Forum >> Szerelőműhely
bb1810-10-2005 14:24:11 // 8686
bp filtercentrum 256.5621 pesti ut. sok félét tudnak ajánlani, de rosszat nem fognak adni az tuti.
Tomy15610-10-2005 13:49:57 // 8685
Sziasztok!
Meg tudja vki mondani (írni), h 156 2.0 TS-be milyen olajszűrő kell, és hogy hol érdemes megvenni Budapesten (valami elfogadható minőségben)?
Köszi!
Létezhet, ha nem raktak bele. Pedig van neki helye benne. :)
Tommaso 15909-10-2005 22:56:32 // 8683
Köszi!az utóbbi lesz,erre már én is gondoltam,csak agyalok az ízléses kivitelezésen,már ha meg lehet ezt szépen csinálni:(Az a szerencse,h u alakú a kar,és benne el lehet rejteni a csövet:)
Bg.09-10-2005 21:56:36 // 8682
Nem túl valószínű; Vedd le az ablaktörlők alatti rácsot ott kell lennie...
Bg.09-10-2005 21:45:51 // 8681
Ki ismeri a Bardi-féle 20 e Ft-os légtömegmérőt? Az is Bosch?
Bg.09-10-2005 21:44:50 // 8680
Ne itt beszéljük meg: van egy, minden ami off forum erre
bb1809-10-2005 19:39:08 // 8679
a haver azt mondta ( tudja mert ö irta fel a pályát ) ,, nem biztos hogy karcmentes ,, az én olvasatomban ez nem jelent veszéllyes dolgot. a sarat azért irtam mert lesz földút, de lesz benne az m 0 is, és ki tudja milyen lesz az idö.
azt mondta lesz 4x4-es kangoo is, és kétkerekessel is járhato. a terepjároknak és quadoknak lesz külön spec szakasz.
Blacky09-10-2005 19:21:50 // 8678
Tudna valaki segíteni az alábbi kérdésemben!
Létezhet hogy nincs pollenszűrő a JTD SW-mben?
szóval benne
Bg.09-10-2005 18:30:45 // 8677
Karcos-dagonyás, vagy csak karcos, vagy csak dagonyás?
bb1809-10-2005 18:20:45 // 8676
skacok !!
igaz hogy nem teljesen ide vágó, de...
jövö szombaton lesz a budapest-bamako terepverseny elöfutama bp körül 300 km.
a lényeg :
beszéltem az egyik szervezövel ( spec régi cimbora ) aki elmondta hogy olyan a pálya, hogy sima kétkerekessel is lehet esetleg teljesiteni, de mindenféle összkerekessel biztosan.
namármost.
mint tudjuk ugyibár az alfák között sok ( pláne a 33-sok közt ) az összkerekes darab.
természetesen az meg sem fordult a fejemben hogy valaki a csili-vili autojával elmegy, de sok olyan van aminek nem árt ha egy kicsit sáros lesz.
érdekelne van-e vállalkozo szellem akit felizgat a dolog. én spec egy subaru e10 minibusszal indulok. de lehet hogy kettövel megyünk mint csapat...
pb_09-10-2005 17:27:59 // 8675
Na, igen, ezt vallom én is, hogy így távolról elég nehéz a pontos diagnózis, főleg 1 ilye hibánál. De hátha a leírtak közül lesz valamelyik.
bb1809-10-2005 17:23:18 // 8674
a difire alapbol nem gondolok, mert nem sebesség hanem fordulat függönek irta le a kolléga. talán csoportkerék csapágy, esetleg a nyelesen van egy jopofa hüvely ami összeköti a két részt. az megnézhetö ha beles/piszkál a difi mellett.
sajna igazábol ezek olyan hibák, hogy meg köllene hallgatni és nézni, mert sok dolog menet közben ugrik be.
pb_09-10-2005 17:18:35 // 8673
A szintet lehet ellenőrizni, kiszedés nélkül, de ha jól olvastam, már ezt +tetted. A rudazatot és a váltókart szintén lehet ellenőrizni váltó leszedés nélkül. 1-2 tömítést is ki lehet cserélni(pl. féltengely-kihajtás szimm, váltódekni tömítés), a dift is ki lehet venni, leszedés nélkül, ill. a váltó hátsó részét. A kuplinghoz, és a nyelestengelyhez, csak leszedéssel lehet hozzáférni.
bb1809-10-2005 17:11:10 // 8672
igazábol az is jelenthet valamit ha kiveszed a leeresztöt és megsasolod a csavart ha van benne mágnes, meg az olajat hogy mennyire ,, metál ,, fényü és tartalmu.
a váltorol meg le tudod venni az also fedelet, bár sokat nem fogsz látni mert ha gond van az belül lesz. azért meg lehet probálni hátha...
egyre biztosabb vagyok hogy valami kopás féle lesz.
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-10-2005 17:07:06 // 8671
köszi,kedvesek vagytok! ;-)
inkább így kérdezem:
gondolom a tippelt hibaforrások egyike sem ellenőrizhető
váltókiszedés nélkül? :-(
pb_09-10-2005 16:52:03 // 8670
Hát igen, nehéz pontosan +mondani mi lehet. Leírtunk bb-vel pár dolgot, próbálgasd végig hátha bejön valamelyik, reméljük igen. Ha nem, akkor tovább gondolkodunk rajta.
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-10-2005 16:45:11 // 8669
pb_
látod,de süket vagyok, nem is próbáltam a váltókarral mahinálni.
pedig ismerős a módszer,a csilingelésről is így derítettem ki,hogy "csak" a rudazat.
majd megnézem.
a váltóolaj-cserét felírtam a gépbe:
"2004.04. Váltóolaj csere @ 160.300 +120.000 =köv: @ 280.300 4770.-+2000.- Shell Spirax G 80W-90 "
szintjét pénteken néztük,csurig van!
a hang amúgy motorféknél nincs,de ha úgy veszem el a gázt,hogy nem fékez a motor,akkor lefelé is hallatszik a megadott rpm-nél.
pb_09-10-2005 16:43:03 // 8668
Az igaz, hogy ílyen sivítós hangja a csapágynak szokott lenni. Lehet már nagyon kidolgozza az olajat a tipikus helyeken.
bb1809-10-2005 16:36:55 // 8667
a difi akkor szol ha tolod neki és motorfékben elhalgat.
inkább arra gondolok, hogy öreg az olaj, vagy kevés van benne és fellép egy rezonancia amit amugy kézzel nem érzel, csak a hangját hallod. erre utal az hogy egyre inkább elöjön és azonos fordulatnál jelentkezik, nem minden fordolat tartományban változo hanggal. ez utobbi csapágyat sejtetne.
pb_09-10-2005 16:31:30 // 8666
Jah, az is lehet valamelyik csapágy kezd kikészülni, vagy a difi.
bb1809-10-2005 16:30:21 // 8665
ha kell pontosabban akkor tedd fel azt a képet amelyikröl többet akarsz tudni, és vagy én vagy valaki leirja szám szerint a neveket.
bb1809-10-2005 16:29:13 // 8664
olaj van benne, viccen kivül kérdezem !
mikor volt olacsere?
bb1809-10-2005 16:28:29 // 8663
a nyeles csapágy akkor szol, ha elengeded a kuplungot, ha kinyomod és akkor szol akkor elsösorban kinyomo csapágy, vagy a szerkezet lamellái elkoptal és beesik a csapágy, esetleg a tárcsa van szétszakadva. mindenképpen nézz bele, elöször ha lehet alulrol.
pb_09-10-2005 16:09:11 // 8662
Azt próbáltad, hogy az ominózus hangnál +fogod a váltókart?
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-10-2005 15:03:20 // 8661
Köszi,de azt tutira kizárnám!
Nem olvastad el amit ma reggel írtam!
Semmi rázkódás,semmi visszahatás a rudazatra,egyszerűen az adott
fordulatszámok közelében a motorhang "felett" megjelenik egy ilyen
magas hang, olyan "sikolyféle" na! :-(
lee7509-10-2005 14:06:46 // 8660
kerdes szakik
lessz nekem egy restaulasra szorulo 75ösöm
a kerdes a motor biinditasa utan nem de amikor benyomom a kuplungot olyan durva hangja mintha a kardan ütne de nem az üt,ez csak akkor jelentkezik ha a kuplongot kinyomom
en nyelestengely csapagyra gondoltam egyeb ötlet??
Alfa166JTD09-10-2005 13:14:34 // 8659
Először körbe akarom járni a témát. Nem elképzelhetetlen. Valahogy a túlnyomást le kell vezetni, hogy ne daráljon le mindent. 1,8-2 barig meg lehet tölteni a gépet, csak ha jól értelmeztem ez lenne szükséges hozzá.
Thomika09-10-2005 12:52:57 // 8658
ÁdiGaga:
Vszínűleg a váltó rudazat szilentjének kopása okozhatja, nem tud eleget csillapítani a motor alkotta rezgésen, és így elvezeti hátra....Nekem legalábbis ez volt az oka.....
a09-10-2005 11:38:09 // 8657
A rükverc szinkronizálása kezd betegeskedni. Ilyenkor próbálj duplán rákupplungolni.
a09-10-2005 11:33:44 // 8656
Csak nem dízelbe akarsz BOV-ot rakni? :)
GEORGE09-10-2005 11:02:22 // 8655
Milyen a 155?
Klíma nélküli?
Mechanikus klíma?
Automata klíma?
Gábor(figi75)09-10-2005 11:01:28 // 8654
Mi az,hogy bejöttek a minuszok! :-O
Most jó vagy nem? :-)
Vagy csak langyít?
kikka209-10-2005 10:58:23 // 8653
hali mindenkinek.Van egy 155-ös 92 alfám és a fütése nem a legjobb csak akkor kezd el meleg levegőt fújni hamár bejöttek a minuszok.már mindennel probálkoztam de semmi.tud nekem valaki segíteni? előre is köszi.
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-10-2005 09:13:02 // 8652
Ja és semmi nem változik a hajtásban,
ha tovább pörgetem, elhalkul.
Nincs rázkódás vagy bármi rendellenes működés - a hangon kívül :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-10-2005 09:08:53 // 8651
egyik sem!
a búgás szó a legjobb,csak az inkább mély hangot jelent,
ez meg a váltóból inkább magasabb frekvencia.
de azért nem annyira,mint a csikorgás
pb_08-10-2005 22:58:24 // 8650
Mit takar gerjedni kifejezés? Rázkódik a válkar, vagy csak elkezd szimplán csattogni?
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-10-2005 22:52:09 // 8649
Sziasztok!
A mai halászleves mini-tali ürügyén kicsit megmozgattam a vasat.
(33 Sportwagon '90)
mentünk mindenféle úton és azt vettem észre ,hogy kábé 2800-as,3300-as 4000-es fordulat környékén 3,4,5-ös fokozatban
elkezd a váltó "gerjedni".
(nehezen leírható a hang,leginkább a hangcuccok gerjedéséhez hasonlítható.)
a kritikus fordulatok felett elmúlik,pl. az utolsó 10 km-en pályán jöttünk,feltettem 4500-ra és gond nélkül döngettünk.
Eddig a nyári autózásoknál csak 4000-körül hallottam a pályán 5-ösben a jelenséget,igaz más fokozatokban nem is szoktam eddig kipörgetni.
Valaki tapasztalt már hasonlót?
(az is elég ,ha csak tudjátok,mitől van ;-)
Köszi
Benőke08-10-2005 22:47:46 // 8648
Sziasztok.
Egyenlőlre nem nagyon van időm végig olvasni a témát úgyhogy kérdeznék egy merészet. Légszűrők témában :)
Gondolkodtam Direkt Sport légszűrőn, de a sok gondolkodásnak sima sport légszűrő lesz a vége. Vagy is ezt szeretnék, így a légszűrő házat nem kéne bolygatni. Nem nagyon kenem a témát, de a neten mindenhol csak a marketing szöveget olvastam, hogy ennyivel meg annyival jobb.
Kérdéseim, hogy valóban jobb? Valóban csökken valamennyit a fogyasztás? És ha igen, akkor milyet érdemes venni? Na és persze hol? :)
A másik kérdésema váltóval kapcsolatos. Szóval előlre menetben semmi bajom nincs vele, bár kicsit szokatlan volt az elején a váltó, de ezen kívül semmi egyéb. Visziont a rükverc néha kapcsolhatatlan, aztán egyesben kis gáz és egyből beveszi a hátra menetet. Na ez mi a fenéért van?
THX
pascalfiste08-10-2005 22:37:34 // 8647
kösz
ezekett a szavakatt tudniam kel, érteni miröl van szo itt
bb1808-10-2005 18:09:59 // 8646
a régibe biztosan jo.
nézd össze a méreteket és a felfogatást.
misi08-10-2005 16:55:03 // 8645
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy, hogy kell a 155-ös tükör lapját kipatintani?
pb_08-10-2005 14:04:53 // 8644
Hát nem tudom a csíklámpásba, sztem nem annyira jó.
kando.08-10-2005 13:58:42 // 8643
Köszi!
Akkor végső esetben betehető egy 33-ba is :-))
kando.08-10-2005 12:14:35 // 8641
bb1808-10-2005 12:10:12 // 8640
probáld meg kiáztatni vizköoldoban hátha, ha nem akkor tegyél inkább a karra valami spricnit.
bb1808-10-2005 12:08:52 // 8639
most pontosan melyik kellene mert ez igy elég sok
- váltoharang
- golyaláb
- verézmütendely szelepekkel
- hengerfej leömlövel ( valszeg v6 )
- fék a nyereggel
pontosabban mire vagy kiváncsi ?
Tommaso 15908-10-2005 10:45:54 // 8638
Elég piti kérdésem lenne! A 147 nek nagyon gyengén hord az ablakmosós "cerkája",és nem is lehet csak fel ,és le mozgatni,oldalra egyáltalán nem lehet állítani!tervem az,h kicserélném itt alucskos idő előtt valamilyen kompatibilis hagyományos fúvókára!Esetleg van valakinek valami tippje???
pascalfiste07-10-2005 23:59:05 // 8637
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
505
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?