Forum >> Szerelőműhely
Buddha23-04-2006 14:27:37 // 11499
Ezt nehéz elképzelni. Az oktánszám az üzemanyag kompressziótűrésének a mutatója, ha alacsony akkor a motor kopogva ég mert nem szikra hanem öngyulladás gyújtja a benzint. Ezt nagyon hallani, és akár a gyújtás levétele után is járhat a motor. Ha mégis az üzemanyagra gyanakodtok vegyetek mintát, Komáromban néhány ezer forintért bevizsgálják! Szerintem valami más lehet a baj de hamar kiderül, mert egy kúton több százan tankolnak és így tömegesen kell jelentkeznie a hibának!
Üdv.
Tomy15623-04-2006 14:18:52 // 11498
Sziasztok!
1 kérdés: létezik az, h vmelyik "olcsó" benzinkútnál rossz minőségű benzint adnak (alacsony oktánszámút) és ettől tönkre megy az autó, pontosabban a szelepekkel történik vmi (szerencsére nem az én Alfám, hanem a bátyám off-os Skoda Octaviaja)?
Zsifi22-04-2006 21:25:53 // 11497
Igen akkor tett le róla. Csütörtökön volt nálam egy 147-es (fehér) megmutatni magát abban elfért.
FRob22-04-2006 21:25:04 // 11496
na rákerestem Pirir re :)
meglett, irtam is neki egy emilt, remélem válaszol rá :)
köszi
Poló22-04-2006 21:20:42 // 11495
A tiedben is eléri?
Zsifi22-04-2006 21:19:44 // 11494
Nem tudom pontosan de 190 fölött van.
Poló22-04-2006 21:17:25 // 11493
Milyen magas? Nekem eddig csak a 33-ban érte el.
Zsifi22-04-2006 21:16:34 // 11492
Szeretett volna de méretgondok miatt nem vállalta be. A feje eléri a tetőt!
Zsifi22-04-2006 21:14:22 // 11491
Köszi! Az a baj, hogy én sem ismerem. A hibát meg lehet szüntetni ha üresben jobbra-balra mozgatom a váltókart. Ezt követően 1 és 2 után a 3, 4 nem kapcsolható. Nincs helye! Nekem sajnos robbantott ábrám sincs.
András bácsi22-04-2006 21:02:56 // 11490
A váltókartól a közepkonzol alatt megy előre. A Stilot nem igazán ismerem, így nem tudom, mit kell és milyen sorrendben levenni hozzá.
Poló22-04-2006 21:02:23 // 11489
Azt hiszem Kulcson van. Keress rá a tagok között. Piri a neve :-)
FRob22-04-2006 21:00:49 // 11488
Üdv néktek
friss alfásként még jóformán csak olvasgatom a fórumokat
keresgélek jó szerelőt lehetőleg kecskemét közelében
többen emlegettek egy Piri nevű egyént
ki ő és hol van helyileg, szereném a kicsikémet jó helyre vinni
ahol nem bajszarintanak át a palánkon
előre is köszi a választ(okat)
Buddha21-04-2006 22:56:07 // 11487
Hali!
Igen, az automata utánállítóját így tudod visszahajtani! Asztalos vagy pillanatszorítóval összefeszíted, aztán pl. vízpumpafogóval óvatosan, hogy a gumit ki ne szakítsd tekered amig megy visszafelé. Ha nem halad feszítsd ujra a szorítót. 4-5 fogásra teljesen vissza tudod tekerni!
Üdv.
Tocsa21-04-2006 22:47:26 // 11486
Bár nemértem most mind a két óránál megvan a hiba ? Egyszerre csinálják vagy csak az egyik?
Tocsa21-04-2006 22:45:19 // 11485
Valószinűleg akad a csillapító ellensúLy bár nemtudom a 156 os on hogy van megoldva . Valami kosz kerülhetett bele mindenképp darabokra kell szedni hogy lásd mi a gond pontosan!
Karakot21-04-2006 22:18:26 // 11484
Van egy kis problémám a km óra-fordulatszámmérő párossal. Néha nem folyamatosan mennek a mutatók, hanem meg-meg ragadnak egy értéknél, majd hirtelen odaugranak a valós értékhez. Érthatőbben, ha pl gyorsítok, akkor szépemm megy a mutató felfelé, majd megakad egy rövid időre, aztán egy nagyobbat ugrik oda, ahol tényleg tartunk. Ha kiszedem, akkor meg lehet kenni valahol? Egyáltalán ez a mutató mechanikájának kenési problémája? Tippek, megoldások?
Előre is köszi!
mesa21-04-2006 22:10:37 // 11483
Köszi, megpróbálom holnap. Ha nem megy, akkor szerelőre bízom :)
Jety21-04-2006 20:46:43 // 11481
Hali, nekem 156on csak úgy sikerült...
Zsifi21-04-2006 20:44:44 // 11480
Váltóbowden? Azt én tudom házilag ellenőrizni? Vagy az hol helyezedik el benne?
mesa21-04-2006 20:39:37 // 11479
Ciao!
Hátsó fékmunkahengert tényleg csak úgy lehet visszatolni, hogy meg kell feszíteni pillanatszorítóval, és közben csavargatni, és újrafeszíteni ? (164 TS)
Zsolesz21-04-2006 20:19:26 // 11478
Hali! 156-ban már kérdeztem de nem válaszolt senki (vagy nem láttam). Kicsit mintha elhagyta volna magát a tetőkárpitom a B oszlop felett is nyiszog. Mivel lehetne vissza erősíteni a tetőhöz?? Volt valakinek ilyen gondja már?
András bácsi21-04-2006 20:16:30 // 11477
Váltóbowden?
Zsifi21-04-2006 20:00:24 // 11476
Kicsit OFF-os téma.
Fiamnak a Stiloja produkált ma olyat, hogy a váltón nem tudott 4.-et kapcsolni, a 3. sebességet is nehezen tudta kapcsolni. Ekkor félre állt, és álló helyzetben nehezen, de bevette a 4. sebességet. Álló helyzetben 1-től 3-ig, 5.-et és Rükit tud kapcsolni. Menet közben semmi rendellenes hangja nincsen.
Ha tud valaki valami ötletet mondani, azt szívesen veszem.
Wickey20-04-2006 22:33:56 // 11475
Érthető ez is... ámbár azért feleslegesen a pénzemet nem szórjuk ki az ablakon :-)
Amikor az én motorjaim épülnek, általában ott vagyok, és helyben tudunk döntésre jutni mint pl. ma meg tegnap is számtalan esetben.
Nem akarom elkiabálni, de most pl. úgy néz ki, hogy 5ezer forintból megépítettünk egy 2.5ös motort :-)
András bácsi20-04-2006 22:09:12 // 11474
Na ez jó végszó: feleslegesen nem kell síkoltatni.
Scott20-04-2006 22:07:07 // 11473
Nyilvánvaló, hogy nem a boxerre gondoltam, bár az is ide tartozna :)
Ebben én is Robi-val értek egyet. Én sem látom értelmét feleslegesen síkolgatni...
Robi20-04-2006 22:05:36 // 11472
Lehet, hogy ez a "szerencse" annak tudható be, hogy viszonylag kevés sor4-gyel van dolgunk. A V6 és a VM dízel hengerfeje nem túl érzékeny lelkivilágú.
DCS20-04-2006 22:01:55 // 11471
hát ,akkot Ti tudtok valamit!! :-)))
DCS20-04-2006 22:01:10 // 11470
egy V6 Gtv-nél szinte mindenhez hozzáférsz...,próbáld meg ezt egy 166- V6-nál!!na ott indul a "cigi"! :-))
Robi20-04-2006 22:00:47 // 11469
Eddig még mindig sík maradt. Egy kivétellel. Az a kivétel a 626-os Mazdám volt, azt mindig síkolni kellett. De az nem számít, annak csak annyi baja volt, hogy japán. :)
Mondjuk olyat láttam, hogy túlhúzták a hengerfejcsavarokat, és elvetemedett a hengerfej, de ez szerencsére nem nálunk történt.
András bácsi20-04-2006 21:57:53 // 11467
Azért a boxer hengerfejét ne hasonlítsd össze egy sor4-gyel. Az előbbinél elhiszem, hogy leveszed anélkül, hogy síkolni kéne, az utóbbinál már csak nagy szerencsével jön össze.
Robi20-04-2006 21:56:01 // 11466
Lehet, hogy majd megváltozik erről a véleményem, ha egyszer jól megszívom. :)
Scott20-04-2006 21:53:48 // 11465
Különbözőek vagyunk :)
DCS20-04-2006 21:49:42 // 11464
ezt megvitathatjuk ... ha egy hengerfejet lehúzol egyszer ,utána leveszed szerinted az sík marad???én még egy ladát sem raknék így össze... :-)
DCS20-04-2006 21:48:22 // 11463
amikor az ember a barátjának csinálja,akkor ha valami nem sikerül és folyik,van idő újra nekiállni és kicserélni ,de ezt egy ügyfélnek nem lehet mondani ,hogy bocsi hagyd itt az autót még egy napra mert a veztengely szimmering elkezdett folyni és ehhez mindent újra szét kell szedni, meg szerintem nekem sem érné meg valamit 2X szét +össze és abból az egyik gari... :-)) vagy esetleg pár nap múlva a hátsó hengersor szelepfedéltömítését újra leszedni és cserélni....Én nem merek kockáztatni! :-)
Robi20-04-2006 21:45:00 // 11462
Szerintem egy sík hengerfejből tök felesleges levenni.
DCS20-04-2006 21:44:03 // 11461
ez sem rossz ötlet! :-)
Robi20-04-2006 21:39:25 // 11460
Wickey cartársnak ingyen dolgozok. Ő se tökölt, amikor szarban voltam, és kicsengette helyettem a tartozásomat.
Egyébként valószínűleg nem mondok újat: az ügyfél igényeihez kell alkalmazkodni: ha attól jobban érzi magát, akkor ki kell cserélni a fél motorját.
De egy hengerfejről nem nehéz megállapítani, hogy sík-e. Fölöslegesen pedig nem veszünk le belőle.
Szívó- és kipufogósor tömítés az általában nem árt. Wickey-én nem cseréltük, mert úgy gondoltuk, hogy még a régiek is jók. És jól gondoltuk, mivel nem szív falschot, és nem fúj ki.
Szelepfedél tömítés szintén jó volt még. Nem folyik azóta se. A gyertyákhoz se folyik le az olaj. Sőt, a vezérműtengely szimmering se folyik.
Fagyállót már nem tudom, hogy mennyiért vettük. A tömítés márkájára sem emléxem már, de azzal sincs gond azóta se.
Egyébként valóban egyszerűbb mindent cserélni, akkor nem kell azzal tökölni, hogy mi az, ami felhasználható még, és mi az, ami kuka. Persze ha a pénz nem számítana, akkor én is mindent cserélnék.
András bácsi20-04-2006 21:35:12 // 11459
Vagy okos útvonaltervező: mindig csak jobbra. :)
DCS20-04-2006 21:21:39 // 11458
kell csinálni egy okos szerkezetet ,amikor kanyarodsz ,akkor felhangosítja a zenét!! :-))
András bácsi20-04-2006 21:20:40 // 11457
De csak grafitossal, hogy színe is legyen! :))))
DCS20-04-2006 21:18:55 // 11456
be kell zsírozni... :-)))
DCS20-04-2006 21:10:37 // 11455
egy hengerfejet egyszer lehúzol utána síkolni kell ,legalábbis mi csak így csináljuk !! / 2.2 bar + nitro :-)) /
DCS20-04-2006 21:09:08 // 11454
ingyen dolgoztak??nem síkoltátok?? nem kellett szívó és kipufogósortömítés??Kipufogócsonk tömítés?? Szelepfedéltömítés??A gyertyák köré a gumigyűrű?? Veztengely szimmering??Fagyálló??ja és Glaser?? :-(
András bácsi20-04-2006 21:08:37 // 11453
Nem lóg.
Scott20-04-2006 21:07:30 // 11451
Feltételezem, hogy nem ment el a hengerfej síkja, a TS hengerfej elég masszív darab. Természetesen a takarításon kívűl gondoltam, hogy van-e egyéb feladat :)
András bácsi20-04-2006 21:06:33 // 11450
Nem kellett hozzá fékezni, ezt elfelejtettem írni.
Én nem is szoktam, ez az asszonyé... :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
605
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?