-11-2021 12:21:32 // 55316
Találtam E10 adalékot, vajon mi lehet és mit csinál? :-)
GTVili26-11-2021 16:58:15 // 55315
Az ütés elvileg érezhető is.... ha nagyon lassan csorogva, éppen csak annyira nyomod a pedált, hogy hozzáér a tárcsához. Érezhető a "pulzálás".....
Buksi26-11-2021 15:03:42 // 55314
Mérve nem lett sajnos viszont tisztítva, zsírozva igen.
Köszi az ötletet.
Buksi26-11-2021 15:02:40 // 55313
Na de kétszer is szerencsétlen a párosítás? Azt javasolták, hogy vegyek puha betétet, de a Textar-ra is és az EBC-re is azt mondták, hogy puha.
forrasr26-11-2021 13:13:31 // 55312
Szia, A tárcsa tengely irányú ütését ellenőrizted? Meg érdemes a csapágyak lógását is vizsgálni-mindkettő okozhat csikorgást. Ha nagy az ütés azt okozhatja a tárcsa agy kapcsolat is ha nem kellően került tisztításra.
166-hoz brembo fékhez volt gyári leírás is, csatolom képként:
GTVili26-11-2021 12:25:26 // 55311
.... akkor vílószínűleg egy szerencsétlen párosításból fakad a csikorgás.....
Buksi26-11-2021 10:37:29 // 55310
Vadi újak a betétek és a régiek sem voltak kopottak. Mindegyik betét (régi és új) hátulján van rezgéscsillapító lap is.
GTVili25-11-2021 12:13:58 // 55309
Nincs esetleg a fékbetéten akusztikus kopásjelző....? Illetve van-e a fékbetét hátulján rezgéscsillapító lap...?
Buksi25-11-2021 12:03:00 // 55308
Sziasztok!

Beírom ide is, hátha ide többen járnak. :-)

Egy nem múló problémával állok szemben már egy ideje. Mégpedig visít a fékem, de nagyon. Brembo nyerges 56-ról van szó. Az autó vételekor ismeretlen márkájú tárcsa volt fent és Textar betétek. Elviselhetetlen volt fékezéskor a visítás. Cserélve lettek a tárcsák Ridex márkájúakra, a fékbetétek pedig EBC Blackstuff betétekre. Még mindig visít fékezéskor, viszont már nem annyira intenzíven, de még így is nagyon idegesítő. Amit lehetett bezsíroztam, mégsem tűnik el a visítás. Soha ilyet nem tapasztaltam még egyik márkánál sem bármilyen tárcsát és betétet "házasítottam" is össze. Van valakinek ötlete? Lehet, hogy nem is a fék visít, hanem valami más rezonál?
Előre is köszi a segítséget! :-)
Kazes☻25-10-2021 11:07:33 // 55307
Köszi.
Csabo2225-10-2021 10:37:50 // 55306
Szerintem más a 105 és 120 lovas, mert mások a tengelyeik.
Kazes☻23-10-2021 17:34:26 // 55305
Cartársak, felmerült egy kérdés, mi szerint: a 147 1,6 Ts 105 és 120 Le-s motorokhoz ugyanaz a vezérlésrögzítő való, vagy abban is eltér egymástól a két moci beállítása, nem csak a vezérlés módosítóban?
Beló26-09-2021 08:51:19 // 55304
Sziasztok!

Gtv 95 2.0 Ts

Következő a jelenség:
Gyújtás ráadása után az immo kikapcsol, kulcs jel elalszik! Viszont nem indul az a AC! A gyújtótrafók csatlakozásánál mérhető 12 volt feszültség, de indítózáskor nincsen szikra! Valaki találkozott már ilyennel? Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a válaszokat!
Beló13-09-2021 23:28:51 // 55303
Bosch motronic
0 261 203 671
ecu-t keresek SOS!!!!
Akinek van, ne tartsa magában!
Köszönöm szépen! 🙏🤩
Piritu - 1.000.00013-09-2021 17:50:35 // 55302
Látod ilyenekért érdemes regelni a facéra, az dobta :-)
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2021 14:07:41 // 55301
szerintem kipróbálta csak vissza küldte, mert csak 10%-ot hozott :DDD
Liquid13-09-2021 13:44:30 // 55300
hol találsz te ilyeneket? :D
Piritu - 1.000.00013-09-2021 13:07:19 // 55299
Nem is értem egyesek miért fizetnek sok-sok pénzt egy kis tuningért. Itt a megoldás - 35% plusz erő :-DDD

A kommentelő közt már van aki a másodikat rendeli :-)
Tényleg alacsony az a kerítés....
Beló07-09-2021 15:36:26 // 55298
Sziasztok!

2.0 TS 96 Gtv ablaktörlő lapátok méretére lennék kíváncsi! Aki tudja ne tartsa magába! Mérd le, barátod a Google, keresd ki, című válaszokat mellőzzük!

Előre is köszönöm szépen! 🙏
ervin07-09-2021 12:47:25 // 55297
Sziasztok!

Sajnos hajtókarcsapágyas lett a 97-es 145QV-m 225000 km-rel, hiába kíméltem rendszeres olajcserével, hidegen nem taposással, stb.:(
Főtengelyt is kell köszörülni, kérdezném, hogy
- tud-e valaki jó gépműhelyt
- ha benyögik, hogy nem köszörülhető / nincs hozzá túlméretes csapágy, honnan tudnék beszerezni új főtengelyt

Köszi
Ervin
Kazes☻13-07-2021 00:46:19 // 55296
leopop312-07-2021 13:05:58 // 55295
Sziasztok!

Nyöszörgő hang kormány fordításra szervo tartály vagy szervo szivattyú probléma?
Elvileg faceliftnél már a szervo szivattyú nem szokott elromlani.

Nektek volt hasonló?
Demecsab06-07-2021 15:05:48 // 55294
Sziasztok!

Ha keres valaki ELM 327 kábelt amivel minden működik a Multiecuscan programmal az itt megtalálja:

https://netdigi.hu/spd/1356/USB-ELM327-V1-4-OBDII-EOBD-CANBUS-FT232RL-usb-fiat

Ez 1.4-es verzió ami ritka mert szinte 1.5-ös van mindenhol...

Én tegnap vettem és megy vele a Proxy rendezés amire 1 éve várok :)
marci9129-06-2021 08:22:56 // 55293
Mik a különbségek? Azt láttam, hogy más a nyomcsapágy, de van még egyéb dolog is?
marci9128-06-2021 14:48:14 // 55291
Sziasztok!
A 146 és a 147 1.6 TS váltó csereszabatos?
Köszönöm!
Csabo2213-06-2021 23:44:03 // 55290
Szia
Mind2 duda szól? tehát a mély és magas is? ha nyomod mondjuk 10 mp-ig, akkor sem változik a hangja? ha változik a hangja, elkezd recsegni, egyre több áramot vesz fel, ami aztán elpukkantja a biztositékját
A kormányban levő patkó szokott még meghibásodni. asszem smd forrasztva van
Daveee10 Ɨ|ѯ13-06-2021 19:14:26 // 55289
Sziasztok!
Kis segítség kéne nekem. Felültem a ......rollerre...
Párom 147-e. Nem működik a duda. Egyik napról a másikra. Mondjuk ez mindig így van.
Namármost. Kormányig 12V elmegy, kijön... Relé kivesz, másik relé be, ugyan úgy semmi hang... Relé nem kattanik... Viszont ami a dudánál volt relé, az szuperül működik a fényszórómosónál, a refinél, de az ezeknél lévő a dudánál nem. Jah, biztosíték az akkunál (F10) természetesen jó...
Relé kivesz, 85-86 pontra multiméter, nyomom a kormányon a dudát, 12V megjelenik...
30-87 Pont összezár, dudák megszólalnak... Szóval elvileg minden szuper, de mégsem szól a duda..

Valakinek valami ötlet, hogy mit nézzek még meg, mielőtt elfut az ideg és újrakábelezek mindent?
marci9108-06-2021 13:54:28 // 55288
Sziasztok!
A TS váltóm még ugyan nem jött le, de feltűnt a cseredarabon, hogy az emelővillánál volt egy porvédő gumi, ami mind az enyémen és mind a csereváltón szét volt szakadva. Ez esetleg pótolható, kapható valahol? Illetve a bekarikázott emelővillánál a váltóba nyúló tengelynél nyomta ki az én váltóm is az olajat. Itt ez a tengely perselyezhető esetleg, vagy mit érdemes vele kezdeni?
Köszönöm!
pmolnar07-06-2021 16:25:52 // 55287
Sziasztok !
Somogy megyében keresek megbízható alfa szerelőt. Aki szereti és tudja is szerelni az Alfákat.
156 lenne a példány.
Aki nem csak a lengőkarokat cseréli, de megnézi a stab rudakat is elől és hátul és kersztartó állapotát illetve szilentjeit is tudja, hogy cserélni kell.
Küszöböt javítani tudó karosszériás is kerestetik ugyanehhez.
Nagyon köüszönöm egy kollegánk nevében is.
Ciao
leopop306-06-2021 20:09:27 // 55286
Új videó

Ti pedálokat kapott Bella

Alfa Romeo 159/Brera Ti pedál felújítás és beszerelés

Remélem tetszeni fog nektek! 😁🍀
Kazes☻06-06-2021 13:15:41 // 55285
Bölcső le... 🙂
marci9106-06-2021 12:10:48 // 55284
Kijött a féltengely, de a váltót sehogy sem tudjuk lehúzni a motorról, egyszerűen nincs elég hely.
A kérdésem az lenne, hogy mi a technika? A bölcsőt meg kell engedni lefelé, vagy a motort hátrahúzni?
Köszi! :)
Kazes☻05-06-2021 19:13:58 // 55283
Erősen. Nincs semmi egyéb. :)
marci9105-06-2021 19:04:03 // 55282
Sziasztok!
146 1.6 TS váltóját szeretném levenni. A bal féltengely tárcsa csavarjait kivettem, de magát a tárcsát nem tudom kihúzni a váltóból, a jobb oldalon szintúgy. Hogy lehet őket kihúzni, van valami rejtett rögzítése?
Köszönöm!
Zozi7302-06-2021 20:01:16 // 55281
Helló!
Segítséget szeretnék kérni.
Új szerzemény, 147 FL. 1.6 ECO. Nagyszervíz (vezérlés, olaj, gyertyák stb) megvolt.
A jelenség: Hidegen nehezen indul. Van, hogy csak pörgeti és semmi, de utána újraindítva általában azonnal életre kel. Hibatárolóban nincs semmi hiba. Esetleg üzemanyagpumpa?
Liquid24-05-2021 13:10:04 // 55280
A Giu-nál nem tudom hogy van, de a 159-nél a mérő óra csak tájékoztató jellegű.
MES-sel ki tudod olvasni a valós értéket.
Kiskalap24-05-2021 12:50:58 // 55279
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy dynamic módban a turbófeltöltőnek nem kéne maxon töltenie? Egy oszlop hiányzik ha padlógázt nyomok, tehát nem tölt maxon. Nemrég vettem az autót, úgyhogy kérdezném hogy ez normális e. Giulietta veloce 1,75 ről van szó. Korábban Bravo sport om volt abban, ha sport módba raktam maxon töltött. Köszi a válaszokat.
berobbantam23-05-2021 19:23:01 // 55278
Szia.
Amennyire én tudom a klímát nem nyomásra töltik,hanem súlyra.Amikor "rátöltenek"sem rátöltenek.Leengedik ami benne van,majd kipótolják gyári mennyiségre és visszatöltik.
Piritu - 1.000.00023-05-2021 09:22:52 // 55277
Bocs, KKL-nél nincs ilyen :-(
A MES oldalán ott van az installációs segédlet. (Eddig kimaradtam a Win10-es őrületből, azt nem ismerem, de általában gondot okozott ha csak rádugjuk az interfészt és hagyjuk hogy a windows ismerje fel és installálja. Nekem általában úgy működött hogy felraktam a drivert és utána dugtam rá.)
berobbantam23-05-2021 09:17:20 // 55276

Azt nem tudom mit csináltam🤣.De felcsatlakozott.Alul villogott pirosan a
"Késleltetés túl magas" felirat.Viszont sikerült törölni a hibákat.
Welectronic23-05-2021 09:12:51 // 55275
Üdv mindenkinek!

Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat, ha már így sikerült szivatni magam ilyen sokáig.
Most a héten hogy behalt az ablaktörlő motorom kénytelen voltam itthon maradni szabadságon... ebéd után elkészültem a javítással,így maradt még egy szabad délutánom... gondoltam nekiugrok harmadjára a klímának.
Ismét rádugtam gépre a vezérlőt, természetesen hiba mente és minden is jó, csak épp baszik bekapcsolni a kompresszort... kilogikáztam, hogy mivel csak a nyomásértékeket nem mutatja és jelzi ki (akár hibára) a vezérlő, tuti azzal lesz a gond. Rámértem a nyomásra a töltővel, természetesen fullon volt még mindig. Aztán gondoltam egyet és adtam direkt feszültséget a kuplungnak, ezt tiltsd le te #### felkiálltással és lássunk csodát, leesett a nyomás azonnal. Rányitottam tölteni a rendszert, közben járattam alapjáraton kicsit. Kivettem a direkt hajtást, majd visszadugtam a gyári csatit. Bekapcsoltam a klímát és töltöttem tovább... majd a vezérlő ki-be kapcsolgatta egyre kisebb szünetekkel a kuplungot, ahogy érte el az üzemi nyomást az egész rendszer.
Kis idő elteltével már folyamatosan járt a kompresszor és feltöltődött üzemi nyomásra, végre működik rendesen és fújja a hideget is tökéletesen.
A lényeg az, hogy ennyi baja volt a klímámnak csak a fene se gondolta volna, vagy tudta hogy ez a gond.
Remélem segít valakinek a kis leírás, aki esetleg hasonló cipőben jár.
További szép napot!
berobbantam23-05-2021 09:08:10 // 55274
Nekem a teszt gomb alatt nincs ott az a fül.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.