Forum >> Szerelőműhely

a09-09-2005 09:45:25 // 8386
Először műanyagosokkal beszélj. Azoknak szokott ilyen spéci ragasztójuk lenni. Ha más nem, Majosházán a Spoiler Tibi használ a műanyagokhoz olyan ragasztót, hogy az többé sosem engedi el a fémet... A ragacs fölött max a műanyag törik le. Keresd meg őt.
Zsolesz08-09-2005 21:51:03 // 8385
Az ok lehet az is kapott de már a ragasztó is elengedte csak az nem ott de ha már úgyis le kell szedni akkor legyen az is megcsinálva
Bg.08-09-2005 21:34:26 // 8384
A ragasztó nem sokat fog, a patentek szokták elegedni (vagy eltörni).
Zsolesz08-09-2005 21:06:49 // 8383
Voltam focizni és ahogy le akartam parkolni van ott egy kis betondarab amit benőtt a fű körben és ahogy álltam be kicsi volt a hely mert álltak már mellettem és mikor ráfordultam az első kerék ahogy ráment már éreztem hogy baj lesz mert ahogy túlmentem azon a kiálló szaron akkor lekoppant a küszöb aztán kicsit eláll... bruhahhahaaaa :((((
GEORGE08-09-2005 20:57:38 // 8382
Mi történt már megint veled te gyerek???? :-(
Zsolesz08-09-2005 20:56:38 // 8381
Sziasztok! Ki tudna nekem abban segíteni hogy le kéne szednem a jobb oldali küszöbömet mert kicsit odavertem ma :(((( és amugy is elengedte a ragasztó már egy kicsit. Szóval milyen fajta ragasztóval lehetne frankón visszaragasztani és esetleg csinált e már valaki ilyet aki tudna nekem segíteni és nem lakik túl messze?
a08-09-2005 15:17:30 // 8380
Semmit. Van egy kis csavar, amivel a CO-t tudod állítgatni. Azon kell lejjebb tekerni. El kell venni a benzint kicsit a motortól. Még a fogyid is javulni fog. Ha a lambda rossz, akkor horror CO értékek jönnek ki. Akkor a lambdád nem határértéken mozog, hanem annak a 10-15-30*-osán.
a08-09-2005 15:15:38 // 8379
Hát ne haragudj, de ha az eddig megtett utat mintavételként fogjuk fel, akkor elmondható, hogy a Lancia vezmód tökéletes :DDD Éljen a statisztika! :DD
uaz146ti (kispali kisebbik fia)08-09-2005 15:14:26 // 8378
Üdv Lenne egy kérdésem hozzátok! A 146 ti-m lambda értéke határértéken van, a kérdés az, hogy ilyenkor mit lehet kezdeni mi ment tönkre, mit kell megjavítani... Előre is köszönöm uaz
Larini08-09-2005 15:07:38 // 8377
Jó lesz a Lanciás! Nekem is az van benne, hibátlan! Eddig mentem vele vagy 100 km-t! :))
AlfaGabor8208-09-2005 15:04:06 // 8376
Hú halljátok ezt a felújítókészletet tényleg hanyagolom, Elaforgnál megkérdezte 1200 Ft-ért tudják adni, nem lehet valami komoly szerkezet, bár egy rugó és egy műanyag alátét csak úgy tudom... a Lancia félét 52ért tudják hozni, az még egész barátságos ár, a gyári pedig 38, az 52-es jobban megéri, ők is ezt mondták... szóval az lesz...
kertecs08-09-2005 15:03:36 // 8375
küldtem mailt a reg-lapos címedre a bontós listával
AlfaGabor8208-09-2005 15:01:11 // 8374
Akkor valószínű ilyet rendelek hozzá, mert azt elég olcsón be tudom szerezni. Köszi az infót
kertecs08-09-2005 14:55:39 // 8373
Én Ruville görgőket raktam az enyémbe. Előtte tájékozódtam Szamosi mesternél, azt mondta korábban sokáig Ők is ezt a gyártmányt építették be, de újabban azonos áron tudnak beszerezni gyárit, ezért áttértek arra. Azt mondta nyugodtan rakjam be. Nekem eddig (12k km óta) nincs vele bajom.
AlfaGabor8208-09-2005 14:43:34 // 8372
Na igen, és nem egykönnyen szárad ki onnan... de az a vicces, hogy nem is mostam meg a motort... lehet hogy még az előző tulaja, 3 hónap alatt meg csak kijött volna, lehet anagy esőzés, mert akkor jött ki rajta... a fene tudja, lényeg hogy nem votl komoly baja :)
a08-09-2005 14:34:08 // 8371
Anno kezdő alfás koromban én is beleszaladtam ebbe a motormosási dologba :) Szvsz nem szerencsés konstrukció, hogy a gyertyafészkekből nem folyik ki a víz...
AlfaGabor8208-09-2005 14:31:39 // 8370
Na ez igaz... amikor az én TS gyertyáim beáztak annak is kapásból mondtak 4 féle problémát ami lehet :)
a08-09-2005 14:31:37 // 8369
Nincs mit. Az úttörő ahol tud, segít ;)
a08-09-2005 14:30:59 // 8368
Nem vonom kétségbe Szamosi mester állítását. Vannak olyan szíjszakadási esetek, amik ilyen X aktás esetek. Van aki szerint a vezmód miatt, van aki szerint más miatt. Az igazság odaát van :)
AlfaGabor8208-09-2005 14:26:09 // 8367
Hát akkor meg semmi gond :) Egyébként ezt én a Szamosi mester weboldalán található fórumban láttam, maga Szamosi János írta :)
Larini08-09-2005 14:24:14 // 8366
Köszönöm a korrekt tájékoztatást!
a08-09-2005 14:21:01 // 8365
Ne terjessz rémhírt. Semmi köze a vezmódnak a szíj élettartamához. Ha majd megnézed amikor cserélik, megérted miért mondom.
a08-09-2005 14:19:41 // 8364
A vezmód nem hinném, hogy a vezérlést tönkre tudná tenni. Max a motor gyengébb lesz, és többet fogyaszt kicsivel. A vezmód a szívóoldalon a szelepbeállításon változtat, egyszer fél (tengelyen lévő) fokot "elfokol" a szívótengelyen, így változtatva a szelepvezérlést. No ennek két állása van. Alsó fordulati és felső fordulati. Átmenet nincs. Vagy egyik, vagy másik. Amikor a felső fordulati tartományban szorul meg, akkor alsó fordulaton rossz a szelepbeállítás kicsit. Ha az alsó fordulatiban szorul meg, azt ráadásul észre sem veszed, csak hogy gyöngült az autó felső tartományban. Ha belegondolsz, a 147 1.6 120 PS és a 147 1,6 105 PS között összesen annyi a különbség, hogy a 120 PS-ben van vezmód. A 105 PS-es asszem úgy van alapban beállítva, hogy a szelepvezérlés olyan, mintha a 120 PS-es vezmódja az alsó tartományban lenne mindíg. Szóval ha a vezmód az alsó tartományban szorul meg, akkor kb 15 lovat szalajtassz el a ménesből, de a motornak baja nem lesz. Azt elhiszem, hogy ha a felsőben szorul meg, és alacsony fordulaton kicsit rossz a szelepbeállítás, akkor hoszabb távon a szelepek ezt megsínylik. De a vezérlésnek ettől baja nem hinném, hogy lesz.
AlfaGabor8208-09-2005 14:18:07 // 8363
Így van, ezt én is tudom, hogy a hibás vez.módosító megrövidíti a vezérműszíj élettartamát, majd mond rá a szaki valamit, hogy mennyire égető a vez.módosító cseréje... egyébként te tudsz valamit a Ruville márkájú cuccról?
a08-09-2005 14:12:54 // 8362
Semmi. Annyi tapasztalatom nincs a TS vezérlésszettek utángyártott minősége tekintetében - szerencsére :) Ervin tuti ismeri, és tudja melyik a jó. Nem feltétlen a drága a jobb.
Larini08-09-2005 14:12:52 // 8361
Nekem azt mondta a mesterem, hogy sz@r vezérlésmódosító tönkre vághat egy jó vezérlést is! Neki elhiszem! Szerintem csak együtt kellene azt cserélni!
AlfaGabor8208-09-2005 14:10:00 // 8360
Ja nem is a vezérlésszett a kérdéses, azt mindenféleképpen megcsináltatom, a vezérlésmódosítót halogatnám még egy kicsit ha lehet, az még szerintem várhat... :) Én egyébként Ruville-t néztem vezérlésszettre, mi a véleményed róla? :)
a08-09-2005 14:07:03 // 8359
Igen, aztán én is rájöttem, hogy valószínűleg nem venni, hanem eladni szeretne :) vagyis :(
Larini08-09-2005 14:05:15 // 8358
Ahogy elnézem az oldalán a 33-ast: mindent! :)
a08-09-2005 14:05:03 // 8357
Mindenkinek megvannak a saját szakijai, akikben megbízik :) Nagy merészség szagértő szem nélkül megvenni autót, még akkor is, ha valamennyire ért hozzá az ember. Azért egy picikét én is kapisgálok az AR-ekhez, de amikor a 64-et vettem tavasszal, először Ervin ment el megnézni az autót inkognitóban, hogy érdemes-e foglalkozni vele egyáltalán...
a08-09-2005 14:02:47 // 8356
Figyi! Vezérlésszett csere szíjjal, mindennel 40k körül megáll, jó minőségű utángyártott alkatrésszel. Eszem ágában sincs bárki zsebében túrkálni, de ha több, mint 1 millát kifizettél az autóért, ne ezen a 40k hufon vágd már gallyra a motort... Érdemes megnézetni, mert lehet, hogy az előző tulaj megcsináltatta korábban, mert mondjuk elkezdett az egyik feszítő fütyülni, csak a kereskedő nem tudott róla. Ki tudja?
Larini08-09-2005 14:00:15 // 8355
Jól beszélsz! Anno én is úgy vettem meg a kis ku..át, hogy eljött Szamosi mester és átnézte a kocsit a boldizsár szervízében! Hiába no, én csak Benne bizok! :)
AlfaGabor8208-09-2005 13:57:18 // 8354
A vez. módosító nem gázos még, csak indulás után csinálja, menet közben már nem, tehát még elmegy a gép vele, az égetőbb inkább a vezérműszíjcsere lenne. Alkudtam én 1.450.000-ért vettem, szerintem jó vételt csináltam vele, márkaszervízben átnézték a kocsit, azt mondta a fickó hogy valóban 60000 km van benne, a kocsi motorja hibátlan, átnézték computerrel is az teljesen tökéletes adatokat mutatott, szóval nincs azért szétnyűve a gép... tehát a vezmódosító még várhat azért, de lassan azt is cserélni kéne, na majd meglátjuk mennyi pénzem lesz rá :) lehet hogy várok vele tavaszig még... télen úgyse nagyon fogom használni a gépet, ha hó lesz, csak ha muszáj, majd járok a másikkal addig:)
AlfaGabor8208-09-2005 13:51:05 // 8353
Igen, ezt hallottam, hogy a Lancia-é a legtartósabb... no majd ha meglesz a pénzem rá, akkor felhívom a mestert :)
a08-09-2005 13:48:50 // 8352
Mit akarsz venni?
a08-09-2005 13:48:35 // 8351
értettem (ill. reméltem :))) )
a08-09-2005 13:47:47 // 8350
Bele kellett volna alkudni az árba... De már késő bánat... Szerintem menj ki Ervinhez, nézze át alaposan, motorikusan és futóművileg is, próbáljátok ki, és mondja el, hogy miket, mennyiért és milyen sürgősen kell cserélni. És akkor tisztán fogsz látni. Nem akarlak ijesztgetni, félreértés ne essék. De érdemes tisztába jönni vele, hogy mi milyen állapotú, mikor mekkora javításokra készülhetsz. A vezmódot is meghallgatja, lehet, hogy még elballag a szerkezet 10-15k km-t a jelenlegivel, ha nem nagyon gázos. És akkor még olcsóbb a szervíz.
Rumi08-09-2005 13:47:13 // 8349
vki bevägott egy meglehetös hosszu listät bontokrol meg regebben, ketszer is, de nem talälom, pedig ma vegigneztem a szerelömühely meg a boxer topicot is märciustol, ugyh ha nem tul nagy keres, legyszi tegye meg megegyszer, mert akiket en ismerek bontokat (2-3-mat) hatalmas eltereseket mondtak ärakra, olykor 2xerest is. köszönöm
AlfaGabor8208-09-2005 13:47:07 // 8348
ŐŐŐŐ rosszul írtam, így nem jó a hangsúly, így a jó: Nem sok , igazad van... :)
AlfaGabor8208-09-2005 13:44:22 // 8347
Nem sok igazad van, csak az a gondom vele, hogy most vettem az autót és így jobban bosszantja az embert, mintha az ő belehajtott 60ezre után költene rá... persze így 60K kilóméterig megint nem lesz vele gondom:)
a08-09-2005 13:44:06 // 8346
Ervint kérdezd meg, mennyiért szerez egyet, majd hívd fel az Elaforgos Karcsit, és kérdezd meg őt is. Aki olcsóbbat mond, attól vedd meg. De ne AR-be valót, minimum Fiat Coupe-ét, de a Lancia a legtartósabb.
AlfaGabor8208-09-2005 13:41:23 // 8345
Értem, akkor valóban érdemes cserélni a teljes szerkentyűt benne, csak még gyűjtögetni kell a pénzt addig... :)) Elaforg-nál érdemes próbálkozni? vagy az Ervin is tud benne segíteni? Többet nem kérdezek ígérem :))
a08-09-2005 13:40:27 // 8344
Ez a vezmód téma bennem mindíg értetlenséget keltett. Egy vezmód + vezérlésszett csere 100 alatt van. No ezt ha minden jól megy, 60k km-enként kell megtenni. Átlag János 60k km-t kb 4 év alatt tesz meg. 4 évente sok 100k ráfordítás az autóra? Mert a mostani Lancia vezmódok elmennek közel 60k km-t...
AlfaGabor8208-09-2005 13:37:22 // 8343
Dehogynem, de egy vélemény nem vélemény, de igazad volt, teljes vez.módosítót cserélek, bocs a kétkedésért :))
a08-09-2005 13:31:40 // 8342
vezmód felújító készlet csak időleges megoldás. Tökéletes, ha el akarod adni a gépet, és a vevő ne hallja a hangját az első 3000 km-ben. Utána meg már úgyis az ő költsége... A vezérlést úgyis le kell bontani, akár felújítassz, akár cserélsz. A mókadíj ugyanannyi, az alkatrész olcsóbb csak kicsivel. Viszont fél év múlva megint lehet cserélni, újra mókadíjjal terhelve... Vezmódot már 30-35-ért lehet szerezni.
Larini08-09-2005 13:22:27 // 8341
Te nem hallgatsz rám, igaz? :)
AlfaGabor8208-09-2005 13:20:57 // 8340
Aha értem, akkor valószínűleg hozzá fogom vinni a gépet a 60000-es szervízre :) vezérlésmódosítót kell cserélni benne, meg a vezérműszíjat+görgőket. Ja még annyit, mennire tartós a vezérlésmódosító felújítókitt, érdemes-e vesződni vele?
a08-09-2005 13:17:58 // 8339
Én elég sokat lógok nála, amikor Szegeden vagyok. Elég jó barátom, elég jól összedolgozunk. Amúgy az alapelvek: - alkatrészt megveszi nagyker áron, és annyiért adja tovább. - amit meg lehet javítani, azt nem kell feltétlenül kicserélni. - egy pici bizbasz (pl szilent) miatt nem kell óriási vasdarabokat cserélni, lehet azt pótolni/gyártatni is. - mindennek van egy átlagos munkaóra ideje. Ha hamarabb megvolt, akkor kevesebb munkaórát kell fizetni, de ha tovább tartott, akkor az ő "bénázását" nem fizetteti ki. - mókadíj rendkívül jutányos. - ha kell, 7VGn is szerel, hogy készen legyen.
AlfaGabor8208-09-2005 13:10:35 // 8338
Ahaaa... tudtam hogy Szőregen van, de nem tudtam ki az :)) Köszi szépen. És egyébként milyen áron dolgozik, mindig oda viszed a kocsit hozzá?
a08-09-2005 13:02:11 // 8337
Ződi Ervin Szőreg, Magyar utca :) 20/9753124 Hivatkozz rám (Puskás Norbert), akkor fogadni fog. Szőregre kell kimenni, a cukinál jobbra, majd a Gilax és az ABC között megint jobbra. Ott egyenesen a hülye sárga CBA-ig, ott jobbra, és végig egyenesen, amíg az út visz. Amikor már azt hiszed, hogy eltévedtél, akkor is menj még tovább, amíg az aszfalt tart. A Máv szőregi műhelytelepéhez kell bemenni. Az aszfaltút kifejezetten a műhelyhez vezet. De ha felhívod előtte, akkor kimegy szerintem eléd, ha nem találod a helyet. Szvsz ő a legjobb Szeged környékén. Kifejezett olasz autó specialista.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.