Forum >> Szerelőműhely

TtK22-09-2005 13:08:30 // 8486
Eláll, ha le van csukva? Lehet, hogy rosszul van beállítva. Magától egyébként nem tud kinyílni, csak ha megnyomod alatta a kioldót. Az pont azért van, hogy ha a zár el is engedi valamiért, menet közben akkor se tudjon kinyílni. Most jut eszembe: van két műanyag ütköző a motorháztető két elülső sarkánál (ahol nyílik). Tekerd beljebb őket, lehet, hogy épp csak visszatették őket és b...tak beállítani.
Cgo21-09-2005 16:51:54 // 8485
sziasztok, tudja valaki a 145-146 motorhaztetejenek mukodesi elvet? Miota leszedtek, csak 118x probalkozasra csukodik le es nem kicsit aggodok, hogy menet kozben kinyilik.... mintha tul eros lenne a rugo vagy mi a fene, ha lecsapom, visszavagja...
Willy21-09-2005 12:23:45 // 8484
Hol lehet utánanézni, hogy a váltó gyári száma alapján megállapítsam, hogy melyik típusba való? Esetleg egy olyan táblázat, amiben a 75-ös és 90-es alfák váltószámai fel vannak sorolva.
zekedani20-09-2005 17:13:30 // 8483
Köszönöm szépen! Megnézem.
veteranviking20-09-2005 16:57:35 // 8482
Először nézd meg a biztosítékokat,hátha csak az ment ki!
zekedani20-09-2005 16:55:59 // 8481
Sziasztok! Valami bibi lehet a légkondival az autómban, mert ha be van kapcsolva akkor folyamatosan meleg levegőt fúj. Tudtok ajánlani valami megbízható helyet, ahol nem vernek át és értenek is hozzá? Előre is köszi!
Gábor16620-09-2005 16:29:07 // 8480
Kössz! Ebben egyetértünk. :-))
TtK20-09-2005 15:40:15 // 8479
Sok sikert! Egy V6 nem lehet tartósan beteg! :)
pb_20-09-2005 14:31:08 // 8478
+szorulhatott a munkahenger, lehet kezd berágódni.
Thomika20-09-2005 13:21:17 // 8477
Hali! ABS nincs sajna, de már túl vagyok a műsoron! Leszedtem a kereket, és megmozgattam a féket, utána megszűnt a jelenség! érthetetlen! De a lényeg,hogy már megoldódott minden! :)
Gábor16620-09-2005 12:05:34 // 8476
Kicsit zagyva lett, de remélem érthető! :-) A másik két LMM már nem elérhető.
Gábor16620-09-2005 12:04:26 // 8475
Ttk: Gyakorlatigal ugyan akkor tudom a kölcsön computer is ugyan akkor fog rendelkezésre állni, amikor a garantáltan jó LMM. Amint lesz donor, a teszteket megcsináljuk.
TtK20-09-2005 09:17:13 // 8474
Szerintem neked más problémád van. Ha jól értem még egy LMM sem volt jó. Valószínűleg máshol van a bibi. Kábel, kontakthiba, esetleg a computer nem áll a helyzet magaslatán. Az alapján amit az LMM belsejében láttam, a comp. szerintem soros vonalon kommunikál az LMM-el. Lehet, hogy ez a meghajtó szállt el a comp.-ban. De ez csak találgatás. Én szereznék egy kölcsön computert és kipróbálnám azzal (és a kölcsön computert az összes LMM-el, ha még megvannak).
pb_20-09-2005 08:38:10 // 8473
Nem biztos, hogy szétesetta fék. +keményedni inkább, akkor szokott, ha befog, nem melegedett? Esetleg ABS probléma, már, ha van.
Thomika20-09-2005 08:03:59 // 8472
Jó reggelt Hölgyek és Urak! (Már akinek az!) Elindultam melóba kb 1 órával ezelőtt. Menet közben vmi hülye kattogó hangot kezdett kiadni magából az autó! Ütemes kattogás,ami a sebesség növekedésével arányosan nő! Sajnos kitekert kormánynál nem láttam semmit, viszont a fék csúnyán megkeményedett! :(( So úgy néz ki, szétesett a bal első fékem! Még nem voltam túl messze itthonról, de mikor megfordultam, nehéz lett a kormány! Persze egy bal első defekt! Egy szép kis 20as szög kandikált ki a gumiból egy kb 20cm-es műanyag kíséretében! :((( ----> Emelőm persze elromlott, kerékcsere nem lehetséges,most vhonnan szereznem kell egy emelőt --> mankó kerék, el a gumishoz, utána vhogy egy szervízbe, megnézni a féket! :(((( Úgyhogy jól indul a reggelem! Több szerencsét Emberek!!! :(
Gábor16619-09-2005 16:36:56 // 8471
Ttk: Az én két darabom Bosch kereskedelmi láncból származott. Szal nem értem miért volt rosszabb, mint a hibás.
Bg.19-09-2005 16:18:04 // 8470
"óccsóér-csak-betétet-hozok-neked" és a "nem-Alfába-hanem-fószvágenbe-való-betét-ugyanaz-csak-a-csatlakozó-más-kicsit-bele-lehet-faragni" módszerrel organizált betétek honnan származnak => fószvágen bóltból...
TtK19-09-2005 11:25:46 // 8469
LMM téma: A foglalat egy sima cső, nem hiszem, hogy bármi szerepe lehet az LMM működésében. A betét csak egyféle pozícióban megy bele, állítási lehetőség nincs. Nem tudom, az "óccsóér-csak-betétet-hozok-neked" és a "nem-Alfába-hanem-fószvágenbe-való-betét-ugyanaz-csak-a-csatlakozó-más-kicsit-bele-lehet-faragni" módszerrel organizált betétek honnan származnak? Lehet, hogy a gyárból élelmes emberek megszerzik a selejtes, vagy éppen működő, de a toleranciából kieső alkatrészeket és azt áruják "olcsóért"? Nekem egy gyári, full (nagyker) árú LMM került bele és kifogástalan lett a gépezet.
kertecs19-09-2005 09:37:40 // 8468
Kódos kulcs. Megcsináltam az saruk tisztítását, egy jó 5 percig nem volt áram alatt semmi. bb18 Lehet igazad lesz... a múlkori önindító javításnál az önindító kábeleit szerintem jól meghúztam, talán ott nincs gond. Meglátjuk, most minden ok, remélem sokáig! Az alkatrész meg elfér : ))
Gye'18-09-2005 20:25:54 // 8467
Sziasztok, Van egy kis problémám, Pénteken a Barátnőm leejtette a slusszkulcsom és azóta nem nyílik ki vele a csomagtartó, ez egy 2gombos kulcs, amin van egy a központizárnak, ez a része működik, de a csomagtartó nem nyílik. Van egy másik kulcsom is a kocsihoz, az simán nyitja a csomagtartót, viszont az meg a központit nyitja nehezen. Lehet hogy ebben csak az elem van szarabb állapotban. Lehet ezeket a kulcsokat javítani?? ha igen akkor hol?? Vagy mit kezdjek velük?? Hogyan kell szétszedni, stb.? Ötleteket várok, köszi!
bb1818-09-2005 20:01:17 // 8466
na most leirom érthetöen: györig vagy movárig el tudom küldeni kollégával, a posta persze házhoz is viheti. :-)))
bb1818-09-2005 20:00:21 // 8465
esetleg györig, vagy movárig el tudom küldeni.
bb1818-09-2005 19:59:34 // 8464
1. erre is gondoltam, de láttam már olyat mint a zsirkréta 2. a postárol hallottál már ? :-)) akár megveszem és elküldöm.
Fritzee18-09-2005 18:07:04 // 8463
Gondolom igen, de akkor meg ott van a kérdés, hogy Sopronban én ezt hogy tudom beszerezni? :-)
Fritzee18-09-2005 17:50:43 // 8462
Erre gondoltál? (listán alul)
bb1818-09-2005 16:42:00 // 8461
a homasitában ( is ) lehet kapni festéket, vagy zsirkréta szerüt hozzá. mi annak idején gépiráshoz valo hibajavito festékkel csináltuk, mert más nem volt.
Gábor16618-09-2005 15:52:30 // 8460
Gombóc: Most arra várunk, hogy legyen egy autó, amiről 24 órára kölcsönvehetnénk az LMM-et. Utána meglátjuk.
Gábor16618-09-2005 15:50:54 // 8459
Fritzee: Az a festék megbarnul, és leválik. Gumi feliratozáshoz spéci fesék kell. Majd valaki megírja, hogy hol szerezheted be és mi a neve.
Fritzee18-09-2005 14:12:03 // 8458
Hali! Szeretném a gumijaimon a Good Year feliratot fehér festékkel kihúzni. Ezt mivel szokták csinálni? Vettem most boltban kis tubusos, kisecsetes fényezésjavító festéket (úgy néz ki, mint a sima hibajavító festék). Ez jó lesz a gumira? Nem fog a gumin megrepedezni? Nincs benen olyan anyag, ami oldja a gumit?
Don Gombóc18-09-2005 10:42:43 // 8457
Szia Gabi! Szerintem itt az LMM-el vívott harcainkban a legtöbb esetben nem azzal van a baj. Ugyanis a bennük lévő smd alkatrészek eléggé komoly technikát képviselnek és a melegedés sem nagyon okozhatja a hibájukat, mert ott ugyebár jó a hűtésük. Inkább valami háttér probléma lehet. A motor irányító háttértárolója is jól tele lehet valami szeméttel talán. a kábeleken is rengeteg veszteség lehet mert ezek a kütyü mili és tized voltokkal működnek, és az is lehet hogy egy csatlakozó oxidációja okozza a gondot. Sőt amitől mindig is féltem az hogy ezeknél az öregebb autóknál előfordulhat az is hogy a sorcsatlakozókba beforrasztott vagy bepréselt vékony drótok érintkezése kontakthibás vagy nem elégséges a megfelelő jelszint átvitelhez. Arra is gondoltam hogy ezeket nem ártana egy weller pákával mindet átfuttatni cinnel. Ugyanis a motor több éves mozgása és rezonanciája miatt ezek könnyen okozhatnak több tízezer forintos hibajelenséget.
Gábor16618-09-2005 10:25:03 // 8456
BG: Nem igazán hiszek a selejtben sem. Mert amikor a második újat tettem be, az ugyan olyan módon volt rossz. És nem az elsőt küldték vissza, ugyanis azt megjelöltem. :-) Valami más lehet a magyarázat. De mi?
Bg.17-09-2005 20:37:28 // 8455
ebben az esetben, amekkora különbség volt a kettő között, az nem hangolásból jött össze. Szvsz a drágábban eladott drabnál talán szigorúbb ez ellenőrzés így kevesebb a selejt. Persze ez csak egy feltételezés....
Gábor16617-09-2005 11:05:53 // 8454
A butított szoftver nem tudom, de én azt hallottam, hogy a legutolsó változat van az olaszoknak/németeknek egyel régebbi Hegyeshalomtól nyugatra és kettővel régebbi Hegyeshalomtól keletre.
Don Gombóc17-09-2005 10:16:44 // 8453
Ez egy röhely! Egyszerűen nem értenek ezekhez az autókhoz, talán még az olaszok sem. Azért ez vicc hogy többeknek az LMM meghibásodást hozták ki hibának és az új szondával szarabbul megy, mindezt kb 50 ezerért. Valaki azt mondta hogy Magyarországon a legtöbb szervízben csak butított program van a verdáinkhoz. Ez nem tudom igaz-e,de ezután olaszba kellene menni elektronikus javításra?
Gábor16617-09-2005 10:02:50 // 8452
Egyetlen magyarázatot hallottam, de azt nem hiszem: A tartócsöves változat hangolásra kerül a csőhoz. Azt hiszem Charlie tett fel egy képet a szétberhelt LMM-ről. Először is ott semmilyen állítási lehetőséget nem látok, bár szoftveres még lehet. Másrészt, a mőanyag csövet -amibe illeszkedik- a mai világban olyan pontossággal lehet gyártani, hogy nem kell egyenként hangolni az elektronikát. Ami TALÁN lehet: a betét semmilyen hangolást nem kap. Az öntanító kompjuterekhez jó így is alapon. De befecskendezőben van ilyen? Csak automata váltóról tudok. A 166 pedig nem ilyen, ergó hangolják. Valaki tud erről valamit???
Bg.16-09-2005 21:58:36 // 8451
Ez kódos kulcs? (a 155-ben volt kódos és lapos is)
Bg.16-09-2005 21:55:57 // 8450
Szerinted mi a magyarázat?
bb1816-09-2005 20:29:09 // 8449
fölösleges, ugysem az lesz a hiba. sztem :-)) .
bb1816-09-2005 20:27:21 // 8448
elsösorban akkusaru, utána testkábelek. segiteni szokott, ha az akkurol viszel közvetlen testet az öninditohoz, és valahova a kasznira. ha az akkusaruba be van öntve a kábel akkor mozgasd ( rángasd meg keményen ) meg hátha laza, ha laza akkor vágd vissza és uj saru. az öninditohoz elvileg igy nincs köze, mert csak késöbb jöttek vissza a lámpák.
kertecs16-09-2005 19:29:29 // 8447
Köszi mindenkinek a tippeket. Az akku-saru pucolást mindenképp megcsinálom. Leszedtem a kormányoszlop burkolatot, elég egyszerűnek tűnik a gyújtáskapcsoló betét cseréje, vettem egyet és ha tovább szarakodik kicserélem a helyszínen : ))
Gábor16616-09-2005 18:58:25 // 8446
Most a házzal együtt kapható példány került bele - bár gondolom ennek nincs nagy jelentősége - Ez nem is olyan biztos! A pontos magyarázatot nem tudom, de a szervizben azt mesélte egy szerelő, az oktatásaon azt mondták nekik, hogy házzal együtt kell cserélni. Nekem mindkettő Bosch csatornán jött betét volt. Egyformán is voltak rosszak. 5000 fölé nem forgott a motor.
raga16-09-2005 18:57:14 // 8445
Sziasztok, 2 doog érdekelne hogy kell leszedni az elsö ajtóban lévö hangszóró rácsot, a másik: úgy érzem ki kéne mosni már a hütőmet 7 éves, mi a folyamat hol van a leeresztö csavat? 156 2.0Ts Ja, ez a 200. hozzászólásom!
Barni14716-09-2005 17:40:39 // 8444
Az a főtengely alaphelyzet vagy fordulatszám jeladó.
Wickey16-09-2005 17:30:17 // 8443
ott a frankó. Akku meg akkusaru pucolás, aszt majdleszvalami.
Bg.16-09-2005 17:22:38 // 8442
nekem is volt egy ilyenem még az elején. Nem bizotos, hogy u.a. de egy ötlet. Attiska az indexről mondta a megoldást. A gyári indításgátló nem ismerte fel a kulcsom. Áramtalanítani kellett pár percre, majd vissza dugni, azóta (3éve) nem volt vele gond.
Bg.16-09-2005 17:16:55 // 8441
Az elsővel fogyasztási gondok voltak, és egy kis teljesítmény probléma. Ez lett kidobva 2 hónappal ez előtt. Kapott egy zsír újat, ami ugyanez a Boch volt csak nem Alfa volnalon lett beszerzeve, hanem vmi más.. Nem volt egy darabig gond, majd jött a rángat lefullad stb.. probléma (lsd aug 20 gyorsulás). Újabb csere, most Alfa, de csak betét csere (szintén zsír új). Egyneletes alapjárat, semmi rángatás, de (most komolyan) kb 30le maradt az autóban. Gyakorlatilag sebesség növekedés volt, de gyorsulás nem(mint egy régi diesel autóban - bocsánat, de ezt nem hagyhattam ki). Újabb csere. Most a házzal együtt kapható példány került bele - bár gondolom ennek nincs nagy jelentősége - nagyon jól húz (jobban mint a Robi saját 1562.0TS-je), szépen jár a motor..... Nekem ez első és utolsó közötti alaktrész közötti árkülönbséget kellett kifizetnem, a 2 napi munkát így nem - és kaptam ingyen csere autót is a javítás idejére, mint régi jó ügyfél. Ez után már idekivánkozik: Alfa Kontakt.
András bácsi16-09-2005 16:06:50 // 8440
Az egyik legrosszabb hiba az ilyen, nagyon nehéz tanácsot adni. Sorban végignézni mindent, az egyszerűbbekkel kezdve. Nekem is volt ilyen a 75-össel, de ott sem lett meg soha egyértelműen a hiba oka.
Peti16V16-09-2005 15:16:32 // 8439
Egy akkusaru pucolás+zsírzás csodákat tehet! 2 perc és 0 Ft.
pb_16-09-2005 14:44:06 // 8438
Eléggé speckó a manualban, sem igen említik.
Gábor16616-09-2005 14:19:44 // 8437
BG: Ez részletesebben is érdekelne!! Miutám a 2. novi új LMM-el is rosszabb volt az autóm mint a hibással, én feladtam.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.