Forum >> 156
Kazes☻07-09-2019 17:28:53 // 155003
Pedig ezek szerint muszáj lesz! :)
dragon7507-09-2019 17:23:24 // 155002
Szerelöm is kábelra gyanakodott. De azt ellenörizni nem egyszerü feladat
Piritu - 1.000.00007-09-2019 17:20:27 // 155001
Jó lenne tudni hogy milyen motor van a kocsiban. Az euro 2-es nekem is mindig azonos hőmérsékletet mért álló helyben, csak indítás után állt be.
nincs elszakadva az LMM csatijában a kábel?
nincs elszakadva az LMM csatijában a kábel?
dragon7507-09-2019 17:13:47 // 155000
Hibának a diagnosztika légtömegméröt ir. Szerelömnek az is gyanus hogy állandoan 48 fok külsö hömérségletet mér a légtömegmérö a régivel is és anélkül is.
dragon7507-09-2019 16:53:31 // 154998
Ha rádom a gyujtást és még be sem inditom már ég a hibajelző lámpa. Ennél komolyabb a baj. Menet közben a 3000 ezer fölé is megy a fordulat ha alapjáraton felakad.
Dévid07-09-2019 16:20:05 // 154997
Nézd meg a fojtószelep és a légtömeg mérő közt a csövet, nincs-e kirepedve. A harmonika cső szokta megadni magát, az okozhat ilyen gondot.
VV607-09-2019 12:40:48 // 154996
Inkább fals levegőt kaphat.
dragon7507-09-2019 12:24:20 // 154995
Üdv! Van egy megoldatlan problémám. 1.6 ts elkezdett dadogni aztán sokszor le is ált
menetközben. Szerelőm kicserélte az üresjárati szelepet kis javulás lett volt alapjárat de mindig ingadozott de megjelent hibának a légtömegmérő. Aztán kapott új légtömegmérőt lamdaszondát és rosszabb lett . Alapjárat kb 1800 és ingadozik 2500 ig is és fölé is. És légtömegmérö hiba ujra megvan pedig új. Nem tudja mi lehet a gond szerinte vagy kábel vagy motorvezérlő hiba. Hiába törli ki a légtömegméröt ujra hibának tünik fel.
Lehetséges hogy motorvezérlő sérült ?
menetközben. Szerelőm kicserélte az üresjárati szelepet kis javulás lett volt alapjárat de mindig ingadozott de megjelent hibának a légtömegmérő. Aztán kapott új légtömegmérőt lamdaszondát és rosszabb lett . Alapjárat kb 1800 és ingadozik 2500 ig is és fölé is. És légtömegmérö hiba ujra megvan pedig új. Nem tudja mi lehet a gond szerinte vagy kábel vagy motorvezérlő hiba. Hiába törli ki a légtömegméröt ujra hibának tünik fel.
Lehetséges hogy motorvezérlő sérült ?
Juve15605-09-2019 14:26:10 // 154994
Üdv! Valaki meg tudná mondani, hogy 156 JTS-ben,hol van a beszívott levegőnek az érzékelője, jeladója? Hol kell keresni? Még nem néztem meg ma meg holnap nem nagyon van időm, emiatt is írtam először ide, hátha nem kell keresnem majd:-) Köszi
Levee156SW04-09-2019 22:58:38 // 154993
A motorfeken fustoles miatt szelepszarszimmering tuti.
Egy nyomasvesztesegmerest megerne,hogy nincs-e gyurutores.
Ha nincs,akkor szerintem is 10w60-egy ilyen regi vagasu,sportos motornak artani biztos nem fog, es 2 dl/1000-re lemehet, ami teljesen jo.
(En a 2L/12000-el vidaman elvagyok).
Egy nyomasvesztesegmerest megerne,hogy nincs-e gyurutores.
Ha nincs,akkor szerintem is 10w60-egy ilyen regi vagasu,sportos motornak artani biztos nem fog, es 2 dl/1000-re lemehet, ami teljesen jo.
(En a 2L/12000-el vidaman elvagyok).
Piritu - 1.000.00004-09-2019 13:23:59 // 154992
A 2.0-ra 10W60 a gyárí előírás kb 2004 óta.
Abból kevesebb fogy de kétlem hogy neked megoldja a prolémát. A Spiderem 0,6l/1000km-nél járt amikor kipróbáltam egy magasabb teljesítményszintű Motul olajat (10W60 volt az is), azzal 0,4-ér esett vissza. A vége bontás lett, a 60ezret futott motor kapott új gyűrűket, szelepszár szimeringeket és hajtókar csapágyakat.
Az ok pedig egyértemlűen a németek szakértelme, mert 5W30-al járatták az autót.
Abból kevesebb fogy de kétlem hogy neked megoldja a prolémát. A Spiderem 0,6l/1000km-nél járt amikor kipróbáltam egy magasabb teljesítményszintű Motul olajat (10W60 volt az is), azzal 0,4-ér esett vissza. A vége bontás lett, a 60ezret futott motor kapott új gyűrűket, szelepszár szimeringeket és hajtókar csapágyakat.
Az ok pedig egyértemlűen a németek szakértelme, mert 5W30-al járatták az autót.
Chris3204-09-2019 13:04:28 // 154991
Nem gondolom, hogy egy másik olajtípus segítene ekkora mértékű olajfogyasztáson. 10w40-es Seleniát adok neki egyébként.
VV604-09-2019 10:53:04 // 154990
Tegyél bele 10w-60-at! ;)
Chris3202-09-2019 23:34:13 // 154989
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mielőtt még túl nagy fába vágnám a fejszém.
A 156-osom (1.8 TS) elég rendesen elkezdte enni az olajat (3-4dl/1000km). Télen tűnt fel hogy elég sok kartergáz távozik a kipufogón keresztül, de nem igazán tűnt füstnek. Melegebb idő beköszöntével ez a jelenség eltűnt, de magasabb fordulatszámú használat utáni motorfékes gurulásnál kéken füstöl, illetve maró szag terjeng az autó körül, ha megállok vele. Hűtővíz nem fogy, szóval ilyen baj nincs. A kartergáz megkerülő csövébe is jut az olajból.
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek egy szelepszár szimering csere megoldaná a problémát, vagy mélyebbre kell ásni a dolgokban (hengerfej felújítás stb.)
Köszönöm a válaszokat előre is! ;)
Tanácsot szeretnék kérni, mielőtt még túl nagy fába vágnám a fejszém.
A 156-osom (1.8 TS) elég rendesen elkezdte enni az olajat (3-4dl/1000km). Télen tűnt fel hogy elég sok kartergáz távozik a kipufogón keresztül, de nem igazán tűnt füstnek. Melegebb idő beköszöntével ez a jelenség eltűnt, de magasabb fordulatszámú használat utáni motorfékes gurulásnál kéken füstöl, illetve maró szag terjeng az autó körül, ha megállok vele. Hűtővíz nem fogy, szóval ilyen baj nincs. A kartergáz megkerülő csövébe is jut az olajból.
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek egy szelepszár szimering csere megoldaná a problémát, vagy mélyebbre kell ásni a dolgokban (hengerfej felújítás stb.)
Köszönöm a válaszokat előre is! ;)
Kócosw02-09-2019 14:52:13 // 154988
főleg olyat aminek nem volt gazdája...
Liquid02-09-2019 10:54:22 // 154987
olasz autót, főleg 15+ éveset nem fog ajánlani mezei szerelő... :)
Cserkó02-09-2019 10:23:33 // 154986
Köszönöm a válaszokat! Ezek szerint,ha oda jutunk, bátran megvehető:) Nem akartam megbántani senkit a betegágy kifejezéssel, sajnálom,ha sikerült. Hol hallottam? Maradjunk annyiban,hogy egyik szerelő sem ajánlotta a típust,akivel beszéltem,többen voltak,több korosztály,sőt volt, aki a Fiatnál volt szervizes. Nyilván azért kértem segítséget,tőletek,akik napi szinten használjátok a vasat, és releváns tapasztalatitok vannak! Köszi még egyszer!
VKG231!!! (156+75)01-09-2019 18:10:07 // 154985
+1, ugyanezt gondolom. Kopófogyó azt kész...
Kócosw31-08-2019 21:48:24 // 154984
nekem a 159 volt nagy csalódás, és problémás 10 honapot huzott ki nálam...
Kócosw31-08-2019 21:46:54 // 154983
hát en nem tudom ilyet hol hallottal.lassan 11 év után ott tartok a 156 al hogy fizikailag nem tudom elképzelni hogy elromlik. ingaztam vele oda vissza 1600 km ereket, voltam vele 2500 km es körön.A kocsi csak megy meg megy. Mankyzva van gyári turbóval 300k környékén. Annyit tudok mondani hogy ennél rosszabb autóm sose legyen.
Liquid31-08-2019 20:49:52 // 154982
Az A140-nek kb ugyanakkora a csomagtere mint a 156-nak. A 156-nál (meg igazából a 159-nél) is egyforma a berlina és az sw csomagtere, csak az sw plafonig pakolható adott esetben.Nem tudom a 2 gyerek mért jelenti a kombit, biztos nagyok :D
Betegágyság: kb. annyira betegágy mint bármely kortársa. Ha szartak rá, és széthajtották akkor betegágy, ha nem akkor meg nem :) Az se mindegy milyen motor és mennyi benne a méter. Azért a legfiatalabb (fészliftes) is 14 éves, tehát bármi előjöhet ami korból ered.
Mire és hogyan használnád? Ha városban akkor 1.6-1.8TS, ha sok km-re akkor valameiyk dízel. Ha erő is kell akkor min. 2.0TS, vagy V6 vagy 2.4.
Szóval kicsit pontosíts szerintem.
Betegágyság: kb. annyira betegágy mint bármely kortársa. Ha szartak rá, és széthajtották akkor betegágy, ha nem akkor meg nem :) Az se mindegy milyen motor és mennyi benne a méter. Azért a legfiatalabb (fészliftes) is 14 éves, tehát bármi előjöhet ami korból ered.
Mire és hogyan használnád? Ha városban akkor 1.6-1.8TS, ha sok km-re akkor valameiyk dízel. Ha erő is kell akkor min. 2.0TS, vagy V6 vagy 2.4.
Szóval kicsit pontosíts szerintem.
berobbantam31-08-2019 20:23:12 // 154981
Szia.
Az sw nem mérvadó.Akkora a csomagtere mint a szedáné.Vagyis pár literrel kisebb.De ez ízlés dolga.Én fl utánit vennék ujra.Ha nem kimondott városi autó lesz akkor 8 szelepes jtd.Rendes olajcserével a világbol kimegy.Szokásos nyűgje,hogy kell bele egy rendes termosztát.Meg a fugóművet szokták emlegetni,de én nem mondanám hogy problémásabb a többinél.A leg olcsóbb felső lengőkar nekem 70000 kilómétert birt.Az alsó benne volt mikor vettem.Most cserélem majd.De még nem égető.Ebbe 110 ezret gettem.És nem volt akkor sem új mikor az autót vettem.
Az sw nem mérvadó.Akkora a csomagtere mint a szedáné.Vagyis pár literrel kisebb.De ez ízlés dolga.Én fl utánit vennék ujra.Ha nem kimondott városi autó lesz akkor 8 szelepes jtd.Rendes olajcserével a világbol kimegy.Szokásos nyűgje,hogy kell bele egy rendes termosztát.Meg a fugóművet szokták emlegetni,de én nem mondanám hogy problémásabb a többinél.A leg olcsóbb felső lengőkar nekem 70000 kilómétert birt.Az alsó benne volt mikor vettem.Most cserélem majd.De még nem égető.Ebbe 110 ezret gettem.És nem volt akkor sem új mikor az autót vettem.
Cserkó31-08-2019 15:34:35 // 154980
Sziasztok Cartársak,
asszonynak mászkálós melója lesz januártól,így kellene valami használható gép a 159-es mellé,az A 140-es merci helyett. A 156-os-ra-elsősorban sw-re,van két gyerköc is- gondoltam,sokan mondják,hogy betegágy. Mi az igazság,tényleg problémás modell? Mire kell fokozottan figyelni? Milyen évjáratot és motort érdemes keresni? Ezek mellett,bármilyen hasznos tanács,észrevétel jöhet. Előre is köszi!
asszonynak mászkálós melója lesz januártól,így kellene valami használható gép a 159-es mellé,az A 140-es merci helyett. A 156-os-ra-elsősorban sw-re,van két gyerköc is- gondoltam,sokan mondják,hogy betegágy. Mi az igazság,tényleg problémás modell? Mire kell fokozottan figyelni? Milyen évjáratot és motort érdemes keresni? Ezek mellett,bármilyen hasznos tanács,észrevétel jöhet. Előre is köszi!
AlfaDavid29-08-2019 18:09:19 // 154979
Köszi mindenkinek aki írt, remélem akkor nem lesz majd vele gond a vizsgán ha oda kerül majd.
AlfaDavid29-08-2019 18:08:16 // 154978
Én meg nem bánnám ha lenne benne egy V6-os motor, mondjuk a 3.2-es :D
VV626-08-2019 21:08:09 // 154977
én meg pont azt szeretném, ha így állna az autóm...
Dévid26-08-2019 20:51:48 // 154976
Engem úgy vágtak ki anno előműszakiról a rugók miatt, mint a villám. A 17-es alufelni miatt is bukó volt, mert 97-ben állítólag nem létezett akkora felni még. Plusz még kaptam egy szép listát, hogy miket kell cserélnem, javittatnom, hogy átmenjen. Lassan végigzongoráztam a listát, és pár év múlva sikeresen le is vizsgázott, igaz máshol. Majd valamikor megint le kell műszakiztatnom, mert kb. 3 éve lejárt megint a műszakija. Előre félek tőle.
berobbantam26-08-2019 20:20:41 // 154975
Hello.
Nekem eibach -30 mm rugók vannak alatta bilstein gátlókkal.Rugó piros gátló citromsárga.Még sose szoltak érte,pedig nem viszem mókolós helyre.Anno így volt nkh-s vizsgán is mikor behozták.Csak akkor még 20 mm-es pogácsa is volt a kombóban.Azzal is átment.
Nekem eibach -30 mm rugók vannak alatta bilstein gátlókkal.Rugó piros gátló citromsárga.Még sose szoltak érte,pedig nem viszem mókolós helyre.Anno így volt nkh-s vizsgán is mikor behozták.Csak akkor még 20 mm-es pogácsa is volt a kombóban.Azzal is átment.
B3WiN26-08-2019 17:25:03 // 154974
Sziasztok!
Mi a különbség a két vez. mód között?
55202772 vs. 60666199
Vezérlés csere előtt állok és cserélném ezt is, de nem tudom melyiket rendeljem meg.
156 1.6ts 2004
Mi a különbség a két vez. mód között?
55202772 vs. 60666199
Vezérlés csere előtt állok és cserélném ezt is, de nem tudom melyiket rendeljem meg.
156 1.6ts 2004
Dévid26-08-2019 14:57:40 // 154973
Anno én is át tudtam még tolni valahol a Weitec rugókkal, de a következőre már vagy hivatalos futómű, vagy gyári lesz alatta, de ez a kombináció tutira nem, mert gyári lengéscsillapítókkal csak sima úton jó, amúgy leveri az alját minden úthibán.
Dévid26-08-2019 14:54:27 // 154972
Kiszeded a nem gyári rugókat, esetleg ha a lengescsillapító sem gyári akkor azt is, raksz bele gyárit, levizsgáztatod, majd visszarakod ami volt benne, és reméled hogy a törvény éber őrei nem szállnak rád. Vagy bepapiroztatsz mindent, és vidáman használod így. 😉
Forsberg26-08-2019 12:43:21 // 154971
Szia!
A Ti gyárilag is ültetve van egy kicsit, elnézve a képeidet nem annyira extrém az ültetés most sem. Nem hiszem, hogy gond lenne vele vizsgán.
A Ti gyárilag is ültetve van egy kicsit, elnézve a képeidet nem annyira extrém az ültetés most sem. Nem hiszem, hogy gond lenne vele vizsgán.
AlfaDavid26-08-2019 12:07:45 // 154970
Helló
Olyan kérdésem lenne hogy a 156-omat úgy vettem hogy a rugók nem gyáriak és egy kicsit le van ültetve de azért nem durván. Ahol vettem megcsinálták rajta a műszaki vizsgát de a szerelő mondta hogy így majd nem fog át menni a következő vizsgán mert nincs is bele írva a forgalmiba. Szóval mit lehet majd tenni ha vizsgáztatni kell vinni?
Köszi előre is!
Olyan kérdésem lenne hogy a 156-omat úgy vettem hogy a rugók nem gyáriak és egy kicsit le van ültetve de azért nem durván. Ahol vettem megcsinálták rajta a műszaki vizsgát de a szerelő mondta hogy így majd nem fog át menni a következő vizsgán mert nincs is bele írva a forgalmiba. Szóval mit lehet majd tenni ha vizsgáztatni kell vinni?
Köszi előre is!
VV625-08-2019 10:50:03 // 154969
Érdekel, írj majd a fejleményekről.
Én mindenképp szétszedem és akkor többet tudok mondani.
Én mindenképp szétszedem és akkor többet tudok mondani.
Levee156SW25-08-2019 10:36:29 // 154968
Hello, nekem hatul kek-zold jeles 4.5 koros van, de 2.0 kombi.Ezzel kulturaltan gyarias a magassag,elotte 3.5 koros szedan rugo volt benn, de max akkor allt szepen,ha nem volt benne semmi.
Nalad egyebkent szerintem a piros-sarga bele valo.
https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Springs.shtml
Irjak minden szedanba 1.6-2.5- ig.
Az eleje mar erdekesebb kerdes -nalam eleg csillagvizsgalos az allasa-sztem vmi 2.4-2.5 v nagyobb rugoja keveredhetett ala (szinkodot mar nem latni).
Pont a heten cserelem oket 2.0-nak vett darabokra (hasznalt,ujraszinterezett)-ha erdekel, szivesen beszamolok az eredmenyrol.
Azt minden esetre koszonom,hogy felhivtad a figyelmem a temara-a linkelt oldalon en is most latom,hogy van ez a 7 menetes JTS rugo,ami nem is annyira kupos (igaz,sport packnak es Q2 nek irjak,meg ha tudtommal utobbi csak 1.9 16V volt is)-na az tuti,hogy ami alatta van most, az a 9 menetes kupos-es jo butan is viselkedik veluk neha.
Igaz, a beszerelendo is kupos, de egy menettel rovidebb...lengescsillalitoim bemeretve 80% korul; fingers crossed. :)
Nalad egyebkent szerintem a piros-sarga bele valo.
https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Springs.shtml
Irjak minden szedanba 1.6-2.5- ig.
Az eleje mar erdekesebb kerdes -nalam eleg csillagvizsgalos az allasa-sztem vmi 2.4-2.5 v nagyobb rugoja keveredhetett ala (szinkodot mar nem latni).
Pont a heten cserelem oket 2.0-nak vett darabokra (hasznalt,ujraszinterezett)-ha erdekel, szivesen beszamolok az eredmenyrol.
Azt minden esetre koszonom,hogy felhivtad a figyelmem a temara-a linkelt oldalon en is most latom,hogy van ez a 7 menetes JTS rugo,ami nem is annyira kupos (igaz,sport packnak es Q2 nek irjak,meg ha tudtommal utobbi csak 1.9 16V volt is)-na az tuti,hogy ami alatta van most, az a 9 menetes kupos-es jo butan is viselkedik veluk neha.
Igaz, a beszerelendo is kupos, de egy menettel rovidebb...lengescsillalitoim bemeretve 80% korul; fingers crossed. :)
Levee156SW25-08-2019 10:15:10 // 154967
Lehet,hogy felreertheto voltam - segito szandekkal igyekeztem felhivni a figyelmet a "konstrukcios sajatossagok" miatti szoporoller-faktorra.
A "most csinalod eloszor"-t nagy reszben ugy ertettem,hogy az adott auton-amin jol ossze bir kuhedni a rendszer, ha regota nem bolygattak,es pont nem erdekli,hogy milyen tapasztalattal mesz neki.
(En is lattam mar azert elotte egy s mast kozelrol ugy kb. a kerekcseretol a sajat epitesu programozhato elektronikus gyujtasig, de teny, hogy miutan hasznalhatora alakitottam a cuccot,es mar kezemben volt a mozdulat,sokat javult a szintidőm.)
A "most csinalod eloszor"-t nagy reszben ugy ertettem,hogy az adott auton-amin jol ossze bir kuhedni a rendszer, ha regota nem bolygattak,es pont nem erdekli,hogy milyen tapasztalattal mesz neki.
(En is lattam mar azert elotte egy s mast kozelrol ugy kb. a kerekcseretol a sajat epitesu programozhato elektronikus gyujtasig, de teny, hogy miutan hasznalhatora alakitottam a cuccot,es mar kezemben volt a mozdulat,sokat javult a szintidőm.)
Piritu - 1.000.00024-08-2019 20:49:59 // 154966
Így van, innentől látatlanban marha nehéz mondani bármit is.
Kazes☻24-08-2019 16:30:12 // 154965
Attól sajna még lehet rossz a már cserélt darab is. : /
AlfaDavid24-08-2019 16:04:20 // 154964
Köszi a segítséget, neki álltam de féúton jobbnak láttam feladni megfelelő szerszámok meg tapasztalat hiányában. Így inkább a szerelőmre bíztam aki hamar ki is cserélte a levegőszűrőt.
Piritu - 1.000.00024-08-2019 15:11:54 // 154963
A cartars mar cserelt termosztatot, vizpumpat es hutot.
Levee156SW24-08-2019 12:39:59 // 154962
Igy a leirtak alapjan ez minimum egy termosztat-de a hutot is erdemes lehet megnezni,hogy peregnek-e a lamellak.
Juve15624-08-2019 00:46:35 // 154961
tomi.opl23-08-2019 21:56:41 // 154960
ha hidegebb van akkor 70 ha melegebb akkor kb 85 ha fűtést kapcsolok lemegy 50 re is akár de ha alapjáraton berreg egyhelyben akkor a határ a csillagos ég
Piritu - 1.000.00023-08-2019 12:24:44 // 154959
Újra átolvasva amit írsz nem értem mi a probléma?
Ha pl. 83 fokos termosztátod van akkor ha nem megy 90 fölé akkor pont jól működik minden...
Ha pl. 83 fokos termosztátod van akkor ha nem megy 90 fölé akkor pont jól működik minden...
tomi.opl23-08-2019 11:28:10 // 154958
diagnosztikai gépen néztem ugyan azt mutatta mint az óracsoport
Piritu - 1.000.00023-08-2019 11:23:27 // 154957
Meg kellene nézni hogy a motorvezérlő hány fokosnak látja a vizet. Emlékeim szerint van 83 és 88 fokos termmosztát, nem nagyon megy fel 90 fok fölé a víz.
tomi.opl23-08-2019 10:06:18 // 154956
1.9 jtd 16v hűtési problémák álló helyzetben alapjáraton megindul a hőmérséklet felfelé ha megyek vele beáll kb 70-80 c° között ingadozik . az óracsoport jól mutat megmértem Kicseréltem a vízpumpát a termosztátot, a hűtőt. A ventilátor nemindul csak amikor klímázok. De akkor se megy fel 90 re a vizem ugyhogy nem csak a ventilátor a hibás. Hengerfejes se lehet mert nincs nagy nyomás a tartályban, nemfogy, a víz kristály tiszta
VV622-08-2019 22:13:31 // 154955
Eljutottam odáig, hogy megnézzem a rugókat. Az elsők 7 "körből" állnak és sárga, illetve szürke jel van rajtuk. A hátsók csak 3 "körösek" és piros-zöld jelzésük van. Másoknál hogy van ez?
RomLeo22-08-2019 21:25:32 // 154954
Sziasztok! Valaki tud segíteni,hogy honnan tudnék rendelni EGR szelep dugót,fedelet?156-os 1.9 jtd 8v. Keresgéltem de csak egyet találtam ahol elég magas a kiszállítási díj.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
434
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?