Forum >> Szerelőműhely
Slowfeet16-05-2006 16:47:40 // 11737
	Bezzeg a dupla weberes boxer mi? Szeva Scott!
	
Poló16-05-2006 16:45:27 // 11736
	Hány km-t mész két olajcsere között?
	
Scott16-05-2006 16:41:34 // 11735
	A TS motorok már csak ilyenek.
	
isa15616-05-2006 16:41:27 // 11734
	Hali.
Nekem a 2.0 ts em 2 olajcsere között kb 2 lityót benyal Selenia 20 K-ból. Én is sokaltam, azt hallottam hogy a ts ek ilyenek.  Egyszer rám akartak sózni valami adalékot ami megszünteti, de nem tudom érdemes e kockáztatni.
	
bb1816-05-2006 16:39:32 // 11733
	log egy kicsit a fötengely hosszában és kilökdösi a szimeringet.
nézzétek mag, két nagy csavarhuzoval, vagy kispajszerral két iránybol megrángatva a motornál befeszitve ( lendkerék, ékszilytárcsa ).
ha log akkor támcsapágy ha nem akkor vmi más.
szerintem.
	
bb1816-05-2006 16:36:17 // 11732
	esetleg a fötengely nem log hosszában ( támcsapágy ) ?
	
Rumi16-05-2006 16:26:12 // 11731
	itt is kérdezem mindenkitől!
nagy szükségem lenne 33-hoz motor bölcsőre. (kerszttartó)
köszi
	
Poló16-05-2006 16:11:28 // 11730
	Milyen fordulaton szoktad hajtani a motort?
	
Slowfeet16-05-2006 16:09:42 // 11729
	Az baj szerintem, mármint nem a katalizátor, ha nem hogy nem múlik a hibajel. De annak elvileg nincs köze az olajfogyáshoz szvsz.
	
BMaster16-05-2006 16:06:19 // 11728
	nem tudok semmi különöset mondani, hacsak azt nem, hogy a számítógép állandóan arra panaszkodik, hogy: motor controll system failure. Ezt már nézettem szervízben, azt mondták, hogy a hiba, hogy a katalizátor hatásfoka alacsony. Kitörölték, de egy hét múlva visszajött. ennyi.
	
Slowfeet16-05-2006 13:11:22 // 11727
	Mindenkié eszik, de a 2 liter tényleg nem kevés...nekem is 1.6 TS, de 5000 alatt fél litert eszik kb., más jelenség nem kíséri az olajfogyást?
	
BMaster16-05-2006 12:51:31 // 11726
	Hi,
Van valakinek valami ötlete, hogy miért ehet meg a 4-éves 156-om 2 liter olajat 5000 km alatt? 1.6 benzin a gép, a motoron sehol nem látok folyást, illetve az autó alatt sincs olajfolt a kipufogo pedig nem füstöl kéken, azt is csak szolídan. 89000 km-t tett meg eddig a paripa és kicsit szomorú vagyok, hogy "ilyen fiatalon" ennyit olajat fogyaszt. Ja, az olaj Aral bluetronic 10W40 félszintetikus.
Köszi.
	
giovanni16-05-2006 12:37:00 // 11725
	Köszi szépen :)
Mivel nincs pótjeladóm így berendeltem egyet, remélem ez lesz a megoldás mert a szimptomák 100%-ig ugyanazok.. (valamiért nem adja ki a compi a testet) Igaz, diagnosztikára azt mondja, hogy minden ok... ami azért "?"-es..
	
lencsea15516-05-2006 11:35:53 // 11724
	Nem volt diagnoszikai eszközünk.  Megmértük az ellenállást  mindkét motor jeladójában és ugyanaz volt, ezért gondoltuk hogy jó. De aztán kiderült hogy mégsem.  /Ha a jó jeladót gyujtás alatt  vas előtt mozgatod, be kell hogy kapcsoljon a benzinpumpa/
	
kertecs16-05-2006 11:06:34 // 11723
	Nagyon nem kívánom, hogy az jöjjön be amit én mondok... Ha le van szedve a szíjtárcsa, lépj rá a kuplungra és valaki nézze, hogy mozdul-e tengelyirányban a főtengely. Utána meg finoman kocolni visszafelé. Ha szemmel láthatóan mozog akkor gebasz...
Amikor nyomtam a kuplungot és Apám mondta, "-jön kifelé!" Na az nem volt jó pillanat : ((
	
kru16-05-2006 11:04:55 // 11722
	lencsea, 
giovanni nincs netközelben, én közvetítek:
a főtengely jeladót még nem nézték, ellenben diagnosztika neked a jeladó csere előtt kidobott valamit? ráduktátok examinerre?
mert gio-nak azt írja, hogy minden rendben, ennek ellenére se kép, se hang.
miért nem írja ki az átokfajzat, hogy a főtengely jeladó nem válaszol vagy bármi...
köszi, életmentő lenne!
	
Longman16-05-2006 09:26:10 // 11721
	Buddha: Köszönöm a hozzászólást! Úgy néztem hogy a szimmeringház nem deformálódott, de még ránézek. Az viszont stimm, hogy a szimmeringnél nincs olajnyomás, mégis kicsúszik. Most próbálunk rájönni miért.
	
lencsea15516-05-2006 08:53:20 // 11720
	MEGVAN!
Főtengely jeladó ! 
A bontóban kitépték a motort és a jeladó ezt nem viselte el.
Egy szerelő barátom mondta hogy a problémák elkisérik, ismétlődnek az embernek minden autóján.
És bejött. Amikor megvettem a Q4-et, 1 hétig szivtunk mert a jeladó vezetékét rosszul vezették el és a motortartóbak szétnyomta. Néha volt jel néha nem. Amikor mértük, jó volt.
Most is mértük az ellenállást, jó volt, mégsem müködött.
Kivettem a régi motorból a jeladót, rádugtam, egy vasrúd előtt mozgattam, öninditó és kapcsolt a szivattyú, labmda, spriccek.
1 órás 4 kezes vak tapagoatózás alulról, oldalról, 5 ös belső nyilású csavar..., csere, inditás, és BEINDULT.
	
Zsifi16-05-2006 00:06:01 // 11719
	Nincs kizárva, hogy van ragasztó is. Nekem mindkettő ragasztott volt.
	
Gordon16-05-2006 00:00:57 // 11718
	Illetve bocs ott valóban van egy is pöcök amivel össze van pattintva, de én az elem tartó kis műanyaggal szembeni részről beszélek, ott van egy kis ragacs!
	
Gordon15-05-2006 23:59:22 // 11717
	Hát én elég vastag ragasztó anyagot láttam ott!
	
Zsifi15-05-2006 23:56:26 // 11716
	A kulccsal szemben tehát a keskenyebbik végén össze van pattintva.
	
Gordon15-05-2006 23:40:21 // 11715
	90%-ban igen, mivel sajnos az elemmel átellenes oldalon egy kis részen ragasztva is van a kulcs, de a nyákot/panelt ki lehet épp szedni! De sajan ilyen mikro forrasztóm nincs!
	
Zsifi15-05-2006 23:01:07 // 11714
	És így már szét tudtad szedni?
	
Gordon15-05-2006 22:53:38 // 11713
	Az AR jelet tapéta vágóval sikerült kioperálni, mert annak van olyan hegye és vékony pengéje amivel fel lehetett feszíteni!
	
Gordon15-05-2006 22:23:40 // 11712
	Szívás, mert egy kis helyen ragasztva is van ráadásul olyan mütyür, hogy nekem nincs hozzá forrasztóm! Így el kell vinnem egy ismerőshöz! Szerencsére pont annyira szét lehet nyitni/feszíteni, hogy ki lehessen venni a nyákot!
	
Zsifi15-05-2006 21:21:01 // 11711
	Kétoldalas ragasztóval van beragasztva, hegyes tárggyal ki tudod a helyéről billenteni és eléd tárul a csavar, kitekerve ketté fog nyílni kis ráhatás után a műanyag borítás. Ezt követően tudod forrasztani a kapcsoló lábát.
	
Gordon15-05-2006 21:16:18 // 11710
	Hm... na step by step! A kis reteszt kinyitottam, amivel kijön egy műanyag lapka az elemtartóval meg az elemmel! What is the next step? Mert az AR jelet nem tudom hogy vegyem ki sérülés nélkül! Ha alatta van a csavar!
	
Zsifi15-05-2006 21:11:47 // 11709
	Nem a kapcsoló megy szét hanem a forrasztás engedi el.
	
Gordon15-05-2006 21:07:20 // 11708
	Az egyik kulcs tök jó, a másik vacakol! Én is a mikrokapcsolóra gondoltam, de ennyi idő alatt szétmegy? Testing!
	
Zsifi15-05-2006 20:37:38 // 11707
	Ha sikerül szétszedni akkor a mikrokapcsolót kell visszaforrasztani és üzemel továbbra is. Ezt már én legalább háromszor leírtam ebben a topicban is és nem akartam ismétlésbe bocsátkozni azért nem írtam rá tegnap.
	
Buddha15-05-2006 20:35:48 // 11706
	Az olajnyomás nem nyomhatja ki a szimmeringet, esetleg a szélsőségesen magas kartergáz de ez nálad kizárt! Cserélj szimmeringet de valami jófajtára és kend meg a külső felét valami enyhe szilikonos tömítővel. Várj pár órát, hogy megszáradjon, így a helyén marad!
Azt viszont ki kellene vizsgálni, hogy miért mászik ki a helyéről. A szimmeringház nem sérült, repedt, deformált, ovális? Mert akkor ezt kell cserélni!
	
Zsifi15-05-2006 20:34:39 // 11705
	Az embléma alatt van egy csavar amit ha kihajtasz akkor szétszedhető(kivételt képez ha ragasztva is van).
	
kru15-05-2006 20:29:05 // 11704
	gordon, a pótkulcsoddal és bénázik a rendszer? vagy nem olvastam figyelmesen.
a 156 bicskakulcs esetében le kell venni az alfa romeo jelet is, alatta van egy kis csavar, ha jól tudom.
ebay-en lehet találni bicskakulcsokat pár euróért, abból meg a tiédből lehet egyet csinálni, vagy rendelsz egy újat és átprogramoztatod a code dobozt, de úgy vélem az nem lesz olcsó.
	
Kilo166 (Droid#1)15-05-2006 20:21:02 // 11703
	Akkor nem.... a 156-os topicban nincs olyan aki már látott olyan embert, akinek van olyan ismerőse aki szedett szét ilyet? Ha nem, akkor szervíz. Bár ha két kulcsod van ,akkor tapasztalat szerzésért rápróbálhatsz.
	
Gordon15-05-2006 19:54:53 // 11702
	Nekem 156-van és a 2002-esnek szép bicska kulcsa van! Az elemcseréhez csak ki kell nyitni egy 2 állású reteszt és kivenni egy tartót amiben van az elem! NO MORE! Próbálkozzak a hosszában szétszedéssel??? Mert se csavar, se semmi nem látszik, csak az elem érintkezői illetve jobban benézve a nyák alsó része meg a forrasztások.
	
Longman15-05-2006 19:15:54 // 11701
	No, szétszedtük a gépet újra.
A folyás újra a főtengely szimmeringtől jön, és rájöttünk hogy a múltkor is az volt a baj(a 2. esetnél). Most már az is feltűnt, hogy a szimmering kintebb van mint kellene, ergo kicsúszott a helyéről. Most már beugrott hogy a legutóbb is kintebb állt. Szóval vmi kinyomja magas fordulatszámon, kérdés az hogy a főtengely, vagy az olajnyomás. Az olajnyomásom hidegen/alapjáraton 4 bar, viszont meleg motornál sem kevesebb 3,8 barnál. Viszont mióta nálam van a kocsi, ez ilyen.
	
Poló15-05-2006 19:13:49 // 11700
	Nagyon nehezen jön csak szét.
	
Kilo166 (Droid#1)15-05-2006 19:11:16 // 11699
	Biztos hogy szét lehet szedni, mert az elemet valahogy cserélni kell. Nálam a hossztengelye mentén jön szét és ha jól emlékszem csak szét kell pattintani.
	
Gordon15-05-2006 19:06:46 // 11698
	Könyörgöm, kulcsra, valakinek, valami tipp! Szét lehet szedni a kulcsot? Ahogy elnézem sérülés nélkül nem! Pedig egyre vacakabbul működik! A másik ok, de ha ez végleg elromlik akkor pótolni, javítattni kell! Kérdés lehet e javíttatni?
	
giovanni15-05-2006 15:32:35 // 11697
	Nagyon furcsa..
100%-ig ugyanez a hibajelenség a GT puntomon most (motronic 2.7)..
Compit ne cserélj mert az nekem nem jött be, most hétvégén csináltam... és ugyan úgy nem jön ki a jel az új-ból sem....
Ha van valami fejlemény írd be légyszi vagy küldd el mélbe..
Köszi
	
DCS15-05-2006 13:55:22 // 11696
	ha elhozod megnézzük ,ahogy mondtam telefonon is...,de így látatlanban?? nagyon nehéz!
	
Longman15-05-2006 11:33:17 // 11695
	Szia, köszönöm a tippet, de szerencsére a főtengelynek semmi baja, az tökéletes. Másodjára már nem a szimmeringnél, hanem egy csavarnál folyt az olaj. Most harmadjára hol folyik, azt még nem tom. Gondolom ahol utat tört magának a nagy nyomástól. :)
	
kertecs15-05-2006 09:46:22 // 11694
	Remélem neked nem ugyanaz a bajod, mint ami az én gépemmel volt/van... A tünetek dettó, dől az olaj a főtengelyszimeringnél, csak mi azonnal rájöttünk szerencsére, hogy vmi gebasz lehet még.
Ha annira elkopik a támcsapágy, hogy ki tud fordulni a helyéről, a főtengely olyan mértékben el tud mozdulni, hogy lefut a szimering a futófelületéről és ott aztán akkor nekem 1 liter olaj ment el /15 perc autózással...
Ellenőrizni kell a főtengely vízszintes elmozdulását (end float), manualban benne van, max tizedmm-ek lehetnek. Támcsapágy nélkül vagy 4-5 mm : (
	
Longman15-05-2006 09:34:00 // 11693
	Szia, nívónál nem löki, kartergázcső tiszta, olajszűrő OK!! Ezeket első körben néztem már. 
Az olajnyomás alapjáraton akkora, mint ezelőtt, sajna kiforgatva elfelejtettem ránézni a műszerre. :( 
Csak a túl magas nyomásra tudok már gondolni, csak azt kell kideríteni mitől keletkezik.
	
Gordon15-05-2006 08:56:32 // 11692
	A kulcsra senkinek semmi tippje?
	
veteranviking15-05-2006 08:38:19 // 11691
	olajnyomásod mekkora?
olajszürővel nincs semmi gond, rávaló? 
kartergázcső dugulás, nivópálcát kilöki?
Hirtelen ennyi....
	
Longman15-05-2006 07:39:55 // 11690
	Sziasztok, van egy óriási gond a gépemmel és nagyon tanácstalan vagyok, hátha van vkinek néhány tippje.
Szóval elekezdett folyni az olaj a kocsimból elég erőteljesen. Először Főtengely szimmeringet (elsőt) cseréltünk mert pont onnan folyt az olaj. Kész lett, használtam egy napot sétatempóban, nem volt probléma aztán másnap a Bükkben (kicsit gyorsabb tempó után) azonnal elkezdett folyni belőle. 
Megint szétszedtük, és pontosan az olajpumpán lévő csavar alól folyt. Szétkap, tömítés a csavar alá, összerakás, no olajfolyás. Ez volt tegnap. Gondoltam ma kipróbálom így reggel, mert nem bíztam a sikerben. Fel az autópályára, sétatempóban mentem 30 km-t. Beértem a városba, megálltam, nézem nem folyik. Na akkor kapcsoljunk rá. 2-3, 6000-ig, na onnantól dőlt belőle az olaj. 
Tanulság: teljesen mindegy mit cserélek, miután magasabb fordulatot kap azonnal elengedi valahonnan az olajat.  Kérdés csak az hogy miért?
No, tipp? :)
	
Kpeki14-05-2006 23:40:34 // 11689
	Köszönöm a képet!!
	
Buddha14-05-2006 23:23:29 // 11688
	Nem tudtam beilleszteni, nézd meg a lapomon!
Üdv.
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
380
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?