Forum >> Szerelőműhely

granturismo22-11-2004 23:22:36 // 342
Kedves Rocky Mondhatom hogy az utolsó szóig egyetértek Punisherrel. Mielőtt a boximat megvettem, legalább 50 másik boxit is megnéztem (145-öst is) kb. 3/4 évig kerestem és mondhatom a kínálat igencsak lesújtó volt. Ezért került végülis külföldről egy darab. A 146 bonyolultabb szerkezet a 33-nál és ez több potenciális hibaforrást jelent.
granturismo22-11-2004 23:09:43 // 341
Rizzo Köszönöm szépen a kiigazítást és a részletesebb leírást. Így már minden világos. Na, ezt jól kicsontoztuk.:-)
Cacho22-11-2004 23:03:05 // 340
Akkor tavasszal visszatérünk rá, ha mindkettőnknek aktuális :)
..22-11-2004 22:57:40 // 339
Hát ha megtartod tavaszig, akkor érdekel:)) Most egyenlőre csak leskelődöm, mert ugye most azért a fényezés + új ajtó elviszi a felni keretemet:(
Cacho22-11-2004 22:50:42 // 338
Van már konkrét kiszemelt felni? Csak azért mert a legtöbb 16-os felni 7,5 széles. Fehér OZ Superturismo nem érdekel? ;)
..22-11-2004 22:43:44 // 337
7X16 ost szeretnék, ahhoz kéne,de most majd megnézem.Köszi a választ:)
Paco22-11-2004 22:35:43 // 336
Milyen széles? A 16" az az átmérő, nem az határozza meg. Nézd meg az eredeti felni szélességét és ET számát (A 155 tipusától függ, 49.5 vagy 37) http://www.gumibolt.hu/autotip/alfa.htm Ahány collal szélesebb az eredetinél annyiszor 12.5 mm-el nagyobbnak kell lennie az ET-nek
..22-11-2004 22:26:58 // 335
Valaki tudja mekkora ET-s 16" felnit kell 155re tenni?
Punisher22-11-2004 17:12:25 // 334
Átnézni? Mondhatom azt, hogy mindent? Ne felejtsd el, hogy nem fiatal autót készülsz venni! Legjobb, ha elviszed egy igazi Alfás szakműhelybe, ahol igazi szakemberek vannak, és megmondják milyen költségekkel számolhatsz a felmerülő hibákkal kapcsolatban. Ezt az eladó is jobban elfogadja, mint amikor te fikázod az autót egy haveroddal. Így esetlegesen jobb alku pozícióba is kerülsz. Tudom a pénz az pénz, de inkább fizess ki 10.000 Ft-ot, mint hogy bevásárolj valami problémás gépet.
Koviubi22-11-2004 14:27:41 // 333
Rizzo! Köszi, elolvastam, nagyon tartalmas, és kimerítően bemutatja a típust (ezúton is gratula) , de sajnos a kérdésemre nem adja meg a választ. Engem az érdekelne, hogy miket kell átnézni vásárlás előtt, tipikus hibák, minek ,hogyan kell működnie, stb.
..22-11-2004 14:05:14 // 332
Paco, most köszönöm meg a múltkori 155 számlapcsere kérdésre adott válaszod.3 napja jött meg az augusztus 2.-án megrendelt "kéthétmúlvaittvan" fehér számlapom.Szóval követve az utasításokat amiket Paco mester adott bekerült a számlap.Nem rossz.Kösz Paco.
Paco22-11-2004 13:58:03 // 331
Állj. - Fixen kevesebbet mutat? (Akkor egyszerűen át kell tekerni a mutatót a tengelyen helyes állásba.) - Egyenletesen mutat kevesebbet sebességfüggően? Pl 50-nél 25-öt, 100-nál 50-et akkor 150-nél 75-öt kellene. (Ebben az esetben a rugó visszatérítő ereje nagyobb mint kellene, vagy a kitérítő feszültség túl kicsi. A másodikra tippelek a látottak alapján, ilyenkor valahol van egy nagy ellenállású forrásztás, vagy csatlakozó ezen tünik el az a feszültség aminek az órát kellene tekernie. Sajnos az óra darabokra szedésével jár a bugvadászat, egyszerűbb egy bontott órát beletenni.) - Összevissza mér. (Na ekkor passzolom, de gyanuim szerint akkor a jeladóban vana bogár)
Thomika22-11-2004 10:38:13 // 330
Szép Napot Uraim! Végre szépen néz ki a műszerfalam, ugyanis tegnap Paco megszakértette a dolgot. Ez a fajta túlzott precizitás már nem az én asztalom (legalábbis papír kilyukasztásában valamint helyére ragasztásában). De mostmár frankón néz ki. Egyetlen apró szépséghibája van dolognak, hosszú idő után újra megy a seb. mérőm, viszont kb 20-25 KM/h-val kevesebbet mutat (ill. ez is váltzó,sebességtől függően).. Mindenesetre Ezer köszönet Paco-nak!!! (És szeretném megragadni az alkalmat,hogy megköszönjem Édesanyámnak, Édesapámnak, a nagyszülőknek, a testvéreknek, barátoknak, a szerelőknek, Alfás barátoknak, Teréz Anyának, Az ördögnek( hogy végre kibújjon abból a rohadt műszerből)....so Köszönöm!!! bocsánat,ma nagyon pihent vagyok!!!!! Reggel apehban kezdtem,onnan Markó utca, bíróság, úgyhogy elnézést....
norbee22-11-2004 09:36:12 // 329
granturismo tzoli gyorsabb volt, és helyes a válasz. Ecetkúra. Csak nagyon büdös lesz utánna.
Azmo22-11-2004 08:37:59 // 328
Jó reggelt! Na örülök, hogy ilyen szép kis értekezést indítottam az ABS vs. 4WD-s kérdésemmel:)))
Rizzo21-11-2004 21:56:29 // 327
A főfékhengerből 3cső jön ki .Ebből 2 elöl 1 hátul.A kettőből az egyik megy a jobb első kerékhez .A másik a fékerőszabályzón keresztül a bal első kerékhez.A hátsó 1cső megy a fékerőszabályzóba,onnan a hátsó tengelyig, ahol kettéágazik a jobb és bal hátsó kerékhez.A fékerőszabályzóban az első és hátsó kerekek fékfolyadékai nem keverednekegymással.Ez igy van.
granturismo21-11-2004 21:10:45 // 326
Rizzo A Ladás példád analóg a 319 ben általam "mezei" autókként említett általánosan elterjedt fékerőszabályozási megoldással. (ebből a szempontból ide tartozik a 146 is:-) A 75-ös működési leírásod akár jó is lehetne, de én úgy látom, az elől elhelyezett fékerőszabályozóba csak a 2 első fékre menő vezeték van bekötve a hátra menő a főfékhengerből közvetlenül a hátsó y elosztóba megy tehát a hátsó fékkör egyáltalán nem szabályozott.
Rizzo21-11-2004 18:58:26 // 325
Rocky Olvasd el granturismo oldalát.Nagyon hasznos.
Rizzo21-11-2004 18:46:24 // 324
Fékerőszabályzó A Ladán úgy működik hogy amikor fékezünk a kocsi eleje lenyomódik,a hátulja emelkedik (ha jobban terhelt az autó akkor kevésbé emelkedik).Az elmozdulással arányban egy kar mozdit egydugattyút,ami csökkenti a hátsó kerekek fékerejét.Ezáltal nem csúsznak meg. A 75-nél nincs ilyen mechanikus kapcsolat a futómű és a hidraulika között. Ezért SZERINTEM csak úgy működhet,hogy normál terhelésnél nagyobb fékerő jut az első kerékre mint a hátsóra.Ha pedig nő a terhelés akkor jobban tapossuk a féket,emiatt az első fékkör nyomásának emelkedése elmozdit egy dugattyút a fékerőszabályzóban.A dugattyú másik oldalán egy nagyobb dugattyú van ami a hátsófékkörben van(természetesen elzárva az elsőjétől).Az elmozdulás megemeli a hátsó fékkörben a nyomást,jobban mint amit a pedálerő növelése ott is eredményezett.
Koviubi21-11-2004 17:40:34 // 323
Szeva mindenkinek! Kéne néhány jó tanács, hogy 146 boxeren miket kell átnézni megvásárlás előtt!
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-11-2004 21:31:18 // 322
Sziasztok! apropó 33 hűtő! tudja valaki hogy kell kiszedni - mármint a lehető legegyszerűbben? áll a lamellák alján némi nedv,ha nem túl bonyi kiszedni,elvinném hűtőjavítóba, csak ott a kiszedést nem nagyon vállalják... köszi előre is!
tzoli15520-11-2004 20:05:19 // 321
Aha, rendes bolti ecet. Olyan 3 liter biztos elfér benne.Kárt nem okoz.
granturismo20-11-2004 20:00:38 // 320
Fú tényleg ecet!:-)) Köszi, meg fogom ejteni. Mármint hogy az ecet a feltöltési mennyiség fele legyen? Akkor az kb. 4l. Milyen ecet 20%-os?:-) Egyébként a gyári előírás szerint Paraflu 50%-os oldatával van most feltöltve. A fűtéscsap kinyit teljesen ezt már megnéztem. Én nem is akad vagy ilyesmi.
tzoli15520-11-2004 19:54:33 // 319
Hali! Sósavval semiképp, az a tömítéseket is eszi. Ecetet neki, + hűtőtisztítót.De ez a benne lévő folyadékmennyiség legalább fele legyen, különben túlhígul ( mármint az ecet). Aztán járatni a motort üzemi hőfokig, hogy eljusson mindenhová. Utána kb. 12 órát hagyd hogy hasson. Aztán üzemi hőmérsékleten (hogy a termosztát nyitva legyen) összes víz leereszt, 1-2szer átmosni tiszta vízzel feltöl, járat, leereszt... A végén jöhet a fagyállós desztilláltvíz, vagy előre bekevert,és kész. Egy próbát megér mert sokba nem kerül, csak egy kis időbe. De egyszerűbb, mint fűtőradiátort kiszedni. Ja és a fűtőcsapot nézd meg hogy teljesen kinyit ?Mert ha csak félig, az is olyan mint ha el lenne tömődve. Remélem segítettem, üdv .: Z.
granturismo20-11-2004 13:38:03 // 318
Ebben lehet valami, mert valóban nagyon dzsuvás volt az egész rendszer. Használtam is a csere előtt egy Holts hűtőtisztító adalékot, de öszintén szólva nem találtam valami hatékonynak. A tágulási tartály is csupa vízkő volt, de onnan sem oldott le szinte semmit. Le is vettem a tartályt és sósavval kicsit kezelésbe vettem. :-) De azért az egész rendszert nem merem sósavazni. Egyébként a hűtőrendszerrel egyébként nincsen gondom nyáron is és most télen is jól látja el a feladatát.
tzoli15520-11-2004 12:28:17 // 317
Hali! Lehet hogy egy kis tisztítás ráférne a hűtőrendszerre.(Kapható ilyen célú adalék a hűtővízhez.) Ha a fűtőradiátor koszos v. eltömődött részlegesen, akkor lehet ilyen "csurgó" hangot hallani. Ha mégsem ez a gond, egy hűtőrendszer tisztítás nem árt semmit. Üdv: Z.
granturismo20-11-2004 09:57:26 // 316
Én sem találtam semmilyen légtelenítőt fűtésbox környékén. A hűtővíz nem szivárog belül sem. (A fagyálló sem fogy, azóta nem is kellett hozzáöntenem.) A hang viszont egyértelműen csurgás és egyértelműen a fűtésboxból jön. "Ezt esetleg demonstrálni is tudom:-) És csak nyitott fűtéscsapnál (meleg) állásban. Csak arra gondolok hogy a feltöltéskor rontottam el valamit. Nem lehet hogy túl gyorsan öntöttem bele a fagyállót? Ti szoktatok szünetet hagyni a feltöltés közben vagy egyszerre öntitek bele az egészet? Vagy arra gondoltam hogy nem kéne párszor megtekergetni a fűtéscsapot feltöltés közben?
granturismo20-11-2004 09:48:53 // 315
Rizzo Köszi a választ. Akkor foglaljuk össze: Robi-nak igaza van az Ő autóján egy első és egy hátsó fékkör van. A fékrendszere tehát a 75 fékrendszerével egyezik meg. "Hátramegy az egy darab fékcső, belemegy egy izébe, ami csak úgy van a levegőben, és a csövek tartják, aztán két cső kijön belőle, az egyik a bal oldali féknyereghez, a másik a jobb oldalihoz." Ez gondolom egy sima Y elágazó lehet. "Még a főfékhengernél van egy hasonló izé, de azon nem tudok kiigazodni. Az is a levegőben lebeg. 3 fékcső jön ki a főfékhengerből, az egyik elmegy a torpedólemez mellett, a másik kettő belemegy az izébe. Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett." Na ez már érdekesebb elvileg akkor ez lenne a fékerőszabályozó. A fékerőszabályozó ugyebár az autó pillanatnyi terhelésének függvényében változtatja az első és a hátsó tengelyekre jutó fékerő viszonyát. "Mezei" autókon ezt a hátsó tengely közelében elhelyezett "kompenzátor" oldja meg ami valamilyen rugós vagy rudazatos mechanizmussal van a hátsó tengellyel összekötve és egy dugattyút mozgat a kompenzátor belsejében. Ide bejön a két fékkör vezetéke szabályzásra kerül, majd távozik a 2 féknyereg (fékdob) irányába. Na a 75-ön ez másképpen van ezek szerint. Itt elől van a szabályozó. Miután a hátsó tengely terhelésének a jelét nem hiszem, hogy előre viszik bowdennel stb; ezért gondolom itt az első tengely fékerejét szabályozzák a hátsóhoz képest, bár nem pontosan értem hogyan, hiszen ha pld. 4 zsák cementet bepakolunk urambocsá a 75 vagy a 90 csomagtartójába ennek a tehelésnek a javát szegény hátsó tengely kapja. Mindeny. Akkor itt a főfékhengerből kijövő hátsó köri fékcső a szabályzó kikerülésével közvetlenül hátra kell menjen."az egyik elmegy a torpedólemez mellett," A első fékkör 2 csöve a fékerőszabályzóba megy majd innen megy a két első féknyereg irányába. "Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett." Kérdés: Hogyan működik a 75-ön a fékerőszabályozás?
Rizzo19-11-2004 21:30:04 // 314
Robi és Grandturismo. A 75-ön is így van a fék ahogy a Robi leírta.A főfékhengertől hátra 1 cső megy a fékerőszabályzón keresztül kettéágazik a difinél és csatlakozik a 2 hátsófékre.Ez a 2. kör. A fékerőszabályzó a főfékhengernél van.Egy dugattyú van benne,amin külőnböző átmérőjű felületek szabályozzák a hátsó kerékre ható erőt az 1.kerekekre ható féknyomás fügvényében.Ez a szerkezet álltalában megszorul (berohad)és nem funkcionál semmit .Amikor a tűzfal felöli oldalán elkezdi ereszteni az olajat,akkor ki szokták kötni a rendszerből.Én is ezt csináltam mivel horror ára van, a bontottnak pedig ugyanez a baja. Az 1. kör pedig a két első kerékre hat. És a bal első keréké szabályozza a hátsó fékkört.
Azmo19-11-2004 16:53:11 // 313
üdv szakik! 33-asra, speciel a P4-re milyen féktárcsa méret ajánlott a jobb fékhatás érdekében? és egyéb más lehetőségek!
norbee19-11-2004 15:45:52 // 312
granturismo Ki kell dobni a macskát a középkonzol alól... :))) No, viccen kívül, másutt pedig tudtommal nem lehet légteleníteni, és levegő kívülről sem mehet bele, mivel túlnyomás alatt van a renccer. Nem lehet hogy a csurgó, igazából csörgő hang, és a fűtőrendszer terelőlapátjai adják? Főleg ha a vized sem látod sehol szivárogni.
granturismo19-11-2004 15:14:39 // 311
norbee. Pontosan így csináltam. Egész nyáron nem is volt gond, de most hogy hidegebb az idő, és a fűtéscsapot rátekerem akkor ha gyorsítok halk csurgást lehet hallani. A fűtésboxban tehát levegő van.:-( Mit kéne csinálni? Vagy mit rontottam el. Egyébként kb. 1 decit kellett még ráönteni mikor beindítottam. A fűtés egyébként kiválóan működik.
granturismo19-11-2004 11:50:08 // 310
Robi Neked olyan hátsó féked van mint a 75-ön, hogy a féktárcsák bennt vannak a difinél. ABS nincs rajta ugye? Várjunk meg valami 75 szakértőt, hogy hogyan vannnak ilyen esetben a fékkörök.
mikey18-11-2004 15:55:32 // 309
meggyozoen hangzik! koszi a segitseget!!!
norbee18-11-2004 15:55:05 // 308
Granturismo Sehogy. Csere előtt fűtéscsapok maxon, viz alul leenged, csavarok vissza, felülröl telitölt, beindit, megfigyeli mennyi megy le belőle, utánatölt, fütéscsapok vissza min-re.
Robi18-11-2004 15:46:48 // 307
A Meteorban vettem, Remsa, spanyol gyártmány. Már sok autóba tettem ilyet, de eddig nem volt rá panasz. Az off 626-os Mazdám alatt is ilyen volt, bevált. Hogy az Alfánál bevált-e, azt még nem tudom, mert úgy szar a fék, ahogy van.
mikey18-11-2004 15:43:48 // 306
bevalt az utangyartott? erdemes gyarit venni? hol vetted az utangyartottat?
Robi18-11-2004 15:43:47 // 305
"Nem lehet hogy valakik "alakítottak" egy kicsit rajta?" De lehet, nagy gánymester volt az előző tulaj.
Robi18-11-2004 15:42:31 // 304
"...És nincsen fékerőszabályozód sem hátul?..." Hátramegy az egy darab fékcső, belemegy egy izébe, ami csak úgy van a levegőben, és a csövek tartják, aztán két cső kijön belőle, az egyik a bal oldali féknyereghez, a másik a jobb oldalihoz. Még a főfékhengernél van egy hasonló izé, de azon nem tudok kiigazodni. Az is a levegőben lebeg. 3 fékcső jön ki a főfékhengerből, az egyik elmegy a torpedólemez mellett, a másik kettő belemegy az izébe. Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett.
granturismo18-11-2004 15:37:25 // 303
Én is kérdeznék. Boxeren hűtővízcsere után hogyan kell légteleníteni? Mert légtelenítőcsavar az egy deka nincsen sehol. 33-asnál is érdekel.
Robi18-11-2004 15:36:36 // 302
Az anyagár pár ezer, én ~3000 Ft-ért vettem az enyémhez utángyártott garnitúrát. A munkadíjról nem tudok nyilatkozni.
granturismo18-11-2004 15:35:33 // 301
Ok vettem... Ha bármi hiba van az ABS-ben üzemen kívül helyezi magát valóban. Saját tapasztalat.:-(( Illetve:-), mert ha nem így tenne akkorát lehetne esni mint olajtó:-)) A bal hátsó kerékszenzorom volt hibás.
Paco18-11-2004 15:31:36 // 300
Oké, oké de az eredeti felvetés az volt, hogy mi köze a viszko-hoz és mé áll le az egyik ha a másik rossz :) A végeredmény az, hogy azért mert csak akkor működne ha egykörös (szelepes, anyámtyúkja) lenne.
mikey18-11-2004 15:25:51 // 299
a tarcsanak meg nincs valla, szemre meg simogatasra nagyon rendben van! egy betetcsere hozzavetolegesen mibe kostal? 145-osom van, abs-szel...
granturismo18-11-2004 15:23:13 // 298
Robi És nincsen fékerőszabályozód sem hátul? Nem lehet hogy valakik "alakítottak" egy kicsit rajta?
Robi18-11-2004 15:22:21 // 297
Határeset. 1 mm-nél már mindenképpen cserélni kell. Tárcsának mekkora a válla?
granturismo18-11-2004 15:15:05 // 296
Szerintem is teljesen világos:-) Így szabatos ahogy írod:-) nem 3 vagy 4 körös, hanem 3 vagy 4 szelepes. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy attól, hogy a fékrendszer 2 körös még szabályozható a fékerő akár kerekenként-külön is mint a példák mutatják. Ez a 90 elég érdekes....
mikey18-11-2004 14:59:02 // 295
sziasztok, tudom, hogy igy latatlanban nem lehet, de egy kis segitseget szeretnek kerni: mi lehet annak az oka, hogy a jobb hatso fekem (tarcsa) cicereg? megneztem gumicserenel es kb. 2 mm van meg a betet husabol. csereerett mar?
Robi18-11-2004 14:57:09 // 294
Jelentem: Lementem az aknába az autó alá, letörölgettem az olajat az olajteknőről a hajammal, aztán hátramentem a hátsó fékekhez. Egy darab fékcső megy hátra, ami utána nemes egyszerűséggel ketté ágazik. Ebből arra következtetnék, hogy nekem első/hátsó köröm van, nem pedig átlós. Lehetséges ez? Vagy valami nagyon nagy baj van a fékemmel? :)
Paco18-11-2004 14:50:15 // 293
Én pl értettem :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.