Forum >> 147

VaMpGeCO17-02-2015 15:10:41 // 54386
lájk :)
ASR1617-02-2015 14:56:38 // 54385
Az lesz, eddig mindkét 147-esem megevett egyet-egyet ugyanígy..
Barni14717-02-2015 14:33:29 // 54384
Ha a vízhőfokom felmegy 80 fokig majd leesik 60 ra és lassan felkúszuik 70-ig akkor termosztát csere ?
Barni14716-02-2015 20:17:26 // 54383
Na majd erre visszatérek ha lesz megfelelő ketyerém, vagy ha végre kapartatok valahol egy jót.
"ABS? az minek? helyettem ne fékezzen senki!" Éppen ez az hogy nem fékez.
Régen lehetet autók hátulján a következő feliratot látni : ABS System
Csabo2216-02-2015 19:15:52 // 54382
Vagy ha a MES-ben az ABS menüponton nyom egy scan-t akkor egyből kiderül melyik ABS vezérlő van benne, azaz tartozik-e hozzá ASR. De ha nincs a kézifék előtt kikapcsoló gomb, akkor nincs mit kikapcsolni :)
Piritu - 1.000.00016-02-2015 18:54:42 // 54381
"Anti-skid (ASR): Present" ha működne "Active" lenne a kettőspont után.
Csabo2216-02-2015 18:01:39 // 54380
Múltkor voltam egy autószerelő ismerősömnél, ABS jeladó hiba volt egy VW-en, akkor Ő igy nyilatkozott: "ABS? az minek? helyettem ne fékezzen senki!" :D
Barni14716-02-2015 17:38:08 // 54379
Nem koszolom össze a mankókereket mert akkor az ABS is kikapcsol és akkor csak a csíkot fogom vele húzni fékezéskor. XD
Csabo2216-02-2015 16:46:02 // 54378
Elvileg ha felrakod a mankó kereket, vagy elöl az 1ik kerék kissebb mint a másik, akkor az ASR kikapcsol, és megjelenik a műszerfalon a kis sárga kerék ikon ahogy csapja ki a sarat :)
Barni14715-02-2015 18:42:36 // 54377
Persze gúnyolódja csak a kisebben. :-)
205/55 R16 os gumik vannak fennt , kavicson nem sikerült megkapartatnom.
Kiolvasáskor pedig ezt írta ki:
Anti-skid (ASR): Present
Ebből gondoltam hogy van benne csak nem lehet kikapcsolni. Nem lényeges hogy ki legyen kapcsolva, elméleti síkon foglalkoztat a dolog.
Csabo2215-02-2015 17:44:23 // 54376
Próbáltam támogatólag hozzászólni, mégha a fogalmazás nem is lett feltétlen olyan stilusú.
Az infó mind megtalálható a neten, csak érteni kell angolul, és tudni kell keresni. a MES fórumon mindent megtalálsz. A kábeleket meg belinkeltem. Innen kezdve tied a pálya, de csak óvatosan! ;)
Csabo2215-02-2015 17:41:33 // 54375
Tartok tőle, hogy egy ASR aktiválás nem merül ki egy kapcsoló gomb utólagos beépitésében. A legtöbb (ha nem mind1ik) 105 lovas gépben nincs kipörgésgátló. /Minek is mondjuk... az a 105 ló az 1200 kiló alatt nem fogja feltépni az aszfaltot :)/
Bocs, de ez ziccer volt.
peto14714-02-2015 21:33:02 // 54374
csak ezért írtam a kulcstanítást mert eddig elektronikus probléma eddig ez volt vele és nemtűnt nagy kalandnak kb 3 kattintás illetve egy kulcskód beviteléből állt nemtudom milyen progi volt de piros háttere volt és nem a klasszikus ECU scan mondtam nem szakmai szinten szeretném elsajátítani a dolgokat hanem teljesen alap szervíz intervallumot beírni vagy éppen ha olyan napja van alfamnak h elkezd villogni a km számláló akkor egy proxy alignmentet el tudjak végezni nem kértem h pontosan legyen elmagyarázva hogy kell csak hogy egyáltáln milyen eszközök kellenek hozzá semmit nem vettem bántásnák sőt... de énis elmondom a véleményem és köszönöm az értékés hozzászólásokat :)
GTPeti14-02-2015 19:38:19 // 54373
A kulcstanítás alatt én is az autó vevőjének tanítását értettem.
"Nincs azzal gond, ha vki el akar indulni ezen a területen" Ilyet én sem írtam. Csak az olyan kérdést nem találom helyénvalónak, hogy "Gyerekek, hogy is van ez a diagnosztika dolog? Megtennétek, hogy leírjátok nekem, miből áll ez a szakma?" :D
Kéretik nem félreérteni. Világos, hogy segítünk, de egy kis (vagy több) utánanézés bele kell, hogy férjen a tanulnivágyó fél részéről.
Barni14714-02-2015 19:23:07 // 54372
Nekem nincsen ASR off kapcsolóm, útólag ha beszerelem működni fog?
Vagy előbb nézzem meg van e oda vezetve kábel?
Csabo2214-02-2015 19:12:32 // 54371
Mint a múltkor kifejtettük, a 147 esetében a kulcs tanitás kizárt, mert az elektronikus (és mechanikus) kódja a kulcsoknak fix, a body computert állitják rá a kulcsra.
Csak zárójelben teszem hozzá, h sanszosnak tartom, h egy bontott kulcs és egy nyers immo chip összeházasitásával lehet kulcsot is késziteni. Ennek ugyan még nem jártam utána.
Ha vki kulcsot tanit, akkor csak az elektronikáját "hangolja" össze szintén a body comp-pal, azaz gombnyomásra megy ezután a nyitás-zárás.
ezen műveletek viszont már elég mély ismereteket igényelnek, h biztosan jól legyenek végrehajtva.
Nincs azzal gond, ha vki el akar indulni ezen a területen, én is a nulláról kezdtem. de csak szépen lépésenként haladtam előre. sok olvasással és gyakorlattal (odafigyelés és óvatosság minden esetben fokozottan kell) el lehet jutni a saját kocsi teljes diagnosztikai lefedettségéig.
GTPeti14-02-2015 18:13:07 // 54370
Jó támpont lenne pl. megnézni a MES honlapját. Abból kiderül pl., hogy a kulcsok feltanítása nem egyszerűen megoldható, sőt. Képzeld el mi lenne, ha bárki egy 50 eurós programmal kulcsokat, riasztót és immo-t tudna programozni... Ez tudomásom szerint a gyári gép, az Examiner kiváltsága.
peto14714-02-2015 17:44:04 // 54369
köszönöm a segítséget annyira nem akarok belemerülni a dologokba csak úgy gondolom eléggé értek az elektronikai dolgokhoz.tudom ,hogy nem úgy működik rádugod 2 kattintás aztán jó kezdő löketnek ez elég volt nekem nem átíni akarom a motor elektronikát hanem ha pl elfelejti a kulcsot újratanítani mert utoljára 8000 fizettem érte :D vagy esedékes lesz egy óracsoport csere majd vmikor és jobban szeretem én csináni a dolgokat mint másnak kiadni meg egy annyi ilyen elektromos belenyúlás mnit egy kábel ezért gondoltam h nekivágok énis ehhez csipeget morzsákat ez nem azt jelenti ,hogy holnap nekiállok csak alapból egyenlőre nem vagyok tisztában a dolgokkal de köszöönm mindenkienke a segítségét :)
GTPeti14-02-2015 17:27:02 // 54368
Cartárs, most őszintén... Értem én, hogy sok célratörő kérdésed van. De mennyi időt fektettél bele, hogy a barátunk segítségével utánanézz ezeknek a dolgoknak?
(Igen. Angolul és németül.) Semmi rosszindulat nem volt a kérdésemben.
Csabo2214-02-2015 17:07:21 // 54367
Lassitsunk 1 picit, úgy látom Te egyből a mélyvizbe akarsz ugrani. Ezt nem tanácsolom. (és sztem más sem)
Először is milyen SW-t szedsz le ncore-ról?
Másodszor pedig a diganosztika nem úgy megy, h rendel az ember 2 kábelt kinából bagóért, aztán majd azzal mindent megold.
Lehetséges, h olyan kábelt kapsz, amit nem fox tudni rendesen beállitani. Nem lesznek határértéken belül a válaszidők pl. Az is lehet, h szerencséd lesz, és menni fog. Akkor még mindig ott van, h meg kell ismerni a diag SW-t is.
Ez nem játék, előfordulhat, h vmit elbarmolsz, aztán a helyrehozatal pár 10ezerbe fog fájni.
Én pl úgy kezdtem, h órákat olvasgattam mit hogy kell beállitani, hogy működik. Aztán mikor a platform kész volt, akkor kezdtem el hibákat keresni, törölni, javitani.
A 4 állású K-line (kkl vagcom) kábel a motorvezérlő, ABS, légzsák és eps olvasásához jó csak (vagy ELM, adapterekkel). Minden máshoz a canbus-on az ELM kábelt (motorvezérlőt is tud) kell használni. Illetve a MES oldalon egyéb interfészek is megtalálhatók, mint használható kábelek, de a KL és az ELM a legelterjedtebbek.
Én 2 kábelt vettem:
K-line, amin nem volt a 4állású kapcsoló (csak motorvezérlő olvasáshoz volt jó), ezt átalakitottam. beforrasztottam egy dip kapcsolót, igy vált alkalmassá a másik 3 ecu-val való kommunikálásra. De vehet az ember készet is, kapcsolóval. Aztán reménykedik, h működjön is.
A másik az ELM327 kábel volt. Ebből egy smd ellenállást kellett kiforrasztani, igy már a motorvezérlő mellett a műszerfal, szerviz intervallum nullázás, proxy alignment, stb is elérhető lett. Ebből is van fiat-os csomag, kb 4-5X-ös áron.
Mindkét kábelhez van átalakitási leirás, csak ügyesen kell keresni a neten.
Aztán egy itteni cartárs jóvoltából kaptam egy teljes verziós MES-t is.
ezzel viszont mindent meg tudsz csinálni, amit a kapcsolós KL és sima ELM összesen tud.
peto14714-02-2015 16:07:30 // 54366
szotver nem probléma azt ncorról le lehet tölteni...segítenél benne nekem a kábelben milyen kell nekem? :) hibát is tudjak felismertetni ,törölni, ha elfelejti a kulcsot akkor azt tanítani akkor erre az óracsoport tanításra felismeretetésre miylen kell nekem?
joe15614-02-2015 15:53:14 // 54365
Tegnap lett vezérlés cserélve de tegnap még nem csinálta sőt azt hiszem reggel még boltba voltam vele akkor se csak utána mikor be akartam állni a garázsba .
Csabo2214-02-2015 15:48:05 // 54364
Cseréltél benne bármilyen alkatrészt?
Csabo2214-02-2015 15:46:53 // 54363
Ahogy mondod, ez nem jó a canbus-os művelethez. Elm kábel kell hozzá. azt is nézd meg, h a program ingyenes verziója engedi-e az óra írását, meg a proxy alignment-et. gyanítom utóbbit nem fogja.
joe15614-02-2015 15:14:12 // 54362
Sziasztok !
Ma reggel beindítottam az 1.6 ts-t és azóta villog folyamatosan a kilométeróra számláló és az időmérő óra mag a hőmérő . Van ötlete valakinek hogy ez mit akar jelezni és hogy lehet megszüntetni a hibát ? (nem faceliftes tehát a kis kijelzős óracsoport van benne)
peto14714-02-2015 13:01:38 // 54361
akkor ez ha új óracsoportot rakok összehangoláshoz km átíráshoz nemjó?
Csabo2214-02-2015 11:19:07 // 54360
Meg kell nézni a multiecuscan.net oldalon a supported vehicles menüpontot, ott tipusonként leírja melyik modulhoz milyen kábellel, a progi melyik verziójával tudsz hozzáférni.
A kék kapcsolós kábel a legtöbb művelethez jó, viszont nem tud a canbusra csatlakozni.
Barni14713-02-2015 23:45:35 // 54359
Elvileg igen.
peto14713-02-2015 23:07:31 // 54358
ez pl jó nekem?

EZ
Barni14713-02-2015 20:21:42 // 54357
A kék kábelt hirdették itt az oldalon, azt mondták tuti jó az autómhoz de közben elfogyott.
Akkor néztem szét a neten. A fekete kábel régebbi tipusokhoz való pl 146, 145, 164.
Mivel a 146 megvan így megérte ezt rendelni . Ha beírod hogy obd kkl a keresőbe akkor találsz külön is, csak figyelj oda hogy fiat legyen és kapcsolható 4 állásba.
5-6 font a KKL kábel megában.
Mivel pár napja rendeltem még nem ért ide.
Van egy bluetoothos elm327es olvasóm addig azzal szórakozom.
peto14713-02-2015 20:15:36 // 54356
mért van 2 féle kábel? jól olvasom fiat ecu scan jár hozzá? használtad már,működik? illetve teljesértéküleg lehet használni?
peto14713-02-2015 19:48:22 // 54354
fiat ECUScannek milyen csati kell ,hogy tutira működjön? ebayos linket elfogadok :)
Csabo2213-02-2015 17:43:22 // 54353
A jobbaknak felfelé is ;)
Barni14713-02-2015 17:09:34 // 54352
Brühühüüüüü.....
Attis13-02-2015 16:56:24 // 54351
csak lefele megy. :(
Barni14713-02-2015 16:54:59 // 54350
Valaki elárulná hogy kell nyomni a gyári riasztó gombjait hogy feltekerje az ablakokat ?
Nyitáskor már sikerült letekertetni, de felfelé nem akarja az igazságot.
Csabo2213-02-2015 15:30:35 // 54349
Szia

Elvileg van 1. előkeressem, vagy már találtál?
Martin13-02-2015 08:47:01 // 54348
Hali.
Hővédő lemezt keresek.
ASR1613-02-2015 07:03:34 // 54347
Közben találtam egy blog-ot, ahol egy 2001-es 147-be került bele egy 2002-utáni kartámasz, nem esik szó fúrásról, talán azt megúszom, köszi az infókat..:)

Ebben a blogban is esik szó némi tökönszurkálásról, úgy látszik, ez egy ilyen műfaj..:D
Csabo2213-02-2015 00:30:20 // 54346
Ja, 2002. júliust irja. mondjuk akkor sztem állt a gyártás, szal 2003as modellévtől váltottak.
Nem kell berezelni, mert a kardánalagúton oldalanként 1-1 fülre kell a könyöklőt tartó konzolt felcsavarozni. szóval ha neadj' isten nem stimmelnek a lukak, akkor kifúrod annak a helyét, amit vettél. sajna az első üléseket ki kell venni, mert a középbox oldalán levő csavarkákhoz másképp nem lehet hozzáférni. ha még gyári, és nem piszkáltak hozzá.
Szóval csak akkor kell a konnektorba vizelned, ha a munka után egy kis masszázsra vágysz :D
ASR1612-02-2015 23:00:27 // 54345
Nem hagy nyugodni, kiszedtem ePer-ből..:)

A jobb oldali jött nekem, de az autó 2003-as, márpedig 2002.07. hótól írja a váltást.. remélem a padlólemezen lévő felfogatáson a furatok távolsága jó lesz, mert ha kibontom a boxot és nem stimmel, beleh..zok a konnektorba..:DD
ASR1612-02-2015 22:42:57 // 54344
aha, ez lehet.. 2004-es volt az enyém, ez egy 2001-es német benzinesből van.. nekem az újabb jobban tetszik, bár majd beépítve kell látni.. remélem más változás nincs és csont nélkül bemegy a helyére..:)
Csabo2212-02-2015 22:33:32 // 54343
Kétféle van, évjárat függő asszem. Nekem a korábbi jobban bejön, az keskenyebb, és jobban elnyúlik a váltókar felé. 2003-ban volt kb a váltás.
Talán a Stilo kartámasza is passzol a 147-be.
ASR1612-02-2015 21:44:37 // 54342
Halihó,
Keresem a kartámaszok szakértőjét..:)
Az létezik, hogy a distinctive és a progression kartámasza másmilyen?! nem a kárpitra gondolok, hanem a kialakításra.. Rendeltem egy bontottat, és szép meg jó, de keskenyebb és mélyebb mint a distinctive-ben volt, az egész olyan böszmébb, na..:)

Nem akarom elhinni, hogy kétféle van és nem figyeltem oda..:/
kispeterz12-02-2015 20:00:03 // 54341
No pontosan ezt érzem... :)))
Attis12-02-2015 19:33:30 // 54340
Szia! Ne dudálgass annyit, nyugalom. :D viccet félretéve,nekem is volt ilyen, de magától rendbejött... .:) Mondjuk egy ideig nem is mertem dudálni, mert holt ciki volt... :) Mintha valami nőiautó lenne olyan volt a hangja.
kispeterz12-02-2015 19:23:51 // 54339
Sziasztok!
Nemrég vettem észre, hogy úgy szól a dudám, mint akit tökön rúgtak... Teljesen elvékonyodott a hangja. Találkoztatok már ilyennel?
Csabo2212-02-2015 19:21:55 // 54338
Odébb lesz még az :)
Szóval rám ne várj. Alfaowner-en talán lehet infót találni az ügyben.
Vagy ahogy Torrente mondta: "ha bármi gond van. De tényleg bármi.Tudod, h rám NE számits!" :)
peto14712-02-2015 19:11:44 // 54337
mikorra tervezed a beszerelést te? mert megvárnálak vele ,hogy mik a tapsztalatok....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.