Forum >> Szerelőműhely

szutyok17-02-2005 16:27:26 // 2536
Na ja, éppen ezért ugrott a ma esti dartsos sörös buli!
Robi17-02-2005 16:25:54 // 2535
Kinek esik jól? Inkább át se számolom sörre... :)))
szutyok17-02-2005 16:22:17 // 2534
akkor most nyugodt vagyok! Bár nem esett jól!
Robi17-02-2005 16:21:18 // 2533
Hja. Sebaj, így is nyertünk egy ablaktörlő-motor burkolatot. :)
Paco17-02-2005 16:16:50 // 2532
Ha még gyertyát is cseréltünk volna Norbee-nak akkor most lenne 20 HUF-unk :)
krisz3317-02-2005 16:16:12 // 2531
igen sajnos ez igy kb ennyi nekem csak a karbi állitás volt 12ezer :(
Robi17-02-2005 16:11:17 // 2530
Szerintem reális. Bár ez a karbi tisztítás egy amolyan "nesze semmi, fogd meg jól" dolog. Karbi tisztítás az is, ha valami adalékot átnyomtak rajta, és az is, ha szétszedték atomjaira, mindent kipucoltak, kifújtak, összerakták, és beállították. Utóbbi nyilván jóval több meló. Az ilyen jellegű munkát jobb felügyelni, különben könnyen lehúzhatnak.
szutyok17-02-2005 16:02:22 // 2529
Most hoztam ki az autót a szervízből! Volt egy ablaktörlő-motor csere, gyertya és levegőszűrő-csere, karburátor tisztítás és szivató-szervíz! Mindezt 19 K-ért! Szerintetek átb@sztak?
krisz3317-02-2005 15:49:19 // 2528
na mindegy a lényeg az hogy tiz évig fényeztem autokat és a lakatosokal folyamatos problémáim voltak de mondom ha kicsit jobb idö lessz bárkinek szivesen segitek csak alfásnak persze :))
Robi17-02-2005 15:04:50 // 2527
Szerintem semmi különbség. Max annyi, hogy egy igényesebb hóláncot talán egyszerűbb felrakni, nem fagynak el annyira az ujjaid, mire elkészülsz vele. :)
granturismo17-02-2005 14:55:32 // 2526
Értem. Tehát a 60ezer az anyagköltség és a fényező az tök ingyen dolgozott. Ez így rendben van.
Scott17-02-2005 14:30:02 // 2525
Én tavaly nyáron vizsgáztattam. Akkor még nem volt tervben, hogy felújítom a autót, ezért "némi" kenőpénz segítségével átment a vizsgán, bár így is húzták a szájukat a kasztni miatt. Annyival azért nem volt több a normál díjaknál ( mondjuk egy normál vizsgadíj kétszerese volt ).
pb_17-02-2005 14:27:31 // 2524
Ha úgy csinálod, ahogy javasoltam, akkor igen.
Azmo17-02-2005 14:03:20 // 2523
Hát ja, de attól még nem megy át a vizsgán ha rohadt a küszöb! Mármint normál vizsgán...
pb_17-02-2005 13:16:15 // 2522
Sztem vizsgát kéne nagyon szem előtt tartani, mert az idő nagyon kevés a munka + sztem sok lenne. Én a lakatosra szánt pénzt másra költeném(futómű, kormánymű, fék, stb.). De ettől függetlenül azért lehet árajánlatot kérni a kasztnira.
Scott17-02-2005 12:56:21 // 2521
Meg kértem, hogy a motortér is legyen megcsinálva , az plussz 15-20 .
Scott17-02-2005 12:53:56 // 2520
Nekem 100-at mondtak a jobb alsó padlólemez javítására, plussz a hátsó két kerék ív komplett csere, plussz a hátulján ( a lökhárító felfüggesztésénél ) lévő lyukak eltüntetésére, plussz üreg és alvázvédelemre. Mondjuk a küszöbre nem emlékszem, hogy szóba jött volna-e. A teljes fényezésre meg 160-t.
Azmo17-02-2005 12:19:08 // 2519
Azt hiszem majd megkérdezek vagy fél tucat lakatost, hogy ki mennyit mond erre a munkára és majd meglássuk! Köszi mindenkinek!
Wickey17-02-2005 11:43:28 // 2518
Haha. a nekem meg a másnak között van azért különbség. A különbség abból adódik, hogy a telifénynél nem a meglévő festéket kell kikeverni, hanem lehet olyan színt választani, amiben nincs gyöngyház, és nem 15ezer literje, hanem mondjuk csak 7ezer. Egy autóra elég 2-2.5 liter. A másik amin lehet spórolni, az a munkadíj. Az autót egyedül szedem szét, egyedül rakom össze, a fószerral ketten együtt csiszoljuk ki, ebből adódóan a munkadíj nulla forint. A festék alleszcuzammen 20ezer, lakkal mondjuk 30, kellékanyagok 10ezer, a kamra 2 órára 12 ezer, 3 órára 18ezer. Oké, nem negyvenezer, de hatvanból akkor is megvan. Ez pusztán anyagár.
gyugya17-02-2005 11:10:56 // 2517
Jaja sielunk majd franciaknal. Lehet nem is lesz ra szukseg, deha megis....
someq-14717-02-2005 10:52:33 // 2516
Hali Csak nem sihhhelni veszitek az irányt???? Én 3 hete voltam Ausztriába, amikor az a rengeteg hó esett egy hét alatt (120 cm) és több útszakaszt is lezártak lavinaveszély miatt. Na én akkor egy teljesen gagyi hólánccal evickéltem le a hegyről (kb. 30-35 km) a tesómék OFF-os verdájával. Igazából szerintem a célnak tökéletesen megfelelt.
pb_17-02-2005 10:26:14 // 2515
Akkor úgy gondolom, hogy helyénvaló az összeg.
gyugya17-02-2005 10:23:13 // 2514
Nem tudom mennyire műszaki-szakmai de megkérdezem. Kellene nekem hólánc. Van-e különbség a 4000 és a 12000 forintos hóláncok között. Milyen hátrányom származhat egy olcsó hólánctól? Elszakad, nem fog úgy?
pb_17-02-2005 10:20:57 // 2513
"bocs nem figyeltem a belsö küszöb az plussz de oda bármelyik kocsiét berakhatod" Sztem sem a középső "lyukacsos" lemez helyére, sem a belső rész helyére nem lehet más autó kasztni elemét beilleszteni(max gányolás, kókányolás után), csak az AR 33 ideillő alkatrészeit. Azt még el tudom képzelni, hogy sablon alapján legyártod/tatod az alaktrészeket. "6orát per darab ra gondoltam ez ennyi idö alatt nam gányolva van" Így 1 kicsit jobban hangzik.
krisz3317-02-2005 10:17:04 // 2512
még valami az ivek végig vannak varva nen csak pontozva ez nagyon fontos mert amugy nincs értelme az egész müveletnek
krisz3317-02-2005 10:15:05 // 2511
igen szerencsére az volt meg sugom hogy más lakatos 250net mondot rá
krisz3317-02-2005 10:13:27 // 2510
bocs nem figyeltem a belsö küszöb az plussz de oda bármelyik kocsiét berakhatod a 6orát per darab ra gondoltam ez ennyi idö alatt nam gányolva van
pb_17-02-2005 10:11:07 // 2509
Ha segítettél is, akkor ez olyan baráti ár lehett.
pb_17-02-2005 10:08:53 // 2508
Ezzel azért 1 kicsit vitatkoznék, kétlem, hogy alig több mint 1 fél nap alatt +csinálná normálisan, ha mindent le kell vágni és újra kell csinálni, de ha foltozni kell akkor sem lenne kész. Az én +látásom az, hogy 6 óra alatt max. gány munkát lehet csinálni. Azt sem hiszem, hogy 7-8k ért lehajtják neked mind a 3 részt, főleg a belső részt, amit sztem külön formára préseltek.
krisz3317-02-2005 10:07:55 // 2507
Még valami az én gépemen teljes kasztinás volt küszöb sárvédö iv teljes alja tornyok tehát az egész auto jo hogy én is segitetem (nem sokat) igy volt 110be a lakatosmunka .
krisz3317-02-2005 09:57:40 // 2506
pb egy jo kasztnisnak ez a küsszöbcsere kb 6orára van szüksége és 10ezer per darab plussz a küsszöb amit a váci uton 7-8 körül megcsinálnak :))
pb_17-02-2005 09:53:12 // 2505
Hát ja. De nem úgy van a dolog, hogy csak azt kb. 30 cm-s lemezdarabot kicserélik azt kész. A küszöbegység 3 részből áll a külső rész, ami a spojler alatt van, középső rész 1 1enes lemez amibe peremezett lyukak vannak, belső rész, amit alulról látsz, erre vannak felhegesztve az emelőbakok. A helyzet az, hogy a középső és a belső szokott elrohadni, ill. a padlólemez azon része ahol találkozik a belső résszel. Ahhoz, hogy hozzáférj a beteg részekhez kívülről kell kezdeni a bontást. Ha szerencséd van megúszod 1 külső küszöb cserével, esetlegesen lehet foltozni a belső részeket, ha nincs mind 3 rész csere. A 3 cucccra az L+K és DCS is 1aránt 30k körül mondott(a külső rész kb. 3-4k), + a gáz, + 1 tábla mondjuk 0,8-as lemez. Ugye és 2 oldal van, de monjuk a teid baloldalát csak foltozni kéne. Aztán még ott vannak a nem látható hibák(küszöb végeinél) is, amik a javításkor jönnek elő. Ha ezt mind végig számolod rájössz, hogy nem is olyan sok az az összeg.

krisz3317-02-2005 09:46:12 // 2504
Üdv mindenkinek 10 évig fényezésel foglalkoztam de rohadtul utálom de egy pár kisebb javitást alfákra megcsinálok ha jobb idö lessz amugy eg elem fényezés 15töl 30ig megy a piacon a teli fény általában normálisabb helyeken máskép számolják az én 33asomat nem kamrába fujtam de szerintem meg lehet nézni ja és meg sem lett polirozva.
granturismo17-02-2005 09:37:38 // 2503
Wickey "Nekem 40ezer lenne a telifény az autómra, de van olyan állapotban a fényezés, hogy nincs rá szükség, elég csak javítani imitt amott, az meg megvanosz 15 forintból mindennel. Ideértve a spoilerek felrakását, és fújását is. :-)" Hát erre én is felkaptam a fejem, hogy végre egy tényleg olcsó fényező. Ezután jött a szomorú felismerés: "A lényege: kamrában 15 + anyag / elem. Anyag elemenként kábé 3-4ezer, a színtől meg a festéktől függ. Milyen a festék, akril, vagy metál, ha metál, mennyi gyöngyház van benne, lakk milyen, ilyesmi." Namost ha ezt végigszámolom akkor ezzel az árral 250eFt egy telifény. Ami már egy reális piaci ár.
norbee17-02-2005 09:23:19 // 2502
Robi Franc. Mostmár rémlik, hogy azt vettük le legelőször, és abba kerültek a csavarok szétszedéskor...
Azmo17-02-2005 09:20:52 // 2501
60-80 k a küszöbre?????????
pb_17-02-2005 09:17:08 // 2500
Termosztát csere: kb 6k az anyag + a fagyálló, szívócsövet és a generátort kell hozzá leszedni. Ja a kasztnis a haveromnak kb.: 60-80k mondott.
pb_17-02-2005 09:13:54 // 2499
Gyanítom, hogy azt fogod tapasztalni, mint én, vagyis műxik, de ha vissza teszed a sajátodba k.-ra nem. Én még mindig azt az álláspontomat tartom fenn, hogy nem kap + vmi jelet és azért nem műxik. De úgy gondolom, hogy a leg1szerűbb amit mondtam. Egyébként neked válaszol Pepies kolléga?
Azmo17-02-2005 08:44:30 // 2498
Scott Akkor inkább a kenőpénzt arra költöm, hogy a rohadást csinálják meg...szerintem! Robi jahh, ez jó, ez még senkinek nem jutott eszébe...az én computerem kő beletenni valamelyik másik P4-be....rádumálom Pepies kollégát, hátha...kárt gondolom nem tud tenni!
lausz17-02-2005 07:08:42 // 2497
help!tud valaki 156-hoz workshop manualt cd-n,összes tipushoz? kösz.
Wickey16-02-2005 22:55:18 // 2496
Oké, persze, olyan amivel az festve van, de az csak akkor derül ki, amikor a színkeverőnek az orrába fossa a kámputör, hogy ebben mi mennyi hány százalék :-) majd lehidaltam, amikor 25% gyöngyházt talált a zöld gtv-m festékében.
simi16-02-2005 22:54:00 // 2495
Köszönöm! Pár napon belül körvonalazódnia kellene hogy ki fényezze. Az meg hogy milyen festék? Amilyennel az autó van festve.Kösz mégegyszer az infót, ha érdekel beszélünk.
Wickey16-02-2005 22:48:47 // 2494
küldtem mailt. A lényege: kamrában 15 + anyag / elem. Anyag elemenként kábé 3-4ezer, a színtől meg a festéktől függ. Milyen a festék, akril, vagy metál, ha metál, mennyi gyöngyház van benne, lakk milyen, ilyesmi.
simi16-02-2005 22:39:11 // 2493
Leszedve és szépen.
Wickey16-02-2005 22:30:24 // 2492
Na megkérdem hogy mikor ér rá, és hogy mit mond rá. Addigis: leszedve, vagy autón fújja? Kamrához ragaszkodsz? ezekre találj ki valami választ, utána egyszercsak kapsz mailt.
simi16-02-2005 22:19:15 // 2491
Első lökhárító és bal első sárvédő fényezés.
Wickey16-02-2005 22:02:40 // 2490
Ááá, én csak olyat tudok, aki nem drágán dolgozik. :-)) A saját dolgaimat rá szoktam bízni. Mi lenne a feladat?
Wickey16-02-2005 21:57:52 // 2489
Most is a zöld van :-) Lassan elbontódik, lejárt az ideje.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)16-02-2005 21:52:20 // 2488
Iiigy igaz !!! Asszem akkor még a zöld gtv-d volt. Dumáltunk valamiröl, de passz mi volt ;) Rég nem jártam nála sajna. Sokat segitett, nélküle nem lett volna auto abbol a kasznibol. Akkor emlékszel milyen allapotban volt a verda. Totál összecsúsztam lelkileg mikor megláttam. Aztán mikor elindult és hazavittem, majdnem sirvanfakadtam. Mondtam is magamban hogy ... nah hazajöttél ....mint 1 gyerek aki visszakapta játékát...... hát ez a virus..... szabadság... szerelem... bocs hogy kicsit off
simi16-02-2005 21:50:31 // 2487
Wickey:Tudsz festőt aki szépen dolgozik és nemdrágán?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.